eitaa logo
تاریخ فردا
244 دنبال‌کننده
671 عکس
327 ویدیو
34 فایل
تاریخ فردا هر تاریخی با «عهدی» پدید می‌آید و تاریخ فردا، تاریخ انعقاد عهد جمعی و قلبی است با ساحت قدسی حضرت ولی‌الله‌الاعظم، مهدی موعود(عج). فراروی شما پنجره‌ای است رو به تاریخ فردا، از مسیر قلم «استاد اسماعیل شفیعی سروستانی» www.mouood.org
مشاهده در ایتا
دانلود
9️⃣ 🔘صورت بندی عمر جهان از آغاز تا پايان در سنت زرتشتی 🔹 بدون مراجعه به یکی از مهم ترین مشخصات آئین زرتشتی، یعنی رویکرد هزاره گرایانه، به آمد و شد عالم و آدم و نقشه کلی ترسیم شده در منابع و مصادر این آئین درباره سرانجام هستی، نمی توان از جایگاه رهاننده و زمانه ای که در آن برای نجات بشر سربرمی آورد، گفت وگو کرد. 🔹 در سنت [زرتشتی] یک دوران دوازده هزار ساله برای عمر جهانِ موجود یا هر دوره از عمر جهان در نظر گرفته شده که این دوران دوازده هزار ساله، به چهار دوره سه هزار ساله تقسیم شده [است]. سه هزاره اول دوران فَروَهران و عصر مینُوی و مثالی جهان بوده است. دوران دوم سه هزاره آفرینش جسمانی گذران بی گزند و خوش زندگی و عصر طلایی تاریخ دینی مزدیسنان بوده. سه هزاره سوم، دوران شهریاری شهریاران است و خلقت بشر و تسلط اهریمن. 🔹 ... سه پسر آینده زرتشت که به ترتیب: هوشیدر هوشیدر ماه و سوشیانت نامیده شده و این یادکردها در روایات دینی آمده، در نیز یادشان آمده است؛ زرتشت در آغاز هزاره دهم یا درست در آغاز دوران چهارم، هنگامی که ویشتاسپ سی سال شهریاری کرده بود، زاده شد. مطابق با روایات دینی، نطفه زرتشت در دریاچه کَسَه اُیَه به وسیله 999/99 هزار فَرَوشی نگاه داری می شود. این دریاچه همان دریاچه هامون در شرق ایران است. آنگاه پس از پایان هزاره دهم، دوشیزه ای در آب این دریاچه شست وشو کرده و بار برمی دارد و از وی هوشیدر، نخستین موعود، زاده می شود که فساد و تباهی از جهان برمی اندازد؛ 🔹 اما در پایان یازدهمین هزاره، دگرباره اوضاع جهان پرفساد و تباهی شده و دیوان و دروجان را به شر می پردازند. پس دگرباره دوشیزه ای دیگر در آب دریاچه خود را شست و شو داده و بار برداشته و دومین موعود، به نام هوشیدر ماه از وی متولد می شود که شر و فساد را معدوم ساخته و دیوان دروجان را هزیمت می دهد. 🔹 اینک جهان آماده پذیرش آخرین موعود و واپسین ناجی بشری است که ظهور کند و جهان را از رنج و درد و پلیدی پالوده سازد. وی سوشیانت نام دارد و دوشیزه ای دیگر پس از آنکه در آب دریاچه هامون شناور شد و بار برداشت، وی را به دنیا می آورد و این هنگام پایان دوازدهمین هزاره است، روزگار رستاخیز و پایان جهان می باشد. 📚 📚 @tarikh_farda
8⃣ ⭕️ مؤیدات مکاشفه دانیال نبی(ع) 🔺 مکاشفه جناب دانیال نبی(ع)، مؤیداتی از زبان حضرات معصومان(ع) درباره فراز آمدن حضرت موعود و یاران خاصش از میان ابرها و اتفاق همه امم درباره ایشان و تأسیس دولت جهانی دارد؛ چنان که می فرماید: 🔺 و در رؤیای شب نگریستم و اینک مثل پسر انسان با ابرهای آسمان آمد و نزد قدیم الایام رسید و او را به حضور وی آوردند؛ و سلطنت و جلال و ملکوت به او داده شد تا جمیع قوم ها و امت ها و زبان ها او را خدمت نمایند. سلطنت او سلطنت جاودانی و بی زوال است و ملکوت او زایل نخواهد شد؛ اما روح من دانیال، در جسدم مدهوش شد و رؤیاهای سرم مرا مضطرب ساخت. 🔺 در روایت داریم که ابن حماد انصاری می گوید: امام باقر(ع) فرمودند: «اصحاب قائم سیصد و سیزده مرد از فرزندان عجم هستند که پاره ای از آنان در روز میان ابر برده می شود و نام خودش و نام پدرش و نسبش و خصوصیاتش شناخته می شود، بعضی از آنان در بسترش خفته باشد و بدون قرار قبلی در مکه با او دیدار می کنند.» 🔺 امام صادق(ع) نیز می فرماید: «هنگامی که به حضرت مهدی(ع) اذن خروج و قیام داده شود، خداوند را با نام عبری آن می خواند. در آن هنگام، یارانش مهیا می شوند و آنان همان صاحبان پرچم ها (و فرماندهان) هستند. برخی از آنان شب هنگام در حالی که در بستر آرمیده اند، ناپدید می شوند و به هنگام صبح، خود را در مکه می بینند و برخی به هنگام روز، سوار بر ابرها دیده می شوند. آنان با نام خود و پدر و فامیل و شهرت شناخته می شوند.» 🔺 ابن کثیر می نویسد:دانیال نبی پس از بشارت به پیامبر اسلام، حضرت محمد بن عبدالله(ص) و اینکه او از شبه جزیره عربستان مبعوث می شود و آئین او بر همه آئین ها غلبه پیدا می کند، از خدا خواسته بود تا امت محمد(ص) او را به خاک بسپارند؛ لذا هنگامی که شهر شوش به دست مسلمانان فتح شد و جسد دانیال را پیدا کردند و او را دفن نمودند. پس از دفن او، مردم شوش در خشکسالی و قحطی به جسد (قبر) او توسل می جستند. 📚 @tarikh_farda
1️⃣0️⃣ 🔘 نتایج و پیامدهای واقعه ظهور سوشیانس 🔹 در ادبیات مذهبی و دینی ادیان ابراهیمی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) و جمله سایر ادیان توحیدی، از جمله زرتشت، قرین با ناملایمات، بحران ها، تباهی اخلاقی، ظلم فراگیر و دیگرگونی های هولناک ارضی و سماوی تصویر و تعریف شده است. تا آنجا که این عبارت، بلافاصله مجموعه بحران ها و بن بست ها را متبادر به ذهن می سازد. 🔹 در این میان، اهریمن و اهریمن صفتان، نقش اصلی را در آکنده کردن آسمان و زمین از فسق و فجور و ظلم و بی عدالتی ایفا می کنند. از این رو در منتها الیه این بحران فراگیر، تنها و ضرورتاً ظهور موعودی مقدس و مسلح به تأییدات آسمانی، مجال مقابله با آن همه تباهی و زدودن زمین از کفر و ظلم را می یابد و واسپس انهدام و انعدام همه تباهی ها، مدینه ای آکنده از قسط و عدل فراهم می آورد. 🔹 توصیفات وارد شده در مصادر زرتشتی درباره شرایط هولناک جهان در آستانه ، بی شباهت به توصیفات منابع روایی اسلامی و شیعی نیست. 🔹 هر یک از موعودهای مزدیسنان وقتی ظهور کند که جهان از طغیان اهریمن تباه گشته و مخلوقات ایزدی به ستوه آمده باشد. ظهور هوشیدر نیز در چنین روزگاری خواهد بود؛ وقتی که نیکان به سختی افتند و مردم به همدیگر کینه ورزند؛ ستم و دروغ فراوان شود؛ تابستان از زمستان مشخص نباشد؛ جوانان گرفتار بلیات و بیماری ها شوند؛ کودکان زود بمیرند؛ آتش و آب و گیاه آلوده و ناپاک گردد؛ آنگاه اهورا به عالمیان رحمت فرستد، پشوتن از گنگ دژ برانگیخته، به یاری «ایران» بشتابد. 📚 📚 @tarikh_farda
9⃣ ⭕️ کتاب حزقیال نبی(ع) 🔺 در دائره المعارف کتاب مقدس آمده است: آنچه که از حزقیال می دانیم، فقط محدود به کتابی است که نام او را بر خود دارد. او در میان یهودیانی بود که توسط نبوکدنصر در سال 597 ق.م. به بابل، به اسارت رفته و در آنجا در میان اسرایی بود که خدا او را به عنوان نبی خود برگزید... به عنوان کاهن و نبی از جانب خدا دعوت گردید تا اسرای یهودی را خدمت کند. پیام او در ارتباط با هیکل و مراسم آن بود. 🔺 نویسنده قاموس کتاب مقدس درباره ایشان چنین گزارش کرده است: حزقیل یا حزقیال. به معنی قوت الله است و او پسر بوزی کاهن بود که در یهودیه متولد گردید و هم در آنجا ایام طفولیت خود را به سر برده... آن حضرت در میان یهود، صاحب مقام رفیع و درجه منیع و همواره از تمام قوم مورد توقیر و تبجیل بوده... 🔺 کتاب حزقیال شامل شش رؤیا است که حول سه موضوع مهم ترتیب یافته است: داوری درباره اسرائیل؛ داوری درباره ملل مختلف؛ برکات آینده برای اسرائیل. 🔺 حزقیال نبی(ع)، ضمن پیش گویی اسارت و بدبختی قوم و بیان علت آن همه فلاکت، نوید روز خلاصی و تجربه دنیایی آکنده از برخورداری را می دهد: در آن زمان، درختان وادار می شوند تا هر ماه میوه آورند. انسان از آن میوه ها می خورد و شفا می یابد. 🔺 و بر کنار نهر، به این طرف و آن طرف، هر قسم درخت خوراکی خواهد رویید که برگ های آن پژمرده نشود و میوه های آنها لاینقطع خواهد بود و هر ماه میوه تازه خواهد آورد؛ زیرا که آبش از مقْدس جاری می شود و میوه آنها برای خوراک و برگ های آنها به جهت علاج خواهد بود. 📚 @tarikh_farda
44.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 گرفتار نجاستیم 🔸 تذکر استاد درباره نجاسات لایه به لایه در جهان و انسان و راه رهایی از آن. @mouood_org @mouood_multimedia
1️⃣1️⃣ 🔘 به سر آمدن هزاره و علائم‌ آخرالزمان به روایت زراتشت‌ نامه 🔹 [کتاب] زراتشت نامه، فراز و فرود وقایع سخت آخرالزمانی پیش و پس از تولد هوشیدر را تا خروج بهرام ورجاوند و بر تخت نشستن وی و رها شدن جهان و ساکنان جهان از گمراهی، فلاکت، درنده خویی و گرگ صفتی را در قالب منظومه ای زیبا به تصویر کشیده است. 🔹 سرآغاز دفتر، شرح شرفیابی زرتشت به درگاه است. جناب زرتشت پیامبر، آن هنگام که با همراهی یکی از امشاسپندان، بهمن، به پیشگاه خداوند تقرب می یابد، از وی طلب عمر دراز و بی مرگی می کند تا بدین وسیله دین بهی ماندگاری همیشه پیدا کند. در پاسخ، حجاب ها از دیدگان زرتشت برداشته می شود تا جمله وقایع و پیش آمدها را ببیند و بر سیر رخدادها تا به و سوشیانس ها واقف شود. 🔹 جناب زرتشت به نیت تداوم بخشی به دینداری مردمان و شادی و خرسندی آنها در پناه دین بهی، از خداوند تقاضای عمری دراز می کند؛ اما به او گفته می شود اگر وضع جهان بر تو نمودار شود، خودت تقاضای مرگ خواهی کرد. آنگاه با نوشاندن شرابی، چون انگبین به او در حالتی خلسه وار یا مکاشفه ای روحانی، جهان و اوضاع ساکنان جهان در آینده دور را به ایشان نشان می دهند. 🔹 در آن سفر روحانی، جناب زرتشت وضع اسفبار مردمان در دنیا؛ بلکه وضع ساکنان بهشت و دوزخ را نیز می بیند. در اثنای این مکاشفه و در قالب تمثیلی بر زرتشت سلسله وقایع و پیش آمدهای بعد از خودش تا به سر آمدن هزاره و علایم آخرالزمان مکشوف می شود. 🔹 در پیش چشمان او درختی بر او جلوه می کند با هفت شاخه و هر شاخه به ترتیب ساخته شده از جنس فلزی معین. به ترتیب شاخه هایی از: 1. طلا؛ 2. نقره؛ 3. برنج؛ 4. روی؛ 5. اَرزیز (نوعی فلز معدنی، قلع) 6. پولاد؛ 7. آهن. بی شک چنان که درباره همه مکاشفات صادق است، هر یک از اشیاء و فلزات، نماینده و نماد موضوع یا جریانی است که رخ خواهد داد و تا به آخرالزمان ادامه می یابد. 📚 📚 @tarikh_farda
1️⃣0️⃣ ⭕️ کتاب اشعیای نبی(ع) 🔺 در میان سال هایی که تازیانه خشم خداوند بر بنی اسرائیل جفاکار و بدکار فرود می آمد، پیامبری دیگری مبعوث و جهت انذار آنان اعزام شد. 🔺 در آن زمان، ناحیه جنوب کشور اسرائیل نیز به نوبه خود، محل ظهور پیغمبری دیگر شد. این نبی که اشعیاء نام دارد، در حدود 740 ق.م. در خانواده ای موجه زاده شد. پس در جوانی در کوچه های شهر اورشلیم روان شد و به نبوت و دعوت خلایق مشغول گردید. وی به حقیقت یهوه ایمان داشت و با شور و شوق قلبی از هر طرف می رفت... 🔺 پس چون اشعیاء به رسالت خود آگاه گردید، مدت چهل سال رسالت الهی به هدایت قوم اشتغال ورزید و شاهان یهودیه با او مشاوره می کردند. گلایه های آسمانی از زبان اشعیای نبی(ع) گلایه از کفر ورزیدن عاصیان بنی اسرائیل و لجاجت آنها در فرمانبرداری از اوامر و نواهی الهی، بخش قابل توجهی از کتب انبیای بنی اسرائیل را به خود اختصاص می دهد. 🔺 ...ای آسمان بشنو و ای زمین گوش بگیر! زیرا خداوند سخن می گوید. پسران پروردم و برافراشتم؛ اما ایشان بر من عصیان ورزیدند. گاو، مالک خویش را و الاغ، آخور صاحب خود را می شناسد؛ اما اسرائیل نمی شناسند و قوم من فهم ندارند. 🔺 وای بر امت خطاکار و قومی که زیر بار گناه می باشند و بر ذریت شریران و پسران مفسد. [آنان] خداوند را ترک کردند و قدوس اسرائیل را اهانت نمودند و به سوی عقب منحرف شدند. چرا دیگر ضرب یابید و زیاده فتنه نمایید؟ تمامیِ سر بیمار است و تمامیِ دل، مریض. 🔺 از کف پا تا به سر در آن تندرستی نیست؛ بلکه جراحت و کوفتگی و زخم متعفن که نه بخیه شده و نه بسته گشته و نه با روغن التیام شده است... 🔺 انبیای بنی اسرائیل، عموماً انذار دهنده بودند. ذاکرانی که این قوم را متذکر عواقب دهشتناک شرک و نفاق و ابتلاء به فسق و فجور می ساختند. جز این، با بیان اخبار آخرالزمانی و روز موعود منجی، سعی در امیدوار ساختن آنها و بازگشت به صلاح داشتند. 📚 @tarikh_farda
1️⃣2️⃣ 🔘 تمثيل درخت هفت شاخ و پيش گويي هاي يزدان براي زرتشت 🔹 خداوند خطاب به زرتشت می فرماید: هر یک از شاخه های هفت گانه درخت از واقعه و شورشی خبر می دهد که در گردش لیل و نهار، خلق جهان بدان مبتلا خواهند شد. 🔹 بر جناب زرتشت مکشوف می شود که واسپس عصر طلایی که مقارن با بعثت و حضور آن حضرت در میان مردمان است و پس از ایشان، عصر نقره فرا خواهد رسید؛ عصری که دین بهی از سوی کی گشتاسب پذیرفته شده و پاکیزگی آئین زرتشت در گستره زمین جاری می گردد. 🔹 گویا که تقدیر کلی بدین قرار است که با گذر زمان، از کم و کیف معنا و حقایق کاسته شده و روی به ضعف و نقصان می گذارد. در عصر سیم گون، فریاد برمی آورد و کار رو بار دین و دینداران روی به ضعف می گذارد. پس از عصر کیانیان، در عصر برنجین، اشکانیان بر اریکه قدرت تکیه می زنند. در آن عصر، دین بهی روی به ضعف می گذارد؛ چنان که برنج از نقره و طلا، در ارزش کمتر است، روزگار نیز رو به پراکندگی می گذارد تا بدانجا که با فرا رسیدن عصر روی، اردشیر ساسانی به قدرت می رسد. 🔹 در سایه قدرت ساسانیان، رسم و آئین بهی، روی به تازگی می گذارد و زرتشت توسعه و گسترش فراگیر می یابد. پادشاهی ساسانیان ادامه می یابد تا آنکه در عصر ارزیز، پادشاهی به بهرام نامی می رسد؛ همان که خلق از وجودش بهره مند شده و آرامش می یابد. کار و بار زمین و مردم نظام پیدا کرده و به شادی خواری مشغول می آیند؛ چنان که اهریمن روی به سوگواری می آورد. 🔹 عصر نوشیروان، عصر پولاد است. عصری که روی به عدالت می گذارد. افسوس که در همین عصر، فردک بدگهر رخ می نماید، هر چند او به پیروزی بزرگ نمی رسد؛ اما کار دینداری بر مردم سخت می آید. عصر آهن گمیخت، عصر اختلاط و امتزاج حق و باطل، غلبه سیاهی و زمختی و دیگرگونی کار و بار عالم و آدم است. 📚 📚 @tarikh_farda
[In reply to ف. افخمی] 1️⃣1️⃣ ⭕️ گناه مردم یهودا در کتاب اشعیای نبی(ع) 🔺 از زبان اشعیای نبی(ع)، هشدارها و اخبار آخرالزمانی را این گونه بیان می کند: بدا به حال شما که همیشه خانه و زین می خرید و به آنچه که دارید می افزایید تا جانی برای دیگران باقی نماند و شما در این سرزمین به تنهایی زندگی می کنید؛ 🔻 من به گوش خود شنیدم که خداوند قادر مطلق فرمودند: خانه های مجلل می سازید و قشنگ خراب می شوند و از صاحبانشان خالی می مانند. محفل جشن خود را با نغمه چنگ و رباب و دایره و بساط شراب گرم می کنید؛ ولی به کارهای خدا توجه ندارید... 🔺 باب پنجاه و نهم کتاب اشعیای نبی(ع) دورنمایی واضح از این جهان تیره و تاریک ارائه می دهد: زیرا که دست های شما به خون و انگشت های شما به شرارت آلوده شده است. لب های شما به دروغ تکلم می نماید و زبان های شما به شرارت تَنَطق (تکلم) می کند. احدی به عدالت دعوی نمی کند و هیچکس به راستی داوری نمی نماید. به بطالت توکل دارند و به دروغ تکلم می نمایند.... 🔻 پاهای ایشان برای بدی، دوان و به جهت ریختن خون بی گناهان شتابان است. افکار ایشان، افکار شرارت است و در راه های ایشان ویرانی و خرابی است. طریق سلامت را نمی دانند و راه های ایشان انصاف نیست. جاده های کج برای خود ساخته اند و هرکه در آنها سالک باشد، سلامتی را نخواهد دانست. بنابراین انصاف از ما دور شده است و عدالت به ما نمی رسد. 🔺 انتظار نور می کشیم و اینک ظلمت است و منتظر روشنایی هستیم؛ اما در تاریکی غلیظ سالک می باشیم و مثل کوران برای دیوار تلمس می نماییم و مانند بی چشمان کورانه راه می رویم... جمع ما، مثل خرس ها صدا می کنیم و مانند فاخته ها ناله می نماییم. برای انصاف انتظار می کشیم و نیست و برای نجات از ما دور می شود؛ زیرا که خطایای ما به حضور تو بسیار شده و گناهان ما بر ضد ما شهادت می دهد؛ چون که خطایای ما با ماست و گناهان خود را می دانیم. 📚 @tarikh_farda
1️⃣3️⃣ 🔘در عصر آهن گُميخت، از جهان بايد گريخت 🔹 جناب زرتشت در مکاشفه خود، اوضاع جهان و مردم را بسيار تيره و تار مي بيند؛ هزاره سرآمده، دين بهي سر بر زمين کوفته، مردماني بي هنر، آکنده از کين و فتنه و شور و شر، بي آنکه حرمتي براي نان و نمک بر جاي مانده باشد، رادمردي گم و ناپيدا و دروغ و رنگ و ريا آشکارا خودنمايي مي کند. خلق روزگار مبتلاي آز و خشم و کين، بي آزرم و شرم، روي از دين پيچيده به هواپرستي روي آورده اند. 🔹 دين لاغرتر از هر زمان، تنک مايه و دينداران کمياب و رادمردان مبتلاي ناپاک دينان. اين همه، نشانه هاي سر آمدن هزاره و علائم آخرالزماني را در خود داراست تا آن زمان که موسم ديگرگوني فرا رسد. 🔹 پیش گویی های زرتشت، درباره و دیگرگونی های ارضی و سماوی حادث شونده و تحول در اخلاق و رویکرد مردم، بی شباهت به آنچه اخبار آخرالزمانی منقول از حضرات معصومان(ع) است، نمی باشد و از جمله، آنچه که در این باره، منابع و مصادر یهودی و مسیحی ارائه کرده اند. 🔹 مطابق آنچه به جناب زرتشت در خلوت انس و مکاشفاتش رسیده، در آخرالزمان، نامردان و ناپرهیزگاران عزیز می شوند؛ مردمان نیرنگ بازی و دغل کاری پیشه کرده و گواهی دروغ می دهند؛ شرم و حیا در وقت ارتکاب به گناه، از میانشان رخت برمی بندد؛ بارش باران کاهش یافته، آب چشمه ها و رودخانه ها خشک شده و مردم مبتلای رنج و کاستی می شوند؛ کار روزگار واژگونه شده و رسوم دادگری و سنت های پسندیده دین بهی از میان مردم رخت می بندد. 🔹 جناب زرتشت، در التهاب و سؤال از وضعی که برایش بازنمایی و توصیف شده، در پی باخبر شدن از سرانجام آن همه درد و رنج حاصل از بحران های آخرالزمانی است. بزرگترین دل مشغولی زرتشت، سرانجام دین بهی، آئین ها و رسوم پسندیده مذهبی و مطالبه مردم برای دین است. در پاسخ سؤال، پرده از هجمه های سپاهیان ترک و روم و عرب به ایران و رنج هایی که بر مردم وارد می آید، برداشته می شود. هم دستی اهریمن و اهریمن منشان برای نابود ساختن سرزمینِ دینِ بهی. 📚 📚 @tarikh_farda
1️⃣2️⃣ ⭕️ بشارت به بهروزی در کتاب اشعیای نبی(ع) 🔺 ... زیرا فرزندی برای ما به دنیا آمده است؛ پسری برای ما بخشیده شده و بر ما سلطنت خواهد کرد. نام او عجیب، مُشیر، خدای قدیر، پدر جاودانی و سرور سلامتی خواهد بود. او بر تخت پادشاهی داوود خواهد نشست. بر سرزمین او تا ابد سلطنت خواهد کرد. پایه حکومتی خود را بر عدل و انصاف استوار خواهد کرد و گسترش فرمانروایی صلح پرور او را انتهایی نخواهد بود. خداوند قادر متعال، چنین اراده فرموده است و این را انجام خواهد داد. 🔻 و در فصل یازدهم از آن کتاب، درباره منجی موعود و همه نعمت هایی که با خود خواهد آورد، آمده است: نهالی از تنه یِسی [پدر حضرت داوود] بیرون آمده، شاخه ای از ریشه هایش خواهد شکفت؛ و روح خداوند بر او قرار خواهد گرفت؛ یعنی روح حکمت و فهم و روح مشورت و قوت و روح و ترس خداوند؛ 🔺 و خوشی او در ترس خداوند خواهد بود و موافق رؤیت چشم خود داوری نخواهد کرد و بر وفق سمع گوش های خویش تنبیه نخواهد نمود؛ بلکه مسکینان را به عدالت داوری خواهد کرد و به جهت مظلومانِ زمین به راستی حکم خواهد نمود و جهان را به عصای دهان خویش زده، شریران را به نفخه لب های خود خواهد کُشت؛ 🔻 و کمربند کمرش عدالت خواهد شد و کمربند میانش امانت؛ و گرگ با بره سکونت خواهد داشت و پلنگ با بزغاله خواهد خوابید و گوساله و شیر و پرواری با هم و طفل کوچک آنها را خواهد راند؛... 🔺 و در آن روز واقع خواهد شد که ریشه یسی به جهت عَلَمِ قوم ها برپا خواهد شد و امت ها آن را خواهند طلبید و سلامتی او با جلال خواهد بود. 🔻 جناب اشعیاء(ع) با تأکید بر نسب حضرت ، یعنی داوود نبی(ع) به شأن قضاوت و داوری ایشان و عدالت ورزی اشان و جهانی بودن دولتشان اشاره دارد و حاصل این عمل الهی را بسط سلامت و امنیت و آسایش عادلانه در میان جمیع مخلوقات اعلام می دارد. 📚 @tarikh_farda
1️⃣3️⃣ ⭕️کتاب زکریای نبی(ع) 🔺 یکی از انبیای بنی اسرائیل که بارها در از او به نیکی یاد شده، حضرت زکریاست. حضرت زکریا(ع) قوم خود را به توبه فرا می خواند و به ایشان وعده می دهد که روزی مسیحای در معبد سکونت خواهد گزید. 🔻 کتاب زکریا، کتاب مکاشفه نامیده شده؛ زیرا پیام آن به مردم روزگار خودش مربوط است؛ بلکه او وعده می دهد که مسیحا چون بازگردد، پادشاهی خود را در معبد استوار ساخته، از آنجا به تمام جهان خواهد گسترد. 🔺 شایان ذکر است که یهود با تحریف تعالیم و پیش گویی های انبیای عظام الهی، سعی خود را مصروف آن داشت تا با مصادره به مطلوب کردن موضوع قربانی حضرت اسماعیل(ع) در جغرافیای خاکی منا و وعده ظهور موعود مقدس از نسل جناب اسماعیل نبی(ع)، از مسیر تحریف تاریخ، اسحاق نبی(ع) را قربانی، معبد سلیمان در را قربانگاه و ظهور حضرت موعود از نسل اسماعیل(ع) را به بنی اسرائیل نسبت داده و خیال تأسیس دولت جهانی را در سر بپرورد. 🔻 اشاره اشعیای نبی(ع) درباره پادشاهی مسیحا در اورشلیم، از وجهی ناظر بر تحریف کتاب مقدس است و البته از وجهی دیگر، می تواند ناظر بر اشاره رمزگونه و پوشیده آن حضرت باشد درباره بازگشت حضرت مسیح(ع) و نزول اجلال ایشان در (بیت المقدس) پس از ظهور و قیام حضرت صاحب الزمان(عج). 🔺 در کتاب زکریا، پیش گویی های بسیار درباره عیسی مسیح(ع) یافت می شود که هم به ظهور نخست او در میان یهودیان اشاره دارد و هم به بازگشت او در ایام آخر. 🔻 شایان ذکر است خدمت نبوتی زکریا در دوران پس از تبعید، یعنی در دوران بازگشت یهودیان از اسارت بابل بوده است. 📚 @tarikh_farda
1️⃣4️⃣ 🔘 فرا رسیدن امدادهای آسمانی و خیزش سپاه خراسانی برای نجات دین بهی 🔹 پروردگار دانا، سیر رخدادهای ارضی و سماوی را به موازات رویارویی لشکریان کین جو و بدخواه با لشکریان سرزمین دین بهی ذکر می کند. 🔹 لشکریانی با پرچم هایی سیاه از جا کنده شده و روی به ایران می آورند و از سویی دیگر، سرخ جامگانی از سرزمین روم، جملگی بی رحم و مروّت، بداندیش و ناپاک، سرزمین نور و روشنایی را پامال ستوران خود می سازند و درست در همین زمان، سرزمین فراخ خراسان (ایران بزرگ) مبتلای کم آبی و خشکسالی می شود و خلق روزگار، از ترس قحطی و خشکی زمین، روی به آز و حرص می آورند. 🔹 در این هنگامه، امدادهای آسمانی فرا می رسد و رویارو با سپاهیان ترک و روم به جدال مشغول می آیند؛ امّا قوم عرب نیز فرصت غنیمت شمرده، با شرارت و فتنه گری به جنگ و قتال با ایرانیان مشغول می شوند. از این همه، سرتاسر مرزهای ایرانی روی به تباهی می گذارد. در منتهاالیه پرسش و اضطراب، جناب زرتشت در انتظار آن به سر می برد تا برایش مکشوف شود سرانجام کار به کجا می انجامد. 🔹 پروردگار در پاسخ به سؤال زرتشت، او را از سر برآوردن منجی موعود، جناب هوشیدر در این هنگامه و یاری و داوری بهرام ورجاوند با او خبر می دهد. بهرام که از شاهان کیانی، اصل و نسب دارد، سپاهی گران فراهم آورده، از دروازه های هند و چین به سوی ایران روانه می شود. از پارس و خراسان و سیستان نیز سپاهیانی گرد آمده و به قصد یاری ایران به پا می خیزند. در این رویارویی بزرگ، لشکریان مهاجم و دیوصفتان روی به هزیمت می آورند. 🔹 مردان بسیاری کشته می شوند؛ امّا به یاری خداوند پشوتن رجعت نموده و برای یاری دین بهی از جای برمی خیزد. وی با اهریمن رودرو شده و دیوان را از ایران می راند. بهرام برتخت نشسته و روزگاری بهتر، به دور از سیاهی و درّنده خویی و رنج برای ایرانیان آغاز می شود. 🔹 شایان ذکر است هوشیدر، اوّلین موعود از منجی های سه گانه آئین زرتشتی است. 📚 📚 @tarikh_farda