eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
672 عکس
709 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بدون منکر چیه معروف چیه بعد نهی از منکر کن! 💠 استاد عالی 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: حق علی بر این امت همچون حق پدر است بر فرزندش. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️ لباس دین(۲۳) 🔹سطح تظاهر شما به دین و دینداری و انتساب به دین، در سطح تحریک مخاطبان تأثیر خواهد گذاشت. مهم این است که نمادهای شما تا چه اندازه جلب توجه می کند و تا چه اندازه مخاطب را تحریک می کند. اگر نمادها خردتر شوند و کمتر جلب توجه کنند و از میزان تحریک آنها بکاهد، طبعا آثار منفی تمایز هم کمتر خواهد شد. خیلی روشن و وجدانی است که وقتی ما طلبه ها عمامه و عبا و قبا به تن داریم، دهها برابر بیشتر از وقتی که آنها را نداریم، اما پیراهن یقه آخوندی به تن داریم که از روی شلوار هم انداخته ایم و از سر و رویمان هم معلوم است که آخوندیم، جلب توجه میکنیم. راحتی ما در صورت دوم بسیار بیشتر از حالت اول است. 🔻بنابراین میزان تمایز در میزان تحریک مخاطب و میزان جلب توجه، تأثیر می گذارد و ما می گوییم این تمایز باید به حداقل برسد تا کمترین تحریک کنندگی را داشته باشد. برای همین است که امام صادق (ع) می فرماید: اگر من امروز لباس علی (ع) را بپوشم، می گویند دیوانه شده است؛ یعنی لباس وقتی خیلی متفاوت باشد تا این اندازه می تواند مخاطب را تحریک کند.  🔸چرا همه چیز را صفر و صد می بینیم؟ چرا مسائل را مشکک نمی بینیم؟ چه اشکالی دارد لباسی که به نام رسول الله سکه خورده است، تن افراد خاصی مانند مراجع عظام و فقهای متقی از رشته های مختلف اسلامی باشد تا سلوک و فکرشان بر ارزش لباس بیفزاید؟ از سوی دیگر لباس سبک تری برای دیگر افراد طراحی شود که با شرایط آسان تری مفتخر به پوشش آن شوند؛ مثل تسلط بر احکام شرعی، قدرت پاسخ گویی به شبهات عمومی عقیدتی، نداشتن فسق علنی و تزین به تقوای اجمالی و مراعات مسائل عرفی و اموری از این قبیل. این لباس سبک می تواند همان لباسی باشد که در پیشنهاد قبلی گذشت. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹وقتی داعش به کردستان حمله می کنه، حاضری بری از کشورت دفاع کنی؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
💠از هاتف الهی به سید محمد حسین طهرانی: روی مجلدات کتب خود،علامه آیت الله درج کن!! ♦️سید محمد حسین طهرانی معروف به علامه طهرانی یکی از علمای مشهور به عرفان در زمان معاصر بوده است.او در عرفان نزد سید هاشم حداد شاگردی کرده و مرید طریق وشخص حداد بوده است. ♦️سرگذشت زندگی علامه طهرانی و مرادش نکات جالب و بعضا عجیبی رادر خود جای داده که به تدریج گوشه ای از آنها را مرور خواهیم کرد. برای نمونه سید محمد محسن طهرانی (فرزند علامه طهرانی که بعد از درگذشت پدر بر سر وصایت با برادر خود،سید محمد صادق اختلاف داشت و اخیرا مرحوم شد) در کتاب مهر فروزان که برای معرفی پدر خود نوشته پرده برمی دارد از واقعه اتصاف پدر به لقب علامه آیت الله . ♦️همانطور که در تصویر می بینید هاتفی الهی در عالم رویا به ایشان امر می کند که لقب علامه آیت الله را روی مجلدات کتب خود بنویسد و این لقب فقط برازنده شخص ایشان است!! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: علمی که اصلاحت نکند گمراهی است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتم که به پیری رِسم و توبه کنم آنقدر جوان مُرد و یکی پیر نشد! 💠 آیت الله مجتهدی 👇👇 @Taammolate_talabegi
💠وقتی سید هاشم حداد بخاطر غرق در عالم توحید ، حاضر نیست کرایه راننده را بدهد ولی در آخر از سر تعبد تقبل می کند!! ♦️علامه طهرانی در كتاب روح مجرد ص 69نقل مي كند كه آقای حداد روزی با دوستانش به سمت کاظمین در راه بودند. در بین راه راننده برای گرفتن کرایه به ایشان مراجعه کرد. سید هاشم می گویند: ما پنج نفر هستیم. راننده می شمارد و می گوید: شما که شش نفر هستید. سید هاشم باز می شمارد و می گوید نه خیر! ما پنج نفر هستیم. ♦️خلاصه اینکه حداد چنان غرق در توحید بوده که اصلا خود را به حساب نمی آورده است!!آخرسر حداد نه از باب یقین بلکه از باب تعبد به کلام دوستان کرایه شش نفر را می دهد!!! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تیزر فیلم رمز داوینچی ♦️رمز داوینچی(The Da Vinci Code) ) فیلمی محصول سال ۲۰۰۶ به کارگردانی ران هاوارد است. این فیلم براساس کتاب معروف رمز داوینچی نوشته دن براون ساخته شده‌است. ♦️ماجرای فیلم حول یک تئوری خاص در مورد تاریخ مسیحیت می‌گردد. طبق این تئوری عیسی مسیح با مریم مجدلیه ازدواج کرده و صاحب فرزند شده‌ است و کلیسای کاتولیک با اطلاع از این قضایا، قصد پنهان کردن آن‌ها را دارد. ♦️توصیه می شود تحلیل دکتر محمد رضا سرگلزایی در مورد این فیلم مورد عنایت قرار گیرد. 🎥 🎥 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام جواد علیه السلام: خدمت و نعمتی که مورد شکر و سپاس قرار نگیرد همانند خطائی است که غیر قابل بخشش باشد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پخش فیلم‌ سینمایی تک‌تیرانداز ( برگزیده‌ی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ) در نوروز ۱۴۰۰ : 🔹فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» روز پنجشنبه پنجم فروردین ساعت ۱۵ از شبکه ۳ 🔹 روز دوشنبه نهم فروردین ساعت ۱۱:۱۵ از شبکه ۱ 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️ در عرصه دین پژوهی معاصر، سه گفتمان عمده قابل تعریف است: 🔻جریان متجمّد: مجموعه رویکرد سنتی در مطالعات دینی است که شاخصه اصلی این جریان، تصلب بر دریافت ها و ذخایر بازمانده از پیشینیان است، از نوآوری هراسناک و از تحول نگران است. 🔻جریان متجدّد: رویکردی که در مقابل این جریان سنتی با ادعای تجدد و رویکرد متأثر از معرفت غربی جدید وارد مطالعات دینی شده است، 🔻جریان مجدّد: گفتمانی در این میان پدید آمده که نه متصلب به مواریث موجود است و نه در مقام انقطاع از پیشینه و تجدید نظر طلبی دینی است. این جریان در کار گشودن راه سومی میان تصلب و تجدد است. وجه اشتراک جریان اول و دوم تقلید است، جریان نخست، مقلد قدماء و متقدمان است و جریان دوم، مقلد غربیان و متغربان. مطلع گفتمان مجدد، ظهور حضرت امام خمینی(ره) و حضرت علامه طباطبایی(ره) و کانون آن نیز قم است. جریان سوم سعی می کند در عین این که دستی در انبان اندوخته های پیشینیان (میراث سلف) دارد و از اندوخته و آورده ملل دیگر نیز بهره می گیرد و با اعتماد به نفس علمی بشری و ملی سهم گذاری کند، و لازمه نوآوری را نیز در رد و نفی و طرد و انکار کلی گذشته خود نمی داند. 📚علی اکبر رشاد، دین پژوهی معاصر، ص۵۲ 🔹استاد خسروپناه: این تیپ شناسی جریان های دین پژوهی گرچه از امتیازهای ویژه ای برخوردار است، لیکن ویژگی های ذکر شده برای این سه جریان، دارای ابهام و نقایصی هستند. برای نمونه، ممکن است جریان متجمد و متجدد ادعا کنند که ما مقلدانه از سنت ها يا غرب پیروی نمی کنیم و اگر در مقام پذيرش اندیشه های سنتی یا دیدگاه های غربی قرار داریم، نه از باب تقلید معللانه، بلکه زاییده منطق و استدلال است. مطلب دیگر اینکه، شاخصه های پیش گفته، جنبه تبلیغاتی داشته و با بار معنای فرهنگی تعریف شده اند که چه بسا این گونه نسبت ها را جریانهای دیگر نیز به جریان رقیب نسبت بدهند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙نماهنگ «منو بشناس» اثری از موسسه ماوا با حضور چهل خواننده مطرح کشور به عنوان بزرگ‌ترین رویداد تاریخ موسیقی ایران منتشر شد. 🔹مقام معظم رهبری: موسيقي را بايد به سمت هدف متعالی بکشانيد. در زمينه موسيقی، بايد آثاري پديد آورد که براي ملت ها و انسان هاي صاحب انديشه و خردمند، راه گشا باشد.  👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف: فاطمه زهرا بهترین الگوی من است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔹حسین شمقدری در سالهای اخیر با ساخت مستندهای بدون سانسور انقلاب جنسی و میراث آلبرتا مخاطب خود را همیشه راضی کرده است، از طرفی در هر مستند وی نتیجه گیری و سوالاتی کلیدی برای مخاطب ارائه می‌شود. 🚫حال مستند جدید او با عنوان حلال ممنوعه در خور توجه است که گفت و گوی هایی حول محور آن صورت می گیرد و در روز هایی آتی این مستند را هم در کانال معرفی خواهیم کرد. 📱علاقه مندان لایو امشب رو از دست ندهند. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
📲 لایو مشترک شیخ فرهاد فتحی و حسین شمقدری 🔹موضوع: مستند حلال ممنوعه(خوانندگی بانوان) 🔸با حضور حجت الاسلام همازاده ⏰جمعه، ۶ فروردین، ساعت ۲۴ 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ لباس دین(۲۴) 💠تغییر لباس، فرآیند است نه اقدام 🔹تغییر لباس یک فرآیند است و هر چه عمیق تر و وسیع تر باشد، پیچیده تر می شود و زمان بیشتری را هم می طلبد. تغییر لباس روحانیت و نزدیک شدن آن به لباس امت، بی شک یکی از همان فرآیندهای پیچیده و زمان بر است. چرا که در حافظه ملی ما، روحانیت با همین لباس جا گرفته است و روان عمومی جامعه با آن عجین شده است. به ویژه که جامعه ما، جامعه ای یک دست نیست. 🔸طیفی مسجدی هستند که روحانیت را بدون این لباس برنمی تابند و قبول نمی کنند و طیفی وسیع هم، لباس فعلی را خوش ندارند و نسبت به آن واکنش منفی دارند. از سوی دیگر دشمنانی هم داریم که بدشان نمی آید از این مسأله مستمسکی برای تخریب روحانیت بسازند و اصلاحات و پیشرفتهای طبیعی و صنفی را، دستمایه برخی حرف و حديث ها قرار دهند. بنابراین تغییرات باید با ملاحظه همه ابعاد مساله اتفاق بیفتد. با این توضیح، روشن می شود که میان نظریه پردازی و اظهار نظر فقهی با تغییرات عینی و گسترده صنفی، فاصله زیادی وجود دارد و این طور نیست که امروز به یک فتوای متفاوتی برسیم و نظریه ای را تولید کنیم و از فردا دست به کار شویم. تأكيد میکنم؛ به خلاف مسائل فردی، تغییرات صنفی یک فرآیند است نه اقدام و عمل شخصی! 🔻بنابراین باید اتاق فکری ایجاد شود و روی این مساله بیندیشد که این فرآیند چگونه و در چند مرحله طی شود. مثلا این مساله نیازمند فرهنگ سازی برنامه ریزی شده است تا در جامعه، خواه مذهبی و خواه غير مذهبی، شوک ایجاد نکند و دچار سردرگمی نسازد و دستاویزی برای دشمنان نسازد. یا در آغاز باید دو لباسه بودن را جا بیندازیم و طلبه و روحانی با دو لباس در جامعه ظاهر شود و به جامعه خود تفهیم کند که او نیز باید زندگی کند و میان فصل زندگی و فصل کار، تفصیل قائل می شود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
💠 فهرست مجموعه پست های لباس دین که در کانال بارگذاری شد: 🔹نهی از شهرت(اصل عدم تمایز) 🔹ادله خروج لباس روحانیت از اصل عدم تمایز: 🔻لباس پیامبر اسلام 🔻لباس تبلیغ 🔻افزایش تاثیرگذاری در مخاطبان 🔻تاثیر مثبت در خود مبلغ 🔻مکاشفات و منامات 🔻تلاش دشمنان برای حذف لباس 🔹آسیب های اجتماعی لباس روحانیت: 🔻حجاب انداختن بین مردم و علماء 🔻انعکاس ضعف ها و پلشتی ها 🔻آخوند های سلبریتی 🔹آسیب های فردی لباس روحانیت: 🔻رانت منزلت و خودبزرگ بینی پنهان 🔻تقویت روحیه نفاق 🔻منزوی شدن 🔻کم تحرکی 🔹آسیب های خانوادگی لباس روحانیت: 🔻مشکل در ازدواج کردن 🔻اخلال در وظایف همسری 🔻اخلال در وظایف پدری 🔻محدودیت در کسب و کار 🔹طرح پیشنهادی 🔻رویکرد انتقادی مماشاةً للقوم 🔹تغییر فرآیندی لباس فعلی 👇👇 @Taammolate_talabegi