eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
672 عکس
709 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: اگر آسمان ها و زمین در برابر بنده ای سر به هم آورند و آن بنده تقوای خدا پیشه کند حتماً خداوند از میان آن دو شکاف و راه خروجی برایش قرار خواهد داد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تیزر مستند بی‌تربیت‌ ‌ 🔹فیلم مستند «بی‌تربیت» جدیدترین اثر مرکز مستند سفیرفیلم و آخرین فیلم مستند دوران دولت تدبیر و امید در آستانه‌ی انتشار قرار گرفت ⏰این مستند چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه افق پخش خواهد شد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
روش شناسی کاربردی اجتهاد. واعظی.pdf
1.88M
فایل PDF کتاب «روش شناسی کاربردی اجتهاد» نوشته «سیدمحمدرضا واعظی» در اختیار علاقمندان قرار گرفت. این کتاب به کمک و یاری «مجمع حامیان جامعه نخبگانی علوم اسلامی انسانی» وابسته به «مرکز خدمات حوزه علمیه» در ۱۵۶ صفحه و هفت فصل عرضه شده است. در پشت جلد این کتاب آمده است : «روش شناسی اجتهاد» شناختِ مراحلِ تفصیلی و گام به گام به دست آوردن حکم شرعی از نقطه مواجهه با مسئله فقهی تا رسیدن به مطلوب است. این دانش مسیر حرکت برای استنباط حکم را ترسیم می کند و می توان آن را به «مسیریاب» تشبیه کرد، مسیریابی که راه و روش طیّ آن را نشان داده و می تواند مانعِ وقوع بسیاری از خطاها در روند اجتهاد شود». علاقه‌مندان به نسخه کاغذی برای تهیه این کتاب می‌توانند به شماره 09932604978 پیامک ارسال کنند. (هزینه چاپ و ارسال نسخه ۳۵ هزار تومان است). 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
✍ «لیبرالیسم و آزادی»/ مهدی تدینی 🔹بخش بزرگی از دشمنی با لیبرالیسم برای این است که گمان می‌کنند لیبرالیسم آزادی خاصی را تعریف می‌کند که این آزادی منزجرکننده است. لیبرالیسم تعریف محتوای آزادی را به جامعه واگذار می‌کند و این حق را به همگان می‌دهد که آزادی را برای خود تعریف کنند. در واقع لیبرالیسم به «تکثر مراجع» برای تعریف آزادی باور دارد و می‌خواهد انحصار را بشکند. بنابراین در این‌جا هر گونه هراس، نفرت و ستیز با لیبرالیسم، به معنای هراس، نفرت و ستیز با این است که دیگران هم در تعریف آزادی سهیم باشند و این دو معنا دارد: معنای اول دیگرستیزانه است، زیرا حق تعیین سرنوشت و حق تعریف آزادی از دیگران سلب می‌شود و فقط یک مرجع برای تعریف آزادی معتبر انگاشته می‌شود. اما معنای دوم آن به زیان خود فرد است، زیرا لیبرالیسم هر آنچه از یک دست می‌گیرد، از دست دیگر به فرد برمی‌گرداند. 🔻باید مثالی بزنم: اقلیتی را در نظر بگیرید (اقلیتی مذهبی، قومی یا ایدئولوژیک). وقتی لیبرالیسم این اقلیت را از این منع می‌کند که به تنهایی مرزهای آزادی را تعریف کند و خود را یگانه مرجع قانونگذاری بداند، امتیازی را از یک دست آن گرفته است، اما همزمان به اقلیت‌های دیگر هم اجازه نمی‌دهد که تعریف خود از آزادی و محدودیت را به این اقلیت تحمیل کنند ــ و به این شکل مابازایی را در دست دیگرش می‌گذارد. 🔸بنابراین در چنین وضعیتی ناگزیر مرجعیت آزادی میان اقشار و گروه‌های جامعه تقسیم می‌شود. تقسیم‌بندی‌های اجتماعی نیز چندلایه و متقاطع است؛ یعنی یک فرد ممکن است همزمان جزء چند اقلیت یا چند گروه جامعه باشد که هر کدام تعریف متفاوتی از آزادی در ساحت‌های مختلف داشته باشند. به این ترتیب، مرجعیت آزادی به گونه‌ای پیچیده در جامعه پخش می‌شود و تازه با تضارب‌ها و وزن‌کشی‌های دائمی «محتوای آزادی» (و مرزهای آن) تعریف می‌شود و طبعاً تغییر می‌کند. کاری که لیبرالیسم در این میان انجام می‌دهد فقط این است که قواعد اصولی این تضارب و وزن‌کشی را مشخص می‌کند. 🔻لیبرالیسم صرفاً داوری است که میدان بازی را مشخص می‌کند، سوت می‌زند، خطا را اعلام می‌کند و قواعدی می‌گذارد تا بازی تضارب‌های اجتماعی به شکلی مسالمت‌آمیز و جوانمردانه پیش رود. تازه از این رهگذر محتوای آزادی را این بازیگران تعریف می‌کنند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: ای علی مهمان را گرامی بدار اگرچه کافر باشد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️گروه "وتر" از تابستان سال ۹۸ با هدف اصلی معرفی امام حسین(ع) به جهان، انتشار آثاری موسیقایی به زبان انگلیسی و با تمرکز بر ذائقه مخاطب غربی را آغاز کرد. این گروه هنری که چند سالی است بدون وابستگی به هیچ نهادی، کار خود را آغاز کرده، توانسته به موفقیت‌های کم‌نظیری در این عرصه دست پیدا کند و در رقابت با هزاران هنرمند نوظهور غربی به رتبۀ بالایی در «سومین سایت برتر موسیقی جهان» دست پیدا کند. 💽 نمونه ای از کارهای صورت گرفته: 🎵ترانهٔ When I Hear Your Name «وقتی نام تو را می‌شنوم» درباره حرارت محبت امام حسین(ع) 🎵ترانهٔ Drink Some Water «کمی آب بنوش» درباره پیاده روی اربعین 🎵ترانه بعد از تو / after you برای واقعه عاشورا 🎵ترانه قهرمان سه ساله من / my three year old hero برای حضرت رقیه (س) 📲 جهت دنبال کردن گروه وتر در اینستاگرام و مشاهده آثار از این لینک استفاده کنید: http://instagram.com/vetrmusic_farsi 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎼 ترانهٔ Shelter ترانهٔ انگلیسی «پناهگاه» سومین آهنگ Vetr از آلبوم «پناهگاه (Shelter)» 🎵محتوای این ترانه از آیات قرآن کریم است. لینک کانال گروه وتر در ایتا👇👇 @VetrMusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام رضا علیه السلام: هرگاه برای شما پیشامد سختی روی داد از ما کمک و یاری بجوئید. 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔹نقدی از دکتر بیژن عبدالکریمی بر دکتر عبدالکریم سروش 👣رد پای ثنویت نومن و فنومن کانتی و سکولاریزه شدن تفکر دینی و معنوی در قبض و بسط تئوریک شریعت، محمد(ص) راوی رویاهای رسولانه. 👇👇👇👇👇👇👇👇
🔹در اندیشه صاحب نظريه رؤیاهای رسولانه نوعی شکاف متافیزیکی و معرفت شناختی کاملا آشکار دیده می شود: ایشان از یک سو بر عرفان و تفکر دینی و معنوی تأکید می ورزند و از سوی دیگر، برای مثال با توجه به چارچوب کتاب قبض و بسط تئوریک شریعت و تمایز میان دین و معرفت دینی در این اثر، به ثنویت و دوگانگی نومن و فنومن کانتی تن می دهند. ایشان در دفاع از خویش احتمالا پاسخ خواهند داد که دین و عرفان و فلسفه هریک حوزه های مستقلی هستند که نباید آنها را با یکدیگر بیامیزیم. اما پرسش اینجاست که فرد به منزله «هویتی واحد» بر اساس کدامین حوزه باید تفکر خویش را درباره جهان، خویشتن و نسبت خویش با جهان سامان دهد؟ آیا این دوگانگی و شکاف فرد را در میانه یک مغاک رها نمی کند و این مغاک نهایتا به سیطره یک حوزه بر حوزه دیگر، و عمدتا با توجه به هژمونی تفکر متافیزیکی، در جهت سیطره سکولاریسم، نمی انجامد؟ 🔸به اعتقاد بنده، همین شکاف و دوگانگی متافیزیکی در جریان موسوم به روشنفکری دینی نهایتا به سکولاریسم و سيطره عقلانیت متافیزیکی انجامیده است. دکتر سروش در روزگار جوانی شان، هم ذات دین و هم معارف دینی را اموری مقدس برمی شمردند. اما در میان سالی ایشان و با نظریه قبض و بسط تئوریک شریعت تحول بزرگی در تفکرشان صورت گرفت، تحولی که برای جامعه ما ایرانیان دستاوردی بسیار چشمگیر لیکن در قیاس با دستاوردهای هرمنوتیک در غرب بسیار متأخربود. ایشان، براساس ثنویت نومن و فنومن کانتی، در نظریه قبض و بسط تئوریک شریعت برای نومن و ذات دین قائل به حقیقتی قدسی بودند که در بستر فهم مؤمنان به امری انسانی، تاریخی ولذا عرفی و سکولار تبدیل می شود، فهم و معرفتی که در بستر زمان و مکان و در سياق كل معرفت بشری قبض و بسطی تاریخی می یابد. 🔻اما دکتر سروش در گام بعدی تحول اندیشه شان به تدریج از نظریه قبض و بسط تئوریک شریعت نیز فاصله گرفته، در کتاب بسط تجربه نبوی ، «تجربه دینی ناسوتی بشری» را جانشین «دین مقدس» و « تجربه تاریخی نبوی» را جایگزین «وحی» ساختند. در مرحله بعدی، در مقاله «محمد (ص): رؤیاهای رسولانه» نیز وحی و متن مقدس به رؤیاهای بشری تبدیل می شود. همه اینها مراحل گوناگونی از روند هر چه سکولاریزه تر شدن تفکر دینی و معنوی در اندیشه ایشان است. برای رسیدن به اندیشه ای یکسره سکولارو نیهیلیستیک تنها یک گام مانده است و آن تلقی وحی نبوی به منزله «توهمات نبوی» است. اگر این روان شناسی و سوبژکتیویته تاریخی شخصیت نبی است که خالق صور رؤیایی وحی است،۔ در این صورت، حتی «تصور خدا» نیز چیزی جز حديث نفس و مخلوق ذهن بشری نخواهد بود! 👇👇 @Taammolate_talabegi
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 وقتی مردم قهرمان جهانی خودشون رو نمیشناسن! @BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسن عسکری علیه السلام: مجادله مکن که احترامت از بین مى رود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️شهادت امام حسن عسکری علیه السلام بر عموم شیعیان تسلیت باد. 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍ قانون نسبیّت در ثواب زیارت/ محمد زکاوت صفت 🔹هر کسی که اطلاع مختصری از منابع دینی داشته باشد، می داند که ثواب زیارت امام حسین علیه السلام در روایات، چنان زیاد است که گاهی از ثواب حج (مستحبی) نیز بالاتر است، (بنابراین، با این قیاس، زیارت امام حسین از زیارت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم هم فضیلیت بیشتری دارد). 🔻اما اطلاعِ عمیق تر، ما را با قانونِ مهم تری درباره ی ثواب و اهمیّت زیارت آشنا می کند. 🔸نتایجِ بررسیِ روایاتی که درباره ی فضیلتِ زیارتِ مرقدِ معصومان در منابع روائیِ، نشان می دهد که ثوابِ بیشتر، مخصوصِ زیارتِ امامی است که زائرِ کمتری دارد. بنابراین آن همه ثواب در آن همه روایات برای زیارت امام حسین علیه السلام، مربوط به زمانی بوده که کربلا زائر نداشته و امام حسین علیه السلام پس از شهادت نیز مظلوم بوده است. اما پس از آگاهیِ مردم از آن همه ثواب و سفرِ مستمرّ به کربلا و مرقد اباعبدالله، ائمه علیهم السلام، مردم را به زیارت مرقدِ امامی توصیه می کرده اند که زائر ندارد و مرقد او غریب است. 🚩مرحوم کلینی در سندی صحیح، روایتی را نقل کرده که در آن، علی بن مهزیار از امام جواد علیه السلام سؤال کرده که آیا زیارت پدرت امام رضا فضیلت بیشتری دارد یا زیارت امام حسین علیهما السلام؟ امام جواد فرموده است: زیارت پدرم، زیرا اباعبدالله را همه ی مردم زیارت می کنند، اما پدرم را فقط شیعیان زیارت می کنند (یعنی زائرانِ پدرم کمتر از زائران امام حسین علیه السلام است، بنابراین زیارتِ پدرم فضیلتِ بیشتری دارد): ✳️ عنْ عَلِيِّ بْنِ مَهْزِيَارَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع جُعِلْتُ فِدَاكَ زِيَارَةُ الرِّضَا ع أَفْضَلُ أَمْ زِيَارَةُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَيْنِ ع فَقَالَ زِيَارَةُ أَبِي أَفْضَلُ وَ ذَلِكَ أَنَّ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَزُورُهُ‏ كُلُ‏ النَّاسِ‏ وَ أَبِي لَا يَزُورُهُ إِلَّا الْخَوَاصُّ مِنَ الشِّيعَةِ (کافی، ج 4، ص 584، ح 1). ▪️بر اساس این قانون، اینک زیارت دو امامِ بزرگوار در سامرا ـ امام حسن عسکری و امام هادی علیهما السلام ـ و مهمتر از این دو امام، زیارت ائمّه ی بقیع ـ امام حسن مجتبی و امام سجاد و امام باقر و امام صادق علیهم السلام ـ بر امامانِ دیگر فضیلتِ بیشتری دارد (والله العالِم). 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: هرگز چیزی بیش از قوتت به دست نمی آوری مگر اینکه تو خزانه دار آن برای دیگران باشی. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍نسبیت گرایی 🔹نسبیت شناخت، همان شک و سفسطه پنهان است که بر اساس مبانی فلسفی معاصر از جمله مادی خواندن ذهن و معرفت، تأثیر انگیزه و عوامل روانی و اجتماعی، تفکیک نومن از فنومن، تأثیر معارف بر یک دیگر توجیه می گردد. 🔻البته طرفداران نسبیت فهم بشر، از انتساب شکاکیت گریزان اند و خود را تابع واقع گرایی و رئالیسم پیچیده می دانند. 🔸لازمه نسبی گرایی، عدم اعتماد نسبت به واقع نمایی قضایای علمی است؛ بنابراین نه هیچ واقعیتی از اسرار طبیعت کشف می گردد و نه هیچ حکمی و قصدی از احکام شریعت و مقاصد شارع فهمیده می شود و در مباحث زبان شناختی، نشانه شناسی و هرمنوتیک نیز هیچ مراد متکلمی برای مخاطب روشن نمی گردد؛ علاوه بر این که اصل واقعیت نیز مورد تردید قرار می گیرد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ای کوه تو فریاد من امروز شنیدی 🔸دردیست در این سینه که همزاد جهان است 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: پرهیز کن از ادامه پر خوری که به راستی این کار درد ها را برانگیزد و بیماری ها را تحریک کند. 👇👇 @Taammolate_talabegi