eitaa logo
تربیت تمدنی
934 دنبال‌کننده
225 عکس
37 ویدیو
7 فایل
نوشته های احمد سعیدی و بانو سعی ما در تبیین و روشنگری پیرامون مسائل تربیتی و تربیت انقلابی_تمدنی است اما از اندیشه ها و نوشته های دیگر حیطه ها بی نصیب نمیمانیم. راه ارتباطی: @admin_t_t "الیه یصعد الکلم الطیب"
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ایران برای مداخله در غزه نیاز به پشتوانه مردمی محکم دارد هر چه این پشتوانه محکم تر، دخالت و نُطُق کشی از این حرامی های صهیون و سگ های آمریکایی بیشتر و پر قدرت تر هر کسی باید اطرافیانش را به قیام دعوت کند، قیامِ مطالبه ی دخالت ایران در ماجرای غزه. هر چه این مطالبه تُن صدایش بیشتر، موشک های ایران هم سنگین تر و خانه خراب کن تر مطالبه هم با گفتن و تبیین است، بگویید، در همه جا از غزه و شغالان بی ناموسی که کودکان را به چنگال مرگ و خون میفرستند دم بزنید، جمع شوید، فریاد کنید... 🌐@tarbiat_taktiki🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اسلام ناب
🔹 جوانان لوکوموتیو و موتور محرک جامعه هستند. امام خامنه ای(مدظله العالی) 📚 کتاب طرح کلی رسالت دانشجویی با نظر به شخصیت راهبردی و سیاسی مقام معظم رهبری که با عملی کردن نظریه های خود سی سال است اداره معجزه گون انقلاب اسلامی را برعهده دارند، به توضیح یکی از نظریه های بسیار مهم ایشان با عنوان «تصمیم سازی پنج مرحله ای» پرداخته است. 🔸 این نظریه با تبیین رسالت پنج مرحله ای جنبش دانشجویی به درستی نشان می‌دهد که چگونه جوانانی که نه مالی و نه مسئولیتی دارند و نه کسی مطیع حرف ایشان است، میتوانند با تکیه بر این مراحل پنجگانه نقش پیشرو و بی بدیلی را در حرکت تحولی انقلاب ایفا کنند. ◻️ احمد سعیدی با توجه به سابقه دانشجویی و کسوت طلبگی امروز با پژوهش دقیق در تمام بیانات رهبر انقلاب در دیدار جوانان و دانشجویان و بدون دخل و تصرف، تنها با چینش منطقی و اصولی بیانات به استخراج این نظریه نائل آمده است. 🔻 این کتاب می‌تواند ره توشه مهمی برای بالندگی کنشگران تشکل های دانشجویی و همچنین فعالان عرصه تبلیغ در فضای دانشجویی باشد. 💢 علاقه مندان برای تهیه کتاب با تخفیف ۳۵ درصد با قیمت ۶۴.۰۰۰ تومان به لینک زیر مراجعه کنند: (تعداد محدود) https://eitaa.com/Mimebnera 📚 مرکز معرفتی‌ تشکیلاتی اسلام ناب 🆔️ @eslamenaab_ir
هدایت شده از اسلام ناب
🖋 به قلم حجت‌الاسلام حمزه وطن‌فدا 💠رستاخیز جهانی غزّه و جای خالی لوکوموتیو دانشجویی یا 💠چند خطی در استقبال از کتاب «طرح کلی رسالت دانشجویی» بخش1⃣ 🔰برای غزه چه باید کرد؟ هُرم و حرارتی دارد این سوال در فضای تشکل های دانشجویی امروز و پاسخ های فراوانی است که رد و بدل میشود. در این ایام پر تپش که جهان آبستن حوادث است؛ در این فرصتی که ؛ گرچه در جغرافیای مادی کوچک، اما در جهان حقیقت و شرافت بسی بزرگ و بالابلند، پیش روی احرار و آزادگان جهان گشوده؛ در این موقعیت که و از پس سال‌ها تزویر، این چنین چهره شنیع رذالت خویش را در قاب چشم جهان به تصویر کشیده است؛ در این دوران بلوغ که حجاب تعویق‌ و تفرقه‌ها به کناری رفته و اتحاد و قدرت در شخصیت بین‌المللی مقاومت موج می‌زند؛ در زمانه‌ای که گویی نسیم الهی وزیدن گرفته و جهان با نوای نامیرای غزّه به خروش آمده و گوش‌ها و قلب‌ها از پس یک تاریخ غفلت، آماده‌ی شنیدنی دیگر شده‌اند... 🔸 در این آوردگاه، به مثابه فرهیخته‌ترین صورت ، از که ورای عاطفه دردمندی توده‌ی و فراتر از پیشه‌ی اندیشمندی و فرای وظیفه‌ی سازمانی ، مسئولیت پرچمداری و پیشقراولی این هر سه و چون لوکوموتیوی مسئولیت پیشرانی قطار جامعه را بر دوش دارد، باید که... و از جنبش دانشجویی انتظار است که... و‌ جنبش دانشجویی می‌تواند که... 🔺 و اما واقعیت تلخی است که جنبش دانشجویی با وجود همه‌ی چشم‌هایی که ملتمسانه و امیدوار در انتظار اویند، مشغول ایفای نقش ویژه‌ی خویش نیست. یا در مدار عاطفه همچون توده در انفعال تماشا، حرص می‌خورد، یا مخلصانه تلاش می‌کند با خرده اقداماتی کوچک و بزرگ از سد انفعال بگذرد؛ اما باز در هر صورت به نقش یکتا و یگانه‌ی خویش نمی‌رسد. 🔻 داستان غزّه هم می‌گذرد و بدین منوال برگی دیگر بر صفحات دفتر انفعال افزوده می‌گردد. صفحاتی چون: ، ، ، ، ، و... 🔹 در چند سال اخیر که از پس سال‌های دور دانشجوییِ خود و در لباسِ طلبگی، باری دیگر توفیق حضور و تجربه‌ی نزدیک فضای دانشجویی را یافته و با تشکل‌های زیادی الفت و انس گرفته‌ام، ضمن افتخار به این رفاقت و در عین امیدواری و تعظیم و تجلیل از این نسلِ مومن، انقلابی، متین، خوش‌اندیشه و پرظرفیت جنبش دانشجویی که از بسیاری از آفات دوران قبل عبور کرده، اما شوربختانه باید گفت کماکان گرفتار است؛ انفعالی که بیش از همه باطن غیور و مجاهد خود این جنبش را رنج می‌دهد و پیش از همه خود او، اشتیاق خَرق این انفعال را دارد. ❇️ به نظر، ریشه‌ی این انفعال را در دو امر باید جستجو کرد: امری محتوایی و امری روشی. 🔺 از یک سو فاصله‌ی ذهنی با ، یعنی اندیشه‌ی حیات‌بخش رضوان‌الله تعالی علیه که یگانه راه برون رفت از انفعال‌هاست. و از سوی دیگر فقدان درکی روشن و کامل از که یعنی جنبش دانشجویی رسالت و نقش ویژه‌ی خویش را کمتر می‌شناسد و نسبت به امکانات و توانمندی‌های بی‌بدیل خویش در فضایِ کشور کمتر آگاه است. 🔻 در امر نخست، تلاش‌های خوبی در سال‌های اخیر برای ارتباط و انس فضای دانشجویی با مکتبِ امام ره صورت گرفته که گرچه نسبت به نیاز، بسیار کوتاه و نارساست؛ اما به هر جهت حرکتی آغاز شده است. 🔸 امّا در فضای فهم رسالت دانشجویی با برهوت و سکوتی آزار دهنده رو‌به‌رو هستیم و همین یکی از بزرگترین موانع بالندگی‌ها و نقش‌آفرینی های درخور جنبش دانشجویی گردیده است. 🔺 علی‌رغم اینکه به عنوان شاید تنها کسی که در ایرانِ امروز؛ اولا دارای منسجمی پیرامون جنبش دانشجویی است و ثانیا اعتقاد عمیقی به نقش این جنبش در پیشبرد انقلاب اسلامی دارد؛ اما فضای دانشجویی جز چند کلیدوآژه و خرده‌گزاره هایی پراکنده‌، چیز درخوری از این اندیشه در ذهن و جان خود ذخیره نکرده است و اتصالی به نگاه راهبردی و نقشی که ایشان برای جنبش دانشجویی تعریف می‌کنند، ندارد. ✅ ادامه دارد... 📚 مرکز معرفتی‌ تشکیلاتی اسلام ناب 🆔️ @eslamenaab_ir
هدایت شده از اسلام ناب
🖋به قلم حجت‌الاسلام حمزه وطن‌فدا 💠 رستاخیز جهانی غزّه و جای خالی لوکوموتیو دانشجویی یا 💠چند خطی در استقبال از کتاب «طرح کلی رسالت دانشجویی» بخش2⃣ 🔰 لذا شدیدا نیازمند متونی در این وادی هستیم که بتواند با مطالعه‌ی دقیق در و نقاط فراز و فرودش در تاکنون و در عین حال با نظر به بیانات مفصل رهبر حکیم انقلاب در این رابطه که در دیدارهای مکرر دانشجویی منعکس است، ایشان پیرامون جنبش دانشجویی را استخراج و در صورت‌بندی منسجمی در اختیار فضای دانشجویی قرار دهد. ❇️ با توجه به این ضرورت، برای نگارش اثری در این وادی، با کمک تنی چند از طلاب فعال در عرصه دانشجویی گام‌های مقدماتی را در سال گذشته فراهم آورده بودیم که در تصادم مشغله‌های ایام این توفیق از میان رفت و حسرت به دل در انتظار فرصتی بودیم که شگفتانه در بازار نشر با اثری رو‌به‌رو شدیم با عنوان "" که از قضا دقیقا با همین مساله به سراغ رفته و بادقت و انضباط و صرف وقت مفصل، و ایشان پیرامون را در قالب یک منسجم، استخراج و به شکلی وزین و ساده تدوین نموده است. 🔻 این اثر به قلم طلبه فاضل؛ حجت‌الاسلام که در سال‌های نه چندان دور، سابقه‌ی دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر را داشته و به همت علیه‌السلام به مدیریت حجت‌الاسلام که خود از پیشتازان جنبش دانشجویی در سال‌هایی دورتر است، به چاپ رسیده است. 🔺 این کتاب که با مطالعه‌ی مفصل تمام سخنرانی‌های رهبر انقلاب در جمع‌های دانشجویی و جوانان از سال 77 تاکنون به دست آمده، رسالت جنبش دانشجویی را در پنج مرحله پیوسته ی: ، ، ، و در قالب طرحی منسجم نمایش داده و هر یک از این مراحل را در فصلی جداگانه و با تاکید بر فیش‌هایی دقیق از بیانات رهبر انقلاب، تبیین و اتصال آن به سایر مراحل را به توضیح نشسته است. 🔸 به نظر می‌رسد استقبال از این کتاب و مطالعه و مباحثه دقیق و جدی آن توسط ، می‌تواند زمینه‌ی فوق‌العاده مناسبی برای بازخوانی و بازطراحی کنش‌های دانشجویی باشد تا به مرور، این جنبش گرانقدر بتواند نقش تاریخی خود در پیشبرد انقلاب اسلامی را به احسن وجه ایفا نماید. 🔹 به نوبه‌ی خود بالاترین تشکر صمیمانه و قلبی خود از صاحب این قلم، برادر خوب و فاضل؛ حجت‌الاسلام احمد سعیدی و استاد عزیز و گرانقدر؛ حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، ریاست محترم پژوهشکده باقرالعلوم‌ علیه‌السلام را ابراز نموده و توفیق روزافزون ایشان در تولید آثاری گره گشا را مسألت دارم. و در آخر، ضمن دعوت از دوستان و فعالان دانشجو برای مطالعه، تأمل و مباحثه این اثر، مشتاقانه آمادگی خود برای حضور و همراهی با حلقه های مطالعاتی دانشجویی پیرامون این کتاب و این موضوع را اعلان می‌نمایم. ✅ به امید پیروزی مجاهدینِ بین‌المللی در محو ، و به امید توفیق درک طرح و اندیشه‌ی پیروز رهبران حکیم انقلاب و به امید بالندگی و پیشتازی‌های جنبش دانشجویی انقلاب اسلامی. 📚 مرکز معرفتی‌ تشکیلاتی اسلام ناب 🆔️ @eslamenaab_ir
💠 قانون و تربیت 💠 💢 نقش در مردم یک امت یک بحث مفصل است اما اینجا به یک نکته اشاره میکنیم. قانون میتواند های مردم را عوض کند. قانون یعنی بها دادن یا بها ندادن به کار هایی که مردم انجام میدهند. اگر قانون کلاهبرداران را مجازات نمیکرد یعنی ناخودآگاه صداقت را بی بها کرده بود و از صداقت فاصله میگرفت. قانون اگر متجاوزان را حد نمیزد یعنی غیرت را بی بها کرده بود و در نتیجه از غیرت فاصله میگرفت. ♻️ زمان صلی الله علیه و آله، بعضی از مردم جنس های نامرغوب را به عنوان زکات میدادند. پیغمبر اسلام برای اینکه این خصلت بد اخلاقی را درست کند دست به زد. به این صورت که جنس های نامرغوب را از لیست کالاهایی که زکات به آنها تعلق میگرفت خارج کرد تا با این قانون نشان دهد که انگار اجناس نامرغوب ندارد تا در لیست قرار بگیرد. ❗️جالب است که ایشان در علت این قانونگذاری میفرمایند که این قانون را گذاشتم تا آن هایی که کالای نامرغوب را به عنوان زکات میدادند و دیگر این کار را نکنند. «لَعَلَّهُمْ يَسْتَحْيُونَ لَا يَأْتُونَ بِهِمَا». یعنی با عملیات اجناس نامرغوب، دیگر آن ها رویشان نشود که جنسی که حتی در قانون بی ارزش شمرده شده را به عنوان زکات دهند. 🌐@tarbiat_taktiki🌐
مقاله تحریم اجتماعی 🔻حدیثی خواندم که خیلی برایم جالب بود. آن حدیث این بود که رسول خدا ص بر کسانی که مدیون بودند نماز نمی‌خواندند. برای اصحاب امام صادق ع سوال شد که چرا این گونه بود؟ امام جواب دادند که این رفتار رسول خدا مقطعی و‌در زمانی بوده که مسلمانان اوضاع مالی خوبی نداشتند. حضرت رسول این کار را کردند که مدیون بودن قبیح شمرده شده و مردم به راحتی خود را زیر بار دین نبرند همچنین مدیون‌ها سعی خود را در پرداخت دین خود بیشتر کنند. 🔻این روایت جرقه‌ای شد تا به نگارش مقاله‌ای با عنوان «تحریم اجتماعی به مثابه روشی تربیتی در قرآن و روایات» دست بزنم. این نوع تحریم اجتماعی برای تربیت مردم جامعه، مسئله‌ای است که به کرات در روایات و در ابواب مختلف فقهی آمده است اما حیف که دغدغه‌مندی پیدا نشده تا به صورت علمی و متقن آنها را دسته‌بندی کرده و حکمت‌های موجود در روایات را تحلیل کند. 🔻این دسته کارها ذیل «فقه التربیة» تعریف شده و جای خالی این قبیل پژوهش‌ها به شدت احساس می‌شود. مقوله‌هایی که غربی‌ها در کتب خود آورده و به آن می‌بالند اما مایی که ۱۴۰۰ سال پیش زعیمانمان به کرات به آنها اشاره کرده و جزئیات و زوایای گوناگون آن را ارائه داده‌اند قدر آنها را ندانسته و یا نمی‌خوانیم و یا راحت از کنار آنها عبور می‌کنیم 🔺این مقاله به زودی انشاالله در دو فصلنامه علمی پژوهشی «مطالعات فقه تربیت» با رتبه «ب» وزارت علوم به چاپ خواهد رسید پیش نمایش مقاله: http://mft.journals.miu.ac.ir/article_8625.html
مقاله اولویت سنجی شاخصه های دانش آموز تراز 🔻حدود ۱۲ سال است مشغول کار با نوجوانان در مدارس و مجموعه های فرهنگی هستم. همیشه این سؤال برایم بوده که باید این نهال های مستعد را به چه سمت و سویی سوق داد؟ از بین کار ها و خصلت های مختلف باید روی کدام کار کرد؟ 🔻بله میشود تپه ای از ویژگی های مثبت را روی هم تلنبار کرد و گفت که اینها... اما کسی که ذره ای وارد کار تربیتی روی زمین بوده نه اینکه در اندیشه های کتابخانه ای دچار علامه پنداری شده است میداند که این تپه به هیچ دردی نمیخورد بلکه باید دنبال چشمه رفت، یعنی خصلت هایی که چشمهِ خصلت ها و ویژگی های دیگرند. 🔻برای همین، دعوا باید سر اولویت ها باشد. به عبارت دیگر باید دعوا سر این باشد که کدام خوب است و کدام خوبتر، نه اینکه کدام خوب است و کدام بد. 🔻در این دوازده سال بار ها و بار ها روی بیانات مقام معظم رهبری خیمه پژوهشی زده و سعی در فهمیدن این نظام اولویت نموده ام، که شکر خدا بعد از این سال ها توانستم به ساز و کار و الگوریتم قابل قبولی برای استخراج «نظام اولویات شاخصه های دانش آموز» در نظر ایشان برسم. 🔻حاصل کار مقاله ای شد تحت عنوان «اولویت سنجی شاخصه های دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در نظر مقام معظم رهبری با تمرکز بر روش تلفیقی تحلیل محتوای کیفی و کمی» که با نمره بالا در دوفصلنامه علمی_پژوهشی «اسلام و پژوهش های تربیتی» با مدیر مسؤلی آیت الله اعرافی پذیرفته شده‌ و به زودی به چاپ میرسد ان شاء الله. 🔸میتوانید پیش نمایش مقاله را در آدرس زیر مشاهده نمایید: http://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/281 🌐@tarbiat_taktiki🌐
مقاله تحریم اجتماعی ۲ 🔻از جمله کارویژه هایی که لازم است در به آن پرداخته شود، بازخوانی روایات اهل بیت علیهم السلام اما از دریچه دغدغه های تربیتی و ناظر به سؤالات و نه است. 🔻چنانچه فقیهان با سؤالات فقهی رو به رو شده و با زیر و رو کردن قرآن و سنت دست به پاسخ آن زده و آرام آرام هم فقه از آب درآمده و هم اصول آن، در نیز باید چنین کاری صورت بگیرد تا هم شکل بگیرد و هم ... 🔻مقاله ذیل با عنوان «تحریم اجتماعی به مثابه روشی تربیتی در قرآن و روایات» که در دو فصلنامه علمی_پژوهشی «» به چاپ رسیده است از این قبیل کار ها و جزو این کارویژه هاست. 🔻این نوع تحریم اجتماعی برای تربیت مردم جامعه، مسئله‌ای است که به کرات در روایات و در ابواب مختلف فقهی آمده است و عبارت از ایجاد نوعی فشار روانی، در بستر اجتماع و در اثر محرومیت‎های خاصی است که برای شخص ایجاد می‎شود. 🔺میتوان از این راهکار تربیتی در بستر تغییر فرهنگی جامعه مخصوصا در این دوران نیز استفاده کرد. در آدرس ذیل میتوانید آن را مشاهده نمایید: http://mft.journals.miu.ac.ir/article_8625.html 🌐@tarbiat_taktiki🌐
MFT_Volume 10_Issue 19_Pages 187-211.pdf
628.4K
مقاله «تحریم اجتماعی به مثابه روشی تربیتی در قرآن و روایات» دوفصلنامه علمی_پژوهشی «مطالعات فقه تربیت» سال دهم، شماره ۱۹, بهار و تابستان ۱۴۰۲ احمد سعیدی پژوهشگر مؤسسه عالی فقه و اصول جواد الأئمه ع رویکرد فقه حکومتی 🌐@tarbiat_taktiki🌐
هدایت شده از تربیت تمدنی
فهرست گزینشی مطالب کانال 🔻 تربیت جنسی: 1⃣ انحراف جنسی و کرامت نفس https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/343 2⃣ نقش خیال پردازی ها در انحراف های جنسی https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/346 3⃣ آخرین راهکار مقابله با گناه https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/338 4⃣ قدم های شیطان و آهسته کاری انحرافی https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/354 5⃣ نقش برنامه ریزی در مقابله با انحرافات: https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/360 🔻 روانشناسی تربیت: 1⃣ تاکتیک ضد تلقینی برای کاهش درد: https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/284 2⃣ راهبردی برای فرار از بیحالی و افسردگی: https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/296 3⃣ تاثیر شک در زندگی بر نشاط انسان: https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/337 🔻 روش های تربیتی: 1⃣ راهبرد عاشقی برای قرب خداوند: https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/283 2⃣ تاکتیک شرمنده سازی پس از قهر: https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/307 3⃣ تاکتیک رهاسازی فکر: https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/332 4⃣ خودنمایی پسندیده: https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/333 5⃣ شتر دیدی ندیدی (تغافل) https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/349 6⃣ نقش هوش در فرآیند تربیتی https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/351 7⃣ عذر تراشی https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/356 🔻 آسیب شناسی تربیتی: 1⃣ خط قرمزی برای نصیحت: https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/313 2⃣ نشانه نقصان شخصیت: https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/321 3⃣ مخفی کاری اجتماعی: https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/353 🔻 بینش تربیتی: 1⃣ گنج های بی رنگ خداوند https://eitaa.com/tarbiat_taktiki/352 🌐@tarbiat_taktiki🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آقا بنده خدا تو هر دیدار داره مادران خانه دار رو بالای سرش میذاره حتی وقتی از ورزشکارا میخواد تعریف کنه اونکه با بچه اش رفته بالای سکو رو پررنگ میکنه رنگی که آقا به ورزشکارای مدال آفرین زن میده یک صدم رنگی که به مادران خانه دار میزنه نیست، بعدش اون وقت بعضیا میگن آقا داره ورزشکارا یا وکیل وصی های خانم رو برای زنان جامعه الگو قرار میده 🌐@tarbiat_taktiki🌐
دقت کردین تو این دیدار اخیر آقا چی فرمودن؟ «البته زن در این مشاغل میتواند حضور پیدا کند اما بایستی جوری باشد که از آن مشغله‌ی مهم اساسی زنانه یعنی خانه‌داری و فرزندآوری محروم نشود.» آقا نفرمودن بلکه فرمودن گرچه‌ تو همین صحبت هم فرزندداری رو مطرح کردن اما این تکیه روی فرزندآوری یعنی اینجور نیست که دو سه تا بچه بیاری و بزرگشون کنی و بعدش بگی وظیفم رو انجام دادم حالا برم سراغ کارای شخصی خودم. وظیفه زن قبل از فرزندداری، فرزندآوری است و این وظیفه هم همیشگی است. 🌐@tarbiat_taktiki🌐
🔻 حدیث جالبی خواندم از امام صادق ع. وقتی حضرت یوسف بنیامین را دید و باخبر شد که زن گرفته و بچه دار شده، خطاب به بنیامین به این مضمون فرمود که چه جوری تونستی من زن بگیری؟ شاید منظورشون این بوده که چه جوری مصیبت فراق من گذاشت که تو به زندگی و دنیای خودت برسی. 🔻 بنیامین هم جواب داد که بله نتونستم اما پدرم به من امر کرد که اگر میتونی ازدواج کنی و بچه دار بشی و زمین رو با بچه هات از تسبیح خدا سنگین کنی این کار رو انجام بده و ازدواج کن: «إِنَّ أَبِي أَمَرَنِي قَالَ إِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَكُونَ لَكَ ذُرِّيَّةٌ تُثْقِلُ‏ الْأَرْضَ‏ بِالتَّسْبِيحِ‏ فَافْعَل‏.» (کافی شریف) 💡یعنی برای خدا موضوعیت داره که جمعیت کسانی که حسین حسین میگن، ذکر یا زهرا رو زبونشون هست و منتظر اومدن حضرت حجت هستند زیاد و زیاد تر بشه. 🌐@tarbiat_taktiki🌐
✍ نظر حجت الاسلام و المسلمین مهدیان، استاد حوزه و دانشگاه و نویسنده کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت نسبت به کتاب «طرح کلی رسالت دنشجویی»: 🔻«آن چیزی که در این کتاب (طرح کلی رسالت دانشجویی) برایم جالب بود، رویکردی است که نویسنده در تعامل با رهبری دارد. باید خود را در افق فکری ایشان دیده و ، اصل و فرع امور را از نگاه ایشان استخراج کرد. این نوشته درصدد یافت آن بوده که نقطه امتیاز مهمی تلقی میشود. 🔻اگر نگاه و در مواجهه با بیانات رهبری نباشد، شخص درگیر جزئیات شده و به ایشان برای راهبری جامعه پی نمیبرد. امتیاز دیگر این اثر بررسی بیانات رهبری با این نگاه است. نویسنده خود را در جزئیات غرق نکرده و به طرح رهبری رسیده است. 🔻امتیاز بعدی اثر ناظر به و فضای جامعه و جنبش دانشجویی است. نویسنده در یک فضای انتزاعی تنفس فکری نکرده بلکه درگیر با مسأله رسالت دانشجویی بوده و از نزدیک تخاطب با دانشجویان داشته است.» 💢 علاقه مندان برای تهیه کتاب با تخفیف ۳۵ درصد با قیمت ۶۴.۰۰۰ تومان به لینک زیر مراجعه کنند: (تعداد محدود) https://eitaa.com/Mimebnera 🌐@tarbiat_taktiki🌐
📣📣 به چاپ دوم رسید 📣📣 🎙 نظر به الطاف الهی و استقبال نخبگان حوزوی و دانشگاهی کتاب «» به رسید. 💢 علاقه مندان برای تهیه کتاب با تخفیف ۳۵ درصد با قیمت ۶۴.۰۰۰ تومان به لینک زیر مراجعه کنند: (تعداد محدود) https://eitaa.com/Mimebnera 🌐@tarbiat_taktiki🌐
🔻آقا جنگه؛ میزنی، میخوری؛ میخوری، میزنی. تا بوده همین بوده و تا هست همین هست. اون هایی که خیال میکنن اگه ایران مثلا همون بعد از شهادت حاج قاسم، کل اسرائیل رو با خاک یکسان میکرد دیگه روزی مثل امروز رو نداشتیم که نود و‌خرده ای زن و بچه و پیر و جوونمون جلوی چشمامون پر پر شن و تا روز ها قلبمون از درد بسوزه، سخت در اشتباهن. 🔻چرا؟ چراشو حضرت آقا گفتن، گفتن که این دشمنی ها تموم نمیشه (شما بخونین این ترور ها، این شهید دادن ها، این تحریم ها تموم نمیشه) مگر اینکه ایران قوی بشه. کار ندارم میتونستیم بزنیم و نزدیم، یا زدیم و خبر ندادن، یا هر چیز دیگه. باباجون تو خودت این وسط چه کاره ای؟ میخوای دیگه مثل امروز داغدار نشی، ببین خودت، باز هم میگم "خودت" برای قوی کردن ایران کجا وایسادی و باید کجا وایمیسادی! چه کار کردی و چی کار باید میکردی؟ 🔻این خون ها، ملائکه را به زمین نازل میکنه، ملائکه میان و تو خونه هاشون که قلب مؤمنه سکنا میکنن، اگه قدر دونستیم و با کمک این ملائکه ای که چند روز دیگه از قلبمون میرن تونستیم برای قوی شدن ایران تحولی تو خودمون به وجود بیاوریم که باریک الله وگرنه همین آشه و همین کاسه. والسلام... 🌐@tarbiat_taktiki🌐
تمام صحبت ما در پیام بالا در مورد انتقام در این عکس است: -کی تغییرات میخواد؟ -حالا کی میخواد تغییر کنه؟ 🌐@tarbiat_taktiki🌐
👤 مخاطب بحث: علاقه مندان به فقه تربیت 🔖 موضوع: نقدی بر فقه التربیة رایج ۱ ❗️به فقه تربیتی که فی الحال رایج در حوزه های علمیه شده نقد دارم. نقد خود را جدای از اینکه در مقاله ای تحت عنوان »نقدی بر یکسان انگاری غایات فقه التربیة و فقه الاحکام« بیان کرده ام در قالب مثالی ساده اینجا مینویسم. 🔻یکی از مسائلی که در فقه التربیة بحث میکنند جواز یا حرمت ایقاظ نائم برای صلاة مفروضة است. آیا جائز است که شخصی که خوابیده است را برای نماز واجبی مثل نماز صبح بیدار کنیم یا اینکه حرام است؟ ساعت ها روی این جواز یا حرمت وقت گذاشته و اقوال فقها و دلایل عقلی، عقلایی و نقلی را کنار هم گذاشته تا به آن برسند. 🔻اما آیا واقعا نیاز علمی جامعه هدف (که معمولا دانش آموزان و آموزش و پروش هستند) این است که آیا جائز است یا جائز نیست؟ آیا دعوای آن ها سر و است؟ آیا بحث پیرامون باید ها و نباید هاست یا اینکه صحبت سرِ است؟ آیا مربی، معاون پرورشی و معلم و یا حتی پدر ها و مادر ها نقطه اصلی نیاز تربیتیشان در جواز و عدم جواز بیدار کردن نوجوانشان است یا در این است که او را بیدار کنند؟ 🌐@tarbiat_taktiki🌐
👤 مخاطب بحث: علاقه مندان به فقه تربیت 🔖 موضوع: نقدی بر فقه التربیة رایج ۲ 🔻کسی منکر لزوم بحث روی جواز و عدم جواز نیست اما نباید در این بین، گم شود، گم شود، گم شود. حتی وقتی فقها، کتب فقهی مینوشتند ناظر به نیاز مردم زمان خود بود، زمان جهاد، کتاب های فقهی جهاد رونق میگرفت، زمان رونق اقتصادی ابواب معاملات پر ورق تر میشد و زمان حکمرانی اسلام، ابواب سیاسی فقه، مثل امر به معروف، و حتی مسائلی تبدیل به باب میشد مثل ولایت فقیه. 🔻 فقه التربیة در این زمانه رسالت بیان است. چگونه باید نوجوان دانش آموز را به اهداف مورد نظر رساند؟ چگونه باید او را تربیت کرد نه اینکه تربیت او واجب است یا نه. چگونه باید او را برای نماز بیدار کرد؟ نه اینکه آیا بیدار کردنش جائز است یا نه. چگونه باید به او هویت بخشید نه اینکه اصلا فصلی به نام هویت در فقه التربیة وجود نداشته باشد. بله کسی منکر این نیست که برای چگونه بیدار کردن باید فهمید که آیا جائز است او را بیدار کنی یا خیر اما آیا واقعا فقه التربیة باید سر جواز و عدم جواز باشد؟ 🌐@tarbiat_taktiki🌐
چند نکته ای راجع به اعتکاف دانش آموزی و فرصت استثنایی تربیتی در مجموعه های مربی محور:
706.1K
اعتکاف به مثابه ساخت معنویت جمعی در مجموعه های مربی محور 🌐@tarbiat_taktiki🌐
391.7K
اعتکاف فرصتی استثنائی برای صحبت های عمومی و خصوصی بر زمین مانده 🌐@tarbiat_taktiki🌐