🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | عاشورا، نهضت مقدس
🎙 سخنرانی حجتالاسلام محسن قنبریان
جلسه پنجم
⏰ دهه اوّل محرّم ۱۳۹۸
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
13980613_Ashora, Nehzat e Moghaddas.mp3
27.13M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |عاشورا، #نهضت_مقدس
🎙 سخنرانی حجتالاسلام #محسن_قنبریان
جلسه پنجم
🔹فرق فعل ما با فعل امام معصوم این است که ما موظفیم بهترین عمل در روز وروزگار خود را بیاوریم اما او موظف است بهترین فعلی که هم جواب روز و روزگارش باشد هم جواب تاریخ بیاورد. او سرپرست حرکت حق در تاریخ هم هست پس نهضت مقدس می آورد.
🔹 چگونه امتی مرعوب می شود؟ یا سرافکنده و فاقد شخصیت می شود؟!
-اگر به قوای برابر دشمن ببازد. فرماندهانش فرار کنند. رهبرانش تسلیم شوند دریوزگی کنند… یا دشمن پیش دستی کند قبل از خلق حماسه قهرمانان یک ملت را ترور کند، نفله کند. کاری که معاویه بوسیله مثل زیاد بن ابیه کرد.
🔹 مهمتر از مد جوانان وخودباختگی آنان، مدپذیری وخودباختگی مسئولان یک کشور است اگر بی شخصیت شدند تابع مد جهانی میشوند .موج شرقی بود، سوسیالیت میشوند؛موج غربی بود، لیبرال میشوند. دهکده جهانی وکدخدائی را می پذیرند.
⚜️ @Taammolat74
📍 یادداشت | همبستگی اجتماعی به معنای تودهای شدن نیست!
مداخله دولت در آیینها چگونه موثر میافتد؟!
✍🏻 مسعود زمانی مقدم
📂 پرونده : بنبست جامعهشناسی کلاسیک در فهم آیین دینی
🔹 اساسا آیینها و مناسک واجد زمینه و ماهیتی اجتماعیاند، اگرچه میتوانند نمود فردی هم داشته باشند. از اینرو، برگزاری هر آیین بهصورت یک رویداد فرهنگی قاعدتا دارای ویژگیِ جمعیبودن است. با وجود این هر آیین یا مناسکی در قالب یک رویداد فرهنگی الزاما نشاندهنده تودهگرایی نیست. اگرچه تودهگرایی نوعی از جمعگرایی و جمعیبودن است، اما هر تجمع یا گردهمایی آیینی ماهیتی تودهای ندارد، بلکه میتواند صرفا پدیدهای جمعی و اجتماعی باشد که از دل فرهنگ جامعه برخاسته است.
⚜️ @Taammolat74
👇👇👇
🔹 کاملا طبیعی است که هر حکومتی براساس ایدئولوژی و خواستههایی که دارد از مراسم و آیینهایی بیشتر یا کمتر حمایت کند. با وجود این عید غدیر ریشه فرهنگی در ایران دارد و جنبههای مدنی آن نیز قابلتوجهاند. به نظر من بحثها و انتقاداتی که بخشی از جامعه این روزها به برگزاری وسیع این عید با پشتیبانی حکومت دارند بیشتر جنبهای سیاسی دارد و نشاندهنده نارضایتیهای اجتماعی است و نه نقد بر ماهیت این عید یا حتی دقیقا انتقاد بر نحوه برگزاری آن
🔹 در واقع بحرانهای اجتماعی موجود و تنشهای دولت- ملت در ماههای اخیر در ایران بخشی از مردم را نسبت به فعالیتهای حامیانه نظام سیاسی بدبین کرده است وگرنه در تمام کشورهای جهان حکومتها از مراسم، آیینها و گردهماییهای خاصی حمایت میکنند، بنابراین اگر اکثریت مردم جامعه از وضع موجود احساس رضایت داشته باشند و روابط مطلوبتری با حاکمیت داشته باشند نسبت به حمایت حاکمیت از برخی از مراسم و آیینها واکنش منفی قابلتوجهی نشان نمیدهند.
🔹هر آیین، مناسک و مراسمی این ظرفیت را دارد که به همبستگی جمعی کمک کند. اما تنش دولت-ملت میتواند این همبستگی را محدود به بخشی از جامعه کند و بخشی از جامعه را از خود دور کند.
🔹تودهای کردن یک مراسم میتواند نوعی همبستگی جمعی ایجاد کند اما اگر این تودهگرایی ریشهگرفته از بستر اجتماعی نباشد دوام چندانی نخواهد داشت. با این حال همبستگی جمعی معادل تودهای بودن جامعه نیست، تودهای شدن عمدتا نشاندهنده نوعی کژکارکردی و بیکارکردی ارزشها و هنجارهای عمومی است، درحالیکه همبستگی جمعی نشاندهنده کارکردی بودن و پذیرفتهشدن ارزشها و هنجارهای غالب در جامعه است.
🔹 همه دولتها بنا بر ارزشها و ایدئولوژیهایی که دارند در برگزاری مراسم و آیینهای خاصی دخالت میکنند و این امری طبیعی است. مهم این است که این مداخلات مبتنیبر خواستهای عمومی و جامعه مدنی باشد و از حد و حدود نیازهای جامعه تجاوز نکنند ...
⚜️ @Taammolat74
⭕️ دیدهبان اندیشه 49 منتشر شد ⭕️
💠 با عنوان | وصلهی ناجور؛ چرا #توسعه به ما نمیآید..؟
🖇 نقدی بر جریان نئولیبرالیسم فرهنگی با تکیه بر اندیشه آوینی
✳️ در جهانی که #توسعهنیافتگی ناسزایی نابخشودنی برای جوامع بشری به حساب میآید، شهید #آوینی در آثار خود، مدل توسعه مدرن را وصلهی ناجوری معرفی میکند که با فرهنگ ایرانی_اسلامی همخوانی ندارد؛ ایشان مهمترین دلیل این ناهمخوانی را غلبه رویکردهای مادی و اقتصادی در این مدل دانسته و با تاکید بر لزوم گزینش از امکانات تمدن غرب، نظریات فرهنگپایه خود را به منظور تحقق پیشرفت مطلوب ارائه میدهد.
دراین شماره چهرههای مطرح ایدئولوگ توسعه در ایران امثال #محسن_رنانی، #محمد_فاضلی، #مقصود_فراستخواه و... مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
خودم در یادداشت کوتاهی روایت مقصود فراستخواه از #توسعه_در_ایران، #خلقیات_ایرانیان و #مدرنیته_بومی را مورد نقد قرار دادم..
ممنون میشم اگر نظرات و پیشنهادات خودتون رو برای تیم ما ارسال بفرمایید تا در شماره های بعدی استفاده کنیم. همچنین در دیده شدن و توزیع کار اگر صلاحدید بود کمک کنید ممنون میشیم🌹
⚜ @Taammolat74
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
DA 049 Final WEB Version Spread (2).pdf
19.8M
#اختصاصی
#نسخه_کامپیوتری
💥 نشریه دیدهبان اندیشه (شماره ۴۹)
💠 وصلهی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمیآید..؟
🖇 نقدی بر جریان نئولیبرالیسم فرهنگی با تکیه بر اندیشه آوینی
❇️ سرخطهای این شماره:
🔻نقد دیدگاههای تکبعدی نسبت به آرمان پیشرفت؛
🔺تبیین مقوله نهیلیسم در پرتو نظم ماشینی مدرن؛
🔻بررسی انگیزه انسان غربی برای فرار از کار و اشتغال؛
🔺تفسیر مبانی لیبرالیستی طرفداران مدل توسعه مدرن.
#مبانی_توسعه
#نقد_غربزدگی
#ژورنالیسم
#دیدهبان_اندیشه
🆔 @Didebane_Andisheh
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
DA 049 Final WEB Version mobile.pdf
20.23M
#اختصاصی
#نسخه_موبایلی
💥 نشریه دیدهبان اندیشه (شماره ۴۹)
💠 وصلهی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمیآید..؟
🖇 نقدی بر جریان نئولیبرالیسم فرهنگی با تکیه بر اندیشه آوینی
❇️ سرخطهای این شماره:
🔻نقد دیدگاههای تکبعدی نسبت به آرمان پیشرفت؛
🔺تبیین مقوله نهیلیسم در پرتو نظم ماشینی مدرن؛
🔻بررسی انگیزه انسان غربی برای فرار از کار و اشتغال؛
🔺تفسیر مبانی لیبرالیستی طرفداران مدل توسعه مدرن.
#مبانی_توسعه
#نقد_غربزدگی
#ژورنالیسم
#دیدهبان_اندیشه
🆔 @Didebane_Andisheh
📣 به اطلاع فرهیختگان و علاقهمندان عرصه فکر و نظر میرساند که به دلیل مهیاشدن شرایط انتشار نسخه چاپی و باکیفیت نشریه دیدهبان اندیشه، هماکنون امکان خرید برای همگان فراهم آمده است.
🔹به مناسبت انتشار اولین شماره در سال جاری با طراحی جدید، شماره 49 نشریه با تخفیف ویژه به فروش خواهد رسید.
🔸نهادها و موسسات نیز میتوانند با درخواست تعداد بالایی از نسخ نشریه، از تخفیف مضاعف برخوردار شوند.
🔹از تاریخ انتشار نسخه الکترونیکی نشریه به مدت دو هفته کاری، امکان ثبت سفارش برای نسخه چاپی آن فراهم است.
🔸علاقهمندان میتوانند با اعلام درخواست خود مبنی بر اشتراک سالانه، به صورت مُداوم، نسخههای جدید نشریه را درب منزل خود دریافت کنند.
✅ به منظور تقاضای خرید شماره چهل و نهم با عنوان «وصلهی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمیآید..؟»، درخواست خود را به آیدی @m110614 ارسال فرمایید.
⚜ @Taammolat74
#غربزدگی امروز ميخواهد ما را از #عهد_حسيني جدا كند. امروز نيز دو عهد و دو جبهه در كار است: يكی عهد و جبهه حسينی كه #حيات_انساني را معنادار ميكند و ديگري عهد و #جبهه_ترس و پوچی كه همه زندگی را تباه ميكند. #حسین(ع) كهنه شدني نيست، اما عامل كهنه شدن جامعه اسلامی، نزديك شدن به فرهنگ معاويه است. براي كساني كه به #عهد_نبوی وصل هستند حسين(ع) هميشه زنده و جاويد است و فقط عهد نبوی است كه تازه است و تازه ميماند و فهميدن اين مطلب تنها از طريق حكمت و #نهضت_حسينی ممكن است و لاغير! 🏴
اصغر طاهرزاده
کربلا مبارزه با پوچیها
⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | عاشورا، نهضت مقدس
🎙 سخنرانی حجتالاسلام محسن قنبریان
جلسه ششم
⏰ دهه اوّل محرّم ۱۳۹۸
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
13980614_Ashora, Nehzat e Moghaddas.m4a
32.7M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |عاشورا، #نهضت_مقدس
🎙 سخنرانی حجتالاسلام #محسن_قنبریان
جلسه ششم
🔹#نهضت_مقدس خلوص و اصالتهای خود را با دوام بیشتر معامله نمیکند. بیش از پیروزی ظاهری و غلبه به خلوص و ایستادگی بر اصالتهایش پافشاری میکند. اینجور شورانگیز می ماند وقابل تأسی؛ بعدیها پیروزی هم میآورند. والا ماهم میتوانیم با قاطی کردن زهرماریها بیشتر بمانیم و…
🔹شریح و ابوموسی هم تراز دولت مقدس علی (ع)نبودند. پذیرششان بخاطر لابی کانون قدرت وثروت نبود. علی “سفارش پذیر” نیست اما” مشورت پذیر “است؛
⚜️ @Taammolat74
زمانی شریعتی میگفت:
«اکنون شهيدان مردهاند، و ما مردهها زنده هستيم. شهيدان سخنشان را گفتند، و ما کَرها مخاطبشان هستيم، آنها که گستاخی آن را داشتند که وقتی نمیتوانستند زنده بمانند مرگ را انتخاب کنند، رفتند، و ما بي شرمان مانديم، صدها سال است که ماندهايم...»
اما آوینی بعدا یادآور شد:
«ﭘﻨﺪﺍﺭ ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺎ ﻣﺎﻧﺪﻩﺍﯾﻢ ﻭ ﺷﻬﺪﺍ ﺭﻓﺘﻪﺍﻧﺪ، ﺍﻣﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﻬﺪﺍ ﻣﺎﻧﺪﻩاند. زمان ما را با خود برده است اما این صدا جایی بیرون از دسترس زمان باقی است و روزها یکی پس از دیگری میگذرند. . باد زمان در این شهر زمینی میوزد نه آن شهر آسمانی که در کرانه ابدیت بیرون از رهگذر باد وجود دارد. آن روزها ماندهاند و باد زمان ما را با خود برده است. آن روزها زمین و آسمان بهم پیوسته بود و مردترین مردان از همین خاک بال در آسمانها میگشودند. زمین عرصه ظهور یک حقیقت آسمانی است و جنگ برپاشده بود تا آن حقیقت ظهور یابد. زندگی ادامه دارد و حقیقت جز لحظاتی کوتاه نقاب از چهره بر نمیگیرد. شقایقها پژمرده میشوند اما عشق و زیبایی ماندگار است...»🏴
⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | عاشورا، نهضت مقدس
🎙 سخنرانی حجتالاسلام محسن قنبریان
جلسه هفتم
⏰ دهه اوّل محرّم ۱۳۹۸
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
13980615_Ashora, Nehzat e Moghaddas.m4a
27.45M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |عاشورا، #نهضت_مقدس
🎙 سخنرانی حجتالاسلام #محسن_قنبریان
جلسه هفتم
🔹ویژگی دیگر نهضت مقدس -به تعبیر شهید مطهری-این است که تک باشد.”یعنی مانند برقی باشد در ظلمات وندائی باشد در سکوت مطلق”.... هرچه سکوت وخفقان بیشتر ،نهضت مقدس تر.چون تا جائی عده بیشتری هستند که حرفی بزنن نهی ای بکنند.
⚜️ @Taammolat74
📍 یادداشت | بررسی شیوه تبیین مذهب در رسانه ملی
امروز تعریف رسانه ما از حقیقت، مصلحت، منافع اجتماعی و مصالح اجتماعی عوض شدهاست.
✍🏻 حسن رحیمپور ازغدی
📂 پرونده : آداب دینورزی در رسانه
🔹 در قیاس شیوه تبیین مذهب در زمان قبل و بعد از انقلاب تفاوتهایی وجود دارد که بیش از آن که به دانش مربوط باشد، به بینش مربوط است. قبل از انقلاب، امام و بعضی از متفکران بزرگ، دانش جدیدی به نسل ما ندادند، اطلاعاتی که آنها به ما دادند از سنخ بینش بود و آنها بینش ما را عوض کردند.
⚜️ @Taammolat74
👇👇👇
🔘 بخش 1 از 2
🔹 بیان دین وقتی که در قدرت نیستید یک طور اثر دارد و وقتی بعد از #انقلاب، همان حرفها را با داشتن ۴۰ شبکه و دهها هزار کارمند و بدون هیچ رقیب جدی میگویید، نتیجه دیگری دارد. اگر چهار پنج شبکه دشمن با چندصد و بعضا چند ده کارمند، مخاطب پیدا میکنند معنیاش این نیست که آنها حق میگویند و ما باطل. مسأله این است که آنها از زاویهای وارد میشوند که مخاطب به پیام و معنای حرف آنها توجه ندارد و فقط به #کارکرد حرفشان توجه میکند. شما اگر بهترین حرفها را هم بگویید، مخاطب بیشتر از معنا به کارکرد آن توجه میکند...
🔹 #رسانه وقتی به #قدرت میرسد و برمسند مستقر است و رقیب جدی هم ندارد، عیبهای خود را نمیبیند. اکنون رسانه ما در موضع قدرت است و رقیب ندارید. حال از کجا بدانیم مثلا این #برنامه_مذهبی را که شما ساختهاید، چند نفر دیدهاند؟ ما اکنون شاخصی برای تعیین مفید، مضر یا خنثی بودن برنامههای مذهبی مناسبتی نداریم.
🔹 در این حوزه رقابت شفاف و پاسخگویی مناسبی وجود ندارد. اغلب هم فکر میکنیم اگر موسیقی جوانپسند به برنامه اضافه کنیم یا برای حجاب و لباس مجری برنامه، رنگهای روشن انتخاب کنیم تمام مشکلات ما حل میشود البته چنین مواردی حتما موثر است، اما اصل موضوع چیز دیگری است
🔹 امروز مدیران رسانه این جمله امام که گفته بودند: «شما دو روز رادیو را به دست ما بدهید و ببینید چه کار میکنیم.» را چماق میکنند و بر سر من و امثال من کوبیده و میگویند: «این رادیو متعلق به شماست، هر کاری که بلدید و میتوانید، انجام دهید.» در حالی که این حرف جواب دارد. آن حرفی را که امام میگفت اگر برای گفتنش رسانه داشته باشیم زلزله میشود، ایشان بدون رادیو و با اعلامیه گفت و زلزله شد؛ اما آن چیزی که امروز در رسانه گفته میشود، حرفهای امام نیست.
🔹 گاهی حرفزدن از مذهب، #رسالت است یعنی همان کاری که امام انجام میداد، گاهی هم حرف زدن از مذهب شغل است و بابت آن حقوق میگیرند. خطابم کل مسئولان فرهنگسازی دینی جامعه است و در راس آن حوزه ها، منبریها، امامجمعهها و... در نهادهای مختلف و تشکیلات مشابهی که تعدادشان کم نیست. امروز تعریف رسانه ما از حقیقت، مصلحت، منافع اجتماعی و مصالح اجتماعی عوض شدهاست.
⚜️ @Taammolat74
🔘 بخش 2 از 2
🔹 وقتی مجبور میشوید حرفهایی که ۴۰ سال پیش، بزرگترین #انقلاب تاریخ معاصر را ایجاد کرد را امروز در لفافه بگویید و آنها را کنار تعدادی #سلبریتی و موزیک و حرفهای بیربط مطرح کنید تا مخاطب پیدا کند، به این معنی است که این حرفها، حرفهای ۴۰ سال قبل نیست و کارکرد آن تغییر کردهاست.
🔹 این حرفها جنازه آن حرفهاست به این دلیل که آن حرفها در زمانهای که عصر رقاص، مطرب و سلبریتی بازیهای زمان شاه بود، جمعیتی را از پای مشروبفروشی و فاحشهخانه به مسجد کشاند. آن حرفها چه #جاذبهای داشت که با شنیدنش، جماعت بیحجاب و کمونیست باحجاب میشد و بچه سرمایهدارها که اسمهای اجق وجق داشتند، اسم خود را زینب و فاطمه میگذاشتند؟! اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ #حجاب به هویت انسانی و انقلابی تبدیل شد. یعنی دخترها با افتخار و با اراده خودشان باحجاب میشدند و اینطور نبود که بگویند ما به زور تن به قدرتی - ولو به شرع - دادهایم.
🔹زمان مناسبتهای مذهبی، صداوسیما دوربینهای خود را روی بارگاه و گنبد ائمه تنظیم میکند و با صحبت تعدادی #مداح و سلبریتی میخواهد به مخاطب بفهماند امروز روز عید یا عزای امامی است و ... در چنین مناسبتهایی نباید سخاوت به خرج داد و از هر گروه و دستهای خواست در مورد مذهب صحبت کنند. نباید کاری کنیم که تشنگی و عطش جامعه برای امور مذهبی از دست برود.🔻
🔹 اصلا ملاک نیست که ما چه تعداد برنامه مذهبی در سیما داریم. کارکرد این برنامهها و معنا و برداشتی که مخاطب از آنها دریافت میکند، مهم است. باید به دو قطبیهایی که معمولا میسازند توجه کرد و از خود پرسید این مذهب، مذهب حکومت است یا مردم؟ این مذهب، صادق است یا عوامفریب؟ این مذهب، پاسخ روشنفکران ضد دین را میدهد یا مسائل را ماستمالی میکند؟ این مذهب نگران عدالت اجتماعی هست یا نیست؟ خلاصه اینکه اگر مخاطب شما جزو خواص باشد ازخود میپرسد چرا این تفسیر از مذهب ارائه شده و به دنبال استدلال و برهان میگردد، اما اگر جزو عوام باشد، به حقانیت کار ندارد و به فایده کار دارد
⚜️ @Taammolat74
38.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 کلیپ تصویری |«علیه تفسیر»
تاریخ روشنفکری ما در تفسیر قیام عاشورا شکست خورده است؛ اما چیزی بیشاز این هم میتوان گفت؟
حسین کچوئیان
بخش اول
۲۴ مهر ۹۵
سخنرانی پیش رو، بازنشری است از سخنان دکتر حسین کچویان در موضوع غیب و قیام عاشوراست. اینجا استاد جامعه شناسی متعرض تفسیر مدرن و حتی تلاشهایی میشود که در دوران مدرن برای بازتعریف حرکت امام حسین (ع) صورت گرفته است.
🔹 «عزاداری برای امام حسین (ع) چنان در تار و پود جامعه ما هست که جامعه شناسی به عنوان علمی که به رفتار اجتماعی نظر دارد، نمیتواند و نباید از آن بگذرد.»
🔱 @Taammolat74
✅✅✅ بازنشر نشریه دیدهبان اندیشه در خبرگزاریها و سایتها:
خبرگزاری ایبنا
خبرگزاری ایلنا
خبرگزاری حوزه
خبرگزاری شبستان
سایت فکرت
✍️ نظرات و پیشنهادات خود رو درباره این شماره و نیز موضوعات پیشنهادی خودتان را برای شمارههای بعدی، برای ما ارسال کنید. 🌹
⚜️ @Taammolat74
افسوس که زبان #عاشورا آنسان که باید فهمیده بشود نشد و کسان از نزد خویش برای پیام عاشورا واژه ساختند و همان را که #وارثان_عاشورا در "زیارت عاشورا" آموخته بودند یعنی دشمنی با ستمگران (حرب لمن حاربکم) نیز -چنانکه باید- نیاموختند و چهرههای ستمگران اصلی را نشناختند و نشناساندند و گاه پنهان داشتند...
واژههای عاشورا تنها "#تشنگی", "#شهادت" و "#اسارت" نیست, "#نماز" و "#عدالت" نیز هست؛ بلکه واژههای اصلی همین دوتاست, نماز واژه شب عاشوراست, و عدالت واژه روز عاشورا...
یعنی پیام شب عاشورا نماز است و پیام روز عاشورا عدالت, و آن سه ( تشنگی, شهادت و اسارت) سکوی پرتاب است, لیکن چنین درک نشد و نمیشود و آنهمه زیارتهای آموزنده در متن آموزشها جای داده نشد و نمیشود, آن زیارت که میگوید: "اشهد انک قد امرت بالقسط و العدل و دعوت الیهما و انک صادق صدیق, صدقت فیما دعوت الیه" (زیارت روز اول رجب)
علامه محمدرضا حکیمی
قیام جاودانه
⚜️ @Taammolat74
📍 یادداشت | رسانه متحجر و رسانه متحرک
رسانهملی میخواهد مردم را رهبری کند یا میخواهد مسائل را توجیه کند و دنبال مردم راه برود؟
✍🏻 حسن رحیمپور ازغدی
📂 پرونده : آداب دینورزی در رسانه
🔹 بهترین روش تدریس و تبلیغ این است که پیش از گفتن هرنکتهای آن سوی میز بنشینیم و خودمان را جای مخاطب تصور کنیم که در حال شنیدن این سخنان هستیم، بعد ببینیم این حرفها در ما انزجار ایجاد میکند یا موجب اقبال و توجه بیشتر میشود. اینکه چگونه معنی کلمات مذهبی تغییر کردهاند را باید این گونه توضیح دهم که حتی قرآن را هم به دو گونه میتوان خواند، یک نوع آن قرآنی است که وقتی پیغمبر آیهای اخلاقی میخواند بنیقریش عصبانی میشود درحالی که آیه به طور مستقیم سیاسی نبود، اما پیامی دارد که به آنها میگوید این سبک زندگی بد است.
⚜️ @Taammolat74
👇👇👇
🔘 بخش 1 از 2
🔹 زمانی بزرگان باید اجازه حدیث میدادند و میگفتند هر کسی حق ندارد هر حدیثی را نقل کند. یعنی باید یک استاد مسلم نزدیک استاد مسلم میرفت تا به لحاظ دلالت و معنا وسند، درک و فهم او برای نقل حدیث سنجیده شود، بعد فقط به او اجازه نقل همان تعداد مشخص از حدیث که بررسی شده بود، داده میشد.
🔹 اکنون نقل حدیث و آیه با در نظر گرفتن این شرایط انجام نمیشود و این اشتباه است؛ اگر آیهای را به اشتباه در جواب یک سؤال به کار ببرید، ممکن است موجبات کافرشدن دیگران را فراهم کنید. حرفهای ائمه و انبیاء و آیههای قرآن جایگاه مشخصی دارد.
🔹متن حدود ۲۰۰سخنرانی امام (ره) را جمعآوری کردهام تحت عنوان «راه اینجاست». دهه ۷۰ گاهی این سخنان را بدون آنکه بگویم متعلق به ایشان است بازگو میکردم و با من برخورد میشد. میگفتند این حرفها ضدانقلاب و نظام است و ماهیت براندازی دارد. میگفتم از این ادعا اطمینان دارید؟ این سخنان متعلق به امام (ره) است. گاهی حتی قانون اساسی را که میخواندم، میگفتند، تضعیف نظام است. میگفتند امام (ره) که معصوم نیست. آن زمان ایشان چیزهایی گفت که متعلق به امروز نیست. خودتان میزان انحراف و تغییر ذائقه را ببینید! این افراد به جای اینکه خودشان را اصلاح کنند قصد اصلاح امام را داشتند!
🔹 مناظرهها در صداوسیما زیاد نیست. ادای مناظره درآوردن آسان و پخش #مناظره واقعی دشوار است. نمیگویم #صداوسیما تریبون آزاد بگذارد که هر کس هر چه به دهانش رسید، بگوید. هیچ جای دنیا این کار را نمیکنند و نباید هم بکنند. تمام رسانههای دشمن سانسورچی هستند و دراین کار بسیار از ما متخصصترند، اما آنها اخبار و مسائل را نه عوامانه که هوشمندانه تحریف و سانسور میکنند.
🔹 #رسانه_متحجر، رسانهای که حرفهایش کلیشهای است و اگر آنها را نشنوید، ضرر نکردهاید. در مقابل رسانهای متحرک است که حرفهایش درست است و حتی ضدانقلاب هم مجبور میشود به آن گوش دهد.
⚜️ @Taammolat74