eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
جزء نهم قرآن.mp3
4.11M
تلاوت جزء نهم قرآن کریم @TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
دعای روز دهم.mp3
1.4M
🤲 دعای روز دهم ماه مبارک رمضان @TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
جزء دهم قرآن.mp3
3.65M
تلاوت جزء دهم قرآن کریم @TasnimNews
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️ (س) الگویی برای تعالی فرهنگ اسلام (بخش اول) 🔶 (س) فرزند خویلد بن اسد در ۶۸ سال قبل از هجرت در مکه متولد شد، و آن‌قدر بود که حتی پیش از اسلام با صفاتی چون «طاهره» و «سیده قریش» و یا «إمرأه القریش؛ ملکه قریش» توصیف می‌شد. [۱] همگان او را بازرگانی با اموال بسیار می‌شناسند که تمامی اموالش را در راه اسلام خرج نموده است. توفیقی که نشان از روح بلند و آزاده این بانو دارد. از این‌رو (س) در پیشبرد و داشت. در این نوشتار به برخی از ویژگی‌های این بانوی آزاده می‌پردازیم؛ 💠الف ـ نگاهی همراه با انصاف 🔷برخی با سیاه‌بینی، شرایط اطراف خویش را آن‌قدر منفی می‌دانند که یا قابل‌ تغییر نیست و یا تغییر را در توان خویش نمی‌دانند. برخی نیز به دلیل تعصبات قومی ـ قبیلگی و گاهی برای رفع مسئولیت، شرایط موجود را بهترین شرایط می‌دانند و هیچ‌گاه درصدد تغییر برنمی‌آیند، اما (س) با نگاهی منصفانه، رسم‌های سیاه جاهلیت را شناختند و با منطقی استوار، شرک را ناشی از جهل و خرافه دانسته و هیچ‌گاه در زمره بت‌پرستان قرار نگرفت. سبک زندگی و عملکرد وی با مردم زمانش بسیار متفاوت بود. آن حضرت سخت مخالف جریان تاریخ و روند جامعه بود؛ به همین دلیل به آیین حق‌گرای ابراهیم (ع) ایمان داشت، و همواره در اندیشه رهایی مردم از بلای جهل و شرک و ظلم ظالمان بود. [۲] این نوع برخورد را می‌توان مقدمه‌سازی اجتماعی برای توحید و اسلام دانست. وجود چنین دیدگاهی کار را برای قیام و بروز اسلام آسان کرد. 💠ب ـ آبرو و اعتبار در خدمت حق و حقیقت 🔷 (س) پس از ظهور اسلام، وقتی پی به عقلانیت و حقانیت اسلام برد؛ با شجاعتی تحسین‌برانگیز از در گشت. اینکه فردی چون خدیجه (س) با آن اعتبار و موقعیت اقتصادی، رو به بیاورد و دین جدیدی را قبول سازد، یعنی متزلزل ساختن دیگر تفکرها و کاستن از اعتبار آنها. البته ایشان نه تنها اسلام را پذیرفتند، بلکه در مقام دفاع عملی از آن نیز برآمدند و با شجاعتی بی‌نظیر به از و (ص) پرداختند. برخی از سخنان مدافعانه آن حضرت در تاریخ ماندگار شده و از آن میان یک سخن ایشان چنین است که به‌عنوان یک حامی از (ص) فرمودند: «ای محمّد! آن‌که با تو سر ناسازگاری داشته باشد، رستگار نخواهد شد». [۳] ... پی نوشت‌ها: [۱] ابن عبدالبر، الاستیعاب فی معرفه الأصحاب، دار الجیل، ج۴ ص۱۸۱۸ [۲] بحارالانوار، ج۴۳، ص۳ [۳] مناقب آل ابیطالب، ج۱، ص۵۸ نویسنده: معین شرافتی منبع: وبسایت رهروان ولایت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️ (س) الگویی برای تعالی فرهنگ اسلام (بخش دوم و پایانی) 🔶 (س) آن‌قدر بود که حتی پیش از اسلام با صفاتی چون «طاهره» و «سیده قریش» و یا «إمرأه القریش؛ ملکه قریش» توصیف می‌شد. همگان او را بازرگانی با اموال بسیار می‌شناسند که تمامی اموالش را در راه اسلام خرج نموده است. توفیقی که نشان از روح بلند و آزاده این بانو دارد. از این‌رو (س) در پیشبرد و داشت. در این نوشتار به برخی از ویژگی‌های این بانوی آزاده می‌پردازیم؛ 💠ج ـ قهرمانی در میدان صبر و شکیبایی 🔷زخم‌زبان، تمسخر و خشونت‌ها مواردی بود که برای تمام مسلمانان صدر اسلام بارها و بارها اتفاق می‌افتاد. در این‌ بین کسانی که بیشترین نزدیکی و حمایت را نسبت به پیامبر اکرم (ص) داشتند، بیشتر هم مورد هجوم مشکلات و تهدیدات بودند. (س) هم از نزدیک‌ترین و پایدارترین افراد نسبت به (س) به شمار می‌رفت. وی در چنین شرایطی نه تنها خودشان صبر کردند، بلکه برای رفع مشکلات دیگران وارد عمل شدند و از هیچ کوششی دست نکشیدند. آن حضرت آسایش و تمام سرمایه خویش را و نمودند. 💠د ـ یاوری بی‌نظیر برای پیامبر (ص) 🔷 (س) علاوه بر آنکه وظیفه مسلمانی‌اش ایجاب می‌کرد به یاری دین حق و رسول اکرم (ص) بپردازد، بلکه از آنجا که همسر رسول‌ الله (ص) بود نیز یک نقش ویژه و بی‌نظیری داشتند. ایشان بودند که با مهربانی و آغوشی باز به کمک و یاری پیامبر(ص) می‌پرداختند و در مشکلات و موانع غمخوار ایشان بودند. این نقش (س) آن‌قدر مهم و حیاتی بود و ایشان آنها را به بهترین وجه انجام دادند، که (ص) در تعبیرهای مختلف و به مناسبت‌های گوناگون از همسر بی‌نظیر خویش یاد کرده و به وصف ایشان پرداخته‌اند. درجایی ایشان را و کمال، و پروا، ، و و خواند و از جانب خدا به او سلام آورد، و نوید بهشت و پاداش پرشکوه داد، و بهشت خدا را در شور و شوق دیدار او وصف نمود و خبر داد که خدا بر فرشتگانش از ایمان و ایثار او مباهات می‌کند. [۱] 🔷در جایی دیگر او را شریک دغدغه‌ها و وزیر کارآمد فرهنگی و اجتماعی خویش توصیف نمودند. [۲] پیامبر (ص) فقدان چنین بانویی را فاجعه‌بار خواندند و پس از رحلت ایشان چند روزی خانه‌نشین شدند. [۳] (س) نمونه و برای افراد جامعه است. اگر فردی دارای اعتبار و جایگاه خاصی در خانواده، شهر، کشور و حتی جهان است، بخواهد در مسیر زندگی، مانند این بانوی آزاده عمل کند و کسب رضایت پیامبر(ص) از خویش را تضمین نماید، باید به بررسی دقیق (س) و درس گرفتن از ایشان و البته عملی ساختن این درس‌ها بپردازد. چنین فردی باید انصاف را رعایت کند و هرگاه حق را تشخیص داد، به دفاع از حق بپردازد و در مقابل دیگران مسئولیت‌پذیر بوده و در مسیر حل مشکلات دیگران کوشش نماید. پی‌نوشت ها: [۱] بحارالانوار، ج۱۶، ص۷۸ [۲] همان، ج۳۸، ص۸۵ [۳] همان، ج۹، ص۶۳ نویسنده: معین شرافتی منبع: وبسایت رهروان ولایت @tabyinchannel
⭕️تقویت تولید 🔹من فقط به طور خلاصه عرض میکنم که رسیدن و دست یافتن به در اقتصاد و حلّ مشکل فقر در کشور - که ما مشکل فقر و استضعاف مالی را در کشور بخواهیم حل کنیم - فقط از مسیر میگذرد؛ اگر ما تولید را  تقویت کردیم که تقویت آن هم به همین است، این مقصود بزرگ ان‌شاءالله حاصل خواهد شد. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️چرا «وجدان» نميتواند به اندازه «مذهب» جلوی مفاسد اخلاقى و اجتماعى را بگيرد؟ 🔹ممكن است كسى بگويد: اگر نمى تواند صددرصد مفاسد اخلاقى و اجتماعى را ريشه كن سازد و انسان ها را به يك زندگى صحيح و خالى از هر گونه خلافكارى سوق دهد، هم تاكنون نتوانسته اند چنين كارى را انجام دهند و به اصطلاح يك به وجود آورند، پس اين ايراد تنها متوجه وجدان نيست، بلكه گريبانگير مذاهب هم مى باشد. در پاسخ بايد گفت: از نظر نظارت و كنترل اجتماع، دچار نارسايى هايی هست. البته منظور ما اين نيست كه بگوييم: مذاهب در هر اجتماعى كه قدم گذارده است، مفاسد را به كلى ريشه كن ساخته است، بلكه منظور ما مقايسه وجدان و مذهب از نظر «مقدار تأثير در اصلاح فرد و اجتماع و مبارزه با مفاسد گوناگون» ميباشد. ما مى خواهيم ثابت كنيم كه: و عقايد مذهبى صحيح در كنترل اعمال و گفتار انسان به مراتب بيش از تأثير است، حتى چندان قابل مقايسه با هم نيستند. 🔹علاوه بر اين، تعليمات پيامبران بزرگ الهی، تأثيرات ديگرى نيز در تكامل فرد و اجتماع ـ غير از مسئله نظارت بر اعمال ـ دارد كه تأثير وجدان از اين نظر در برابر آن صفر است. نظارت وجدان، نارسايى هايى دارد كه هيچيك از آنها در حكومت عقايد مذهبى ديده نمى شود. به همين دليل ، عميق و ريشه دار و ، ضعيف است. جوامع بزرگى بوده اند كه در سايه تعليمات پيامبران بزرگ، موفق به اصلاحات اساسى و همه جانبه اى در شئون مختلف اجتماعى شده اند، در صورتى كه اگر مى خواستند تنها به نداى وجدان گوش دهند، هرگز چنين موفّقيّتى نصيب آنها نمى شد. 🔹راه دور نرويم؛ اگر امروزه هم اعتقادات مذهبى، با آن همه تحريف ها! از جوامع بشرى برداشته شود و مردمِ جهان هيچگونه مسئوليتى جز مسئوليتِ وجدانى در خود احساس نكنند، به طور يقين مفاسد كنونى چندين برابر مى شود و حتى عدّه اى از مردم به آدم خوارى خواهند پرداخت! اگر دائماً به وسيله رسانه هاى جهان، يك سرى تبليغات صحيح مذهبى متنوع و مطابق با زبان روز و اصول روانشناسى، به گونه اى اجرا شود كه عقايد مذهبى در تمام مردم دنيا زنده و تقويت گردد و ايمان به خدا، روز رستاخيز و پاداش و كيفر اعمال، در كانون دلها جاى‌گير شود، بدون شك چهره دنياى كنونى عوض خواهد شد و مفاسد اخلاقى و اجتماعى به حدّاقل كاهش خواهد يافت؛ ولى اگر همين تبليغات درباره وجدان صورت گيرد، مسلماً يك دهم اين تأثير را نخواهد داشت و علت آن، همان نواقص و نارسايى هاى مختلفى است كه وجدان در كار خود دارد. بنابراين اگر ما مى گوييم: در هيچ قسمت، حتى در قسمت نظارت و كنترل اعمال نمى تواند جاى را بگيرد، به اين دليل است. 📕رهبران بزرگ، مكارم شيرازى، ناصر، مدرسه الامام على بن ابیطالب(ع)، قم‏، ۱۳۷۳، چ اول‏، (برگرفته از) ص ۸۲ الی ۸۴ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
دعای روز یازدهم.mp3
1.52M
🤲 دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان @TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
جزء یازدهم قرآن.mp3
4.06M
تلاوت جزء یازدهم قرآن کریم @TasnimNews