eitaa logo
تاملات
722 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
340 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰در نقد پروژه ی اسلامیسم ✍️ سعید ابریشمی 🔘 [بخش 3 از 4] 3️⃣روش شناسی غیرتاریخی: دو ایراد پیشین را باید ذیل یک ایراد روش شناختی خلاصه کرد. روش شناسی تو به عوض ابتنا و تمرکز بر تاریخ، اعم از تاریخ عملی و تاریخ اندیشه، از مفاهیم انتزاعی و پراکنده شروع میکند و بعد در تاریخ عینی میکوشد مصادیقی برای مفاهیمش بتراشد و پدیده های تاریخی را ذیل احکام از پش معین شده بگنجاند. آغاز کردن از مفاهیم شاید این حسن را داشته باشد که روایتی جدید را به ما بدهد تا با آن روایات تثبیت شده را به چالش بکشیم، اما این ایراد را هم دارد که چشم بر خود تاریخ و نزاع های درونی آن ببندد و پیچیدگی و تناقضات آن را نبیند، و حتا گاهی تا مرز تحریف تاریخ هم پیش رود. روایت تو از تاریخ اسلام در فصل دوم، هیچ ارجاعی به تقریر خود مسلمین از تاریخ خودشان و دستگاه های مفهومی که برای آن تقریر داشتند، نداشت، مگر ارجاعی بسیار مجمل و نامشخص به ابن خلدون. بگذار با لحن بهروز افخمی بگویم که تو تاریخ اسلام را توضیح نمی دهی، تو تاریخ اسلام را آنگونه که دوست داری و توقع داری که باشد توضیح میدهی. 4️⃣بی توجهی به تنش های نظری و عملی تاریخ اسلام: متن تو عمدتا نسبت به تطور تاریخی و تنش های عملی و نظری اسلام ساکت و خاموش است. توگویی نزاع شیعه و سنی و تفاوت تقریرشان از مفهوم امامت در نهایت هیچ چیز نیست جز تمایز مورد علاقه ات یعنی استیت فرم و قبیله فرم! تمایزهای درونی تر و جزیی تر مثل تمایز امویان و عباسیان، قدرت گرفتن آل بویه و سلجوقیان و تفاوت شان نسبت به خلفای سلسله های قبل، تمایز میان قمست شرقی امپراطوری اسلامی که از عراق تا خراسان را دربر میگرفت با قسمت غربی آن و هزاران هزار تنش و تفاوت دیگر که همگی گویی هیچ نکته و اهمیتی در درک مسلمین از مناسبات و ساز و کار قدرت نداشته اند! از آن عجیب تر تاویل کردن عاشورا به قیام اقلیت قبیله فرم علیه استیت فرم بود که حقیقتا تحریف و مصادره به مطلوب کردن تاریخ بود! در کدامین سخن حسین بن علی طرح نظری یا ادعای عملی علیه مناسبات به قول تو استیت فرم یا همان مناسبات عمودی قدرت میتوان یافت؟ چه او و چه پدرش، قیام علیه جور کردند و حاکم جائر را به سبب غصب مقام خلافت و روا داشتن ظلم و افعال ضد شریعت -که معادل عدالت فهم میشد- به چالش کشیدند. شیعه خود را بر اساس عدالت در حکومت توضیح میدهد و نه بر اساس آنارکیزم و افقی ساختن نظم حکومت. ⚜️ @taammolat74
🔰در نقد پروژه ی اسلامیسم ✍️ سعید ابریشمی 🔘 [بخش 4 از 4] شیعه مدعی ست که حاکم عادل است به دو دلیل: یک آنکه از جانب خدا و به لطف او، توسط پیامبر برای مقام امامت نصب شده و اگر عدل به معنای وضع شی در ماوضع له باشد، موضع امام هم در مصدر حکومت و خلافت است. در ثانی، شریعت و کتاب رسول، فی نفسه ساکت و خاموشند پس نیاز به امام ناطق است تا شرع را توضیح دهد و تفسیر کند و دانش توضیح شریعت تنها در اختیار امام است، پس عدل و امامت به عنوان دو اصل شیعه، از قضا هر دو مقوم حکومت و شان قانونگذاری حاکمیت هستند، نه بر هم زننده ی آن. نزاع کربلا، نزاع میان استیت و قبیله نبود، نزاع میان خلیفه ی عادل و خلیفه ی جائر بود. 5️⃣تناقض در روایت اسلامیسم. اگر از فصل دو عبور کنیم و به فصل سوم برسیم، جایی که روایتی از اسلامیسم ارائه میدی، تناقضی مهم در روایت تو -به ویژه در نسبت با فصل چهار- دیده میشود. تو ضعف و شکست پهلوی را به ناتوانی در ایجاد تعادل میان دپارتمان های استیت جدید باز میگردانی، و مدعی هستی پیروزی انقلاب به سبب آن بود که اسلامیسم از قضا دیسکورسی بود شامل تمام این دپارتمان ها، اما اساسا وقتی به آسیب شناسی دولت پسا انقلابی می رسی از این میگویی که اسلامیسم هیچ تفکری درباره لوایاتان و هابز نداشت. چگونه اسلامیسم میتواند هم شامل گفتار هابزی بوده باشد و هم فاقد آن باشد؟ 6️⃣ نقد دیگر، به مفهوم سازی تو از استیت جدید باز میگردد. به نظر میرسد که تو با مطالعه ی کلی بر تاریخ استیت غربی، چهار دپارتمان و دیسکورس اصلی را برمی شماری که تا حد زیادی هم روایت درستی از اندیشه سیاسی غرب معاصر است. اما در جهشی ناگهانی این توصیف تاریخی را بدل به مفهومی فلسفی میکنی و مدعی میشوی استیت اساسا اگر بخواهد استیت باشد باید شامل این چهار گرایش بشود. این نتیجه مستند به چه استدلالی ست؟ چرا هر استیت «باید» شامل این چهار گفتار باشد؟ چرا گفتار پنجمی نمی توان به آن افزود یا آن را به سه گفتار تقلیل داد یا اصلا گفتارهای دیگری به جای آن آورد؟ چه کسی گفته است که هابز و لاک و مارکس و باخونین تنها پاسخ ممکن به پرسش های اساسی سیاست را داده اند؟ تو از یک «است»، یک «باید» استنتاج کردی و این به لحاظ روش شناختی مساله دار است. ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |جستاری در استعداد فقه امامیه در حل مسائل معاصر 🎙حجت الاسلام محمدحسین عبدی درسگفتارهای مدرسه عالی روزگار نو جلسه دوم ⏰ ۹ مرداد ۱۳۹۹ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
F.m.2.mp3
14.26M
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع |جستاری در در حل مسائل معاصر 🎙حجت الاسلام درسگفتارهای مدرسه عالی روزگار نو جلسه دوم 🔹 درس گفتار جستاری در استعداد فقه امامیه در حل مسائل معاصر فقه امامیه از ناحیه استعداد منابع، متصل به وحی و عقلانیت است. هم معتقد به وجود واقع است هم راه به واقع را گشوده می داند. در حالیکه در نظریات سوبجکتیویسم (ذهنیت گرایی) منبعی خارج از خود ندارد ولذا نه تنها ذهن را با خارج تطبیق نمی دهد بلکه واقع را خود ذهن می داند و براین اساس در ابعاد مختلف علمی مانند حقوق و اخلاق و ...منبعی واقعی ندارد و هم چنین اُبجکتیویسم که در عین اعتراف به واقع و عینیت خارجی با نقص علمی مواجه است. 🔗 جلسه اول را در اینجا بشنوید. 🔻 پ.ن: هر سه‌شنبه به این درسگفتار خواهیم پرداخت. ⚜️ @taammolat74
🍃چه لذتی دارد از فردای نیامده نترسیدن، گوش به باران دادن، چای درست کردن، پادشاه وقتِ خود بودن. ⚜️ @taammolat74
🔰 رابطه هنر و مذهب ✍️خواجه محمد سعید 🔸هنر انسان ها را به تحرک وا می دارد و جنبه های احساسی وجودشان را ارضا می کند. پاسخ احساسی به هنر انسان را برمی انگیزد که بر اعماق وجود انسان و همین طور نمای ظاهری جهان نوری بتاباند. یک توصیف عام در مورد هنر که همه متفکران و زیبایی شناسان تمام دوره ها به آن اذعان دارند این است که هنر، روشی خلاقانه، توصیف ساختار ذهن، احساس یا روح است. 🔹مذهب و هنر ارتباط متقابل نزدیکی با هم دارند. گسترش ارتباط متقابل مذهب و زندگی با پیشرفت هنر قابل قیاس است. هم مذهب و هم هنر با تلاش گسترده شان، به تغییر و بازسازی جهان از طریق بینشی کمک می کنند که دیدگاهی هماهنگ با شخصیت انسان به او بدهد یا به او دیدگاهی کلی نگرانه درباره وجود انسان، همین طور موارد ملکوتی رویارو می دهند. 🔸مذهب در تمام مدت منبعی از انگیزش تقریبا برای همه هنرمندان و زیبایی شناسان خلاق اعصار مختلف بوده است. از ابتدای تاریخ بشر تا امروز، مذهب خود را به عنوان یک نقطه عطف در تظاهرات مدنی رو به جلوی انسان اثبات کرده است. اشکال مختلف هنر چون موسیقی، مجسمه سازی، نقاشی، خطاطی، معماری و شعر تا حد زیادی توسط آگاهی مذهبی برانگیخته شده اند. 💢مذهب انسان را برمی انگیزاند و در هر فعالیتی از زندگی او نفوذ می کند. هنر یکی از سرنوشت ساز ترین و بارزترین ابزار مذهب است. هنرمند، انگیخته شده با مذهب استعداد حیرت انگیزی دارد تا یک موضوع یا ارتباط مذهبی را تماما از طریق نقاشی یا سایر اشکال و تکنیک های هنری توصیف کند. ⚜️ @taammolat74
🔰بازی با روان کنکوری‌ها در شب امتحان 🔸اینکه کنکور باید با تأخیر برگزار می‌شد یا سر همین موعد مقرر از پیش تعیین شده بهترین زمان برای اجرای آن بود، مسئله‌ای است تخصصی که قاعدتاً باید ستاد ملی مبارزه با کرونا در مشورت با سازمان سنجش و سایر نهادهای مرتبط تعیین تکلیف می‌کرد. 🔹پس از کش‌وقوس‌های فراوان چند هفته‌ای، بالاخره خبر آمد که تصمیم نهایی برای اجرای کنکور در روز ۳۱ مرداد تعلق گرفته است. و این در حالی است که همین شب گذشته خبر آمده بود که کنکور یک ماه عقب افتاده است. برخی نمایندگان پیگیر در این زمینه هم حتی توییت زدند و خبر دادند که پیگیری‌شان نتیجه داده است! 🔸همچنان باید تاکید کرد اینکه کنکور باید همین ۳۱ مرداد برگزار شود یا خیر یک تصمیم کارشناسی است که به هرحال گرفته شده، اما آیا نباید به کنکوری‌ها حق داد که از این کش‌وقوس‌ها و اخبار ضدونقیض ناراحت باشند؟ 💢آنها که این پروسه بسیار سنگین و استرس‌آور کنکور را درک کرده‌اند نیک می‌دانند که افزوده شدن معادله ده مجهولی زمان اجرای کنکور و ده‌ها خبر ضدونقیض تعویق یا عدم تعویق کنکور چگونه می‌تواند به امنیت روانی آنها در این روزهای حساس پایانی ماراتن کنکور ضربه بزند. ای کاش پروسه تصمیم‌گیری کنکور به لحاظ اطلاع‌رسانی بسیار بهتر از این مدیریت می‌شد. ⚜️ @taammolat74 ⚜️ @TasnimNews
📮ما نمی توانیم "حرکت" را ببینیم. ولی "متحرک" را می بینیم. به عبارت دیگر، تجلی "حرکت" در "متحرک" دیده می شود. ما "اسلام" را نمی توانیم ببینیم. اما "مسلمان" را چرا. زیرا مسلمان، تجلی اسلام است. عده ای گمان می کنند که می توانند اسلام را ببینند! این خیال واهی ست؛ و و در این نگاه، ره به جایی نمی برد. 📮 مسلمان به اقتضای انسان بودنش، بایسته هایی نظیر اندیشه ورزی دارد فلذا اسلام برای پیاده سازیش در کنار وحی، حتماً نیاز به اندیشه ورزی محققانه!(تأکید می کنم محققانه) دارد و باید از همه یافته ها و کشفیات متفکران عالم بهره ببرد. 📮ما امروز محتاج این هستیم که از ، ، ، و تا ، ، و تا ، ، و تا ... همه به گفت و گو بنشینیم. نه گفت و گوهای صرفاً انتزاعی بلکه گفت و گویی انضمامی؛ ناظر به چالش های پیش رویمان؛ ناظر به ! ✍️ محمد طاهری ⚜️ @taammolat74
🔉 مناظره 🔶 موضوع | نقد وبررسی کتاب پسااسلامیسم ◾️دکتر میلاد دخانچی (دکترا مطالعات فرهنگی) ◾️دکتر عطاالله بیگدلی (دانش‌آموخته دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق) والعصر (نگاهی به علوم انسانی در عصر انقلاب اسلامی) بخش نخست ⏰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
گفتگو بیگدلی با دخانچی قسمت اول.mp3
42.78M
🔉 مناظره 🔶 موضوع |نقد وبررسی کتاب ◾️دکتر (دکترا مطالعات فرهنگی) ◾️دکتر (دانش‌آموخته دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق) بخش نخست 🔹پسا اسلامیسم از آنجا اهمیت دارد که مسائل انضمامی و نیاز و چالش‌ها و مسائل کشور را، صرفا در مصادیق و یکسری مباحث رانت و دولت ناکارآمد و کنکور و... خلاصه نمی‌کند بلکه با نگاه معرفتی و بنیادین به حل جدی مسائل می‌پردازد. در این گفتگو انتقادی و چالشی سعی ‌شده نگاه دقیق و عمیق به مساله بنیادین جامعه امروز شود و درباره پرسش‌های اصلی و رابطه تجدد و سنت و فهم ما از غرب تبادل نظر صورت بگیرد. ⚜️ @taammolat74
📑 دو‌هفته نامه مجازی دیده‌بان اندیشه ✴️ شماره هفتم / بخش نخست ویژه تیرماه 1399 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه رصد روشنفکران، اندیشمندان و ژورنالیست‌های علمی در فضای مجازی دیده‌بان اندیشه عرصه‌ای است تا بازتاب و پژواک اندیشه‌های اصحاب علوم انسانی باشد. بازتاب اندیشه‌هایی که در فضای مجازی به صورت پراکنده وجود دارد. اینجا فرصتی است تا بیشتر با اندیشمندان و روشنفکران و ژورنالیست‌های اندیشه، آشنا شده و پای گفتارها و یادداشت‌های تحلیلی‌شان باشیم و عالمانه و منصفانه برخی نکات آنها را تحلیل و ارزیابی علمی کنیم. 🖇 هفتمین شماره این دوهفته‌نامه را در پست ذیل دانلود کنید👇👇👇 ⚜️ @fekrat_net ⚜️ @taammolat74
دیده بان شماره هفتم بخش اول.pdf
15.23M
📑 دو‌هفته نامه مجازی دیده‌بان اندیشه ✴️ شماره هفتم / بخش نخست ویژه تیرماه 1399 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه با مرور صفحات مجازی اندیشه در ماه گذشته، شاهد مباحث مختلف در حوزه اندیشه بوده‌ایم. تیرماه هر سال با یاد و خاطره شهید بهشتی(ره) پیوند خورده و هر ساله یادآور آرمان عدالت و عدالتخواهی در ذهن‌هاست. به همین مناسبت، اندیشمندان و نویسندگان بسیاری در حوزه عدالت قلم فرسایی کردند. ✅دیده‌بان، این سعی را دارد تا مسائل و حوادث را با عینک اندیشه، عمیق‌تر ببیند و با تضارب آراء متفکران و نقد عالمانه و منصفانه، دریچه‌ای بر حقیقت بگشاید. سعی ما بر این است تا محفلی برای تبادل اندیشه‌ها باشیم و قدمی برای رشد و ارتقاء بینش نخبگان و علوم انسانی برداریم. 🔗برای مطالعه شماره قبلی اینجا کلیک کنید. ⚜️ @taammolat74
🍃دلم در بندِ تنهایی بفرسود چو بلبل در قفس روزِ بهاران 👤 سعدی ⚜ @taammolat74
🔰 فرهنگ و فوتبال ✍️ ناصر فکوهی 🔸امروز به نظر نمی رسد دیگر دنیای فوتبال تنها دنیای سرگرمی باشد. آنچه فوتبال را به پدیده ای تبدیل می کند که امروز می‌شناسیم، پیوند خوردن آن با سرنوشت سیاسی جهان است. و با همین سرنوشت نیز امروز به فرایند و پدیده ای جهانی شده بدل شده است.فوتبال یک پدیده اجتماعی است و در چند راهی اقتصاد ،فرهنگ، سیاست و ورزش برای خودش برو و بیایی دارد. 🔹 فوتبال به همان دلایل و فرایندی در قرن بیستم چنین رشد می کند که ادبیات و رمان در قرن نوزدهم رشد کردند. وقتی انقلاب صنعتی به وجود آمد، تولید انبوه آغاز شد، مفهوم ملت شکل گرفت و دولت های مدرن خواستند مشروعیت خود را از ملت و مردم به دست بیاورند ابتدا لازم بود این مفهوم ساخته و در انسان ها درونی شود. 🔸هم از این رو بود که رمانتیسم قرن نوزدهمی، از طریق ادبیات و تاریخ نگاری توانست از یک طرف گذشته های تاریخی در قالب روایت های ملی برای همه مردم جهان بسازد و هم توانست برای آنها، چشم اندازهای آینده و سرنوشت ملی در قالب های ادبی ترسیم کند. این کار در روند عمومی شدن مدارس و اجباری شدن تحصیل یعنی اجتماعی شدن کودکان نه از طریق خانواده بلکه از طریق نهادهای رسمی و دولتی ادامه یافت. 💢اما حتی این روند نیز برای درونی کردن کافی نبود و نیاز به استفاده از ابزارهایی بود که اوقات فراغت افراد را نیز سازماندهی کنند و از بازی و تفریح نیز استفاده شود تا هویت های ملی تقویت شوند. ⚜️ @taammolat74
🔰 صبر در راه مقاومت اسلامی
٢٣مرداد روز مقاومت اسلامی

✍ شهید محمدباقر صدر

🔹 مى‏‌توان ارزش‏‌هاى اخلاقی‌دينى‌‏اى كه طى شرايط عقب‏‌ماندگى چهره‌‏اى منفى گرفته، تصحيح و آنها را از چهرۀ منفى به چهرۀ مثبت شايستۀ اسلامى تبديل نمود. به‌عنوان مثال صبر، يک ارزش بزرگ اخلاق اسلامى است؛ اما همين ارزش، در نتيجۀ شرايط عقب‌‏ماندگى جهان اسلام، چهره‌‏اى منفى به خود گرفته است؛ زيرا صبر در اين شرايط به‌معناى خوارى و تحمل ناگوارى‌‏ها با روحيۀ بى‌‏تفاوتى و عدم تعامل با موضوعات مهم امت اسلام و دغدغه‌‏هاى بزرگ آن، تبديل شده است. 🔸 با اين وضعيت تا امت اسلام دركش را از صبر تغيير ندهد و باور نكند كه صبر، عبارت است از شكيبايى در انجام وظيفه و تحمل سختى‌‏ها در راه مقاومت در برابر ظلم و سركشى و صرف‌نظركردن از دغدغه‏‌هاى كوچک برای دغدغه‌‏هاى بزرگ، هرگز نخواهد توانست جنبشى فراگير را در حياتش محقق سازد: «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جاهَدُوا مِنْكُمْ وَ يَعْلَمَ الصَّابِرِينَ» (آيا پنداشتيد كه داخل بهشت مى‏‌شويد، بى‏‌آنكه خداوند جهادگران و شكيبايان شما را معلوم بدارد؟). 🔹 هيچ مكتب اجتماعى به‌جز خود اسلام قادر نخواهد بود صبر را به خاستگاه راستين خود بازگرداند و امتى صابر را با مفهوم درست اسلامى آن پايه‌‏گذارى كند. 📚 اسلام راهبر زندگی، ص٢٢۵ ⚜ @taammolat74
🔰مقابله با تحریف 🔸تحریف در چارچوب معنادار می‌شود؛ شبهه‌ای که خلق شده و بر بستری از مشکلات جاری (نظیر بی‌ثباتی اقتصادی)، خود را در کالبد افکار عمومی جای می‌دهد. تحریف ابزار اصلی است؛ ماقبل آن چون بمب‌های هیدروژنی بر سر جبهه خودی فرود می‌آید و بی‌آنکه در ظاهر خسارت مالی بسیاری ایجاد کند، جان‌های جانوران را می‌گیرد. 🔹سه مجرای مهم می‌توان برای سرایت تحریف شناخت: اول رسانه و آنچه در به خورد مخاطب داده می‌شود. دوم نخبگان آکادمیک (دانشگاهی و حتی حوزوی) که بی‌مبنا، تردید، ترس و ابهامی می‌آفرینند و ذهن‌ها را مختل می‌کنند. سوم چهره‌هایی که نان و دان‌شان را این کشور داده است و چون به مرحله بازنشستگی حرفه‌ای یا سنی رسیده‌اند، شمشیر مخالفت کشیده و از پشت خنجر می‌زنند. 🔸 ناشی از این سه مجرا را چگونه می‌توان درمان کرد؟ راه اولیه ؛ محتوای مطلوب و مناسب، اما اگر محتوا، در شبکه به جریان نیفتد و چون شریان، در کل جامعه توزیع نشود، چه سود؟ پس محتوا راه دوم است. ولی هیچ‌کدام از این‌ها به میزان تمرکز بر علوم شناختی و نمی‌تواند مفید باشد، چه اینکه در جنگ نرم، آسیب عمدتاً ذهنی است و نه عینی، بدنی و نادیدنی است تا ملموس شده. پس باید با و تخاطب کرد و آن‌ها را باورمند ساخت. ⚜️ @taammolat74
🔉 مناظره 🔶 موضوع | نقد وبررسی کتاب پسااسلامیسم ◾️دکتر میلاد دخانچی (دکترا مطالعات فرهنگی) ◾️دکتر عطاالله بیگدلی (دانش‌آموخته دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق) والعصر (نگاهی به علوم انسانی در عصر انقلاب اسلامی) بخش دوم ⏰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
بیگدلی با دخانچی2.mp3
46.11M
🔉 مناظره 🔶 موضوع |نقد وبررسی کتاب ◾️دکتر (دکترا مطالعات فرهنگی) ◾️دکتر (دانش‌آموخته دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق) بخش دوم 🔹صورتبندی نظری دخانچی از جامعه ایرانی، در تئوری جبر و عاملیت شکل می‌گیرد. او معتقد است تئوری جامعه پساانقلابی، تئوری جبر است و لذا نظریه پردازان جمهوری اسلامی، تئوری رابطه دو طرفه بین حاکمیت و مردم را برنمی‌تابند. او مصر است با این تئوری می‌تواند وضعیت حاضر ما را توضیح دهد، و خوانشی از مذهب بر مناسبات پسا انقلابی حاکم شده که هیچ جایی برای عاملیت انسانی قائل نیست. ⚜️ @taammolat74
📑 فصلنامه مجازی ✴️ شماره دوم مدیر مسئول و سردبیر: علی مومنی 🔸همه از فرهنگ شهرت آگاهند اما هیچ‌کس نمی‌داند چه‌وقت،کجا و چرا این فرهنگ پدید آمده و حفظ این تناقض بزرگترین پیروزی فرهنگ شهرت است.🔸 🖇 دومین شماره این فصلنامه را در پست ذیل دانلود کنید👇👇👇 ⚜ @taammolat74
4_5877701184533301429.pdf
1.38M
📑 فصلنامه مجازی فرهنگ شهرت ✴️ شماره دوم: 🔻زندگی در جامعه دانشگاهی ✍🏻 مهدی کاشفی‌فرد 🔻سواد رسانه‌ای، ابزار یا آگاهی ✍🏻 هدی محمدی 🔻سلبریتی در پیدا و پنهان فرهنگ ✍🏻 محمدجواد بادین‌فکر 🔻سلبریتیِ به مثابه مخدر رسانه‌ای ✍🏻 حانیه چمنی 🔻خلبانی با گواهینامه پایه ۱ ✍🏻 علی رئیسی 🔻بی‌سوادی رسانه‌ای ✍🏻 محمدرضا قرقانی 🔗 شماره نخست این نشریه رو در اینجا بخوانید. ⚜ @taammolat74
🌸مباهله یعنی احتیاط! دلت را به خدا بسپار ... دستت را از دست پنج‌ تن علیهم‌ السلام رها مکن وگرنه گُم می‌ شوی ... @taammolat74
🎯 نقد و بررسی ایده پسااسلامیسم میلاد دخانچی 📚معرفی کتاب | پسااسلامیسم 📘دانلود جزوه pdf | مقدمه‌ای بر چپ نو مسلمان 🔉 مناظره| نقد وبررسی کتاب پسااسلامیسم : بخش نخست / بخش دوم / بخش سوم ✍️ بخشی از نقد «دیده‌بان اندیشه شماره 7» به پسااسلامیسم 👤 گفت‌وگو با قدس آنلاین / درباره اهمیت احیای پروژه روشنفکری صحبت می‌کنم! 👤 گفت‌وگو با فرهیختگان / پسااسلامیسم در صدد بازگرداندن دیالکتیک در فلسفه اسلامی است! 🔉 گفتگو طاهرزاده با دخانچی | چپ نو چگونه انقلاب را بازخوانی می کند؟ ✍️در نقد پروژه ی اسلامیسم / سعید ابریشمی 🔉 مناظره دکتر بیگدلی با دخانچی | نقد وبررسی کتاب پسااسلامیسم قسمت نخست / قسمت دوم 📩دوستان نیز می‌توانند نکات خود را نسبت به این مساله برای کانال ما ارسال کنند. ⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع | بازخوانی کتاب حدیث پیمانه 🎙رسول لطفی سلسله نشست‌ مجازی جمعه‌های اندیشه بخش نخست ⏰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
جلسه نخست.mp3
34.71M
🔉 درسگفتار 🔶 موضوع | بازخوانی کتاب 🎙رسول لطفی سلسله نشست‌ مجازی بخش نخست 🔹 ضرورت بازخوانی بینش معرفتی نسبت به انقلاب و 🔹واکاوی مفهوم در اندیشه شهید 🔹 تحلیل از منظر حمید پارسانیا ⚜️ @taammolat74
➰ 🍃تلخ و شیرین جهان چیزی به جز یک خواب نیست مرگ پایان می‌دهد یک روز این کابوس را... 👤فاضل نظری ⚜ @taammolat74