eitaa logo
تاملات
757 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
345 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️
«ژورنالیسم و اندیشه»

[بخش ششم]📍بخش پنجم 🔰نقد و ژورنالیسم ✍️محمود اکسیری فرد 🔸در برهه‏ای زندگی می‏کنیم که زایش آگاهی، مهم‏ترین شاخصه سیاست‏های فرهنگی جهان شده‏ است.به ناچار ما نیز از این سیاست‏ها متاثر شده‏ایم و اندک‏اندک این هراس بر اندیشه سایه می‏اندازد که‏ بازنمودهای فرهنگی-به‏ویژه بازنمایی‏های دیداری‏ و شنیداری رسانه‏ها-ما را در گردابی از تن‏آسانی و رخوب فروبرند. 🔹این همه به زیرکی چنان طرح‏ریزی شده‏اند تا پرسش‏های سنتی از سیاست و حاکمیت را محو کرده و بستری برسازند تا سیاست، آن‏گونه که ما می‏شناختیم محو شود و خاطر سوژه آگاه(سوژه‏ای‏ که درون ذهنیت و سیاست را درهم ذوب می‏کند و آگاهی را به کنش سیاسی پیوند می‏زند)برای‏ همیشه به گورستان تاریخ بسپرند. 🔸این خط مشی فرهنگی در پی سیاست‏زدایی از انسان معاصر و سرگرم کردن او به دغدغه‏های پوچ‏ و رقت‏انگیز است تا از آن رهگذر دیگر کسی به آینده‏ خود و آینده نظام‏های سیاسی نیندیشد؛تا دیگر هیچ‏کس نپرسد ما برای که،برای چه و چرا کار می‏کنیم و چه افق‏های تیره‏ای امیدهای آینده را در خود فروبلعیده. 🔹در این میان ژورنالیسم(مطبوعات آزاد) شاید یگانه راه برون رفت و آخرین سنگر تخریب‏نشده‏ای‏ است که از رهگذر آن می‏توان سرکش‏ترین انتقادها و برنده‏ترین نقدها را به یاری منطق زبان و نیروی‏ سحرآسای کلمات (نیرویی که همچنان حامل‏ جادوی جهان باستان است و بی‏درنگ به کنش‏ تبدیل می‏شود) علیه نیروهای انسان‏ستیز جهان‏ معاصر روانه ساخت. 💢این مقاله می‏کوشد آخرین بازمانده‏های آگاهی‏ سیاسی را در ژورنالیسم بیابد و گامی برای احیای‏ نامتحمل آنچه هانا آرنت با نام«کنش سیاسی‏ مدرن»از آن یاد می‏کرد به پیش نهد. 🔗ادامه مطلب را در لینک ذیل بخوانید: 🌐 https://vrgl.ir/qMvk2 ⚜️ @taammolat74
🔰 پیوند مدرنیته غرب با اندیشه‌های یهودی ✍️ شهریار زرشناس 🔸اینک بی راه نیست اگر غرب مدرن را حاصل تغییر صورت میراث یونانی به نفع اومانیسم و پیوند آن با سوداگری یهودی بنامیم. جریان مدافع یهودیت سوداگر تدریجا به یک کانون نیرومند تاثیرگذار در تمدن مدرن بدل گردید، به گونه‌ای که صهیونیست‌ها و محافل مرتبط با آنها تلاش می‌کنند با گسترش دامنه نفوذ خود در کانون‌های اصلی قدرت جامعه جهانی، به عنصر هژمونیک بلامنازع غرب مدرن و در جهان امروز بدل گردند. 🔹بورژوازی به عنوان صورت مثالی بشر مدرن، بیشتر از صور مثالی انسان مسیحی قرون وسطی یا بشر مدینه‌سالار یونانی رومی ظرفیت فعلیت بخشیدن به انگیزه‌ها و محرک‌های سوداگرایانه یهودی را دارد و از این رو در تمدن جدید، بیش از هر زمان دیگر به ویژگی و عناصر یهودی و صهیونیستی امکان فعالیت داده می‌شود. 🔸پیوند‌های وثیق میان کانون‌های قدرت سرمایه‌دار با صهیونیست‌ها وجود دارد و صهیونیست‌ها از لابی‌ها و کانال‌های قدرت و نفوذ فوق العاده در سازمان‌ها حکومت‌های غرب و غربزده برخوردارند. این پیوندها به گونه‌ای است که یکی از سازمانهای اصلی و شاید نخستین تشکل بزرگ بورژوایی مدرن یعنی فراماسونری از بسیاری از جهات تحت تاثیر شدید گرایش‌ها و ادبیات و مواریث یهودی قرار داشته و دارد. ⚜️ @taammolat74
🔰استعمارزدایی از آکسفورد ✍️ محمد محبوبی 🔸جهان استعمار در تب و تاب خیزش ضد تبعیض نژادی بی‌ال‌ام است. تندیس‌های برده‌فروشان و غارتگران اروپایی و آمریکایی یک‌به‌یک سرنگون می‌شود و درگیری‌های خیابانی بین وارثان استعمارگری و استعماربری ادامه دارد. یک طرف تندیس‌ها را سمبل عینی امپریالیسم غرب می‌داند و طرف دیگر، آنها را قهرمانان ملی و تاریخی عصر امپراطوری. در دانشگاه اما اوضاع کمی ریشه‌دارتر است؛ منازعۀ دانشجویان در برابر مجسمۀ . 🔹، نخست‌وزیر مستعمرۀ کیپ و نمایندۀ استعمار بریتانیا در آفریقا جنوبی بود. نامش در جهان و خصوصاً آفریقا پرآوازه است ولی در ایران ناشناخته. کشور رودزیا در آفریقا وام‌دار نام سیسیل رودز است؛ همین‌طور دانشگاه رودز در آفریقای جنوبی و بورسیۀ رودز در آکسفورد. لیکن مهم‌تر از همۀ اینها در علوم سیاسی، سیسیل رودز به‌عنوان یکی از نظریه‌پردازان نژادپرستی آنگلوساکسون و معمار آپارتاید شناخته می‌شود. نژادپرستی در اندیشۀ رودز نه یک نژادپرسَتی بیولوژیک و طبعی، بلکه یک نژادپرستی فرهنگی بود. در این چارچوب می‌توان فهمید چرا او می‌گفت «هر جریبی که به سرزمین ما افزوده شود به معنای تولد نژاد انگلیسی بیشتر است...» 🔸رودز هیچ‌گاه ازدواج نکرد و فرزندی نداشت و به همین علت بود که انبوه سرمایۀ به‌جامانده از خود را به بورسیۀ رودز در دانشگاه آکسفورد اختصاص داد؛ بورسیه‌ای سراپا استعماری که در راستای تحکیم امپراطوری انگلستان و تقویت روابط انگلیس و آمریکا طراحی شده بود. بیل کلینتون، سوزان رایس و تونی ابوت از برندگان بورسیۀ رودز بودند. 🔹هرچه باشد سیسیل رودز نماد تئوریزه کردن نژادپرستی، استعمار و آپارتاید به شمار می‌رود و سرنگونی تندیس رودز در آکسفورد می‌تواند به معنای استعمارزدایی آکادمیک باشد؛ یا به تعبیر لیندا اسمیت، استعمارزدایی از دانش‌ها. این زنگ خطر را تونی ابوت، نخست‌وزیر سابق استرالیا، به‌خوبی به صدا درمی‌آورد: «اگر در آکسفورد بطالت اخلاقی جایگزین تحقیق منصفانه شود، جایگاهش به عنوان یک دانشگاه بزرگ آسیب می‌بیند. ⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نادر طالب زاده: محل دقیق دفن حاج احمد متوسلیان مشخص است! 🔸چرا عده‌ای از بررسی و تفحص این محل خودداری می‌کنند!؟ 🔹مردم حق دارند بدانند چه بلایی بر سر حاج احمد آمد 🔸یکبار نمی‌روند آنجایی که کارشناسان و شاهدان می‌گویند را تفحص کنند تا حتی اگر این ادعا کذب است؛ دروغ آن مشخص شود. @taammolat74
🔰 بدون لکنت، بدون توقف 🔸اینکه اوضاع تلویزیون خوب نیست و بسیاری از برنامه‌هایش نه جذابیت دارند و نه مخاطب، درست. اینکه برای آزاداندیشی جایگاه خاصی قائل نیست و حتی گاهی بلد نیست ادای آزاداندیشان را هم در بیاورد، قبول. 🔹 اینکه صداوسیمای امروزِ ما راهِ درازی دارد و از ایده‌آل‌های انقلاب و نظراتِ امام و آقا دور است، صحیح. اما در میانِ این اوضاعِ قاراشمیشِ پر اشکال، گاهی اتفاق‌های خوبی هم دیده می‌شوند. اتفاق‌هایی مثل یک برنامه‌ی گفتگومحورِ خوش‌ریتمِ سرزنده که تلاش می‌کند در مرزهای گفتگوی آزادِ بی‌سانسورِ اخلاق‌مدار حرکت کند. اتفاقی شبیه . 🔸اگر وضع موجود صداوسیما را یک سرِ طیف و وضعِ مطلوبِ سازمان را سرِ دیگرِ طیف فرض کنیم، بدون توقف جایی در میانه‌های طیف و البته نزدیک‌تر به وضع مطلوب قرار می‌گیرد.پشت‌وروی صحنه‌اش چندان با هم تفاوت ندارد. 🔹عواملش واقعا به دنبال گفتگوی آزادانه‌اند و تلاش می‌کنند تا جایی که می‌توانند، خط قرمزهای سلیقه‌ای را دور بزنند و حرف‌های تازه‌ای روی آنتن بیاورند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد همین حد کلیشه‌شکنی و جسارتی که البته هنوز خیلی جای کار دارد، مخاطبین زیادی جذب کرده و بدون توقف، حالا یکی از برنامه‌های پربیننده‌ی تلویزیون است. 💢 فصل جدیدِ این برنامه، به‌زودی روی آنتن ۳ می‌رود. مهمان قسمت اولش هم آقای است. به این برنامه‌ی جوانانه‌ی امیدوارکننده‌ی تلویزیون، چشم بسپارید. ⚜ @taammolat74
🔰 دولت مدرن!! ✍ محمد کاظم انبارلویی 🔘 بخش ۱ از ۲ 🔸بیش از دو قرن از تاریخ می‌گذرد. امروز سه کشور ، و به علاوه عالی‌ترین نمونه شکل‌گیری «دولت مدرن» با مختصات علمی، فلسفی و حقوقی براساس مبانی اومانیسم است. 🔹با آن که امروز چهره دولت‌های مدرن در اروپا و آمریکا با فقر و فساد و تبعیض به‌ویژه ، زشت‌ترین چهره خود را با سرکوب مردم نشان می‌دهد، عده‌ای در تهران در حسرت رسیدن به «دولت مدرن» به عنوان یک آرزوی جدی لحظه‌شماری می‌کنند.(۱) 🔸رؤسای جمهور آمریکا و اروپا نماد پررنگ شهوت و غضب را این روزها بر چهره دارند. آن‌ها بر طبل نظام آنچنان می‌کوبند که حد یقفی برای «حرص» و «طمع» سرمایه‌داران و زراندوزان نمی‌دانند. تشت رسوایی لیبرالیسم از بام تاریخ بشر افتاده است، اما عده‌ای در داخل هنوز این حرف هابرماس را تکرار می‌کنند که؛ «مدرنیته هنوز همه ظرفیت‌های خود را به فعلیت نرسانده و آینده‌ای روشن در انتظار آن است.»(۲) 🔹این ظرفیت عظیمی که ارتش، گارد ملی و پلیس آمریکا در سرکوب مردم در ۵۰ ایالت آمریکا در نقض حقوق بشر و آزادی‌های فردی و اجتماعی از خود نشان می‌دهد،‌آیا نباید طرفداران هابرماس در ایران را ساکت کند؟ این خشونتی که پلیس فرانسه و انگلیس در سرکوب مردم به کار گرفتند، نباید مدعیان لیبرال دموکراسی را در ایران از رو ببرد؟ 🔸می‌گویند؛ «ای‌کاش سوسیال دموکراسی شدنی بود؛ دریغا که نیست لذا به لیبرال دموکراسی با همه اشکالاتش و با کوشش در رفع آن‌ها باید دلخوش و پایبند بود». (۳) نمی دانم از قبر سه گوشه مدرنیسم چه معجزه‌ای دیده‌اند که هنوز بر پنجره آرامگاه آن پارچه‌های فکری خود را دخیل می‌بندند. 🔸از تاریخ مدرنیسم چه افتخاری جز کشتار بیگناهان و بیرون آمدن دو جنگ جهانی که میلیون‌ها انسان را به کام خود کشید، بیرون آمده است. 💢امروز آن‌ها به مریدان خود هم رحم نمی‌کنند، آن‌ها را در خیابان با ضرب و شتم هر روز راهی خانه‌های خود می‌کنند. از چه مانده است جز مشتی تباهی و تبهکاری فکری و کوبیدن بر طبل مادی‌گری و به اسارت درآوردن روح انسان که می‌خواهد تا ابدیت و بی‌نهایت پرواز کند. 〰〰〰 پی‌نوشت‌ها: ۱- اظهارات اخیر حجاریان در نقد تئوری ولایت فقیه ۲- مصاحبه عبدالکریم سروش با روزنامه اعتماد، ۳۱ خرداد ۹۹ ۳- مصاحبه عبدالکریم سروش با روزنامه اعتماد، ۳۱ خرداد ۹۹ ⚜ @taammolat74
🔰 دولت مدرن!! ✍ محمد کاظم انبارلویی 🔘 بخش ۲ از ۲ 🔸از چه مانده است جز انگیزسیون عریان و تفتیش عقاید! چرا به جنگ باورهای مردم به شکلی جدید آمده‌ند و به باورپرسی و باورکاوی روی آورده‌اند و با خدا و اولوهیت اعلام جنگ داده‌اند. 🔹از وعده‌های حقوقی «دولت مدرن» جز زانو نهادن بر گردن مردم و تنگ کردن فضای تنفسی انسان‌ها اعم از سفید و رنگین‌پوست چه مانده است؟ 🔸می‌گویند غرب از این بحران عبور می‌کند، چون جنبش‌های اجتماعی در غرب فاقد رهبری و فاقد ایدئولوژی رهایی‌بخش است. بر فرض این حرف، درست باشد. مشکل بحران هویت، ظهور تهوع‌آور و فقر و ناشی از آن را چگونه حل می‌کنند. سازمان فکری که غرب را روی پا نگه داشته است، فروپاشیده. 🔹هیچ فیلسوف سیاسی، هیچ متفکری از آنچه در غرب می‌گذرد راضی نیست و دفاع نمی‌کند. نمی‌دانم رهبران این جماعتی که به فرمان جورج سوروس در فتنه تیرماه ۷۸ و آشوب‌های سال ۸۸ به خیابان‌ها ریختند، چرا هنوز از ریخت «دولت مدرن» و یا «لیبرال دموکراسی» دفاع می‌کنند. 🔸نظام سرمایه‌داری در ستیز مداوم با جوهره انسان و می‌باشد و در برابر آزادی‌های حقیقی انسانی ایستاده است. بوی عفونت شهوت، غضب، حرص، طمع و تجاوز به حقوق انسان‌ها از سر و روی حکام آنها می‌ریزد. شورای حکام آنها در آژانس در سازمان ملل و در سازمان‌های جهانی دست تجاوز و تعدی به دولت‌های مستقل و ملت‌های بی‌پناه گشوده‌اند. دموکراسی،‌ آزادی و حقوق بشر را به سخره می‌گیرند. 🔹چه چیز قابل دفاعی در این جماعت وجود دارد که عده‌ای در داخل با هزینه رسوایی بی‌حد و حصر با آن همراهی می‌کنند؟ دفاع از «دولت مدرن» و «لیبرال دموکراسی» غرب بدون حتی اشاره‌ای به اینکه در آن بلاد چه می‌گذرد و بر مردم کتک‌خورده آن سامان در قاب دوربین‌های جهان چه آمده است. 💢 توهین به شعور فکری و سیاسی مردم ما از یک طرف پررویی این جماعت است که آفتاب انقلاب اسلامی را در روز روشن انکار می‌کنند! 🔻پ.ن: پاسخ عالمانه آقای انبارلویی به مصاحبه اخیر عبدالکریم سروش با روزنامه اعتماد ⚜ @taammolat74
🔰اينترنت و سلطه فرهنگى ✍️ محمدصادق شجاعى 🔸در روان‌شناسى اينترنت و در بررسى كاركردهاى منفى آن، پيش از همه در نظر گرفتن انگيزه‌هاى پليد نهفته در پشت صحنه اينترنت و هدف‌هايى كه گردانندگان آن دنبال مى‌كنند، اهميت ويژه‌اى دارد. يكى از حوزه‌هاى پژوهشى در اين زمينه، رويكردى است كه با عنوان «» يا «» شهرت دارد. 🔹بر اساس اين رويكرد، يكى از كاركردهاى منفى رسانه‌ها، سلطه فرهنگى است. سلطه فرهنگى عبارت است از مبادله يك جانبه عناصر و پديده‌هاى فرهنگي. بر اساس اين نظريه، رسانه‌هاى گروهى از جمله ، از سياست دقيقى پيروى مى‌كنند كه قدرت‌هاى سياسى و اقتصادى تدوين كرده‌اند. 🔸 در ميان پژوهش‌گران علوم ارتباطى كه به پژوهش در زمينه رسانه‌هاى گروهى و سلطه فرهنگى توجه خاصى داشته‌اند، مقام برجسته‌اى دارد. به باور وى از سال‌هاى جنگ جهانى دوم، سياست‌هايى را براى استيلاى فرهنگى و ارتباطى بر جهان تدارك مى‌ديد. در اين زمينه، استفاده از نظريه «جريان آزاد اطلاعات» به منظور گسترش نفوذ فرهنگى و آسان‌سازى سلطه‌جويى بر جهان و به كار گرفتن نظريه «توسعه اقتصادى و اجتماعى از طريق رسانه‌هاى گروهي»، براى جلوگيرى از رشد غيرسرمايه‌دارى كشورهاى جهان سوم اهميت فراوانى داشت. حتى مى‌توان گفت اين دو نظريه، پايه‌هاى اساسى ايدئولوژى امپرياليسم فرهنگى و ارتباطى را تشكيل مى‌دهد. 💢قدرت‌هاى مهم سياسى و اقتصادى به‌ويژه امريكا، برنامه‌هاى حساب شده‌اى را در بهره‌گيرى از اينترنت براى نفوذ و سلطه سياسى ـ فرهنگى بر كشورهاى ديگر دارند. ⚜️ @taammolat74
🔰 چرا رسانه‌های داخلی وابسته به جریان اصلاح‌طلب، در پی بازنمایی فضای «بازگشت» روشنفکران دینی هستند؟ 🔸پاسخ این است که سران نیز به این دو اتخابات نظر دارند؛ خاصه با توجه به ویران شدن پایگاه اجتماعی ایشان -یعنی طبقۀ متوسط شهری- در چند سال اخیر آن هم با سیاست‌های دولت مورد حمایت خود، به نظر می‌رسد ایشان در پی تجدید و نوسازی بنای گفتمان نظری خود هستند. 🔹تحلیل فضای فکری و سیاسی ایشان حاکی از این بازیابی و است. به عنوان نمونه می‌توان به نشریه «» و مقالات «» و دیگران با محوریت «ضرورت بازگشت به رادیکالیسم» در آن اشاره کرد، که از یک سو، دلالت بر تسویه حساب «اصلاحات» با گفتمان «» دارد و از سوی دیگر، متضمن تنقیح، تدقیق و تجدید بنیان‌های نظری اصلاحات است. 🔸از جهت سیاسی هم به نامۀ اخیر «» به رهبر انقلاب نیز می‌توان از همین نظرگاه نگریست و با توجه به عقبۀ سیاسی-امنیتی وی، می‌توان فعال‌تر و رادیکال‌تر شدن رهبران اصلاحات را هم از همین وجه، ملاحظه و تحلیل کرد. 💢در کل می‌توان نتیجه گرفت که از یک سو، جریان روشنفکری دینی که رابطۀ علّی متقابل با جریان داخلی اصلاحات دارد، در حال نزدیک شدن به گفتمان‌های منطبق‌تر با استاندارد‌های جمهوری اسلامی است و از سوی دیگر، جریان اصلاحات و رسانه‌های وابسته نیز در حال رادیکال‌تر شدن هستند و به نظر می‌رسد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری، به یکدیگر نزدیک‌تر شده تا بتوانند به نقطۀ تلاقی واحدی برسند. ⚜️ @taammolat74
تاملات
🔰 چرا رسانه‌های داخلی وابسته به جریان اصلاح‌طلب، در پی بازنمایی فضای «بازگشت» روشنفکران دینی هستند؟
🔰پرسۀ عبدالکریم سروش و جریان روشنفکری دینی پیرامون رسانه‌ها! 🔸در پی انتشار مصاحبۀ روزنامۀ «» با «»، برخی رسانه‌ها خبر از «بازگشت سروش به فضای عمومی و رسانه‌ای» کشور دادند. البته محمل‌های دیگری را هم می‌توان قبل از این مصاحبه و بعد از آن برای القای «بازگشت» وی و به تعبیر دیگر، زمینه‌سازی برای مشروعیت‌بخشی حضور او در رسانه‌های داخلی برشمرد. 🔹شیوع ویروس کرونا و مصاحبه‌های متعدد سروش با سایت‌ها و خبرگزاری‌های همسو با جریان ، و پخش چند کلیپ سخنرانی جنجالی مواردی هستند که می‌توان گفت: زمینۀ برجسته شدن او را پس از مدتی، دوباره تا حدی فراهم کردند. اما آنچه که به خود این مصاحبه، جنبۀ محوری بخشید، یکی، نفس مصاحبه با یک روزنامۀ داخلی پس از چند سال بود و دیگری، محتوای مصاحبه و طرح گزاره‌هایی انتقادی علیه که روزی قبلۀ آمال او بود که مقتضی است به صورت مستقل و مبسوط مورد مداقه و تحقیق انتقادی قرار بگیرد. 🔸کنش اخیر جریان روشنفکری دینی به طور کلی، و عبدالکریم سروش به طور خاص، از یک سو، و بازنمایی رسانه‌های داخلی وابسته به جریان اصلاحات از سوی دیگر، باید از دو منظر تحلیل شود؛ نخست، میل جریان روشنفکری دینی به بازگشت و سپس میل رسانه‌های داخلی به جذب و بازگرداندن اعضای منتسب به این جریان به فضای رسانه‌ای داخل. 🔹با وجود میل جریان روشنفکری به بازگشت به عرصه عمومی، اما آمریکا فعلا برنامه جدی برای به کارگیری جریان روشنفکری و روشنفکری دینی علیه جمهوری اسلامی ندارد. احتمالاً یکی از وجوهی که مفهوم بازگشت جریان روشنفکری دینی -لااقل در کوتاه مدت- را توجیه نمی‌کند، این نکته است که دولت ایالات متحده که منبع و منشأ اصلی تغذیۀ مالی و سیاسی این جریان‌ها است، پس از روی‌کار آمدن ترامپ، توجه ویژه‌ای به جریان‌های ضد انقلاب رادیکال‌تر مانند ، ، و و... کرده و از این حیث، جریان روشنفکری دینی و جریان‌های نزدیک به و منتقد ترامپ، عملاً تا حدی به حاشیه رانده شده‌اند. به همین منظور بازگشت روشنفکران به مرکز توجه اپوزسیون فعلا در دستور کار آمریکا نیست. مگر این که این جریان حاضر باشد مواضعش را علیه جمهوری اسلامی تا آنجا به پیش ببرد که ضربه به کلیت ایران نیز برای این جریان در دستور کار قرار گیرد. 🔸در حقیقت، سران جریان روشنفکری دینی، با اتخاذ رویکردی معتدل‌تر نسبت به گروه‌ها و جریان‌های رادیکال اپوزیسیون، به دو انتخابات نظر دارند؛ از یک طرف منتظر جابه‌جایی با بایدن و از طرف دیگر، نیازمند بازسازی و تقویت جایگاه اجتماعی خود در ایران هستند و واضح است که این بازسازی گفتمانی بدون پیوند با کانون‌های قدرت در داخل و یا خارج، برای ایشان میسر نیست. 📚 گروه راهبرد «سدید» ⚜️ @taammolat74
♨️روزنامۀ «هفت صبح» در یادداشتی با عنوان «مجادلۀ محترمانۀ واعظ و فیلسوف» (در تاریخ ۳ تیر ۹۹) که دربارۀ اتهام‌زنی‌ اخیر سروش به حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان و پاسخ‌ محترمانۀ ایشان به سروش نگاشته شده، صریحاً به موضوع بازگشت او پرداخته شده است. نویسندۀ این یادداشت، بدون اشاره به هتاکی و طرح اتهامات کاذب و بدون سند توسط سروش، در انتهای یادداشتش می‌نویسد: 📮«سروش... دوباره در حال مطرح شدن در فضای عمومی و رسانه‌ای ایران است. از سویی روزنامۀ «اعتماد» اخیراً با او مصاحبه کرده و از سوی دیگر و بعد از جنجال‌های سال ۱۳۸۵ دربارۀ نظریۀ نبوت و وحی او و نیز جنجال‌های سیاسی سال ۱۳۸۸، حالا باز هم فضای رسانه‌ای ایران از سروش می‌گوید و می‌شنود و نفس این ماجرا می‌تواند مورد استقبال اهالی اندیشه قرار بگیرد هرچند که مطالب تند و گزنده و گاهی غیرمنصفانه‌اش با هجوم پاسخ‌ها از حوزه روبرو می‌شود.». ⚜️ @taammolat74
🔰 تکنوکراسی و جامعه ما ✍️ حسین کچوئیان 🔸از ابتدای انقلاب، تقابل‌هایی در مقولات مختلف مثل مردمی‌بودن و تکنوکرات‌بودن و تعهد و وجود داشت. برای سال‌های بعد از تأسیس حکومت‌های غربی کارایی داشت؛ وقتی حکومت پخته می‌شود و می‌تواند مبانی فرهنگی، عقیدتی و سیاسی خود را در درون نهادها متجسّد کند، می‌توان به تکیه کرد. اما تحت شرایطی مانند کشور ما، فن اصلاً موضوعیت ندارد، زیرا سیستمی وجود ندارد و درواقع، سیستم درحالِ ساخته‌شدن است. 🔹ما اگر دوام بیاوریم و پایدار بمانیم، شاید پس از صد سال بتوانیم ساختارهای تکنیکی خودمان را ایجاد کنیم. در آن صورت ممکن است معنادار باشد که در فضای انقلاب اسلامی، یک گروه هم تکنوکرات باشند. اما الآن تکنوکراسی اصلاً موضوعیت ندارد، جز در عده‌ای که تکنوکراتِ فکرها یا حکومت‌های دیگر هستند 🔸تکنوکراسی هیچ نسبتی با ما ندارد. اگر در کشور ما بیاید، تنها راهی که به ما هدیه می‌دهد، یا وعده می‌دهد این‌است‌که به غرب بپیوندیم. زیرا ابزار و تکنیک در آنجاست؛ آن‌ها باید بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و نهادهای ما را بسازند. ⚜️ @taammolat74
♨️
«ژورنالیسم و اندیشه»

[بخش هفتم]📍بخش ششم 🔰ژورنالیسم سایبری ✍️حمید ضیایی‌پرور 🔸در روزنامه‌نگاری سایبر همه ابزارها و وسایل و حتی مکان‌ها باید به نحوی از انحا قابل تغییر و جابه‌جایی باشند و بتوانند شکل‌های گوناگونی به خود بگیرند و این یکی از ویژگی‌های سازمان‌های امروز است. بروز انقلاب ارتباطی باعث شده تا گفتمان برجسته‌سازی از افراد و نهادها به مثابه منبع به ‏سطح مخاطبان سوق داده شود. 🔹به ‏دیگر سخن، نقش در شبکه‏های ارتباطی باعث شده است تا مردم قدرت ارتباطی را از رسانه‏ها یا همان دروازه‏بانان پس بگیرند. رسانه‌های مکتوب به شدت تحت تاثیر این رسانه‌های جدید قرار گرفته‌اند؛ تیراژ روزنامه‌ها و مجلات در کشورهای غربی و از جمله آمریکا پایین رفته است، درآمد روزنامه‌ها کاهش پیدا کرده است و اکثر مطبوعات مجبور شده‌اند روی اینترنت حضور یابند. صحبت از این است که آیا رسانه‌های نوشتاری به صورت فعلی خواهند ماند یا نه؟ 🔸در نشریات اینترنتی اگرچه از کلام بهره گرفته می‌شود، مخاطب می‌تواند به جای خواندن یک مصاحبه، اگر خواست به نوار آن گوش دهد یا به جای خواندن یک گزارش خبری، فیلم آن را نگاه کند. رادیو تلویزیون نیز از تصویر متحرک و صدا و پخش همزمان بهره می‌گیرند اما در این دو رسانه، زمان ارتباط در اختیار مخاطب نیست. 🔹مخاطب این رسانه‌ها مانند مخاطب نشریات مکتوب، محکوم به دریافت اطلاعاتی است که دبیران رسانه در اختیار او می‌گذارند.در نشریات اینترنتی زمان ارتباط در اختیار مخاطب است. کارکنان نشریات اینترنتی می‌توانند در خانه‌های خود هم کار کنند. هزینه‌های کمرشکن چاپ، کاغذ، پست و توزیع هم از بودجه نشریات اینترنتی حذف شده است. 🔸در روزنامه‌نگاری سایبر تیراژ و مخاطب معنا و مفهومی ندارد. با وجود تعریف‌های ارائه شده چه نوعی از رسانه‌ها را می‌توان در قالب روزنامه‌نگاری سایبر قلمداد کرد؟ با جمع‌بندی دیدگاه‌های صاحب‌نظران این رشته می‌توان این اشکال را برای روزنامه‌نگاری سایبر برشمرد؛ نسخه اینترنتی روزنامه‌ها، روزنامه‌های اینترنتی، خبرگزاری‌های اینترنتی، روزنت‌ها، وب‌سایت‌های خبری، وبلاگ‌ها و بلاگ نیوزها و خبرخوان‌های اینترنتی. 🔗ادامه مطلب را در لینک ذیل بخوانید: 🌐 https://vrgl.ir/qLBsO ⚜️ @taammolat74
🔰نظم تکنیک جهان و خطرات پیشرو ✍️ رضا داوری اردکانی 🔸در ‌صد سال اخیر جنگها و بلایا در نظر، و اروپایی تفاوت آشکار داشته است تا آنجا که چشم‌انداز پیشرفت پدیدآمده در قرن هه به‌تدریج پوشیده و پوشیده‌تر شد و بالاخره در اندیشه امید به آینده‌ نظم کنونی جهان، دیگر جایی ندارد. گویی در این جهان معنای زندگی گم شده است و مردمان با سودای گذران عمر در دلخوشند و احیانا آن ‌را نشان کمال آدمی می‌دانند. با اینکه شعر، ادب و فلسفه معاصر ابتلای ما را به این توهم بزرگ و خطرناک گوشزد می‌کند، کمتر به ‌آن پرداخته می‌شود یا با آنها تفنن می‌کنند. 🔹زمانه‌ ما بیشتر دانستن و کمتر اندیشیدن است. در این زمان به تبدیل شده و اطلاعات جهان را پر کرده است و کار جهان با این اطلاعات که به صورت کالا درآمده و خرید و فروش می‌شود، می‌گردد. مردمان هم با آن خو گرفته‌اند و خو می‌گیرند و نمی‌پرسند چرا زمانه چنین شده است و آدمی به کجا می‌رود؟ 🔸وقتی گفته شود که زمان، زمان فکرکردن نیست؛ به معنی متداول مراعات نشده است؛ زیرا تفکر به ‌معنی حساب‌بری و مصلحت بینی، جربزه داشتن و حتی و جستجوی دلایل وجود دارد و بیش از همیشه نیز در کار است. علم، و دولت الکترونیک هم هست؛ اما کسی نمی‌پرسد این جهان چیست و سرانجامش چه می‌شود و کمتر به این می‌اندیشند که وقتی همه نیروهای طبیعت که شیرة آن ‌را کشیده‌اند، چه بر سر آدمی می‌آید و آنها در برهوت خاک و افلاک و اخلاق چه خواهند کرد؟ 🔹 از آغاز و انجام و به‌سر بردن در «اکنون تهی» امری عادی است و در نظر کسانی به عین کمال تلقی می‌شود. وقتی علم به کالای مصرفی تبدیل می‌شود، اختیارش دیگر در دست دانشمندان و دانشگاه‌ها نیست و معلوم نیست که تا چه اندازه در جهت تأمین صلاح بشر قرار دارد. اکنون بزرگ‌ترین کارگردان‌های ، قدرت‌های نظامی و شرکت‌های چندملیتی هستند که رقم بزرگ بودجه‌ پژوهش را آنها تأمین می‌کنند و پژوهش را به راه و سمتی که مسائل و منافع آنها را تأمین کند، می‌برد. 🔸چون علم قدرت است، کشورها و ملتها در رقابت با هم به کار علم وارد شده‌اند. گویی بازار هم به این بازار بازمی‌گردد. نه اینکه این مسابقه را دانشمندان و برای توسعه و پیشرفت علم طراحی کرده باشند! نمی‌گویم که علم از دست دانشمندان خارج شده و در دست قدرت‌های سوداگری قرار گرفته است. پژوهش کار دانشمندان است، اما به این هم باید اندیشید که مسائل علم از کجا می‌آید و چگونه طرح می‌شود و پژوهشی که در بازار دادوستد می‌شود، چه مصارفی می‌تواند داشته باشد؟ 💢متأسفانه جهانی که «فکر» نمی‌کند و گاهی حتی خطر نزدیک به پیدا را نمی‌بیند و به جای اندیشیدن به خطر، شکوه و شکایت می‌کند و همچنان می‌گوید بگذار علم به پیش برود، بر سر جهان و آدمی هرچه می‌خواهد، بیاید! البته به عصر قبل از تکنولوژی نمی‌توان بازگشت، اما باید اندیشید که تکنیک ما را کجا می‌برد و آیا می‌تواند شر بلایایی مثل را از سر آدمی رفع کند؟ ⚜️ @taammolat74
👥 🔰 آیا موافق استیضاح رییس جمهور هستید؟! ♨️طبق خبرهای رسیده، تعدادی از نمایندگان مجلس به طور مخفیانه در حال جمع آوری امضاء جهت هستند. قالیباف رییس مجلس که از این موضوع مطلع شده، پیام داده است من در این زمینه با نمایندگان طرفدار استیضاح روحانی همراهی نخواهم کرد ولی در صورت به حد نصاب رسیدن امضاها و طی مراحل قانونی مخالفتی نمی‌کنم. 🔸دوستان محترم به نظرتون در این شرایط وخیم اقتصادی کشور و از سویی بحران کرونا و در حالی که دولت سال آخر خود را می گذراند، استیضاح رییس جمهور را چگونه ارزیابی میکنید؟؟! فارغ از علائق سیاسی در شرایط کنونی چه تصمیمی باید صورت بگیرد؟! از منظر نخبگان، که باید فعالانه زمینه‌ساز حرکت‌های انقلابی مجلس و قوه قضاییه باشند، چه راهبردی موثر خواهد بود؟! به نظر شما این مساله استیضاح رییس جمهوری را چگونه می‌توان از منظر اندیشه‌ای صورت‌بندی کرد!؟ آیا پاس گل به دولت است یا حرکتی انقلابی در راستای امیدافزایی ؟! ⏪ در ادامه یادداشت مختصری در این زمینه از جانب خودم نیز منتظر خواهم کرد، منتظر پاسخ‌های خوبتان هستم🌷 ⚜️ @taammolat74
تاملات
👥 #گفتگو 🔰 آیا موافق استیضاح رییس جمهور هستید؟! ♨️طبق خبرهای رسیده، تعدادی از نمایندگان
🔰خطر ماندن مجلس در سطحی‌ترین لایه سیاست ✍️ محمد زعیم‌زاده 🔘 بخش 1 از 2 1️⃣طرح سوال یا حتی استیضاح رئیس‌جمهور بخشی از ظرفیت قانونی مجلس برای نظارت بر دستگاه اجرایی است که استفاده از آن نباید تبدیل به یک تابو شود، ظرفیتی که توسط مجلس در دو دوره قبل یک‌بار برای احمدی‌نژاد و یک‌بار هم برای دولت روحانی از آن استفاده شد و اتفاقی هم نیفتاد. آن اتفاقی نیفتاد بالا می‌تواند دو معنا داشته باشد؛ یکی اینکه اتفاق منفی خاصی در روند سیاسی کشور رخ نداد و البته معنای جدی‌ترش این است که هیچ اثر مثبت خاصی هم در روند اجرایی کشور نداشت. 2️⃣ظاهرا تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم قصد دارند در اولین اقدام سیاسی جدی خود به‌سمت سوال از رئیس‌جمهور بروند.در اینکه دولت روحانی چه در بعد تئوری یعنی ایده خطرناک و شکست خورده «حل همه مشکلات کشور از مسیر بستن با کدخدا» و چه در عرصه عمل با کج‌کارکردی‌های مدیریتی مختلف علت تامه مشکلات کشور است، هیچ شکی وجود ندارد. به گواه نظرسنجی‌های دولتی و غیردولتی نظر مردم هم تقریبا همین است و این یک گزاره نسبتا اجتماعی است. حالا سوال مهم این است که با چنین دولتی در سال آخرش چه باید کرد. 3️⃣ حداقل به دو دلیل سوال از رئیس‌جمهور در شرایط فعلی مشکلی را حل نمی‌کند، اول اینکه این اقدام نمی‌تواند منتج به تغییر جدی در دستگاه اجرایی کشور شود، پروسه قانونی سوال و بعد استیضاح احتمالی از روحانی حداقل چندماهی طول می‌کشد. این موضوع علاوه‌بر اینکه کشور را دچار کشمکش‌های ‌سیاسی و... خواهد کرد به فرض به نتیجه رسیدن، ما را به کجا می‌رساند؟ دوم فرض کنیم همین الان دولت برود و دولت بعدی بیاید، ایده دوستان مجلس برای عبور از مشکلات چیست؟ آیا واقعا طرح نویی وجود دارد؟ اگر ایده‌ای هست که فکر می‌‎کنم هست و از زبان برخی نمایندگان مجلس هم این روزها در گوشه و کنار شنیده می‌شود، نباید متوقف به تغییر دولت بماند. مجلس ظرفیت تقنینی و نظارتی بزرگی دارد که می‌تواند با فوریت‌هایی همین ایده‌ها را حتی به‌وسیله همین دولت کم‌انگیزه و خسته روحانی هم اجرایی کند. ✔️ [ادامه دارد...] ⚜️ @taammolat74
🔰خطر ماندن مجلس در سطحی‌ترین لایه سیاست ✍️ محمد زعیم‌زاده 🔘 بخش 2 از 2 4️⃣ پس انگیزه طراحان سوال از روحانی چیست؟ به‌نظر نگارنده دو علت اصلی وجود دارد؛ اول تثبیت این موضوع که علت‌العلل مشکلات فعلی روحانی است و دوم صدور پیام صریح به بدنه رای‌دهنده که بله درست رای داده‌اید، ما مخالفان این دولت هستیم. انگیزه‌هایی که هر دو در لایه سیاسی هستند و به‌سختی به لایه اجتماعی می‌رسند. انگیزه‌هایی که با دست‌فرمان فعلی اعمالی برخی در مجلس ممکن است به ضدخود هم تبدیل شود. اصرار بر این نکته صحیح که علت اصلی مشکلات فعلی دولت روحانی است بدون اینکه ایده ایجابی طرح شود یا نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از مجلس صادر شود، تصویر جمعی ستیزه‌جو را ارائه می‌کند؛ اتفاقی که می‌تواند زمینه مظلوم‌نمایی برای دولت را هم فراهم کند چیزی شبیه آنچه در جلسه پرسش از ظریف اتفاق افتاد. 5️⃣مجلس به‌جای یک شو سیاسی مثل سوال از رئیس‌جمهور می‌تواند در همین فرصت کوتاه اقدامات موثر اقتصادی انجام بدهد و تغییرات را در لایه اجتماعی و همه‌فهم برای قاطبه مردم و نه فقط یک بدنه ایدئولوژیک آغاز کند، شاید برخی تجربه‌های مجلس هفتم در این زمینه کارساز باشد، ایده‌ای مثل طرح تثبیت قیمت‌ها در آن زمان پارلمان را تا حدودی با عامه مردم آشتی داد و نشانه‌هایی از تغییر را نشان داد. بهارستانی‌ها اگر می‌خواهند اقدام موثری انجام بدهد باید این نکته را مدنظر داشته باشند که تغییر جدی از مسیر پیگیری مطالبات اجتماعی می‌گذرد نه کنش‌های سیاسی تند. 6️⃣ دوستان نماینده باید دقت کنند که مردم به امید تغییر به آنها رای داده‌اند و این تغییر باید اول از خود مجلس شروع شود، یک مثال دم‌دستی بزنم، روزهای گذشته خبری منتشر شد از پول نسبتا قابل‌توجهی (حداقل برای کارگری که حقوقش دومیلیون تومان است رقم درشتی بود) که برای تهیه مسکن به همه نمایندگان داده شده است، حسب قانون این دریافتی ایرادی ندارد و شاید در کلان بودجه کشور هم چیزی نباشد، اما اگر نمایندگان مجلس دغدغه مردم را داشته باشند می‌توانند همین موضوع را به فرصتی برای کاهش حس تبعیض در جامعه تبدیل کنند. حداقل 30 نماینده تهران و 56 نماینده غیرتهرانی که از دوره قبل در مجلس حضور دارند نیازی به تهیه خانه در تهران ندارند. آیا آنها نمی‌توانستند با انصراف از دریافت این پول کمی از درد مردم کم کنند؟ شاید این مساله خیلی بزرگ نباشد اما ارزش نمادین مهمی دارد. تغییرات کوچک می‌تواند امیدواری‌های بزرگ خلق کند. ⚜️ @taammolat74
تاملات
🔰خطر ماندن مجلس در سطحی‌ترین لایه سیاست ✍️ محمد زعیم‌زاده 🔘 بخش 1 از 2 1️⃣طرح سوال یا حتی استیضا
🗨 آقای در این یادداشت که در سرمقاله روزنامه منتشر کردند، مخالف طرح سوال از رییس جمهوری و استیضاح هستند و آنرا یک شوی سیاسی می‌دانند و انگیزه‌های نمایندگان را در لایه سیاسی می‌داند که به‌سختی به لایه اجتماعی می‌رسند! در عوض ایشان پیشنهاد می‌دهد که برای انجام اقدمات موثرتر به پیگیری مطالبات اجتماعی از راه قانونی روی آورند. ⚜️ @taammolat74
📮سوال و استیضاح رئیس جمهور و وزرا حق مجلس است اما هنر مجلس این باید باشد که دولت خارج شده از مسیر درست را به ریل انقلاب برگرداند. سوال و استیضاح گام آخر است و نه اول! «صدور آرامش و اطمینان به افکار عمومی کشور در ، با قوای مجریه و قضاییه، ... توصیه‌های دیگر اینجانب به شما نمایندگان ملت است.» پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ✍️ اکبر ابدالی ⚜️ @taammolat74
تاملات
📮سوال و استیضاح رئیس جمهور و وزرا حق مجلس است اما هنر مجلس این باید باشد که دولت خارج شده از مسیر در
🗨 آقای دکتر اساسا با استیضاح وسوال از رئیس جمهوری مخالف‌اند و آنرا مخالف نظر رهبری و مصلحت نظام می‌دانند. 🤔 ⚜️ @taammolat74
📮قوه قضائیه با ‎ و قوه مقننه با ‎ ‌از خودشان شروع کردند تا حجت را تمام کنند خوب است قوه مجریه نیز در این ماه های باقی مانده علی برکت الله به یکی از مهمترین درخواست های مردم یعنی مقابله جدی با فساد لبیک بگوید و الا ... ✍️ آقای رائفی‌پور ⚜️ @taammolat74
تاملات
📮قوه قضائیه با ‎#طبری و قوه مقننه با ‎#تاجگردون ‌از خودشان شروع کردند تا حجت را تمام کنند خوب است قو
🗨موافقت ضمنی آقای با طرح استیضاح روحانی به شرطی که دولت به مبارزه جدی با فساد قیام نکند! (که علی الظاهر امیدی به صلاح نیز نمی‌بینند!) ⚜️ @taammolat74
تاملات
👥 #گفتگو 🔰 آیا موافق استیضاح رییس جمهور هستید؟! ♨️طبق خبرهای رسیده، تعدادی از نمایندگان
🔰 عزل و استیضاح، به نفع یا ضرر کشور ✍️ محمد هوشنگ 🔘 بخش 1 از 2 🔸چند سالی است هر از گاهی موضوع استیضاح و عزل رئیس جمهور مطرح میشود؛ اما این بار مجلس یازدهم کلید سوال از رئیس جمهور را روشن کرده است. مجلس یازدهم جنسش با مجالس قبل متفاوت است و به همین دلیل موضوع داغ شده وگرنه اگر امثال لاریجانی و مجلس دهم بودند شاید میشد از کنار موضوع آرام عبور کرد. 🔹فشار بر مردم بسیار بالا رفته است. بخش قابل توجهی از فضای رسانه‌ای خواستار عزل رئیس جمهور هستند و البته این فضا لزوما یک طیف خاص را شامل نمیشود. احتمالا عده قابل توجهی از مردم هم همین را میخواهند و این کارِ نمایندگان مردم را سخت میکند که به احساس مردم پاسخ بدهند و یا منطقی کار را جلو ببرند ولو در ظاهر از طرف مردم با اعتراض رو به رو بشوند. ✅البته اصحاب رسانه باید این موضوع را حل کنند. 🔸اگر رئیس جمهور استیضاح و عزل شود آن هم در زمانی که کمتر از یک سال به انتخابات ریاست جمهوری مانده (با در نظر گرفتن شرایط عادی و نبود خطر کرونا) کشور با خلا و خطر سیاسی امنیتی مواجه میشود. هرچند ممکن است آرامشی کوتاه مدت آن هم به لحاظ روانی به مردم بدهد؛ البته آن هم قطعی نیست. 🔹با موافقم، حتی با برخی دیگر از اعضای دولت اما پس از پایان زمان دولت. رئیس جمهور که عزل شود عملا بعد از مقادیر زیادی به بار آوردن افتضاح سیاسی-اقتصادی در مدت 7 سال به کنار میرود و به نحوی از حیات سیاسی‌اش ادامه میدهد و عملا پاسخگوی این 7 سال که چه ضررها به کشور و مردم متحمل کرده نیست. احتمال دارد در زمان دولت‌های بعد اپوزیسیون هم بشود، یکی شبیه احمدی‌نژاد... ✔️ [ادامه دارد...] ⚜️ @taammolat74
🔰 عزل و استیضاح، به نفع یا ضرر کشور ✍️ محمد هوشنگ 🔘 بخش 2 از 2 🔸بعد از عزل، کشور ناگهان با خلا بی‌دولتی مواجه است و باید انتخابات برگزار شود تا دولتی بر سر کار بیاید؛ حال سوال اینجاست آیا جریانات داخل کشور از انقلابی و غیر انقلابی آمادگی روی کارآمدن هستند؟ جریانات غیر انقلابی که آمدن شان از روحانی بهتر نیست. انقلابیون هم که معمولا در رسیدن به وحدت دچار مشکلاتی میشوند و همین کار را با کاهش سرعت مواجه میکند و احتمال جمع بندی مطلوب در شرایط فعلی کمی نامحتمل به نظر میاید. 🔹از همه این موارد گذشته برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی خودش هفت‌خان رستمی‌ست که وخامت اوضاع را دو چندان میکند. اگر هم بگوییم شورایی تشکیل شود تا در زمان مطلوب انتخابات برگزار کنیم، چیزی شبیه شورای انقلاب در ابتدای پیروزی انقلاب، خود تشکیل این شورا و ادامه کارش میتواند با حواشی و چالش‌هایی همراه باشد. 🔸از همه این موارد بگذریم هنوز با جماعت و تفکری رو به رو هستیم که تمام قد مدافع و مذاکره با آمریکا و امثالهم هستند؛ حال بعد از عزل این دولت چه جو و فضایی که درست میکنند یک سوی ماجراست؛ در این بین دشمنان خارجی و نفوذی‌های داخلی‌شان چه موش‌ها که نمیدوانند خود قصه‌ای دارد. تجربه تلخ در سال 88 نمونه بارزی از این اتفاقات است. مخصوصا که صاحبان قدرت و ثروتی باشند که به فکر جیب خودشان هستند و از این جهت برای اربابان داخلی و خارجی لیبرال، خوش رقصی خواهند کرد. یادمان نرفته عده‌ای آقا زاده و صاحب جایگاه و... متقاضی فشار به ایران از سوی بیگانگان بودند. 💢مناسب ترین کار که هنر نمایندگان مجلس را هم نشان میدهد این است به صورت قانونی و با طرحی مدون به دولت فشار بیاورند و لگام گسیخته دولت را بکشند. باید با فشار قانونی و نه عزل، در این مدت تقریبا یکسال تمام افتضاحات این 7 سال را از دماغ دولت دربیاورند و با یم عزل ترسی را که روحانی از مجلس دارد به اتمام نرسانند. ⚜️ @taammolat74
تاملات
🔰 عزل و استیضاح، به نفع یا ضرر کشور ✍️ محمد هوشنگ 🔘 بخش 1 از 2 🔸چند سالی است هر از گاهی موضوع اس
🗨 این متن رو بنده امروز در فضای مجازی از آقای هوشنگ دیدم که در کانال‌های مختلف بازنشر شده بود. ایشان در این یادداشت با ادله‌ای مخالفت خود را با استیضاح رییس دولت طرح می کنند و معتقدند مناسب ترین کار که هنر نمایندگان مجلس را هم نشان میدهد این است به صورت قانونی و با طرحی مدون به دولت فشار بیاورند و لگام گسیخته دولت را بکشند. نظر شما چیست؟!🧐 ⚜️ @taammolat74