✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️رونمایی از کالا با جلوهگری زنان (بخش اول)
🔶اگر #غرب در جهت #منافع_سرمایهداری و لیبرالیسم از زیبایی و فریبندگی #زن برای #عرضهمحصولاتتجاری خود بهره ببرد، جای تعجب نیست، اما نگاه شیء انگارانه به زن از سوی صاحبان سرمایه و شرکتهای تبلیغاتی در #ایران چه توجیهی دارد؟
🔷در اینکه تحول ساختاری اجتماع دارد #جامعه را به سوی #مصرفگرایی پیش میبرد، شکی نیست، زیرا تبلیغات دیداری و شنیداری رسانههای رسمی و مجازی، بیلبوردها، اتوبوسها، مراکز خرید و دیوارهای شهر، همهجا را پرکردهاند، تا سبکی متفاوت از رفتار، تفکر، روابط انسانی، تغذیه و پوشش را در سطح جامعه رواج داده و زندگی ایرانی و اسلامی ما را دستخوش تغییر کنند.
💠چرا حضور #زنان در #تبلیغات_تجاری اهمیت دارد؟
🔷امروزه که رقابت تنگاتنگ میان صاحبان سرمایه، برای جذب مخاطب و افزایش افزوده و فروش هرچه بیشتر محصولات برقرار است و #مبلغانتجاریغرب هم از دیرباز، #زنان را بهعنوان اهرم تبلیغی مؤثر برای اقناع مخاطب، جهت خرید کالا، میدانستند، #فرهنگتجاریخود را به نام «تجدد و تمدن» به خورد جوامع دیگر داده و آن را نمادی از مدرنیته معرفی میکنند.
🔷از سوی دیگر، زنان چون نگاه تنوعطلب و دقیقتری نسبت مردان دارند و بیشتر مجذوب تغییرات میشوند، با استقبال از #دیدگاه_غرب، که با #شعار_آزادی و #حضور_بانوان در عرصههای اجتماعی، و نیز حمایت از حقوق اجتماعی زنان، توانستند، بر از خودبیگانگی زنان، سرپوش بگذارند، به میدان آمدند و برخی هم با #تبرج و #خودنمایی، با بیحرمتکردن و کاستن ارزش زن مسلمان، به عرصه تبلیغات وارد شدند، تا فروشندگان و تولیدکنندگان و تجار بتوانند برای گرمی بازارها از آنها بهره ببرند. #ادامهدارد...
نویسنده: صدیقه شریفی
منبع: تبیان
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از خبرگزاری فارس
رهبر انقلاب در حکمی حجتالاسلام محسنی اژهای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند
@Farsna
تبیین
رهبر انقلاب در حکمی حجتالاسلام محسنی اژهای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند @Farsna
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی
🔹جناب حجتالاسلام غلامحسین محسنی اژهای دامت تأییداته، اکنون که آقای رئیسی با رأی ملت ایران توفیق خدمت در جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران یافتهاند، با تشکر فراوان از خدمات ارزندهی ایشان در مدت مسئولیت قضائی و کارنامهی افتخارآمیزی که در پایهگذاریِ اقدامات ماندگار از خود به جای گذاشتهاند، جنابعالی را که علاوه بر صلاحیتهای قانونی، برخوردار از تجربهی گرانبها و شناخت عمیق و سابقهی درخشان در امر قضا میباشید، بر اساس اصل یکصد و پنجاه و هفت، به ریاست قوهی قضائیه منصوب میکنم.
🔹انتظار اینجانب، اولاً: اهتمام جدّی به مأموریتهای اساسی دستگاه قضاء در قانون اساسی است، یعنی گسترش عدالت، و احیاء حقوق عامّه، و تأمین آزادیهای مشروع، و نظارت بر حسن اجرای قوانین، و پیشگیری از وقوع جرم، و نیز مبارزهی قاطع با فساد.
🔹ثانیاً: ادامهی رویکرد تحوّلی و اجرای سند تحول موجود با اهتمام ویژه. ثالثاً: گسترش فناوریهای نوین و تضمین دستیابی آسان و رایگان مردم به خدمات قضائی.
🔹رابعاً: گماردن نیروهای کارآمد و جهادی و فاضل و صالح در مسئولیتها، و تربیت مدیران شایسته برای سطوح عالی و میانی قضائی و اداری. خامساً: ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و حفظ عزت و منزلت ایشان، و متقابلاً برخورد قاطع با معدود افراد متخلّف. سادساً: ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان که دارای برکاتِ بسیار است.
@Farsna
☀️☄☀️☄☀️☄☀️☄☀️
☄
⭕️ #افکار_عمومی در جامعههای دیروز و امروز (بخش دوم)
💠ریشه افکار عمومی در نظامهای ارزشی جامعه
🔷 #عمومیتافکارمردم یک جامعه، نشانه بستگی فرد و جمع، به یک سری ارزشهاست. وقتی کشوری مورد هجوم دشمن قرار میگیرد، یکیک افراد ملت و جمع آن، برای دفاع از خود، آماده رفتن به میدان جنگ میشوند، و جنگ به یک #نظام_ارزشی تبدیل میگردد. در این حال همگان از قواعد آن پیروی میکنند و #ارزشهای_اساسی در جامعه، سرچشمه شرکت افراد آن جامعه، در #افکار_عمومی و زمینه و بستر آن میشود. احساس یاری به همنوع، دفاع ملی، نیاز به امنیت، سرکوب دشمن، و دهها احساس دیگر، #ارزشهای_پایه یک جامعه و #تفکر_اجتماعی مردم آن را تشکیل میدهند.
🔷این ارزشها که ناشی از وجدان جمعی مشترک است، به واسطه #افکار_عمومی حراست میشوند. قضاوت در مورد افکار عمومی یک قوم یا ملت، با توجه به این ارزشها صورت میگیرد. هرچه #ارزش_جمعی ریشه دارتر باشد، افکار عمومیای که براساس آن شکل گرفته، پایدارتر و عمیقتر خواهد بود. به این ترتیب، #افکار_مردم میتواند به عنوان شاخصی برای تشخیص ماهوی شخصیت اجتماعی آنها به کار بیاید. با مطالعه نوع افکار و شدت و ضعف آن و اشکالی که به خود میگیرد، میتوان به تمایلات عموم پی برد و دریافت، چگونه #افکار_عمومی با #وجدان فردی و جمعی ارتباط پیدا میکند،
🔷و چگونه روابط بین انسان شخصی، و انسان اجتماعی مسلم میشود و فرایند دوگانهی شخصی کردن و اجتماعی کردن متبلور میگردد. پس #افکار_عمومی، تنها، عقیده عمومی در مورد یک موضوع یا پدیده نیست، بلکه همانگونه که در بالا آمد، گویای #یکنیاز در #برقراری_ارتباط با جمع نیز هست، و از اینرو فرد و جمع را در قضاوت خود، هوشیار و متعهد میسازد و مسئولیت فردی و گروهی را بارور مینماید. میگویند #ارزشیکجامعه به #کیفیتافکارعمومی آن جامعه بستگی دارد، یا به عبارت دیگر هر #جامعه_شایسته، همان افکار عمومیای است که داراست.
🔷ارزش افکار عمومی در یک جامعه، ارزش تمامی آن جامعه است. چنانچه #افکار_مردمانی به خاطر جنایتهای پیدرپی یک جانی تهییج بشود، بیشک این مردم به بیگناهی و عشق و محبت پایبندند؛ و برعکس چنانچه در کشوری، بین حقوق زن و مرد، خودی و بیگانه، سیاه و سفید، کوچک و بزرگ و فقیر و ثروتمند، تفاوت و تبعیض وجود داشته باشد، شایستگی، انسانیت و مدنیت در آن کشور جایی ندارد، لذا #افکار_عمومی پدیدهای است که آحاد مردم را از طرفی، و جمع ملتی را از طرف دیگر، در برابر یک مسئله اجتماعی ملزم و متعهد میسازد و مسئولیت همگان را میطلبد. #ادامهدارد...
📕کتاب افکار عمومی (ژودیت لازار، ترجمه مرتضی کُتبی)
منبع: تبیان
#افکار_عمومی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️
☄
⭕️ #حجاب و حرمت نگاه به نامحرم در قرآن (بخش اول)
🔶«مفهوم حجاب»؛ #حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. استعمال این کلمه بیشتر به معنی پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش میدهد که پرده، #وسیله_پوشش است، ولی هر پوششی حجاب نیست؛ بلکه آن پوششی حجاب نامیده میشود که از طریق پشت پرده واقع شدن، صورت گیرد.
💠ابعاد حجاب در قرآن
🔷 #حجاب، به معنای #پوششاسلامیبانوان، دارای دو بُعد #ایجابی و #سلبی است؛ ۱) بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن؛ ۲) بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است. این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد، تا #حجاب_اسلامی محقق شود؛ گاهی ممکن است بُعد اول باشد، ولی بُعد دوم نباشد، در این صورت نمیتوان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.
🔷اگر به معنای عام، هر نوع پوشش و مانع، از وصول به گناه را حجاب بنامیم، #حجاب میتواند #انواعواقسام متفاوتی داشته باشد. یک نوع آن #حجاب_ذهنی، فکری و روحی است؛ مثلاً اعتقاد به معارف اسلامی، مانند توحید و نبوت، از مصادیق حجاب ذهنی، فکری و روحی صحیح است که می تواند از لغزش ها و گناه های روحی و فکری، مثل کفر و شرک جلوگیری نماید. علاوه بر این، در قرآن از انواع دیگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی میکند، نام برده شده است؛ مثل حجاب و پوشش در نگاه که مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصیه شدهاند.
💠هدف حجاب
🔷هدف اصلی تشریع احکام در اسلام، #قرببهخداوند است که به وسیلهی #تزکیه_نفس و #تقوا به دست میآید. «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ؛ [حجرات، ۱۳] بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با #تقواترین شماست». «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ؛ [جمعه،۲] اوست خدایی که میان عرب امّی (قومی که خواندن و نوشتن هم نمی دانستند) پیغمبری بزرگوار از همان قوم برانگیخت، تا بر آنان وحی خدا را تلاوت کند و آنها را (از لوث جهل و اخلاق زشت) پاک سازد و کتاب سماوی و حکمت الهی بیاموزد؛ با آن که پیش از این، همه در ورطهی جهالت و گمراهی بودند. از قرآن کریم استفاده میشود که هدف از تشریع حکم الهی، #وجوبحجاباسلامی، دستیابی به #تزکیه_نفس، طهارت، #عفت و پاکدامنی است.
💠حجاب با پوشش مناسب
🔷«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا؛ [احزاب، ۵۹] ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مؤمنین بگو خود را بپوشانند، تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند و خداوند بخشنده مهربان است». جلاب یعنی پوشش سراسری، یعنی زن باید همه اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد، در سوره نور، آیه شریفه ۳۱ نیز مفصلا در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده است. #ادامهدارد...
تنظیم: رهنما (گروه دین و اندیشه تبیان)
منبع: تبیانبهنقلاز پایگاهاینترنتیانهار
#حجاب
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸
☄
⭕️ويژگیهای #حكومت_مهدوی (عج) (بخش سیزدهم)
🔶در اين مقاله نگاهی گذرا به ابعاد و زوايای گوناگون زندگی اجتماعی در جامعه نبوی #امام_مهدی(عج) داريم و از آنجا كه اين مساله نقلی، و مستند به خبرهای آسمانی و وحی است (وگرنه بر اساس محاسبات ديگر، آينده بشريت تاريك است) طبعاً با استفاده از آيات و روايات بايد مورد مطالعه قرار گيرد و نگارنده در اين مقاله از همين زاويه، وضع دنيا در عصر امام مهدی(عج) را ترسيم نموده است.
💠عدالت اقتصادی
🔷از نقاط بسيار برجسته در حكومت جهانی #امام_مهدی (عج) #عدالت_اقتصادی است؛ ثروت به طور #عادلانه در ميان مردم تقسيم میشود و هر كس از آن سهم خويش را دريافت میكند. ابتدا رواياتی در اين باب: « ...و يقسم المال صحاحاً؛ [بحارالانوار، ج۵۱، ص۸۱] ...و (امام عصر) اموال را #بطور_صحيح در ميان مردم تقسيم میكند». « ...و يقسم المال بالسويه؛ [همان، ص۸۴] ...و او مال را به طور #مساوی در ميان مردم تقسيم ميكند».
🔷« ...يقسم المال صحاحاً فقال رجل ما صحاحاً؟ قال: بالسويه بين الناس؛ [همان، ص۹۲] ثروتها را به گونه ای #درست تقسیم میکند، کسی پرسید: معنای #تقسیم_صحیح ثروت چیست؟ فرمود: بطور مساوی میان مردم». «اذا قام قائمنا قسّم بالسويه و عدل فی الرعيه؛ [همان، ج۵۲، ص۳۵۱] چون #قائم ما قیام کند، بطور مساوی تقسیم میکند، و در میان خلق خدا به #عدالت رفتار مینماید».
🔷« ...يجمع اليه اموال الدنيا من بطن الارض و ظهرها، فيقول للناس: تعالوا الی ما قطعتم فيه الارحام و سفكتم فيه الدماء الحرام و ركبتم فيه ما حرم الله، فيعطی شيئاً لم يعطه احد كان قبله؛ [همان] ... (امام مهدی) #تماماموالدنيا از دل زمين (منابع و اموال زير زمينی و گنجها) و روی زمين، (نزد امام) جمع میشود. آنگاه حضرت خطاب به مردم میفرمايند: اينها همان چيزهایی هستند كه به خاطر آن قطع رحم كرديد، خون يكديگر را به زمين ريختيد، محرمات الهی را برای رسيدن به آن مرتكب شديد، اينك بياييد و از اين اموال آنچه میخواهيد، برای خود برداريد، و به قدری به اشخاص عطا می كند كه احدی قبل از او چنينی اعطایی نداشته است.
🔷« ...اذا قام قائمنا اضمحلّت القطائع فلا قطائع؛ [همان، ص۳۰۹] وقتی #قائم (عج) ما خاندان، قيام كند همه قطايع مضمحل و نابود میگردد و قطايعی نخواهد بود». (قطايع عبارت است از زمينهای مرغوبی كه سلاطين و مستكبران و طاغوتها آنها را به زور از صاحبانش گرفته و به تيوّل خويش درآورده اند). اين بود رواياتی چند در رابطه با #عدل_اقتصادی كه از شاخه های اساسی #عدل در دنيا است. #ادامهدارد...
نویسنده: علیمحمدیخراسانی (مجموعه مقالات(۱) بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی عج)
منبع: وبسایتمرکزمطالعات وپاسخگوییبهشبهات
#امام_زمان
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد