eitaa logo
تعلیقات
1.3هزار دنبال‌کننده
433 عکس
63 ویدیو
30 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (حسین ایزدی _ طلبه حوزه قم) @fotros313h (📲 نشر مطالب فقط با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
پشیمان می‌شود هر کس برای تو نمی‌میرد... "چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی" 🆔@taalighat
📝 انقلاب و خلق امکان انتقام 🔻 قرون متمادی را تصور کنید، قرن‌هایی که شیعه همواره مورد ظلم بود. باید ستم ها و ها را تحمل می‌کرد و تنها آه می‌کشید. از زمان مغیره بن شعبه ها، زیاد بن ابیه ها و ابن زیادها، همچنین بن یوسف ثقفی ها تا دوران اختناق عباسی ها و بعد از غیبت کبری و دوران مغول‌ها گرفته تا همین روزگار قاجاریه و که ها خون میلیون ها ایرانی را ریختند و از ما فقط آه بود که به عیوق می‌رسید... 🔻 دورانی را تصور کنید که شیعه کشی رسم بود. دورانی که شیعیان نمی‌توانستند هیچ ظلمی را از خود دفع کنند چه برسد به جبران. چقدر پدرها و مادرها در داغ فرزندانشان که به ناحق کشته شدند، سوختند. چقدر فرزندانی که پدرانشان از دست دادند، آه کشیدند. 🔻 حال تصور کنید در همان قرن‌ها یک شخصیت برجسته جهان اسلام و تشیع را ناجوانمردانه شهید می‌کردند. تنها گلوگیر بود که نصیب مردم می‌شد و دندان‌هایی که از خشم و غیرت بر هم ساییده می‌شد و انتقام‌هایی که گرفته نمی‌شد. 🔻 اما از پس شیعه سر برآورد. روح‌الله دادخواه قرن‌ها بغض گلوگیر شیعه بود. امروز با شهادت حاج قاسم ها و حاج عمادها و اسماعیل هنیه ها، مسئله ما نیست بلکه سخن از است و این دو فرع بر هستند. خمینی کبیر برای شیعه امکان انتقام را فراهم آورد. این عزتی است که نباید فراموش کنیم. 🔻 ما در چهار دهه از عمر انقلاب به اندازه چند قرن فریادهای فروخته شیعیان غیور و مظلوم راه پيموده ایم. چنان‌که امروز دیگر از ظلم ظلمه و فراعنه عالم فقط دندان به دندان نمی‌فشاریم و آه حسرت نمی‌کشیم، بلکه چشم در چشم خصم از می‌گوییم. امروز انقلاب نه‌تنها غربت را از شیعه ایران اسلامی زدوده که به حنجره شیعیان و مسلمانان جهان امکان فریاد داده و شده است ام القری 🆔@taalighat
تعلیقات
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب بخش ششم 🔹 بااین همه دستاورد و کارنامه مثبت، چر
📝 حوزه‌ای که نمی‌شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب بخش هفتم سطوح مختلف نخبگان و ناتوانی در توصیف و معرفی نخبگان 🔻 همانطور که اشاره شد معمولا نقطه اتصال جامعه و روحانیت یا منبری ها و مبلغین عزیز هستند و یا ، در نتیجه جامعه از آشنایی با طیف گسترده دیگری از روحانیت محروم می‌ماند. 🔻 و توصیف نخبگان اساساً کسی متولی روایت حوزه و روایت نخبگان حوزه برای عموم جامعه و جامعه نخبگانی نیست، لذا برداشت از روحانیت محدود به چند چهره مشخص می‌ماند که البته بی‌تردید در جای خود ارجمند و ارزشمند هستند. 🔻 مسئله فقط شناخت نخبگان حوزه نیست، بلکه مسئله است. چه آنکه بسیاری از نخبگان را می‌شناسیم اما توصیف درستی از ظرفیت‌های آن‌ها نداریم. و بالاتر اینکه توان توصیف آن‌ها را نیز نداریم. دراین یادداشت کوشیدم مسئله را توضیح دهم: https://eitaa.com/taalighat/1413 🔹 و به‌عنوان مثال در این یادداشت کوشیدم نگاهی به ظرفیت آیت‌الله تحریری در تهران بیاندازم: https://eitaa.com/taalighat/1414 🔹 و دراین مجموعه یادداشت‌ها موارد متعددی را متعرض شدم: https://eitaa.com/taalighat/1418 🔹 حتی نیاز به معرفی جوانان حوزوی را به‌عنوان یک مسئله مهم می‌دانم و در یادداشتی تلاش شد طیفی از نخبگان جوان و انقلابی حوزه (نسل جدید طلاب انقلابی) معرفی شوند: https://eitaa.com/taalighat/1100 🔹 به‌عنوان نمونه باز هم می‌توان به موارد متعددی از نخبگانی که عموم جامعه و جامعه نخبگانی شناختی از آن‌ها ندارند و حتی در خود حوزه نیز شاید آن‌چنان شناخته‌شده نباشند، اشاره کرد که یادداشت‌های تفصیلی دیگری می‌طلبد تا یک به یک افرادی را نام ببریم و توصیف کنیم. مسئله اولاً افراد نیستند، بلکه مسئله زاویه دید ما به ظرفیت‌های موجود است. 🆔@taalighat
🔻فهرست یادداشت‌هایی باعنوان: "حوزه ای که نمی شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب اسلامی" 🔹بخش اول: ابعاد رشد و تحول حوزه پساانقلاب (1) https://eitaa.com/taalighat/1658 🔹بخش دوم: ابعاد رشد و تحول حوزه پساانقلاب (2) https://eitaa.com/taalighat/1659 🔹بخش سوم: زاویه قرائت رشد حوزه https://eitaa.com/taalighat/1660 🔹بخش چهارم: فقر روایت و عدم ارائه تصویر کلان حوزه https://eitaa.com/taalighat/1669 🔹 بخش پنجم: ضرورت سیاست‌گذاری نحوه بازنمایی دین و روحانیت در رسانه https://eitaa.com/taalighat/1671 🔹 بخش ششم: بااین همه دستاورد و کارنامه مثبت، چرا حوزه در اذهان دچار قضاوت منفی می‌شود؟ https://eitaa.com/taalighat/1682 🔹بخش هفتم: سطوح مختلف نخبگان و ناتوانی در توصیف و معرفی نخبگان https://eitaa.com/taalighat/1686 🆔@taalighat
تعلیقات
#لینک 🔻فهرست یادداشت‌هایی باعنوان: "حوزه ای که نمی شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب اسلامی" 🔹بخش
📌 درباره این موضوع تاکنون 7 یادداشت تقدیم شد. بناداشتم زوایای دیگری از جمله "حوزه پساانقلاب و علوم انسانی" را نیز مطرح کنم اما گمانم طرح مسئله نیاز به یک نشست مستقل و ارائه تفصیلی دارد. انشاالله در فرصتی دیگر زوایای دیگر این موضوع را ادامه می‌دهیم. از ابراز لطف عزیزان بابت یادداشت‌های اخیر سپاسگزارم. انشاالله به‌شرط توفیق موضوع قبلی یعنی "چه باید کرد" که درباره آینده کنش‌گری جبهه انقلاب بود را ادامه خواهیم داد. 🆔@taalighat
تعلیقات
#یادگاری جبهه انقلاب و مسئله بزرگترها ☘ یک مفهوم بسیار اثرگذار در بین قدیمی‌ها، مفهوم #بزرگ و بزرگ
1) یک آفت جدی در جبهه انقلاب، چه در سطح کلان آن و چه در سطح خرد و زندگی شخصی برخی از انقلابی‌ها، و حتی میل به و در نهایت است. 2) (اگر واجد صلاحیت‌های لازم باشد) مهم است چون نقش را برای جوان دارد. جوان بدون بزرگتر، معمولاً بی‌ریشه است. 3) داشتن استاد و راهنما و مهم است چون مجرای دستیابی به مبنا است، جوان بدون بزرگتر معمولاً فاقد است. انسان بدون مبنا هم با هر بادی این سو و آن سو می‌رود بدون استحکام و استقرار 🆔@taalighat
❤️🖤 بفرمایید روضه... 🎥پخش زنده تصویری مراسم از صفحه اختصاصی هیئت در لینک زیر: https://www.aparat.com/yazeinab/live?eitaafly هادی خادم الحسینی اسلام میرزایی https://eitaa.com/yazeinaba_ir
📝 تجليل از یک اقدام مهم در راستای معرفی اندیشه فقهی رهبر معظم انقلاب 🔻 موجب شده است رهبری سیاسی بر وجاهت و شخصیت علمی رهبر معظم انقلاب سایه بیفکند. رهبر انقلاب که دانش‌آموخته مکتب فقهی بزرگان فقاهت است، امروز کمتر ازاین زاویه شناخته‌ می‌شود. در این ایام غلبه حجاب معاصرت اما گاه اقدامات قابل تقدیری به‌چشم می‌آید که درخور تمجید است که به آن اشاره می‌کنیم: 🔻 آیت‌الله محمد از اساتيد برجسته و انقلابی دروس‌ خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و از شاگردان مرحوم آیت‌الله العظمی شیخ جواد تبریزی بوده که در کنار فقه و اصول از اساتيد مبرز فلسفه، عرفان و تفسیر نیز به‌شمار آمده و در ردیف شاگردان قدیمی و برجسته درس تفسير حضرت آیت‌الله جوادی آملی است. این در نوع خود قابل اعتنا و اهمیت است. 🔻 اما یک از جانب این استاد معظم، عبور از سد حجاب معاصرت و توجه و بهره‌مندی از مباحث فقهی مقام معظم رهبری است. ایشان در سالتحصیلی 1400 درس خارج فقه خود را با محوریت کتاب اثر رهبر معظم انقلاب قرار داد. اتفاقی که تا پیش از آن و در سطح یک استاد برجسته حوزه و در لایه دروس خارج رسمی حوزه سابقه نداشت (هرچند بعدها دفتر حفظ و نشر آثار رهبری در قم اقدام به برگزاری دوره تابستانه با محوریت کتب رهبری نمود.) 🔻 در فضای علمی حوزه هنگامی یک متن به‌عنوان انتخاب می‌شود دارای اتقان علمی، استحکام مبانی، قابلیت نقد و بررسی و توسعه دانش حول آن باشد. از سویی متن محوری درس خارج، به‌طور طبیعی ذهن طلبه را به خود و سبک کار علمی خود معطوف می‌دارد. یعنی متن محوری هم به‌لحاظ علمی و هم به‌لحاظ اثر تربیتی بر طلبه، مهم است. 🔻 انتخاب اثر فقهی رهبری تلاشی در راستای فقهی، برجسته‌سازی، و جلب انظار حوزویان به آثار و اندیشه‌های فقهی ایشان بود. این اقدام گام مهمی برای هدف مذکور بود. پس از پایان این دوره، عملاً کتاب ثلاث رسائل فی الجهاد رهبری یک دوره به‌صورت مبسوط و در وزان درس خارج تدریس شده و بسط داده شده بود. 🔻 استاد محمدی قائینی در گام دوم در نشست‌های متعددی به بررسی پرداختند. https://eitaa.com/ghaeeni/1337 و اکنون در تابستان 1403 به‌همت حوزه علمیه اهواز در حال تدریس فشرده درس خارج فقه با محوریت تقریرات درس مقام معظم رهبری هستند. 🔻 معرفی بُعد فقهی و علمی رهبر معظم انقلاب گامی مهم برای ایجاد شناختی دقیق از رهبر معظم انقلاب است. به‌نوبه خود وظیفه دیدم این اقدام را معرفی نموده و از استاد گرامی تجلیل نمایم و تأکید کنم ادامه این دست اقدامات موجب ارتقای حوزه‌های علمیه است. ➖➖➖➖➖➖ 🔻 پی‌نوشت: 📌نگاهی به سوابق علمی استاد محمدی قائینی https://eitaa.com/ghaeeni/46 📌 نگاهی به ویژگی‌های تدریس خارج استاد محمدی قائینی https://eitaa.com/ghabas/16 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
الشام الشام الشام و ما أدرک ما الشام... 🖤دورشان هلهله بود و خودشان غرق سکوت 🖤«ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت» زهرا بشری موحد 🆔@taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 مبینا نعمت زاده: با عهد کرده بودم مدال بگیرم مدالم را تقدیم مردم ایران و آقا امام زمان کنم. مدال مبینا مبارک سیدعلی باشد. مدال مبینا، مدال انقلاب است. وسط لجن‌زار المپیک که امسال تفاله های را قی می‌کرد و ذلت را روایت می‌کرد و را نشان داد، این انقلاب اسلامی است که بر روی سکوی قهرمانی می‌رود. این اسلامی است که جلوه می‌کند. ما می‌فهمد. با امامش عهد می‌بیندد. دلش چنان وسعت می‌یابد که مدالش را نه به مربی و پدر و مادر که به و مردم تقدیم می‌کند. کدام روشنفکری است که این جملات را و پشت‌صحنه آن را بتواند تحلیل کند؟ انقلاب را امروز در قلب اروپا بر روی سکوی قهرمانی ببینید، نه در گوشه و کنار فلان خیابان با دختری که روسری از سر برداشته! آن را تحلیل می‌کنید اما اینجا سکوت می‌کنید؟ 🆔@taalighat