eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 آقایان به داد اسلام برسید از دست نفوذی ها ⛔️ اگر روزگاری عبدالله بن ابی با نفوذ در میان مسلمانان، تفرقه افکنی کرده و مهاجرین و انصار را بجان هم می انداخت.. 🔰 اگر روزی ابوهریره و کعب یهودی نفوذ کردند و مانع خلافت امیرالمومنین شدند، امروز هم نفوذی ها می توانند جامعه اسلامی را به نزاع و فتنه بکشانند. 🚫 آیا می دانستید فاجعه کربلا با مشورت یک غیرمسلمان نفوذی بنام «سَرْجُون» در دستگاه بنی امیه، شکل گرفت❓ آقایان🌹 💠 را دشمن شناخته شده انجام نمی دهد، فتنه را یک محرم اسرار و خودی دارای نفوذ، رقم میزند. حتما ماجرای را خوانده اید.. 🔆 در جنگ صفین، برادر معاویه به سوی اشعث (از فرماندهان حضرت علی(ع)) رفت و گفت: معاویه خبر داده که ما در میان اصحاب علی بن ابیطالب (ع) فقط تو را قبول داریم. اشعث، پس از دیدار با او گفت: باید جلوی خون ریزی ها گرفته شود؛ و فردا قرآن ها بر سر نیزه رفت❗️ 📗 «قرآن های سرِ نیزه» از آتش بس اشعث کلید خورد و حالا اشعث شده بود عامل دشمن برای تفرقه. در نتیجه صفین به اهداف خود نرسید و معاویه ماند و بعدش یزید❗️ آقایان🌹 🚨 نفوذی های درون حوزه را جدی بگیرید. اینها می توانند ما را وادار کنند در عیدولایت، بجای سخن گفتن از ابعاد ولایت، درباره خطرات نفوذ بحث کنیم 🌑 اگر جلوی فتنه انگیزها گرفته نشود، قطعا مشکلات بیشتر و سنگین تری ایجاد خواهند کرد. کسانی که با کشاندن آیت الله به مجلس باغی فتنه، تصویر این مرجع بزرگ را رسانه ای کرده وعلاوه بر تخریب وجهه ایشان، فتنه ای برپا کردند، حالا با جوسازی علیه آیت الله ، موجب عصبانیت آیت الله و موضع گیری بسیاری دیگر شده اند و دشمنان شادند از تفرقه درون حوزوی... 📌 بله، جدال شیخ با شیخ❗️را نفوذی ها به راه انداختند. هر کس دلسوز است، باید بفکر قطع کردن رؤوس فتنه باشد. اگر هر کس به وظیفه خود عمل کند از آینده و حوزه صیانت کرده است. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟انتشار نخستین‌بار 📹 تبریک عید غدیر توسط رهبرانقلاب به امام خمینی در حسینیه جماران 👇👇
⚠️ ، به معنای محبت و اعتقاد به ائمه نیست‼️👇 رهبر معظم انقلاب: یک عده ای خوششان می آید سرِ خودشان را کلاه بگذارند. خیال می کنند را دارند واقعاً، به صرف اینکه دارند به ائمه، به صرف اینکه دارند به ائمه، خیال میکنند ولایت یعنی همین. ، از این بالاتر است ولایت. [...] همیشه در ایام عید غدیر، معمول است، این را میخوانند مردم: *«اَلحَمدُ لِلهِ الَّذی جَعَلنا مِنَ المُتِمَسِکین بِوِلایَةِ عَلیِ بنِ اَبی طالِبٍ عَلَیهِ السَّلام»* بنده به دوستانم غالباً این جور میگویم، میگویم نگویید «اَلحَمدُ لِلهِ الَّذی جَعَلنا»، میترسم دروغ باشد، بگویید: *«اَللّهُمَ اجعَلنا مِنَ المُتِمَسِکین بِوِلایَةِ عَلیِ بنِ اَبی طالِبٍ عَلَیهِ السَّلام»* خدایا ما را از . 📗طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن @tabyinchannel
🌸💫🌸💫🌸💫🌸💫🌸 💫🌸 🌸 ✅پرسش ⭕️ کسی که به بعد از در که بود؟ تبریک گفتن ولایت در به فرمان چه کسی بود؟ این‌گونه تبریک را چه کسی گفت: «بخ بخ یا ابا الحسن! اصبحت مولای و مولی کل مسلم»؟ 💠پاسخ اجمالی 🔷 (ص) در بازگشت از ، حاجیان را به مدت سه روز، در مکانی به نام نگه داشت. پس از جمع شدن همه حاجیان، بر منبری از جهاز شتر قرار گرفت و برایشان سخنرانی کرد. ایشان در این سخنرانی، دست (ع) را گرفته و فرمود: «آیا من ولیّ مؤمنین نیستم؟». همه مردم ولایت پیامبر بر خود را تأیید کردند. (ص) در ادامه فرمودند: «هرکس که من ولیّ او هستم، ». گزارش شده است که در این هنگام از جای خود بلند شد و گفت: «بخ بخ لک یا ابن أبی‌طالب أصبحت مولای و مولى کل مسلم‏»[۱] به به! گوارا باد بر تو ای ، شدی! برخی منابع دیگر ، با کمی تغییر در عبارت، این مطلب را آورده‌اند.[۲] در گفتن این کلام از را مربوط به بعد از کردن با (ع) دانسته‌اند.[۳] 🔺پی نوشت [۱]. ابن کثیر دمشقی‏، اسماعیل بن عمر، البدایة و النهایة، ج ۷، ص ۳۴۹، بیروت، دار الفکر، ۱۴۰۷ق. [۲]. ابن مغازلی، علی بن محمد، مناقب امیر المؤمنین علی بن أبی‌طالب(ع)، ج ۱، ص ۴۶، صنعاء،‌ دار الآثار، چاپ اول، ۱۴۲۴ق. [۳]. هلالی، سلیم بن قیس، کتاب سلیم بن قیس الهلالی، ج ۱، ص ۳۹۱، قم، الهادی، چاپ اول، ۱۴۰۵ق؛ قمی، علی بن ابراهیم، تفسیر القمی، ص ۱۱۲، قم، دار الکتاب، چاپ سوم، ۱۴۰۴ق. @tabyinchannel
❣﷽❣ 💥غربت امام زماڹ (عج) را در غربت امام علي (ع) باید دید❗️ 💠امام علي (ع) در بیڹ مسلماناڹ زماڹ خویش! و آناني ڪہ وجود رسوڸ آخریڹ را درڪ کرده و نام علي (ع) را بارها و بارها از زباڹ مبارڪش شنیده و غدیر را دیده بودند، غریب بود و امروز فرزندش مہدے (عج) در بیڹ محبیڹ و منتظرینش غریب است و تنہا❗️ و بہ راستي، مردم زماڹ ظہور، در مورد ما چہ خواهند گفت؟ 💔امام علي (ع) غریب ڪوفہ بود و فرزندش غریب ڪوچہ پس ڪوچہ‌هاے غفلت ما 💥و چہ نازیبـا برخي از ما در جہل مرڪب خویش غوطہ‌وریم 🚫جہلي ڪہ نہ دنیایي برایماڹ مي‌گذارد و نہ آخرتي و اگر نشناسیمش و درمانش نڪنیم، ما را تا اعماق غفلت و گمراهي فرو خواهد برد. ⭐️ اے خدایي ڪہ امام علي (ع)، را بعنواڹ قرآڹ ناطق بر ما حجت قرار دادے، بہ ما بفہماڹ ڪہ غافلیم و یاریماڹ ڪڹ ڪہ از ایڹ گرداب غفلت خویش بروڹ آییم. ❌زمـ⏰ــاڹ ، مولایماڹ علي را درڪ نڪرد... . ⛅أللَّہـمَ؏َـجِّڸْ لولیِڪَ فرج @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📛 همه حامیان 🔸در این روزها که زمزمه پویش در برخی محافل به راه افتاده، مدافعان شبه انقلابی ابن خبرنگار فتنه‌طلب به شدت فعال شده و بعضا او را قبل از تشکیل محکمه، تدوین نموده‌اند. 🔹تشخیص جرم یا تبرئه متهم با قاضی است، دفاعیه را هم وکلای زبردست اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان تنظیم باید کنند که دست بسته هم نیستند، پس ماجرای این دفاعیه ها آنهم از زبان افراد انقلابی نما چیست؟! 🔹راه اندازی پویش های رسانه‌ای متوقف و منوط بر اثبات جرم نیست؛ فعالان رسانه‌ای و سیاسی، بر اساس قرائن و شواهد و استظهارات عرفی خود، امری را خلاف و چالش خیز تشخیص داده، اعلان پویش می کنند. آیا مدافعان مدرسی این اولیات را هم نمی دانند یا ماجرا چیز دیگری است؟! 🔸فرید مدرسی سرمایه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در قم است؛ چرا و با چه انگیزه‌ای عده‌ای خود را سپر کرده‌اند که خدشه‌ای به وجهه این عنصر مشکوک نیافتد؟! 🔹داغ کردن مسائل، جهت دادن به اخبار، بسیج کردن رسانه‌ها و به خط کردن لشکر سایبری جریان زاویه‌دار، تصریح رسانه‌های معاند مبنی بر آنکه مرجع(و نه منبع اولیه) خبر، فلانی بوده است! تشویش اذهان، تله رسانه‌ای برای ریاست مجمع تشخیص، تخریب عناصر انقلابی کارآمد در سالهای اخیر، انتشار اخبار محرمانه حوزوی و تحریک آستانه حساسیت مردم، خوراک دهی به عناصر بیگانه، عناوین قابل طرحی در این ماجراست. مزید بر مطالب مذکور، نمی توان سابقه مدرسی را در فتنه‌های حوزوی اخیر نادیده گرفت. داستان نامه ناصحانه، ماجرای نشست فیضیه، و ده ها ماجرای خرد و کلان دیگر. این آخرین اتمام حجت با همه دلسوزان و متولیان است؛ طبعا اگر اکنون تسامح و تساهل و تردید حاکم شود، فردا روز در موارد مشابه نمی توانیم هیچ کس جز خودمان را ملامت کنیم. 🔸 🔶حاشیه بی گمان فرید مدرسی کم حامی ندارد و برای دفاع از خود هم دست بسته نیست، دفاع افرادی به ظاهر انقلابی اما خاصیت دیگری دارد! پویش را در درون جبهه خودی متوقف می کند، همیشه خطرناک تر از هر مهاجمی بوده است. صدالبته گاه این حمایت عامدانه نیست و با چند واسطه، در نتیجه یک عملیات روانی، محاسبات این عناصر انقلابی را عوض و مغز و قلم آنان را به استخدام در می آورند! @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅مصدق اشتباه کرد که انقلابی عمل نکرد، مردم هم اشتباه کردند نهضت را رها کردند. 🎙 رهبر انقلاب می فرماید: آن روزی كه كشور به كودتای امریكایی ۲۸ مرداد تهدید شد، اگر حضور مردم در صحنه تأمین می‌شد و مردم به صحنه می‌آمدند، بیست‌وپنج سال آن دیكتاتوری سیاه و از دست رفتن آن دوران بسیار حسّاس و مهم و هدر رفتن آن همه ثروت مادّی و معنوی را تجربه نمی‌كردند. ۱۳۸۰/۱۲/۲۷ @tabyinchannel
💥💫💥💫💥💫💥💫💥 💫💥 💥 ✅گفتگوي با ابوحنيفه پيشواي مشهور فرقه حنفي: 💠 ميگويد: در دوران  به حج رفتم و چون به مدينه رسيدم به خانه آن حضرت در آمدم و به انتظار اجازه ورود، در دهليز نشستم، ناگاه كودك نوپايي بيرون آمد، به او گفتم اي پسر بچه، شخص غريب كه در شهر شما آيد، كجا قضاي حاجت كند؟ گفت: «آرام باش»، سپس نشست و به ديوار تكيه كرد و گفت: «دوراز كنار نهرها و زير درختان ميوه و سايه انداز مساجد و وسط جاده، و دور از ديده ها... .» آنچه از اين كودك شنيديم مرا به شگفت آورد. به او گفتم: نامت چيست؟ گفت: « بن محمد بن علي بن حسين بن علي بن ابيطالب» به او گفتم: اي پسر بچه، گناه از كيست؟ در پاسخ گفت: «از سه حالت بيرون نيست يا از خداست، كه از او نيست، زيرا سزا نيست پروردگار بنده را به آنچه نكرده عذاب كند، و يا از خدا و بنده با هم است، و همچنين هم نيست، زيرا براي شريك نيرومند، سزاوار نيست كه شريك ناتوان را ستم كند و يا از خود بنده است، كه از اوست، پس اگر خدا بگذرد از كرم اوست و اگر كيفر دهد به خاطر گنه و جرم بنده است.» ابو حنيفه گويد: امام صادق ـ عليه السّلام ـ را ملاقات نكرده و برگشتم و بدانچه شنيدم بي نياز شدم.[۱] 🔺پي نوشت: [۱] . بحراني، تحف العقول، اسلاميه، كتابفروشي اسلاميه، ۱۳۵۴ هـ ش، ص ۴۳۴ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🌷✨🌷✨🌷✨🌷✨ 🌷✨ ✨ ✅مباحثه با دو تن از علماء برجسته فرقه حنفيه 🔷ايامي كه هارون الرشيد  را محبوس كرده بود، ابو يوسف و محمد بن الحسن كه هر دو به مذهب اهل سنت، مجتهد عصر و از شاگردان ابوحنيفه بودند، با هم قرار گذاشتند نزد  عليه السّلام بروند و مسائل علمي از او بپرسند، و به اعتقاد خود با او مناظره كنند. چون به خدمت آن حضرت رسيدند، مقارن رسيدن ايشان مردي كه از طرف سندي ابن شاهك موكل بر آن حضرت بود، آمده گفت: نوبت من تمام شد و به خانه خود ميروم، اگر شما را خدمت و كاري هست بفرمائيد كه چون نوبت من شود آن را انجام دهم.  عليه السّلام فرمود: «برو، خدمتي و كاري ندارم». و چون مرد روانه شد، رو به ايشان كرد و گفت: «تعجب نميكنيد اين مرد كه امشب خواهد مرد و قصد دارد كه فردا براي حل مشكل مرا ياري نمايد». پس هر دو برخاسته و بيرون رفتند، در حاليكه به هم ميگفتند: ما آمده بوديم از او مسائل واجب و سنت بشنويم، او خود از خبر ميدهد، كسي را فرستادند تا بر در خانه آن مرد منتظر خبر نشست، نصفي از شب گذشت، فرياد و ناله از خانه بلند شد، مأمور پرسيد چه شده؟ گفتند: آن مرد بدون هيچ بيماري و مرضي مرده است. فرستاده رفت و خبر را به آن دو رسانيد. ايشان به خدمت  عليه السّلام آمده  پرسيدند: ميخواهيم بدانيم كه شما اين را از كجا به هم رسانده ايد؟  عليه السّلام فرمودند: «اين از آن علمها نيست كه ديگري را راهي به آن باشد. اين از آن باب است كه صلّي الله عليه و آله اخبار فرموده بود، عليه السّلام را.» آن دو متحير و مبهوت شدند و هر چه خواستند حرف ديگري بزنند نتوانستند و برخاسته و شرمنده برگشتند.[۱] 🔺پی نوشت: [۱] . اربلي، علي بن عيسي، كشف الغمه، مهر، چاپ دوم، ۱۳۶۴ هـ. ش، ج ۳، ص ۵۵ @tabyinchannel