eitaa logo
تضاد وهابیت با امت
567 دنبال‌کننده
16 عکس
23 ویدیو
1 فایل
جستارهایی در باورهای اصیل شیعه و اندیشه‌های اهل‌سنت با رویکرد رد پنداشت‌های وهابیت حسن حسینعلی (پژوهش‌گر) بیان دیدگاه 👈 @hossinali14
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا (الأحزاب/56) 🍃
💠 «يَا مَنْ أَظْهَرَ الْجَمِيلَ وَ سَتَرَ الْقَبِيحَ‏ يَا مَنْ لَمْ يُؤَاخِذْ بِالْجَرِيرَةِ وَ لَمْ يَهْتِكِ السِّتْرَ يَا عَظِيمَ الْعَفْوِ يَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ يَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ- يَا صَاحِبَ كُلِّ نَجْوَى وَ يَا مُنْتَهَى كُلِّ شَكْوَى يَا مُقِيلَ الْعَثَرَاتِ‏ يَا كَرِيمَ الصَّفْحِ يَا عَظِيمَ الْمَنِّ يَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقَاقِهَا يَا رَبَّنَا وَ يَا سَيِّدَنَا وَ يَا مَوْلَانَا وَ يَا غَايَةَ رَغْبَتِنَا أَسْأَلُكَ يَا اللَّهُ أَنْ لَا تُشَوِّهَ خَلْقِي بِالنَّارِ» 💠 🌐@tazaddvahhabiyyat
ا✧❁﷽❁✧ا ✔️ کانال تهاجمی با محتوای علمی، در رد گفتمان و مبانی و آراء کفری وهابیت ☄️ 💧 «اللَّهُمَّ وَ أَنْطِقْنِی بِالْهُدَی وَ أَلْهِمْنِی التَّقْوَی وَ وَفِّقْنِی لِلَّتِی هِی أَزْکی وَ اسْتَعْمِلْنِی بِمَا هُوَ أَرْضَی؛ الهی زبانم را به هدایت گویا ساز و تقوا را بر قلبم الهام کن و به پاکیزه‌ترین روشم توفیق ده و مرا به کاری وادار که بیش از هر چیز به آن خشنودی». 🔘 [فرازی از دعای بیستم صحیفه سجادیه] 👌کانال «تضاد وهابیت با امت» در تلاش است، گفتمان وهابیت را با روشِ تهاجمی مورد نقد و ابطال قرار دهد. 👌قطعا از ظرفیت تقابل فکری و عقیدتی اهل‌سنت با پنداشت‌های وهابیان، در رد گفتمان وهابیت استفاده خواهد شد. ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ایتا و تلگرام ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ رسوایی طواغیت منطقه در پی شکایت آفریقای جنوبی از صهیونیست کودک‌کُش 🔰 طوفان الاقصی ثمرات فراوانی داشته است. از جمله هم‌دلی و حمیات وجدان‌های بیدار مردم جهان با مردم مظلوم غزه؛ یکی از مهمترین حمایت‌های جهانی، شکایت آفریقای جنوبی با حضور رونالد لامولا (وزیردادگستری آفریقای جنوبی) در رأس یک تیم حقوقی متبحر و بین‌المللی، از رژیم کودک‌کش صهیونیستی در دادگاه لاهه است، اقدام بزرگی که تبعات آن در تاریخ ثبت خواهد شد. از جمله تبعات آن رسوایی بزرگ برای حکّام مدعی اسلام در منطقه همچون مصر، اردن، امارات، عربستان سعودی، بحرین و ترکیه است. طواغیتی که شاهد نسل‌کشی و همزبان‌کشی خویش هستند اما به صورت مرگبار، سکوت کرده‌اند. رسوایی اصلی کشورهای طاغوتی آنجاست که آنان علاوه بر ادعای اسلام، هم‌زبان با ملت ستمدیده غزه هستند اما تنها به یک بیانیه توقف جنگ، اکتفا کرده و از اقدام عملی علیه صهیونیست‌ها پرهیز کرده و عملا از رژیم کودک‌کَش حمایت می‌کنند. اما دولت پرتوریا با این اقدام نشان داد که مردم آفریقای جنوبی هنوز سخن «نلسون ماندلا» مبنی دفاع از مقاومت فلسطین و دشمنی با صهیونیست‌های اشغالگر را بخاطر داشته و ارج می‌نهند. ✅ ملت آزاده‌ی آفریقای جنوبی در حالی مظلومیت فلسطین را فریاد زده و جنایات جنگی و کودک‌کشی صهیونیست‌ها را به دادگاه لاهه کشانده است که خویش سال‌ها قربانی رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی بوده و طعم نژادپرستی و نسل‌کشی را چشیده است. مردم آفریقای جنوبی به رهبری «نلسون ماندلا» توانستند بر نژادپرستی و نسل‌کشی که محصول مشرکت رژیم صهیونیستی و دولت‌های آپارتاید آفریقای جنوبی بود، غلبه پیدا کنند. ♻️ آفریقای جنوبی بر اساس ماده 9 کنوانسیون نسل‌کشی، مصوب سال1948، شکایت۸۴ صفحه‌ای علیه صهیونیست‌ها تقدیم دیوان بین‌المللی دادگستری(ICJ) عالی‌ترین دادگاه سازمان ملل متحد در لاهه، کرده است. خواسته‌ی قانونی آفریقای جنوبی زیرپا گذاشتن معاهده ممنوعیت نسل‌کشی، نه از هفت اکتبر بلکه از سال ۱۹۴۸ توسط رژیم صهیونیستی است. جنایات صهیونیست‌ها در نابود کردن بخش عظیمی از سرزمین فلسطین در شهر غزه، دارای ویژگی‌های نسل‌کشی است. این پرونده همچنین بطور مستدل به اقدامات با مصادیق نسل‌کشی مانند قتل عام فلسطینی‌ها، وارد کردن آسیب‌های جدی روحی و جسمی به آنان با هدف نابودی فیزیکی می پردازد. پرتوریا همچنین رژیم اشغالگر را به استفاده گسترده از زور و کوچ اجباری مردم متهم کرده و از دادگاه خواسته به اشغالگران دستور دهد تا بازگشت فلسطینیان به خانه‌هایشان و دسترسی به آب و غذا و کمک‌های انسان‌دوستانه و اولیه انسانی را تسهیل کند. درخواست فوری و سریع آفریقای جنوبی این است تا در مورد ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه تحقیقاتی صورت گیرد و برای ممانعت از نسل کشی دستور آتش بس فوری صادر شود. ⭕️ این اقدام شجاعانه پرتوریا، نخستین‌بار است که رژیم کودک‌کش را به دادگاه بین‌المللی کشانده و آنها را مجبور به دفاع از خود کرده است. آنقدر این مساله برای رژیم کودک‌کش، سنگین است مقامات صهیونیستی دیوانه‌وار دست به واکنش زده‌اند؛ و برای اولین بار از آغاز جنگ غزه است که نتانیاهو را وادار به انتشار ویدیویی برای دفاع از خود کرده است. 🌐@tazaddvahhabiyyat
💐 سالروز میلاد مسعود حضرت جواد الائمه امام محمد تقی علیه السلام مبارک باد.💐 🔰 به همین مناسبت روایت زیبایی که مرحوم سید بن طاووس (م644ق) آن را از شیخ صدوق ره (م381ق) از محمد بن حارث نوفلی و او از امام جواد علیه السلام نقل کرده، تقدیم می‌گردد. 💠 در مناجات «افشای ظلم» که در این روایت وجود دارد؛ حضرت جوادالائمه علیه اسلام نگرش ویژه‌ای به فراگیری ستم و دعا برای ریشه کن کردن آن دارد. ♻️ این مناجات در جهت دعا برای نابودی ستمی که این روزها علیه مردم مظلوم فلسطین توسط استکبار جهانی و صهیونیست‌های کودک‌کُش، بسیار مناسبت است. 🔳 از جمله نکات این روایت، نگرش امام جواد و اجداد طاهرینش صلوات الله علیهم به مساله وحدت مسلمین و دوری از پرداکنده‌گی است. 🔘 مشاهده کامل این مناجات اینجا را کلیک کنید. 🌐@tazaddvahhabiyyat
بسمه تعالی 🔻افشای ظلم، پرهیز از تفرقه و اختلاف و حفظ وحدت بین مسلمانان 🔰 محمد بن حارث نوفلی روایت می‌کند که خادم امام جواد علیه السلام گوید: زمانی که مأمون عباسی دخترش را به عقد امام جواد علیه السلام درآورد امام فرمودند: هر زنی نزد شوهرش، مهریه‌ای دارد که مهریه‌ی من برای دختر تو، مناجات‌هایی است که از اجداد طاهرینم علیهم السلام رسیده است. پیامبرخدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: جبرائیل امین فرمود: ای محمد پروردگار صاحب عزت، به تو سلام می‌رساند و می‌فرمایند: کلید گنج‌های دنیا و آخرت به دست توست. پس آنها را وسیله‌ای برای رسیدن به اهدافت قرار بده تا به خواسته‌ی دلخواه برسی. حوائج دنیا را ترجیح مده که به سبب آن، سهم خویش در آخرت را از دست می‌دهی؛ و آن مناجات‌ها بیست مناجات است، با آنها درب‌های آرزوها، گشوده می‌شود و حوائج برآورده می‌شود. یکی از آن مناجات‌ها، مناجات افشای ظلم است که امام جواد علیه السلام در فرازی از آن عرض می‌دارد که: 💠 خدایا، همانا ستم بندگانت در عالم فراگیر و پایدار شده تا جایی که عدالت را میردانده است؛ خدایا، پروردگارا، این مصیبت و ظلم در عالم هستی، برطرف نمی‌گردد مگر با قدرت سلطنت تو؛ خدایا، پروردگارا، ریشه ستم را بخشکان؛ خدایا عذاب شبانه را نسبت به آنـان پرشتاب کن و بر آنان کیفرهای نمونه را فرود آر، زندگی زشتی را بمیران تا بیمناک ایمنی یابد و دل‌سوخته آرام گیرد و گرسنه سیر شود و ستمدیده عزیز گردد و ستمکار خوار شود و غم غمدیده برطرف گردد و اختلاف بمیرد و وحدت و همدلی زنده گردد و دانش برتری یابد و صلح فراگیر شود و نیت‌ها زیبا گردد و پراکنده‌گی‌ها گرد هم آیند و ایمان نیرومند گردد و قرآن تلاوت شود، به ‌درستی که تویی جزا بخش، نعمت دهنده، بسیار احسان کننده هستی. 📚 منابع 1. ابن طاووس، على بن موسى، مهج الدعوات و منهج العبادات، قم، چاپ اول1411ق. ص258تا264. 2. علامه مجلسى، محمد باقر، بحار الأنوار، بيروت، چاپ دوم1403ق. ج‏91، ص119. 🌐@tazaddvahhabiyyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 ماهیت فکری وهابیت (1) 🔘 تکفیر مسلمانان 🔰 وهابیت با گفتمانی نوظهور و خود‌متناقض از توحید و شرک، جريان تكفيری و چیزی جز تفسیر انحرافی از توحید و شرک نیست؛ این جریان تکفیری با خوانش انحرافی از توحید و شرک، اعمال مسلمانان را شبیه اعمال مشرکین دانسته است و آیات نازل شده در شأن مشرکین را در شأن مسلمانان تطبیق کرده و فتوا به تکفیر و قتل مسلمانان داده است. [1] این جریان تکفیری توسط محمد بن عبدالوهاب م1206هـ با هم‌پیمانی محمد بن سعود در سال 1157هـ آغاز و در سال 1159هـ اولین اعلام جهاد علیه مخالفانش را صادر کرد. [2] پیروان محمدبن عبدالوهاب نجدی به قدری درباره‌ی او غلو کرده‌اند که او را مجدد قرن دوازدهم خوانده‌اند؛ یعنی در قرن دوازدهمی که اثری از دین اسلام نبوده و مردم دچار شرک و بت‌پرستی و بدعت بوده‌اند، ابن عبدالوهاب نجدی آنان را به توحید دعوت کرده است. [3] 📝 ادامه دارد ... 📚 منابع: 1 . رک: سلیمان بن عبدالوهاب نجدی، الصواعق الإلهية في الرد على الوهابية، محقق: حسین حلمی بن سعید استانبولی، استانبول ترکیه، چاپ سوم، 1399هـ 1979م. 2 . حسین بن غنّام، تاریخ ابن غنام(روضۀ الافکار والافهام)، محقق: ناصرالدین اسد، دارالشروق، بیروت و قاهره، چاپ چهارم، سال1415هـ،1994م؛ ص 96. ابن بشر، عثمان بن عبدالله بن بشر، عنوان المجد فی تاریخ النجد ، عبدالرحمن بن عبداللطیف بن عبدالله آل الشیخ، مطبوعات دارملک عبدالعزیز، چاپ چهارم،1402هـ 1982م، ج1، ص46. عبدالله صالح العثیمین، الشیخ محمد بن عبدالوهاب حیاته و فکره، ریاض، دارالعلوم، ص58. 3 . وهو الشيخ الإمام المجدد للإسلام في الجزيرة العربية في القرن الثاني عشر من الهجرة النبوية. (عبدالعزيز بن عبد الله بن باز، محمد بن عبد الوهاب دعوته وسيرته، الناشر: الرئاسة العامة لإدارات البحوث العلمية والإفتاء والدعوة والإرشاد إدارة الطبع والترجمة، الطبعة: الثانية، 1411هـ؛ ص18.) ؛ والداعية المجدد محمد بن عبد الوهاب بن سليمان التميمي، في القرن الثاني عشر. http://www.iu.edu.sa/Magazine مجلة الجامعة الإسلامية بالمدينة المنورة؛ ج40، ص181.)؛ فكان المجدد فيه هو الشيخ محمد بن عبد الوهاب فقد نشأ في زمن ضعفت فيه الآثار المحمدية.وضعفت المعالم الإسلامية، فلا راية إلا لأهل الشرك والبدع. (http://www.iu.edu.sa/Magazine مجلة الجامعة الإسلامية بالمدينة المنورة؛ ج41، ص336.)؛ المجدد في القرن الثاني عشر من الهجرة النبوية. (صالح بن فوزان بن عبدالله الفوزان، إعانة المستفيد بشرح كتاب التوحيد، الناشر : مؤسسة الرسالة، الطبعة الثالثة، 1423هـ 2002م؛ ج1، ص16.) 🌐@tazaddvahhabiyyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ مرتبه وجودی پیامبرخدا صلی الله علیه وآله وسلم و اهل بیت علیهم السلام در بیان جوادالائمه علیه السلام 🔰 روایتی از امام جواد علیه السلام نقل شده است که در مقام بیان اولا معارف بلندی توحیدی و ثانیا مرتبه وجودی معصومین در نظام هستی است؛ نکته اساسی و زیر مجموعه همه معارف اهل بیت علیهم السلام توجه دادن به وحدانیت مطلقه خداوند متعال است. در این روایت امام جواد علیه السلام اول به توحید توجه می‌دهند و اگر توحید حل بشود مسائل دیگر هم قابل‌حل است، وحدانیت خدای متعال همیشگی است. در این روایت امام جواد علیه السلام به اولین آفرینش خدای متعال در نظام هستی اشاره دارد که انوار مقدس پیامبرخدا صلی الله عیله وآله وسلم و امیرالمومنین علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها است. 🔘 مرحوم کلینی (م329) از محمد بن سنان روایتی را نقل می‌کند که روزی نزد امام جواد علیه السلام بودم و اختلاف شیعه درباره مقام اهل بیت پرسشی کردم و آن حضرت در پاسخ به من فرمودند: يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمْ يَزَلْ مُتَفَرِّداً بِوَحْدَانِيَّتِهِ ثُمَّ خَلَقَ مُحَمَّداً وَ عَلِيّاً وَ فَاطِمَةَ فَمَكَثُوا أَلْفَ دَهْرٍ ثُمَّ خَلَقَ جَمِيعَ الْأَشْيَاءِ فَأَشْهَدَهُمْ خَلْقَهَا وَ أَجْرَى طَاعَتَهُمْ عَلَيْهَا وَ فَوَّضَ أُمُورَهَا إِلَيْهِمْ فَهُمْ يُحِلُّونَ مَا يَشَاءُونَ وَ يُحَرِّمُونَ مَا يَشَاءُونَ وَ لَنْ يَشَاءُوا إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى ثُمَّ قَالَ يَا مُحَمَّدُ هَذِهِ الدِّيَانَةُ الَّتِي مَنْ تَقَدَّمَهَا مَرَقَ وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا مُحِقَ وَ مَنْ لَزِمَهَا لَحِقَ خُذْهَا إِلَيْكَ يَا مُحَمَّدُ. اي محمد همانا خداي تبارك و تعالي همواره به يگانگي خود يكتا بود (يگانه اي غير او نبود) سپس محمد و علي و فاطمه را آفريد، پس آنها هزار روزگار درنگ کردند، سپس خداوند همه اشیاء را آفرید؛ و ايشان را بر آفرينش آنها گواه گرفت و اطاعت ايشان را در ميان مخلوق جاري ساخت (بر آنها واجب كرد)و كارهاي مخلوق را بايشان واگذاشت. پس ايشان هر چه را خواهند حلال كنند و هر چه را خواهند حرام سازند، ولي هرگز جز آنچه خداي تبارك و تعالي خواهد نخواهند. سپس فرمود: اي محمد اينست آن ديانتي كه هر كه از آن جلو رود (غلو كند، از دايره اسلام) بيرون رفته و هر كه عقب بماند (و وارد دايره نشود) نابود گشته دينش را باطل كرده و هر كه بآن بچسبد، بحق رسيده است، اي محمد همواره ملازم اين ديانت باش. 📗 كلينى، محمد بن يعقوب، الكافي، ابواب التاریخ، باب مولد النبی ص و وفاته، ج‏1، ص441، ح5. 🌐@tazaddvahhabiyyat
🔻معنای صحیح تفویض امور تشریعی 🔰 از جمله نکات روایت مذکور، تفویض و واگذار تشریع امور دینی به رسول الله صلی الله علیه وآله و اهل‌بیت علهم السلام است که با لحاظ دو نکته، پذیرش آن مخالفتی با کتاب و سنت نداشته و امری منطقی است؛ و آن دو نکته عبارت‌اند از اینکه اولا این تفویض با اذن الهی است و ثانیا رسول الله و اهل‌بیت در تشریع مستقل نیستند. لذا پذیرش این تفویض به معنای مستقل دانستن رسول الله و ائمه اطهار در تشریع امور دینی نیست که بدون وحی بتوانند امری را تشریع بکنند؛ علامه مجلسی نیز در مقابل تفویض شرکی، به معنای واگذاری همه امور مخلوقات و یا واگذاری امر خلق و رزق به رسول الله و ائمه، تفویض غیر شرکی را مطرح می‌کند که به معنای واگذاری امور دینی به آن حضرات است. [1] 🔘 علامه مجلسی با رد احتمالات باطل در معنای تفویض در امور شرعی می‌نویسند: هیچ اصل معینی از سوی رسول الله صلی الله علیه وآله نیست مگر آنکه با وحی منطبق باشد و آن حضرت چیزی را بدون الهام اختیار نمی‌کند و هر آنچه اختیار می‌کند با وحی به تایید می‌رساند و در این معنای هیچ فسادی در عقل برای آن نیست و نصوص مستفیضه‌ای بر این معنا دلالت دارد. [2] ✅ با توجه به اقوال علمای شیعه، ذیل روایات تفویض امور تشریعی، می‌توان پذیرفت که اگر با این باور و نگرش باشد که رسول الله و ائمه در جعل شرع، استقلالی ندارند و این تشریع با اذن الهی و مؤید وحی است، تفویض شرکی نیست اما اگر فردی در نسبت تفویض امور تشریعی به رسول الله و اهل‌بیت به نحو استقلالی باشد، سر از تفویض شرکی در می‌آورد که در روایات به چنین اعتقادی شرک اطلاق شده است. [3] تفویض در امور تشریعی (1) 📝 ادامه دارد ... 📚 منابع: 1 . ر ک: مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج17، ص17. 2 . و لم يكن أصل التعيين إلا بالوحي و لم يكن الاختيار إلا بإلهام ثم كان يؤكد ما اختاره ص بالوحي و لا فساد في ذلك عقلا و قد دلت النصوص المستفيضة عليه. (مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج25 ص 349.) 3 . « خَالِدٍ عَنْ أَبِي هَاشِمٍ الْجَعْفَرِيِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا ع عَنِ الْغُلَاةِ وَ الْمُفَوِّضَةِ فَقَالَ الْغُلَاةُ كُفَّارٌ وَ الْمُفَوِّضَةُ مُشْرِكُونَ مَنْ جَالَسَهُمْ أَوْ خَالَطَهُمْ أَوْ آكَلَهُمْ أَوْ شَارَبَهُمْ أَوْ وَاصَلَهُمْ أَوْ زَوَّجَهُمْ أَوْ تَزَوَّجَ مِنْهُمْ أَوْ آمَنُهُمْ أَوِ ائْتَمَنَهُمْ عَلَى أَمَانَةٍ أَوْ صَدَّقَ حَدِيثَهُمْ أَوْ أَعَانَهُمْ بِشَطْرِ كَلِمَةٍ خَرَجَ مِنْ وَلَايَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ وَلَايَةِ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ وَلَايَتِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ.» (ابن بابويه، محمد بن على، عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏2، ص203، ح4.) 🌐@tazaddvahhabiyyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 حمایت انیمیشنی یمن از فلسطین 🔰 یمن مجاهد و شجاع از ابتدای هفتم اکتبر 2023، مجاهدت مجاهدان فلسطینی با شعار طوفان الاقصی را حمایت کرده است. یمنی‌ها نه تنها کشتی‌های استکبار و صهیونیستی را نابود می‌کنند، بلکه به لحاظ کار سانه‌ای نیز دست برتر دارد و کارهای انمیشنی نیز برای کودکان کار می‌کنند. ♻️ مصطفی المومری از سلبریتی‌های یمنی است که کار رسانه‌ای قوی علیه صهیونیست‌ها انجام داده و همیشه از فلسطینی‌ها دفاع کرده است. نگرش صحیح یمنی‌ها در کار فرهنگی جوانان و نوجوانان این است که به جای وجود 🔥 نمادهای استکباری و عروسک‌های پیروان استکبار 🔥در بین کودکان، باید 🌹 نمادهای اسلامی و عروسک‌ قهرمان‌های جهادی 🌹 در بین کودکان مسلمان و آزادی‌خواهان جهان باشد. 📎 لینک کانال تلگرامی المومری 🌐@tazaddvahhabiyyat
اللهم صل علی محمد و آل محمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 ماهیت فکری وهابیت (2) 🔘 انحراف فکری وهابیان حتی از ابن‌تیمیه 🔰 تفسیر انحرافی از «توحید» و «شرک» محور اصلى گفتمان وهابیان از آغاز تا کنون بوده است. گفتمان و تفسیری که وهابیان درباره‌ی باورهای توحیدی مسلمانان از صدر اسلام تا ظهور محمد بن عبدالوهاب نجدی (م1206) دارد، گفتمانی نوظهور بوده و جای بین عالمان سنی نیز ندارد. سلیمان بن عبدالوهاب (م1210) (برادر ابن‌عبدالوهاب نجدی)، پس از احمد بن علی بصری مشهور به قبانی شافعی (م1157) [1]، اولین عالم حنبلی است که کتاب مستقلی با عنوان «الصواعق الإلهية في الرد على الوهابية» در رد گفتمان محمد بن عبدالوهاب نجدی را نوشته است. ⭕️ سلیمان افکار بردارش ابن‌عبدالوهاب را منحصر در وهابیان دانسته و می‌نویسد: فان قلتم فهمنا ذلك من الكتاب والسنة قلنا لاعبرة بمفهومكم ولايجوزلكم ولالمسلم الاخذ بمفهومكم؛ اگر شما وهابیان بگوئید فهم ما از کتاب و سنت است، خواهیم گفت که فهم شما هیچ ارزشی ندارد و اساسا بر شما و بر هیچ مسلمانی جایز نیست که به اعتماد به فهم شما کند. سلیمان بن عبدالوهاب علاوه بر باطل دانستن ادعای وهابیت در پیروی از کتاب و سنت، ادعای وهابیت در پیروی از ابن تیمیه را نیز باطل دانسته است. [2] 💢 سلیمان در رد کافرخواندن نذرکننده، به کلام ابن‌تیمیه استناد کرده و می‌نویسد: فانظر كلامه هذا وتأويله هل كفر فاعل هذا او كفر من لم يكفره او عد هذا في المكفرات هو او غيره من اهل العلم كما قلتم انتم وخرقتم الاجماع؛ به این کلام ابن تیمیه و تاویلی که ارائه کرده است نگاه کن، آیا او نذرکننده را کافر دانسته؟ یا کفر کسی که نذرکننده را کافر نداند را ثابت کرده است؟ و یا اینکه ابن تیمیه و علمای دیگر از اهل علم، افعال مسلمین مانند نذر و ذبح و... را در بین مکفرات آورده‌اند؟ همانگونه که شما ادعا می‌کنید و خرق اجماع کرده‌اید. [3] ماهیت وهابیان (1) 📝 ادامه دارد ... 📚 منابع: [1] قبانی شافعی صاحب کتاب «فصل الخطاب فی ردّ ضلالت ابن عبد الوهاب»، این رساله را در سال 1155 هجری نوشته است. قبانی در مقدمه کتاب خود آورده است که: فقد وردت علینا اوسط سنۀ خمس و خمسین ومائۀ والف رسالۀ بعض اهل عصرنا و هو محمد بن عبدالوهاب النجدی... ان الاستغاثۀ والتوسل بالنبی صلی الله علیه وسلم او باحد من الاولیاء شرک اکبر وان شرک الکفار اخفّ منه ... قبانی شافعی، فصل الخطاب فی ردّ ضلالت ابن عبد الوهاب، نسخه خطی، ص8. [2] سلیمان بن عبدالوهاب نجدی، الصواعق الإلهية في الرد على الوهابية، محقق: حسین حلمی بن سعید استانبولی، استانبول ترکیه، چاپ سوم، 1399هـ 1979م؛ ص 6 [3] همو، ص8. 🌐@tazaddvahhabiyyat
35.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 سزاست گر من از این غصه، زار گریم، زار 😭 🌹 ساکت اگر حرف می زدند... آوارگی مستمر بدون چادر و غذا و لباس، آوارگی در شرایط سخت بشردوستانه که هیچ حقی در آن برای مردم مظلوم غزه وجود ندارد، آوارگی در زیر باران، اینجا غزه است و رنج مداوم در برابر چشم جهانیان ... 🇵🇸 ♻️ هوای بارانی رنج صدها هزار آواره در نوار غزه را تشدید کرده است. بسیاری از آواره‌ها روی زمین مرطوب می‌خوابند.🇵🇸 🌐@tazaddvahhabiyyat