eitaa logo
تاملات
723 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
340 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰فرهیختگان، رائفی‌پور و بچه‌های انقلابی ✍ سیدجواد نقوی متن آقای شریف من را متعجب کرد و خواستم عبور کنم اما حداقل وظیفه دانستم که چند نکته بگم شاید به نفع خودشان باشد: 🔸ابتدا به جرات هرچه تمام‌تر مقابل تناقض‌ها و ساده‌سازی و سطحی‌نگری‌های یک نحله فکری که ظاهرا دارای قدرت هم ایستاده و خیلی دقیق و علمی نقد کرده خواننده این نقد‌ها به سادگی متوجه خیلی از اشتباهات علی اکبر رائفی‌پور خواهد شد. 🔹حالا چطور میتواند فردی که در عرض چند سال این همه اشتباه کرده مجری برنامه تلویزیونی شود؟ شما باید پاسخ دهید؟ سوال دیگر که باید به آن توجه کرد آیا این نقدها باعث دیده شدن می‌شود یا باعث عبور از رائفی‌پور؟ 🔸اگر ساده و سطحی نخواهیم نگاه کنیم حالا دیگر با جریانی در گفتمان انقلاب اسلامی طرف هستیم دوگانه خود و ناخود و حزبی عبور کرده و دغدغه‌اش فهم بهتر جهان و ایران است و کمک به کشور برای عبور از بحران‌ها و ضعف‌های ساده تا پیچیده. اگر این جریان را نبینید خیلی عجیب است یعنی با برچسب و و سیاسی نگاه کردن فرض کنیم نقد رائفی پور باعث دیده شدن و حتی مجری شدن او میشود؟ 🔹چطور ممکن است متوجه تغییر فکری جریان نخبگانی انقلابی نشده‌اید آیا نقد سال گذشته فرهیختگان به برنامه هم در راستای محبوبیت فروغی بوده و نقد آقای و در این روزنامه‌ام در راستای مجری‌گری آنها در شبکه های دیگر سیما بوده؟ 🔸 اگر بگویید کجای این روزنامه و کجای جریان جدیدی انقلابی که من آنها را انقلابی‌های آگاه به زمانه میدانم شبیه به نحله‌های سیاسی گذشته است؟ آقای شریف کمی دقت کنید در بین انقلابی‌ها چه تحولاتی در حال رقم خوردن است؟ 🔹تز برنامه‌های مثل تا تا و روزنامه و مجلاتی که انقلابی ها می‌چرخاند کجا شبیه به نود سیاسی رائفی‌پور یا حتی جهان آرا یامین‌پور هست؟! ♦️جنبشی از بچه‌های انقلابی که دارای سواد آکادمیک و حوزوی هستن در حال رقم خوردن است که دیگر نشردهنده مبانی سیاسی اصولگرایان و نئواصولگرایان نیستن! 🔸 آنها در حال گفتگو در بالا سطح ار متفکرین و نخبگان کشور برای طرح پرسش مهم هستن کافیه به صفحه اندیشه و جهان همین روزنامه فرهیختگان دقت کنید تا فاصله از آنچه شما فکر میکنید تا آنچه هست را فهم کنید 🔹امروز در عرصه مجازی دیگر حرفی ندارد. از دیالکتیک و از بازخوانی میراث هویتی‌مان و از مقابله با صحبت می‌کنند که همه و همه انقلابی هستن اما آنچه شما می اندیشید و آنچه آنها کجا؟ برادرانه یا مدتی دست از کار فرهنگی بکشید یا حداقل کمی پرسجو کنید... ⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نفوذ عوامل خارجی در قضیه جوجه کشی؟؟! 🔸محمدرضا شافعی‌نیا مشاور وزیر کشاورزی دولت یازدهم ( محمود حجتی) 🔹کشورهایی که به ما "مرغ اجداد" صادر می‌کردند با کمک عواملشان در داخل کشور زمینه معدوم سازی جوجه‌های یک روزه را فراهم کردند. 🔹مرغ مادر را باید عین طلا حفظ کنیم نه اینکه آنها را دفن کنیم. 🔹معدوم کردن جوجه‌های گوشتی به هیچ وجه مرسوم نیست. 🔹🔹 نود اقتصادی @taammolat74
🔰 سعدی آغازگر عصر جدید ✍ رضا داوری اردکانی 🔸با سعدی عصر دیگری در تاریخ ما و در زبان ما آغاز شده است. فارس و ایران با سعدی عصر دیگری را آغاز کرده­ اند. وقتی مغولان هرچه را که در خراسان و در شرق ایران بود، نابود کردند، شیراز مرکز و مهد ادب فارسی شد و سعدی حفاظت و نگهبانی کاخ بلندی را که فردوسی بنا کرده بود، به عهده گرفت و این بخت زبان فارسی بود که چنین نگهبان بزرگی داشت. 🔹 او در همان زمان که زنده بود، آموزگار و مربّی مردمان شد و این شرف را نه فقط از آن رو یافت که در نظامیه در محضر این یا آن درس خوانده بود، بلکه او به قول خودش مفتی ملت اصحاب نظر بود و این مقام مفتي بودن را با شاعري یافته بود. 🔸 زبان با شاعر تعیّن و دوام پیدا می­کند. مردمان معمولاً با گردش شب و روز و رسوم متداول خو می­ گیرند و در آنها حل می­ شوند، اما متفکران و از جمله آنان شاعران، از قهر این زمان که امتداد سایة زمان گذشته است، آزادند. 🔹آنها زمان خود را درمی­ یابند و راه دیگری در تاریخ می­ گشایند. زمان را آنها می­‌یابند و آن را از طریق زبان برای سکونت مردمان در آن آماده می­کنند. اگر آدمی متفکر و شاعر نبود، مثل گیاهان و حیوانات بدون تاریخ و محکوم شرایط محیط بود، ولی انسان زبان دارد و با زبان به جایی یا جاهایی راه می ­برد که فرشته و حیوان به آنجا راه ندارد و مردم را با خود به آن وادی‌ها می‌برد. @taammolat74
🔉 فایل صوتی| اضطرار به حجت 🔶 سخنرانی| حجت الاسلام علی صفایی حائری(ره) 🔹قسمت نهم 🔹🔹انتظار از حجت موجب تحول در زندگی می شود ؛ سوال اینجاست که چگونه تحول صورت می گیرد و با چه وسیله‌ای می توان به تحول رسید؟! ...اضطرار به حجت، افتقار به خدا را در بر می آورد؛ به عبارت ساده تر امام شناسی فقر الی الله را می آورد. از آن طرف هم، خدا استغناء از انسان دارد و در عین استغناء، اشتیاق به ما»🔹🔹 ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
4_5913549799084262936.mp3
9.96M
🔊 فایل صوتی | اضطرار به حجت سلسله سخنرانی حجت الاسلام حائری (ره) 🔸«ان امرنا صعب مستصعب لایحتمله الا ملک مقرب او نبی مرسل او مومن امتحن الله قلبه للایمان.» آنچه که می تواند تحمل امر اولیاء خدا را به ما بدهد و می تواند ما را در برابر امر آنها صبور و مقاوم کند یا قرب تمام و شهود تمام می خواهد یا عشقی که با بلا امتحان شده باشد.محنت و بلا و زیر و رو شدن می خواهد. 🔸هدف انبیاء این نبوده که آدم ها خوب شوند بلکه می خواستند امکان خوب شدن را فراهم کنند.اتمام حجت ها کافی است.بیش از این نیست. 🔸نسبت بین ترس و خوف و حذر و خشیت و ورع 🔸حذر حالت و تلفیقی از محبت و درک عظمت و احساس جرم را با خود دارد. فقه وانذار مقدمه این است.نتیجه تفقه انذار است و نتیجه انذار حذر است.درک حکمت و سنت و عذاب و عقوبت موجب ایجاد احساس حذر می شود. 🔸بی باکی ما از غفلت، بی اطلاعی، کفر و عصیان، استخفاف و سبک شمردن، استضعاف و دور شمردن و استدراج نشات می گیرد. امکانات و نعمت هایی که به تو می دهند به حدی می شود که رفته رفته تو را در بر می گیرند و حذر را در تو منتفی می کنند. اگر کوتاهی کنیم به همان سرگردمی بنی اسرائیل دچار می شویم. 🔗 برای شنیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید. ⚜ @taammolat74
••• [إِلَهِی وَ أَلْهِمْنِی وَلَها بِذِکْرِکَ إِلَی ذِکْرِکَ وَ هِمَّتِی فِی رَوْحِ نَجَاحِ أَسْمَائِکَ وَ مَحَلِّ قُدْسِکَ]🌸   خدایا! مرا شیفته یاد خود ساز و همتم را در نشاط دستیابی به نامهایت و قرارگاه عظمت و قدست قرار بده.🌷 @taammolat74
🔰 مسجد کانون ارتباطات اجتماعی ✍ آیت‌الله میرباقری 🔸 در دوره رنسانس، بشریت را از عالم غیب تنزل داد و انسان را در ذهن، محصور و ارتباطش را با خدا قطع کرد. این بار قدرت‌های جهانی می‌خواهند انسان‌ها را از چاله به سیاه‌چال ببرند. 🔹بنابراین خطرناک‌ترین پدیده در جهان این است که جامعه بشری را به فضای حکمرانی مجازی ببرند؛ فضایی که حکمرانی آن در دست قدرت‌های بزرگ است، مدیریتش به صورت شبکه‌ای در جهان اداره می‌شود و ما هم کاربران آن هستیم. اگر قدرت‌های بزرگ در این کار موفق شوند، جهان را مستقیما اداره می‌کنند. 🔸هیچ ضرورتی ندارد که با پروتکل‌های وزارت بهداشت مقابله کنیم اما مسجد باید به نقطه کانونی ارتباط مردم و عرصه‌های اجتماعی تبدیل شود و آرام آرام مدل فرهنگ، اقتصاد، سیاست و... را تحت تاثیر قرار دهد. 🕰 ۱۳۹۹/۲/۲ @taammolat74
💠روح شهید طهرانی مقدم شاد؛ خدا به سردار حاجی‌زاده عزت دهد که اقتدار ایران را اینگونه به رخ جهان کشیده اند! 🔸این تنها یک ماهواره نیز که به هوا پرتاب شد؛ این عزت ایران و ایرانی بود که در جهان رخ‌نمایی کرد! ایرانی که در شرایط اینگونه در مرزهای دانش قدم بر می دارد! 🔹وقتی صدای موشک ماهواره بر قاصد را می‌شنیدم؛ حال خوبی داشتم؛ حس غرور؛ دوست داشتم‌ چشم در چشم جهان شوم و بگویم من ایرانیم... ⚜ @taammolat74
🔰حسن آقامیری، پیامبر اباحی‌گری تاملی در افکار و رفتارهای سید حسن آقامیری ✍ محمدامین رضایی 🔘 بخش ۱ از ۲ 🔸نمیخواهم داد واسلاما سر بدهم که حسن آقامیری با یک خواننده زن لایو گذاشته است! اصولا دوران چنین کنش هایی گذشته، جوان امروز ما از این نوع کنش ها و داد زدن ها بدش نیاید قطعا تاثیری نمی پذیرد. درباره سیدحسن آقامیری کم گفتم و نوشتم، بعضی گفتن و نوشتن ها درباره او یا اولویت نبود یا درست نبود، تنها نتیجه اش هم این بود که موجب بزرگ تر شدن او شد. آن وقت که او را کردند نوشتم: اینکار به بدترین وجه ممکن انجام شد، چون نه جامعه قانع شد، نه طرفدارانش، نتیجه اش هم بزرگتر شدن او خواهد بود چنان که می بینم،شد! در مسائل فرهنگی برخوردهای بزن و درویی خصوصا در این زمانه نتیجه معکوس میدهد همان چیزی که بعضی مسئولین درست درک نمیکنند و "حل مساله" را در "حذف مساله" میدانند، خب نتیجه این رویکرد مشخص هست 🔸قبلا بعضی از کلیپ های آقامیری را می دیدم، در این روزهای کرونایی بخش هایی از لایوهایش را دیدم، حسن آقا میری دچار شده است، جذب افراد او را به جایی رسانده که هیچ حد و مرزی برایش باقی نمانده! شاید به خیال خودش مارتین لوتر هست و میخواهد در شورش علیه کاتولیک(حوزه علمیه) پروتستانی جدید ایجاد کند، روش کارش این هست در هر مساله میگردد اقوال و فتواهای شاذ را پیدا میکند و مطرح میکند، اینطور هم کارش را جلو میبرد هم همچنان ادبیاتش دینی است! 🔹 اگر دیدید فردا او با یک گِی هم گفتگو کرد و او را تایید کرد تعجب نکنید، بالاخره یک قیلکی پیدا میکند که بدن هر کس از آن خود اوست، این میشود بی مبنایی و بی هویتی! 🔸ایده حسن آقامیری گفتگو و البته هست، گفتگو همان مساله ای هست که بعضی از منتقدین و هم لباس های او به خوبی بلد نیستد و او خوب بلد است، به نظرم جامعه ما به شدت نیاز به گفتگو دارد، در یادداشتی در موضوع "راز اقبال مردم به لایوهای اینستاگرامی" در این باره نوشته‌ام، به نظرم گفتگو نه تنها یک تاکیک صرف که یک حقیقت و یک نیاز بزرگ هست اما اشکال آقامیری در مساله گفتگو این هست که گفتگو برای او وسیله نیست، هدف هست! 🔹او حاضر هست آنقدر عقب نشینی کند که شود ولی باب گفتگو باز بماند! موضعش بی موضعی است، با کسی که کارش گفتن از زندگی خصوصی مردم هست و اسمش را گذاشته سبک پاپاراتزی خبرنگاری لایو برگزار میکند و بگو بخند دارد، سعی میکند با او هم یک موضع مشترک پیدا کند، از آمدن شاهین نجفی به ایران حمایت میکند، همان خواننده ای که خدا را قول ندارد و رسما ضد توحید میخوان، میگوید باید در ایران نان هنرش را بخورد! 🔸می بیند حتی دیگر توحید هم مبنا و خط قرمز او نیست با اینکه در حرفهایش همیشه از خدا حرف به میان می آورد، از تتلو گوش میکند و از او حمایت میکند جتلو که بنیان خانواده و ارزش ها و اصول انسانی را کنار گذاشته و نسلی را دارد به لجن میکشاند این مساله آنقدر مهم نیست، اینکه با یک خواننده زن به نام گفتگو میکند و اجازه میرهد برایش بخواند و میگوید " بقیه شرا هم بخون" این گفتگو هم چیزی نیست او گرفتار بدتر از این هاست، او دچار بی هویتی و خلا تئوریک شده است و یک تساهل غلیظ رسیده که همه اصول و ارزش ها را بی اعتبار میکند. ⚜ @taammolat74
📮‏فرمانده سپاه به رهبرانقلاب نامه نوشتند: ما پیشمرگان مردمیم. نگفته است پیشمرگ رهبر؛ بلکه فداییان ملت. رهبر هم جزئی از مردمست. این بلوغ معرفتی برآمده از فهم درست از مردمسالاری دینی است. امام و امت در کنار هم مثل یک پیکره اند و مردمند و سالارند. روحت شاد حضرت روح الله. ✍ محسن مهدیان ⚜ @taammolat74
🔰 در وصف لحظه‌ای تاریخی ✍ مهدی محمدی 🔸این از آن تصاویری است که باید در حافظه تاریخی ما ثبت شود. ارتشی دلاور روبروی پرستار بیماران بخش کرونا ایستاده و به ا‌و چنان احترام می کند که گویی عالی رتبه ترین مقام نظامی را در مقابل دارد. 🔹جهان در بحران کرونا آنچه را که پنهان نگه داشته بود، بیرون ریخت. غرب مدرن دیگر نمی تواند برای دنیا ژست بگیرد که ما آخر تاریخیم و‌فلان... از ماسک دزدی رسیدند به جایی که رییس جمهورشان گفت بیماران کرونایی در مقابل داروهای تایید نشده مقاومت نکنند چون دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند! 🔸در ایران اما، رهبری هست که می‌گوید کرونا فرصتی است تا به داد هم برسیم. نظامی تحت امر آن رهبر هم برای پرستاری که در حکم دخترش است پا می کوبد تا نشان بدهد در کدام‌ مکتب تربیت شده. بعد از کرونا می توانیم به ایرانی بودنمان طور دیگری افتخار کنیم. ⚜ @taammolat74
♨️ لینک مجموعه صوت درسگفتار 🔸حجت الاسلام علی صفایی حائری 🔻جلسه اول 🔻جلسه دوم 🔻 جلسه سوم 🔻جلسه چهارم 🔻جلسه پنجم 🔻جلسه ششم 🔻قسمت هفتم 🔻قسمت هشتم 🔻قسمت نهم 🔵 تاملات؛ محفلی برای تبادل اندیشه‌ها🔵 ⚜️ @taammolat74
Banifateme-Shab-21-Ramezan-95-02.mp3
7.71M
🎼 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔶🔶🔶 🦋مناجات "من اومدم دوا بشه دردم..." من اومدم دوا بشه دردم🌱 آخه خود تو خواستی برگردم بازم میگم خدا غلط کردم الهی العفو...🌙 تموم مشکلاتم رو حل کردی بدیم رو به خوبی بدل کردی حس می‌کنم منو بغل کردی الهی العفو...🌙 آخرین شب جمعه ماه مبارک شعبان 🔷🔷🔷 🎙 سیدمجید بنی‌فاطمه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⏳ نجوای عاشقانه و مناجات دلنشین هر شب جمعه در کانال تاملات ⚜️ @taammolat74
✨🌙 اللهم رب شهر الرمضان...🍃 مژده ای منتظران ماه خدا امده است ماه شبهای مناجات و دعا امده است ماه دلدادگی بنده به معبود رسید بر سر سفره شاهانه گدا امده است ⚜ @taammolat74
🔰قدسی‌ترین زمان و مکان ✍ محمدعلی روزبهانی 🔸تمام مکانها در نسبتی که با کربلا دارند مکان میشوند و تمام زمانها در نسبتی که با رمضان دارند، زمان میشوند. 🔹عصر جدید و زمان و مکان را بی معنا ساخته، جغرافیا و تاریخ را تخت و بی نوسان کرده و از ماهیتشان تهی ساخته... زمان رنگی ندارد و به تمامی در زمان حال ظاهر میشود و نابود میشود. زمان تخت، انسان را بی خاطر و بی خاطره می سازد و از حیات آدمی تاریخ زدایی می کند. تفاوت عظیم آدمی با دیگر کاینات همین تاریخمندی اوست در برابر زمان مندی آنها. 🔸جغرافیا نیز تخت و بی فراز و نشیب میشود، همین هم اجازه می دهد زمین به صورت کالایی قیمتی برای خرید و فروش پدیدار شود که بهای آن بالتبع نه از ذات آن، بلکه از عوامل بیرونی اش نشات میگیرد. . 🔹گسست در زمان و مکان، رنجی به جان آدمی می اندازد، رنجی که خاطره و خطر کردن را همراه می آورد. آدمی را در اضطرار می اندازد که برای خاطره دیروز و فردایی، خطر کند. کرونا چینی انداخته بر زمان و مکان تخت و ملال آور آدمی بر زمین... . 🔸زمان ها و مکان ها در حاق واقعشان اما نه تختند و نه بی خاطره، تاریخ و جغرافیا حقیقت دارند و فرهنگ در نسبت و تنبه آدمی به آنها فراز و نشیب می یابد. 🔹رمضان، قدسی ترین زمان میان زمانها و کربلا قدسی ترین مکان میان مکانهای گیتی است که پیوسته چراغ حیات و خورشید فرهنگ را بر زمین روشن نگاه داشته اند. ♦️به آه شکسته دلی کاش روزی مان شود در بهترین زمانها در بهترین مکانها، تحت قبه مقدس حضرت ثارالله، اباعبدالله الحسین، سیدالشهدا علیه السلام گرد هم اییم و به آنی و لحظه ای از حقیقت زیارتش نایل شویم. @taammolat74
📮 پیشنهاد ویژه سوره‌های قرآن را یک دور به ترتیب نزول بخوانید، نه ترتیب فعلی که بعدتر تنظیم شده. این کار کمک می‌کند تدوین تدریجی کتاب مقدس و تکوین دین اسلام و فرهنگ اسلامی را بهتر درک کنیم. بدون فهم «اسلام مکی» و گذر از آن، فهم و درک «اسلام مدنی» ممکن نیست. ‏برخی قرآن‌پژوهان، این سیر نزول را در جداولی (با تخمین قابل قبول) منظم کرده‌اند؛ ازجمله آیت‌الله محمدهادی معرفت در کتاب «علوم قرآنی». ✍️ محسن حسام مظاهری ⚜️ @taammolat74
❇️ صبوحانه (ایده یابی قرآنی برای زیست اخلاقی در فضای مجازی) 🔸دکتر حسنعلی رحمتی برای ماه رمضان پیشنهاد خوب و مناسبی را با عنوان "صبوحانه" طرح و اجرا کرده است. 🔹او می‌گوید از چند سال قبل آرزو داشته با این سوال که «قرآن درباره فضای مجازی چه پیام هایی برای ما دارد؟» قرآن را مطالعه کند. حال به برکت آغاز ماه رمضان، اینرا عملی کرده است. 🔸او می‌گوید آنچه می‌بینید تفسیر قرآن نیست، بلکه *نکته‌ها و ایده‌هایی* است که با تامل در آیات قرآن، از منظر اخلاق فناوری اطلاعات، به آن رسیده است. 🌸امید که در ماه قرآن، هر صبح، صبوح تان از می معرفت آکنده و صبوحی‌تان مداوم باشد.🌸 ⚜ @taammolat74 👇👇👇
❇️ (ایده یابی قرآنی برای زیست اخلاقی در فضای مجازی) 🔘 شماره 1 🌙سوره حمد: 🌅الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ (حمد/2) 🔸1. در نگرش خدا-محور به هستی، فضای مجازی به خاطر منافعی که دارد، یکی از نعمت هایی است که خداوند به انسان عطا کرده است. از این رو اخلاقا حمد وسپاس از او لازم است. این کار نه لزوما به صورت زبانی، که باید به صورت عملی باشد. استفاده اخلاقی و درست از این فضا، مصداق بارز حمد عملی است. 🌅 الرَّحْمنِ الرَّحيم‏ (حمد/3) 🔸1. انتساب دو صفت «بخشنده و مهربان بودن» به خداوند و تکرار آن در ابتدای سوره ها (به جز یک سوره) بیان گر اهمیت این دو صفت است. 🔸2. گذشتن از خطاهای دیگران در فجازی، به ویژه لغزش های سهوی و کوچک، پیامدهایی چون پیشگیری از جدال های بیهوده یا ایجاد کدورت وناراحتی اعضای گروه ها را به دنبال دارد. لغزش هایی چون ارسال شکلک های شیطنت آمیز، یا افزودن شخص به گروه های دیگر بدون کسب اجازه از او، کلمات توهین آمیز اتفاقی و ناشی از خطای تایپی نمونه هایی از لغزش های قابل گذشت است. 🔸3. مهربانی: شبکه های اجتماعی یک فضای تعاملی و زندگی گروهی افرادی است که از نظر سنی، جنسیتی، عقاید و باورها و روحیات با یکدیگر متفاوت و گاه متضاد هستند. یکی از شرایط همزیستی در این فضا، مهربانی و عطوفت نسبت به یکدیگر است. ⚜️ @taammolat74
⁩🔰 مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با قرارگرفتن صداوسیما در زیرمجموعه رهبری در چهارم اردیبهشت ۱۳۶۸، دستور بازنگری در را خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای، رییس جمهور وقت کشور صادر کردند. پس از تشکیل یک هیات پنجاه نفره، جلسات شورای بازنگری از همان ماه آغاز به کار کرد.‌ ‌ ✅ شورای بازنگری، صداوسیما را که براساس قانون اساسی زیر نظر یک شورای سرپرستی اداره میشد، زیرمجموعه رهبری قرار داد و مدیریت آن را در یک نفر منصوب رهبری متمرکز کرد. آیت‌الله خامنه‌ای از مخالفان این پیشنهاد اصلاح قانون بود. 🔽بخشی از استدلال و مواضع ایشان را از نظر می‌گذرانیم:‌ ‌ 🔸[اگر صداوسیما زیر نظر رهبری قرار بگیرد] سیئات صداوسیما دامن رهبر را خواهد گرفت، این را هم چیز کمی نگیرید. به هر حال سوء تفاهم‌هایی در مردم هست یک وقت یک غفلتی پیش می‌آید همه مردم را به رهبر بدبین می‌کند. یا برنامه نداشته‌اند، [یا] نتوانسته‌اند آن برنامه را ارائه بکنند، خوب همه این چیزها متوجه رهبر خواهد شد که به نظر می‌رسد که این هیچ مصلحت نیست. ‌ 🔹[اما] اگر بخواهيم تمركز باشد آنچنان كه امام فرمودند، و هم بتوان نظارت كرد و مسؤوليت خواست، ما بايد يك نفر را معين كنيم و مسؤول بگذاريم آن هم به نظر مي‌رسد مناسب‌تر از همه رئيس جمهور است. [و] اگر اشتباهی، خطايی بود دستگاه‌های سؤال‌كننده كشور می‌توانند يقة رئيس جمهور را بگيرند و بگويند آقا چرا صداوسيما اين جوری است؟‌ ‌ 📚 منبع: مشروح مذاکرات شورای بازنگری قانون اساسی ‌ ⚜️ @taammolat74
32.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 با مرگ و تنهایی چه کنیم؟! 🔷 سخنانی از دکتر الهی قمشه‌ای پیرامون لزوم بهره‌مندی از قرآن و تدبر و استفاده از آن. 🔸ایشان در این سخنرانی به بیان دیدگاه قـرآن کـه "انسان مرگ را میچشد: كل نفس ذائقـة المـوت" می پردازند و نیز اشاره ای به انس با خـدا با توجه به آیه " و هو معکم اینما کنتم" میکنند. 🔹 هنر میتواند انسان را از غصه ها نجات بدهد. 🔸مطالب قرآن خطاب به تمام انسانهاست و به داستان ها و احوالات خود ما اشاره دارد و صرفا بیان احوالات گذشتگان نیست. 🔹بشارت در این است که مرگ نفی کنندهٔ هستی مانیست و این مایی ما بامرگ اجتماع ضدین نخواهد بود بلکه ماهستیم و مرگ نیز هست و ما با او ملاقات می کنیم. بنابراین بیم و هراس مرگ که عموماً از آن تصور نیستی می شود ازمیان می رود ومرگ به دیداری بدل می شود که ما باحقیقتی ازحقایق هستی خواهیم داشت و امـا تهـدید آن نیز روشن است کـه ستمکاران و خود پرستان بدانند که آن مرگی که از وی می گریزند درحقیقت زشتی اعمال خود آنها است که پیش از مـرگ به سبب غفـلت به زشتی آن نمی اندیشیدند و با دیدارمرگ آگاهی ژرفی برایشان حاصل میشود زیرا به نزد آگاهی مطلق پیش می روند. ⚜ @taammolat74
📖 دانلود pdf | کتاب عصر حیرت مهدی نصیری 🔸مهدی نصیری پژوهشگر، و مدیر مسئول فصلنامه اعتقادی-معرفتی است. او که واجد رویکردی موسوم به نواخباری‌ست بر رجحان آیات و روایات در خردورزی بشری تاکید کرده و امکان تحقق عقل مستقل را نمی‌پذیرد. 🔹 نصیری که صاحب تالیفاتی همچون "اسلام و تجدد" در زمینه مواجهه اسلام با مبانی مدرنیته، آثار و لوازم مختلفش همچون تکنولوژی و علم مدرن است، "فلسفه از منظر قرآن و روایات" که درباره نگاه مستنبط نصیری از دین در نوع مواجهه با فلسفه است و... این بار به سراغ نگارش کتابی درباره وضع حکمرانی، تمدن سازی و دولت در عصر غیبت رفته است. 🔸کتاب به سراغ موضوعی چالشی و البته بسیار مهم در وضع حاضر ما رفته است و نگاه خاصی که آن را نمایندگی می‌کند نیز بر اهمیت و چالشی بودن مسئله دمیده است. باید منتظر واکنش‌های علمی که از جانب اساتید و محافل علمی نسبت به کتاب خواهد شد بود. ⚜ @taammolat74 👇👇👇
¤ عصر حيرت 《مهدى نصيری》 .pdf
2.85M
📖 | کتاب عصر حیرت مهدی نصیری 🔸ادعای در این کتاب این است که غیبت امام معصوم (ع) به ویژه وقتی که با تمدن فراگیر و مسیطر جدید همراه می‌شود، مانع تحقق دولت و جامعه و تمدن تراز دین است و حتی در صورت استقرار یک حکومت دینی با محوریت ولایت فقیه، امکان تحقق چنان تمدنی در حد مطلوب و قابل قبول وجود ندارد و تنها نسبت محدودی از آن مقدور و میسور است. 🔹نصیری معتقد است: این ادعا به هیج وجه نافی وظیفه اصلاحگری در عصر غیبت و تلاش برای به دست گرفتن قدرت سیاسی در صورت امکان نیست، اما مسأله این است که امر اصلاح و تلاش برای تحقق احکام و آرمان‌های دینی در روزگار عدم دسترسی به امام معصوم به ویژه در شرایط سیطره تمدن ماتریالیستی و اومانیستی مدرن با موانع و تنگناهایی مواجه است که دایره مقدور و ممکن آن را محدود می‌کند و عدم توجه به این محدودیت می‌تواند نتایج زیان باری، هم برای دین و هم نظام دینی، داشته باشد. 💠این کتاب در هشت فصل و چهار پیوست به نگارش درآمده است. ⚜ @taammolat74
🔰حسن آقامیری، پیامبر اباحی‌گری تاملی در افکار و رفتارهای سید حسن آقامیری ✍ محمدامین رضایی 🔘 بخش ۲ از ۲ 🔸 "برای انسان گرد هم آمدیم" این جمله را در سر در اینستاگرامش نوشته، احتمالا میخواهد بگوید به سبک رفتار او عمل میکند، این روزها "گام به گام با موسی صدر" مجموعه آثار امام موسی صدر را میخوانم، ایده امام موسی صدر هم گفتگو بود، حتی به کلیسا رفت و برای مسیحی ها صحبت کرد، با خیلی ها سر میز نشست اما او یک مجتهد باسواد بود، ریشه ای و مبنایی بحث میکرد، با تیپ های مختلف، اما دچار بی موضعی نمیشد؛ تسامح در گفتگو به عنوان یک روش او را به تسامح و تساحل فکری_رفتاری و حتی بالاتر استحاله نرساند، اگر چه امام موسی صدر اصلا قابل قیاس با سیدحسن اقامیری نیست اما میخواهم بگویم وقتی اندیشه نباشد، وقتی مبنا نداشته باشی حتی اگر بخواهی از سیره رفتاری یک مصلح اجتماعی هم الگو بگیری به این بی هویتی دچار میشوی؛ شهوت جذب تو را تبدیل به یک آدم خنثی میکند؛ آن وقت دین هم میشود ابزار جلو رفت در این بی هویتی نه عامل رشد و تکامل. 🔹وقتی کسی مبنا داشته باشد شبیه سید حسن نصرالله، جولیا پتطرس خواننده زن لبنانی که برای گفتمان مقاومت آهنگ میخواند در جوابش میگوید: شما برای گفتمان مقاومت در لبنان آهنگ خوانده اید تشکر میکنم؛ البته من آهنگ شما به لحاظ فقهی نمیتوانم آهنگ شما را گوش بدهم، یا سلبریتی معروف لبنانی که نه حجاب دارد نه عقاید سیدحسن را قبول دارد درخواست میکند کفشت را بعد از استفاده برایم بفرست تا به عنوان بهترین هدیه در خانه ام نگه دارم، مبنا داشتن اینطور رفتارها را جهت میدهد، مبنا که باشد هر روز از اصولت دست بکشی تا بتوانی با بعضی افراد بی اصول مشهور همراه و هم گفتگو بشوی؛ ایده امام موسی صدر گفتگو برای نزدیک شدن و حل اختلافات بود نه اصول فروشی و استحاله شدن. 🔸من نیز معتقدم به گفتگو با افراد با سلایق مختلف، آنها که من را میشناسند به این سیره شهادت میدهند، اما به صراحت میگویم حسن آقامیری تقریبا رو به تمام شدن هست، نه به لحاظ اجتماعی بلکه به لحاظ ایدیولوژیک، او دیگر رسما را تئوریزه میکند آن هم با ادبیات دینی و این خطرناک ترین کار موجود است! اگر فساد و اباحیگری را صرفا تایید یا ترویج میکرد باز میشد کاری کرد اما او برای اباحیگری بنیان معرفتی کاذب تولید میکند؛ به انسان ها خصوصا جوان ها شبه بینش میدهد، در وجود آنها گرایش تولید میکند تا به خود جرئت رفتار باطل را بدهند، من اینجا میخواهم یک جمله تاریخی و سنگین بگویم: حسن آقامیری را میتوان نامید، جمله سنگینی است اما این آئین و مکتب اوست، او به واسطه حمایت چهرهای معروف و تیم رسانه ای ش هر روز دارد این مکتب را جلو میبرد و البته پایان او تلخ است چون جبهه حق کم از این پیامبران دروغین به خود ندیده، اما زنده و استوار باقی مانده است 🔹البته این را هم باید گفت: حسن آقامیری تولید آنهایی است که معتقد به گفتگو نیستند و میخواهند در منبرهای یک طرفه با تکان دادن انگشت دینداری را برای نسل جدید ترویج کنند، اگر در باب گفتگوهای عالمانه با سلایق مختلف باز بود امروز امثال آقامیری اینقدر بزرگ نمیشدند؛ این همه جوان جذبش نمیشدند، وقتی بازار گفتگو با جنس اصل گرم نباشد، بدل ها رشد میکنند. 🔗برای خواندن بخش قبلی یادداشت اینجا کلیک کنید. ⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مارا به دعا کاش نسازند فراموش رندان سحرخیز که صاحب نفسانند... 🔸رمضان، ماه از «منيت» و «ماديت» بريدن و پركشيدن در هواي لاهوت و «سیر به سوی خدا»ست.   ⚜ @taammolat74
❇️ (ایده یابی قرآنی برای زیست اخلاقی در فضای مجازی) 🔘 شماره ۲ 🌙 سوره حمد 🌅 إيَّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاكَ نَسْتَعين‏ (حمد/5) 🔸1. یافتن عوامل موثر بر ترک رذائل اخلاقی در فجازی یکی، یا مهم ترین، دغدغه اخفاپژوهان (محققان حوزه اخفا) و دیگر سیاستگزاران این عرصه است. جدای از عوامل بیرونی (از قبیل نظارت و فیلترینگ و محدود کردن) عوامل درونی و معنوی نیز می تواند در این زمینه نقشی مهم تر از عوامل بیرونی داشته باشد (چرا که اختیاری و همیشگی و غیرقابل دور زدن است). 🔸2. کاربری که فقط خدا را عبادت می کند در واقع به او عشق می ورزد و او را همیشه ناظر اعمال خود می داند. از این رو فضای مجازی را هم محضر خداوند می داند و در آن مرتکب کاری نمی شود که محبوب و معبود را بیازارد؛ حتی اگر نظارت های بیرونی هم نباشد، 🔸3. فضای مجازی در کنار منافع و خیرات فراوان خود، به دلائلی چون امکان ناشناس ماندن، وجود انسان های بی اخلاق، کثرت محتواهای غیراخلاقی، و تنوع و جذابیت فراوان، لغزشگاه هولناکی برای ارتکاب رذائل اخلاقی نیز هست که نجات از آن بسیار دشوار است. از این رو، استعانت و یاری گرفتن از خداوند، اراده و انگیزه افراد را برای رهایی از آفات اخلاقی این فضا افزایش می دهد. در آیات 6 و 7 همین سوره (اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيم‏. صِراطَ الَّذينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لاَ الضَّالِّين‏) که از خداوند درخواست هدایت می شود، نیز موید آن است که برای درست زیستن باید از خداوند یاری طلبید. 🌅اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيم‏ (حمد/6) 🔸1. در تفکر اخلاقی اسلام گرچه هدف نهایی زندگی و راه رسیدن به سعادت، تقرب به خداوند است(نظریه قرب الاهی)، ولی برای این کار نقشه راهی طراحی شده که «صراط مستقیم» نامیده می شود. از این نکته می توان دریافت که رسیدن به مقصد جز با پیمودن مسیر درست ممکن نیست. 🔸2. فضای مجازی هم، مثل فضای حقیقی، مجالی برای کنشگری اخلاقی افراد است. از این رو لازم است اولا هدف غایی (و البته اهداف میانی و ابتدایی) فعالیت اخلاقی در این فضا ترسیم شود، ثانیا بایدها و نبایدها و راه رسیدن به این اهداف مشخص گردد. این کار علاوه بر چارچوب نظری، باید همراه با ارائه راهکارهای عملی و مشخص هم باشد (توجه داشته باشیم که اخلاق فناوری اطلاعات زیر مجموعه اخلاق کاربردی است). طراحی «کدهای اخلاقی» متناسب با هریک از عرصه های فعالیت در فجازی می تواند در این زمینه موثر باشد. مثلا مشخص شود برای لایک کردن یا فوروارد کردن، یا تدوین پروفایل چه نکاتی باید مراعات شود تا شخص رفتارش از نظر اخلاقی درست و موجب تقرب الی الله شود. ⚜ @taammolat74