eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
تبیین
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️روایتی از (ع) 🔶برای اطلاع از وقایع کربلا باید به مقاتل رجوع کرد. یکی از مقاتل معروف، مقتل نوشته «محمد بن علی بن بابویه» مشهور به است که «محمد صحتی سردرودی» آن را ترجمه کرده و با نام «امام حسین علیه السلام و عاشورا از زبان معصومان علیهم السلام» منتشر کرده است. 💠نحوه شهادت (ع) در این مقتل بدین صورت آمده است که ترجمه آن تقدیم میگردد: 🔷امام سجاد علیه السلام میفرمایند: آن گاه که کار، بر علیه السلام سخت و دشوار شد، آنان که با او بودند به او نگریستند و او را بر خلاف حال خویش یافتند، چرا که هرگاه کار بر آنان دشوار می‌شد رنگ رخشان دگرگون میگشت، و بدنشان می‌لرزید و دلشان را وحشت فرا می‌گرفت. اما علیه السلام و برخی از یاران مخلصش، چنان بودند که ، اعضای بدنشان قرار می یافت و جانشان می‌آرامید. به یکدیگر میگفتند: نگاه کنید !   🔷 علیه السلام به آنان گفت: ای نجیب زادگان، شکیبا باشید که ، تنها پلی است که شما را از رنج ها و سختی ها میرهاند و به بهشت های پهناور و نعمت های همیشگی میرساند، کدام یک از شما نمیخواهد که از زندان به کاخ درآید، در حالی که مرگ به دشمنان شما چنان است که کسی از کاخ، به زندان و عذاب درآید. همانا پدرم، از رسول خدا صلی الله علیه و آله به من خبر داد که گفت: این جهان، زندان مؤمن و بهشت کافر است و مرگ در این پلی است که آنان را به بهشت هایشان و اینان را به دوزخشان می رساند. نه دروغ گویم و نه دروغ گفته اند! 🔷امام سجاد (ع) میفرمایند: پس از آنکه تمامی یاران و (ع) شهید شدند؛ علیه السلام نگاهی به چپ و راست کرد، اما کسی را ندید. سرش را به سوی آسمان بلند کرد و گفت: خدایا تو می بینی که با فرزند پیامبرت چه میکنند. بنوکلاب میان او و آب، حایل شدند. تیری زدند که در گلویش نشست و از اسبش افتاد. تا تیر را کشید و دور انداخت کف دستش را زیر خون گرفت، هنگامیکه دستش پر از خون شد سر و محاسنش را با آن آغشت و گفت: من در حالی که ستم دیده و در خونم تپیده ام، به لقاءالله می شتابم، سپس بر گونه ی چپش به خاک افتاد.   🔷دشمن خدا، سنان بن انس ایادی و شمربن ذی الجوشن عامری در میان مردانی از اهل شام، پیش آمدند تا در بالای سرش ایستادند و به یکدیگر گفتند: منتظر چه هستید؟ این مرد را راحتش کنید. سنان بن انس ایادی از اسب، فرود آمد و محاسن علیه السلام را گرفت و با شمشیر به گلویش زد و گفت: به خدا سر از تنت جدا میکنم و خود میدانم که تو پسر رسول خدایی و از جهت پدر و مادر، برترین مردمانی. 🔷اسب امام حسین علیه السلام به پیش آمد و یال و کاکل خود را با خون آغشته ساخت و شروع کرد به دویدن و صیحه کشیدن. دختران پیامبر تا صیحه ی اسب را شنیدند، از خیمه ها بیرون آمدند که ناگهان، اسب بی سوار دیدند و دانستند که علیه السلام کشته شده است. ام کلثوم دختر -خواهر- امام حسین علیه السلام هم در حالی که دست را بر سر نهاد بود بیرون آمد، او فریاد ناله می‌کرد و می‌گفت: وامحمداه! این حسین است که چنین در بیابان افتاده و عبا و عمامه اش به غارت رفته است. لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم... منبع: راسخون به نقل سایت ستاره @tabyinchannel
⭕️ ... 🔷هنگامی که حضرت زینب سلام الله علیها مشاهده کرد، علیه السلام روی زمین افتاده و دشمنان جنایتکار اطراف پیکر مطهر وی را با هدف کشتن ایشان گرفته‌اند، از خیمه بیرون آمد و خطاب به عمر سعد، به عنوان سرزنش فرمود: «یابن سَعد! اَیُقتَلُ اَبُوعبداللّه وَ انتَ تَنظُرُ اِلَیهِ؟».[۱] فرزند سعد! آیا ابوعبداللّه کشته می‌شود و تو تماشا می‌کنی؟! او هیچ جوابی نداد و روی از حضرت زینب سلام الله علیها برگرداند، در یک مرحله دیگر زینب تلاش کرد تا شاید از کشته شدن  علیه السلام جلوگیری نماید. 🔷از این رو، خطاب به آن مزدوران نمود و گفت: «اَما فیکم مُسلِمٌ؟»[۲] آیا در بین شما یک نفر مسلمان نیست؟ باز هیچکس پاسخی نداد. وقتی  علیه السلام از روی اسب بر روی زمین افتاد، زینب کبری سلام الله علیها فریاد برآورد: «وا اخاه، واسیّداه، وا اهل بیتاه، لیت السماء انطبقت علی الارض...».[۳] وای برادرم، وای سرورم، وای اهل بیتم، ای کاش آسمان بر زمین واژگون می‌شد. پی نوشت: ۱ - وقعة الطف (ابو مخنف)، ص ۲۸۷ و الارشاد (شیخ مفید)، ج ۲، ص ۱۱۲ و تاریخ طبری، ج ۵، ص ۴۵۲ ۲ - شیخ مفید، همان، ج ۲، ص ۱۱۲ و منتهی الامال، ج ۱، ص ۷۰۱ ۳ - بحارالانوار، ج ۴۵، ص ۵۴ و منتهی الامال، همان، ج۱، ص ۷۰۱ و با عبارتی مشابه در تاریخ طبری، ج ۵، ص ۴۵۲ |منبع: وبسایت ویکی اهل البیت @tabyinchannel
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ ثمره قیام عاشورا 💠آیا قیام عباسیان هم متاثر از قیام عاشورا بود؟ 🔷قیام هاى فراوانی پس از نهضت امام حسین علیه السلام صورت گرفت که بزرگ ترین آنها انقلاب عباسیان بود که در سال ۱۳۲ هجرى به پیروزى رسید و بساط حکومت بنى امیه را برچید. نیرومندترین عامل پیروزى عباسیان در این انقلاب، شرح ستمگری هاى بنى امیه نسبت به بنى هاشم و مظلومیت این خاندان بود و از نظر تحریک خشم مردم بر ضد بنى امیه، یاد آورى شهادت امام حسین علیه السلام بیشترین تأثیر را داشت. 🔷مورخان مى نویسند: هنگامى که سر بریده «مروان» آخرین خلیفه اموى را نزد «ابوالعباس» نخستین خلیفه عباسى آوردند، ابوالعباس سجده اى طولانى کرد و پس از آنکه سراز سجده برداشت، خطاب به سر بریده مروان چنین گفت: «ستایش خدا را که انتقام مرا از تو و قبیله ات گرفت، ستایش خدا را که مرا بر تو پیروز و مظفر گردانید». سپس افزود: «اکنون، برایم مهم نیست که مرگم کى فرا رسد، زیرا به انتقام خون حسین علیه السلام دو هزار نفر از بنى امیه را کشتم...».[۱] 🔷وقتى که جنازه هاى نیمه جان سران بنى امیه را در برابر ابوالعباس روى هم انباشتند، دستور داد بر فراز جنازه ها سفره اى گستردند و غذا آماده نمودند، آنگاه روى جنازه ها نشست و سر گرم صرف غذا شد، در حالى که هنوم بعضى از آنها زیر پاى او تکان مى خوردند! وقتى که از خوردن غذا فارغ شد، گفت: هرگز در عمرم غذایى به این گوارایى نخورده ام! آنگاه گفت: پاهاى اینها را گرفته بکشید و در راه ها بیفکنید تا مردم اینان را پس از مرگشان نیز لعن کنند (همچون زمان حیاتشان). طولى نکشید که مردم دیدند سگها پاهاى جنازه هایى را گرفته و بر زمین می کشند و مى برند که لباس هاى ملیله دوزى شده و گران قیمت بر تن آنها است![۲] پی نوشت: [۱] ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، قاهر، ج ۷، ص ۱۳۰. این قضیه را مسعودى نیز در مروج الذهب، ج ۳، ص ۲۵۷ نقل کرده، ولى به جاى دو هزار نفر، دویست نفر نقل کرده است. [۲] ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، قاهر، ج ۷، ص ۱۳۹ 📕سیره پیشوایان/مهدی پیشوایی منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
⭕️قالَ رَجُلٌ لِلْحُسَيْنِ بْنِ عَلىٍّ عليه السلام: يا ابْنَ رَسُولِ اللّه ِ أَنَا مِنْ شيعَتِكُمْ، قالَ: اتَّـقِ اللّه َ وَ لا تَدّْعِيَنَّ شَيْئاً يَقُولُ اللّه ُ لَكَ كَذِبْتَ وَفَجَرْتَ فِى دَعْواكَ، إِنَّ شيعَتَنا مَنْ سَلُمَتْ قُلُوبُهُمْ مِنْ كُلِّ غِشٍّ وَغِلٍّ وَدَغَلٍ، وَلكِنْ قُلْ أَنَا مِنْ مَوالِيكُمْ وَمُحِبّيكُمْ.  🔷مردى به عليه السلام گفت: اى فرزند رسول خدا من از شيعيان شمايم، فرمود: از خدا بترس! چيزى را ادّعا نكن كه خدا بگويدت دروغ گفتى و ادّعاى گزافى كردى، شيعيان ما كسانى اند كه دلهايشان از هر نوع غلّ و غشّ و دغلكارى پاك باشد، ولى تو بگو: من از دوستان و علاقه مندان شمايم. 📕بحارالانوار، ج ۶۸، ص ۱۵۶ @tabyinchannel
⭕️مراقبت از در 🔶چگونه از کودکان در فضای نا امن اینترنت مراقبت کنیم؟ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔶✨🔶✨🔶✨🔶✨ ✨ ⭕️ایستادگی جریان تحریف مقابل 🔷درد را از هر طرف بخوانیم درد است. درد اینجاست که سال‌ها از فرمان راه‌اندازی گذشته و هنوز اندرخم یک کوچه‌ایم و درد عمیق‌تر اینکه همواره تا از سخن به میان می‌آید گویی وارد شده باشیم، و قرار دادن افکار عمومی در برابر یک ضرورت حتمی مواجه می‌شویم. موضوعی که در صورت تحقق هم، ما را در انتهای لیست اقدام کنندگان قرار می‌هد. 🔷همان‌هایی که شبکه ملی اطلاعات را در قیاسی نادرست تبدیل شدن ایران به کره شمالی تعبیر کردند و و دادند تا هر زمان نام این مهم به گوش می‌رسد ناخودآگاه واکنش برانگیز باشد، همان‌ها امروز و به‌کارگیری توان رسانه‌ای سعی در تحریک افکار عمومی به مقابله با طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و » دارند. 🔷این با طرح گزاره‌های از اساس پر‌اشکال، ، برجسته‌سازی برخی واژگان و عدم پرداخت به نکات مهم طرح سعی در برای مقابله با طرح و به نتیجه نرسیدن آن و اساساً ساماندهی فضای افسارگسیخته مجازی دارند. 🔷این موضوع از همان ابتدای کار و با و تنها‌ اشاره به ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی پیگیری شده است. عنوان این طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» است. دو واژه و نیز در روانشناسی زبان دارای بار معنای مثبت هستند و اینکه عده‌ای حتی ساماندهی را با عنوان انسداد پیگیری می‌کنند خود نشان می‌دهد می‌توان در هزاره سوم و عصر انبوه رسانه زیست و این‌چنین در و سانسور گیر افتاد و مقهور پروپاگاندای رسانه‌ای شد. 💠اما چگونه مقابل ساماندهی پیام‌رسان‌ها ایستاده است؟ 🔷اگر از آدرس غلط دادن موضوع به «فیلترینگ» که پیش از این‌اشاره شد عبور کنیم، با درباره بندها و تبصره‌های گوناگون طرح مواجه هستیم. یکی از موضوعات، بر موضوع تعطیلی پیام‌رسان‌های خارجی است. موضوعی که این‌گونه عنوان شده است: «عرضه و ارائه خدمات پیام‌رسان‌های اجتماعی «داخلی» و «خارجی» در کشور مستلزم ثبت پنجره واحد و و مشروط به تأیید هیئت نظارت خواهد بود و این امر هم مستلزم تعیین شرکتی ایرانی به‌عنوان نماینده قانونی است.» 🔷 این ماده، همان‌هایی هستند که چندی پیش وقتی از تصمیم خود برای مسدود کردن خبر داد و و مدیرعامل شبکه اجتماعی تلگرام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت برای فیلتر شماری از کانال‌ها را و کانال مستقیمی را نیز برای گزارش کانال‌های موردنظر دولت اندونزی ایجاد کرده است تا جاکارتا از تصمیم خود برای مسدود کردن تلگرام منصرف شود، از آن تعریف و تمجید کردند. 🔷همان زمان مدیرعامل تلگرام گفته بود: مقام‌های این وزارتخانه فهرستی از کانال‌های عمومی تلگرام با محتوای مرتبط با موارد تروریستی را برای ما ایمیل کرده بودند و ما نتوانستیم به‌سرعت آنها را بررسی کنیم و بعد می‌گوید ما تمامی کانال‌های مرتبط با مسائل تروریستی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اندونزی گزارش کرده بود را فیلتر کردیم و... نمی‌توان بدون پذیرش و قواعد کشوری، در آن آزادانه فعالیت کرد. 🔗متن کامل یادداشت را اینجا 👈kayhan.ir/fa/news/197151 بخوانید. @tabyinchannel
⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️ 🌹 ⭕️با این فرمول ها از 🔶اگر شما هم این حس را دارید و لذتی از زندگی خود نمی‌برید و می‌خواهید از نجات پیدا کنید و به دنبال راه نجات می‌گردید، این نوشتار را بخوانید چون می‌خواهیم را بیان کنیم. امام علی(ع) میفرمایند: ثمره حسادت، رنج و بدبختى در دنیا و آخرت است.[۱]   💠به آسیب ها و پیامد های حسد توجه کنید 🔷قبل از اینکه این بیماری تبدیل به غده سرطانی شود باید به خودتان بیایید و برای تلاش کنید. چون حسد برای شما ارمغانی جز گرفتاری و مصیبت به همراه ندارد. امام صادق(ع) میفرمایند: پیش از آنکه به محسود زیان برساند به خود زیان می‌رساند.[۲]  برای کسی سود نداشته است که بخواهد برای شما سودمند باشد. اولین فردی که حسادت کرد (شیطان) الان مورد لعن و نفرین تمام افراد است و جایگاه او در آتش جهنم است. اگر دوست دارید که همانند شیطان مورد لعن و نفرت مردم قرار بگیرید پس حسادت کنید.  عاملی است که دنیای شما سیاه باشد و تفاوت الماس و شیشه را تشخیص ندهید و هیچ لذتی از زندگی خود نبرید. امام صادق(ع) میفرمایند: بخیل را آسایشى نیست و را لذّتى.[۳] توجه؛ هیچ کس با به موفقیت نرسیده است، بلکه پشتکار و همت بلند است که سبب موفقیت و رسیدن به آرزوهای شماست.    💠از مقایسه کردن دوری کنید 🔷اگر تمام نگاه شما به زندگی دیگران باشد و خود را دائما با آنها کنید، اگر موفقیتی در زندگی آنها ایجاد شود، هم در درون شما ریشه می‌کند. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش دادن به حسادت این است که ها را . چون مقایسه کردن است که کمبودها را در زندگی شما نمایان و نعمت ها را از نظر ‌شما پنهان می‌کند.  نکته: آقایان و خانم هایی که زندگی دیگران را با خودشان مقایسه میکنند و حسرت و حسادت آن را میخورند باید این نکته را به آنها یادآوری کرد که هیچگاه را با باطن زندگی خود مقایسه نکنید، شاید آنها در زندگی خصوصی خودشان آرامشی نداشته باشند.    💠از خداوند طلب خیر و رحمت کنید 🔷باید این نگاه را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید که؛ بجای کردن، تلاش و کوشش میکنم و از خداوند منان تقاضا میکنم که بهترینها را برای من در نظر بگیرد. چون فکر کردن درباره زندگی دیگران و بزرگ کردن تفاوتهای موجود در زندگی شما و دیگران، باعث ایجاد حسادت به آنها میشود و هیچ خیر و برکتی را به همراه خود نخواهد داشت.  بجای آرزو کردن اینگونه تفاوت ها، از فضل خدا و لطف و کرم او تمنا کنید که به شما از نعمتهای مختلف و موفقیتها و پاداشهای نیک ارزانی دارد، و در نتیجه افرادی خوشبخت و سعادتمند باشید؛ خواه مرد باشید یا زن، و خواه از این نژاد باشید یا نژاد دیگر، و در هر حال آنچه را خیر واقعی و سعادت شما در آن است بخواهید، نه آنچه شما خیال می‌کنید.[۴]    💠رفتارهای برخلاف میل خود انجام دهید 🔷اینکه بگوییم در انسانها بوجود نمی‌آید حرف بی منطقی است. (غیر از معصومین که حسادت در آنها راه ندارد) اما می‌شود رفتارهای انجام دهیم که بر خلاف حسادت است. مثلا؛ اگر شما نسبت به یکی از دوستان همکار خودتان حسادت میکنید و آرزو میکنید که اخراج شود، باید در پیش مدیر خود، از او تعریف و تمجید کنید. اگر این رفتارهای بر خلاف میل را با توکل به خداوند انجام دهید، قلب شما جایی برای حسد نخواهد بود.    💠تلاش و پشتکار سازنده 🔷برای خودتان کارها و فعالیتهایی در نظر بگیرید و مشغول آنها شوید و برای رسیدن به بهترین نتیجه، تلاش و کوشش فراوان کنید تا ثمره خوبی ببینید. این مشغولیت هدفمند که تلاش و کوشش شما را در پی دارد باعث خواهد شد که نگاه شما خیره به زندگی و موفقیتهای خودش باشد و از مقایسه زندگی خود با دیگران و حسرت خوردن آنها در امان باشد.    💠تلقین را فراموش نکنید 🔷 نیز یکی از راه‌های پیراستن خویش از صفات رذیله است. حسود می‌تواند به وسیله تلقین، خود را از حسد پاک کند و به خود بگوید؛ نباید من حسادت داشته باشم. باید تحمل دیدن و شنیدن امتیاز و برتری دیگران را داشته باشم، همواره این تلقین را تکرار کند تا از بیماری رهایی یابد.[۵] نکته: چرا همیشه انرژی منفی را باید به خودمان تلقین کنیم و سبب عقب ماندگی خود شویم، گاهی هم لازم است که به خودمان تلقین کنیم که می‌توانیم بهترین باشیم بدون اینکه حسرت زندگی دیگران را بخوریم.  پی نوشت : [۱] غرر الحکم ،۴۶۳۲  [۲] مصباح الشریعه، ص ۱۰۴ [۳] الخصال، ج ۱۰، ص ۲۷۱ [۴] تفسیر نمونه، ج ۳، ص ۴۰۵ [۵] حسد (سید رضا صدر، چاپ هفتم)، ص۷۸ منبع: وبسایت راسخون با تلخیص @tabyinchannel
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️شیوه های 🔶یکی از نگرانیهای همیشگی والدین در اغلب خانواده ها (گاهی مواقع نوجوان) میباشد و نوعا به دنبال راهی برای رفع این مشکل میباشند. در و نوجوان دارد که متأسفانه در اغلب موارد از در مقابل کودکان میباشد و پدر و مادرها خود در به وجود آمدن آن نقش عمده ای دارند. سعی نموده ایم در این مقاله به عوامل ایجادکننده و راه حل های آن بپردازیم. 💠مهم ترین عوامل بددهنی کودکان 🔷 و زشت در مرسوم بوده که در این صورت طفل با بدین رفتار ناپسند گرایش یافته و آن را در خویش پرورش خواهد داد. 🔷برخی از همچون عمو، دایی و حتی خود پدر و مادر لحن کودکانه طفل را مستمسکی قرار داده و تقلید الفاظ رکیک توسط وی، آنان را به خنده و شادی وامی دارد و پرواضح است که بعدها رفع یک کاملاً مستقر شده در ذهن طفل تا چه اندازه با سختی همراه خواهد بود و معمولاً در حدود سن ۵ - ۶ سالگی، توجه پدر و مادر به قبح و زشتی آن جلب شده و تازه آن زمان است که به فکر چاره می افتند، در این زمان پدر و مادر از اینکه کودک خردسال بدون هیچگونه ابایی به فحاشی و ناسزاگویی میپردازد، متعجب و نگران میشوند در حالیکه توجه به زیربنای موضوع جای هیچگونه شگفتی بجا نخواهد گذاشت. 🔷گاهی کودک آن زمان که به سن نوجوانی نزدیک میشود، برای تثبیت استقلال خود، به این کار دست میزند. 🔷در بعضی مواقع به طور ناخواسته ای ایجاد میکند که در آن کودک یا نوجوان دچار عصبانیت و خشم شدید میشود و همین امر اعصاب او دچار اختلال کرده و ناخودآگاه الفاظ زشت و قبیح بر زبان وی جاری خواهد شد بنابراین تا آنجا که امکان دارد باید کوشید زمینه های عصبانیت را از بین برد. 🔷گاهی علت بدزبانی، وجود گروهی از است که کودک یا نوجوان از آنها تأثیر جدی میپذیرد، در اینخصوص چاره ای نیست جز آنکه و عطوفت اعتماد کودک را جلب نمود و از طریق آگاهی دادن غیر مستقیم درباره رفیقان بد و جایگزین کردن دوستان خوب مشکل را حل نمود. 🔷گاهی مواقع کودکان ما فکر میکنند که صحبت صریح و بی پرده در مورد کارکردهای بدن و ادرار و مدفوع خنده دار است و نوعی شوخی به حساب می آید که البته عکس العمل ما میتواند تا حدود زیادی او را متوجه اشتباهش نماید. 🔷مواقعی پیش می آید که کودکان تنها وقتی با دوستانشان گرم صحبت میشوند از عبارات زشت و ناپسند استفاده میکنند که این امر باعث ناراحتی و رنجش خاطر والدین میگردد و ایشان را متوجه وجود رفتار دوگانه فرزندشان در جمع خانواده و دوستان میسازد و برایشان مشخص نیست که ایراد و اشکال از کجاست و چه باید کرد؟ 💠راه حل های اصلاح بد زبانی برای رفع این گونه مشکلات نیز راهکارها و توصیه هایی بیان شده است که به نمونه هایی از آن اشاره مینماییم. 🔷بچه های کوچک، درست مثل «طوطی» هستند، آنها چیزهایی را که میشنوند، حتی وقتی معنای آن را نمیدانند، تکرار میکنند. اگر فرزندتان کوچک است و معنی کلمه زشتی را نمیداند، اما به تقلید از دیگری آن را گفته است فقط بگویید: «آدمهای خوب نباید چنین کلماتی را به کار ببرند. در عوض میتوانی بگویی... » و کلمه قابل قبولی را جایگزین کنید. بهتر است از همان لحن و همان میزان صدایی استفاده کنید که او برای بیان کلمه زشت به کار برده است. 🔷اگر کودک بزرگتری حرفهای زشت میزند و معنی آنها را نیز میداند، می توانید با آرامش بگویید: «این نوع حرف زدن غیر قابل قبول است. میدانم آنقدر باهوش هستی که عبارت قابل قبولی به جای آنها پیدا کنی». 🔷وقتی فرزند خردسال و شیرین زبان شما، کلمه زشتی را بر زبان جاری میکند، شادمانی نکنید و مغلوب احساسات خود نشوید و همان لحظه با آرامش به او بفهمانید که سخنش ناپسند است. 🔷هنگام مواجهه با بددهنی نوجوان فقط روترش کنید و در موقعیت های عاطفی، با سخنی نرم، او را از این عمل بازدارید. 🔗متن کامل را اینجا 👈ahlolbait.com/article/8538 بخوانید. @tabyinchannel
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️ (س) بانوی دوم اسلام 🔷 (س) بعد از مادرش حضرت زهرا(س) در و در واقع بانوی دوم اسلام می توان او را معرفی کرد. بررسی زندگی (س) بسیار آموزنده برای امت ما و مخصوصاً هست. همه زندگی حضرت آموزنده است؛ عبادت های ایشان، نماز خواندن و تهجد حضرت زینب(س)، ترویج علوم و ترویج احادیث، و فداکاری حضرت در ، پرستاری از بیمار کربلا، و آن شجاعت و دلاوری های حضرت زینب(س) در برابر دشمنان برای مردان ما و مخصوصاً برای بانوان ارزنده و قابل تأسی است. 🔷دشمنان اسلام و و ابن زیاد این بود که امام حسین(ع) و اصحاب و یارانش را به عنوان یک عده افرادی که بر حاکمیت اسلامی و خلیفه ی اسلامی هجمه کردند و مهدور الدم هستند، معرفی کنند، و اینطور میخواستند بگویند که امام حسین(ع) و اصحاب و یارانش در برابر یزیدی که خلیفه ی مسلمان هاست، قیام کرده است و از این جهت مهدور الدم است و این برنامه شان بود و اسرای کربلا را که به اسارت گرفتند، و در تعقیب این هدف بودند، و لذا در طول این مدت با این فکر و با این کند، (س) بود. 🔷اگر نبود داغ (س) در کوفه و اگر نبود آن سخنرانیهای جالبش در مجلس ابن زیاد و اگر نبود آن سخنرانی ها در طول سفر از کوفه تا شام داشتند و اگر نبود آن سخنرانی های حضرت زینب(س) در شام و اگر نبود آن سخنرانی کوبنده ی حضرت زینب(س) در مجلس یزید، آن طوری که بود خوب نشان داده نمیشد، اما زینب(س) با همه ی اینها، مظلومیت برادرش، و همچنین آن ستیزه گری های یزید و ابن زیاد و آن را روشن کرد و نمود. بنابراین واقعاً است که الان فرصت ذکر بیشتر نیست که امیدواریم که ما از این حضرت بگیرند. |از بیانات آیت الله امینی در خطبه های نماز جمعه ۸۸/۰۱/۲۷ منبع: وبسایت آیت الله ابراهیم امینی(ره) @tabyinchannel
14-p-eteqadi-247.mp3
369.3K
⭕️با توجه به و مشکل شدن ، باید چه کار کرد؟ 🔶پاسخ حجت الاسلام والمسلمین استاد رضا محمدی |منبع: سایت راسخون @tabyinchannel