فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 #کتاب_صوتی
✡️ مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
✍️ نویسنده: استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: علی الله دانه
💥 فصل دوم: بنیاسرائیل و بنیاسماعیل
@tarikh_farda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 #کتاب_صوتی
✡️ مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
✍️ نویسنده: استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: علی الله دانه
💥 فصل سوم: پایان دوران
@tarikh_farda
13.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #کتاب_صوتی
✡️ مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
✍️ نویسنده: استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: علی الله دانه
💥 فصل چهارم: فصل رهایی
@tarikh_farda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 #کتاب_صوتی
✡️ مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
✍️ نویسنده: استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: علی الله دانه
💥 فصل پنجم: دروغ هزارهها؛ حکومت جهانی بنیاسرائیل
@tarikh_farda
20.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #کتاب_صوتی
✡️ مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
✍️ نویسنده: استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: علی الله دانه
💥 فصل ششم: احیاگری شیعی
@tarikh_farda
20.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #کتاب_صوتی
✡️ مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
✍️ نویسنده: استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: علی الله دانه
💥 فصل هفتم: مسیحیت صهیونیست
@tarikh_farda
23.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #کتاب_صوتی
✡️ مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
✍️ نویسنده: استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: علی الله دانه
💥 فصل هشتم: جهانیسازی؛ استراتژی آشکار صهیونیسم
@tarikh_farda
31.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #کتاب_صوتی
✡️ مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
✍️ نویسنده: استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: علی الله دانه
💥 فصل نهم: شوالیههای جنگ سرد
@tarikh_farda
25.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #کتاب_صوتی
✡️ مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
✍️ نویسنده: استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: علی الله دانه
💥 فصل دهم: اتحاد دلتا و بحران خاورمیانه
@tarikh_farda
15.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #کتاب_صوتی
✡️ مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
✍️ نویسنده: استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: علی الله دانه
💥 فصل یازدهم: سرزمین مقدس انجیلی و تصرف اراضی عراق
@tarikh_farda
22.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #کتاب_صوتی
✡️ مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
✍️ نویسنده: استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: علی الله دانه
💥 فصل دوازدهم: برهمزدن تعادل جمعیتی
@tarikh_farda
20.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #کتاب_صوتی
✡️ مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
✍️ نویسنده: استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: علی الله دانه
💥 فصل سیزدهم: ملاحم و فتن
@tarikh_farda
17.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #کتاب_صوتی
✡️ مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
✍️ نویسنده: استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: علی الله دانه
💥 فصل چهاردهم: از پروتکل صهیون تا آنفلوانزای خوکی
@tarikh_farda
13.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #کتاب_صوتی
✡️ مسیحیان صهیونیست و عملکرد آنان در شرق اسلامی
✍️ نویسنده: استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
🎙 راوی: علی الله دانه
💥 فصل پانزدهم: طرح نوین مهاجرتها
@tarikh_farda
🔸 قبیله رحمت
▫️رحمت در مقابل لعنت، به معنی بخشش مخصوص خداوند، یکی از بارزترین صفات حضرت حق است که در بیش از ۵۰۰ آیه از قرآن کریم آمده است.
▪️طبق آیه ۱۲سوره انعام، خداوند رحمت آوردن بر بندگان را بر خود واجب کرده است. به عبارتی حکمت خلق عالم و آدم، رحمت آوردن بر مخلوق است.
▫️ هیچ کس نمی تواند مانع نزول رحمت الهی بر بندگان شود چنان که اگر شخصی مستحق لعنت شود، هیچ کس نمی تواند بر او رحمت نازل کند.
▪️ خداوند خطاب به حضرت رسول(ص) فرمود: «ما تو را جز رحمتی بر جهانیان نفرستادیم.» این آیه نشان می دهد که قبیله رحمت (خاندان نبوت) فرستاده شدند تا نشانه هایی برای رحمت پروردگار باشند بر همه بندگان.
▫️ برپاکننده دولت کریمه، دولت رحمت و برکت، امام مهدی(ع)، هم نام و هم سیره حضرت رسول است و در #حدیث_لوح در وصف ایشان آمده است: «سپس این راه رابه فرزندش که رحمة للعالمین است، تکمیل می نمایم.»
#سیاحت_شرق
📚 #دکترین_مهدویت_راه_رهایی_از_مرگ_جاهلی
@tarikh_farda
🔸 رفاقت با امام
▫️ امروز، مطالبه مؤمنانه ورود به حصن حصین و اتصال به ولایت امام عصر(ع)، برخورداری از وجود ایشان و مصونیت از هجمه های ابلیس است. حجت خداوند نیز بیش از سرباز، رفیق می طلبد؛ چراکه در مسیر تحقق رفاقت، مجال توحید و یگانگی در صفت کمالی فراهم می شود.
▪️ وِلایت پذیری به نحو تام، ماحصل وَلایت و مهرورزی به ساحت قدسی ائمه(ع) است، چنانکه حضرت رسول(ص) مزد رسالتشان را در مودت خویشاوندانشان می دانند. در مودت و محبت، نشانه ای از معامله گری نیست.
▫️ مولا امیرالمؤمنین(ع) در توصیف وضعیت امام عصر(ع) می فرمایند: «صاحب این امر آواره، رانده شده، تک و تنهاست.» ما در مسیری اشتباه، قطعه زمینی را وطن و هر از راه رسیده ای را هم ولایتی و رفیق فرض کرده ایم، با تعلق خاطری تمام به عالم فانی.
▪️اما به راستی فکر کرده ایم ولایت و شهری که امام طرید، فرید و شرید ما در آن شب و روز می کند، کجاست؟ امام و یاران پیوسته به ایشان هیچ تعلق خاطر و بستگی به دنیا ندارند. به فرموده امام صادق(ع) هم ولایتی های امام، دل هایشان پاره های آهن است، هیچ تردیدی در خداوند ندارند و سرشار از محبت و اعتقاد راسخ به امام هستند.
#سیاحت_شرق
📚 #دکترین_مهدویت_راه_رهایی_از_مرگ_جاهلیك
@tarikh_farda.
#سیاحت_شرق
📚 #دکترین_مهدویت_راه_رهایی_از_مرگ_جاهلی
@tarikh_farda
هدایت شده از ف. افخمی
🟢 در جست و جوی کمال
🔺 طلب کمال، جاری در خانه جان آدمی را در میل باطنی انسان به قرب الی الله باید جست وجو کرد. در واقع، این کمال طلبی از مسیر تمایل به قرب اتفاق می افتد؛ به جز انسان، جمیع موجودات نیز واجد سیری هستند که از دانی ترین مرتبه شروع شده و به کمال خودش می رسد؛ اما در انسان به نحو خاص این سیر منتهی به انسان کامل است تا قرب محض و فنای محض در آستان حضرت پروردگار.
🔻 هر موجود ساکن عالم امکان از آنجا که از سوی خالق خودش که در ذات واجد همه کمالات به نحو مطلق است، خلق شده، سر در پی کمال دارد و حسب وسعت وجودی و امکاناتش مراتبی از کمالات را طلب می کند و سعی در جلبش دارد.
🔺 از دیدگاه وحی و تفکر توحیدی، انسان حقیقی مرکب از دو ساحت جسمانی و روحانی است. ساحت جسمانی او که نسبتی به عالم فانی دارد و با مرگ متلاشی می شود؛ اما ساحت روحانی او که جوهره اصلی انسانیت او نیز هست، باقی مانده و به حیات ابدی و سیر خود در جهانی دیگر ادامه می دهد؛ از این رو، کمال نهایی پیش از آنکه به جسم انسان نسبت داشته باشد، به روح نسبت دارد و امری فناناپذیر است.
🔻 آیات قرآنی و روایات رسیده از حضرات معصومان(ع) مقصد نهایی حیات انسانی را «قرب الی الله» می دانند. موضوع تقرب در حوزه معنوی و ارتباط و نزدیکی به حضرت حق در صفات کمالی، از وجهه مادی خارج شده، از آن به مثابه به کمال رساندن استعدادها، شدت یافتن وجود انسان، نزدیک شدن به وجود لایتناهی حضرت حق، اتصاف به صفت ربوبی و مانند اینها یاد کرده اند.
#سیاحت_شرق
📚#سیر_اکمالی_با_انسان_کامل
@tarikh_farda
هدایت شده از ف. افخمی
🟢 تقرب و صراط مستقیم
🔺 از آنجا که راه پر از راهزن است، خداوند از مسیر ارسال انبیاء و انزال کتب، معلمانی را سر راه فرزندان آدمی قرار داده تا به مقام قرب برسد. آدمی به تنهایی قادر به تشخیص راه های تقرب، مخاوف نیست و ابلیس نیست. به این مجموعه، نفس اماره را اضافه کنید تا از وضع آدمی آگاه شوید. به همین سبب و از روی رحمت، خداوند صراط مستقیم، رهزنان بین راه و نحوه رفتن و رسیدن را معرفی ساخته است.
🔻 هدایت همان سوق دادن آدمی در مسیر قرب الی الله است و پیامبر و امام(ع) در نسبت با انسان، واجد دو گونه هدایتند: هدایت ظاهری و هدایت باطنی. هدایت ظاهری (تشریعی) شامل موجودات صاحب عقل و اختیار است که به وسیله عوامل خارجی از ذاتشان به آنها افاضه می شود. این وظیفه را انبیاء، رسل، اوصیاء، کتب آسمانی و عالمان دین به عهده دارند. نوع دیگری از هدایت که مربوط به موجوداتی است که فاقد عقل و اختیار هستند، هدایت عامه تکوینی است.
🔺 جز این دو، هدایت باطنی پیامبر و امام، هدایت به امر است که طی آن، بر اساس ولایت و تسلط معنوی و احاطه غیبی ای که برای امام است، افرادی که از زمینه ها و استعداد های لازم برخوردارند و آمادگی برای جلب کمالات بیشتر دارند، به سوی مراتب عالی تر سوق داده می شوند. از این گونه هدایت، به عنوان هدایت به امر یاد می شود.
🔻 موضوع هدایت به امر، به یکی از شئون امام معصوم و پیامبر اکرم(ع) برگشت دارد؛ به معنی تصرفی تکوینی در نفوس افراد مستعد و راه بردن آنها در مسیر کمالی و سلوک در مراتب باطنی است.
#سیاحت_شرق
📚#سیر_اکمالی_با_انسان_کامل
@tarikh_farda
14.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 مرابطه وظیفه صاحبان مناصب
🔹 در #عصر_غیبت از زبان رسول خدا ص چه وظیفه ای بر عهده مسئولان سرزمین های اسلامی گذاشته شده است؟
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
#نشست_فرهنگ_مهدوی
#منتظرانه
@tarikh_farda
@mouood_multimedia
🔸 گستره و ژرفای تبری جستن
▫️ تبری و تولی مثل دو بال برای پرنده اند که فرصت پرواز را برایش فراهم می آورند. تبری در زبان فارسی به معنی دوری و بیزاری جستن است.
▪️ این دوری کردن دو وجه دارد؛ وجهی در نهاد آدمی که هرچه برایش ناخوشایند باشد، از آن بیزار است. وجه دیگرش وجه کلامی است که ریشه در قرآن دارد. در قرآن کریم ۳۰بار از ماده برائت و مشتقات آن استفاده شده است.
▫️ مطالعه مصادیق تولی و تبری جاری در مناسبات فرهنگی، مذهبی و تمدنی نکات مهمی را برملا می سازد: ۱. برخی اظهار قهر و کین ها دارای مبانی، مبادی و منابع نظری خاصی هستند که از دیدگاه هستی شناسانه خود حمایت می کند.
▪️۲. هر یک از این دو، دارای سابقه و تاریخی معین هستند؛ ۳. زمینه سازان هر دو جریان خشم و محبت باعث شکل گیری مرام هایی شده اند که تا عصر حاضر ادامه یافته است؛۴. در اثر پاره ای از رخدادها قواعد جدیدی برای بودن و زیستن تعریف شده و گاه شکل گیری بدعت هایی را باعث شده است. ۵. و...
▫️ در ترکیب هوشمندانه و عقلایی، اظهار لطف و قهر و جایگیر شدن این اظهار تولی و تبری در صفحات جان آدمی، از مراتب پست عروج کرده، به مراتب عالی کمالی دست پیدا می کنند.
#سیاحت_شرق
📚 #دکترین_مهدویت_راه_رهایی_از_مرگ_جاهلی
@tarikh_farda
15.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 حفظ رابطه با امام زمان(ع) با #مرابطه
🔹 تکالیف اجتماعی مومنان و #منتظران در #عصر_غیبت
#منتظرانه
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
#نشست_فرهنگ_مهدوی
@tarikh_farda
@mouood_multimedia
🔸 دامنه و گستره تبری و اظهار بیزاری در زیارت عاشورا
▫️ تمامی لعن های مندرج در زیارت عاشورا، ناظر بر امر تبری جستن و مصادیق نظری و عملی عمله های کفر و شرک و نفاق است که با بررسی دقیق می توان معلوم ساخت که در طول تاریخ، از کدامیک از اشخاص حقیقی و حقوقی و حوزه های فکری و فرهنگی حامل آن صفات، باید اظهار بیزاری کرد.
▪️ در این زیارت عاشورا، ساحت ها و مراتب تبری جستن مؤمنانه وارد شده است؛ از آن جمله: امتی که اساس ظلم را استوار ساختند؛ امتی که اولیاء و اوصیاء را از تصدی در مقاماتشان ممانعت کردند؛ امتی که اولیاء و اوصیای الهی را شهید کردند؛ جماعتی که زمینه ساز و فراهم کنندگان مقدمات لازم برای پیکار با اولیای الهی بودند؛ جمیع پیروان، تابعان و دوستداران ظالمان که راضی به ستم های رفته و موافق ستمگران بودند و ... (برای مطالعه دقیق به کتاب از قله عاشورا تا دریای ظهور مراجعه کنید.)
▫️ به همین ترتیب اولیای الهی در طول تاریخ، از زمان حضرت آدم(ع) و پس از آن تا به وقت ظهور منتقم خون اولیا و فرزندان اولیا، از رویکردی ثابت برخاسته و به سوی آن نیز در جریانند. مصادیق هر یک از گروه های ملعونین نیز از رویکردی ثابت برخوردار بوده اند. از این رو، گستره تبری جستن، از جمله مصادیق کفر و شرک و ضلالت، از یک سو به قابیل و فرزندانش معطوف است و از دیگر سو، در آخر الزمان و به وقت ظهور منجی موعود به جمیع جریاناتی که رویارو با حجت حق، علم مخالفت و کین ورزی برافراشته می دارند.
▪️ آنکه، حامل مأموریتی عظیم در تحقق اراده خداوندی است و در سیر و سفر آفاقی و انفسی جمیع انبیا و خاستگاه آنان، پایه های دولت کریمه جهانی را برمی کشد، ضرورتاً خون خواه جمیع مظلومان و مقتولان طول تاریخ نیز هست، از جناب هابیل تا امام حسین(ع)، از «کربلا» تا به وقت ظهور حضرت موعود(ع)
#سیاحت_شرق
📚 #دکترین_مهدویت_راه_رهایی_از_مرگ_جاهلی
@tarikh_farda
palestine last phase (1).mp3
10.59M
🔘 تحولات اخیر #فلسطین
🔸 در میان تحلیلگران کشور کمتر کسی با تفکر و مطالعات استاد #اسماعیل_شفیعی_سروستانی یافت می شود؛ چرا که ایشان به مدت بیش از ۴۰ سال مطالعات #غرب_شناسی، #فرهنگی و #مهدوی را در کنار یکدیگر نگریسته و جهان شناسی منحصر به فردی دارند.
🔸 همگی فرهیختگان و متفکران را به گوش فرا دادن سخنان ایشان دعوت می نماییم.
🔻 لینک سخنرانی در سایت #موعود
https://fa.mouood.com/93777/
#اختصاصی_موسسه_موعود
#تحلیل_روز
@mouood_org
@mouood_multimedia
🟢 حدیث معرفت
🔺 آدمی در جاده تاریخ به راه می افتد؛ در حالی که فرصتی محدود و البته تعیین و تضمین نشده برای رسیدن به غایت مطلوب دارد و جز این نیست که ضرورتاً و از روی لطف می بایست پیام آوری امین او را متذکر بلد راه، سوی رفتن و مقصد شود. «حدیث معرفت» شناخته شده ترین حدیث نبوی در موضوع معرفت امام است. آن زمان که حضرت نبی اکرم(ص) فرمودند: «هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، مرگ او مرگ جاهلی است.»
🔻 منابع اهل سنت و شیعه امامیه این حدیث را نقل کرده اند، با این تفاوت که شیعیان مراد از امام را، امامان معصوم از اهل بیت(ع)دانسته اند و اهل سنت مقصود از امام را حاکم جامعه اسلامی می دانند و موضوع معرفت الامام را به عنوان مدخل ورود به منظومه بی بدیل و حوزه نظری ولایی می شناسیم که در بنیاد، با تمامی حوزه های نظری موجود و مطرح در باب هستی شناسی و جهان شناسی متفاوت است.
🔺 راز دسیسه ابلیس و جنودش هم از همین جا برملاست که بندگان خدا را از پیرامون انبیاء و اوصیاء پراکنده ساخت و با جعل امامان کفر و شرک و نفاق، سبب سقوط مردمان در مغاک جهل و جهالت شد.
🔻 در میان همه ملل و نحل، شیعیان آل محمد(ص) و مسیحیان به نحو خاص به وجود و ظهور منجی موعود شخصی و حی قائلند و بر موجود بودن ایشان اصرار می ورزند ولی در بیان حکمت موجود و حی بودن منجی موعود، از نگرشی واحد برخوردار نیستند. مسیحیان، عروج مسیح(ع) پس از واقعه تصلیب و شیعیان، غیبت را باعث پنهان ماندن منجی از چشم مردمان می دانند و جز این، شیعیان به دلیل نوعی هستی شناسی خاص ولایی، حضور و وجود حی موعود(عج) را در هر زمان و تا برپایی قیامت کبرا، لازمه تداوم حیات بر ارض و سما شناخته اند.
🔺 به دلیل آنکه امام واجد همه شئونات الهی است و به عنوان باب الله، سبیل الله و صراط الله، دستگیر، رهنما، رفیق، مراد و روزی رسان در همه عوالم ارضی و سماوی است. معرفت به ایشان، امری ضروری در طی طریق است؛ بلکه تنها طریق نیل به سعادت دنیوی و اخروی و نجات از همه پلیدی ها و شر شیاطین است.
#سیاحت_شرق
📚#سیر_اکمالی_با_انسان_کامل
@tarikh_farda
🟢 مراتب معرفت
🔺 خروج از مرگ جاهلی در گرو معرفت امام است، شناخت و شناسایی دارای مراتب و مدارج بسیار می باشد. پر واضح است که مراتبی خاص از این معرفت و شناسایی درباره آن ذوات مقدسه است که می تواند متضمن نجات باشد. میان مراتب رویکرد به #فرهنگ_مهدوی و میزان معرفت امام(ع) نسبتی مستقیم برقرار است. هر چه بر میزان معرفت درباره امام افزوده شود، مراتب رویکرد به امام، معارف مهدوی و فرهنگ مهدویت نیز افزونی می یابد.
🔻 مراتب شناخت امام را نمی توان محدود به چند مرتبه کرد اما با این حال حسب استعداد و توان درک معانی، این مراتب قابل بیان هستند: 1. معرفت به اسم: معرفت به اسم و مشخّصات ظاهری و نام آبا و اجداد امام(ع) و فرزندانش. اگر این میزان معرفت مانع مرگ جاهلی بود، همه ظالمان عالم، رستگار می شدند.
🔺 2. معرفت به اوصاف خلقی: آنکه از پارهای صفات خُلقی و کمالات امامان معصوم(ع) چیزی میداند نیز رستگار نمی شود مگر آنکه بخشی از آن صفات را در خود درونی کند.
🔻 3. معرفت به شرایط تاریخی و اوضاع سیاسی و اجتماعی عصر امامت هر امام. این شناخت نیز وجهی از زندگی ائمه را برملامی سازد اما معرفت الامام، شناخت شخص و حقیقت وجود امام است.
🔺 4. معرفت به ولایت تشریعی امام یعنی حق ولایت و سرپرستی برای امام قائل شدن. آگاهی درباره ولایت تشریعی امام و گردن نهادن به احکام صادر شده از سوی ایشان، خود وجهی از مراتب معرفت امام است.
🔻 5. معرفت تکوینی امام: ولایت تکوینی، بالاترین مرتبه از وِلایت و به معنی تسلط امام بر جهان هستی است که از جانب خداوند متعال به انسان کامل اعطا می شود.
#سیاحت_شرق
📚#سیر_اکمالی_با_انسان_کامل
@tarikh_farda
27.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 یهود محدود به اسرائیل و صهیونیسم نیست!
🔺 هشدار استاد #اسماعیل_شفیعی_سروستانی به مؤمنان درباره این موضوع مهم که #اسرائیل و #صهیونیسم تنها صورتی از #بنی_اسرائیل هستند و برنامه ریزان حقیقی جهان محدود به آنان نمی شود.
#نظم_نوین_جهانی
#تحلیل_روز
@tarikh_farda
@mouood_multimedia