eitaa logo
تاریخ فردا
272 دنبال‌کننده
671 عکس
333 ویدیو
35 فایل
تاریخ فردا هر تاریخی با «عهدی» پدید می‌آید و تاریخ فردا، تاریخ انعقاد عهد جمعی و قلبی است با ساحت قدسی حضرت ولی‌الله‌الاعظم، مهدی موعود(عج). فراروی شما پنجره‌ای است رو به تاریخ فردا، از مسیر قلم «استاد اسماعیل شفیعی سروستانی» www.mouood.org
مشاهده در ایتا
دانلود
8️⃣ 🔘 جهان نگری 🔹 بر اساس آموزه های زرتشت، آفرینش جهان روندی است که در چند مرحله انجام می یابد: نخست اهورامزدا آفریده های مینوی، نظیر زمان، راست گویی، دین و امشاسپندان شش گانه را می آفریند که عبارتند از بهمن، اردیبهشت، شهریور، سپندارمذ، خرداد و امرداد. 🔹 آنگاه مرحله آفرینش مادی (گیتیک) آغاز می شود. هر یک از این آفریده های مادی برای در امان ماندن از حملات اهریمن که هم زمان مشغول آفرینش موجودات شرور است، در پناه یکی از امشاسپندان شش گانه قرار می گیرد. نخستین آفریده اهورامزدا در این مرحله، آسمان است که گیتی را در برمی گیرد و امشاسپند شهریور نگاهبان آن است. 🔹 در مرحله بعد، آب (در پناه خرداد) و سپس زمین (در پناه اسپندارمذ) آفریده می شود. آنگاه به ترتیب، گیاه نخستین (در پناه امرداد)، گاو نخستین (در پناه وهمن) و انسان نخستین یا گیومرد (در پناه خود اورمز) آفریده می شوند. 🔹 با آفرینش آتش (در پناه اردیبهشت) است که زمینه ظهور دیگر مخلوقات فراهم می شود. در سه هزار سالی که این مخلوقات آفریده می شوند، معلق و بی جنبش می مانند. 🔹 خورشید در میانه آسمان ثابت است و اهریمن در حالت گیجی به سر می برد. آنگاه با یورش اهریمن، سه هزار سالِ بعدی آغاز می شود که صحنه ستیزی طولانی میان اهریمن و اهورامزداست. 🔹 در پایان سه هزار سال سوم است که زردشت ظهور می کند... طلیعه این دوره ظهور و بعثت زردشت است که به پشتوانه ویشتاسب (گشتاسب) پادشاه اسطوره ای ایران، دین خود را به جهان عرضه می کند. این مقطع خود یک هزاره به درازا می کشد که صحنه تبلور تاریخی ، اسطوره ای دین زردشتی نیز هست. سلسله ای اسطوره ای، چون کیانیان در کنار شخصیت هایی تاریخی، چون پادشاهان متأخر هخامنشی، اسکندر و مهم تر از همه در کنار ساسانیان قرار می گیرند و با گسترش اسلام در ایران این دوره به پایان می رسد. 🔹 سوشیانت که برادر پشوتن و همچون او در نطفه زردشت است، در خلال 57 سال از آغاز هزاره دوازدهم اتفاق می افتد. این مقطع پایانی است که به بازگشت نهایی یا فرش کرد می انجامد. 📚 📚 @tarikh_farda
8⃣ ⭕️ مؤیدات مکاشفه دانیال نبی(ع) 🔺 مکاشفه جناب دانیال نبی(ع)، مؤیداتی از زبان حضرات معصومان(ع) درباره فراز آمدن حضرت موعود و یاران خاصش از میان ابرها و اتفاق همه امم درباره ایشان و تأسیس دولت جهانی دارد؛ چنان که می فرماید: 🔺 و در رؤیای شب نگریستم و اینک مثل پسر انسان با ابرهای آسمان آمد و نزد قدیم الایام رسید و او را به حضور وی آوردند؛ و سلطنت و جلال و ملکوت به او داده شد تا جمیع قوم ها و امت ها و زبان ها او را خدمت نمایند. سلطنت او سلطنت جاودانی و بی زوال است و ملکوت او زایل نخواهد شد؛ اما روح من دانیال، در جسدم مدهوش شد و رؤیاهای سرم مرا مضطرب ساخت. 🔺 در روایت داریم که ابن حماد انصاری می گوید: امام باقر(ع) فرمودند: «اصحاب قائم سیصد و سیزده مرد از فرزندان عجم هستند که پاره ای از آنان در روز میان ابر برده می شود و نام خودش و نام پدرش و نسبش و خصوصیاتش شناخته می شود، بعضی از آنان در بسترش خفته باشد و بدون قرار قبلی در مکه با او دیدار می کنند.» 🔺 امام صادق(ع) نیز می فرماید: «هنگامی که به حضرت مهدی(ع) اذن خروج و قیام داده شود، خداوند را با نام عبری آن می خواند. در آن هنگام، یارانش مهیا می شوند و آنان همان صاحبان پرچم ها (و فرماندهان) هستند. برخی از آنان شب هنگام در حالی که در بستر آرمیده اند، ناپدید می شوند و به هنگام صبح، خود را در مکه می بینند و برخی به هنگام روز، سوار بر ابرها دیده می شوند. آنان با نام خود و پدر و فامیل و شهرت شناخته می شوند.» 🔺 ابن کثیر می نویسد:دانیال نبی پس از بشارت به پیامبر اسلام، حضرت محمد بن عبدالله(ص) و اینکه او از شبه جزیره عربستان مبعوث می شود و آئین او بر همه آئین ها غلبه پیدا می کند، از خدا خواسته بود تا امت محمد(ص) او را به خاک بسپارند؛ لذا هنگامی که شهر شوش به دست مسلمانان فتح شد و جسد دانیال را پیدا کردند و او را دفن نمودند. پس از دفن او، مردم شوش در خشکسالی و قحطی به جسد (قبر) او توسل می جستند. 📚 @tarikh_farda
25.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ثروت، عامل برتری انسان در عصر غیبت 🔸 سخنان استاد در خصوص معطوف شدن قلب انسان های آخرالزمانی به و . ابتلای وحشت انگیز @tarikh_farda @mouood_multimedia
9️⃣ 🔘صورت بندی عمر جهان از آغاز تا پايان در سنت زرتشتی 🔹 بدون مراجعه به یکی از مهم ترین مشخصات آئین زرتشتی، یعنی رویکرد هزاره گرایانه، به آمد و شد عالم و آدم و نقشه کلی ترسیم شده در منابع و مصادر این آئین درباره سرانجام هستی، نمی توان از جایگاه رهاننده و زمانه ای که در آن برای نجات بشر سربرمی آورد، گفت وگو کرد. 🔹 در سنت [زرتشتی] یک دوران دوازده هزار ساله برای عمر جهانِ موجود یا هر دوره از عمر جهان در نظر گرفته شده که این دوران دوازده هزار ساله، به چهار دوره سه هزار ساله تقسیم شده [است]. سه هزاره اول دوران فَروَهران و عصر مینُوی و مثالی جهان بوده است. دوران دوم سه هزاره آفرینش جسمانی گذران بی گزند و خوش زندگی و عصر طلایی تاریخ دینی مزدیسنان بوده. سه هزاره سوم، دوران شهریاری شهریاران است و خلقت بشر و تسلط اهریمن. 🔹 ... سه پسر آینده زرتشت که به ترتیب: هوشیدر هوشیدر ماه و سوشیانت نامیده شده و این یادکردها در روایات دینی آمده، در نیز یادشان آمده است؛ زرتشت در آغاز هزاره دهم یا درست در آغاز دوران چهارم، هنگامی که ویشتاسپ سی سال شهریاری کرده بود، زاده شد. مطابق با روایات دینی، نطفه زرتشت در دریاچه کَسَه اُیَه به وسیله 999/99 هزار فَرَوشی نگاه داری می شود. این دریاچه همان دریاچه هامون در شرق ایران است. آنگاه پس از پایان هزاره دهم، دوشیزه ای در آب این دریاچه شست وشو کرده و بار برمی دارد و از وی هوشیدر، نخستین موعود، زاده می شود که فساد و تباهی از جهان برمی اندازد؛ 🔹 اما در پایان یازدهمین هزاره، دگرباره اوضاع جهان پرفساد و تباهی شده و دیوان و دروجان را به شر می پردازند. پس دگرباره دوشیزه ای دیگر در آب دریاچه خود را شست و شو داده و بار برداشته و دومین موعود، به نام هوشیدر ماه از وی متولد می شود که شر و فساد را معدوم ساخته و دیوان دروجان را هزیمت می دهد. 🔹 اینک جهان آماده پذیرش آخرین موعود و واپسین ناجی بشری است که ظهور کند و جهان را از رنج و درد و پلیدی پالوده سازد. وی سوشیانت نام دارد و دوشیزه ای دیگر پس از آنکه در آب دریاچه هامون شناور شد و بار برداشت، وی را به دنیا می آورد و این هنگام پایان دوازدهمین هزاره است، روزگار رستاخیز و پایان جهان می باشد. 📚 📚 @tarikh_farda
8⃣ ⭕️ مؤیدات مکاشفه دانیال نبی(ع) 🔺 مکاشفه جناب دانیال نبی(ع)، مؤیداتی از زبان حضرات معصومان(ع) درباره فراز آمدن حضرت موعود و یاران خاصش از میان ابرها و اتفاق همه امم درباره ایشان و تأسیس دولت جهانی دارد؛ چنان که می فرماید: 🔺 و در رؤیای شب نگریستم و اینک مثل پسر انسان با ابرهای آسمان آمد و نزد قدیم الایام رسید و او را به حضور وی آوردند؛ و سلطنت و جلال و ملکوت به او داده شد تا جمیع قوم ها و امت ها و زبان ها او را خدمت نمایند. سلطنت او سلطنت جاودانی و بی زوال است و ملکوت او زایل نخواهد شد؛ اما روح من دانیال، در جسدم مدهوش شد و رؤیاهای سرم مرا مضطرب ساخت. 🔺 در روایت داریم که ابن حماد انصاری می گوید: امام باقر(ع) فرمودند: «اصحاب قائم سیصد و سیزده مرد از فرزندان عجم هستند که پاره ای از آنان در روز میان ابر برده می شود و نام خودش و نام پدرش و نسبش و خصوصیاتش شناخته می شود، بعضی از آنان در بسترش خفته باشد و بدون قرار قبلی در مکه با او دیدار می کنند.» 🔺 امام صادق(ع) نیز می فرماید: «هنگامی که به حضرت مهدی(ع) اذن خروج و قیام داده شود، خداوند را با نام عبری آن می خواند. در آن هنگام، یارانش مهیا می شوند و آنان همان صاحبان پرچم ها (و فرماندهان) هستند. برخی از آنان شب هنگام در حالی که در بستر آرمیده اند، ناپدید می شوند و به هنگام صبح، خود را در مکه می بینند و برخی به هنگام روز، سوار بر ابرها دیده می شوند. آنان با نام خود و پدر و فامیل و شهرت شناخته می شوند.» 🔺 ابن کثیر می نویسد:دانیال نبی پس از بشارت به پیامبر اسلام، حضرت محمد بن عبدالله(ص) و اینکه او از شبه جزیره عربستان مبعوث می شود و آئین او بر همه آئین ها غلبه پیدا می کند، از خدا خواسته بود تا امت محمد(ص) او را به خاک بسپارند؛ لذا هنگامی که شهر شوش به دست مسلمانان فتح شد و جسد دانیال را پیدا کردند و او را دفن نمودند. پس از دفن او، مردم شوش در خشکسالی و قحطی به جسد (قبر) او توسل می جستند. 📚 @tarikh_farda
1️⃣0️⃣ 🔘 نتایج و پیامدهای واقعه ظهور سوشیانس 🔹 در ادبیات مذهبی و دینی ادیان ابراهیمی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) و جمله سایر ادیان توحیدی، از جمله زرتشت، قرین با ناملایمات، بحران ها، تباهی اخلاقی، ظلم فراگیر و دیگرگونی های هولناک ارضی و سماوی تصویر و تعریف شده است. تا آنجا که این عبارت، بلافاصله مجموعه بحران ها و بن بست ها را متبادر به ذهن می سازد. 🔹 در این میان، اهریمن و اهریمن صفتان، نقش اصلی را در آکنده کردن آسمان و زمین از فسق و فجور و ظلم و بی عدالتی ایفا می کنند. از این رو در منتها الیه این بحران فراگیر، تنها و ضرورتاً ظهور موعودی مقدس و مسلح به تأییدات آسمانی، مجال مقابله با آن همه تباهی و زدودن زمین از کفر و ظلم را می یابد و واسپس انهدام و انعدام همه تباهی ها، مدینه ای آکنده از قسط و عدل فراهم می آورد. 🔹 توصیفات وارد شده در مصادر زرتشتی درباره شرایط هولناک جهان در آستانه ، بی شباهت به توصیفات منابع روایی اسلامی و شیعی نیست. 🔹 هر یک از موعودهای مزدیسنان وقتی ظهور کند که جهان از طغیان اهریمن تباه گشته و مخلوقات ایزدی به ستوه آمده باشد. ظهور هوشیدر نیز در چنین روزگاری خواهد بود؛ وقتی که نیکان به سختی افتند و مردم به همدیگر کینه ورزند؛ ستم و دروغ فراوان شود؛ تابستان از زمستان مشخص نباشد؛ جوانان گرفتار بلیات و بیماری ها شوند؛ کودکان زود بمیرند؛ آتش و آب و گیاه آلوده و ناپاک گردد؛ آنگاه اهورا به عالمیان رحمت فرستد، پشوتن از گنگ دژ برانگیخته، به یاری «ایران» بشتابد. 📚 📚 @tarikh_farda
9⃣ ⭕️ کتاب حزقیال نبی(ع) 🔺 در دائره المعارف کتاب مقدس آمده است: آنچه که از حزقیال می دانیم، فقط محدود به کتابی است که نام او را بر خود دارد. او در میان یهودیانی بود که توسط نبوکدنصر در سال 597 ق.م. به بابل، به اسارت رفته و در آنجا در میان اسرایی بود که خدا او را به عنوان نبی خود برگزید... به عنوان کاهن و نبی از جانب خدا دعوت گردید تا اسرای یهودی را خدمت کند. پیام او در ارتباط با هیکل و مراسم آن بود. 🔺 نویسنده قاموس کتاب مقدس درباره ایشان چنین گزارش کرده است: حزقیل یا حزقیال. به معنی قوت الله است و او پسر بوزی کاهن بود که در یهودیه متولد گردید و هم در آنجا ایام طفولیت خود را به سر برده... آن حضرت در میان یهود، صاحب مقام رفیع و درجه منیع و همواره از تمام قوم مورد توقیر و تبجیل بوده... 🔺 کتاب حزقیال شامل شش رؤیا است که حول سه موضوع مهم ترتیب یافته است: داوری درباره اسرائیل؛ داوری درباره ملل مختلف؛ برکات آینده برای اسرائیل. 🔺 حزقیال نبی(ع)، ضمن پیش گویی اسارت و بدبختی قوم و بیان علت آن همه فلاکت، نوید روز خلاصی و تجربه دنیایی آکنده از برخورداری را می دهد: در آن زمان، درختان وادار می شوند تا هر ماه میوه آورند. انسان از آن میوه ها می خورد و شفا می یابد. 🔺 و بر کنار نهر، به این طرف و آن طرف، هر قسم درخت خوراکی خواهد رویید که برگ های آن پژمرده نشود و میوه های آنها لاینقطع خواهد بود و هر ماه میوه تازه خواهد آورد؛ زیرا که آبش از مقْدس جاری می شود و میوه آنها برای خوراک و برگ های آنها به جهت علاج خواهد بود. 📚 @tarikh_farda
44.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 گرفتار نجاستیم 🔸 تذکر استاد درباره نجاسات لایه به لایه در جهان و انسان و راه رهایی از آن. @mouood_org @mouood_multimedia
1️⃣1️⃣ 🔘 به سر آمدن هزاره و علائم‌ آخرالزمان به روایت زراتشت‌ نامه 🔹 [کتاب] زراتشت نامه، فراز و فرود وقایع سخت آخرالزمانی پیش و پس از تولد هوشیدر را تا خروج بهرام ورجاوند و بر تخت نشستن وی و رها شدن جهان و ساکنان جهان از گمراهی، فلاکت، درنده خویی و گرگ صفتی را در قالب منظومه ای زیبا به تصویر کشیده است. 🔹 سرآغاز دفتر، شرح شرفیابی زرتشت به درگاه است. جناب زرتشت پیامبر، آن هنگام که با همراهی یکی از امشاسپندان، بهمن، به پیشگاه خداوند تقرب می یابد، از وی طلب عمر دراز و بی مرگی می کند تا بدین وسیله دین بهی ماندگاری همیشه پیدا کند. در پاسخ، حجاب ها از دیدگان زرتشت برداشته می شود تا جمله وقایع و پیش آمدها را ببیند و بر سیر رخدادها تا به و سوشیانس ها واقف شود. 🔹 جناب زرتشت به نیت تداوم بخشی به دینداری مردمان و شادی و خرسندی آنها در پناه دین بهی، از خداوند تقاضای عمری دراز می کند؛ اما به او گفته می شود اگر وضع جهان بر تو نمودار شود، خودت تقاضای مرگ خواهی کرد. آنگاه با نوشاندن شرابی، چون انگبین به او در حالتی خلسه وار یا مکاشفه ای روحانی، جهان و اوضاع ساکنان جهان در آینده دور را به ایشان نشان می دهند. 🔹 در آن سفر روحانی، جناب زرتشت وضع اسفبار مردمان در دنیا؛ بلکه وضع ساکنان بهشت و دوزخ را نیز می بیند. در اثنای این مکاشفه و در قالب تمثیلی بر زرتشت سلسله وقایع و پیش آمدهای بعد از خودش تا به سر آمدن هزاره و علایم آخرالزمان مکشوف می شود. 🔹 در پیش چشمان او درختی بر او جلوه می کند با هفت شاخه و هر شاخه به ترتیب ساخته شده از جنس فلزی معین. به ترتیب شاخه هایی از: 1. طلا؛ 2. نقره؛ 3. برنج؛ 4. روی؛ 5. اَرزیز (نوعی فلز معدنی، قلع) 6. پولاد؛ 7. آهن. بی شک چنان که درباره همه مکاشفات صادق است، هر یک از اشیاء و فلزات، نماینده و نماد موضوع یا جریانی است که رخ خواهد داد و تا به آخرالزمان ادامه می یابد. 📚 📚 @tarikh_farda
1️⃣0️⃣ ⭕️ کتاب اشعیای نبی(ع) 🔺 در میان سال هایی که تازیانه خشم خداوند بر بنی اسرائیل جفاکار و بدکار فرود می آمد، پیامبری دیگری مبعوث و جهت انذار آنان اعزام شد. 🔺 در آن زمان، ناحیه جنوب کشور اسرائیل نیز به نوبه خود، محل ظهور پیغمبری دیگر شد. این نبی که اشعیاء نام دارد، در حدود 740 ق.م. در خانواده ای موجه زاده شد. پس در جوانی در کوچه های شهر اورشلیم روان شد و به نبوت و دعوت خلایق مشغول گردید. وی به حقیقت یهوه ایمان داشت و با شور و شوق قلبی از هر طرف می رفت... 🔺 پس چون اشعیاء به رسالت خود آگاه گردید، مدت چهل سال رسالت الهی به هدایت قوم اشتغال ورزید و شاهان یهودیه با او مشاوره می کردند. گلایه های آسمانی از زبان اشعیای نبی(ع) گلایه از کفر ورزیدن عاصیان بنی اسرائیل و لجاجت آنها در فرمانبرداری از اوامر و نواهی الهی، بخش قابل توجهی از کتب انبیای بنی اسرائیل را به خود اختصاص می دهد. 🔺 ...ای آسمان بشنو و ای زمین گوش بگیر! زیرا خداوند سخن می گوید. پسران پروردم و برافراشتم؛ اما ایشان بر من عصیان ورزیدند. گاو، مالک خویش را و الاغ، آخور صاحب خود را می شناسد؛ اما اسرائیل نمی شناسند و قوم من فهم ندارند. 🔺 وای بر امت خطاکار و قومی که زیر بار گناه می باشند و بر ذریت شریران و پسران مفسد. [آنان] خداوند را ترک کردند و قدوس اسرائیل را اهانت نمودند و به سوی عقب منحرف شدند. چرا دیگر ضرب یابید و زیاده فتنه نمایید؟ تمامیِ سر بیمار است و تمامیِ دل، مریض. 🔺 از کف پا تا به سر در آن تندرستی نیست؛ بلکه جراحت و کوفتگی و زخم متعفن که نه بخیه شده و نه بسته گشته و نه با روغن التیام شده است... 🔺 انبیای بنی اسرائیل، عموماً انذار دهنده بودند. ذاکرانی که این قوم را متذکر عواقب دهشتناک شرک و نفاق و ابتلاء به فسق و فجور می ساختند. جز این، با بیان اخبار آخرالزمانی و روز موعود منجی، سعی در امیدوار ساختن آنها و بازگشت به صلاح داشتند. 📚 @tarikh_farda
1️⃣2️⃣ 🔘 تمثيل درخت هفت شاخ و پيش گويي هاي يزدان براي زرتشت 🔹 خداوند خطاب به زرتشت می فرماید: هر یک از شاخه های هفت گانه درخت از واقعه و شورشی خبر می دهد که در گردش لیل و نهار، خلق جهان بدان مبتلا خواهند شد. 🔹 بر جناب زرتشت مکشوف می شود که واسپس عصر طلایی که مقارن با بعثت و حضور آن حضرت در میان مردمان است و پس از ایشان، عصر نقره فرا خواهد رسید؛ عصری که دین بهی از سوی کی گشتاسب پذیرفته شده و پاکیزگی آئین زرتشت در گستره زمین جاری می گردد. 🔹 گویا که تقدیر کلی بدین قرار است که با گذر زمان، از کم و کیف معنا و حقایق کاسته شده و روی به ضعف و نقصان می گذارد. در عصر سیم گون، فریاد برمی آورد و کار رو بار دین و دینداران روی به ضعف می گذارد. پس از عصر کیانیان، در عصر برنجین، اشکانیان بر اریکه قدرت تکیه می زنند. در آن عصر، دین بهی روی به ضعف می گذارد؛ چنان که برنج از نقره و طلا، در ارزش کمتر است، روزگار نیز رو به پراکندگی می گذارد تا بدانجا که با فرا رسیدن عصر روی، اردشیر ساسانی به قدرت می رسد. 🔹 در سایه قدرت ساسانیان، رسم و آئین بهی، روی به تازگی می گذارد و زرتشت توسعه و گسترش فراگیر می یابد. پادشاهی ساسانیان ادامه می یابد تا آنکه در عصر ارزیز، پادشاهی به بهرام نامی می رسد؛ همان که خلق از وجودش بهره مند شده و آرامش می یابد. کار و بار زمین و مردم نظام پیدا کرده و به شادی خواری مشغول می آیند؛ چنان که اهریمن روی به سوگواری می آورد. 🔹 عصر نوشیروان، عصر پولاد است. عصری که روی به عدالت می گذارد. افسوس که در همین عصر، فردک بدگهر رخ می نماید، هر چند او به پیروزی بزرگ نمی رسد؛ اما کار دینداری بر مردم سخت می آید. عصر آهن گمیخت، عصر اختلاط و امتزاج حق و باطل، غلبه سیاهی و زمختی و دیگرگونی کار و بار عالم و آدم است. 📚 📚 @tarikh_farda
[In reply to ف. افخمی] 1️⃣1️⃣ ⭕️ گناه مردم یهودا در کتاب اشعیای نبی(ع) 🔺 از زبان اشعیای نبی(ع)، هشدارها و اخبار آخرالزمانی را این گونه بیان می کند: بدا به حال شما که همیشه خانه و زین می خرید و به آنچه که دارید می افزایید تا جانی برای دیگران باقی نماند و شما در این سرزمین به تنهایی زندگی می کنید؛ 🔻 من به گوش خود شنیدم که خداوند قادر مطلق فرمودند: خانه های مجلل می سازید و قشنگ خراب می شوند و از صاحبانشان خالی می مانند. محفل جشن خود را با نغمه چنگ و رباب و دایره و بساط شراب گرم می کنید؛ ولی به کارهای خدا توجه ندارید... 🔺 باب پنجاه و نهم کتاب اشعیای نبی(ع) دورنمایی واضح از این جهان تیره و تاریک ارائه می دهد: زیرا که دست های شما به خون و انگشت های شما به شرارت آلوده شده است. لب های شما به دروغ تکلم می نماید و زبان های شما به شرارت تَنَطق (تکلم) می کند. احدی به عدالت دعوی نمی کند و هیچکس به راستی داوری نمی نماید. به بطالت توکل دارند و به دروغ تکلم می نمایند.... 🔻 پاهای ایشان برای بدی، دوان و به جهت ریختن خون بی گناهان شتابان است. افکار ایشان، افکار شرارت است و در راه های ایشان ویرانی و خرابی است. طریق سلامت را نمی دانند و راه های ایشان انصاف نیست. جاده های کج برای خود ساخته اند و هرکه در آنها سالک باشد، سلامتی را نخواهد دانست. بنابراین انصاف از ما دور شده است و عدالت به ما نمی رسد. 🔺 انتظار نور می کشیم و اینک ظلمت است و منتظر روشنایی هستیم؛ اما در تاریکی غلیظ سالک می باشیم و مثل کوران برای دیوار تلمس می نماییم و مانند بی چشمان کورانه راه می رویم... جمع ما، مثل خرس ها صدا می کنیم و مانند فاخته ها ناله می نماییم. برای انصاف انتظار می کشیم و نیست و برای نجات از ما دور می شود؛ زیرا که خطایای ما به حضور تو بسیار شده و گناهان ما بر ضد ما شهادت می دهد؛ چون که خطایای ما با ماست و گناهان خود را می دانیم. 📚 @tarikh_farda