eitaa logo
طلب العلم فریضة🌟
140 دنبال‌کننده
351 عکس
248 ویدیو
56 فایل
اطلاق افرادی/ طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه اطلاق زمانی/ اطلبوا العلم من المهد الی الحد اطلاق مکانی/ اطلبوا العلم و لو بالصین ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/dadmarzi110
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱توبه🌱 🔰چهل حدیث امام خمینی ره، شرح حدیث توبه قسمت دهم... 🍃‏‏از رحمت خدا مأیوس مشو🍃 ☘‏‏ای عزیز، مبادا شیطان و نفس امّاره وارد شوند بر تو و وسوسه نمایند و مطلب را بزرگ نمایش دهند و تو را از توبه منصرف کنند و کار تو را یکسره نمایند. بدان که در این امور هر قدر، و لو به مقدار کمی نیز باشد، اقدام بهتر است. اگر نمازهای فوت شده و روزه ها و کفّارات و حقوق خدایی بسیار است و حقوق مردم بیشمار است، گناهان متراکم است و خطایا متزاحم، از لطف خداوند مأیوس مشو و از رحمت حق ناامید مباش که حق تعالی اگر تو به مقدور اقدام کنی، راه را بر تو سهل می کند و راه نجات را به تو نشان می دهد. 🌿بدان که یأس از رحمت حق بزرگترین گناهی است که در نفس گمان نمی کنم هیچ گناهی بدتر و بیشتر از آن تأثیر نماید. انسان مأیوس از رحمت چنان ظلمتی قلبش را فرا بگیرد و چنان افسارش گسیخته شود که با هیچ چیز اصلاحش نمی توان نمود. مبادا از رحمت حق غافل شوی و گناهان و تبعات آن در نظرت بزرگ آید. رحمت حق از همه چیز بزرگتر و به هر چیز شامل است: «داد حق را قابلیت شرط نیست»‏‎ تو از اوّل چه بودی؟ در ظلمت عدم قابلیت و استعدادی نیست، حقّ جلّ و علا بی استحقاق و استعداد و بدون سؤال و‏ ‏سابقه دعا تو را نعم وجود و کمالات وجود بخشید، بسط بساط نعم غیر محصوره و رحمتهای غیر متناهیه فرمود، و تمام موجودات مسخر تو کرد، اکنون هم از عدم صرف و از نابودی محض حالت بدتر نشده. ☘خداوند وعده رحمت داده، وعده مغفرت فرمود، تو یک قدم پیش بیا و به سوی درگاه قدس او قدم گذار، او خود از تو با هر وسیله ای هست دستگیری می فرماید. و اگر نتوانستی تأدیه حقوق او کنی، از حقوق خود می گذرد، و حقوق دیگران را اگر نتوانستی تأدیه نمایی، جبران می فرماید. 📌چهل حدیث، ص ۲۷۸_۲۷۹ 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
🔸مرحوم شیخنا الاستاد آقای قاروبی رضوان‌الله علیه از افراد بی‌نظیر و یا کم نظیر در زمان بود که ما می‌شناختیم ، کسی بود که می توانست با قبور ائمه سلام‌الله علیه تماس بگیرد و جواب بشنود. و در رابطه با خود من چنین داستانی پیش آمد که ایشان با قبر شریف حضرت رضا سلام‌الله علیه تماس گرفته بود، و مطلبی راجع به این ناچیز که من آن‌جا زائر بودم فرمودند. ایشان به استخاره‌های خودش خیلی معتقد بود. و می‌فرمود من با می‌توانم دنیا را مرید خودم بکنم. ایشان خودش به من فرمود، برای که به رأی گذاشته شد استخاره کردم و مفاد استخاره این بود که مگر این کار استخاره دارد؟ یعنی بیّن الرُشد است. سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از: درس خارج فقه آیت الله محمد مهدی شب زنده دار، ۹۸/۱۱/۲۸ https://eitaa.com/sirefarzanegan/1215
خون دلی که لعل شد ص۶۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی حاج آقای قرائتی از رهبری اجازه میگیره دقایقی کنارش نکاتی رو به طلاب سر درس بگه، واکنش آقا😁 ❗️ واقعا چقد قرآن بینمون کمه! قبل ماه مبارک رمضان حتما این کلیپو ببینید و منتشر کنید | عضوشوید 👇 @hosein_darabi
- يا عليّ، تريد ستّمائة ألف شاة أو ستمائة ألف دينار أو ستّمائة ألف كلمة؟ + يا رسول اللّه ستّمائة ألف كلمة - اجمع ستمائة ألف كلمة في ستّ كلمات: يا عليّ، إذا رأيت الناس يشتغلون بالفضائل فاشتغل أنت بإتمام الفرائض و إذا رأيت الناس يشتغلون بعمل الدّنيا فاشتغل أنت بعمل الآخرة و إذا رأيت الناس يشتغلون بعيوب الناس فاشتغل أنت بعيوب نفسك و إذا رأيت الناس يشتغلون بتزيين الدّنيا فاشتغل أنت بتزيين الآخرة و إذا رأيت الناس يشتغلون بكثرة العمل فاشتغل أنت بصفوة العمل و إذا رأيت الناس يتوسّلون بالخلق فتوسّل أنت بالخالق
ما انقلابمان را به تمام جهان صادر میکنیم؛ چراکه انقلاب ما، اسلامی است. و تا بانگ لا اله الا الله و محمد رسول الله بر تمام جهان طنین نیفکند مبارزه هست. و تا مبارزه در هرجای جهان علیه مستکبرین هست ما هستیم... روح الله
ما انقلابمان را به تمام جهان صادر میکنیم؛ چراکه انقلاب ما، اسلامی است. و تا بانگ لا اله الا الله و محمد رسول الله بر تمام جهان طنین نیفکند مبارزه هست. و تا مبارزه در هرجای جهان علیه مستکبرین هست ما هستیم... روح الله
🟣 🔻وَ مِنْ خُطْبَةٍ لِلنَّبِيِّ ص يَذْكُرُ فِيهَا شَهْرَ رَمَضَانَ فَمِنْهَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ أَقْبَلَ‏ إِلَيْكُمْ‏ شَهْرُ رَمَضَانَ‏ بِالْبَرَكَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ وَ شَهْرُهُ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَيَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَيَّامِ وَ لَيَالِيهِ أَفْضَلُ اللَّيَالِي وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ قَدْ دُعِيتُمْ فِيهِ إِلَى ضِيَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِيهِ مِنْ أَهْلِ كَرَامَتِهِ أَنْفَاسُكُمْ فِيهِ تَسْبِيحٌ وَ نَوْمُكُمْ فِيهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُكُمْ فِيهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُكُمْ مُسْتَجَابٌ فَاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّكُمْ بِنِيَّةٍ صَادِقَةٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَةٍ أَنْ يُوَفِّقَكُمْ لِصِيَامِهِ وَ تِلَاوَةِ كِتَابِهِ فَالشَّقِيُّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِيهِ وَ اذْكُرُوا بِجُوعِكُمْ وَ عَطَشِكُمْ جُوعَ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ عَطَشَهُ وَ تَصَدَّقُوا عَلَى فَقُرَائِكُمْ وَ مَسَاكِينِكُمْ وَ وَقِّرُوا أَكَابِرَكُمْ [كِبَارَكُمْ‏] وَ ارْحَمُوا صِغَارَكُمْ وَ صِلُوا أَرْحَامَكُمْ وَ غُضُّوا عَمَّا لَا يَحِلُّ النَّظَرُ إِلَيْهِ أَبْصَارَكُمْ وَ عَمَّا لَا يَحِلُّ الِاسْتِمَاعُ إِلَيْهِ أَسْمَاعَكُمْ وَ تَحَنَّنُوا عَلَى أَيْتَامِ النَّاسِ يُتَحَنَّنْ عَلَى أَيْتَامِكُمْ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ مِنْ ذُنُوبِكُمْ وَ ارْفَعُوا إِلَيْهِ أَيْدِيَكُمْ بِالدُّعَاءِ فِي أَوْقَاتِ صَلَوَاتِكُمْ فَإِنَّهَا أَفْضَلُ السَّاعَاتِ يَنْظُرُ اللَّهُ إِلَى عِبَادِهِ بِالرَّحْمَةِ وَ يُجِيبُهُمْ إِذَا نَاجَوْهُ وَ يُلَبِّيهِمْ إِذَا نَادَوْهُ وَ يَسْتَجِيبُ لَهُمْ إِذَا دَعَوْهُ وَ مِنْهَا أَيُّهَا النَّاسُ مَنْ حَسُنَ فِي هَذَا الشَّهْرِ خُلُقُهُ كَانَ لَهُ جَوَازاً عَلَى الصِّرَاطِ يَوْمَ تَزِلُّ فِيهِ الْأَقْدَامُ وَ مَنْ خَفَّفَ فِيهِ عَمَّا مَلَكَتْ يَمِينُهُ خَفَّفَ اللَّهُ حِسَابَهُ وَ مَنْ كَفَّ فِيهِ شَرَّهُ كَفَّ اللَّهُ عَنْهُ غَضَبَهُ يَوْمَ يَلْقَاهُ وَ مَنْ وَصَلَ فِيهِ رَحِمَهُ وَصَلَهُ اللَّهُ بِرَحْمَتِهِ يَوْمَ يَلْقَاهُ وَ مَنْ تَطَوَّعَ فِيهِ بِصَلَاةٍ كُتِبَ لَهُ بَرَاءَةً مِنَ النَّارِ وَ مَنْ أَدَّى فِيهِ فَرْضاً كَانَ لَهُ ثَوَابُ مَنْ أَدَّى سَبْعِينَ فَرِيضَةً فِيمَا سِوَاهُ مِنَ الشُّهُورِ وَ مَنْ أَكْثَرَ فِيهِ مِنَ الصَّلَاةِ ثَقَّلَ اللَّهُ مِيزَانَهُ يَوْمَ تَخِفُّ الْمَوَازِينُ وَ مَنْ تَلَا فِيهِ آيَةً مِنَ الْقُرْآنِ كَانَ لَهُ أَجْرُ مَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِي غَيْرِهِ أَلَا إِنَّ أَبْوَابَ الْجَنَّةِ مُفَتَّحَةٌ فِيهِ فَاسْأَلُوا رَبَّكُمْ أَنْ لَا يُغْلِقَهَا عَنْكُمْ [عَلَيْكُمْ‏] وَ أَبْوَابُ النَّارِ مُغْلَقَةٌ فَاسْأَلُوا رَبَّكُمْ أَنْ لَا يُفَتِّحَهَا عَلَيْكُمْ وَ الشَّيَاطِينُ تُغْلَقُ لَهُ [مَغْلُولَةً] فَاسْأَلُوا رَبَّكُمْ أَنْ لَا يُسَلِّطَهَا عَلَيْكُمْ‏ 📖المصباح للكفعمي (جنة الأمان الواقية) ؛ ص633 .
🟣افاضات مرحوم آیت الله خوشوقت (اعلی الله مقامه» 🔷اسرار تشریع 🔻«يكي از علل تشريع صوم رمضان تقوات روحيه بندگي و تقوا در انسان است خداي متعال مي فرمايند «كتب عليكم الصيام كما كتب علي الذين من قبلكم لعلكم تتقون» زيرا با حذف يك وعده غذا از برنامه انسان در ماه رمضان قوا و علايق انسان در طبيعت و شهوت وي ضعيف و در عوض معنويت و توجه به عالم بالا در او تقوات گرديده و در اثر استمرار اين حالت تصرف شيطان در وجود او كمتر مي شود در اين ماه كه ماه ضيافت الهي است خداي متعال به انسان تقواي بيشتري روزي مي دهد و همين روزي معنوي كليد ورود انسان به صراط مستقيم مي شود. 📖افاضات آیت الله خوشوقت (اعلی الله مقامه» در باره صمت و جوع و صوم در شرح حدیث شریف معراج .
🟣افاضات مرحوم آیت الله خوشوقت (اعلی الله مقامه» 🔷تاثیر و در تقویت « 🔻قدم اول حركت در اين راه تقوا و ورع و اطاعت فرامين الهي است كه بدون آن سير ممكن نيست و مسلما تقوا بدون گذشت از شكم و شهوت و دنيا ميسر نيست چرا كه شخص اسير شكم و شهوت دنيا نمي‌تواند تقوا را مستمرا رعايت كند فلذاست كه در اين حديث شريف (حدیث معراج) تاكيد بر جوع و صمت شده كه دو كار بسيار عمده براي كسي است كه طالب معراج است. رعايت اين دو باعث مي‌شود كه توجه انسان به ماديات و ظواهر دنيايي كم و توجهش به خدا زياد شود 📖افاضات آیت الله خوشوقت (اعلی الله مقامه» در باره و و در شرح حدیث شریف معراج .
🟣آداب ربانی صوم در افاضات (اعلی الله مقامه) 🔷اهتمام به اصلاح خود در دوران جوانی 🔻جوانها متوجه باشند كه در جوانى مى‏شود اصلاح كند انسان خودش را. هر مقدارى انسان سنش زيادتر مى‏شود، اقبالش به دنيا بيشتر مى‏شود. جوانها نزديكترند به ملكوت، پيرها هر چه مى‏گذرد، هر چه بر عمرشان مى‏گذرد، هى اضافه مى‏شود يك چيزهايى كه آنها را از خدا دور مى‏كند، شماها در فكر باشيد كه اگر از اين ضيافت درست بيرون آمديد آن وقت عيد داريد، عيد مال كسى است كه در اين ضيافت راه يافته باشد استفاده كرده باشد از اين ضيافت. همان طورى كه شهوات ظاهرى را بايد ترك بكند، از شهوات باطنى كه بالاترين سد راه است براى انسان، بايد از اينها جلوگيرى كند. تمام اين مفاسدى كه در عالم حاصل مى‏شود، براى اين است كه در اين ضيافت وارد نشده‏اند يا اگر وارد شده‏اند استفاده نكرده‏اند 📖صحيفه امام، ج‏21، ص: 45
هدایت شده از سیدالعلماء
از ما که گذشت ولی شما ها سعی کنید ان‌شاءالله شیرینی را دریابید؛ که دیگر [در این صورت] تا آخر عمر منتظر ، منتظر و و این‌ها نیستید؛ خودتان پایه‌ریز هستید؛ خودتان کسب می‌کنید و خرج می‌کنید. برای دین مادر می‌شوید، نه آن‌که از دین اسلام استفاده کنید. انسان حکم مادری پیدا می‌کند. یک می‌سازد و در اطراف آن می‌کند که چه هایی برای مسجد درست کند، از کجا بیاورد، از کجا پیدا کند. همه‌اش در این فکر است. و تا آخر عمر خرج مسجد می‌کند چون نتیجه‌ی آن را یافته است؛ عین مادری که خود را به می‌فرستد و برای او زحمت می‌کشد، قرض می‌گیرد تا او را اداره کند. بنابراین مسجدداری این‌گونه است نه آن‌که مسجدداری این باشد که خدای‌نخواسته مثلاً بگوید: فلان مسجد درآمدش بیشتر است! -نعوذ بالله، چنین کسی ما نداریم-. بنده در یک مسجدی بودم که یک حاج آقایی از بازاری‌ها با همین طرز تفکر بود که گفته بود که: فلانی مسجدش سرقفلی دارد. من روی منبر گفتم: آن مسجدی که سرقفلی داشته باشد پارکینگ است، مسجد نیست. پارکینگ سرقفلی دارد. مسجد که سر قفلی نمی‌شود داشته باشد. این‌که انسان بخواهد در خدمت دین اسلام قرار بگیرد، منصب و بالایی است. فکر کسب درآمد -خدای نخواسته- از و نفهمی است. از این است که از روحانیت چیزی نفهمیده است؛ بله، انسانی که محتاج هست، احتیاجات او را خداوند متعال به وسیله‌ی یا امور دیگر رفع می‌کند. دستگاه حضرت (علیه‌السلام) در معنا مواظب است، حضرت دفتر دارد. رفت و آمد افراد تحت نظر است که کجا می‌روند، چگونه خدمت می‌کنند، از کجا سواد و کسب می‌کنند، و در کجا خود را خرج می‌‌کنند، چند نفر را تا حالا کرده، حمد و سوره چند نفر را تصحیح نموده، چقدر و کرده‌اند. تمام این‌ها در دفتر ثبت می‌شود. وارد شده که در ایام قدر ماه و در ، پرونده‌ی اعمال را خدمت حضرت می‌آورند. در روز ۲۳ رمضان در مرحوم علامه را دیدم که پرونده‌ای را در دست داشت و مشغول صحبت بودند، در خواب به من گفت: فلانی دوم شد و چه شد و... . در [ عالم] این‌گونه است. در زمان جوانی دوستی به من گفت که من ماه رمضان به فلان آبادی نزدیک برای می‌روم، امسال نمی‌توانم بروم، شما به‌جای من بروید. من هم گفتم ان‌شاءالله می‌روم. در خواب دیدم که مثل ماشین ژاندارمری که هرکس را از سر پست خودش پیاده می‌کند، من هم جزء آن‌ها هستم [ که سر پست پیاده می‌شوند]. خدمت‌ها همگی در دفتر ثبت می‌شود، و مدیر دارد. شناخته می‌شود، حقوق دارد. ۹۱٫۱۱٫۱۶ ☑️ مرحوم آیت‌الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
📌 نسبت اجتماعیات‏‎ ‎‏قرآن با آیات عبادی آن، از نسبت صد به یک هم بیشتر است! | امام خمینی (ره) | کتاب ولایت فقیه | سال ١٣۴٨ | صفحه ۱۱ ✔️ اینها اسلام را‏‎ ‎‏طور دیگری معرفی کرده اند و می کنند. تصور نادرستی که از اسلام در اذهان عامه (عموم مردم) به وجود‏‎ ‎‏آورده و شکل ناقصی که در حوزه های علمیه عرضه می شود برای این منظور است که‏‎ ‎‏خاصیت انقلابی و حیاتی اسلامی را از آن بگیرند، و نگذارند مسلمانان در کوشش و‏‎ ‎‏جنبش و نهضت باشند؛ آزادیخواه باشند؛ دنبال اجرای احکام اسلام باشند؛ حکومتی‏‎ ‎‏به وجود بیاورند که سعادتشان را تامین کند؛ چنان زندگی داشته باشند که در شأن انسان‏‎ ‎‏است.‏ ✔️مثلاً تبلیغ کردند که اسلام دین جامعی نیست؛ دین زندگی نیست؛ برای جامعه‏‎ ‎‏نظامات و قوانین ندارد؛ طرز حکومت و قوانین حکومتی نیاورده است. اسلام فقط احکام‏‎‏حیض و نفاس است. اخلاقیاتی هم دارد؛ اما راجع به زندگی و ادارۀ جامعه چیزی ندارد.‏‎ ‎‏تبلیغات سوء آنها متأسفانه مؤثر واقع شده است. الآن گذشته از عامۀ مردم، طبقۀ‏‎ ‎‏تحصیلکرده، چه دانشگاهی و چه بسیاری از محصلین روحانی، اسلام را درست‏‎ ‎‏نفهمیده اند و از آن تصور خطایی دارند. همان طور که مردم افراد غریب را نمی شناسند،‏‎ ‎‏اسلام را هم نمی شناسند. و ‏‏[‏‏اسلام‏‏]‏‏ در میان مردم دنیا به وضع غربت زندگی می کند.‏‎ ‎‏چنانچه کسی بخواهد اسلام را آنطور که هست معرفی کند، مردم به این زودیها باورشان‏‎ ‎‏نمی آید؛ بلکه عمال استعمار در حوزه ها هیاهو و جنجال به پا می کنند.‏ ✔️برای اینکه کمی معلوم شود فرق میان اسلام و آنچه به عنوان اسلام معرفی می شود تا‏‎ ‎‏چه حد است، شما را توجه می دهم به تفاوتی که میان «قرآن» و کتب حدیث، با رساله های‏‎ ‎‏عملیه هست: قرآن و کتابهای حدیث، که منابع احکام و دستورات اسلام است، با‏‎ ‎‏رساله های عملیه، که توسط مجتهدین عصر و مراجع نوشته می شود، از لحاظ جامعیت و‏‎ ‎‏اثری که در زندگانی اجتماعی می تواند داشته باشد بکلی تفاوت دارد. نسبت اجتماعیات‏‎ ‎‏قرآن با آیات عبادی آن، از نسبت صد به یک هم بیشتر است! از یک دوره کتاب حدیث، که‏‎ ‎‏حدود پنجاه کتاب است و همۀ احکام اسلام را در بردارد، سه ـ چهار کتاب مربوط به‏‎ ‎‏عبادات و وظایف انسان نسبت به پروردگار است؛ مقداری از احکام هم مربوط به‏‎ ‎‏اخلاقیات است؛ بقیه همه مربوط به اجتماعیات، اقتصادیات، حقوق، و سیاست و تدبیر‏‎ ‎‏جامعه است.‏ ✔️‏‏ شما آقایان که نسل جوان هستید و ان شاءالله برای آیندۀ اسلام مفید خواهید بود، لازم‏‎ ‎‏است در تعقیب مطالب مختصری که بنده عرض می کنم در طول حیات خود در معرفی‏‎ ‎‏نظامات و قوانین اسلام جدیت کنید. @mTatbiqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. افاضات (اعلی الله مقامه) طلبه ای که در مدرسه درس می خواند همدوش با درس تزکیه لازم دارد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افاضات (اعلی الله مقامه) نشانه انسان چون خودش را دوست داردخیال میکند خوب است و هر کاری که میکند برای خداست .... .
هدایت شده از جارچی قم
📣 ویژه صاحبان ذهن فعال و زبان گویا 📖 دوره خوانش آثار تفسیری رهبر معظم انقلاب، با رویکرد تفسیر اجتماعی 🔸زمان: هر روز ماه مبارک رمضان ⏱ساعت : ١١ 🎙ارائه توسط حجت الاسلام و المسلمین گرامی‌پور از اساتید دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب دفتر قم 💠 نحوه برگزاری: آنلاین ✅ لینک کلاس : https://www.skyroom.online/ch/mrm69/gofteman https://eitaa.com/joinchat/976289792Ca39fdf48c6 📣 اخبار ریزُ درشتِ استان قم👆
الرجل کل الرجل نعم الرجل...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 از اموری است که البته هر کس به موجب طبع، خوشش می آید لکن انسان را از جدیت بیرون می برد و به یک موجود هزل و بیهوده می کشاند. 🔸 جوانی که اکثر اوقاتش را پای موسیقی صرف بکند از مسائل زندگی و از مسائل جدی به کلی غافل می شود و عادت می کند، همان طور که به مواد مخدره عادت می کند، و کسی که به مواد مخدره عادت می کند دیگر نمی تواند یک انسان جدی باشد که بتواند در مسائل سیاسی فکر کند. 🔸 نباید دستگاه رادیو و تلوزیون طوری باشد که ده ساعت موسیقی پخش کند و جوان های نیرومند را از نیرومندیشان برگرداند. موسیقی با فرقی ندارد. تریاک یک جور بی حالی و بی حسی می آورد و موسیقی هم همین طور. 🔸 اگر شما می خواهید مملکت شما مستقل باشد، از این به بعد باید رادیو و تلوزیون را تبدیل کنید به یک رادیو و تلوزیون آموزنده. موسیقی را حذف کنید. از این که به شما بگویند کهنه پرست شدید، نترسید، باشد ما کهنه پرستیم، اینها نقشه است برای این که شما را از کار جدی عقب بزنند. 🔸 اینکه می گویند اگر موسیقی در رادیو نباشد آن ها می روند از جای دیگر موسیقی را می گیرند، این عذر نیست. آیا حالا اگر از جای دیگر می گیرند ما باید به آن ها موسیقی بدهیم؟ ما باید خیانت بکنیم؟ موسیقی خیانت است به مملکت، خیانت است به جوان های ما. این موسیقی را و چیزی بگذارید که آموزنده باشد. 🔸 کم کم مردم و جوان ها را به مسائل آموزنده عادت بدهید و از آن عادت خبیثی که داشتند برگردانید. این که می بینید جوان ها اگر موسیقی نباشد جای دیگر سراغ آن می روند، برای این است که عادت کرده اند...» https://eitaa.com/talab_elm
برنامه دوشنبه شب محفل فوق العاده بود برادر بینا دلی از لرستان (دقیقه ۴۱) https://telewebion.com/live/tv3?e=0xc141f97