eitaa logo
تضاد وهابیت با امت
544 دنبال‌کننده
17 عکس
26 ویدیو
1 فایل
جستارهایی در باورهای اصیل شیعه و اندیشه‌های اهل‌سنت با رویکرد رد پنداشت‌های وهابیت حسن حسینعلی (پژوهش‌گر) بیان دیدگاه 👈 @hossinali14
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ رسوایی طواغیت منطقه در پی شکایت آفریقای جنوبی از صهیونیست کودک‌کُش 🔰 طوفان الاقصی ثمرات فراوانی داشته است. از جمله هم‌دلی و حمیات وجدان‌های بیدار مردم جهان با مردم مظلوم غزه؛ یکی از مهمترین حمایت‌های جهانی، شکایت آفریقای جنوبی با حضور رونالد لامولا (وزیردادگستری آفریقای جنوبی) در رأس یک تیم حقوقی متبحر و بین‌المللی، از رژیم کودک‌کش صهیونیستی در دادگاه لاهه است، اقدام بزرگی که تبعات آن در تاریخ ثبت خواهد شد. از جمله تبعات آن رسوایی بزرگ برای حکّام مدعی اسلام در منطقه همچون مصر، اردن، امارات، عربستان سعودی، بحرین و ترکیه است. طواغیتی که شاهد نسل‌کشی و همزبان‌کشی خویش هستند اما به صورت مرگبار، سکوت کرده‌اند. رسوایی اصلی کشورهای طاغوتی آنجاست که آنان علاوه بر ادعای اسلام، هم‌زبان با ملت ستمدیده غزه هستند اما تنها به یک بیانیه توقف جنگ، اکتفا کرده و از اقدام عملی علیه صهیونیست‌ها پرهیز کرده و عملا از رژیم کودک‌کَش حمایت می‌کنند. اما دولت پرتوریا با این اقدام نشان داد که مردم آفریقای جنوبی هنوز سخن «نلسون ماندلا» مبنی دفاع از مقاومت فلسطین و دشمنی با صهیونیست‌های اشغالگر را بخاطر داشته و ارج می‌نهند. ✅ ملت آزاده‌ی آفریقای جنوبی در حالی مظلومیت فلسطین را فریاد زده و جنایات جنگی و کودک‌کشی صهیونیست‌ها را به دادگاه لاهه کشانده است که خویش سال‌ها قربانی رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی بوده و طعم نژادپرستی و نسل‌کشی را چشیده است. مردم آفریقای جنوبی به رهبری «نلسون ماندلا» توانستند بر نژادپرستی و نسل‌کشی که محصول مشرکت رژیم صهیونیستی و دولت‌های آپارتاید آفریقای جنوبی بود، غلبه پیدا کنند. ♻️ آفریقای جنوبی بر اساس ماده 9 کنوانسیون نسل‌کشی، مصوب سال1948، شکایت۸۴ صفحه‌ای علیه صهیونیست‌ها تقدیم دیوان بین‌المللی دادگستری(ICJ) عالی‌ترین دادگاه سازمان ملل متحد در لاهه، کرده است. خواسته‌ی قانونی آفریقای جنوبی زیرپا گذاشتن معاهده ممنوعیت نسل‌کشی، نه از هفت اکتبر بلکه از سال ۱۹۴۸ توسط رژیم صهیونیستی است. جنایات صهیونیست‌ها در نابود کردن بخش عظیمی از سرزمین فلسطین در شهر غزه، دارای ویژگی‌های نسل‌کشی است. این پرونده همچنین بطور مستدل به اقدامات با مصادیق نسل‌کشی مانند قتل عام فلسطینی‌ها، وارد کردن آسیب‌های جدی روحی و جسمی به آنان با هدف نابودی فیزیکی می پردازد. پرتوریا همچنین رژیم اشغالگر را به استفاده گسترده از زور و کوچ اجباری مردم متهم کرده و از دادگاه خواسته به اشغالگران دستور دهد تا بازگشت فلسطینیان به خانه‌هایشان و دسترسی به آب و غذا و کمک‌های انسان‌دوستانه و اولیه انسانی را تسهیل کند. درخواست فوری و سریع آفریقای جنوبی این است تا در مورد ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه تحقیقاتی صورت گیرد و برای ممانعت از نسل کشی دستور آتش بس فوری صادر شود. ⭕️ این اقدام شجاعانه پرتوریا، نخستین‌بار است که رژیم کودک‌کش را به دادگاه بین‌المللی کشانده و آنها را مجبور به دفاع از خود کرده است. آنقدر این مساله برای رژیم کودک‌کش، سنگین است مقامات صهیونیستی دیوانه‌وار دست به واکنش زده‌اند؛ و برای اولین بار از آغاز جنگ غزه است که نتانیاهو را وادار به انتشار ویدیویی برای دفاع از خود کرده است. 🌐@tazaddvahhabiyyat
💐 سالروز میلاد مسعود حضرت جواد الائمه امام محمد تقی علیه السلام مبارک باد.💐 🔰 به همین مناسبت روایت زیبایی که مرحوم سید بن طاووس (م644ق) آن را از شیخ صدوق ره (م381ق) از محمد بن حارث نوفلی و او از امام جواد علیه السلام نقل کرده، تقدیم می‌گردد. 💠 در مناجات «افشای ظلم» که در این روایت وجود دارد؛ حضرت جوادالائمه علیه اسلام نگرش ویژه‌ای به فراگیری ستم و دعا برای ریشه کن کردن آن دارد. ♻️ این مناجات در جهت دعا برای نابودی ستمی که این روزها علیه مردم مظلوم فلسطین توسط استکبار جهانی و صهیونیست‌های کودک‌کُش، بسیار مناسبت است. 🔳 از جمله نکات این روایت، نگرش امام جواد و اجداد طاهرینش صلوات الله علیهم به مساله وحدت مسلمین و دوری از پرداکنده‌گی است. 🔘 مشاهده کامل این مناجات اینجا را کلیک کنید. 🌐@tazaddvahhabiyyat
بسمه تعالی 🔻افشای ظلم، پرهیز از تفرقه و اختلاف و حفظ وحدت بین مسلمانان 🔰 محمد بن حارث نوفلی روایت می‌کند که خادم امام جواد علیه السلام گوید: زمانی که مأمون عباسی دخترش را به عقد امام جواد علیه السلام درآورد امام فرمودند: هر زنی نزد شوهرش، مهریه‌ای دارد که مهریه‌ی من برای دختر تو، مناجات‌هایی است که از اجداد طاهرینم علیهم السلام رسیده است. پیامبرخدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: جبرائیل امین فرمود: ای محمد پروردگار صاحب عزت، به تو سلام می‌رساند و می‌فرمایند: کلید گنج‌های دنیا و آخرت به دست توست. پس آنها را وسیله‌ای برای رسیدن به اهدافت قرار بده تا به خواسته‌ی دلخواه برسی. حوائج دنیا را ترجیح مده که به سبب آن، سهم خویش در آخرت را از دست می‌دهی؛ و آن مناجات‌ها بیست مناجات است، با آنها درب‌های آرزوها، گشوده می‌شود و حوائج برآورده می‌شود. یکی از آن مناجات‌ها، مناجات افشای ظلم است که امام جواد علیه السلام در فرازی از آن عرض می‌دارد که: 💠 خدایا، همانا ستم بندگانت در عالم فراگیر و پایدار شده تا جایی که عدالت را میردانده است؛ خدایا، پروردگارا، این مصیبت و ظلم در عالم هستی، برطرف نمی‌گردد مگر با قدرت سلطنت تو؛ خدایا، پروردگارا، ریشه ستم را بخشکان؛ خدایا عذاب شبانه را نسبت به آنـان پرشتاب کن و بر آنان کیفرهای نمونه را فرود آر، زندگی زشتی را بمیران تا بیمناک ایمنی یابد و دل‌سوخته آرام گیرد و گرسنه سیر شود و ستمدیده عزیز گردد و ستمکار خوار شود و غم غمدیده برطرف گردد و اختلاف بمیرد و وحدت و همدلی زنده گردد و دانش برتری یابد و صلح فراگیر شود و نیت‌ها زیبا گردد و پراکنده‌گی‌ها گرد هم آیند و ایمان نیرومند گردد و قرآن تلاوت شود، به ‌درستی که تویی جزا بخش، نعمت دهنده، بسیار احسان کننده هستی. 📚 منابع 1. ابن طاووس، على بن موسى، مهج الدعوات و منهج العبادات، قم، چاپ اول1411ق. ص258تا264. 2. علامه مجلسى، محمد باقر، بحار الأنوار، بيروت، چاپ دوم1403ق. ج‏91، ص119. 🌐@tazaddvahhabiyyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 ماهیت فکری وهابیت (1) 🔘 تکفیر مسلمانان 🔰 وهابیت با گفتمانی نوظهور و خود‌متناقض از توحید و شرک، جريان تكفيری و چیزی جز تفسیر انحرافی از توحید و شرک نیست؛ این جریان تکفیری با خوانش انحرافی از توحید و شرک، اعمال مسلمانان را شبیه اعمال مشرکین دانسته است و آیات نازل شده در شأن مشرکین را در شأن مسلمانان تطبیق کرده و فتوا به تکفیر و قتل مسلمانان داده است. [1] این جریان تکفیری توسط محمد بن عبدالوهاب م1206هـ با هم‌پیمانی محمد بن سعود در سال 1157هـ آغاز و در سال 1159هـ اولین اعلام جهاد علیه مخالفانش را صادر کرد. [2] پیروان محمدبن عبدالوهاب نجدی به قدری درباره‌ی او غلو کرده‌اند که او را مجدد قرن دوازدهم خوانده‌اند؛ یعنی در قرن دوازدهمی که اثری از دین اسلام نبوده و مردم دچار شرک و بت‌پرستی و بدعت بوده‌اند، ابن عبدالوهاب نجدی آنان را به توحید دعوت کرده است. [3] 📝 ادامه دارد ... 📚 منابع: 1 . رک: سلیمان بن عبدالوهاب نجدی، الصواعق الإلهية في الرد على الوهابية، محقق: حسین حلمی بن سعید استانبولی، استانبول ترکیه، چاپ سوم، 1399هـ 1979م. 2 . حسین بن غنّام، تاریخ ابن غنام(روضۀ الافکار والافهام)، محقق: ناصرالدین اسد، دارالشروق، بیروت و قاهره، چاپ چهارم، سال1415هـ،1994م؛ ص 96. ابن بشر، عثمان بن عبدالله بن بشر، عنوان المجد فی تاریخ النجد ، عبدالرحمن بن عبداللطیف بن عبدالله آل الشیخ، مطبوعات دارملک عبدالعزیز، چاپ چهارم،1402هـ 1982م، ج1، ص46. عبدالله صالح العثیمین، الشیخ محمد بن عبدالوهاب حیاته و فکره، ریاض، دارالعلوم، ص58. 3 . وهو الشيخ الإمام المجدد للإسلام في الجزيرة العربية في القرن الثاني عشر من الهجرة النبوية. (عبدالعزيز بن عبد الله بن باز، محمد بن عبد الوهاب دعوته وسيرته، الناشر: الرئاسة العامة لإدارات البحوث العلمية والإفتاء والدعوة والإرشاد إدارة الطبع والترجمة، الطبعة: الثانية، 1411هـ؛ ص18.) ؛ والداعية المجدد محمد بن عبد الوهاب بن سليمان التميمي، في القرن الثاني عشر. http://www.iu.edu.sa/Magazine مجلة الجامعة الإسلامية بالمدينة المنورة؛ ج40، ص181.)؛ فكان المجدد فيه هو الشيخ محمد بن عبد الوهاب فقد نشأ في زمن ضعفت فيه الآثار المحمدية.وضعفت المعالم الإسلامية، فلا راية إلا لأهل الشرك والبدع. (http://www.iu.edu.sa/Magazine مجلة الجامعة الإسلامية بالمدينة المنورة؛ ج41، ص336.)؛ المجدد في القرن الثاني عشر من الهجرة النبوية. (صالح بن فوزان بن عبدالله الفوزان، إعانة المستفيد بشرح كتاب التوحيد، الناشر : مؤسسة الرسالة، الطبعة الثالثة، 1423هـ 2002م؛ ج1، ص16.) 🌐@tazaddvahhabiyyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ مرتبه وجودی پیامبرخدا صلی الله علیه وآله وسلم و اهل بیت علیهم السلام در بیان جوادالائمه علیه السلام 🔰 روایتی از امام جواد علیه السلام نقل شده است که در مقام بیان اولا معارف بلندی توحیدی و ثانیا مرتبه وجودی معصومین در نظام هستی است؛ نکته اساسی و زیر مجموعه همه معارف اهل بیت علیهم السلام توجه دادن به وحدانیت مطلقه خداوند متعال است. در این روایت امام جواد علیه السلام اول به توحید توجه می‌دهند و اگر توحید حل بشود مسائل دیگر هم قابل‌حل است، وحدانیت خدای متعال همیشگی است. در این روایت امام جواد علیه السلام به اولین آفرینش خدای متعال در نظام هستی اشاره دارد که انوار مقدس پیامبرخدا صلی الله عیله وآله وسلم و امیرالمومنین علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها است. 🔘 مرحوم کلینی (م329) از محمد بن سنان روایتی را نقل می‌کند که روزی نزد امام جواد علیه السلام بودم و اختلاف شیعه درباره مقام اهل بیت پرسشی کردم و آن حضرت در پاسخ به من فرمودند: يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمْ يَزَلْ مُتَفَرِّداً بِوَحْدَانِيَّتِهِ ثُمَّ خَلَقَ مُحَمَّداً وَ عَلِيّاً وَ فَاطِمَةَ فَمَكَثُوا أَلْفَ دَهْرٍ ثُمَّ خَلَقَ جَمِيعَ الْأَشْيَاءِ فَأَشْهَدَهُمْ خَلْقَهَا وَ أَجْرَى طَاعَتَهُمْ عَلَيْهَا وَ فَوَّضَ أُمُورَهَا إِلَيْهِمْ فَهُمْ يُحِلُّونَ مَا يَشَاءُونَ وَ يُحَرِّمُونَ مَا يَشَاءُونَ وَ لَنْ يَشَاءُوا إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى ثُمَّ قَالَ يَا مُحَمَّدُ هَذِهِ الدِّيَانَةُ الَّتِي مَنْ تَقَدَّمَهَا مَرَقَ وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا مُحِقَ وَ مَنْ لَزِمَهَا لَحِقَ خُذْهَا إِلَيْكَ يَا مُحَمَّدُ. اي محمد همانا خداي تبارك و تعالي همواره به يگانگي خود يكتا بود (يگانه اي غير او نبود) سپس محمد و علي و فاطمه را آفريد، پس آنها هزار روزگار درنگ کردند، سپس خداوند همه اشیاء را آفرید؛ و ايشان را بر آفرينش آنها گواه گرفت و اطاعت ايشان را در ميان مخلوق جاري ساخت (بر آنها واجب كرد)و كارهاي مخلوق را بايشان واگذاشت. پس ايشان هر چه را خواهند حلال كنند و هر چه را خواهند حرام سازند، ولي هرگز جز آنچه خداي تبارك و تعالي خواهد نخواهند. سپس فرمود: اي محمد اينست آن ديانتي كه هر كه از آن جلو رود (غلو كند، از دايره اسلام) بيرون رفته و هر كه عقب بماند (و وارد دايره نشود) نابود گشته دينش را باطل كرده و هر كه بآن بچسبد، بحق رسيده است، اي محمد همواره ملازم اين ديانت باش. 📗 كلينى، محمد بن يعقوب، الكافي، ابواب التاریخ، باب مولد النبی ص و وفاته، ج‏1، ص441، ح5. 🌐@tazaddvahhabiyyat
تضاد وهابیت با امت
♻️ مرتبه وجودی پیامبرخدا صلی الله علیه وآله وسلم و اهل بیت علیهم السلام در بیان جوادالائمه علیه السل
🔻معنای صحیح تفویض امور تشریعی 🔰 از جمله نکات روایت مذکور، تفویض و واگذار تشریع امور دینی به رسول الله صلی الله علیه وآله و اهل‌بیت علهم السلام است که با لحاظ دو نکته، پذیرش آن مخالفتی با کتاب و سنت نداشته و امری منطقی است؛ و آن دو نکته عبارت‌اند از اینکه اولا این تفویض با اذن الهی است و ثانیا رسول الله و اهل‌بیت در تشریع مستقل نیستند. لذا پذیرش این تفویض به معنای مستقل دانستن رسول الله و ائمه اطهار در تشریع امور دینی نیست که بدون وحی بتوانند امری را تشریع بکنند؛ علامه مجلسی نیز در مقابل تفویض شرکی، به معنای واگذاری همه امور مخلوقات و یا واگذاری امر خلق و رزق به رسول الله و ائمه، تفویض غیر شرکی را مطرح می‌کند که به معنای واگذاری امور دینی به آن حضرات است. [1] 🔘 علامه مجلسی با رد احتمالات باطل در معنای تفویض در امور شرعی می‌نویسند: هیچ اصل معینی از سوی رسول الله صلی الله علیه وآله نیست مگر آنکه با وحی منطبق باشد و آن حضرت چیزی را بدون الهام اختیار نمی‌کند و هر آنچه اختیار می‌کند با وحی به تایید می‌رساند و در این معنای هیچ فسادی در عقل برای آن نیست و نصوص مستفیضه‌ای بر این معنا دلالت دارد. [2] ✅ با توجه به اقوال علمای شیعه، ذیل روایات تفویض امور تشریعی، می‌توان پذیرفت که اگر با این باور و نگرش باشد که رسول الله و ائمه در جعل شرع، استقلالی ندارند و این تشریع با اذن الهی و مؤید وحی است، تفویض شرکی نیست اما اگر فردی در نسبت تفویض امور تشریعی به رسول الله و اهل‌بیت به نحو استقلالی باشد، سر از تفویض شرکی در می‌آورد که در روایات به چنین اعتقادی شرک اطلاق شده است. [3] تفویض در امور تشریعی (1) 📝 ادامه دارد ... 📚 منابع: 1 . ر ک: مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج17، ص17. 2 . و لم يكن أصل التعيين إلا بالوحي و لم يكن الاختيار إلا بإلهام ثم كان يؤكد ما اختاره ص بالوحي و لا فساد في ذلك عقلا و قد دلت النصوص المستفيضة عليه. (مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج25 ص 349.) 3 . « خَالِدٍ عَنْ أَبِي هَاشِمٍ الْجَعْفَرِيِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا ع عَنِ الْغُلَاةِ وَ الْمُفَوِّضَةِ فَقَالَ الْغُلَاةُ كُفَّارٌ وَ الْمُفَوِّضَةُ مُشْرِكُونَ مَنْ جَالَسَهُمْ أَوْ خَالَطَهُمْ أَوْ آكَلَهُمْ أَوْ شَارَبَهُمْ أَوْ وَاصَلَهُمْ أَوْ زَوَّجَهُمْ أَوْ تَزَوَّجَ مِنْهُمْ أَوْ آمَنُهُمْ أَوِ ائْتَمَنَهُمْ عَلَى أَمَانَةٍ أَوْ صَدَّقَ حَدِيثَهُمْ أَوْ أَعَانَهُمْ بِشَطْرِ كَلِمَةٍ خَرَجَ مِنْ وَلَايَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ وَلَايَةِ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ وَلَايَتِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ.» (ابن بابويه، محمد بن على، عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏2، ص203، ح4.) 🌐@tazaddvahhabiyyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 حمایت انیمیشنی یمن از فلسطین 🔰 یمن مجاهد و شجاع از ابتدای هفتم اکتبر 2023، مجاهدت مجاهدان فلسطینی با شعار طوفان الاقصی را حمایت کرده است. یمنی‌ها نه تنها کشتی‌های استکبار و صهیونیستی را نابود می‌کنند، بلکه به لحاظ کار سانه‌ای نیز دست برتر دارد و کارهای انمیشنی نیز برای کودکان کار می‌کنند. ♻️ مصطفی المومری از سلبریتی‌های یمنی است که کار رسانه‌ای قوی علیه صهیونیست‌ها انجام داده و همیشه از فلسطینی‌ها دفاع کرده است. نگرش صحیح یمنی‌ها در کار فرهنگی جوانان و نوجوانان این است که به جای وجود 🔥 نمادهای استکباری و عروسک‌های پیروان استکبار 🔥در بین کودکان، باید 🌹 نمادهای اسلامی و عروسک‌ قهرمان‌های جهادی 🌹 در بین کودکان مسلمان و آزادی‌خواهان جهان باشد. 📎 لینک کانال تلگرامی المومری 🌐@tazaddvahhabiyyat
اللهم صل علی محمد و آل محمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 ماهیت فکری وهابیت (2) 🔘 انحراف فکری وهابیان حتی از ابن‌تیمیه 🔰 تفسیر انحرافی از «توحید» و «شرک» محور اصلى گفتمان وهابیان از آغاز تا کنون بوده است. گفتمان و تفسیری که وهابیان درباره‌ی باورهای توحیدی مسلمانان از صدر اسلام تا ظهور محمد بن عبدالوهاب نجدی (م1206) دارد، گفتمانی نوظهور بوده و جای بین عالمان سنی نیز ندارد. سلیمان بن عبدالوهاب (م1210) (برادر ابن‌عبدالوهاب نجدی)، پس از احمد بن علی بصری مشهور به قبانی شافعی (م1157) [1]، اولین عالم حنبلی است که کتاب مستقلی با عنوان «الصواعق الإلهية في الرد على الوهابية» در رد گفتمان محمد بن عبدالوهاب نجدی را نوشته است. ⭕️ سلیمان افکار بردارش ابن‌عبدالوهاب را منحصر در وهابیان دانسته و می‌نویسد: فان قلتم فهمنا ذلك من الكتاب والسنة قلنا لاعبرة بمفهومكم ولايجوزلكم ولالمسلم الاخذ بمفهومكم؛ اگر شما وهابیان بگوئید فهم ما از کتاب و سنت است، خواهیم گفت که فهم شما هیچ ارزشی ندارد و اساسا بر شما و بر هیچ مسلمانی جایز نیست که به اعتماد به فهم شما کند. سلیمان بن عبدالوهاب علاوه بر باطل دانستن ادعای وهابیت در پیروی از کتاب و سنت، ادعای وهابیت در پیروی از ابن تیمیه را نیز باطل دانسته است. [2] 💢 سلیمان در رد کافرخواندن نذرکننده، به کلام ابن‌تیمیه استناد کرده و می‌نویسد: فانظر كلامه هذا وتأويله هل كفر فاعل هذا او كفر من لم يكفره او عد هذا في المكفرات هو او غيره من اهل العلم كما قلتم انتم وخرقتم الاجماع؛ به این کلام ابن تیمیه و تاویلی که ارائه کرده است نگاه کن، آیا او نذرکننده را کافر دانسته؟ یا کفر کسی که نذرکننده را کافر نداند را ثابت کرده است؟ و یا اینکه ابن تیمیه و علمای دیگر از اهل علم، افعال مسلمین مانند نذر و ذبح و... را در بین مکفرات آورده‌اند؟ همانگونه که شما ادعا می‌کنید و خرق اجماع کرده‌اید. [3] ماهیت وهابیان (1) 📝 ادامه دارد ... 📚 منابع: [1] قبانی شافعی صاحب کتاب «فصل الخطاب فی ردّ ضلالت ابن عبد الوهاب»، این رساله را در سال 1155 هجری نوشته است. قبانی در مقدمه کتاب خود آورده است که: فقد وردت علینا اوسط سنۀ خمس و خمسین ومائۀ والف رسالۀ بعض اهل عصرنا و هو محمد بن عبدالوهاب النجدی... ان الاستغاثۀ والتوسل بالنبی صلی الله علیه وسلم او باحد من الاولیاء شرک اکبر وان شرک الکفار اخفّ منه ... قبانی شافعی، فصل الخطاب فی ردّ ضلالت ابن عبد الوهاب، نسخه خطی، ص8. [2] سلیمان بن عبدالوهاب نجدی، الصواعق الإلهية في الرد على الوهابية، محقق: حسین حلمی بن سعید استانبولی، استانبول ترکیه، چاپ سوم، 1399هـ 1979م؛ ص 6 [3] همو، ص8. 🌐@tazaddvahhabiyyat
35.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 سزاست گر من از این غصه، زار گریم، زار 😭 🌹 ساکت اگر حرف می زدند... آوارگی مستمر بدون چادر و غذا و لباس، آوارگی در شرایط سخت بشردوستانه که هیچ حقی در آن برای مردم مظلوم غزه وجود ندارد، آوارگی در زیر باران، اینجا غزه است و رنج مداوم در برابر چشم جهانیان ... 🇵🇸 ♻️ هوای بارانی رنج صدها هزار آواره در نوار غزه را تشدید کرده است. بسیاری از آواره‌ها روی زمین مرطوب می‌خوابند.🇵🇸 🌐@tazaddvahhabiyyat
🔻 طواغیت و منافقان امت زیر سایه مستکبرین و کفار ⛔️ تصویر فوق مربوط به تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۱۵ است. زمانی که به ساحت مقدس رسول الله صلی الله علیه وعلی آله توهین کرد؛ مسلمان به دفتر این نشریه، ۱۲ نفر کشته شدند. ♻️ این اقدام موجی از خشم و اعتراض مسلمانان در کشورهای اسلامی را به دنبال داشت. به موجب آن برخی از مسلمانان، وارد نشریه شده و 12 نفر را کشته شدند. 🔥 جهان اعم از طواغیت امت و مستکبرین کنار هم جمع شدند تا کشته شدن توهین‌کننده‌گان را محکوم کنند. 😭 از کشتار مسلمانان مظلوم غزه، _ که در حدود 120 روز گذشته، بیش از 26 هزار نفر شهید شده‌اند_ می‌گذرد؛ اما نه تنها خبری از دولت‌های مدعی حقوق بشر نیست؛ بلکه دولت‌های منافق و مدعی اسلام نیز تنها به شعار از حمایت از مردم فلسطین بسنده کردند. 💢 اما عملکرد 1. جرأت باز کردن گذرگاه‌ها و ورود کمک‌های بشردوستانه را ندارند. 2. منافق حمایت تسلیحاتی از صهیونیست می‌کند و همراه با کمک‌های خود را از راه زمینی به صهیونیست‌ها می‌رساند. 3. منافق سوخت تسلیحات صهیونیست‌ها را هموار می‌کند. 4. و ... ✅ کارهای منفعلانه طواغیت و منافقین امت، آیه {وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ} را تداعی می‌کند. 🔘 اما باید بدانیم بر اساس آیه {قُلْ إِنَّ الْأَمْرَ كُلَّهُ لِلَّهِ} کار دست خدای متعال است و امروز بشریت حامی مظلوم (فلسطین) و علیه ظالم (صهیونیست‌ها و مستکبرین) شده‌اند. 🌐@tazaddvahhabiyyat
🔻ماهیت فکری وهابیت (3) 🔘 انحراف فکری وهابیان از حنبلیان نجد 🔰 بسیاری از علمای حنبلی منطقه‌ی نجد از جمله سليمان بن علي بن مشرّف (م1079ق) فقیه حنبلی جدّ محمد بن عبدالوهاب و شیخ عبدالوهاب بن سلیمان (م1153ق) پدر محمد و شیخ سلیمان عبدالوهاب(م1210ق) برادر محمد، مخالف نگرش‌ها و گرایش‌های تکفیری محمد بن عبدالوهاب(م1206ق) و پیروانش بوده‌اند. از جمله باورهای علمای حنبلی نجد، همان اعتقاد به آداب زیارت بارگاه نبوی صلی الله علیه وآله و جواز طلب شفاعت و استغاثه‌ای است که جدش سلیمان بن علی آنها را تبیین کرده است. [1] ♻️ شیخ محمد بن عبدالله، مفتی حنبلی در مکه، در ترجمه «عبدالوهّاب بن سليمان»[2] پدر محمد بن عبدالوهاب می‌نویسد: عبدالوهّاب بن سليمان پدر محمد 🔻 صاحب دعوتی است که شرّ و ضرر آن در جهان منتشر شده است. البته بین پدر عبدالوهاب و پسر محمد بن عبدالوهاب شکاف و اختلاف زیادی وجود دارد؛ و شیخ عبدالوهاب از افکار پسرش محمد خیلی خشگمین بود.🔺 سلیمان فرزند دیگر شیخ عبدالوهاب نیز مخالف برادرش محمد بود و دعوت او را با آیات و روایات به خوبی رد می‌کرد. محمد بن عبدالوهاب سخنان هیچ عالمی را توجه نمی‌کرد مگر ابن‌تیمیه و شاگردش ابن‌قیم و سخنان آن دو را نصی حساب می‌کرد که تاویلی در آن نیست؛ "هرچند نصوص ابن‌تیمیه و ابن‌قیم غیر از فهم و قرائتی است که محمد بن عبدالوهاب از آثار آنان داشت." سلیمان بن عبدالوهاب ردیه‌های خود علیه افکار برادرش را معنون به «فصل الخطاب في الرّدّ على محمّد بن عبدالوهّاب» کرد و 👈 خداوند سلیمان را از شر و حیله برادرش نجات داد، با اینکه محمد بن عبدالوهاب با نیروی بزرگی که داشت مردم را به وحشت انداخته و اگر احدی با او مخالفت می‌کرد، اگر توان کشتن علنی‌اش را نداشت او را با فریب در رختخواب و یا در بازار ترور می‌کرد؛ زیرا بر این باور بود که هر کس با او مخالفت کند، کافر است، لذا خونش هدر و کشتنش جایز است. 👉 [3] ماهیت فکری وهابیان (1) ماهیت فکری وهابیان (2) 📝 ادامه دارد ... 📚 منابع: [1] سلیمان بن علی نجدی حنبلی، مصباح السالک فی احکام المناسک، تحقیق دکتر سلیمان بن عبدالله بن حمود اباالخیل، مدیر جامعه محمد بن سعود، چاپ اول1431هـ2010م. ص271تا274. [2] شیخ عبدالواهاب بن سلیمان علم فقه را نزد پدرش و سایر فقهای حنبلی فرا گرفت و از قضات حنبلی در عیینه بوده است. [2] محمد بن عبدالله بن حميد النجدي الحنبلی المكي(م1295)، السحب الوابلة على ضرائح الحنابلة، حققه وقدم له وعلق عليه: بكربن عبدالله أبوزيد، عبدالرحمن بن سليمان العثيمين، الناشر: مؤسسة الرسالة للطباعة والنشر والتوزيع، بیروت، الطبعة الأولى1416هـ، ج2، ص675 تا680. 🌐@tazaddvahhabiyyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 وهابیت، تبار داعش 🔘 تأسیس داعش بر اساس منهج وهابیت. 🌐@tazaddvahhabiyyat
تضاد وهابیت با امت
🔻 وهابیت، تبار داعش 🔘 تأسیس داعش بر اساس منهج وهابیت. #وهابیت #داعش #تبار 🌐@tazaddvahhabiyyat
🔻 وهابیت، تبار داعش ⛔️ تأسیس داعش بر منهج محمد بن عبدالوهاب 🔰 گفتمان و باورهای جریان سنتی و درباری وهابیت که همان اندیشه‌های اصلی محمد بن عبدالوهاب نجدی است، مشترک بین همه طیف‌های وهابیان است؛ مشترکات اعتقادی وهابیان در توحید و شرک به قدری بالا است که اختلافات‌شان در سایر موضوعات، موجب جدائی آنها از جریان اصلی وهابیت نمی‌شود. جریان داعش نیز هر چند در کافرخوانی هیئت حاکمۀی عربستان سعودی اختلاف اساسی با وهابیت معاصر دارد؛ اما اندیشه و تفکرش همان گفتمان سنتی و تکفیری وهابیت است؛ زیرا داعش معتقد به همان اصول و گفتمان محمد بن عبدالوهاب، است؛ گفتمان محمد بن عبدالوهاب در فهم از توحید وشرک و تشبیه مسلمانان به مشرکین و تکفیر آنان در اصول فکری داعش جاری است؛ دقت در عقیده‌شناسی، منبع شناسی و شیخ شناسی این گروهک، حقیقت یکی بودن داعش با وهابیت را برهانی می‌سازد. 🌀 گروه تروریستی تکفیری داعش، در بیانیه‌ی رسمی هدف از برپایی خلافتشان را، تأسیس دولتی به تأسی از محمد بن عبدالوهاب و به شیوه دولت اول سعودی اعلام می‌دارند. کمیته نمایندگان ابوبکر البغدادی (مورخ21 شعبان1438ق) به صراحت بیان می‌کنند که: 📛 دولت ما در امتداد و دنباله رو مسیر دولت و دعوت محمد بن عبدالوهاب و دعوت نجد است. 📛 🔘 ادامه دارد ... 📙 النبأ، لیهلک من هلک عن بیّنة و یحیی من حیّ عن بیّنة تعمیم هام من (اللجنة المفوَّضة من امیرالمؤمنین)، شماره 82، ص15. ( وبدأ التعمیم الذی صدر یوم الاربعاء (21/شعبان 1438هـ) ببیان ان الدولۀ الاسلامیۀ ما قامت الا لنشر التوحید و ان دعوتها امتداد ... والتأكيد علي أنها قامت علي مثل ما قامت عليه دولة الدعوة النجدية المباركة من أتباع الامام المجدد محمد بن عبدالوهاب التميمي) 🌐@tazaddvahhabiyyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 دیدگاه شیخ صدوق درباره تفویض امور شرعی 🔰 شیخ صدوق ره (م381) با توجه به روایات، واگذاری امور شرعی به رسول الله صلی الله علیه وآله را ثابت دانسته و به اهل‌بیت علیهم السلام نیز سرایت داده است. 👈 شیخ صدوق (ره) پس از نقل روایت منقول از زاره که گفت: امام صادق علیه السلام تفویض به معنای واگذاری خلق و رزق و احیاء و اماتۀ را اهل‌بیت علهیم السلام را باطل و شرکی بیان کرده است. [1] شیخ صدوق پس از بیان این روایت با جدایی تفویض شرکی از تفویض صحیح، می‌نویسد: 🔻 وقد فوّض‏ اللّه‏ تعالى إلى نبيّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم أمر دينه، فقال: «وما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا» و قد فوّض ذلك إلى الأئمّة عليهم السّلام؛ البته خداوند امور دینی و شرعی خویش را به پیامبرش تفویض و واگذار کرده و فرموده است آنچه رسول الله صلی الله علیه وآله آورده بگیرد و آنچه از آن نهی کرده است، دور باشید؛ البته این تفویض به ائمه علیه السلام نیز واگذار شده است. [2] 🔺 👈 شیخ در کتاب «من لایحضره الفقیه» نیز چنین بیان کرده است که: 🔻 خدای متعال امر دینش را به پیامبرش واگذار کرده است اما تعدی از حدودش را واگذار نکرده است. [3] 🔺 تفویض در امور تشریعی (1) تفویض در امور تشریعی (2) 📝 ادامه دارد ... 📚منابع [1] ابن بابويه، محمد بن على، إعتقادات الإمامية (للصدوق)، قم، چاپ دوم، 1414ق. ص100و101.) [2] إعتقادات الإمامية (للصدوق)، ص101. [3] وَقَدْ فَوَّضَ‏ اللَّهُ‏ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى نَبِيِّهِ ع أَمْرَ دِينِهِ وَ لَمْ يُفَوِّضْ إِلَيْهِ تَعَدِّيَ حُدُودِهِ. (ابن بابويه، محمد بن على، من لا يحضره الفقيه، قم، چاپ دوم، 1413ق. ج‏1، ص41.) 🌐@tazaddvahhabiyyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💧 استغاثه علمای قم به حضرت زهرا صلوات الله علیه برای کنده شدن شر رضاخان 🔰 حضرت استاد هادی عباسی‌خراسانی در درس خارج خویش فرمودند: روزی در محضر استادم - حضرت حاج آقای سید مصطفی خوانساری (ره) - بودم. الحمدلله یکی از اجازات ما از ایشان است. عرض کردم: «حدیثی بفرمایید که با سلسله سند به اعزه بگویم». فرمودند: «اگر کسی به مشکل خورد، حضرت مادرمان زهرا (سلام‌الله‌علیها) را واسطه قرار دهد و نماز استغاثه‌ی مادرمان را بخواند، جواب می‌دهد». گفتم: «تجربه‌ای دارید»؟ فرمودند: «بله، آخر هفته جمعه‌ها بیرون از قم می‌رفتیم و بحث داشتیم. من و امام (ره) و آقای گلپایگانی (ره) رفتیم. فرمودند: شما که انیسِ آقای بروجردی هستید، روایتی بخوانید. من روایت نماز استغاثه را برای آن‌ها خواندم. امام (ره) فرمودند: «بیایید برای کنده شدن شر رضاخان، نماز استغاثه به حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) را بخوانیم. نماز استغاثه را خواندیم. غروب که وارد قم شدیم، دیدیم شهر دگرگون است و مردم شادی می‌کنند که رضاشاه تبعید شد». ما این‌ها را با هم مرتبط می‌دانیم. 🔳 السلام علیک یا فاطمة السلام علیک با بنت موسی بن جعفر 📍برای مشاهده منبع اینجا را کلیک کنید. 🌐@tazaddvahhabiyyat
🔻 انواع تفویض 🔰 محقق کتاب شریف «من لایحضره الفقیه» استاد علی اکبر غفاری در انتهای کتاب، بخشی را با عنوان «توضحات لازم» اضافه کرده است؛ یکی از آن توضیحات، توضیح درباره اقسام تفویض است که می‌گوید: تفویض بر هشت معنا اطلاق می‌‏شود، که عبارتند از: ❶ واگذاری امور عالم به پیامبرخدا صلّى اللَّه عليه وآله و ائمه طاهرین؛ ❷ واگذاری آفرینش و دادن رزق به اهل‌بیت علیهم السلام؛ ❸ واگذاری تقسيم ارزاق؛ ❹ واگذاری امور دين؛ ❺ واگذاری در عطا و منع؛ ❻ واگذاری مطلق اختيار؛ ❼ نگرش معتزله به تفویض؛ ❽ نگرش زنادقه به تفویض؛ 🔘 استاد علی‌اکبری همه این معنای جز معنای چهارم، پنجم و ششم را شرکی معرفی و استدلال‌های کوتاه عقلی و نقلی در رد آنها بیان کرده است. او در تبیین معنای چهارم یعنی واگذاری امور تشریعی به پیامبرخدا صلّى اللَّه عليه وآله و اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌نویسد: ⛔️ اگر مراد از واگذاری امور تشریعی، این باشد كه خداى متعال كار دين را بدون وحی، به اهل‌بیت علیهم‌السلام سپرده است كه به رأی خویش، هر چه را بخواهند حلال و یا حرام كنند، بالضروره باطل و از حوزه شريعت خارج است، همانطور که خداوند فرمود: «به منكران رسالت خویش، بگو: من نخستين پيامبر، از سوى خدا نبوده‏ام تا پيامبريم را انكار كنيد، و من نمي‌دانم كه خدا با من و با شما چه خواهد كرد و من در گفتار و كردار خود جز از آنچه خدا به من وحى كند پيروى نمي‌كنم...» و نيز فرموده است: «و او (پيامبرخدا ‌صلی‌الله‌علیه‌وآله) از روى هوا و هوس خود سخن نميگويد: سخن او جز وحيى كه به او نازل مى‏شود نيست.» 💠 اگر مراد از تفويض اين باشد كه خدا چون پيامبر خویش را به مرتبه‌ی كمال رسانده، چنان كه جز آنچه را موافق حقّ باشد نمى‏پذيرد و با خواست او مخالفت نمي‌كند، در اين صورت به منظور اظهار شرف و كرامت پيامبرخدا الله‌علیه‌وآله تعيين برخى از امور، مانند افزودن بعضى از ركعات، و تعيين نمازها و روزه‏هاى مستحبّى و سهمى از ارث براى جدّ و مانند اين موضوعات را به آن حضرت تفويض كرده، و خداوند اين تفويض را به وسيله وحى ‏از جانب خویش مورد تأكيد قرار داده است. چنين تفويضی عقلا و نقلا فسادى ندارد، بلكه در بسيارى از اخبار تاییداتی برای آن بیان شده است. همانطور که كلينى در كتاب «الكافى» بابى با عنوان «باب التفويض الى رسول اللَّه صلی‌الله‌علیه‌وآله و الى الائمّه عليهم‌السّلام في أمر الدّين» گشوده است، و اين گونه تفويض، اختصاص به پيامبرخدا صلی‌الله‌علیه‌وآله ندارد، بلكه درباره أئمّه طاهرین عليهم‌السلام نیز صادق است. تفویض امور تشریعی (1) تفویض امور تشریعی (2) تفویض امور تشریعی (3) 📝 ادامه دارد ... 📗منبع: ابن بابويه، محمد بن على، من لا يحضره الفقيه، ناشر: دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسين حوزه علميه قم‏، محقق/ مصحح: غفارى، على اكبر، قم، دوم، 1413 ق. ج‏،4 ص 546تا548. 🌐@tazaddvahhabiyyat
🔻تقابل نگرش محمد بن عبدالوهاب با علمای حنبلی ♻️ بر اساس مطالب گذشته روشن گردید که سلیمان بن عبدالوهاب و محمد بن عبدالله، گرایشات فکری محمد بن‌عبدالوهاب نجدی را نه تنها متضاد با قرآن و سنت، بلکه مخالف اندیشه‌های مذهب حنبلی و ابن تیمیه می‌دانند. 👈 با توجه به دو نکته‌‌ی ذیل، تقابل فکری وهابیت با مذهب حنبلی روشن خواهد شد. 1️⃣ اکثر علمای معاصر ابن عبدالوهاب نجدی، گرایش به مذهب حنبلی داشته‌اند. 2️⃣ وهابیان مردم و علمای حنبلی معاصر ابن‌عبدالوهاب نجدی را گمراهی و مشرک دانسته و آنان را به توحید دعوت می‌کردند. 🔰 با کنار هم قرار دادن این دو نکته، مشخص می‌گردد که علمای حنبلی معاصر محمد بن عبدالوهاب از جمله و پدرش عبدالوهاب بن سلیمان و برادرش سلیمان بن عبدالوهاب و اساتید او، مخالفت جدی با گرایشات فکری محمد بن عبدالوهاب داشته‌اند و اساسا نه علمای حنبلی اندیشه‌های او را اسلامی می‌دانستند و نه محمد بن عبدالوهاب، اندیشه‌های آنان را اسلامی می‌دانسته است؛ همانطور که خود ابن عبدالوهاب به این مخالفت تصریح دارد؛ او می‌نویسد: مشایخ و اساتید من و هیچ کسی معنای «لاإله إلا الله» و دین اسلام را نمی‌شناخت. بر این اساس اگر کسی از علماء منطقه‌ی عارض گمان کند که معنای «لاإله إلا الله» را و یا معنای دین اسلام را قبل از دعوت محمد بن عبدالوهاب می‌شناخته، یا احدی از اساتید و مشایخ او معنای «لاإله إلا الله» و معنای اسلام را شناخته، چنین کسی قطعا دروغ گفته است و بر مردم تلبیس نموده و خود را به چیزی مدح نموده که در او نبوده و نیست. ماهیت فکری وهابیان (1) ماهیت فکری وهابیان (2) ماهیت فکری وهابیان (3) 📝 ادامه دارد ... 📕 منبع: لقد طلبت العلم، واعتقد من عرفني أن لي معرفة،وأنا ذلك الوقت، لا أعرف معنى لا إله إلا الله، ولا أعرف دين الإسلام... وكذلك مشايخي، ما منهم رجل عرف ذلك. فمن زعم من علماء العارض: أنه عرف معنى لاإله إلاالله، أو عرف معنى الإسلام قبل هذا الوقت، أو زعم من مشايخه أن أحدا عرف ذلك، فقد كذب وافترى، ولبس على الناس، ومدح نفسه بما ليس فيه. (علماء نجد الأعلام الدرر السنیة في الأجوبة النجدیة، المحقق: عبدالرحمن بن محمد بن قاسم، الطبعة السادسة1417هـ/1996م، ج10،ص51.) 🌐@tazaddvahhabiyyat