eitaa logo
تفسیر آموزشی و احادیث کافی- راسل
173 دنبال‌کننده
76 عکس
28 ویدیو
84 فایل
سلام بر شما از ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ تفسیر آموزشی جلد ۱ و درس حدیث(برگزیده فضل قرآن کافی) در حال تدریس است. این کانال پل ارتباطی ماست
مشاهده در ایتا
دانلود
مراحل هفتگانه ادبی بر روی آیه حفظ موضوعی 21 تا انتهای مرحله سوم یعنی آیه 30 شوری دوشنبه 1 اردیبهشت 99:
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
برنامه ۳شنبه 2 اردیبهشت 99 که قبل از شروع کلاس توسط شما انجام می شود: ۱. قرائت نیمه اول جزء 11: صفحه 202 تا 211 مصحف ۲. مرور حفظ موضوعی 12 تا 21 و حفظ موضوعی شماره 22 و انجام مراحل هفتگانه فهم ادبی این آیه 👇
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
1. آمدن ة مربوطه عوض از حذف حرف عله، غالبی است. در هنگام مضاف شدن غالبا ة می افتد. بعنوان مثال در اقام الصلاه (سوره نور37) افتاده است اما در اناره العقل ... (نامه 31 نهج البلاغه) نیافتاده است. 2. یک طلبه باید این شعار تحصیل حوزوی را نصب العین خود قرار دهد: الدرس حرف، و التکرار الف. درس یکبار تعلیم می شود اما تکرار (تمرین، مباحثه، مرور، تعلم) هزار بار، باید آنقدری که مرور کرد تا مباحث ملکه شوند. 3. به ة موجود در مصیبة، تای ناقله گفته می شود زیرا یک اسم مشتق را به اسم جامد تبدیل می کند در واقع گویی معنا را از معنای هیئت مشتق خارج کرده و به هیئت جامد منتقل کرده است. مانند: سیّارة، مصیبة، جریدة 4. واو عفو در عفا و اعفی: الف) در عفا، الف منقلب از واو است فلذا با الف ممدود نوشته می شود. ب) در اعفی، الف منقلب از ی است. زیرا واو حرف 4ام به بعد از و به ی قلب می شود. لذا الف را بر پایه ی می نویسیم. ج) صرف صیغه های عفا مانند دعا-یدعو و صرف صیغه های اعفی مانند هدی-یهدی می باشد و پرسش 1. وضعیت "واو" و "یاء" را بعد از همزه بررسی کنید؟ در وزن "مفاعل" چه اتفاقی می افتد؟ به طور مثال: مصاوب(قیاسی)-مصائب(غیر قیاسی) منبع:معجم الوسیط 2. در آیه 77 سوره کهف، مرجع ضمیر "ه" در علیه را بررسی کنید.
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
10 فروردین 69 «اين مكتب‏ خانه ‏هايى كه رژيم منحوس پهلوى، شجاعت و شهامت به خرج داد(!) و رعد و برق كرد و آن‏ها را برچيد، خانه ‏هايى براى تعليم‏ قرآن‏ بودند ... . بايد همه قرآن را بلد باشند. امروز، فردى داراى تحصيلات عاليه و احياناً قادر به نطق به چند زبان بيگانه، بلد نيست يك سطر قرآن را بخواند! ... انسان مى ‏بيند كه كاسب، تاجر، كارگر، دانشجو، حتّى طلبه، در صحيح‏ خوانى قرآن كمبود دارند. اين، نقص بزرگى است؛ اين را بايد برطرف كنيم ... . همت را بر اين مسئله بگماريد كه تمام مردم بتوانند قرآن را ياد بگيرند. ... اين، مقدمه براى فهم قرآن است. آن‏ وقتى كه انس عمومى با قرآن باشد، فهم قرآن ممكن و آسان است».
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
بر کلاس مورخ ۱ اردیبهشت ۹۹ چاپ ۹۵ صفحه ۲۰۲ قاعده صرفی در کلماتی نظیر عجائز/رسائل و جداول/معایش پیرو بحث از در آیه ۳۰ شوری که قاعده را در کلاس خیلی ناقص گفتم👇
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
تفسیر آموزشی و احادیث کافی- راسل
مراحل هفتگانه ادبی بر روی آیه حفظ موضوعی 22 تا انتهای مرحله سوم یعنی آیه 42 انعام سه شنبه 2 اردیبهشت 99:
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹