📛 همه حامیان #شبه_انقلابی #فرید_مدرسی
🔸در این روزها که زمزمه پویش #محاکمه_فرید_مدرسی در برخی محافل به راه افتاده، مدافعان شبه انقلابی ابن خبرنگار فتنهطلب به شدت فعال شده و بعضا #لایحه_دفاعیه او را قبل از تشکیل محکمه، تدوین نمودهاند.
🔹تشخیص جرم یا تبرئه متهم با قاضی است، دفاعیه را هم وکلای زبردست اصلاحطلبان و اعتدالگرایان تنظیم باید کنند که دست بسته هم نیستند، پس ماجرای این دفاعیه ها آنهم از زبان افراد انقلابی نما چیست؟!
🔹راه اندازی پویش های رسانهای متوقف و منوط بر اثبات جرم نیست؛ فعالان رسانهای و سیاسی، بر اساس قرائن و شواهد و استظهارات عرفی خود، امری را خلاف و چالش خیز تشخیص داده، اعلان پویش می کنند.
آیا مدافعان مدرسی این اولیات را هم نمی دانند یا ماجرا چیز دیگری است؟!
🔸فرید مدرسی سرمایه اصلاحطلبان و اعتدالگرایان در قم است؛ چرا و با چه انگیزهای عدهای خود را سپر کردهاند که خدشهای به وجهه این عنصر مشکوک نیافتد؟!
🔹داغ کردن مسائل، جهت دادن به اخبار، بسیج کردن رسانهها و به خط کردن لشکر سایبری جریان زاویهدار، تصریح رسانههای معاند مبنی بر آنکه مرجع(و نه منبع اولیه) خبر، فلانی بوده است!
تشویش اذهان، تله رسانهای برای ریاست مجمع تشخیص، تخریب عناصر انقلابی کارآمد در سالهای اخیر، انتشار اخبار محرمانه حوزوی و تحریک آستانه حساسیت مردم، خوراک دهی به عناصر بیگانه، عناوین قابل طرحی در این ماجراست.
مزید بر مطالب مذکور، نمی توان سابقه مدرسی را در فتنههای حوزوی اخیر نادیده گرفت. داستان نامه ناصحانه، ماجرای نشست فیضیه، و ده ها ماجرای خرد و کلان دیگر.
این آخرین اتمام حجت با همه دلسوزان و متولیان است؛ طبعا اگر اکنون تسامح و تساهل و تردید حاکم شود، فردا روز در موارد مشابه نمی توانیم هیچ کس جز خودمان را ملامت کنیم.
🔸
🔶حاشیه
بی گمان فرید مدرسی کم حامی ندارد و برای دفاع از خود هم دست بسته نیست، دفاع افرادی به ظاهر انقلابی اما خاصیت دیگری دارد!
پویش را در درون جبهه خودی متوقف می کند، همیشه #موش_خانگی خطرناک تر از هر مهاجمی بوده است.
صدالبته گاه این حمایت عامدانه نیست و با چند واسطه، در نتیجه یک عملیات روانی، محاسبات این عناصر انقلابی را عوض و مغز و قلم آنان را به استخدام در می آورند!
#فرید_مدرسی_را_محاکمه_کنید
#به_نقل_از_روزن
@tabyinchannel
#کانال_تبیین
🔅مصدق اشتباه کرد که انقلابی عمل نکرد، مردم هم اشتباه کردند نهضت را رها کردند.
🎙 رهبر انقلاب می فرماید:
آن روزی كه كشور به كودتای امریكایی ۲۸ مرداد تهدید شد، اگر حضور مردم در صحنه تأمین میشد و مردم به صحنه میآمدند، بیستوپنج سال آن دیكتاتوری سیاه و از دست رفتن آن دوران بسیار حسّاس و مهم و هدر رفتن آن همه ثروت مادّی و معنوی را تجربه نمیكردند.
۱۳۸۰/۱۲/۲۷
@tabyinchannel
#کانال_تبیین
💥💫💥💫💥💫💥💫💥
💫💥
💥
✅گفتگوي #امام_موسی_کاظم_علیه_السلام با ابوحنيفه پيشواي مشهور فرقه حنفي:
💠 #ابو_حنيفه ميگويد: در دوران #امام_صادق_عليه_السّلام به حج رفتم و چون به مدينه رسيدم به خانه آن حضرت در آمدم و به انتظار اجازه ورود، در دهليز نشستم، ناگاه كودك نوپايي بيرون آمد، به او گفتم اي پسر بچه، شخص غريب كه در شهر شما آيد، كجا قضاي حاجت كند؟ گفت: «آرام باش»، سپس نشست و به ديوار تكيه كرد و گفت: «دوراز كنار نهرها و زير درختان ميوه و سايه انداز مساجد و وسط جاده، و دور از ديده ها... .» آنچه از اين كودك شنيديم مرا به شگفت آورد. به او گفتم: نامت چيست؟ گفت: « #موسي_بن_جعفر بن محمد بن علي بن حسين بن علي بن ابيطالب» به او گفتم: اي پسر بچه، گناه از كيست؟ در پاسخ گفت: «از سه حالت بيرون نيست يا از خداست، كه از او نيست، زيرا سزا نيست پروردگار بنده را به آنچه نكرده عذاب كند، و يا از خدا و بنده با هم است، و همچنين هم نيست، زيرا براي شريك نيرومند، سزاوار نيست كه شريك ناتوان را ستم كند و يا از خود بنده است، كه از اوست، پس اگر خدا بگذرد از كرم اوست و اگر كيفر دهد به خاطر گنه و جرم بنده است.» ابو حنيفه گويد: امام صادق ـ عليه السّلام ـ را ملاقات نكرده و برگشتم و بدانچه شنيدم بي نياز شدم.[۱]
🔺پي نوشت:
[۱] . بحراني، تحف العقول، اسلاميه، كتابفروشي اسلاميه، ۱۳۵۴ هـ ش، ص ۴۳۴
@tabyinchannel
#کانال_تبیین
✨🌷✨🌷✨🌷✨🌷✨
🌷✨
✨
✅مباحثه #امام_موسی_کاظم_علیه_السلام با دو تن از علماء برجسته فرقه حنفيه
🔷ايامي كه هارون الرشيد #امام_موسی_کاظم_علیه_السلام را محبوس كرده بود، ابو يوسف و محمد بن الحسن كه هر دو به مذهب اهل سنت، مجتهد عصر و از شاگردان ابوحنيفه بودند، با هم قرار گذاشتند نزد #امام عليه السّلام بروند و مسائل علمي از او بپرسند، و به اعتقاد خود با او مناظره كنند. چون به خدمت آن حضرت رسيدند، مقارن رسيدن ايشان مردي كه از طرف سندي ابن شاهك موكل بر آن حضرت بود، آمده گفت: نوبت من تمام شد و به خانه خود ميروم، اگر شما را خدمت و كاري هست بفرمائيد كه چون نوبت من شود آن را انجام دهم. #امام_موسی_کاظم عليه السّلام فرمود: «برو، خدمتي و كاري ندارم». و چون مرد روانه شد، رو به ايشان كرد و گفت: «تعجب نميكنيد اين مرد كه امشب خواهد مرد و قصد دارد كه فردا براي حل مشكل مرا ياري نمايد». پس هر دو برخاسته و بيرون رفتند، در حاليكه به هم ميگفتند: ما آمده بوديم از او مسائل واجب و سنت بشنويم، او خود از #غيب خبر ميدهد، كسي را فرستادند تا بر در خانه آن مرد منتظر خبر نشست، نصفي از شب گذشت، فرياد و ناله از خانه بلند شد، مأمور پرسيد چه شده؟ گفتند: آن مرد بدون هيچ بيماري و مرضي مرده است. فرستاده رفت و خبر را به آن دو رسانيد. ايشان به خدمت #امام عليه السّلام آمده پرسيدند: ميخواهيم بدانيم كه شما اين #علم را از كجا به هم رسانده ايد؟ #امام_کاظم عليه السّلام فرمودند: «اين #علم از آن علمها نيست كه ديگري را راهي به آن باشد. اين #علم از آن باب است كه #رسول_الله صلّي الله عليه و آله اخبار فرموده بود، #علي_بن_ابيطالب عليه السّلام را.» آن دو متحير و مبهوت شدند و هر چه خواستند حرف ديگري بزنند نتوانستند و برخاسته و شرمنده برگشتند.[۱]
🔺پی نوشت:
[۱] . اربلي، علي بن عيسي، كشف الغمه، مهر، چاپ دوم، ۱۳۶۴ هـ. ش، ج ۳، ص ۵۵
@tabyinchannel
#کانال_تبیین
امام خامنه ای:
💠شخصیت موسیبن جعفر در داخل زندان هم همان شخصیت مشعل روشنگری است که تمام اطراف خودش را روشن میکند، ببینید حق این است. حرکت فکر اسلامی و جهاد متکی به قرآن یک چنین حرکتی است، هیچ وقت متوقف نمی ماند.
🌹میلاد امام موسی کاظم(علیه السلام)مبارک باد.🌹
@tabyinchannel
#کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
🔴زنان را اینگونه فریب دادند.....
زنان اینچ به اینچ برهنهتر شدند
خیانتها بیشتر شد
تجاوزات گسترش پیدا کرد
مردان به زنان راضی نشدند و ازدواج همجنسها شروع شد
بعد، ازدواج با حیوانات
خانواده را نابود کردند
دلیل شروع این مسابقه جهنمی یک چیز بود:
زنان را با شعار دلربای "آزادی پوشش" فریب دادند
➖➖➖➖➖
@tabyinchannel
#کانال_تبیین
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
🔴 تدارک فتنه
تجربه بحرانهای ۷۸ و ۸۸ نشان داده که استراتژی طراحان براندازای، از کار و اعتبار انداختن نهادهای حافظ نظام، پیش از آغاز عملیات میدانی است و از این روست که شورای نگهبان، سپاه، وزارت اطلاعات و صداوسیما به موازات ولی و ولایت فقیه، در مقاطعی هدف حملات بیامان دشمنان داخل و خارج بوده است.
خط تخریب نهادهای انقلابی که چند سالی است آغاز گشته، اکنون با نقطهزنی دشمنان و خودزنی دوستان تشدید شده است.
این توالی حوادث، زنگ خطری است که تدارک فتنهای را خبر میدهد که دیگر سپر و شمشیری در مواجههی با آن باقی نخواهد ماند؛ اگر از توطئهها غافل و با توطئهگران همصدا باشیم.
"احمدقدیری"
@tabyinchannel
.
♻️ نمونه مواردی که روحانی خود را فدای امام خامنهای کرده
🔰حمید رسایی: یکی از محترمین قم اخیرا گفته اند که اگر مقام معظم رهبری یک فدایی داشته باشد، آن یک نفر حسن روحانی است. به نظرم این ظلم در حق حسن روحانی است که او را چیزی بدانیم که اصلا نیست! اگر کسی چنین ظلمی به حسن روحانی کرد، مطمئنا با خواندن این متن (که جملگی برگرفته از مواضع علنی حسن روحانی و با یک جستجو قابل دستیابی است) به نتیجه ای خواهد رسید که من و شما رسیدهایم:
🔸حسن روحانی ...
پیوست دارد
تبیین
. ♻️ نمونه مواردی که روحانی خود را فدای امام خامنهای کرده 🔰حمید رسایی: یکی از محترمین قم اخیرا گ
.
♻️ نمونه مواردی که روحانی خود را فدای امام خامنهای کرده
🔰حمید رسایی: یکی از محترمین قم اخیرا گفته اند که اگر مقام معظم رهبری یک فدایی داشته باشد، آن یک نفر حسن روحانی است. به نظرم این ظلم در حق حسن روحانی است که او را چیزی بدانیم که اصلا نیست! اگر کسی چنین ظلمی به حسن روحانی کرد، مطمئنا با خواندن این متن (که جملگی برگرفته از مواضع علنی حسن روحانی و با یک جستجو قابل دستیابی است) به نتیجه ای خواهد رسید که من و شما رسیدهایم:
🔸حسن روحانی درباره جایگاه زن و خانواده: «گذشت آن زمان که زن ها در خانه بمانند و خانهداری کنند.»
🔹امام خامنهای چند هفته پس از این نظر روحانی: «یکی از شئون و مشاغل حضرت فاطمهزهرا، نقش "مادری، همسری و خانهداری" است. برخی افراد با به رُخ کشیدن حرفهای ناقص و پوچ غرب در خصوص نگاه اسلام به زن، خدشه وارد میکنند. این فریفتگان غافل، خانهداریِ زن را تحقیر میکنند. خانهداری یعنی تربیتِ انسان و تولید والاترین محصول و متاع عالم وجود یعنی بشر.»
🔹ﺍﻣﺎﻡ ﺧﺎﻣﻨﻪ ﺍﯼ: ﺑﻪ این ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺑﺪﺑﯿﻨﻢ.
🔸ﺣﺴﻦ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ: در سیاست خارجی، خوش بینی و بدبینی معنا ندارد.
🔹امام خامنه ای: ﻋﻠﻮﻡ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺷﻮﺩ.
🔸حسن ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ: ﮐﺠﺎﯼ ﻋﻠﻮﻡ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺷﻮد.
🔸حسن روحانی: ما از عاشورا درس مذاکره میگیریم.
🔹امام خامنه ای: آیا تاریخ را اینطور میفهمید که امام حسین با دشمنان خدا مذاکره کرد!
🔹امام خامنه ای: مسئولان فرهنگی ﻧﮕﺬﺍﺭند ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻧﺎﺻﺤﯿﺢ، ﺩﯾﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﻟﺠﻦ ﻣﺎﻝ ﮐﻨﻨﺪ.
🔸حسن ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ: ﺑﺎﯾﺪ ﺳﺎﻧﺴﻮﺭ ﻭ ﻣﻤﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺭﯾﻢ، ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ میفهمند.
🔸حسن ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ: ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﻢ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍﻩ ﺑﻬﺸﺖ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﻨﻨﺪ، ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﺯﻭﺭ ﻭ ﺷﻼﻕ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺮﺩ.
🔹امام خامنه ای: ﮔﺎﻫﻰ ﺷﻨﯿﺪﻩ می شود ﮐﺴﺎﻧﻰ ﺩﺭ ﮔﻮﺷﻪ ﻭ ﮐﻨﺎﺭ می گویند، ﺁﻗﺎ ﻣﮕﺮ ﻣﺎ ﻣﻮﻇّﻔﯿﻢ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺮﺳﺎﻧﯿﻢ؟ ﺧﺐ ﺑﻠﻪ؛ ﻓﺮﻕ ﺣﺎﮐﻢ ﺍﺳﻼﻣﻰ ﺑﺎ ﺣﮑّﺎﻡ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ، ﺍﯾﻦ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻣﺎ ﺍﺳﺖ.
🔹امام خامنه ای: ﺍﻳﻦ ﻣﻨﺒﺮﻫﺎ ﻳﻚ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﺍﺳﺖ، ﺍﮔﺮ ﻣﺤﺘﻮﺍ ﻭ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﻣﻨﺒﺮﻫﺎﻱ ﻣﺎ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﻴﭻ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺍﻱ نمیتواند ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻮﺍﺟﻬﻪ ﻭ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﻜﻨﺪ.
🔸حسن ﺭﻭﺣﺎﻧﻲ: ﺩﻭﺭﺍﻥ ﭘﻴﺎم های ﻳﻜﻄﺮﻓﻪ ﺑﻪ ﺳﺮ ﺁﻣﺪﻩ، ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ ﭘﻴﺎﻡ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺑﻠﻨﺪﮔﻮﻫﺎﻱ ﻳﻜﻄﺮﻓﻪ، ﻣﻨﺒﺮﻫﺎﻱ ﻳﻜﻄﺮﻓﻪ ﻭ ﺳﻨﺘﻲ ﺑﻪ ﺳﺮ ﺁﻣﺪﻩ.
🔹امام خامنه ای: کسانی که ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺌﻮﺭﯾﺰﻩ ﮐﺮﺩﻥ ﺳﺎﺯﺵ، ﺗﺴﻠﯿﻢ ﻭ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺯﻭﺭﮔﻮﯾﺎﻥ، ﻧﻈﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﻃﻠﺒﯽ ﻣﺘﻬﻢ می کنند ﺧﯿﺎﻧﺖ میکنند ﻭ ﺩﺭﻭﻍ میگویند. ﻧﻈﺎﻡ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﻧﻈﺎﻡ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ، ﻧﻈﺎﻡ ﺷﺮﻑ ﻭ ﺳﻼﻣﺖ ﻭ ﺗﮑﺮﯾﻢ ﺑﺸﺮ ﺍﺳﺖ.
🔸حسن ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ: ﻣﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﭘﻨﺠﻪ ﺑﮑﺸﯿﻢ ﻭ ﺩﺍئما ﺳﺮ ﺟﻨﮓ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ. ﻋﺪﻩﺍﯼ ﺣﯿﺎﺕ ﺳﯿﺎﺳﯽﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﺭﮔﯿﺮیها ﻭ ﺁﺷﻮﺑبهاﺳﺖ.
🔹امام خامنه ای: ﻣﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻟﻔﻆ "ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺟﻬﺎﻧﯽ" ﺑﺮﺍﯼ ﭼﻨﺪ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﺴﺘﮑﺒﺮ ﻭ ﺯﻭﺭﮔﻮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﻢ. ﺑﻨﺪﻩ ﻣﺨﺎﻟﻔﻢ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ.
🔸حسن ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ: ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺟﻬﺎﻧﯽ ( 5+1 ) ﺗﻌﺎﻣﻞ ﻭ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﮐﻨﯿﻢ.
🔹🔸بعید است کسی با دیدن این چند نمونه در کنار بسیاری از نمونههای دیگر (که رسانهای و علنی نشده) به حسن روحانی ظلم کند و او را فدایی رهبر انقلاب بداند. روحانی اگر اهل فدا شدن باشد، در حال فدا شدن برای چیز دیگری است که همه ما میدانیم و نیاز به توضیح ندارد.
رنج فراق هست و امید وصال نیست
این هست و نیست کاش که زیر و زبر شود
#فاضل_نظری
#شبتون_سرشار_از_آرامش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عادیسازی خیانت و همجنسگرایی در شبکه منوتو!
شبکهای که برای تغییر سبک زندگی ایرانی طراحی و ساخته شده و باید به شدت در مقابل این حملات فرهنگی هوشیار بود...
@tabyinchannel
#کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
👌نکته حقوقی👌
📚سهم #دو_جنسه در ارث چگونه محاسبه می شود؟
⭕️توجه: دو جنسه ای (خنثی) که اینجا در مورد آن صحبت شده ، فردی است که هم دارای آلت تناسلی مردانه و هم زنانه هست ، افراد به اصطلاح ترنس ، جنسیت 👈فیزیکی آنها ملاک تقسیم #ارث است.
🔷اگر در افراد دوجنسه مردانگی غالب باشد به اندازه مرد و اگر زنانگی غالب باشد به اندازه زن ارث میبرند و اگر 👈نتوان جنسیت را تشخیص داد به اندازه نصف سهم مرد و نصف سهم زن به آنها ارث تعلق میگیرد (ماده ۹۳۹ قانون مدنی)
👈(تشخیص این امر با پزشکی قانونی است)
─═ঊ❥❥⚖️⚖️❥❥ঊ═─
@Sadat6191
#کارشناس_ارشد_حقوقی
💥⭐️💥⭐️💥⭐️💥⭐️💥
⭐️💥
💥
✅ #چه_کسانی باید از دستگیریهای اخیر بترسند؟
💠نباید از دستگیری #مفسدین و جایگاه آنان ترسید و یا به این فکر کرد که این دستگیری ها موجب بی آبرویی نظام می شود.
🔷از خانه یکی از مسلمانان مدینه #سرقتی شد، در این مورد دو نفر #متهم شدند؛ یکی مسلمان و دیگری یهودی، هر دو را #دستگیر کرده، به محضر #پیامبر_خدا آوردند. میان مسلمانان دلهره ای پیدا شد که اگر ثابت شود که مسلمان سرقت کرده برای ما در مدینه و نزد یهودیان آبرویی باقی نمی ماند، خدمت پیامبر رسیدند و گفتند: آبروی مسلمانان در خطر است؛ سعی شود که مسلمان تبرئه شود! امّا پیامبر #قضاوت_به_ناحق را برای #اسلام و مکتب آبروریزی دانستند. باز مسلمانان استدلال آوردند که: یهودیان تا کنون به ما ظلمها کرده اند و بر فرض که در این مورد به یک یهودی ظلم شود، در برابر آن همه ظلم چیزی نیست! اما #پیامبر_خدا فرمودند: حساب #قضاوت و #عدالت از حساب ناراحتی های قبلی جداست.
🔷سرانجام آن دو #متّهم مورد بررسی پیامبر قرار گرفتند و بر خلاف میل مسلمانان یهودی تبرئه شد و این نمونه #اجرای_عدالت، گرچه #در_نظر_سطحی برای مسلمانان آن زمان بی آبرویی به همراه داشت، ولی #در_واقع #مکتب_اسلام را برای همیشه #آبرومند و #بزرگ ساخت.
🔷از همین رو نباید از #دستگیری_مفسدین و #جایگاه_آنان ترسید و یا به این فکر کرد که این دستگیری ها موجب بی آبرویی #نظام میشود. آن چیزی که به #انقلاب و #حکومت_اسلامی آبرو می دهد، #اجرای_عدالت است، نه ملاحظات سیاسی. بر همین اساس #وظیفه دستگاه های امنیتی، نظارتی و قضایی، #حفظ_آبروی_دین و #حکومت_اسلامیست، نه آبروی مسئولین.
🔷#انقلابیون نیز نباید از تصفیه دمل های چرکین و مفسدین هراسی داشته باشند، #انقلاب_اسلامی بعون الله با این #غربالها عزیزتر خواهد شد و با قدرت بیشتر به سمت #آرمانها حرکت خواهد کرد. #آنهایی_باید_بترسند که #منافعشان به خطر افتاده و به همین دلیل در حال تزریق ترس و ناامیدی هستند.
∆علی جعفری - کانال رجا
@tabyinchannel
#کانال_تبیین
✅از سنگ صدا در می آید، اما از #انگلیسی_ها نه!
💠محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانهای در کانال تلگرامی خود نوشت:
🔷از سنگ صدا در می آید، اما از #انگلیسی_ها نه! #بریتانیای_صغیر با همه #وقاحتش، به چنان #خفّت و #سرشکستگی_بی_سابقه ای دچار شده که حتی پس از #رفع_توقیف_نفتکش_ایرانی، رویش نمی شود علنا بگوید نفتکش ما را هم آزاد کنید!
یعنی وضعیت پرونده به حدی #تحقیر_آمیز و #اعتبار_سوز است که #انگلیسی_ها ترجیح میدهند حتی کلمه ای در این باره حرف نزنند. نفتکش دیدی، ندیدی!
🔷آنها همچنین ترجیح دادند #آزادی_نفتکش_حامل_نفت_ایران را هم به دولت محلی جبل الطارق نسبت داده و اصلا از ذهن ها پاک کنند که #نیروهای_انگلیسی، اقدام به این #راهزنی_دریایی کرده بودند.
@tabyinchannel
#کانال_تبیین
👆
✅دیوار کشی #رئیسی میان "فاسد و فساد"
به گزارش مشرق، سید یاسر جبرائیلی تحلیلگر مسائل سیاسی در صفحه شخصی خود در توییتر درباره دیوار کشیدن حجت الاسلام والمسلمین #رئیسی نوشت:
@tabyinchannel
#کانال_تبیین
✨💥✨💥✨💥✨💥✨
💥✨
✨
✅پرسش
💠بر اساس این حدیث: «پس باب پرسش از اموری که به شما مربوط نیست را ببندید و خود را برای دانستن چیزهایی که از عهده شما برداشته شده به زحمت نیندازید و برای #تعجیل_فرج زیاد #دعا کنید که آن #فرج شما است»، آیا #امام_زمان(عج) از #جستوجو و تحقیق درباره #غیبت و #ظهور #منع کردند؟
⭕️پاسخ اجمالی
🔷در پارهای از #روایات توصیه شده است از #جست_و_جو و #کنکاش بیش از حد در باره برخی امور مرتبط با #مهدویت خودداری شود:
🔺 #امام_زمان(عج) در نامهاى به #سفیرش #محمّد_بن_عثمان درباره #علت_غیبت چنین نوشت: «وَ أَمَّا عِلَّةُ مَا وَقَعَ مِنَ الْغَیْبَةِ فَإِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُول: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْیاءَ إِنْ تُبْدَ لَکُمْ تَسُؤْکُمْ،[۱] ... فَأَغْلِقُوا أَبْوَابَ السُّؤَالِ عَمَّا لَا یَعْنِیکُمْ وَ لَا تَتَکَلَّفُوا عَلَى مَا قَدْ کُفِیتُمْ وَ أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَج...»؛[۲]
اما در مورد #چرایی_غیبت به این #سخن_خدا توجه داشته باشید که فرموده: اى کسانى که #ایمان آوردهاید، از چیزهایى #سؤال نکنید که اگر #آشکار شود، شما را #دگرگون سازد! پس درهاى #پرسش از آنچه برایتان #فایده چندانی #ندارد را ببندید و خود را به خاطر آنچه از شما خواسته نشده، به زحمت نیندازید و براى #تعجیل_فرج، زیاد #دعا کنید؛ زیرا #گشایش شما در آن است.
👇👇👇
👆👆👆
🔷نکتهای که #امام_مهدی(عج) در پایان توصیههای خود به صورت یک #قاعده_کلّى_عقلى بیان کردهاند آن است که ما سربسته به #حکیم_بودن_خداوند #اعتقاد داریم و براى تصدیق #حکمت_الهى، لازم نیست که از #رمز_و_راز همه کارهاى خدا سر درآوریم.[۳] این مطلب در کلّ #مباحث_اعتقادى و به خصوص در زمینه #همین_پرسش بسیار #کارگشا و روشنگر است.
🔷توضیح اینکه؛ ما به #حکیمانه_بودن_کارهاى_خداوند به خاطر خدایى او و اینکه #عقلاً #منزّه از هر نقصى (از جمله انجام کارهاى بیهوده و عبث) است، پى بردهایم. خدایى خدا #اقتضا میکند که هیچ #عیب_و_نقصى نداشته باشد و از آنرو که انجام کارهاى عبث، عیب و نقص است، به #حکم_عقل، #خداوند، #منزّه از آن میباشد. ولى نکته مهمّى که باید به آن توجّه داشت این است که براى تصدیق عقلى این قضیّه، #نیازى_نیست که از علت واقعی تمام افعال الهى هم آگاهى یابیم. بلکه با علم به اینکه دلیل بسیاری از کارهاى خدا #عقلاً برایمان مکشوف نیست، باز هم به #حکیم_بودن ذات قدّوس او حکم میکنیم. بله اگر در موردى #خداوند - به زبان #پیامبر(ص) یا #امام(ع)- خود دلیل افعال خویش را بیان فرمود، و یا آنکه #عقل مستقل نیز چنین دلیلی را درک کرد، از آن آگاه میشویم ولى #تصدیق حکیم بودن خداوند #منوط به دانستن آن دلایل واقعی نیست.
🔷بعد از پذیرش این #اصل_کلی، دیگر پذیرفتن #غیبت_امام_عصر(عج) بر اندیشهمان گران نمیآید، آنوقت دیگر توقّع نخواهیم داشت که ابتدا علّت واقعی آنرا دریابیم تا بعد حکیمانه بودن آنرا تصدیق نماییم. به همین جهت خود را ملزم نمیکنیم که دست به توجیهاتى بزنیم تا امر #غیبت را - به گمان خود - قابل قبول جلوه دهیم. در این صورت، در دانستن آنچه از عهدهمان برداشته شده، خود را به زحمت نمیاندازیم.
👇👇👇
👆👆👆
🔷این #سفارش خود #امام_عصر(عج) است که در پاسخ به سؤالى درباره #علّت_غیبت نوشتهاند. طبق این توصیه، #جستوجو و کنکاش از این امر چندان لازم نبوده و از مواردى است که دانستن آن به عنوان یک تکلیف بر گردن ما گذاشته نشده است. #وظیفه_ما #ایمان کامل و عمیق به آن امورى است که خداوند اراده فرموده و تلاش بیش از اندازه و آزاردهنده براى کشف از رمز و راز آن، کار صحیحى نیست. بلکه سزاوار است که به جاى یافتن دلیل واقعی غیبت، به دنبال آشنایى با #وظایف خاصّ خود در این زمان باشیم. البته دلایل و حکمتهایی در این زمینه ارائه شده است، اما هیچکدام آنها به تنهایی نمیتواند بیانگر علت تامه موجود در #غیبت حضرتشان باشد.
🔷نکته دیگر در این روایت، آن است که #این_حدیث تنها موردى است که #امام_معصوم(ع) تعبیر «علّت» را به کار برده و تصریح کرده که پرسش درباره آن #مجاز_نیست. در احادیث دیگر تعبیر «علّت» را به کار نبردهاند. از اینجا میتوان فهمید که #ائمّه(ع) از اطلاق این کلمه به آنچه در مقام #تعلیل_امر_غیبت فرمودهاند، ابا داشتهاند و این خود مؤیّدى است بر آنچه بیان شد.[۴] «علت» در اینجا به این معنا است که؛ در صورت وجود علّت، غیبت امام ضرورى گردد و در صورت عدم آن، ظهور (عدم غیبت) ایشان ضرورت یابد، اما اعلام برخی حکمتها چنین پیامدی را نداشته و میتوان در مورد آن پرسشها و گفتوگوهایی داشت.
🔷ناگفته نماند که در #ادلّه_نقلى، علّتى براى #غیبت_امام_عصر(عج) ذکر نشده و آنچه مطرح میشود یا مبتنى بر ادّعاى عقلى بودن آن است و یا #حکمت است و یا #استنباطى است که از برخى احادیث میشود.
👇👇👇
👆👆👆
❌بنابراین باید گفت:
🔺اوّلاً: همه آنچه به عنوان #علّت_غیبت در احادیث فرمودهاند، عامل مؤثّر در #غیبت_امام_زمان(عج) بوده است، ولى این تأثیر، ضرورت عقلى ندارد؛ یعنى چنین نیست که هر یک از این علل یا مجموع آنها، عقلاً غیبت امام(عج) را ضرورى کند. به تعبیر دیگر، میتوان گفت که عقلاً وجود هریک از این علّتها با عدم غیبت امام زمان هم سازگار است.
🔺ثانیاً: چنین نیست که اگر هر یک از این علّتها مرتفع شود یا همه با هم منتفى گردند، ضرورتاً #غیبت خاتمه یابد و #ظهور واقع شود.[۵]
🔷با توجّه به این دو نکته، میتوان گفت که مقصود از #بیان_علّت در احادیثى که #غیبت_امام_زمان را توضیح دادهاند و یا در کتب کلامی بدان پرداختهاند، همگی روشن نمودن برخى از #دلایل، #آثار و #فواید_غیبت میباشد. به این معنا که غیبت حضرت، داراى آن آثار و نتایج میباشد؛ امّا هیچکدام به معناى اصطلاحى کلمه، «علّت» نیستند.[۶]
پی نوشت:
[۱]. مائده، ۱۰۱
[۲]. طوسى، محمد بن الحسن، الغیبة (کتاب الغیبة للحجة)، ص ۲۹۲، قم، دار المعارف الإسلامیة، چاپ اول، ۱۴۱۱ ق؛ طبرسى، احمد بن على، الإحتجاج على أهل اللجاج، ج ۲، ص ۴۷۱، مشهد، نشر مرتضى، چاپ اول، ۱۴۰۳ق.
[۳]. بنى هاشمى، محمد، راز پنهانى و رمز پیدایى، ص ۲۱۴ – ۲۱۵، تهران، نیک معارف، چاپ اول، ۱۳۸۴ ش.
[۴]. همان، ص ۲۱۶ – ۲۱۷
[۵]. همان، ص ۲۳۰ – ۲۳۱
[۶]. نک: صافى گلپایگانی، لطف الله، سلسله مباحث امامت و مهدویت، ج ۳، ص ۱۲۱ - ۱۲۹، قم، دفتر نشر آثار حضرت آیت الله العظمى صافی، چاپ پنجم، ۱۳۹۱ ش.
∆منبع: وبسایت اسلام کوئست. نت
@tabyinchannel
#کانال_تبیین