eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️ 🌹 ⭕️ویژگیهای (عج) ⭕️هر یک از جمله‌های حدیث زیر به اصلی از اصول (ع) و یا به یکی از ویژگی‌های حکومت او اشاره می‌کند؛ شایسته است به متن این فرازها توجه شود: 🔷«یملکهم‌ الله مشارق الارض و مغاربها»؛ خداوند سراسر جهان را از خاور و باختر، در اختیار آنان قرار می‌دهد، یعنی می‌شود نه منطقه‌ای. 🔷«و یظهر الدین و یمیت الله به و باصحابه البدع و الباطل»؛ به وسیله او زنده و بدعت‌ها و باطل‌ها نابود می‌شوند، یعنی قوانین حکومت او را، که آئین خاتم اسلام است تشکیل می‌دهند. 🔷«حتی لایری اثر من الظلم و یأمرون بالمعروف»؛ از اثری دیده نمی‌شود و به نیکی‌ها امر می‌کنند، یعنی دارای می‌شود که هر نوع ستم را در سراسر جهان می‌زدایند و نیکی‌ها را گسترش می‌دهند. این چنین ویژگی‌هایی فقط از آن حکومت جهانی اسلام است و بس که (عج) تحقق بخش آن هست. 🔷یکی از ویژگی‌های حکومت امام(عج) گسترش و آبادی در سراسر جهان و تسلط بشر بر معادن زیرزمینی است و بشر در پرتو ، بر این تکامل دست می‌یابد. پیامبر اکرم (ص) در این مورد می‌فرمایند: در زمان مهدی (عج) آب در جهان افزایش پیدا کرده و نهرهایی پدیدار می‌شوند و گنج‌ها از دل زمین بیرون می‌آیند. 🔺ابن عباس که در دامان پیامبر گرامی اسلام (ص) و مکتب امیرالمؤمنین (ع) پرورش یافته دوران «حضرت مهدی» (عج) را چنین توصیف می‌کند: (عج) روی زمین را از داد پر کرده همچنان که پیش از او از ستم پر می‌شود و زمین پاره‌های جگر خود را بیرون می‌ریزد، آنگاه به عنوان نمونه می‌گوید: ستون‌هایی از طلا و نقره! 💠این نوع از احادیث اسلامی که به صورت متواتر «معنوی» در کتاب‌های حدیث وارد شده است، از یک حکومت جهانی توأم با تمدن عمیق و ریشه‌دار گزارش می‌دهد که در عصر طلایی (عج) تحقق می‌پذیرد. 📕جستجوی نور، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی @tabyinchannel
⭕️آثار و در جامعه 💠اثرات اجتماعی 🔷برهنگی و بدتر از آن، که نوعی تمسخر به حجاب است، موجب می شود و ایجاد میکند، همان چیزی که بنابه گفته روانشناسان، اعصاب را مختل میسازد و باعث انواع بیماری های جسمی و روحی میگردد. افزایش فحشاء، بالا رفتن آمار طلاق، عدم احساس امنیت، فروپاشی کانون خانواده و زدودن محبّت در آن، ابتذال و ، و... از دیگر اثرات بی حجابی است و البته همه اینها در جوامع بی حجاب به شکل ملموس دیده می شود. 🔷برخی میگویند: حجاب مانع ورود زن به عرصه اجتماع و فعالیت اجتماعی میگردد و پوششی که زن بر قامت خود می اندازد، موجب میشود که نتواند برخی کارها را به سادگی انجام دهد و... . اما ناگفته پیداست که این توجیهات واهی تر و سست تر از آن است که به آنها پرداخته شود. زیرا اولًا: چه بسیارند زنان عفیفه و محجبه ای که در مشاغل اجتماعی مشغول فعالیت هستند و هیچگاه پوشش، مانع کار آنها نشده و اصلًا کار بی پوشش را نمی پذیرند. ثانیاً: زن هر فعالیت اجتماعی را بپذیرد، اساسی ترین نقش وی در محیط خانواده است. 🔷 و ، وظیفه اصیل زن شمرده می شوند، وظایفی که هیچ کسی قادر به انجام آن نیست، به طوری که کوتاهی در همسرداری، محیط خانواده را خشک و بی روح نموده و قصور در تربیت فرزندان و سپردن آنها به کانون های تربیتی، قابل قیاس با تربیت کودک در دامن مادر نیست. 👇👇👇👇👇
طبیعی است پذیرفتن فعالیت اجتماعی از سوی زن بایستی جایگزین وظیفه اصیل او نشود و طبعاً بهادادن بیش از حد به فعالیت اقتصادی اجتماعی، وی را از وظیفه اساسی اش باز می دارد. حضرت زهرا سلام الله علیها میفرمایند: ما مِنْ شَی ءٍ خَیرٌ لِلْمَرْئَةِ مِنْ انْ لا تَری رَجُلًا وَ لا یراها.[۱] چیزی بهتر از این برای زن نیست که مردی را نبیند و مردی او را نبیند. 💠اثرات اخروی 🔷روایات و احادیث در مورد آثار اخروی بی حجابی بسیار است و اینجا به بیان نمونه ای بسنده می کنیم. پیامبر اکرم (ص) میفرمایند: دو دسته از اهل آتش میباشند، گروهی که تازیانه ای چون دم گاو همراه دارند و خلایق را با آن میزنند و دسته دوم زنان برهنه اند (زنانی که لباس رقیق و بدن نما می پوشند) آنها که به گناه میل دارند، موی سر خود را چون کوهان شتر بلند نموده اند، آنها داخل بهشت نمی روند و بوی آن را احساس نمی کنند.[۲] امام علی (ع) میفرمایند: در آخرالزّمان و قریب به قیامت که بدترین زمانه است، زنانی بی پوشش و بی دین ظاهر میشوند، آنها در هر فتنه ای داخل و به گناه متمایل و به سوی لذّات و تجملات سبقت گیر بوده و محرمات را بر خود حلال نموده اند، آنان در جهنم جاودان خواهند بود.[۳] |پی نوشت ها: [۱] مستدرک ‏الوسائل، ج ۱۴، ص ۱۸۲ [۲] صحیح مسلم، ج ۳، ص ۱۶۸۰ [۳] من لا یحضره الفقیه، ج ۳، ص ۲۴۷ |منبع: راسخون به نقل حوزه نت @tabyinchannel
⭕️خواهرم آیا 🔷حجابت را بر اساس مدهای روز دنیا انتخاب میکنی، یا آنچه حکم خداوند متعال است؟ 🔷حجابت را براساس حرف دیگران انتخاب میکنی یا حرف اهل بیت؟ 🔷حجابت را با حرف دیگران تغییر میدهی یا محکم بر سر عهدت با حضرت زهرا و شهدا هستی؟ 👈نکند آنقدر حجابت شل باشد که با باد و اینستاگرام از سرت بیافتد... 👈یا با کوچکترین فشارها و طعنه ها و نگاه‌های تلخ، کنارش بگذاری... 🔷از آن پاسداری کن. / امانت دار باش. /نگذار دیگران برای تو تصمیم بگیرند. 🔺بدان حکم فقط خـــــ💛ـــــداست @tabyinchannel
✨🔶✨🔶✨🔶✨🔶✨ 🔶 ⭕️چه کسی را از زندگی ما حذف می‌کند؟ 💠گویا هیچ در اجتماع وجود ندارد، هیچ خانم چادری خرید نمی‌کند، هیچ خانم چادری از امکانات خوب دنیا استفاده نمی‌کند و خانم چادری هم درس نمی‌خواند، دانشجو نيست و تحصیل نمی‌کند و... 👈این‌ها را می‌شود با دیدن پیام‌های بازرگانی تلویزیون و فیلم‌ها و سریال‌ها فهمید. 🔷نمی‌دانم چرا آن‌هایی که فیلم و سریال می‌سازند و آن هستند که ما از فیلم می‌سازیم، آیا ما جز این واقعیت جامعه نیستند؟ اگر آنها جزیی از این واقعیت جامعه هستند، پس چرا آنها در فیلم‌ها، سریال‌ها و حتی پیام های بازرگانی شما حضور ندارند؟ 🔷تا به حال به این اندیشیده‌اید که خود ما داریم را رواج می‌دهیم و ما داریم چادر را از زندگی زنانمان حذف می‌کنیم و به صورت غیر مستقیم صدا و سیمای ما تبلیغ بی چادری می‌کند و هر چه پوشش ها کمتر شود به همان میزان از حیای افراد کاسته خواهد شد. 🔷و آیا می‌دانید که فیلم‌سازان، کارگردان‌ها و تهیه کنندگان فیلم‌ها و سریال‌ها بر اساس نوع تفکر و سبک زندگی خود فیلم می‌سازند و هم یک نوع است؟ رسانه‌های ما باید در خدمت و انسان باشند، نه این‌که در خدمت تفکرات شیطانی باشد و رسانه در خدمت بشر باشد تا در جامعه ما حاکم گردد. 🔺اين كه رسانه‌ها تبليغ مي‌كنند مدل و سبک زندگي اسلامي در آن ديده نمي‌شود و ها به صورت ، ما را تربيت مي‌كنند. |منبع: وب‌سایت رهروان ولایت @tabyinchannel
✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨ 🌹 ⭕️ 🔶منظور از خانواده فاقد عيب و نقص نمي باشد، بلکه ممکن است اعضاي آن داراي مشکلات و موانعي هم باشند، ليکن در شيوه مقابله با آنها اتخاذ ميکنند، در اين خانواده موقعيت و جايگاه هر يک از اعضاء داراي ويژگي هایی بدين شرح است: 💠بينش تکاپوي 🔷يعني بينشي که فرد را بر مي انگيزد تا روابط زندگي را پديده اي بسته و جبري و گريز ناپذير نپندارند، اعضاي خانواده همديگر را ميدانند، به کرامت انساني همديگر احترام ميگذراند، عرصه زندگي را به نوآوري ميگشايند. 💠تبادل عاطفي در برابر انجماد عاطفي 🔷اين خانواده عواطف خود را با شيوه ها ي قلبي، کلامي و عملي تبادل ميکنند، به قلب اجازه ورود احساسات منفي را نميدهند. به وسيله زبان ابراز محبت ميکنند و از بذل دريغ ندارند. زن و شوهر روحيه همسر خود را ميشناسند و محبت قلبي و کلامي را در عمل پياده ميکنند. 👇👇👇👇👇
💠مثبت گرايي 🔷از مهمترين ويژگي هاي خانواده متعادل، است. در اين خانواده زوجين، بيشتر زيبايي هايي همديگر را مي بينند. حتي المقدور از جنبه هاي منفي اغماض مي کنند، از برخوردارند، جنبه هاي خوب شخصيت همسر خود را تحسين و تأييد مي کنند، جنبه هاي روحي مشترک اعضا را شناسايي کرده وبه تقويت آنها مي پردازند. 💠تفاهم بجاي تخاصم 🔷براي رسيدن به تفاهم به مي انديشيند، حضور ديگران و در خلوت و تنهايي را رعايت مي کنند، به سخنان هم با علاقه گوش ميدهند، از مقايسه همسر خود با ديگران بشدت پرهيز مي کنند، صداقت و راستي را همواره در وجود خود تقويت ميکنند. 💠همگرايي بجاي واگرايي 🔷در چنين خانواده اي اعضا با هم دارند، تشخيص را به منفعت شخصي خود ترجيح ميدهند. 💠مثل دو بال يک پرنده مکمل يکديگر هستند 🔷رشد و ترقي يکجانبه در اين خانواده مورد نظر نبوده و از هر فرصتي براي و بهره برداري از زندگي مشترک استفاده ميکنند. 👇👇👇👇👇
💠به جاي مفارقت به مشارکت مي انديشند 🔷دست همت بالا زده با و قبول مسئوليت در زندگي، بهترين جلوه مشارکت را به نمايش مي گذارند. 💠به به جاي مرد سالاري و زن سالاري معتقد هستند. 💠 در چنين خانواده اي و حقيقت تنظيم ميشود. 💠 را در برابر تلخ کامي قبول دارند. 🔷مهمترين عامل تعادل در خانواده متعادل، و است. گشاده رويي و خوش اخلاقي از ويژگي هاي مردم ممتاز است. اعضاء اين خانواده به ظاهر شاد و با نشاط مي انديشند. 💠به بزرگ منشي در مقابل کودک انديشي مي انديشند 🔷براي اين منظور، بزرگواري و گذشت، عيب پوشي و پرهيز از اشاعه بدي ها، ، براي اصلاح اشتباهات و راز داري و به شخصيت همديگر را همواره مورد توجه قرار مي دهند. |منبع: وبسایت راسخون به نقل از کتاب خانواده خوشبخت، فرزند موفق، خسرو امير حسيني، تهران، عارف کامل، صص ۱۲ و ۱۴ @tabyinchannel
✨🌷✨🌷✨🌷✨🌷✨ 🌷 ⭕️آيا آيه ۶ سوره «كافرون» آزادى را مجاز مى شمارد؟! 🔷گاهى چنين تصور شده كه آخرين آيه سوره «كافرون» كه میگويد: «آئين شما براى خودتان، و آئين من براى خودم» [«لكم دينكم و لي دين»] همان مفهوم «صلح كل» را دارد، و به آنها اجازه مى دهد بر آئينشان بمانند؛ چرا كه اصرار بر پذيرش آئين اسلام نمى كند! 🔷ولى اين پندار بسيار و بى اساس است، زيرا به خوبى نشان میدهد: اين تعبير، نوعى و است، يعنى آئين شما ارزانى خودتان باد! و به زودى آن را خواهيد ديد، 🔷شبيه آنچه در آيه ۵۵ سوره «قصص» آمده: وَ إِذا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَ قالُوا لَنا أَعْمالُنا وَ لَكُمْ أَعْمالُكُمْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ لا نَبْتَغِي الْجاهِلينَ: «مؤمنان، هر گاه سخن لغوى را بشنوند از آن روى میگردانند، و میگويند: اعمال ما براى ما و اعمال شما براى خودتان، سلام بر شما (سلام وداع و جدائى) ما طالب جاهلان نيستيم»! 🔷شاهد گوياى اين مطلب، صدها آيه است كه را در تمام اشكالش میكوبد، از هر كارى منفورتر مى شمرد، و میداند. جوابهاى ديگرى از اين سؤال نيز داده اند، مانند اين كه: آيه محذوفى دارد و در تقدير چنين است: لَكُمْ جَزاءُ دينِكُمْ وَ لِيَ جَزاءُ دينِى: «جزاى دين شما براى شما، و جزاى دين من براى من». 🔷ديگر اين كه: در اينجا به معنى است، و آيه نيز هيچ محذوفى ندارد، و مفهومش اين است: «شما جزاى خودتان را مى گيريد و من هم جزاى خودم را». 🔺ولى تفسير و پاسخ اول مناسب تر به نظر میرسد. 📕تفسير نمونه، جلد ۲۷، صفحه ۴۱۹ @tabyinchannel
⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️ 🌸 ⭕️اينكه میگويد: «الا بذكر اللّه تطمئن القلوب» چگونه دل با ياد خدا آرام میگيرد؟ 💠ابتدا بايد عوامل نگرانى و پريشانى را بررسى كنيم تا كلام قرآن روشن شود.  🔷گاهى و به خاطر آينده تاريك و مبهمى است كه در برابر فكر انسان خودنمائى میكند، اما به خداوند قادر و متعال، خدايى كه همواره كفالت بندگان خويش را بر عهده دارد، میتواند اينگونه نگرانيها را از ميان ببرد و به او دهد كه تو در برابر حوادث آينده درمانده نيستى، .  🔷گاه ، فكر انسان را به خود مشغول میدارد، نگرانى از كه انجام داده، اما توجه به اينكه و توبه پذير و رحيم است به او میدهد.  🔷گاه و انسان در برابر عوامل طبيعى و گاه در مقابل انبوه دشمنان داخلى و خارجى او را نگران میسازد، اما هنگامى كه به مى افتد و متكى به قدرت و رحمت او میشود، قدرتى كه برترين قدرتهاست و هيچ چيز در برابر آن ياراى مقاومت ندارد، قلبش آرام مى گيرد.  🔷گاهى ريشه انسان، احساس پوچى زندگى و بى هدف بودن آن است، ولى كسى كه به خدا دارد و مسير تكامل زندگى را به عنوان يك هدف بزرگ پذيرفته، همچون افراد بى هدف سرگردان نيست.  🔷 و دلباختگى در برابر زرق و برق زندگى مادى، يكى از بزرگترين انسانها بوده و هست، اما و توجه به آزادگى مومن كه هميشه با زهد و و عدم اسارت در چنگال زرق و برق زندگى مادى همراه است به همه اين اضطرابها پايان مى دهد.  🔷يك عامل مهم ديگر براى نگرانى ترس و است. از آنجا كه امكان مرگ تنها در سنين بالا نيست، بلكه در سنين ديگر بخصوص هنگام بيماريها، جنگها، ناامنيها وجود دارد. اين نگرانى میتواند عمومى باشد، ولى اگر ما از نظر جهان بينى، مرگ را به معنى فنا و نيستى و پايان همه چيز بدانيم، اين اضطراب و نگرانى كاملا بجاست، اما هرگاه ، را دريچه اى به يك و بدانيم و گذشتن از گذرگاه مرگ را همچون عبور از دالان زندان و رسيدن به فضاى آزاد بشمريم، ديگر اين نگرانى بى معنى است، و هنگامى كه ديديم اين عوامل - كه البته عوامل نگرانى منحصر به اينها نيست - در برابر ايمان به خدا ذوب و بى رنگ و نابود مى گردد؛ تصديق خواهيم كرد كه .  📕تفسير نمونه ج ۱۰، ص ۲۱۰، آيت الله ناصر مكارم شيرازى و ديگران @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا