eitaa logo
تاملات
723 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
340 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ (ایده یابی قرآنی برای زیست اخلاقی در فضای مجازی) 🔘 شماره ۴ 🌙 سوره بقره 🌅 إنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا سَوَاءٌ عَلَيْهِمْ أَأَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ. خَتَمَ اللَّهُ عَلَى قُلُوبِهِمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ. (بقره/6-7) 🔸 1. «کفر» از نظر لغوی به معنای «پنهان کردن و پوشاندن» است. انسان های کافر به گونه ای دیده خود را نسبت به حقایق بسته اند که هیچگونه تذکری برای آنها فایده ندارد (نرود میخ آهنین در سنگ). به خاطر این رفتارشان است که خداوند توفیق فهم حقیقت را از آنها گرفته است. طبیعتا چنین انسان هایی نه تنها خود زیان می بینند که به دیگران نیز ضرر می زنند. 🔸 2. یکی از معضلات اخلاقی فضای مجازی کسانی هستند که گمان می کنند این فضا ارث پدری و ملک خصوصی آنان است و در آن هرکاری خواستند می تواننند انجام دهند؛ بدون این که به تبعات کارهای خود برای دیگران بیاندیشند. این خودبینی، حقیقت ستیزی و مسوولیت گریزی درمورد برخی چهره هایی که فاقد فضیلت خاصی هستند ولی به مدد همین فضای مجازی مشهور شده اند بیشتر نمود دارد. تذکرات و هشدارهای دیگران به رفتارهای غیراخلاقی این افراد نه تنها هیچ تاثیری بر آنان ندارد، بلکه به هراندازه فالوئر و ممبرهای شان افزایش می یابد در انجام رفتارهای غیراخلاقی جرات و وقاحت بیشتری پیدا می کنند. 🔸 3. تجربه نشان داده یکی از مهم ترین عوامل تجری و تداوم اخلاق گریزی چهره های مشهور در فجازی، استقبال دیگران از آنها است. به همین دلیل، کسانی که صفحات این افراد را پیگیری می کنند یا مطالب مربوط به آنها را برای دیگران منتشر می کنند، یا بیننده پخش زنده (لایو) کارهای آنها هستند و در ذیل مطالب شان لایک و کامنت می گذارند نیز در پیامد بی اخلاقی های آنان شریک، و به خاطر تمایل (هرچند ناخواسته شان) به گسترش زشتی ها، در دنیا از نظر اخلاقی قابل سرزنش و در آخرت مستحق عذاب هستند: «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ» (نور/19). 🔸 4. مسوولیت گریزی برخی کاربران و بی توجهی آنها به تذکرات دیگران، بی معنای بی تفاوتی و عدم امر به معروف و نهی از منکر در قبال رفتارهای آنها نیست. خوشبختانه امورزه علاوه بر امکان نظارت بر این افراد توسط پلیس فتا،‌ و در مورادی دستگیری و اِعمال مجازات قانونی نسبت به آنها، راهکارهایی در خود فجازی برای ممانعت از کارهای غیراخلاقی این افراد وجود دارد؛ که از آن جمله است گزارش دادن (Report) به مسوولان شبکه های اجتماعی. در موارد گوناگون دیده شده که آنها به این گزارش ها توجه کرده اند و نه تنها صفحات این افراد را بسته اند که امکان راه اندازی صفحه یا کانال جدید را هم به آنها نداده اند. ⚜️ @taammolat74
🔰وارثان پروتستانتیسم و سلفی گرایان مدرن ✍️ سجاد اسلامی 🔸اهل ظاهر با تعمیق و باطنی گری میانه ای ندارند و می کوشند تا قرآن را به ظواهر آیات تقلیل دهند و به نام اهل بیت عصمت و طهارت که خود اندیشه تاویل را در میان شیعه به یادگار گذاشته اند با تاویل و تفلسف و کنکاش های عقلانی و عرفانی پیرامون آیات مبارزه کنند و سد راه فیلسوفان و عارفان راستین گردند. 🔹اخباریگری که به اوج خود رسید به جنگ با قرآن رفت و قرآن را محرف خواند و صحبت از دخل و تصرف های حکومتی در آن به میان آورد تا بدینگونه این کتاب مبین را در برابر اندیشه امامت بر زمین بزند و امامت را بر آن فائق و پیروز گرداند ۰ سلفی گری نیز که به اوج خود رسید بوسیله ی قرآن به جنگ با امامت رفت تا جائیکه امامت را در برابر قرآن قربانی و ذبح نمود. 🔸این دو قربانی در پروتستانتیسم با یکدیگر جمع می شوند و امامت و خاتمیت در اندیشه پروتستانی با یکدیگر به زیر کشیده می شوند، روشنفکران لیبرال که اندیشه پروتستانتیسم را به ایران می آورند سبب می شوند تا سلفی گرایان و نئو وهابیان ایرانی ، از پشت عینک پروتستانتیسم راه سلف صالح را در پیش بگیرند. 🔹آنانکه قرآن را کتاب خدا می دانند و برای آن منزلت "فرامکانی - فرازمانی " قائل می شوند نمی توانند برای پیامبر که بر او قرآن نازل گشته است و امامان که مفسر این کتاب الهی اند بعنوان قابل وحی ، سلوک فرازمانی و فرامکانی قائل نشوند ۰ البته این گفتار هم چنانکه بوسیله تقصیر و کوتاهی در مقامات پیشوایان دینی ، دامن خود را نیالوده است ؛ آب خود را نیز در جوی شیخی مسلکان جاری نمی سازد و به الوهیت و ربوبیت پیامبر و اهل بیت " ع " نیزقائل نمی گردد ۰ پیامبران و امامان ولایت دارند و ولایت آنان ، برای عاشقان و سالکان طریق الی الله هویدا و آشکار گشته است. ⚜️ @taammolat74
🔰نباید دینداری به مناسک فروکاسته شود. ✍ حمید پارسانیا 🔸نباید دینداری را به سویه مناسک و آیین‌های بیرونی آن فروبکاهیم؛ بلکه نسبت آن با باطن دینداری را هم باید ببینیم. به‌علاوه، در ‌این‌ ایام کرونایی، باید زایش‌ این باطن و ‌ایجاد آیین‌ها و فعالیت‌های نوین اجتماعی مبتنی بر دین را مشاهده کنیم. امری که نمونه قبلی آن را در کنش‌های گستردهٔ دیندارانه در پشتیبانی از جنگ تحمیلی سراغ داریم. 🔹در گذشته هم هستهٔ اسلام سنتی، توسط علما بر مراسمات و آیین‌های نوپدید اشراف داشته و انحرافات آن را کنترل کرده است. چنین نیست که مناسک نوپدید ارتباطی با دینداری عالمان نداشته باشد. از منظر دیگر، پدیده‌ای مانند تقیه نشان می‌دهد که با وجود از دسترس خارج‌شدن مناسک مورد قبول دین در شرایط تقیه، بازهم امکان حفظ دین وجود دارد. تحلیل‌ این همه در شرایطی است که توجه شود دین و دینداری نباید به ظاهر و لایه مناسکی دین کاسته شود. 💢 در وبینار دانشگاه باقرالعلوم «دینداری اجتماعی در ماه رمضان کرونایی»، با حضور حمید پارسانیا و تقی آزادارمکی مطرح شد. گزارش این وبینار را در لینک ذیل بخوانید👇 🌐 mshrgh.ir/1064180@taammolat74
📘دانلود pdf | شهید صدر فقیه گذار حوزه نجف ✍️ امین اسدپور 🔸با گذشت چهل سال از شهادت آثار و برکات این شخصیت نابغه همچنان امتداد دارد. اینک زمان مناسبی است برای روایت و ارزیابی‌‌ منصفانه میراث فکری و معرفتی ایشان. 🔹این یادداشت بر آن است تلقی خویش را از جایگاه اندیشه و آثار ایشان و ارتباطی که ما با آن میراث گرانبها داریم، بیان کند. شهید صدر که بی شک فراتر از نجف معاصر خود بود، تلاش داشت را گذار دهد. اما گذار به کدام سو؟ ◾️گذار به سمت ارتباط علمی و درک مشترک و همسویی با دغدغه های حوزه تازه بالنده قم. ◾️گذار به سمت درک جهان مدرن و اقتضائات آن و مواجهه فعال با آن. ◾️گذار به سمت حرکت های اجتماعی و سیاسی در جامعه. ◾️گذار به سمت حوزه مطلوب و بایسته. اما آیا این گذار ها محقق شده اند؟ تا چه اندازه؟ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
شهید_صدر_فقیه_گذار_حوزه_نجف1.pdf
319.4K
📘 | شهید صدر فقیه گذار حوزه نجف ✍️ امین اسدپور 🔸با گذشت چهل سال از شهادت ایت الله سید (ره) آثار و برکات وجودی این شخصیت بزرگ و در جامعه ی ما همچنان امتداد دارد. یکی از دلایل این امر شاگرد پروری گسترده ایشان است، شاگردانی که دل در گرو گسترش اندیشه ایشان داشته اند. 🔹اینک زمان مناسبی است که اندیشمندان، آثار و برکات ایشان را به صورت یک تجربه ی زیست روایت کنند و به دور از هرگونه حب و بغض و احیانا تعصباتی که ممکن است وجود داشته باشد به بازخوانی مجدد میراث فکری و معرفتی ایشان بپردازند و در ارتباط با آن به قضاوت بنشینند. 🔸این یادداشت نیز در نظر دارد از دیدگاه و خواستگاه فکری نگارنده به ذکر نکاتی در این باره بپردازد و تلقی خویش را از اندیشه و آثار شهید و ارتباطی که امروز ما با آن میراث گرانبها داریم در میان بگذارد و صد البته شنوای ملاحضات و نقدهای وارده اندیشمندان و خوانندگان گرامی می‌باشد. ⚜️ @taammolat74 ⚜️ @amin_asadpour
♨️ گزارش خبرگذاری فارس از خط رسانه‌ای جریان روشنفکری همسو با دشمن به استناد نشریه 《دیده‌بان اندیشه》 🔗برای خواندن مطلب به لینک ذیل مراجعه کنید: 🌐 http://fna.ir/ex17h8 ♦️ منتظر شماره جدید دیده‌بان اندیشه باشید🌹 ⚜ @taammolat74
35.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🌷 مناجات‌خوانی ▶️ (این همه در جست‌وجوی خویش حیرانم مکن...) 🔸مراسم مناجات شب سوم ماه رمضان سال ١٣٩٩ 🔹حرم مطهر امام رضا (عليه‌السّلام) ⚜ @taammolat74
🔰 عشق و تفکر را در روزه‌هامان جاری کنیم ✍امام موسی صدر 🔸 روزۀ ماه رمضان و دیگر عبادات و شعایر دینی تنها فعالیتی جسمانی نیستند، بلکه حرکاتی سرچشمه گرفته از عقل و دل‌اند که به قالب حس در می‌آیند و با آن در می‌‏آمیزند، از همین رو هر‌گاه به دور از دخالت عقل و دل انجام گیرند، اعمالی خشک، کم رنگ و تقلیدگونه‌اند که ما را به خود مشغول می‌کنند، ولی تأثیری نمی‌گذارند. 🔹بر ماست تا در این تجربۀ تازه و این ماه مبارک و در روزه‌اش، عقل و دل را در کنار جسم فعال کنیم. باید تفکر و تأمل کنیم، باید عشق بورزیم و حساس باشیم. باید این عشق و آن تأمل را در متن روزۀ خود جاری سازیم. 🔸پیامبر فرمودند: «یک ساعت تفکر، بر‌تر از هفتاد سال عبادت است.» امام صادق نیز فرموده‏‌اند: «آیا دین جز محبت است؟» این چنین روزۀ زنده‌ای، سپر آتش است و یکی از ارکان اسلام، مهمانی خداوند است و تکریم انسان. قدر انسان است و قَدَر او. فقط در این صورت است که رمضان شرایط و فضایی را فراهم می‌کند که در آن انسان گرامی ساخته می‌شود، انسانی که فاتح مکه است و پیروز بدر و سازندۀ تاریخ. 🔹این چنین رمضانی ماه الفت و همدردی با دیگران و فصل فراموشی کینه‏‌ها و اتحاد صفوف است. ماه وحدت کلمه و وحدت دل‏‌ها و ماه رستاخیز دوبارۀ امت است. 📚 کتاب عبادت یا عبودیت @taammolat74
🔰 در نسبت حکمت و سیاست ✍️ محسن مهدیان 🔸سیاست رفتارست و باعلم سیاسی متفاوت است. حکمت علمست. حکمت بیان حقیقت مبتنی بر فطرت است. برای همین از کافر و مشرک نیز پذیرفته می شود چون فطرت مشترک است. 🔹حکمت وقتی بیان شد از گوینده جداست. اشاره به صداقت چه در کلام مومن و چه کافر شنیدنی است. همین حکمت را هم اگر باعث شود وابسته به گوینده اش شوید خطاست و معصوم می فرماید گوئی او را پرستش می کنید. 🔸اما سیاست رفتار است. رفتار، مرتبط به اراده فرد است و جدا از او نیست. کاسب ظالم به دروغ قسم می خورد. شمایی که او ونیتش را می شناسید می دانید قسمش دروغ است. به قسم اعتنا نمی کنید. قسم می خورد که بیشتر بفروشد. 🔹رفتار سیاسی نمی تواند از فاعلش جدا شود. اصلا نیاز به نقل روایت هم نبود. منطق عقلی روشن دارد. رفتار یک جزء از اراده فرد برای تحقق یک نقشه است. حال ممکن است نقشه حق باشد یا باطل. 🔸پس برای فهم دقیق از یک رفتار خرد اول باید نقشه کلان فاعل را شناخت. قبلا هم نوشتم که بت شکنی به خودی خود ارزش ندارد. چه بسا بت شکنی که به دنبال ساخت بزرگتر است. ♦️حالا؛ در ماجرای شفافیت اصل چیست؟ شفافیت واجب است. مطالبه اش نیز. اما ما مطالبه شفافیت را با اراده و نقشه چه کسی دنبال می کنیم؟ 🔸پمپئو و وزارت خارجه امریکا هم از شفافیت ستادفرمان امام گفتند. حاضریم ذیل بیرق آنها رویم؟ چرا نمی‌رویم؟ می گوئید چون اراده او شفافیت نیست، مشروعیت زدایی است. 🔹خب چه باید کرد؟ وقتی بیرق حقی به دست ناحق بود، رهایش کنید و علیهش موضع بگیرید ولی در زمان دیگر و به جدیت بیشتر همان بیرق حق را بلند کنید . یا بگردید ببینید همین بیرق در دست کدام مجاهد جبهه حق است و به او کمک کنید. ⚜️ @taammolat74
📑 دو‌هفته نامه مجازی دیده‌بان اندیشه ✴️ شماره دوم/ ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ 💢 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه 🔸رصد روشنفکران، اندیشمندان و ژورنالیست‌های علمی در فضای مجازی 🔹در این دوهفته‌ای که گذشت مسائل مختلفی پیرامون مساله کرونا مطرح شد و هرکس از زاویه‌ای به بررسی این بحران پرداخت. 🖇 دومین شماره این دوهفته‌نامه را در پست ذیل دانلود کنید👇👇👇 ⚜️ @fekrat_net ⚜️ @taammolat74
دیده بان اندیشه2 نهایی_ کیفیت 300.pdf
22.64M
📑 دو‌هفته نامه مجازی ✴️ شماره دوم/ ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ 💢 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه 🔹در نشریه تخصصی رصد دید‌ه‌بان اندیشه پنج محور اندیشه‌ علم وفلسفه، اندیشه اجتماعی، اندیشه دین، اندیشه سیاسی و اندیشه اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است. 🔹 بعد از گذشت بیش از دو ماه در ایران هم‌چنان مساله اصلی کشور است. با شیوع ویروس کرونا در جهان اظهار نظرها، تحلیل‌ها و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت. 🔹از روشنفکران و نویسندگان، فیلسوفان، جامعه‌شناسان، اقتصاد‌ دانان، دین پژوهان، رهبران دینی و مذهبی و ژورنالیست‌ها و... تا پزشکان، متخصصان و تحلیل‌گران امور بهداشتی و درمانی و فعالین محیط زیست و... خلاصه هرکس به اندازه سهم خویش در مورد وضعیت پیش‌آمده و موقعیتی که بعد از کرونا با آن مواجه خواهیم بود مطالبی نگاشته‌اند. 🔗برای مطالعه شماره قبلی اینجا کلیک کنید. ⚜️ @fekrat_net ⚜️ @taammolat74
قسمت جدید برنامه 👇👇👇
27.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چگونه می‌توانیم آینده وضعیت آب‌و هوای زمین را عوض کنیم؟! 🎙 دیوید والاس ولز (David Wallace-Wells) 🔘قسمت ۱ از ۲ ◾️دیوید والاس ولز، نویسنده می‌گوید، بحران آب و هوا بسیار گسترده و پیچیده‌تر از آن است که با یک راه حل ساده حل شود. آنچه ما نیاز داریم تغییر در نحوه زندگی ما است. با او همراه باشید تا برخی از اقدامات مشخص را که ما می‌توانیم برای ساختن جهانی قابل زندگی و مرفه در عصر گرم شدن کره زمین انجام دهیم، بیان کند 🎞 (TED) ⏰ آبان ۱۳۹۸ / September 2019 ⚜️ @taammolat74
32.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چگونه می‌توانیم آینده وضعیت آب‌و هوای زمین را عوض کنیم؟! 🎙 دیوید والاس ولز (David Wallace-Wells) 🔘قسمت ۲ از ۲ ◾️دیوید والاس ولز، نویسنده می‌گوید، بحران آب و هوا بسیار گسترده و پیچیده‌تر از آن است که با یک راه حل ساده حل شود. آنچه ما نیاز داریم تغییر در نحوه زندگی ما است. با او همراه باشید تا برخی از اقدامات مشخص را که ما می‌توانیم برای ساختن جهانی قابل زندگی و مرفه در عصر گرم شدن کره زمین انجام دهیم، بیان کند 🎞 (TED) ⏰ آبان ۱۳۹۸ / September 2019 ⚜️ @taammolat74
26.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🌷 مناجات‌خوانی ▶️ (عبد گنه کارت دلش بی‌قراره...) 🔸مراسم مناجات شب نهم ماه رمضان سال ١۳۹۷ 🔹حرم مطهر امام رضا (عليه‌السّلام) ⚜ @taammolat74
🔰 تاب‌آوریِ جالبِ بعضی آدم‌ها ✍️ محمود مقدسی 🔸این روزها، یکی از چیزهایی که مدام توجّهم را جلب می‌کند، مواجهه تاب‌آورانه بعضی از آدم‌هاست که توانسته‌اند در دلِ این بحرانِ ناخوانده، خودشان را بازسازی کنند. به این معنا که توانسته‌اند واقعیت این رخداد را بپذیرند، دست از ناله کردن و سردرگمی بردارند، چشم‌انتظارِ بازگشتِ اوضاع به وضعیت طبیعی و برگشتن به فعالیت‌های همیشگی‌شان نباشند و فضای عاطفی و حرفه‌ایشان را در این موقعیت تازه، سر و سامان بدهند. 🔹تجربه این قبیل آدم‌ها هیجان‌زده‌ام می‌کند و از خودم می‌پرسم چه تفاوتی بین آن‌ها و بقیه ما هست که به جای فرسایش و تکرار و نگرانی، به هر میزان که شده از این تهدید، فرصتی بیرون می‌کشند؟ بعضی از آن‌ها هم انگار تازه راهشان را پیدا کرده باشند، روزهای شکوفاتری را نسبت به قبل تجربه می‌کنند. این از همه عجیب‌تر است. گویی فشار و تنگنایی از این جنس لازم بوده تا کارِ تکراری پیشین را رها کنند و به ظرفیتِ پیش‌تر دیده نشده ای در درونشان بها بدهند. 🔸گاهی اوقات فکر می‌کنم مهمترین چیزی که پدر و مادر می‌توانند به فرزندشان بدهند، همین توانِ تاب‌آوری، بازآفرینی و خلاقیت است؛ اینکه در هر شرایطی بتواند احساساتش را به رسمیت بشناسد و فرصتی برای ساختن بیابد. ⚜️ @taammolat74
🔸آقایان مدیران صدا و سیما. شفافیت معجزه می کند! ✍️ میثم مهدیار 🔘 بخش ۱ از ۲ 1️⃣ بعد از اتفاقات دی ماه 98 بود که برخی از بازیگران و مجریان و دست اندرکاران هنر و سینما و تلویزیون صریحا یا تلویحا اعلام کردند که ترجیح می دهند با نهادهای فرهنگی رسانه ای حاکمیتی همچون جشنواره فجر همکاری نکنند. این تحریم به صدا و سیما هم رسید و از تا محسن هم اعلام کردند از تلویزیون خداحافظی می کنند. برخی مثل رضا هم اعلام کردند در شکاف «دوگانه مسئولان و مردم» طرف مردم هستند! 🔹این روزها هم صدا و سیما دوباره سیبل انتقادات شده اما این بار از جبهه حزب اللهیِ مقابل. آنها صراحتا « باج دادن مدیران صدا و سیما به سلبریتی‌ها» را هدف گرفته و خواستار شفافیت قراردادها و دستمزدهای سلبریتی ها در تلویزیون شده اند. 🔹اما جالب اینکه مواجهه مدیران صدا و سیما با این دو جریان یکسان نبوده است. دو ماه بعد از ماجراهای دی ماه، تنابنده سریال پایتختش را که گوشه و کنایه های زیادی به نظام و سپاه زده بود را روی آنتن برد و رضا رشیدپور دوباره در ویژه برنامه نوروزی شبکه سه(اتفاق) ظاهر شد. برنامه‌ای که این روزها دوباره نام آن به خاطر دست مزد بالای رضا رشیدپور بر سر زبان ها افتاده است. 🔹اما در مقابل برنامه رمضانیه شبانه (از جریان منتقد) در شبکه افق لغو شد. قبل‌تر و به خاطر انتقادات یامین پور به استثنا شدن بسیاری از مدیران پیر و فرتوت صدا و سیما از قانون "منع به کارگیری بازنشستگان" حضورش صرفا به شبکه افق محدود شده بود و این بار حتی از اجرا در این شبکه نیز منع شد. این نشان می دهد گویا هزینه انتقاد از مدیریت صدا و سیما از هتک نظام هم بیشتر است! 2️⃣ صدا و سیما دچار یک دور باطل شده است: مدیران صدا و سیما تلاش می کنند تا با فروش آنتن به مشکلات بودجه ای خود را حل کنند؛ اسپانسرها برای سود بیشتر پدیده مجری-سلبریتی ها را باب کردند و دستمزدهای نجومی را رواج دادند. حالا، هم ذائقه مخاطب تغییر پیدا کرده و هم هزینه های تولید بسیار افزایش یافته و در واقع مدیران سازمان از چاله به چاه افتاده اند. [ادامه دارد...] ⬇️ ⚜️ @taammolat74
🔸آقایان مدیران صدا و سیما. شفافیت معجزه می کند! ✍️ میثم مهدیار 🔘 بخش ۲ از ۲ 3️⃣ تقریبا هیچ کدام از رسانه های رسمی یا غیر رسمی اصولگرا از روزنامه ها تا سایت ها این موج مطالبه گری و شفافیت خواهی و انتقاد از مدیران صدا و سیما را پوشش نداده اند. همان رسانه هایی که دو هفته قبل به خاطر یک سکانس سریال پایتخت گریبان چاک می کردند و در جلسات و گفتگوهای خصوصی شان از بالا تا پایین سازمان را مورد حمله قرار می دهند حال در این منازعه بیرون گود نشسته اند. شاید دلیل عمده این کناره گیری را باید در «» دانست. بسیاری از فعالان و مدیران رسانه ای اصولگرا اینک در صدا و سیما ( به عنوان تهیه کننده یا کارشناس یا سردبیر و...) «برنامه» دارند و می دانند حمایت علنی از انتقادات به مدیران صدا و سیما یعنی از دست دادن این فرصت! 4️⃣ اما دلسرد کننده تر از همه، یادداشت حمایتی ( یا حداقل می توانیم بگوییم توجیه گرایانه ) رئیس جوان و خوشفکر دانشگاه صدا و سیما از عملکرد آنتن فروشانه مدیران سازمان در مقابل انتقادات بود. لب کلام جناب این بود که چون بودجه کم است پس مجبوریم آنتن بفروشیم. 🔹این درحالیست که قرار بوده عقل متصل سازمان صدا و سیما باشد و نقشی راهبردی برای سازمان بازی کند. بحران آنتن فروشی در سازمان نشان از آن دارد که این دانشگاه در تولید ایده هایی برای اقتصادِ سازمان موفق نبوده است یا اگر توفیقی داشته به علت ارگانیک نبودنش نتوانسته کمکی به حل بحران کند. 🔹مدیران صف معمولا فرصت کافی برای نگاه به گذشته، انباشت تجربیات و تامل در دستاوردها ندارند و گرفتار عملگرایی هستند. در صدا و سیما مساله پر کردن آنتن چنین معظلی را مضاعف می کند. حداقل انتظار از دانشگاه صدا و سیما این بوده و هست که اگر در خلق ایده های اقتصادی سالمتر برای سازمان ناتوانند حداقل تبعات آنتن فروشی را در کوتاه مدت و بلند مدت برای مدیران بالادستی روشن تر کنند. 5️⃣صدا و سیمای ما حتما توفیقات بسیاری داشته است اما این تجربیات مثبت انباشت نشده وبه ارتقای کیفی برنامه های سازمان منجر نشده است. همین مساله بحران ساختاری صدا و سیما را عیان‌تر می کند. تجربه ، و حالا نشان می دهد که بحران های چندلایه صدا و سیما با رفتن و آمدن این و آن حل نمی شود بلکه ناظر به آن بحران‌های ساختاری،سازمان به تحولات ساختاری بنیادین محتاج است. ♦️ قوانین و عرف های اداره سازمان، شفافیت در قراردادها و دست مزدها ، پاسخگویی به مردم و... از جمله عواملی است که می تواند ابعاد بحران مدیریتی در صدا و سیما را روشن تر و زمینه چنین تحولی را تمهید کند. ایکاش خود مدیران سازمان شعار آن کلیپی که بارها در شبکه های مختلف سیما پخش شده را جدی می گرفتند: «شفافیت معجزه می کند»؛ باور بفرمایید! ⚜️ @taammolat74
♨️زمان پایان کرونا در ایران و جهان پیش‌بینی شد 🔸محققان دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور(SUTD)در تحقیقی جدید با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات مربوط به پاندمی کووید۱۹ در سراسر جهان را تحلیل و زمان احتمالی پایان یافتن شیوع کووید ۱۹ در کشورهای مختلف جهان را پیش بینی کرده‌اند. 🔹طبق اطلاعات بروزرسانی شده در ۲۸ آوریل(۹ اردیبهشت) در این تحقیق، پیش‌بینی می‌شود تا ۱۷ می (۲۸ اردیبهشت) ۲۰۲۰ میلادی ۹۷ درصد شیوع کووید ۱۹ در ایران پایان یابد. 🔸همچنین تا حدود ۲۸ سپتامبر (۷ مهر) سال جاری میلادی شیوع این بیماری به طور ۱۰۰ درصد پایان می‌یابد. 📚جام جم ⚜️ @taammolat74
♨️ شماره دوم مجله ما را در سایت‌های ذیل می‌توانید دانلود نمایید: 🔻سایت فکرت 🌐 http://fekrat.net/?p=642 🔻خبرگزاری مهر 🌐 mehrnews.com/xRMtk ⚠️ دوستان و مخاطبین عزیز، نقدها و ملاحظات خود را برای ما بفرستید، تا در نسخه‌های آینده آنها را اصلاح کنیم. همچنین نسبت به مطالبی که در این شماره از روشنفکران آمده، نقد یا تحلیلی دارید برای ما بفرستید تا با اسم خودتان در شماره‌های آتی درج شود. 🌷 ⚜️ @taammolat74
2.mp3
41.16M
🎼 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔶🔶🔶 🦋فرازهایی از دعای "ابوحمزه ثمالی" 《إِلٰهِى لَاتُؤَدِّبْنِى بِعُقُوبَتِكَ ، وَلَا تَمْكُرْ بِى فِى حِيلَتِكَ ، مِنْ أَيْنَ لِىَ الْخَيْرُ يَا رَبِّ...》🌙 الهی العفو...✨ شب اول ماه مبارک رمضان ۱۳۹۹ 🔷🔷🔷 🎙 سیدرضا نریمانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⏳ نجوای عاشقانه و مناجات دلنشین هر شب جمعه در کانال تاملات ⚜️ @taammolat74
♨️ مهم ترین و پربازدیدترین عناوین مطالب کانال تاملات در 🔘 بخش نخست ✍️ ما و نقش خدا در زندگی ✍️ سالی که بر ما گذشت / محمدرضا کائینی ✍️ کرونا تا آستانه سال جدید / عبدالله شهبازی ✍️ رسانه‌ای که صاحب ندارد! / محمدصادق کوشکی ✍️ ما، کرونا و انسان شناسی فاجعه / دکتر احمد نادری ✍️ پایتخت باید مردمی بماند / عزیز نجف پور ✍️ جهش توليد / مجید شاکری ✍️ در فراگیری کرونا از چه بترسیم و از چه نترسیم؟ / دکتر هادی خانیکی ✍️ آیا دستگاه اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل از اجنه برای ماموریت های خود استفاده می کند؟ ✍️ کرونا و تجلی عقلانیت جمهوری اسلامی / شهاب اسفندیاری ✍️ راههای تقویت بنیه و قوت انقلاب اسلامی در فضای مجازی / علیرضا آل داود ✍️ منشا ویروس کرونا چیست؟! ✍️به جای تبریک عید/ محمدمهدی اردبیلی ✍️ امکان تخیل امر جدید در جهان کوکو / کمیل سوهانی ✍️ پایتخت شش و مسئله ی چگونگی مواجهه ی منتقدانه با آن / محمد لیاقت ✍️ مهندسی افکار عمومی با چاشنی سرگرمی / علیرضا محمدلو ✍️ کرونا ویروس و خلاء مطالعات علوم انسانی اسلامی / علیرضا استادیان ✍️ روایت ابزورد علم جدید از نبرد انسان و کروناویروس / محمدعلی روزبهانی 📩 نظرات و پیشنهادات و مطالب خود را برای ما ارسال کنید. 🔶🔸 با کانال ما همراه باشید🔸🔶 ⚜️ https://eitaa.com/joinchat/2648178709C2169abb994
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🌷 و ماه رمضان 🔸مطهری هنوز هم تک است؛ همچنان مثل قدیم چنین می‌اندیشم که استاد مطهری نه یک بلکه چندین سر و گردن از تمامی نویسندگان مسلمان ایران و جهان اسلام معاصر خود بالاتر است. 🔸آدمی فکور، معتدل، و جستجوگر. کسی که تلاش می‌کرد بفهمد، و این مهم‌ترین خصلت او بود. او به مهم‌ترین مسائل اجتماعی می‌اندیشید و جامعه را از طریق دنبال می‌کرد و این تفکر را در هر جایی دنبالش می‌گشت. ✍ رسول جعفریان ⚜ @taammolat74
🔰 «من معلّم هستم» ✍فریدون مشیری 🔸زندگی، پشت نگاهم جاریست سرزمین کلمات، تحت فرمان منست قاصدک‌های لبانم هر روز سبزه‌ی نام خدا را به جهان می‌بخشد 🔹 «من معلّم هستم» گرچه بر گونه‌ی من سرخی سیلی صد درد، درخشش دارد آخرین دغدغه‌هایم اینست : نکند حرف مرا هیچ کس امروز نفهمید اصلاً؟ نکند حرفی ماند؟ نکند مجهولی روی رخساره‌ی تن سوخته‌ی تخته سیاه جا مانده‌ست؟ 🔸 «من معلّم هستم» هر شب از آينه‌ها می‌پرسم : به کدامين شيوه؟ وسعت ِيادِ خدا را بکشانم به کلاس؟ بچه ها را ببرم تا لب ِدرياچه‌یِ عشق؟ غرق ِدریایِ تفکّر بکنم؟ با تبسّم يا اخم؟ با یکی بود و نبود، زیر یک طاق کبود؟ یا کلاغی که به خانه نرسید؟ قصّه گویی بکنم؟ تک به تک یا با جمع؟ بدوم یا آرام ؟ 🔹«من معلّم هستم» نيمکت ها نفس گرم ِقدم‌هایِ مرا می‌فهمند بال‌هایِ قلم و تخته سياه رمز ِپرواز ِمرا می‌دانند سيب‌ها دست ِمرا می‌خوانند.... 📙🔸«من معلّم هستم» درد ِفهميدن و فهماندن و مفهوم شدن همگی مال من است.... 🌸روز معلم بر تمامی معلمان عزیز و اساتید گرامی مبارک باد... 🌸 ⚜ @taammolat74