با سلام و عرض ادب
آدینه شما همراهان عزیز به خیر و سعادت🌹🌹
در شرایط کرونا سایت های مهم و ضروری برای دانشجویان و پژوهشگران معرفی شده است که خدمت شما تقدیم می گردد.🌹
✅سایت های مهم
1. ieeexplore.ieee.org
2. acm.org
3. link.springer.com
4. wiley.com
5. sciencedirect.com
6. acs.org
7. aiaa.org
8. aip.org
9. ajpe.org
10. aps.org
11. ascelibrary.org
12. asm.org
13. asme.org
14. bioone.org
15. birpublications.org
16. bmj.com
18. emeraldinsight.com
19. geoscienceworld.org
20. icevirtuallibrary.com
21. informahealthcare.com
22. informs.org
23. ingentaconnect.com
24. iop.org
25. jamanetwork.com
26. joponline.org
27. jstor.org
28. mitpressjournals.org
29. nature.com
30. nrcresearchpress.com
31. oxfordjournals.org
32. royalsocietypublishing.org
33. rsc.org
34. rubberchemtechnol.org
35. sagepub.com
36. scientific.net
37. spiedigitallibrary.org
38. springermaterials.com
39. tandfonline.com
40. theiet.org
✅معرفی سایت هایی جهت دانلود رایگان کتاب
🔺www.ketabnak.com
🔺www.urbanity.ir
🔺www.98ia.com
🔺www.takbook.com
🔺www.irpdf.com
🔺www.parsbook.org
🔺www.irebooks.com
🔺www.farsibooks.ir
🔺www.ketabesabz.com
🔺www.readbook.ir
✅سایتهای مهم علمی،پژوهشی
🔺www.digitallibraryplus.com
🔺www.daneshyar.net
✅بانک های اطلاعاتی
🔺www.umi.com/pqdauto
🔺www.search.ebscohost.com
🔺www.sciencedirect.com
🔺www.emeraldinsight.com
🔺www.online.sagepub.com
🔺www.springerlink.com
🔺www.scopus.com
🔺http://apps.isiknowledge.com
🔺www.anjoman.urbanity.ir
✅پایان نامه های داخلی و خارجی
🔺www.irandoc.ac.ir
🔺www.urbanity.ir
🔺www.umi.com/pgdauto
🔺www.mhrn.net
🔺www.theses.org
✅مقالات فارسی
🔺www.urbanity.ir
🔺www.shahrsaz.ir
🔺www.magiran.com
🔺www.civilica.com
🔺www.sid.ir
✅کتابخانه ملی ایران، آمریکا و انگلیس
🔺www.nlai.ir
🔺www.loc.gov
🔺www.bl.uk
✅دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش:
🔺http://eric.ed.gov
✅اطلاعات عمومی کشورها:
🔺www.worldatlas.com
✅مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی:
🔺www.infolibrarian.com
✅آرشیو مقالات از سال ۱۹۹۸
🔺www.findarticles.com
✅کتابخانه الکترونیک
🔺www.digital.library.upenn.edu/books
✅رایانه و بانکهای اطلاعاتی فارس:
🔺www.srco.ir
✅دانشنامه آزاد اینترنتی:
🔺www.wikipedia.org
✅دسترسي به متن
کامل پايان نامه هاي 435 دانشگاه
از24 کشور اروپايي:
🔺http://www.dart-europe.eu/basic-search.php
✅دسترسي رايگان به بانک مقالات
دانشگاه کاليفرنيا:
🔺http://escholarship.org/
✅دسترسي رايگان به بانک مقالات
دانشگاه TENNESSEE:
🔺http://www.lib.utk.edu:90/cgi-perl/dbBro...i?help=148
✅دسترسي رايگان به 1,550,632 مقاله ي دانشگاهي:
🔺http://www.oalib.com/
✅دسترسي به پايان نامه هاي
الکترونيکي دانشگاه ناتينگهام:
🔺http://etheses.nottingham.ac.uk/
✅دسترسي رايگان به کتاب ها و ژورنال
هاي سايت In Tech:
🔺http://www.intechopen.com/
✅دسترسي رايگان به مقالات علمي ،
دانشگاه McGill :
🔺http://digitool.library.mcgill.ca/R
✅دسترسي رايگان به مقالات علمي،
مقالات 1753 ژورنال- دانشگاه
استنفورد:
🔺http://highwire.stanford.edu/
✅دسترسي به مقالات و متون علمي
پايگاه Proceeding of the National Academy of Sciences ايالت متحده ي آمريکا:
🔺http://www.pnas.org
✅مهمترین پایگاههای سرچ مقاله (داخلی)
❇️رایگان
sid.ir
ensani.ir
ricest.ac.ir
❇️نیاز به عضویت و پرداخت هزینه
magiran.com
noormags.ir
civilica.com
✅مهمترین پایگاه سرچ مقالات خارجی
Scholar.google.com
موفق باشید 🌹🌹
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@tarikh_j
✅امام #عسکری یا عسگری❓
1️⃣عسکر به معنای لشکر است و «عسکری» یعنی کسی که منسوب به عسکر و لشکر است.
2️⃣به امام دهم و یازدهم، به این علت «#عسکری» گفته می شود که آنان به اجبار حاکم ظالم، در یک پایگاه و منطقه نظامی در #سامرا تحت نظر بودند و همانند یک تبعیدی و زندانی، هر هفته دوشنبه و پنجشنبه باید حضور و غیاب شده و امضا می دادند.
3️⃣به همین جهت #امام_حسن_عسکری علیه السلام تنها امامی است که ظاهرا به حج نرفتند.
4️⃣اما «#عسگری» نوعی انگور بی دانه است.
5️⃣ دشمنان اهل بیت به این علت به امام یازدهم لقب «عسگری» دادند که بگویند امام یازدهم، عقیم و بدون فرزند بوده، پس امام دوازدهم به دنیا نیامده است.
6️⃣البته در بین مردم عادی هم بدون توجه به این معنا، از عبارت «عسگری» استفاده میشود.
7️⃣پس سعی کنیم از عبارت صحیح «#عسکری» استفاده کنیم تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.
8️⃣شاهد بر غلط بودن عسگری برای امام یازدهم، این است که به امام دهم نیز با داشتن پنج فرزند، عسکری گفته میشود و برای آن دو امام از عبارت «#عسکریین» استفاده می شود.
✅امام هادی (ع) و فرزند بزرگوارشان امام عسکری(ع) را عسکریین نامیدهاند؛ آن دو امام گرامی در محله¬ای به نام "عسکر" در سامرا سکونت داشته¬اند. (طبرسی، 1413 هـ.ق، ص216، و مسعودی، 1426 هـ .ق، ص429.)
#امام_حسن_عسکری
#سامرا
#عسکری
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@tarikh_j
در عصر امام هادی و #امام_حسن_عسکری علیهما السلام به دلیل گسترش تفکرات انحرافی در گرایشهای اعتقادی و بحثهای علمی که از برخورد میان مکتب های کلامی و تحولات فرهنگی مختلف ناشی شده بود دوران امامت این دو امام بزرگوار از ویژگی های خاصی برخوردار است. در این دوران، مکاتب عقیدتی گوناگونی چون #معتزله و #اشاعره گسترش یافته و پراکندگی آرای متفاوتی در سطح فرهنگی جامعه پدید آمده بود. مباحثی چون #جبر و تفویض، ممکن یا ناممکن بودن رؤیت خداوند، تجسیم و مباحثی از این قبیل، افکار عمومی جامعه را دست خوش خود قرار داده بود و در محافل علمی نیز باعث ایجاد تردید شده بود. سرچشمه این تحولات فکری را می توان در رویکرد دولت عباسی به مسائل علمی و فرهنگی و همچنین هجوم فلسفه و کلام ملت های دیگر به سوی جامعه اسلامی خلاصه کرد. دستگاه حکومتی، کتابهای علمی دانشمندان ملل دیگر را به عربی ترجمه میکرد و در اختیار مسلمانان قرار می داد. این روند از زمان مأمون آغاز شد و به تدریج ادامه یافت و به اوج خود رسید. وی تلاش فراوانی در ترجمه کتابهای دیگر ملل، به ویژه یونان داشت.
#جرجی_زیدان در این باره مینویسد: #مأمون هم وزن کتابهای ترجمه شده طلا میداد و به قدری به ترجمه کتابها توجه داشت که روی هر کتابی که به نام او ترجمه میشد، از خود علامتی میگذاشت و مردم را به خواندن و فرا گرفتن آن علوم تشویق میکرد. با دانشمندان خلوت مینمود و از معاشرت با آنان لذت میبرد». (جرجی زیدان، 1333: 216/3)
عباسیان لحظه ای دانشمندان غیرمسلمان را از خود دور نمیکردند. متوکل و مهتدی، دانشمندان را بر تخت مینشاندند و با آنان شراب مینوشیدند و امیران و وزیران خود را در برابر آنها ایستاده نگه میداشتند، به گونه ای که هیچ بزرگی در مقابل آنها حق نشستن نداشت. (همان: 237)
به خوبی آشکار است که این احترام بیش از حد و صرف آن همه بودجه های هنگفت از بیت المال مسلمین، صرفا جهت دانش پروری و علم دوستی نبوده است. آنان با جمع آوری کتابهای علمی گوناگون جایگاه مناسبی را در ایجاد و گسترش فرقه های منحرف کلامی- اعتقادی و سیاسی-اجتماعی فراهم آوردند که اهداف مشخص و از پیش تعیین شده ای را در این موضوع دنبال میکردند.
#امام_حسن_عسکری
تنظیم: مهسااسدبیگی
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@tarikh_j
🥀🥀 السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاَيَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ الْهَادِيَ الْمُهْتَدِيَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ🥀🥀
چهـار سـاله بود که "تبعیـد" شد
و بیست و هشت ساله که "شهیـد"
🥀عمـر امـامتـش
فقط شش سال بود...
🥀شهادت مظلومانه امام حسن عسکری علیه السلام بر شما همراهان گرامی تسلیت باد🥀
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@tarikh_j
1588922370-10201-7-3.pdf
577.1K
#مقاله:تصویر امام حسن عسکری (ع) در آثار غربیان
نویسندگان: سعید طاووسی مسرور، علیرضا دهقانی
منبع: سیره پژوهی اهل بیت سال چهارم پاییز و زمستان ۱۳۹۷ش.
این نقص، در آثار مربوط به " امام حسن عسکری(ع)" مشهودتر است زیرا مسلمانان به ویژه محققان شیعی نیز کمتر درباره آن امام پژوهش کرده اند. سوال اصلی پژوهش این است که شیعه پژوهان غربی چه تصویری از امام یازدهم(ع) ارائه کرده اند؟ این پژوهش با بررسی متون تخصصی و دانشنامه های منتشر شده در غرب، نشان داده است که غربیان کمتر از دیگر امامان شیعی به امام حسن عسکری (ع)توجه کرده اند و تنها سه مقاله درباره ایشان و یک اثر درباره تفسیر منتسب به ایشان منتشر کرده اند و در همین چند اثر نیز تصویری ناقص و حتی مخدوش و تحریف شده از امام یازدهم(ع) ارائه کرده اند.
#مقاله
#امام_حسن_عسکری
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@tarikh_j
1601465344-10306-1-6.pdf
591.5K
#مقاله: تبیین موقعیت امام حسن عسکری (ع) در رهبری شیعه
نویسنده: فضه خاتون
منبع: تاریخنامه اسلام سال اول پاییز و زمستان ۱۳۹۸ش.
امام حسن عسکری ع بااینکه در عصر حاکمیت مستبدترین سلاطین زندگی میکرد، هیچگاه از دست حکومت عباسی آزاد نبود و در دوره امامت خود حیات سیاسی، اجتماعی و به ویژه فرهنگ شیعه را زنده نگهداشت. نوشتار حاضر با تبیین وضعیت #امام_حسن_عسکری (ع) در رهبری شیعه بر این نکته تأکید میکند که امامان شیعه در موقعیتهای مختلف از روشهای گوناگون برای #رهبری شیعه استفاده میکردند. امام حسن عسکری (ع) برای حفظ #تشیع و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) با توجه به شرایط موجود از روشهای مختلفی مانند تربیت شاگردان، فرستادن نماینده به نقاط مختلف و فرستادن نامه و پیک به صورت مخفیانه استفاده میکرد. ایشان تمام سعی خود را برای حفظ شیعیان و آمادگی آنها برای غیبت انجام داد تا شیعیان از این مرحله مهم تاریخی با موفقیت عبور کنند.
#مقاله
#امام_حسن_عسکری
تنظیم: نجمه صالحی
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@tarikh_j
پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ):
«... اگر از عمر دنیا یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را طولانی میکند تا کسی قیام کند که زمین را پر از عدل و قسط کند، همانگونه که پر از ظلم شده است».
شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 4، ص 177)
زمان زمان شروع زعامت مهدی است
غدیـر دوم شیعـه، امـامت مهدی است
💓اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ 💓
#مولاےمن_یاصاحبالزمان
#رداےامامٺ_برقامٺ_شریفتان
#مبارڪباد
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر صریح رهبرانقلاب درمورد توهین به مقدسات اهل سنت به بهانه شادکردن دل حضرت زهرا (س) در نهم ربیعالاول:
🔹صریحاً گفتهایم که با اهانت به مقدسات اهل سنت مخالفیم
🔹با رفتارهایی که برخی از گروههای شیعه انجام میدهند مخالفیم
#مولاےمن_یاصاحبالزمان
#رداےامامٺ_برقامٺ_شریفتان
#مبارڪباد
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@tarikh_j
♦️ قتل عُمر بن خطاب در ماه ذيالحجة بوده است، نه ربیعالأول؛
تاریخ قتل عُمر بن خطاب در تمام منابع تاریخی -اعم از شیعه و سنی- بدون استثناء در ماه ذیالحجه و در روزهای آخر این ماه گفته شده است.
اختلاف اقوال فقط در تعیین روز است: روز زخمی شدن و روز فوتش؛
خنجر خوردنش را اکثر قریب به اتفاق مورخان و تقریباً به اجماع، در بامداد روز چهارشنبه ٢٦ ذیالحجه سال ٢٣ق گفتهاند،
و فوتش را اغلب سه روز پس از زخمی شدنش.
شروع خلافت عثمان را نیز همگی بی اختلاف در ابتدای ماه محرّم گفتهاند.
بهرحال شهرت جرح و قتل عُمر بن خطاب در ماه ربیعالأول، پایه و استنادی علمی ندارد و بر خلاف اجماع مورخان، و لذا بی اعتبار است.
📚 موسوعة التاريخ الإسلامي ٤: ٢٩٩– ٣٠٠.
ــــــــــــــــــــ
❖ جهت تسهیل مراجعه به منابع، عنوان برخی منابع کهن و نیز برخی منابع میانی و متأخر که به ذکر تاریخ قتل عمر بن خطاب یا تاریخ شروع خلافت عثمان پرداختهاند در پی آمده است:
- الطبقات الكبرى (ابن سعد، ٢٣٠ق)، ج٣، ص٣٦٤– ٣٦٥؛
- تاریخ خليفة بن خياط (٢٤٠ق)، ص١٠٩؛
- التاريخ الصغير (بخاري، ٢٥٦ق)، ج١، ص٧٥؛
- أنساب الأشراف (بلاذري، ٢٧٩ق)، ج١٠، ص٤٣٩؛
- تاريخ اليعقوبي (٢٨٤ق)، ج٢، ص١٥٩؛
- المعجم الكبير (طبراني، ٣٠٦ق)، ج١، ص٧٠، ح٧٢ و ٧٣ و ٧٤؛
- تاريخ الطبري (٣١٠ق)، ج٣، ص٢٦٥– ٢٦٦؛
- همان، ج٤، ص١٩٣؛
- التنبیه والإشراف (معسودي، ٣٤٦ق)، ص٢٥٠ و ٢٥٣؛
- مروج الذّهب (مسعودي، ٣٤٦ق)، ج٢، ص٣٠٤ و ٣٣١؛
- مسار الشيعة (شيخ مفيد، ٤١٣ق)، ص٢٣؛
- الإستيعاب (ابن عبد البر، ٤٦٣ق)، ج٣، ص١١٥٢؛
- تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر، ٥٧١ق)، ج٤٤، ص٤٦٤ و ٤٦٧؛
- الكامل في التاريخ (ابن أثير، ٦٣٠ق)، ج٣، ص٥٢؛
- وفيات الأعيان (ابن خلكان، ٦٨١ق)، ج٣، ص٤٣٩؛
- العدد القوية لدفع المخاوف اليومية (علي بن يوسف حلي(برادر علامه حلي)، حدود ٧٠٥ق)، ص٣٢٨؛
- الوافي بالوفيات (صفدي، ٧٦٤ق)، ج٢٢، ص٣٠٤؛
- البداية والنهاية (ابن كثير، ٧٧٤ق)، ج٧، ص١٥٥– ١٥٦؛
- مجمع الزوائد (هيثمي، ٨٠٧ق)، ج٩، ص٧٩؛
- فتح الباري (ابن حجر عسقلاني، ٨٥٢ق)، ج٩، ص١٥؛
- المصباح (جُنة الأمان الواقية وجَنة الإيمان الباقية) (شيخ إبراهيم كفعمي،٩٠٥ق)، ص٥١١ و ٥١٥؛
- بحار الأنوار (علامه مجلسي، ١١١١ق)، ج٥٥، ص٣٧٢؛
- الكُنى والألقاب (شيخ عباس قمي، ١٣٥٩ق)، ج٣، ص١٦٧؛
- مستدرك سفينة البحار (شيخ علي نمازي شاهرودي، ١٤٠٥ق)، ج٢، ص٢١٦.
@Yusufi_Gharawi
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@tarikh_j
📌#آیت_الله_یوسفی_غروی
استاد و پژوهشگر برجسته #تاریخ_اسلام
🔶کسی از مورخان مخالفت نکردهاند که #عمر_بن_خطاب در روز ۲۶ ذیالحجه ضربه و ۲۸ این ماه از دنیا رفته است. بنابراین شهرت قتل عمر در روز #نهم_ربیع_الاول به علت تبلیغات کاذب پادشاهان #صفویه برای تحریک احساسات مردم به جنگ با #اهل_سنت با کارهایی همچون جشن گرفتن در ایام قتل عمر بن خطاب بوده است.
🔶#صفویان نمیتوانستند جشن قتل عمر بن خطاب را در ایام ۲۶ذیالحجه به بعد بگیرند، چرا که جشن آنان با محرمالحرام و ایام شهادت حضرت سیدالشهدا علیهالسلام تداخل پیدا میکرد و مساجد سیاهپوش عزا میشد.
🔶همچنین گرفتن جشن قتل عمر بن خطاب در ایام کشته شدن #عمر_بن_سعد میتوانست صفویان را از خطرات احتمالی فرقه مقابل در امان دارد؛ چرا که میتوانستند با رعایت تقیه، جشن خود را به عنوان جشن قتل عمر بن سعد تلقی کنند. روایت فوق(قتل در ۹ ربیعالاول) تنها از پسر ابنطاووس نقل شده و حتی شخص ابنطاووس هم که فردی متسامح است، این روایت را در کتب خود نیاورده و این امر هم دلیلی دیگر بر جعلی و ساختگی بودن چنین روایتی است.
🔶فضایل فراوانی که در این روایت برای جشنگیرنده روز نهم ربیعالاول آمده، توهم عظیم بودن این روز را میآورد در صورتی که هیچگونه روایت دیگری از هیچیک از علما و اهلبیت علیهمالسلام درباره فضایل این روز وارد نشده است. بنابراین اگر این روایت صحیح باشد، میتوان گفت که ائمه اطهار هم تا زمان امام هادی علیهالسلام از فضایل این روز ناآگاه بودند!
🔸متن کامل در اسلایدها و لینک زیر:
http://okhowah.ir/fa/13012
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@tarikh_j