4_5978716100915891079.mp3
37.95M
🚩🍃🎤حاج آقا امامی
#تفسیر_زمر۲
#شرح_کسوة_الانوار
#جلسه_دهم
#جلسه_آخر
#چهارشنبه_۱۴_۷_۱۴۰۰
#صفر۱۴۰۰
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤یک شیطان موذی داریم و یک شیطان مفید
شیطان مفید یعنی مقدمه است که آدم به بالا برسد، یعنی باید ظهور دور را داشته باشیم تا به ظهور نزدیک برسیم. شیطان است یعنی کم حکایت می کند. در عالم چیزی نداریم که مفید نباشد اگر این ها نباشد آدم نمی تواند آدم شود. همه ظهورات و اسماء باید در عالم باشد همه شیاطین باید باشند، اگر این ها نباشند که آدم نمی تواند به حقیقت برسد. این ها اسماء خداوند تبارک و تعالی هستند. ما از اسماء خداوند تبارک و تعالی پی به او می بریم. این ها همه حکایت از او می کنند.✨
#تفسیر_زمر۶۸
#شیطان
#جلسه_سوم
#مسجد_سجادیه
#یکشنبه_۳۱_۵_۱۴۰۰
#محرم۱۴۰۰
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤آدم همه وحی ها را دارا هست این وحی ها همان اسماء خداوند تبارک و تعالی است. «وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا» (۱) و هر چه رحمت بیشتر در او ظاهر شود قرب او بیشتر می شود تا کل اسماء در او ظاهر شود. به علاوه آن توحید و جان. این جا نفخ روح می شود.✨
وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ: سپس علم اسماء را همگی به آدم آموخت. بعد آنها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود: «اگر راست میگویید، اسامی اینها را به من خبر دهید!» (بقره/۳۱)
#تفسیر_زمر۶۸
#جلسه_سوم
#مسجد_سجادیه
#یکشنبه_۳۱_۵_۱۴۰۰
#محرم۱۴۰۰
🕋 @tohideahadi
توحید🌦️
🌹🍃🍂پس همه علوم در انسان ریخته شده است و به همه علوم انسان می تواند دسترسی پیدا بکند. این هم قسمت دوم
🌹🍃🍂انسان یک موجودی می شود برتر از عالم. در درخت و میوه مثل آن گردو که مغز می سازد، گردو مغز می سازد ولی خودش را خلاصه می کند در آن مغز مجمل می کند، مثلا حیوان نطفه می سازد خودش را خلاصه می کند در آن نطفه یا آن مرغی که تخم می گذارد یعنی خودش را خلاصه می کند در آن تخم. خلاصه همه موجودات چه آن هایی که به صورت نطفه است، چه آن هایی که به صورت تخم است و چه آن هایی که به صورت زاییدن است، این ها و نباتات همه خودشان را در آن خلاصه می کنند. اما عالم که خودش را خلاصه می کند در انسان می بینید.✨
#کمال_انسان
#توحید_ختمی۱۱
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂انسان یک چیز دیگری علاوه بر عالم دارد، لذا نمی توانیم بگوییم که انسان میوه عالم است چون روح منفوخ را داراست و این معرفتی را که دارا هست در عالم نیست، هر جا بگردیم پیدا نمی کنیم و این عبارت از همان امانت الهی است که: «إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَنْ يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ ۖ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا» (۱) خداوند می فرماید که ما امانت را عرضه کردیم به آسمان ها و زمین یعنی همان روح منفوخ آن معنی توحید را آن توحید فهمیدن را این توحید نصیب کسی از موجودات عالم نیست. توحید فقط نصیب انسان است.✨
(۱)ما امانت (تعهّد، تکلیف، و ولایت الهیّه) را بر آسمانها و زمین و کوهها عرضه داشتیم، آنها از حمل آن سر برتافتند، و از آن هراسیدند؛ امّا انسان آن را بر دوش کشید؛ او بسیار ظالم و جاهل بود، (چون قدر این مقام عظیم را نشناخت و به خود ستم کرد)! (احزاب/۷۲)
#کمال_انسان
#توحید_ختمی۱۱
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂همه اشیاء دلالت می کنند بر توحید خداوند تبارک و تعالی اما نه توحیدی که نصیب انسان است. این توحیدی را که انسان پیدا می کند، این توحید یک افاضه ای است از ذات اقدس اله به انسان که «نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي» است، یعنی من از روح خودم دمیدم. آن «ي» یاء متکلم است. یاء متکلم یعنی همان وحدتی را که انسان ادراک می کند.✨
#کمال_انسان
#توحید_ختمی۱۱
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤برای شفا بهترین دعا حمد است که هفت یا هفتاد مرتبه توسط خود شخص یا دیگری خوانده شود. و اگر در ظاهر اثر نداشت و مستجاب نشد خیال نکنیم بیهوده بوده است. بلکه خاصیت خود را دارد و طبق روایت اگر کسی دعا کرد و در ظاهر مستجاب نشد بعدا چیزی نصیب او می شود که آرزو می کردند هیچ کدام از دعاهایشان در دنیا مستجاب نمی شد.
و یکی صدقه حتما داده شود. یک صدقه ای هست که هر روز داده می شود که این هم خاصیت دارد.
نذر هم هست که آدم نذر می کند تا شفا بگیرد و آن نذر را انجام دهد مثل کمک مالی به فقرا یا قربانی گوسفند. این عبارت از گرو گرفتن است که خاصیت خود را دارد. دعای هفتم صحیفه سجادیه هم برای بیماری خیلی خوب است چه خود او بخواند و چه دیگری برای او بخواند.
یکی دیگر دعایی برای محفوظ بودن، دعای بعد از نماز عشاء (۱) است. عبارت «وَلا تُسَلِّطَ عَلَىَّ اَحَدا مِنْ خَلْقِکَ مِمِّنْ لاطاقَةَ لى بِهِ» (۲) این عبارت از این است که هم امراض و هم آفاتی که قرار است به انسان برسد را دفع می کند. این دعا یک دعای عظیم و پر محتوایی است که چون خداوند را با اسماء اعظم قسم می دهیم و شرح قل هو الله احد است. اگر شب این دعا را بخوانیم هم از آفات بدنی دور می شویم و هم آفات عقیدتی. این دعا شرح توحید حضرت خاتم صلوات الله علیه وآله وسلم است.
این دعا الجنة پیامبر اکرم است.
منظور از «وَ اَنْ تَوَلانى بِرَحْمَتِکَ»(۳) ولایت رحمانی و رحیمی خداوند تبارک و تعالی است که با این دعا از رحمت او سوال می کنیم که ان شاء الله جواب داده می شود حتما و آدم محفوظ می شود.
یکی هم «فَاللَّهُ خَيْرٌ حافِظاً وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ» (۴) است که هفت مرتبه شب و هفت مرتبه صبح خوانده شود و بعد به خودش فوت کند که خیلی خوب است.✨
(۱)، (۲)، (۳) وَ رَبَّ الاَْرَضینَ السَّبِعْ وَ ما اَقَلَّتْ وَ رَبَّ الشَّیاطینِ وَ ما اَضَلَّتْ وَ رَبَّ الرِّیاحِ وَ ما ذَرَتْ اَللّهُمَّ رَبَّ کُلِّ شَىْءٍ وَ اِلهَ کُلِّ شَىْءٍ وَ مَلیکَ کُلِّ شَىْءٍ اَنْتَ اللهُ الْمُقْتَدِرُ عَلى کُلِّ شَىْءٍ اَنْتَ اللهُ الاَْوَّلُ فَلا شَىْءَ قَبْلَکَ وَ اَنْتَ الاْ خِرُ فَلا شَىْءَ بَعْدَکَ وَ اَنْتَ الظّاهِرُ فَلا شَىْءَ فَوْقَکَ وَ اَنْتَ الْباطِنُ فَلا شَىْءَ دُونَکَ رَبَّ جَبْرَئیلَ وَمیکائیلَ وَاِسْرافیلَ وَالِهَ اِبْراهیمَ وَاِسْمعیلَ وَاِسْحقَ ویَعْقُوبَ وَالاَسْباطِ اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَوَلانى بِرَحْمَتِکَ وَلا تُسَلِّطَ عَلَىَّ اَحَدا مِنْ خَلْقِکَ مِمِّنْ لاطاقَةَ لى بِهِ اَللّهُمَّ اِنّى اَتَحَبَّبُ اِلَیْکَ فَحَبِّبْنى وَ فِى النّاسِ فَعَزِّزْنى وَ مِنْ شَرِّ الشَّیاطینِ الْجِنِّ وَالاِْنْسِ فَسَلِمّنى یا رَبَّ الْعالِمینَ وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ
خدایا اى پروردگار هفت آسمان، و آنچه سایه افکندند، و پروردگار هفت زمین و آنچه حمل کردند، و پروردگار شیاطین و آنانکه گمراه نمودند، و پروردگار بادها و آنچه پراکنده کردند، خدایا اى پروردگار هرچیز، و معبود هر چیز، و پادشاه هر چیز، تویى خداى توانا بر هر چیز، تویى خداى اوّلى که چیزى پیش از تو نبود، و پایانى که چیزى بعد از تو نیست، و تویى آشکار که چیزى برتر از تو نیست، و تویى پنهان که چیزى مادون تو نیست، اى پروردگار جبرییل و میکاییل و اسرافیل و معبود ابراهیم] و اسماعیل [و اسحاق و یعقوب، از تو مىخواهم بر محمّد و خاندان محمّد درود فرستى، و مرا با رحمتت سرپرستى کنى، و احدى از آفریدگانت را که مرا یاراى مقاومت با او نیست بر من چیزه ننمایى، خدایا با تو دوستى مىورزم، پس دوستم بدار، و در بین مردم عزیزم کن، و از شر شیاطین جنّ و انس سالمم بدار، اى پروردگار جهانیان، و بر محمّد و خاندانش درود فرست.
(۴)قالَ هَلْ آمَنُكُمْ عَلَيْهِ إِلَّا كَما أَمِنْتُكُمْ عَلى أَخِيهِ مِنْ قَبْلُ فَاللَّهُ خَيْرٌ حافِظاً وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ: گفت: «آیا نسبت به او به شما اطمینان کنم همانگونه که نسبت به برادرش (یوسف) اطمینان کردم (و دیدید چه شد)؟! و (در هر حال،) خداوند بهترین حافظ، و مهربانترین مهربانان است. (یوسف/۶۴)
#تفسیر_زمر۶۸
#جلسه_هفتم
#دعا
#مسجد_سجادیه
#پنجشنبه_۴_۶_۱۴۰۰
#محرم۱۴۰۰
🕋 @tohideahadi
توحید🌦️
🥀🍃🍂حقیقت آدم جان آدمی است که عبارت از همان توحید است. این جان را هیچ موجود دیگری ندارد. توحید تاج اف
🥀🍃🍂عبادت هدف و غایت آدم است. آدم خلق شده برای این که عبد الله بشود. دیگران عبد هستند اما نمی فهمند عبدند. آدم عبد است و می فهمد عبد است. وقتی این را فهمید فرمان خداوند تبارک و تعالی را اطاعت می کند. انبیاء این دارایی را پیدا کردند و ما را هم دعوت می کنند که همین دارایی را پیدا کنیم. معنای ولایت و قربت هم همین است. یعنی حقیقت و توحید که آمد آدم "ولی" می شود مثل آن وقتی که آدم صورت خودش را در آینه می بیند و به آن توجه ندارد بلکه دست و پا و صورت خودش را می بیند ابروی خودش را می بیند نه ابروی شخص دیگری را. پس او توحید برقرار می کند و ولی می شود یعنی قریب می شود به حقیقت. این حقیقت را انبیاء دارا شدند. معنای نبوت هم سنی خبر دادن از این حقیقت، لذا توحید که آمد آدم نورانی و روحانی می شود.
ان شاء الله خداوند تبارک و تعالی حتی یک آن ما را به خودمان واگذار نکند. پیغمبر صل الله علیه و آله و سلم هم می فرماید: "إِلَهِی وَ إِلَهَ آبَائِی لَا تَکِلْنِی إِلَى نَفْسِی طَرْفَهَ عَیْنٍ أَبَداً" (۱) خدایا یک چشم به هم زدن، یک لحظه و کمتر از لحظه ای من به خودم توجه نداشته باشم و فرمان تو را اطاعت کنم، همیشه توحید داشته باشم، مرا به خودم واگذار نکن.
خداوند تبارک و تعالی این دعای حضرت خاتم صل الله علیه و آله و سلم را در حق همه ما مستجاب بفرماید.✨
(پایان مجلس دوم)
(۱) « اللَّهُمَّ فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ عَالِمَ الْغَیْبِ وَ الشَّهَادَهِ الرَّحْمَنَ الرَّحِیمَ اللَّهُمَّ إِنِّی أَعْهَدُ إِلَیْکَ فِی دَارِ الدُّنْیَا أَنِّی أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ وَحْدَکَ لَا شَرِیکَ لَکَ وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُکَ وَ رَسُولُکَ وَ أَنَّ الْجَنَّهَ حَقٌّ وَ أَنَّ النَّارَ حَقٌّ وَ أَنَّ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْقَدَرَ وَ الْمِیزَانَ حَقٌّ وَ أَنَّ الدِّینَ کَمَا وَصَفْتَ وَ أَنَّ الْإِسْلَامَ کَمَا شَرَعْتَ وَ أَنَّ الْقَوْلَ کَمَا حَدَّثْتَ وَ أَنَّ الْقُرْآنَ کَمَا أَنْزَلْتَ وَ أَنَّکَ أَنْتَ اللَّهُ الْحَقُّ الْمُبِینُ جَزَى اللَّهُ مُحَمَّداً خَیْرَ الْجَزَاءِ وَ حَیَّا مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ بِالسَّلَامِ اللَّهُمَّ یَا عُدَّتِی عِنْدَ کُرْبَتِی وَ صَاحِبِی عِنْدَ شِدَّتِی وَ یَا وَلِیَّ نِعْمَتِی إِلَهِی وَ إِلَهَ آبَائِی لَا تَکِلْنِی إِلَى نَفْسِی طَرْفَهَ عَیْنٍ أَبَداً فَإِنَّکَ إِنْ تَکِلْنِی إِلَى نَفْسِی أَقْرُبْ مِنَ الشَّرِّ وَ أَبْعُدْ مِنَ الْخَیْرِ فَآنِسْ فِی الْقَبْرِ وَحْشَتِی وَ اجْعَلْ لِی عَهْداً یَوْمَ أَلْقَاکَ مَنْشُوراً ». (الوافی، ج۲۴، ص ۲۵. مستدرک الوسایل، ج ۲، ص ۱۳۱. مصباح المجتهد، ج ۱، ص۱۶.)
#عبادت
#توحید
#مجلس_دوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤توحید فصل آدم است و عقل عبارت از فصل انسان است. یعنی آن چیزی که آدم را از سایر موجودات ممتاز می کند توحید احدی صمدی است که عبارت از محیط بودن است آدم است: «وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا...» (۱) یعنی خداوند کل ظهورات خود را در آدم قرار داد لذا: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» (قدر/۱) ما این توحید احدی صمدی را در لیله قدر وارد کردیم.✨
(۱)وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ: سپس علم اسماء را همگی به آدم آموخت. بعد آنها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود: «اگر راست میگویید، اسامی اینها را به من خبر دهید!» (بقره/۳۱)
#تفسیر_زمر۶۸
#توحید
#جلسه_هشتم
#مسجد_سجادیه
#جمعه_۵_۶_۱۴۰۰
#محرم۱۴۰۰
🕋 @tohideahadi
توحید🌦️
🌹🍃🍂همه اشیاء دلالت می کنند بر توحید خداوند تبارک و تعالی اما نه توحیدی که نصیب انسان است. این توحیدی
🌹🍃🍂این که می گوییم پیغمبران اشرف انسان ها هستند به خاطر آن روح منفوخ است و پیغمبر اکرم را که می گوییم اشرف پیغمبران است به خاطر شکوفایی آن روح منفوخ است یا به تعبیری می فرماید آن معراجی که حضرت خاتم رفت (معراج یعنی همان توحید) آن توحیدی را که حضرت خاتم پیدا کرد که حضرت جبرائیل که عقل کل عالم است دیگر با آن حضرت نتوانست حرکت بکند و آن حضرت حرکت کرد رفت بالا تا آن جایی که صدای تسبیح خداوند تبارک و تعالی را شنید و بالاتر از آن، این صعود پیغمبر اکرم یعنی به معرفت رسیدن و این توحید نصیب کسی نشد. البته یک وقتی توهم نشود که خب این توحید نصیب پیغمبر اکرم شد به ما چه مربوط، این به خاطر این که ما امت او هستیم و همان توحید را می توانیم پیدا کنیم. آن جایی که پیغمبر اکرم قدم نهاده است امت هم می تواند قدم بگذارد. امت معنی اش همین است یعنی اگر آن را امام و پیشوای خود قرار داد و در مسیر او حرکت کرد و اوامر او را اطاعت کرد و نواهی او را ترک کرد، مستحبات را به جا آورد مکروحات را ترک کرد به همانی که آن جا رسیده است نزدیک آن جا می رسد نه این نرسد، مثل یک معلمی که درس می دهد وقتی آن شاگرد خوبی که فهمید و خوب گوش داد و دقت کرد و دستور العمل های معلم را از آن تمرین که می دهد، از آن نوع سفارشاتی را که دارد آن توصیه ها را اگر انجام داد قهراً این یک روزی می شود. معلم حالا اگر فرض بفرمایید آن یک معلمی بود که خیلی والا بود و نتوانست به مقام علمی او برسد به نزدیکی های او می رسد خواهی نخواهی. چون معنی ندارد شاگرد باشد و بفهمد درسی را که معلم می دهد یعنی آن روح را که می دمد در شاگرد از آن روح استفاده نکند، حتماً استفاده می کند.
امت هم به اندازه ای که از خداوند تبارک و تعالی و از پیغمبر اکرم متابعت کرد و فرمایشات آن حضرت را به کار بست به همان اندازه هم شکوفا می شود و لذا می بینیم که آن هایی که اصحاب پیغمبر اکرم بودند آن اصحاب که این چنین بودند آن ها هم به همان معرفت رسیدند منتها کم و بیش. البته چون معرفت غیر متناهی است هر کس یک جایی می رود در یک حدی سیر می کند. منظور این است که معرفت پیغمبر اکرم کل معارف بود و این به آن درجه ای رسید که همین که آسمان بار امانت نتوانست کشید یعنی زمین و آسمان نتوانستند آن امانت را قبول کنند یعنی آن روح منفوخ را نتوانستند دارا باشند. روح منفوخ مضاف به یای متکلم است یعنی توحید این چنینی نصیب آسمان و زمین نیست. ✨
#کمال_انسان
#توحید_ختمی۱۱
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤نفخ صور عبارت از ظهور توحید است یعنی وقتی بنیه آدمی در حد اعتدال رسید حقیقت و قیامت عالم به او نفخ می شود، وقتی نفخ شد همه آنچه در آسمان و زمین هستند می میرند، بعد نفخ دیگری می شود
و آن عبارت "لا اله" است و "لا اله" عبارت از همان مردن است. می میرند یعنی عبد می شوند. بعد از آن نفخ همه عالم حکایت می شوند و حکایت آن ها قائم می شود.✨
#تفسیر_زمر۶۸
#نفخ_صور
#جلسه_دهم
#مسجد_سجادیه
#یکشنبه_۷_۶_۱۴۰۰
#محرم۱۴۰۰
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤قیامت هست و خداوند اصلا قیامت خلق کرده است، منتهی برای ادراک این قیامت باید تمام ظهورات بینهایت خداوند در آدم ظاهر شود، وقتی همه ظهورات مادی و مجرد در او ظاهر شد جان همه این ظهورات در او پیدا می شود و وقتی این جان در او ظاهر شد قیامت برپا می شود.
قیامت با آدم قائم می شود یعنی جلوتر کسی در قیامت نیست مگر خاتم الانبیا و خاتم الانبیا و انبیا و اولیا. هر کدام به هر اندازه ای که توحید احدی صمدی را دارا بودند به همان اندازه قیامت او برپا می شود.✨
#تفسیر_زمر۶۸
#قیامت
#جلسه_دهم
#مسجد_سجادیه
#یکشنبه_۷_۶_۱۴۰۰
#محرم۱۴۰۰
🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂بسم الله الرحمن الرحیم، الحمد لله رب العالمین و ایاه نستعین، و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین، رب اشرح لي صدري، ويسر لي أمري، واحلل عقدة من لساني، يفقهوا قولي
صحبت درباره شفاعت حضرت زهرا علیها السلام بود. گفتیم در هر مجلسی که برای چهارده معصوم تشکیل می شود باید از شفاعت آن ها بهره مند شویم. معنای شفاعت یعنی این که آن ها شفیع هستند تا آدم به حقیقت برسد و گفتیم همه مخلوقات و همه موجودات شفیع اند چون همه زوج هستند و هر زوجی شفیع زوج خودش است. قرآن مجید می فرماید: «سُبْحانَ الَّذِي خَلَقَ الْأَزْواجَ كُلَّها مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ وَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ مِمَّا لا يَعْلَمُونَ» (۱) یعنی خداوند تبارک و تعالی همه عالم را زوج آفرید، آن کسی که فرد است فقط ذات اقدس اله است «تَفَرَّدَ بِالْوَحْدانِیَّة» (۲). بقیه ظهورات خداوند تبارک و تعالی همه زوج اند و هر زوجی شفیع زوج خود است یعنی یکی کمال را اعطا می کند و دیگری هم کمال را دریافت می کند. همه این چنین اند.✨
(۱) منزه است کسی که تمام زوجها را آفرید، از آنچه زمین میرویاند، و از خودشان، و از آنچه نمیدانند! (یس/۳۶)
(۲)العروة الوثقی، جلد ۲، الصلاة، القنوت، ص ۶۱۱.
#شفاعت
#مجلس_سوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂 انبیاء علیهم السلام آن آخر و قیامت و حقیقت را که عبارت از توحید باشد پیدا کرده اند، این ها شفیع توحید اند لذا شفاعتشان شفاعت آخرتی است. در زیارت جامعه می خوانیم: " وَ شُفَعاءُ دارِ الْبَقاءِ" (۱) یعنی آدم را از دار فانی به دار باقی می برند. همه موجودات در دار فانی هستند الا آدم که می تواند از ازل تا ابد در دار باقی باشد. این خصوصیت مال آدم است، چون بنیه آدمی این گونه است. این بینه در انبیا علیهم السلام شکوفا شد و به دار باقی رفتند.✨
#شفاعت
#مجلس_سوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂دار باقی جایی نیست که آدم برود بخوابد، مثلا فرض کنید که برود لندن، کره زمین یا کرات دیگر، آدم هر جا برود همانی است که هست. آن دارایی و شکوفایی را که پیدا می کند، مثل درختی است که ثمر می دهد و داراییش ظاهر می شود.✨
#شفاعت
#دار_باقی
#مجلس_سوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi