eitaa logo
تاملات
769 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
348 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰مهمانِ بزرگان شدن، بزرگی می‌آورد! ✍ علیرضا پناهیان 🔸اگر میزبان نیازی به مهمان و مهمانی دادن نداشته باشد و مهمانی در معنا و مقام حقیقی خود تحقّق پیدا کرده باشد، انگیزۀ میزبان برای دعوت و پذیرایی جز اکرام مهمان نخواهد بود؛ و هرچه میزبان بی‌نیازتر باشد، مهمانی، از محبت و کرامت بسیار بالای او بیشتر حکایت می‌کند. 🔹اگر میزبان بزرگ و والا مقام باشد و مهمانان بسیار کوچک‌تر از او باشند، مهمانی هنگامۀ فروتنی و تواضع میزبان است. لحظۀ فرود آمدن میزبان بلندمرتبه در برابر مهمانان، صحنه‌ای به یاد ماندنی و دوست داشتنی است. مهمانِ بزرگان شدن، بزرگی می‌آورد و حقارت‌ها را از روح انسان بیرون می‌کند. همان احساس حقارتی که مایۀ همۀ اسارت‌هاست. 🔸رفع غربت، برطرف شدن تنهایی و گشایش دلگرفتگی‌ها، از کمترین نتایج یک مهمانی است. مهمانی یعنی بیرون آمدن از محیط تکراری و خسته کنندۀ خانۀ خود و ورود به سرسرای زیبای ضیافت. مهمانی یک فرصت تفریح و تنوّع است و یک مهلت دیدار با یار دلنوازی که مایۀ تسکین و تحبّب است. 🔹البته همۀ اینها بستگی دارد به اینکه چه کسی شما را دعوت کرده باشد، یا شما در چه شرایطی باشید. بسته به عطش شما و عطر میزبان، ناز شما و نوازش میزبان، دلتنگی شما و دلگشائی میزبان، غم شما و غم‌گساری میزبان، عشق شما و عشوۀ میزبان، مهمانی با مهمانی متفاوت است. پس این به عهدۀ خود شماست که ضیافت رمضان را چگونه ببینید. 📚 بخشی از کتاب شهر خدا ⚜ @Panahian_ir@taammolat74
🔰در یک سرزمین با دو ملت مواجه ایم! ✍بیژن عبدالکریمی 🔸 به اعتقاد من مهمترین مسئله کشور ما در حال حاضر نه مسئله آمریکا هست، نه آزادی و نه عدالت. بلکه مهمترین مسئله کشور شدنِ کشور و ایران شدن ایران است. 🔹به سخن دیگر امروز ما در یک سرزمین با دو ملت مواجه هستیم. یعنی در طی دو قرن اخیر از زمانی که ما با مدرنیته مواجه شدیم، وجدان اجتماعی تاریخی ما شکاف برداشت و جامعه و ملت ما دو قطبی شد. 🔸در یک قطب نوگرایان هستند که در زندگی می‌کنند و آرمان‌های جهان مدرن را دنبال می‌کنند و خواستارند که خودشان را یک شهروند جهانی تعریف کنند. 🔹در سوی دیگر بخشی از ملت ما هنوز در زیست جهان و عالم سنت نفس می‌کشند. و این دو قطب دائماً در مقابل هم قرار دارند. در مقام تشبیه جامعه ما مثل یک ماشین هست که دو موتور دارد و این دو در جهت مختلف خواهان حرکت هستند. یکی به سمت راست و دیگری به چپ، یکی به شرق و دیگری به غرب. لذا این جامعه هنگ‌کرده است. و تمام نیروهای این دو قطب در مقام دو نیروی اجتماعی و تاریخی در برابر هم مقاومت و همدیگر را حذف می کنند. 🔸ما در شاهد بودیم که چطور مشروطه خواهان در برابر مشروعه خواهان قرار گرفتند، بنابراین از انقلاب مشروطه طرفی نبستیم. نهضت با تعارض کاشانی و مصدق، در مقام رهبر این دو قطب اجتماعی، به کودتا ختم شد و با شکست مواجه شد. 🔹حکومت‌پهلوی اشتباه کرد که فقط شهروندان نوگرا را دید و سنت گرایان را نادیده گرفت، سنت گرایان هم با برنامه‌های توسعه نظام پهلوی همسو نشدند و در نهایت آن را سرنگون کردند. بعد از انقلاب نیز قدرت سیاسی در ایران ،فقط سنت گرایان را شهروند اصلی خود دید و نوگرایان را نادیده انگاشت. اما نوگرایان امروز با برنامه‌های قدرت سیاسی نه تنها همسو نیستند بلکه چوب لای چرخ نظام سیاسی می گذارند. 🔸هم قدرت سیاسی و هم روشنفکران ما، هم‌پوزیسیون و هم اپوزیسیون، علی رغم درگیری‌های سیاسی ایدئولوژیک منطق مشترکی دارند یعنی هر دو جامعه را رادیکالیزه می‌کنند وقطبی از ملت را در برابر قطبی دیگر قرار می دهند. تا زمانی که قدرت سیاسی و روشنفکران، پوزیسیون و اپوزیسیون، روحانیون و دانشگاهیان به این بلوغ فکری نرسند که ما در جهت انسجام ملی گام‌برداریم و پیوسته در جهت رادیکالیزه شدن جامعه گام بردارند، نه می‌توانیم در برابر فشارهای نظام‌جهانی آنچنان که شایسته و بایسته هست مقاومت کنیم ،نه به دموکراسی می‌رسیم و نه توان تحقق عدالت را خواهیم داشت و کماکان در توسعه نایافتگی تاریخی خودمان که هست باقی خواهیم ماند و روز به روز در ضعیف تر خواهیم شد. 🔹لذا مهم ترین مسئله این است که ما در جهت ایرانی شدن ایران و کشور شدن کشور یعنی نیل به یک همبستگی اجتماعی گام برداریم اما هم پوزیسیون و هم وآپوزیسیون هنوز به این بلوغ فکری نرسیده اند.... ⚜ @taammolat74
🔰در موسسه حکمت و فلسفه چه می‌گذرد؟ 💠«مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» وابسته به وزارت علوم، به ریاست این روز‌ها شاهد حضور افرادی در بدنه مجموعه است که در مواضعشان علیه نظام جمهوری اسلامی، امام و رهبری حرف می‌زنند و حمایت از فتنه ۸۸ هم از جمله آن است. این اتفاق درحالی امروز رخ داده که «کمک به توسعۀ پژوهش در زمینه­ های حکمت اسلامی»، «کوشش برای احیای جایگاه ویژۀ ایران در فلسفۀ اسلامی»، «کوشش برای نشر فرهنگ فکر و اندیشۀ فلسفی و منطقی در جامعه و ارتقای سطح دانش و بینش اسلامی» و... از جمله اهداف این مؤسسه است. ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰در موسسه حکمت و فلسفه چه می‌گذرد؟ 💠«مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» وابسته به وزارت علوم، به ریاس
🔰در موسسه حکمت و فلسفه چه می‌گذرد؟ 🔘 بخش ۱ از ۲ 🔹 (مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی مؤسسه که در دوره ریاست جدید، به این پست منصوب شد) و (عضو هیئت علمی که در دوره ریاست جدید به مؤسسه بازگردانده شد) از جمله اعضا و هیات علمی انجمن حکمت هستند که مواضع قابل تاملی علیه انقلاب اسلامی دارند و در این موسسه که با بودجه جمهوری اسلامی به تولید نیرو و محتوا مشغول است، فعالیت دارند. 🔸البته فقط به اینها محدود نمی‌شود، به عنوان نمونه دیگر دعوت از اساتید خارج‌نشین که زاویه جدی با انقلاب اسلامی دارد از شاه‌کارهای دیگر این موسسه علمی پژوهشی است. دعوت از به عنوان مدرس فلسفه و روانشناسی که در سابقه خود تمسخر انتخابات ایران و توهین به امام و رهبری و مصاحبه به عنوان کارشناس شبکه‌های فارسی‌زبان خارج را در کارنامه دارد، چه مفهومی دارد!؟ 🔹البته اساتید و اعضای هیئت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه را گروه‌های مختلفی شکل می‌دهند که بسیاری از ایشان، با چنین مواضعی بیگانه و اکثراً متدین و همراه با اهداف نظام اسلامی هستند. 🔸اما عجیب آنجا است که وزارت علوم در سال ۹۷ و به بهانه ترمیم شرایط مدیریتی مؤسسه، یک گروه اقلیت از اعضای هیئت علمی مؤسسه که زاویه جدّی با نظام و امام و رهبری دارند را به جایگاه مدیریت و تصمیم‌گیری در این مؤسسه مهم رسانید؛ جایگاهی که حتّی در دوران هم از دسترس این گروه، دور مانده بود اما به مدد تدبیرها و رایزنی‌های پشت صحنه و جلو انداختن استادی از به عنوان نامزد ریاست جدید مؤسسه با سوابق جانبازی و البته همراهی فکری و سیاسی، توانست چنین رخداد مهمی را رقم بزند. در پست‌های بعدی برخی از مواضع ایشان ذکر می‌شود. ⚜️ @taammolat74
تاملات
🔰در موسسه حکمت و فلسفه چه می‌گذرد؟ 💠«مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» وابسته به وزارت علوم، به ریاس
🔰در موسسه حکمت و فلسفه چه می‌گذرد؟ 🔘 بخش ۲ از ۲ 🔹متأسفانه طی دوره جدید ریاست مؤسسه، اتفاقات مهمّی را در حذف برخی اساتید و گروه‌های پژوهشی شاهد بودیم که در جهت اهداف نظام فعالیت می‌کردند؛ از جمله حذف گروه «فلسفه علوم انسانی اسلامی» به بهانه این‌که گروه «مطالعات علم» در مؤسسه به مأموریت محتوایی آن گروه هم خواهد پرداخت و البته گروه مطالعات علم با تغییر ترکیب توسط ریاست جدید، اساساً اعتقادی به با رویکرد اسناد بالادستی ندارد. 🔗 نقدهای در مورد ایده با عنوان "هیاهوی بسیار برای هیچ" که در روزنامه شرق چاپ گشت را در اینجا بخوانید. 🔸و البته نه مدیر جدید و بازنشسته این گروه و نه این عضو تازه بازگشته و دیگر اعضاء، سابقه‌ای در حوزه فلسفه علوم انسانی ندارند بلکه بیشتر بر علوم زیستی و تکنولوژیک و شناختی تمرکز داشته‌اند. حال با این عدم سابقه و این نگرش زاویه‌دار با رویکرد نظام اسلامی، چطور می‌توان گروه «فلسفه علوم انسانی اسلامی» را با ادّعای جایگزینی توسط همین گروه مطالعات علم، از بین برد؟ 🔹متأسفانه حذفیات مذکور در این حدّ متوقّف نمانده و دامان برخی گروه‌های دیگر (علم در تمدّن اسلامی، حکمت هنر دینی) و برخی اساتید انقلابی با رزومه‌های بین‌المللی قابل توجّه را نیز گرفت. 🔸در کنار این تسویه‌حساب‌های ایدئولوژیک اما ریاست جدید مشغول جذب اعضای جدید هیئت علمی با همین رویکرد محتوایی و سیاسی که نمونه‌هایی از آن در نوشتار حاضر نشان داده شد نیز بوده است و قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور، این مؤسسه دوباره کانون رشد و معرّفی اساتید جدید شبه روشنفکر و مهاجر به دانشگاه‌های آمریکا و کانادا خواهد شد. ⬅️ [این مطلب ادامه دارد...] ⚜️ @taammolat74
🔰مشهد و تناقض های مداوم 🔸امروز که این متن را می‌نویسم مشهد در حصار مال‌ها و هایپر مارکت‌ها و اختلاف طبقاتی بسیار است. شکی نیست که حتی بافت اطراف حرم هم نسبتی با مشهدالرضا ندارد اما اینجا مسئله من اصلاح طلبان و روشنفکرانی که سال‌ها برای ما داستان سرایی میکردند که اگر مدیریت شهر دست ما بود چنین و چنان میکردیم، نیست. 🔹 آنها در سه سال گذشته نشان دادند صرفا اهل کار سیاسی هستند و حتی حرف‌های گذشته خودشان را هم نمیتوانند عملیاتی کنند. 🔸این متن را بیشتر برای دوستان انقلابی و حزب اللهی خودم می‌نویسم که روزگاری برگزار کننده رویداد ۲۰۱۷ بودند ، این شهر را پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی کردند!! 🔹حال چطور این شهر نابه سامان می‌تواند پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد، خودش تناقض بسیار عجیبی است ... اما من مثل همیشه چند نکته را می گویم که شاید فتح بابی برای بهتر اندیشیدن شود. یادمان باشد شورای چهارم و شهرداری قبل دست انقلابی ها بوده است! 🔸 دوستان ما سال‌هاست داعیه دار نوعی هستند که توانایی ساخت آن را در عمل ندارند و همین توهم هم باعث برگزاری رویدادهایی چون مشهد( بیست هفده) شده است. 🔹در ساده ترین نوع نگاه به آرمان شهر که قصد ساخت آن را داشتید باید به گونه‌ای باشد که هر فردی در فضای شهر تنفس میکند جلوه‌هایی از مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و در راس آن امام رضا (ع) را مشاهده کند آن شهری که شما در آن طرح ریزی میکردید چه نسبتی با مکتب اهل بیت دارد؟ 🔸مدل توسعه شما دقیقا شبیه به مدل توسعه کشورهایی هست که آنها را غرب می‌نامید و شر مطلق.... چگونه میتوان در شهر برج و مال‌ها حتی با سرمایه گذاری نهاد های مذهبی سر بزند اما آن شهر نماد گفتمان امام رضا(ع) باشد؟؟ 🔹در بهترین حالت خروجی اش الماس شرقی است که در فاصله چند صد متری یکی از مناطق محروم شهر قرار دارد! پس مشخص میشود هیچ فرقی بین مدل مدیریتی نیست. 🔸 تمام نحله‌هایی که برای مشهد تصمیم گیری کرده‌اند مدل مشخصی برای توسعه شهر نداشته اند و در سطحی‌ترین حالت به دنبال آن بودند که در کنار زیارت، بتوانند تفریحات سالمی برای زوار بتوانند ارائه کنند! 🔹حال اینکه مشهد با وجوه چندگانه از هویت روبروست و برای احیا و باز آفرینی آن نیازمند مدیران و مسئولان اجرایی ای با افق های دید بالاست تا بتوانند گفتمان حقیقی مشهد که مشتمل بر امام رضا(ع)، فردوسی حماسه ادبیات موسیقی و گفتگو است را به صورت ارگانیک و با ارائه سازوکاری منطبق با ابعاد فوق ، پیاده کنند. ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار ♨️ 🔶 انسان‌شناسی دینی 🔸 استاد حسین سوزنچی 🔹جلسه دوم 🔹🔹دربار تکامل داروین و اثرش در انسان‌شناسی 🔺آنتروپولوژی غربی‌ها با اغلب بحث‌هایی که با عنوان انسان شناسی اسلامی نوشته شده بسیار تفاوت دارند و در این درسها سعی شده با پرهیز از گرته‌برداری و تقلید، نسبتی بین این دو حوزه برقرار شود و از متن‌های اسلامی، از کتاب هستی و هبوط (آقای پارسانیا) و رساله‌های انسان علامه طباطبایی بهره‌برداری گردد. 🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال تاملات بارگذاری میشود. ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
2. اهمیت تکامل داروینی در انسان‌شناسی (Trimmed).mp3
43.48M
🔉 درسگفتار 🔶 🕰 جلسه دوم 🔸 استاد 🔹نظریه داروین مورد مخالفت دینداران غربی قرار گرفته است اما از زاویه‌ای که اصلا اهمیت ندارد. مساله اصلی این نیست که انسان سابقه‌ای در میمون دارد یا نه، بلکه مساله اصلی این است که آیا تنها همین سابقه را دارد؟ 🔹با مروری بر آرا مطرح در آنتروپولوژی درباره سابقه انسان، به مساله زبان ورود پیدا کردیم و نشان دادیدم که چگونه وجود زبان در انسان تفاوت عظیمی بین انسان و حیوان ایجاد می‌کند و مهمترین کسی که کوشیده این تفاوت را تبیین ماتریالیستی بکند جرج هربرت مید است در کنش متقابل نمادین و اینکه به چه دلایلی توجیه وی ناموفق است. 🔗 جلسه قبل را در اینجا بشنوید. ⚜️ @taammolat74
♨️ مهم ترین و پربازدیدترین عناوین مطالب کانال تاملات در 🔘 بخش سوم ✍️ ویروس کرونا و نظم تمدنی جهان / آیت‌الله سیدمهدی میرباقری ✍️ ابتذالِ بی‌پایان تلویزیون / علیرضا آل یمین ✍️ انتظار حقیقی چگونه شکل می گیرد؟! / علی صفایی حائری ✍️ چالش هاي فراروي گفتمان مهدویت / حسینعلی رحمتی ✍️آوینی‌گر امروز بود چه فکر می کرد؟ / رفیع الدین اسماعیلی ✍️آیا انتظار ما انقلابی است؟! / محمدجواد میری ✍️ مرگ، آزادی، انزوا و بی معنایی: چگونه وضع موجود را صورتبندی کنیم؟ / سید جوادمیری ✍️ امرِ غریب و بازسازی واقعیت / محمود مقدسی ✍️ شوک جدید عصر ما / سیدجواد نقوی ✍️ انگلیس چگونه با "آنفولانزای اسپانیایی" در ایران نسل‌کشی کرد ✍️ نقدی بر تحلیل‌های متعصبانه لیبرال‌ها در تحلیل انقلاب اسلامی ✍️ چرا جوانان به تتلو علاقمند هستند؟ / دکتر ارسیا تقوا ✍️ کرونا و جهانی که پایان دراماتیکی ندارد / محمدعلی روزبهانی ✍️ درباره دستمزد آقای مجری / محسن مهدیان ✍️کرونا و پیچ تاریخی برای ظهور تمدنی دیگر / محمد جبارپور ✍️ درباره جهان پساکرونا / حسن جعفرخانی ✍️ کرونا و خانه‌نشینی در بی خانمانی/ سیدحسین شهرستانی ✍️ در دفاع از مناسک / ✍️ خروج دانش‌گاه از تربیت و مهارت‌آموزی و تقلیل به دانشگاه مجازی / حمیدرضا مقصودی ✍️ لایو در دنیای کرونایی / رضا هاشمی‌زاده ✍️ دیانت و خلاف‌آمدِ عادت / محمدعلی بیگی ✍️ بازنگری ماهیت آموزش در دوران کرونایی ✍️ چند مطلب درباره‌ی ابراهیم حاتمی‌کیا و خروج اش 📩 نظرات و پیشنهادات و مطالب خود را برای ما ارسال کنید. 🔶🔸 با کانال ما همراه باشید🔸🔶 ⚜️ https://eitaa.com/joinchat/2648178709C2169abb994
25.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁ 🎥 🌷 مناجات‌خوانی حجت‌الاسلام و المسلمین ▶️ (فیض هم اگر بر من گمراه ندادی...) 🔸مراسم مناجات ماه رمضان ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ ⚜ @taammolat74
❇️ (ایده یابی قرآنی برای زیست اخلاقی در فضای مجازی) 🔘 شماره ۵ 🌙 سوره بقره 🌅 وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَ ما هُمْ بِمُؤْمِنين‏. يُخادِعُونَ اللَّهَ وَ الَّذينَ آمَنُوا وَ ما يَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنْفُسَهُمْ وَ ما يَشْعُرُون‏. (بقره/8-9) 🔸1. آیه 8 تا 20 درباره کسانی است که ظاهر و باطن شان با هم فرق می کند. برخی مفسرین تصریح کرده اند که این آیات درباره انسان های و دورو است (قمی، 1404ق: 1/34). اینها گمان می کنند خدا و مردم را فریب داده اند، در حالیکه خود را فریب داده اند ولی نمی فهمند. 🔸2. زیست اخلاقی در هم نیازمند و پرهیز از نفاق و فریب دیگران است؛ ولی به خاطر شرایط خاصی این فضا، از جمله امکان مخفی کردن هویت واقعی، همواره امکان فریب و خدعه وجود دارد و شخص می تواند در مورد باورها ونیات واقعی خود، یا حتی درباره سن و سال، جنسیت، سطح سواد، شغل، و هرچیز دیگر مربوط به خود به راحتی دروغ بگوید. از این جهت، فضا آنچنان غبارآلود است که حتی به تصویر و فیلم هایی که شخص از خود نشان می دهد نمی شود اعتماد کرد؛ چراکه با آمدن نرم افزارها و فناوری های جدید، مانند فناوری «جعل عمیق» (DeepFake)، به راحتی می توان تصاویر جعلی درست کرد و خود را به جای دیگران جا زد. احتمال و محتمل دروغ گویی، فریب، و نفاق در این فضا به اندازه ای زیاد است که است در مواجهه با ادعاهای هر فرد، در صورتی که شناختی از او نداریم، اصل را بر بگذاریم. چه ضررهای مالی و آبرویی و حتی جانی که به خاطر عدم توجه به این موضوع، به افراد، به ویژه نوجوانان و جوانان وارد شده است. 🔸3. نکته جالب این که آیه می گوید افراد دورو و فریبکار در واقع خود را فریب می دهند، اما شعور درک این مطلب را ندارند. این مسئله درباره فجازی هم صدق می کند. وقتی که به خاطر رفتار غیراخلاقی برخی افراد، این فضا ناامن و غیرقابل اعتماد شد و رذائل اخلاقی گسترش یافت، طبیعتا خود این افراد و اطرافیان شان هم در معرض فریب دیگران قرار می گیرند. وقتی آتشِ بی اخلاقی به جان جامعه مجازی یا حقیقی افتاد، خشک و تر با هم می سوزند. بنابراین، یکی از اخلاق اندیشان فضای مجازی این است که این موضوع را برای کاربران تبیین کنند که نقض اخلاق در این فضا ممکن است در کوتاه مدت برای آنان سودی داشته باشد ولی در درازمدت با سوراخ شدن کشتی، همه سرنشینان، حتی کسانی که آن را سوراخ کرده اند، می شوند. 🔸4. برای پرهیز از افتادن کاربران فجازی در دام افراد شیاد و فریبکار، لازم است ارتقای « ای» کاربران و آموزش شیوه مواجهه با دیگران و معیارهای راستی آزمایی آنان، به طور جدی در دستور کار همه مرتبطان با فضای مجازی قرار گیرد. ⚜️ @taammolat74
🔰این نیز بگذرد... ‌ ✍ حنیف طاهری 🔸چند روزی است تیغ تهاجم ناجوانمردانه دوست و دشمن به سوی یکی از مفاخر مادحین دستگاه (ع) روانه شده، من با بهانه این حملات کاری ندارم و بديهى است كه اشتباه كلامى فقط از معصوم رخ نمی‌دهد.‌ ‌ 🔹اما در این میانه‌‌ برای کسانی چون من که سال‌های طولانی ایشان را از نزدیک می‌شناسیم و بزرگی کار او و اثر شگرف ذوق و هنرش در سبک و سیاق مدح و ثنای آل‌الله را درک کرده‌ایم، چشم بستن و روبرگرداندن از این سابقه قابل توجه جایز نیست:‌ ‌ 1⃣ اول؛ حاج مبدع تحولی بزرگ در عصر ماست، مگر غیر از این است که اوج هنر ذاکر اباعبدالله استفاده درست و صحیح از شعر و ادبیات فاخر همزمان با بهره بردن از نواهای اصیل مذهبی و ایرانی است؟ هزاران ساعت صوت و تصویر ماندگار از حاج محمود موجود است که شنیدن آنها موجب پیوند قلبی ما با خاندان وحی شده است. با اشعاری معرفت بخش، با نواهایی متناسب با حماسه و غم و شادی آل‌الله. و مهم‌تر از همه‌ی این مطالب حال درونی و اشک‌هایی که همراه با مرثیه‌خوانی از چشم‌های او به لطف سیدالشهدا جاری می‌گردد که نشان از عنایت حضرت به اوست.‌ ‌ 2⃣ دوم؛ همزمان با این ابداعات بزرگ که هر کدام قلب میلیون‌ها انسان را با ذات منور (ع) گره می‌زند. حاج محمود ماموریت مجلس (ع) در عصر انقلاب اسلامى را به بهترین شکل عملیاتی می‌کند، خواندن حاج محمود فقط برای گریه و آرام شدن قلب سراسر آتش گرفته محبان سیدالشهدا نیست، او در اوج عاطفه، عقل مخاطب را به فکر کردن درباره خودش و امام عصرش (عج) و انقلابی که با خون چند صد هزار شهید در این سرزمین پرچم بلند کرده، وا می‌دارد. فرزند و برادر شهيدی که به وقت فتنه‌ها و بحران‌ها به میدان مبارزه و دفاع از انقلاب اسلامی آمده و اتفاقا آثار به یادماندنی به جا گذاشته است.‌ ‌ 3⃣ سوم؛ با این وجود حاج محمود فقط برای سینه‌چاکان و اصطلاحاً مشتری‌های همیشگی دستگاه سیدالشهدا نیست، او ضمن خواندن از معارف و مصائب اهل‌بیت(ع)، ضمن استفاده از مضامین زیبا و اثرگذار، ضمن دفاع از و ، از طیف‌ها و سلیقه‌های متنوع فرهنگی در جامعه خودمان مخاطب دارد. این طيف مخاطب هنر منحصر به فرد حاج محمود است، هرچند این وظیفه همه مداحان و خادمان این دستگاه هست.‌ ‌ 🔸آری! ما با نوای (عشق يعنى عشق ناب فاطمه) به اقیانوس بی‌انتهای محبت آل‌الله وصل شدیم و در روزگار فتنه‌های آخرالزمان به ریسمان نجات سیدالشهدا چنگ زدیم... این نیز بگذرد...‌ ‌ ⚜ @taammolat74