eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
607 عکس
82 ویدیو
491 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
دفترچه راهنمای آزمون مراکز فقهی.pdf
1M
📝دفترچه پذيرش مراكز فقهی سال تحصيلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ @sotohaali
۲۴ رجب سالروز ارتحال علّامه سید محمد مهدی بحر العلوم (م۱۲۱۲هـ.ق) فقیه صاحب کرامت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی: سیّد بحر العلوم از میرزای قمی کوچکتر بود و زودتر از میرزا در ۵۷ سالگی از دنیا رفت، ولی همه معاصرینش از جمله میرزا به وی احترام می‌گذاشتند. سیّد هم ملّای درجه اوّل، و هم از خانواده‌ای محترم بود. معاصرین وی به صاحب کرامت بودن سید معتقد بودند و کرامت‌های زیادی از وی نقل می‌کردند و تشرّف داشتن او مورد قبول بزرگان است. سید بحر العلوم شیخ اجازه سید مهدی شهرستانی است. شهرستانی با اینکه حدود 25 سال از سید بحر العلوم بزرگتر و سید در حکم فرزند او بوده، از سید استجازه کرده است. جرعه‌ای از دریا، ج ۳، ص ۲۶۱ --- 🌐 مرکز فقهی امام محمدباقر علیه‌السلام @mfeqhi
📚 موسوعة الامام الکاظم علیه السلام / ۸ مجلد 🖊 موسسه تحقیقاتی ولی عصر عجل الله فرجه 🌐 https://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=7363 🌐 https://www.aljawadain.org/book-library-content.php?cat=599 @tarikht @tafaqqoh
📚 مسند الامام الکاظم علیه السلام ٫ ۳ مجلد 🖊 استاد محقق شیخ عزیزالله عطاردی رحمه الله 🌐 https://www.aljawadain.org/Pr/book-library-content.php?cat=346 🌐 https://b2n.ir/d64330 @tarikht @tafaqqoh
📚 الصحيفة الكاظمية الجامعة لأدعية الإمام موسى بن جعفر عليهما السلام ٫ یک مجلد 🖊 آیةالله سید محمدباقر موحد ابطحی رحمه الله 🌐 http://alfeker.net/library.php?id=4924 🌐 https://www.aljawadain.org/Pr/book-library-details.php?id=965&cat=362 @tarikht @tafaqqoh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین نشست از سلسله نشست‌های "جایگاه و تاثیرگذاری صفات الهی در اصول و فقه" با "موضوع چیستی و ساختار مبانی کلامی اجتهاد" استاد: شیخ مجتبی الهی خراسانی eitaa.com/masathe4
🔹 تحکیم بنیادهای نظریه ولایت فقیه در نجف اشرف (سال ۱۳۴۸ ه‍ . ش) / پخش اول ✔️ ولایت فقیه همان ولایتِ رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم است. ♦️ «اگر فرد لایقی که دارای این دو خصلت [علم به قانون و عدالت] باشد، به پاخاست و تشکیل داد، همان ولایتی را که حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در امر داشت دارا می‌باشد و بر همه مردم لازم است که از او اطاعت کنند. ♦️ این توهّم که اختیارات حکومتی رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بیش‌تر از حضرت امیر علیه السلام بود یا اختیارات حکومتی حضرت امیر علیه السلام بیش از است، باطل و غلط است. البته حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بیش از همه عالَم است و بعد از ایشان، حضرت امیر علیه السلام از همه بیش‌تر است. لکن زیادیِ فضائلِ ، اختیارات حکومتی را افزایش نمی‌دهد. همان اختیارات و ولایتی که حضرت رسول و دیگر ائمه صلوات الله علیهم در تدارک و بسیجِ سپاه، تعیین وُلات و استان‌داران، گرفتنِ مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را برای فعلی قرار داده است، منتها شخص معیّنی نیست، روی عنوانِ «عالِم عادل» است. ♦️ وقتی می گوییم ولایتی را که رسول اکرم و ائمه علیهم السلام داشتند، بعد از غیبت، فقیهِ عادل دارد، برای هیچ کس این نباید پیدا شود که فقها، همان ائمه علیهم السلام و رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است. زیرا این‌جا صحبت از نیست بلکه صحبت از است. ولایت یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس، یک وظیفه سنگین و مهم است نه این‌که برای کسی شأن و مقام غیر عادی به وجود بیاورد و او را از حد انسان بالاتر ببرد. به عبارت دیگر، ولایتِ مورد بحث یعنی و و اداره، بر خلاف تصوری که خیلی افراد دارند نیست، بلکه وظیفه‌ای خطیر است». 📚 کتاب ولایت فقیه؛ حکومت اسلامی / تقریر بیانات مرحوم امام خمینی قدس سره در نجف اشرف / صص ۵۰ و ۵۱ 🌐 https://b2n.ir/u09934 @tafaqqoh
🔹 تحکیم بنیادهای نظریه ولایت فقیه در نجف اشرف (سال ۱۳۴۸ ه‍ . ش) / بخش دوم ✔️ ولایت فقیه امری اعتباری است. 🔸 «‏‏ولایت فقیه‏‏» از امور اعتباری عقلایی‏‎‏ است و واقعیتی جز جعل ندارد؛ مانند جعلِ‏‎ قیّم برای صِغار. قیّمِ ملت با قیّمِ صغار از لحاظ وظیفه و هیچ‏‎ ‎‏فرقی ندارد. مثل این است که امام علیه السلام کسی را برای حضانت‏‏، حکومت، یا منصبی از مناصب،‏‎ ‎‏تعیین کند. در این موارد معقول نیست که رسول اکرم و امام علیهم السلام با فقیه ‏‎ ‎‏داشته باشد.‏ 🔸 مثلاً یکی از اموری که فقیه متصدی ولایت آن است اجرای «حدود» است. آیا در اجرای حد بین رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام علیه السلام و فقیه امتیازی است؟‏‎ ‎‏یا چون رتبۀ فقیه پایین‌تر است باید کم‌تر بزند؟ حد زانی که ۱۰۰ تازیانه است اگر رسول‏‎ ‎‏اکرم صلی الله علیه و آله و سلم جاری کند، ۱۵۰ تازیانه می‌زند و حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام ۱۰۰ تازیانه و‏‎ ‎‏فقیه ۵۰ تازیانه؟ یا این‌که حاکمْ متصدی قوۀ اجراییه است و باید حدِّ خدا را جاری کند؛‏‎ ‎‏چه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم باشد و چه حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام یا نماینده و قاضی آن حضرت‏‎ ‎‏در بصره و کوفه یا فقیه عصر.‏ 🔸 دیگر از شئون رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت امیر علیه السلام اخذ مالیات، خمس، زکات، جزیه‏‎ ‎‏و خراج اراضی خراجیه‏‏ است. رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اگر زکات بگیرد، چه‌قدر می گیرد؟ از‏‎ ‎‏یک جا ده یک و از یک جا بیست یک؟ حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام خلیفه شدند چه می‌کنند؟‏‎ ‎‏جناب‌عالی فقیه عصر و نافذ الکلمه شدید چه‌طور؟ آیا در این امور ولایت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با‏‎ ‎‏حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و فقیه فرق دارد؟ خداوند متعال رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را «ولیّ» همۀ‏‎ ‎‏مسلمانان قرار داده و تا وقتی آن حضرت باشند، حتی بر حضرت امیر علیه السلام ولایت دارند.‏‎ ‎‏پس از آن حضرت، امام بر همۀ مسلمانان، حتی بر امام بعد از خود، ولایت دارد؛ یعنی،‏ ‎‏اوامر حکومتی او دربارۀ همه نافذ و جاری است و می‌تواند قاضی و والی نصب و عزل‏‎ ‎‏کند. همین ولایتی که برای رسول اکرم و امام در تشکیل حکومت و اجرا و تصدی‏‎ ‎‏اداره هست، برای هم هست. 📚 کتاب ولایت فقیه؛ حکومت اسلامی / تقریر بیانات مرحوم امام خمینی قدس سره در نجف اشرف / صص ۵۱ و ۵۲ 🌐 https://b2n.ir/u09934 @tafaqqoh
🔹 تحکیم بنیادهای نظریه ولایت فقیه در نجف اشرف (سال ۱۳۴۸ ه‍ . ش) / بخش سوم ✔️ ولایت و وظیفه‌ی حکومتی، ملازمه‌ای با ولایت تکوینی و مقامات معنوی ندارد. 🔘 ‏‏لازمۀ اثبات ولایت و حکومت برای امام علیه السلام این نیست که مقام معنوی نداشته باشد.‏‎ ‎‏برای امام مقامات معنوی هم هست که جدا از وظیفۀ حکومت است. و آن، مقام ‏‎ ‎‏کلی الهی است که گاهی در لسان ائمه، علیهم السلام، از آن یاد شده است. خلافتی است‏‎ ‎‏تکوینی که به موجب آن جمیع ذرات در برابر «ولیّ امر» خاضعند. از ضروریات مذهب‏‎ ‎‏ماست که کسی به مقامات معنوی ائمه علیهم السلام نمی‌رسد، حتی ملک مقرب و نبی مرسل. اصولاً‏‎ ‎‏رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه علیهم السلام ـ طبق روایاتی که داریم ـ قبل از این عالم انواری بوده اند در‏‎ ‎‏ظل عرش؛ و در انعقاد نطفه و «طینت» از بقیۀ مردم امتیاز داشته‌اند‏‏. و مقاماتی دارند‏‎ ‎‏الی ماشاءالله. چنانکه در روایات «معراج» جبرئیل عرض می‌کند: ‏‏لَوْ دَنَوْتُ أَنْمُلَةً، لاحْتَرَقْتُ‏‏.‏‎ ‎‏(اگر کمی نزدیک‌تر می‌شدم، سوخته بودم.) یا این فرمایش که ‏‏إنَّ لَنا مَعَ اللهِ حالات لایَسَعُهُ‏‎ ‎‏مَلَکٌ مُقَرَّبٌ وَ لا نَبِیٌ مُرْسَلٌ‏‏. (ما با خدا حالاتی داریم که نه فرشتۀ مقرب آن را می‌تواند‏‎ ‎‏داشته باشد و نه پیامبر مرسل). این جزء مذهب ماست که ائمه علیهم السلام چنین مقاماتی‏‎ ‎‏دارند، قبل از آن‌که موضوع در میان باشد. چنان‌که به حسب روایات این مقامات‏‎ ‎معنوی برای حضرت زهرا، سلام الله علیها، هم هست‏‏؛ با این‌که آن حضرت نه است‏‎ ‎‏و نه و نه . این مقامات سوای وظیفۀ حکومت است. لذا وقتی می‌گوییم‏‎ ‎‏حضرت زهرا علیها السلام، قاضی و خلیفه نیست، لازمه‌اش این نیست که مثل من و‏‎ ‎‏شماست؛ یا بر ما ندارد. 🔘 عهده دار شدن حکومت فی حد ذاته شأن و مقامی نیست؛ بلکه وسیلۀ انجام وظیفۀ‏‎ ‎‏اجرای احکام و برقراری نظام عادلانۀ اسلام است. حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام دربارۀ نفس‏‎ ‎‏حکومت و فرماندهی به ابن عباس‏‏ فرمود: این کفش چه‌قدر می‌ارزد؟ گفت: هیچ. فرمود:‏‎ ‎‏فرماندهی بر شما نزد من از این هم کم ارزش‌تر است؛ مگر این‌که به وسیلۀ فرماندهی و‏‎ ‎‏حکومت بر شما بتوانم حق (یعنی قانون و نظام اسلام) را برقرار سازم؛ و باطل (یعنی قانون‏‎ ‎‏و نظامات ناروا و ظالمانه) را از میان بردارم‏‏. پس، نفس حاکم شدنْ و فرمان‌روایی وسیله‌ای‏‎ ‎‏بیش نیست. و برای مردان خدا اگر این به کار خیر و تحقق هدف‌های عالی نیاید،‏‎ ‎‏هیچ ارزش ندارد. لذا در خطبۀ نهج البلاغه می‌فرماید: «اگر حجت بر من تمام نشده و ملزم‏‎ ‎‏به این کار نشده بودم، آن را (یعنی فرماندهی و حکومت را) رها می‌کردم». بدیهی است‏‎ ‎‏تصدی حکومتْ به دست آوردن یک وسیله است؛ نه این‌که یک باشد؛ زیرا اگر‏ مقام معنوی بود، کسی نمی‌توانست آن را غصب کند یا رها سازد. هرگاه حکومت و‏‎ ‎‏فرماندهی اجرای احکام الهی و برقراری نظام عادلانۀ اسلام شود، قدر و ارزش پیدا‏‎ ‎‏می‌کند؛ و متصدی آن صاحب ارجمندی و معنویت بیش‌تر می‌شود. بعضی از مردم چون‏‎ ‎‏دنیا چشمشان را پر کرده، خیال می‌کنند که ریاست و حکومت فی نفسه برای ائمه علیهم السلام شأن‏‎ ‎‏و مقامی است، که اگر برای دیگری ثابت شد دنیا به هم می‌خورد. حال آن‌که نخست وزیر‏ #‎‏شوروی یا و رئیس جمهور حکومت دارند، منتها کافرند. کافرند، اما‏‎ ‎‏حکومت و نفوذ سیاسی دارند؛ و این حکومت و نفوذ و اقتدار سیاسی را وسیلۀ کام‌روایی‏‎ ‎‏خود از طریق اجرای قوانین و سیاست‌های ضدانسانی می‌کنند.‏ 🔘 ائمه و فقهای عادل موظفند که از نظام و تشکیلات حکومتی برای اجرای احکام الهی‏‎ ‎‏و برقراری نظام عادلانۀ اسلام و به مردم استفاده کنند. صِرف حکومت برای آنان جز‏‎ ‎‏رنج و زحمت چیزی ندارد؛ منتها چه بکنند؟ مأمورند انجام وظیفه کنند. موضوع «ولایت‏‎ ‎‏فقیه» مأموریت و انجام وظیفه است.‏ 📚 کتاب ولایت فقیه؛ حکومت اسلامی / تقریر بیانات مرحوم امام خمینی قدس سره در نجف اشرف / صص ۵۳ تا ۵۵ 🌐 https://b2n.ir/u09934 @tafaqqoh
🔹 امتداد نظریه ولایت فقیه در جماران (۱ آبان ۱۳۶۴ - ۸ صفر ۱۴۰۶) / نمونه‌ی اول ✔️ لزومِ تمایز بین ولایت کبرای معصومین علیهم السلام و ولایتِ فقهاء بسم الله الرحمن الرحيم با تشكر وافر از نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی، چون گفتار آقايان پخش می‌شود و ممكن است سوءتفاهمی بين مردم حاصل شود، لازم است عرض كنم آيات و رواياتی وارد شده است كه به معصومين -عليهم السلام- است و و علمای بزرگ اسلام هم در آن‌ها شركت ندارند، تا چه رسد به مثل اينجانب. هر چند فقهای جامع الشرايط از طرف معصومين نيابت در امور شرعی و سياسی و اجتماعی دارند و تولی امور در غيبت كبری موكول به آنان است، لكن اين امر غيرِ است كه به معصوم است. تقاضای اينجانب آن است كه در صحبت‌هايی كه می‌شود و پخش می‌گردد ابهامی نباشد و مرزها از هم جدا باشد. و السلام عليكم. ۶۴/۸/۱ روح الله الموسوی الخمينی 📚 صحیفه امام / ج ۱۹ / ص ۴۰۳ / پیام به نمایندگان مجلس شورای اسلامی / حدود اختیارات ولایت فقیه (این عنوان که توسط گردآورندگان صحیفه انتخاب شده است، دقیق نیست!) 🌐 https://b2n.ir/x32029 @tafaqqoh
اولویت های پژوهشی علوم و معارف حدیث.pdf
3.41M
کتاب «اولویت های پژوهشی علوم و معارف حدیث».👆 📝 این کتاب محصول پروژه نیازسنجی پژوهشی علوم و معارف حدیث است. کتاب حاضر برای پژوهشگران، اساتید و دانش پژوهان در مساله یابی و گزینش موضوعات کمک می کند. این اثر در قالب طرح نیاز سنجی پژوهشی، توسط معاونت پژوهش حوزه های علمیه و با همکاری انجمن حدیث حوزه به اجرا در آمد و در سال 96 نهایی و سپس در قالب کتاب منتشر گردید. ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ برای آشنایی با روش کار در این کتاب و همچنین الگوگیری از آن به مقاله "روش نیاز سنجی و نظام موضوعات در کتاب «اولویت های پژوهشی علوم و معارف حدیث»" مراجعه شود. این مقاله در مجله دانش ها و آموزه های قرآن و حدیث منتشر گردیده است. @MaarefHadith
روش نیاز سنجی و نظام موضوعات در کتاب.pdf
637.8K
📗 روش نیاز سنجی و نظام موضوعات در کتاب «اولویت های پژوهشی علوم و معارف حدیث» ✍️ محمد مهدی احسانی فر - علی فرهمندیان 📝 در این مقاله، روش پژوهش و ویژگی های کتاب «اولویت های پژوهشی علوم و معارف حدیث» تبیین شده است. شناخت این روش، مخاطب را در الگویابی برای انجام کارهای مشابه، یاری و بهره گیری از کتاب را آسان و روشمند می سازد. بدون آشنایی با روش کار، استفاده از کتاب یاد شده، همراه با ابهاماتی بوده و چه بسا مخاطب را به نتیجه مورد نظر نرساند. @MaarefHadith
✔️ برگزاری با موضوع «حجیت روایات غیر فقهی» در ماه مبارک رمضان، هر روز یک ساعت به ظهر 🎤 استاد محمد قائنی دام ظله 🎙 (آن لاین) 🌐 https://croom.ir/b/2zr-lqo-rdh-xew 🔊 🌐 http://www.qaeninajafi.ir/voice/osul-voice/ramazan1400.html 🔖 🌐 http://www.qaeninajafi.ir/osul/ramazan1400.html @qaeninajafi_osul @tafaqqoh
4_5936041623690413898.pdf
1.29M
سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی
📚 یکی از منابع مهم عرفان و ادبیات عرفانی، کتاب «البیاض و السواد» (سفیدی و سیاهی) تالیف «ابوالحسن سیرجانی» (قرن پنجم) است؛ بسیاری از کتبِ دوره‌های بعدی مثل تذکرة الاولیاء عطار نیشابوری و... از البیاض و السواد به عنوان منبع و مرجع بهره برده‌اند. ان شاء الله در این جَرگه ذکری از مؤلِّف (نویسنده) و مؤلَّف (کتاب) خواهد شد؛ امید که مفید افتد. ⬇️ 🔖 https://chat.whatsapp.com/ErEmMkBn6zQ7c2fJ3NdYap ✔️ برونند زین جَرگه هُشیارها... @tafaqqoh
📣 هشتمین دوره شناسایی طلاب استعداد برتر مرکز مدیریت حوزه های علمیه آغاز شد 🔴 با استعانت از خداوند متعال هشتمین دوره شناسایی طلاب استعداد برتر در سطوح تحصیلی ۴،۳،۲ و در عرصه های آموزش (تحصیل و تدریس) پژوهش و تبلیغ توسط دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه های علمیه انجام می گیرد. 🕙 مهلت ثبت نام: ۱۸ اردیبهشت لغایت ۱ خرداد 🔶 جهت ثبت نام، آگاهی از شرایط و بارگزاری مدارک به سایت www.top.ismc.ir مراجعه نمایید. 🆔 @daftarnokhbegan #
1_1003739592.pdf
920K
دفتر چه راهنمای شناسایی دوره هشتم
◼️ آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در پی انفجار تروریستی مدرسه سیدالشهداء کابل و ابراز همدردی با مردم شریف افغانستان و باز ماندگان این فاجعه دردناک ▪️بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون خبر تأثربرانگیز شهادت و مجروحیت ده‌ها دختر دانش‌آموز شیعه مدرسه سیدالشهداء کابل و تعداد دیگری از افراد بی‌گناه در ایام ماه مبارک رمضان، موجب تألم و تأسف فراوان شد. این اولین بار نیست که مردم بی‌گناه افغانستان و منطقه، قربانی اعمال وحشیانه غیر اسلامی و ضد انسانی می‌شوند و به نام دین، خون بی‌گناهان بر زمین ریخته می‌شود. بی‌شک این رفتارهای وحشیانه هیچ نسبتی با دین رحمانی اسلام و مرام انسانیت ندارد. این‌جانب این مصیبت سنگین را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و نیز به مردم شریف و ستمدیده افغانستان تسلیت عرض می کنم. خداوند متعال، روح پاک شهدای این فاجعه را با حضرت امیرالمومنین (صلوات الله و سلامه علیه) محشور، و به مجروحان این جنایت هم شفای عاجل عنایت فرموده و با لطف خویش دوران محنت و مصیبت این مردم شریف را هرچه زودتر به پایان برساند. ✍🏻سید موسی شبیری زنجانی ۲۷ رمضان المبارک ۱۴۴۲ برابر با ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ @zanjani_net
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌴یه درخت هر چه ریشه ش توی خاک عمیق تر باشه؛ مقاوم تر میشه! 👌پست ویژه دانش آموزان فاطمی است، کسانی ک علاقه مندند تا سرباز امام زمان عج باشند؛ کسانی ک دوست دارند عالم در دین باشن؛ عالمی ک هنگام تحصیل بر بالِ ملائک قدم میگذاره🌹 🔻موشن رو ببینید تا با حوزه علمیه خواهران آشنا بشید... حوزه علمیه خواهران در عرصه 🔻ثبت نام حوزه های علمیه خواهران تا 31 اردیبهشت 1400 ادامه دارد. در مقطع دو ، سه و چهار آدرس سایت ثبت نام: 🔸paziresh.whc.ir اطلاع از اخبار پذیرش: 🔸@kowsarnews 🌸برای ثبت نام حضوری به حوزه های علمیه خواهران کشور مراجعه کنید . 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
✔️ پذیرش مدرسه علمیه مدینةالعلم سال ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ ✅ مدرسه علمیه مدینةالعلم در مقطع دانشجویان طلبه می‌پذیرد. 🌐 پایگاه اینترنتی melm.ir 📱 صفحه اینستاگرام @h_madineh 🏷 کانال ایتا @madina 🔖 کانال واتساپ https://chat.whatsapp.com/K5ln7bILyZ4ItuTGQfPGfA 🎥 آپارات Aparat.ir/madinatolelm
حاصل عمر.pdf
333K
🔸 جزوه "حاصل عمر" تبیین (١) 🔸"طرح اسلام به صورت مسلکی اجتماعی و دارای اصولی منسجم و یک‌آهنگ و ناظر به زندگی جمعی انسان‌ها، یکی از فوری‌ترین ضرورت‌های تفکر مذهبی است." 🔸خب راه کسب این معارف و مسلک اجتماعی چیست؟ 🔆 پاسخ به این سوال را بیان می فرمایند. 🔰ثبت‌نام طرح‌ولایت:تا٣٠اردیبهشت 🌐 Hamzevasl.ir 🆔 eitaa.com/hamzevasl 🌐 @meshkatnoor
کانال استاد سیدمنذر حکیم حفظه الله 🔶 مرجع تخصصی فقه نظام جامع خانواده 🔶 اطلاع رسانی دروس خارج و برنامه‌های علمی استاد 🌐 وبگاه اطلاع رسانی http://monzerhakim.ir 📞 ارتباط با ما: @admin_hakim https://eitaa.com/seyedmonzerhakim @tafaqqoh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. آغاز پذیرش حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری لینک ثبت نام: paziresh.ismc.ir جهت کسب اطلاعات بیشتر: حوزه علمیه سیدالشهداء (علیه السلام) بازفت 09127596010 حوزه علمیه امام خامنه ای (حفظه الله) اردل 09197457285 حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) فارسان 09139832665 حوزه علمیه سفیران هدایت صاحب الزمان (عج) هفشجان 09138844769 حوزه علمیه امامیه شهرکرد 09194512254 حوزه علمیه قائمیه فرخشهر 09139885568 حوزه علمیه حضرت مهدی (عج) بروجن 09133805752 حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) لردگان 09132805267 مدیریت حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری 09139801674 آزمون ورودی: جمعه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰، رأس ساعت ۹ صبح .
🔸جام صهبا🔸 «رساله سیروسلوک» علامه سیدمحمدحسین طباطبایی 🔻به ضمیمه تعلیقات🔻 آیةالله سیدعبدالله جعفری تهرانی تقرير، تحقیق، تصحیح و تذییل: ص. ج ---------------------------------------------- • نوبت چاپ: اول/ 1400 • قیمت: 96000 تومان • تعداد صفحات: 719ص • نوع جلد: سخت (گالینگور) • قطع: وزیری 🔰 اطلاعات بیشتر در: 🌐 www.nashretoraath.ir 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تفاوت خصوصیت های مرگ، با تجربه های نزدیک به مرگ (NDE) ⭕️ به مناسبت پخش برنامه "" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد. ✍ جلسه اول 🆔 @maaref_karbordi