eitaa logo
@Torab_bash
3.9هزار دنبال‌کننده
747 عکس
596 ویدیو
14 فایل
تراب باش، فرزند ابوتراب باش گروه تحلیل مباحث قرآنی و آخرالزمانی ارتباط با ادمین👇 @Abuo_Torab
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 پاسخِ سلام الله علیها به سؤال محمد بن أسید که پرسیده بود؛ چرا علیه‌السلام از گرفتن حقّش دست كشيد؟! 🕋 و بإسناد تقدم هناك عن محمّد بن أسيد في حديث قال:... فَقُلتُ: يا سَيِّدَتي، فَما بالُهُ قَد قَعَدَ عَن حَقِّهِ؟ فَقالَت: «لَقَد قالَ له رَسولُ اللّهِ صلى‌الله‌عليه‌وآله: مَثَلُ الإِمامِ مَثَلُ الكَعبَةِ؛ إذ تُؤتى ولا تَأتي» أو قالَت: «مَثَلُ عَلِيٍّ». 📔 صاحب كفاية الأثر (شيخ حُرّ عاملى‏) به نقل از محمد بن أسید در جريان گفتگویی كه با فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر پيامبر خدا صلی‌الله علیه وآله درباره امامت امیرالمؤمنین علیه‌السلام داشت: از ایشان پرسيدم: اى بانوى من! چرا او (امیرالمؤمنین علیه‌السلام) از گرفتن حقّش دست كشيد؟ ☀️ حضرت فرمودند: پيامبر خدا صلی‌الله علیه وآله فرمودند: علیه‌السلام، است كه به سراغش مى‌آيند، ولى او به سراغ كسى نمی‌رود؛ و نیز فرمود: علیه‌السلام نیز این‌چنین است. 📚 منبع: بحارالانوار، ج۲۶، ص۳۵۳ و إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات، ج‏۳، ص ۱۱۸-۱۱۷ به نقل از كفاية الأثر: ص ۱۹۵. @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📱 | نجات یافتگان در آخرالزمان @Torab_bash
▪️امام کاظم (علیه السلام) فرمودند: ▫️«مَنْ کَفَّ نَفْسَهُ عَنْ أَعْراضِ النّاسِ أَقالَهُ اللّهُ عَثْرَتَهُ یوْمَ الْقِیامَةِ وَ مَنْ کَفَّ غَضَبَهُ عَنِ النّاسِ کَفَّ اللّهُ عَنْهُ غَضَبَهُ یوْمَ الْقِیامَةِ». 🔺هر کس خود را از ریختن مردم نگه دارد، خدا در روز قیامت از لغزشش می‌گذرد و هر کس خود را از مردم باز دارد، خداوند در روز خشمش را از او باز دارد. @Torab_bash
🌺 پرهيز از بدگویی در فضای اخلاق ✍🏻... دوستان! بیایید سعی کنيم را کنيم! تا فرصت هست سعی کنيم هر اخلاقی نداشته باشيم! سعی کنيم باشیم و فقط ديگران را نبينيم! ⛔️ اينکه انسان مدام این و آن بگويد: «فلانی اين کار را کرد! چنين کرد! چنان کرد! پس به اين دليل بد است، اين‌طور است یا آن‌طور است!» این است. اگر انسان دارد به اشتباه درباره دوستش یا دیگران، بدگويی می‌کند که کار غلطی دارد انجام می‌دهد؛ و اگر واقعاً اين که دارد درباره یا می‌زند؛ صحت داشته باشد؛ خب او اگر می‌خواهد جزو «الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ» باشد؛ اگر می‌خواهد در فضایی از صالحانه رفتار کند؛ باید بنا را بر فرد بگذارد؛ و بسیار دلنشین و با محبت دنبال اصلاح دوستان و اطرافیانش باشد! 📌 اينکه انسان مدام کند و مدام افراد را پيش اين و آن نقل کند؛ این دارد؟ چه نقصی را از امام علیه‌السلام برطرف می‌کند؟! بیایید حداقل نسبت به دوستان و اطرافیان خودمان هم که شده؛ باشیم. 🌷 گفتا شیخا! هرآنچه گویی هستم! 🌷 آیا تو چنان که می‌نمایی هستی؟ @torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نگاه ابی عبدالله.mp3
5.28M
🎙️ | نگاه أبی‌عبدالله، پناه دلِ بیچاره است!! @Torab_bash
🌹 | یک حدیث بسیار زیبا هدیه به شما عزیزان و همراهانِ تراب باش. @Torab_bash
تا چه حدّ به امام زمان عج بَها دهيم؟ ✍️... در سوره‌ی طه، آيه ۱۱۵ جواب اين سئوال داده شده است. خداوند درباره‌ی جد بزرگوارمان آدم علیه‌السلام می‌فرماید: «وَ لَقَدْ عَهِدْنا إِلی آدَمَ مِنْ قَبْلُ فَنَسِيَ وَ لَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْماً» ما قبلاً از آدم(ع) پيمان گرفتيم، با او عهد بستيم، گفتيم ای آدم! نسبت به اين موضوع، اين‌طور که گفته می‌شود رفتار کن، ایشان هم گفت چشم. با ما عهد بست ولی عهدش را فراموش کرد و آن عزم بايد و شايد را از خودش نشان نداد. اين عهد چيست؟ آدم (ع) و به تبعِ ایشان تمامِ بنی‌آدم نسبت به چه موضوعی بايد عزم داشته باشند؟ در احاديث ذيل همين آيه که نگاه می‌کنيم؛ مثلاً در کتاب بصائر الدرجات، صفحه ۷۰ از قول امام باقر (ع) حديثی نقل می‌شود که ایشان فرمود: از آدم علیه‌السلام در موردِ رسول‏الله (ص) و امامانِ بعد از ايشان (ع) خصوصاً نسبت به امام مهدی عج و سیره مهدوی ایشان و گرفته شد؛ «فَتَرَکَ وَ لَمْ يَکُنْ لَهُ عَزْمٌ...» ولی ايشان آن عهدش را ترک کرد، قولش را فراموش کرد، بلکه اصلاً بها نداد و به قولی آن عزم بايد و شايد را نسبت به اهل‏بيت (ع) از خودش بروز نداد. 🔺همچنين مولا در همین حدیث می‌فرمايد: «أَنَّهُمْ هَکَذَا وَ إِنَّمَا سُمِّيَ أُولُو الْعَزْمِ أُوْلِي الْعَزْمِ لِأَنَّهُ عَهِدَ إِلَيْهِمْ فِي مُحَمَّدٍ وَ الْأَوْصِيَاءِ مِنْ بَعْدِهِ وَ الْمَهْدِيِّ وَ سِيرَتِهِ وَ أَجْمَعَ عَزْمُهُمْ عَلَي أَنَّ ذَلِکَ کَذَلِکَ وَ الْإِقْرَارِ بِهِ...» در مورد دیگر پیامبران نیز این عهد و پیمان گرفته شد؛ لذا اينکه به بعضی از ایشان گفته می‌شود به اين خاطر است که آنها هم عهد بستند و با تمام وجود بر این عهد و میثاق، کردند. با اولوالعزم و دیگر رسولان در موردِ سیدِ ما رسول‏الله (ص) و ديگر اهل‏بيت (ع) و همچنين در مورد امام زمان(عج) و رفتارهای امام زمان عج که بسته شد، ایشان بنای زندگی‌شان را گذاشتند؛ مبنای حیاتشان را محضریت اهل‌بیت علیهم‌السلام از امام زمان عج گذاشتند؛ چون رفتارهای مولايمان امام زمان عج عجيب است، لذا مخصوصاً از اولوالعزم برای امام زمان عج و رفتارهای امام زمان عج عهد گرفته شد. به ايشان گفته شد که آيا هرچه امام زمان گفت، هر رفتاری انجام داد روی چشمتان می‌گذاريد؟ انجام می‌دهيد؟ قبول می‌کنيد؟ ایشان هم گفتند بله، هرچه امام زمان عج انجام داد، انجام می‌دهيم، هرچه ايشان خواست انجام می‌دهيم، «وَ أَجْمَعَ عَزْمُهُمْ عَلَي أَنَّ ذَلِکَ کَذَلِکَ وَ الْإِقْرَارِ بِه» یعنی دیگر رسولان از جمله اولوالعزم من الرسل، اقرار کردند و تمام عزمشان را برای حرف شنوی از اهل‌بیت علیهم‌السلام جمع کردند. 📚 در حديث ديگری از همين کتاب بصائر، صفحه ۷۰، باز از قول امام باقر (ع)، صحبت از اين است که خداوند در روز از انبيا (ع) عهد گرفت «قالُوُا أَقرَرْنا و شَهِدْنا يا رَبَّ»، همه آن‌ها گفتند که خدايا! ما اقرار می‌کنيم و اين ماجرا را دنبال می‌کنيم؛ «وَ لَمْ يَجْحَدْ آدَمُ وَ لَمْ يَقِرّ» ولی آدم (ع)، آن عزم بايد و شايد را از خود بروز نداد. زمانی که با انوار طيبه‌ی اهل‏بيت (ع) آشنا شد، وقتی که انوارِ دور را ديد، اقرار نکرد، ولی از بين پيغمبران، پنج نفر عزم بايد و شايد را خیلی خوب از خودشان نشان دادند و لذا اولوالعزم بودن برای اين پنج نفر تثبیت شد. بخاطر چه موضوعی؟ در چه مقوله‌ای بيشتر عزم نشان دادند که بخاطر آن، اينها اولوالعزم ناميده شدند؟ «فَثَبَتَتِ‏ الْعَزِیمَةُ لِهَؤُلَاءِ الْخَمْسَةِ فِی الْمَهْدِی‏» (اصول کافی،ج ۲، ص ۸)، به خاطر صددرصد بها دادن به مهدی عج و مهدویت، صفت یا مقوله اولوالعزمی در اين پنج نفر تثبیت شد؛ و ايشان به خاطر امام زمان عج اولوالعزمِ ناميده شدند. بعد امام باقر (ع) می‌فرمايد: آدم (ع) عزم بايد و شايد را نشان نداد و لذا آيه ۱۱۵ طه برایش مطرح شد که ما قبلاً از آدم پيمان گرفتيم، ولی او فراموش کرد و عزم بايد و شايد را از خودش نشان نداد. 🔻خب، ما اين بود که به امام زمان عج و ایشان تا چه حدی دهيم؟! تا چه ميزان بها دادن مطلوب است؟ جوابش را خداوند در اين آيه به ما داد، منظور چيست؟ اين آيه را بياوريد و بگذاريد کنار آيه آخر سوره يوسف که خداوند مي‏فرمايد: «و لَقَد کانَ فِي قَصَصِهِمْ عِبرَةٌ لِأُولِي الأَلبابِ»، ماجراهای رسولان الهی را بشنويد و از سرگذشت ایشان بگيريد. خب ما چه عبرتی از رفتار آدم (ع) بگيريم؟ اين عبرت را بگيريم که بايد را نسبت به امام زمان عج داشته باشیم. 👇👇 @Torab_bash
👆👆: اولاً ما نبايد امام زمانمان را کنيم که آدم (ع) عهدش را فراموش کرد و خدا هم برای او دو از قرار داد؛ لذا ما نبايد عهدمان را فراموش کنيم؛ ثانیاً ما بايد عزم زيادی داشته باشيم، کسانی که نسبت به امام زمان عج بيشترين عزم را نشان دهند؛ آنها نزد خداوند متعال دارند. کما اينکه در قرآن هم بهترينِ خوبانِ بعد از اهل‏بيت(ع) بخاطر ميزان عزمشان، بهترين شمرده می‌شوند و به آنها اولوالعزم من الرسل گفته می‌شود. @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 🔻ترکیه: معترضان ، کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول را به آتش کشیدند. @Torab_bash
🌹 : 🌤️ «هَلَكَ مَن لَيس لَهُ حَكيمٌ يُرشِدُهُ»: ✍️... «كسى‌كه برای او نباشد تا [به سوی ] ارشاد و راهنمايى‌اش كند؛ خواهد شد.» 📚 بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۱۵۹. @Torab_bash
در محضر مهدی عج بهترین باشیم! ✍️... ما در برای اهل‌بیت (ع) آورده شده‌ایم؛ طبق بسیاری از روایات ما قبل از ورود به دنیا با ولایت اهل‌بیت (ع) و بستیم؛ قول دادیم که تقوای ولایی داشته باشیم و تمام زندگیِ دنیایی را به محضریت و مهدویتِ اهل‌بیت (ع) بپردازیم! اما آیا الآن این‌گونه هستیم؟! اصلاً یادمان می‌آید که چنین قولی به خدا دادیم؟! من خودم بسیار شاهد بوده‌ام که دوستانِ هیئتی و مؤمن، وقتی دورهم نشستند و دارند صحبت می‌کنند، مثلاً بیست دقیقه، نیم ساعت، سه ربع هست که دارند باهم گپ می‌زنند؛ اما کلامشان، کلامی حاکی از حرکت بسوی اهل‌بیت (ع) نیست! بلکه درباره دنیا، درباره یک ماشین یا درباره یک غذا صحبت می‌کنند، درباره مغازه‌ها یا خاطرات بی‌خودی خودشان دارند حرف می‌کنند! موضوعاتی که شنونده اذیت می‌شود که چرا یک انسان مؤمن که باید تمام لحظات عمرش به محضریت و مهدویت اهل‌بیت (ع) بگذرد؛ به این موضوعات می‌پردازد؟ طبق برخی از آیات قرآن و روایات عترت، این و اینطور صحبت‌های بی‌خودی فی‌نفسه دارد. اگر ماها عقوبت نمی‌شویم؛ این دیگر از باب رحمت الهی است. خدا به ماها ترحم می‌کند که عقوبتمان نمی‌کند؛ وگرنه این نیست که خب، حالا کمی صحبت داشتیم دیگر، طوری هم نشد که! نه! اینها عقوبت دارد، آقا یا خانمِ فلانی! شما با بی‌تقواییِ خودت، وقتِ خود و اوقات دوستانِ مؤمنت را به مقولات بی‌خود دنیا تلف کردی! چرا این‌کار را کردی؟ طبق قرآن، انسان حتی چیزهایی که در می‌گذرد هم می‌شود چه رسد به اعمالش! به عنوان مثال خداوند در آیه ۲۲۵ بقره می‌فرماید: «وَ لکِن يُؤاخِذُکُم بِما کَسَبَتْ قُلُوبُکُمْ» بدانید که خدا شما را بدانچه در قلب‌های خود جمع‌آوری کرده‌اید، مؤاخذه می‌کند. 🚨بحث اکتسابیات را که شما در آیات قرآن دنبال می‌کنید؛ درمی‌یابید که اعمال شما، محصولاتِ اعمال شما، بلکه آن چیزی که در قلبِ شما هست؛ همه‌اش مورد الهی قرار می‌گیرد. طبق آیات قرآن، یوم الحساب در ابتدای قیامت نیست. قیامت با قوانین برزخ و ظاهر شدن اعمال انسان‌ها که از جنس برزخ هست مثل اخلاقیات و فقهیات تازه شروع می‌شود. البته وقتی آدم‌ها سر از قبر درمی‌آورند متوجه نیستند، فکر می‌کنند که مانند صحنه دنیاست؛ بتدریج متوجه می‌شوند یک اختلافاتی در این سرزمین با دنیا وجود دارد. خود یوم اول قیامت به حسب پلکانِ ارتقاء اگر بخواهیم جزئی‌تر نگاه کنیم؛ شامل پلکانِ هفت آسمان و بعد پله‌های کرسی است. قلب انسان‌ها یعنی مرکز ادراک‌شان، در یا همان آنهاست «القُلُوبُ الَّتِي فِي الصُّدُورِ، حج ۴۶»، لذا تمام آن چیزهایی که در روح شماست، بتبع، آن چیزهایی که در قلب شماست نسبتاً در اوایل یوم اول قیامت آشکار می‌شود. یوم دوم قیامت به بعد هم یواش‌یواش نیّات و باطن اعمال انسان‌ها، پیرامون خود فرد، ظهور داده می‌شود، ما خیلی باید مواظب باشیم. حتی چیزهایی که در قلب‌مان می‌گذرد؛ که به داشتیم این واقعاً قلبی بود یا ظاهری بود؛ تقوایی که ورزیدیم تظاهر بود، بخاطر دیگری بود یا صادقانه و بخاطر خدا بود؟ ▪️خیلی از اعمال ما وقتی که وجوهِ روح، از جمله قلب و قلبی‌یاتمان ظاهر می‌شود؛ آن اعمال می‌ریزد. چرا؟ چون یا نبود یا بخاطر خدا نبود. در آن دوران معلوم می‌شود که این اعمالی که بعنوان اکتسابیات همراه ما بود؛ اینها قیمتی ندارد؛ بلکه منفی است! چون یا صادقانه نبود یا بخاطر خدا نبود. ما در آینده با این ماجرا مواجه هستیم. لذا در آن دوران «فَليَضحَکُوا قَليلاً وَ ليَبکُوا کَثيرًا جَزاءً بِما کانُوا يَکسِبُونَ» تنها گروهی اندک شادمان‌اند؛ و اما دسته‌جات زیادی [از مردم] بخاطر اعمالشان و آنچه به دست می‌آوردند، بسيار گریانند. 🧩 با این توصیف چطور یک انسان به خودش جرأت می‌دهد که وقت خودش و وقت دوستان مؤمنش را با حرف‌های بی‌خودِ دنیایی مشغول کند، مگر نمی‌ترسد؟ مگر نمی‌ورزد؟ ما در قرآن داریم که «اتَّقُوا یَومًا» نسبت به آن دوران تقوا بورزید. به پیشگاه خدا می‌خواهیم برویم «اتَّقُوا اللهَ»؛ با جهنم مواجه هستیم «اتَّقُوا النّارَ». یک نوع تقوا هم تقوا در قبال ولیّ عالم است؛ ! در حدیث هست که متقین، امیرالمؤمنین (ع) هستند؛ تمام عالم محضر اهل‌بیت (ع) است، ما باید تقوایِ در قبال اهل‌بیت (ع) داشته باشیم؛ و اولین بحثِ تقوا در قرآن، ذیل آیه ۲ سوره بقره، تقوای ولایی است. تقوا در قبال «الغَیب» که در روایات فرمودند منظور عج است. 🔺پس ولایتی که بواسطه اهل‌بیت (ع) در اسلام نازل شده و ولایتی که بواسطه این بزرگواران بر گذشتگان نازل شده؛ وجود دارد؛ ما باید در قبالش تقوا بورزیم؛ و امروز هم همین است؛ ما باید محضرِ مولایمان مهدی عج را رعایت کنیم و تمام زندگی را معطوف و ایشان قرار دهیم. @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | مجموعه مستند ✡ قسمت سی‌‌ونهم: 🕎 با آموزش می‌شود جوامع را مثل گله گوسفند به این‌سو و آن‌سو حرکت داد! ⛔️نامناسب برای شیطان‌پرستان⛔️ ⏳کانال تراب باش @Torab_bash
👾 ✍️... بر اساس آیات ابتدایی سوره اسراء، ما باید به تبعیت از رسول‏الله صلی‌الله علیه وآله ، باشیم، اگر می‌خواهیم خیلی یسیر، دسته‌جمعی سیر داده شویم بسوی ، باید جزو عباداً لنا باشیم. در جریان سریانِ رسول‏الله ص از مسجدالحرام به مسجدالاقصی، این‌طور نبود که از چند روز قبل خدا به ایشان بفرماید که خودت را هماهنگ کن، بلکه ایشان به حسبِ عبودیت پیوسته آماده بود! ماهم باید پیوسته آماده باشیم. بخشی از این «أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى» که بر رسول‏الله ص واقع شد؛ توسط خودِ ایشان به عنوان کارگزار الهی، به عنوان‌ خلیفه الهی بر «عِباداً لَنا أُولي‏ بَأْسٍ شَديدٍ» واقع می‏شود، سردارانی ایرانی‌اند که ان‌شاءالله در ، رسول‏الله ص اینها را ‏تربیت کرده و براحتی حرکتشان می‏دهد بسوی فلسطین و آنها را به مسجدالأقصى می‏رساند؛ و از طریق اینها را به که دشمنان اصلی بشریت و پشتوانه اصلی صهیونیست‌ها هستند؛ اصابت می‌دهد! 🌅 به خاطر این ماجرا، باید خیلی رشد کند، شیعه باید خیلی رشد داده شود، پس تن به رشد الهی بدهیم، دل بدهیم، با تعلیم و تربیت‏های الهی همراه شویم، خدا صحنه‏های تعلیم و ‏تربیت قرار می‏دهد، خدا صحنه‏هایی قرار می‏دهد که از دل آن صحنه‏ها «عِباداً لَنا أُولي‏ بَأْسٍ شَديدٍ» که در آیه ۵ سوره اسراء مطرح شده؛ تربیت شوند، عملیاتی شوند و بروند به‌سوی مسجدالأقصی و دمار از روزگار دیّاران در فلسطین دربیاورند، این وعده‌ی خداست، إن‌شاءالله حتماً واقع می‏شود؛ ای شیعه! تو هم باید جریان پیدا کنی، تو هم باید جریان داده شوی، تا حد جریانی که بر «عِباداً لَنا أُولي‏ بَأْسٍ شَديدٍ» مطرح شده، این الحمدلله میّسر است، باید وارد شویم، باید با مسیر آشنا شویم، باید با نوعِ همراهی آشنا شویم، باید عادت کنیم به همراهی، باید عادت کنیم به هم‏گامی، خداوند به سمت بالا می‏خواهد ببرد، این نباشد که ببخشید خدایا! تا وقتی روی زمین حرکت کنی ما هستیم، توی آسمان بخواهی حرکت دهی ما دیگر نمی‏توانیم! نه، نباید اینطور باشیم. بلکه باید عبدِ همراه و همگام باشیم. @Torab_bash
🌺 یک در خانه ✍️... و ، چون ضمیرش پاک است؛ هنوز است و به جای فرهنگ جامعه و این‌طور مقولات، با فطرتش به موضوعات نگاه می‌کند؛ خیلی سریع‌تر از بزرگسالان مطلب صحیح و حقایق دینی و عرفانی را باور می‏کند. شما الآن یک موضوع عجیب و غریب را به کودک خردسال خود بگویید؛ مثلاً اینکه دیروز یک از آسمان آمد و چنین و چنان کرد؛ او فوری می‏کند. یا بگویید یک موجودی در خانه همسایه است با چنین مشخصات و چنان رفتارها؛ او فوراً باور می‏کند. اما بزرگ‏ترها یک مقداری بر آنها غلبه دارد؛ یک مقدار بیشتر و آن هم به دیده می‏سنجند، اما بچه‌ها زود باور می‏کند؛ و ما بزرگ‌ترها، باید از این در کودک و ضمیر پاک و آماده‌ای که دارند؛ بیشتر استفاده کنیم. اما چگونه؟ ❤️ یکی از کارهای جالبی که یک پدر و مادرِ و می‏توانند برای کودک‌شان انجام دهند؛ این است که یک شرایطی را در خانه ایجاد کنند که اهل خانه به یک بهانه‌ای با کنارهم قرار بگیرند و این را هم به راحتی می‏شود شب که همه دور هم جمع می‏شوند؛ انجام داد، آن وقت در چنین شرایطی مثلاً پدر خانواده، مادر را مورد خطاب قرار دهد و بدون نگاه کردن به بچه‌ها به مادر بگوید: امروز داشتم به یکی از اهل‏بیت علیهم السّلام فکر می‏کردم؛ چقدر جالب بود، بعد یک معجزه‏ای را نقل کند که بله ماجرا در این معجزه چنین و چنان است و سپس یک نتیجه‌ی خوب و عملی نسبت به در زندگی بگیرد. مادر هم از آن‌طرف بگوید که بله! خب این موضوع الآن هم هست، اهل‏بیت علیهم السّلام همیشه هستند؛ همیشه دارند و همواره می‏کنند؛ و کلام را ادامه دهد و مثلاً بگوید که فلان خانم بزرگوار اینگونه در قبالِ ‏بیت علیهم السّلام رفتار می‏کرد، چقدر هم به او محبت می‏کرد. 🌷 در این مکالمه‌ی دوطرفه، به ظاهر زن و شوهر دارند با هم صحبت می‏کنند، اما شنونده‌ی و این صحنه‌ی دلنشین، بچه‏های خانواده هستند. لذا به همین سادگی بچه‏ها را می‌شود اینگونه به سمتِ اهل‏بیت علیهم السّلام سوق داد و با ایشان در متن زندگی گره بزنید. اگر بچه‌ی یک خانواده از همان ابتدای کودکی دنبالِ است؛ این را پدر و مادر به او القاء کرده‌اند، اگر بچه‌ای دنبال بازی رایانه‌ای است؛ این را دوستانش یا پدر و مادرش به او القاء کرده‌اند، یعنی این بچه، از قبل دلش به سلام الله علیها و دیگر اهل‌بیت علیهم‌السّلام نخورده بود که یک کسی سرِ راهش پیدا شد و به راحتی دل این را به یک موضوع بی‌خودی گره زد. 🥰 لذا دوستان! بیایید قبل از اینکه دیگران دلِ بچه‏های ما را به این سو و آن سو ببرند؛ ما اقدامی انجام دهیم و به صورت‌های مختلف، چه با ، چه با نقل و چه با یک تشکر دلنشین از محبت‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام در متن زندگی، بچه‏ها را به اهل‏بیت علیهم السّلام کنیم. در طی روز شما فرصت داریم و در هر خانه، و می‏توانند در طیِ روز که به کارهای مختلف مشغول هستند، با موبایل با هم تماس بگیرند و برای یک شبانه‌ی در خانه باهم هماهنگ کنند. یک موضوع جالبی هم که شما می‌بینید در خانه واقعاً برای بچه‏های‏تان داشت؛ به بقیه‌ی دوستان بگویید که آن‌ها هم همین کار را انجام دهند؛ دوستان مختلف می‏توانند این را کنند و تجربیات را به همدیگر انتقال دهند. پس از این ظرفیتی که کودک و نوجوان به خاطر است و همین موضوع او را به شدت قرار داده؛ استفاده را ببریم. @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 متن نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در آمریکا: بسم الله الرّحمن الرّحیم ✏️این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است. ✏️جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید. ✏️شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. ✏️جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است. ✏️فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند. ✏️بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است. ✏️رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. ✏️دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است. ✏️«جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی در ایران»، آن را گسترش و توانایی داد. ✏️سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟ ✏️سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند! ✏️من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است. ✏️بجز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم. ✏️درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله. ✏️توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید. 📝سیّدعلی خامنه‌ای - ۱۴۰۳/۳/۵ @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 متن کامل نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا. @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز با بازنشر متن پیام رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی نوشت: «اگر آیت الله را راضی کرده‌اید، آمریکا را از دست داده‌اید!» @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@Torab_bash
🌺 پاسخِ #مادر_مهربان سلام الله علیها به سؤال محمد بن أسید که پرسیده بود؛ چرا #مولا_امیرالمؤمنین علیه
🕋 مقدمه: حج، تمرينِ رفتار با امام(ع) 🌺 مادر مهربان سلام الله علیها از پدر بزرگوارشان رسول‌الله صلی‌الله علیه وآله نقل فرمودند: مَثلِ امام(ع)، مَثلِ خانه كعبه است[۱]؛ یعنی چه؟! در واقع ما در مناسک حج ياد می‌گيریم كه چگونه با امام علیه‌السلام رفتار كنیم، وقتی كه خانه را می‌كنیم، ياد می‌گيریم چگونه دور بچرخیم، دور امام چرخيدن يک نوع كنايه است، يعنی حواسِ انسان، مدام معطوف امام باشد، هفت بار که خانه كعبه را طواف می‌کنیم؛ سعی كنیم حواسمان جمع باشد؛ كسی كه مكه می‌رود؛ به خانه كعبه می‌رود، كسی هم که به دنيا می‌آيد؛ طبق برخی آیات قرآن و روایات که در ادامه، تفصیلی خواهیم پرداخت، به نیّت امام، به دنيا می‌آيد. بقيه چيزهايی كه در مكه هست حاشيه بر اصل است؛ همچنان که در در دنیا تمام توجه ما باید امام علیه‌السلام باشد؛ لذا در مناسکِ حج، هر قسمت از ماجراها و رفتارها را كه نگاه می‌کنیم، به نوعی رفتار با امام علیه‌السلام را شاهد هستیم؛ [۲] که در ادامه‌ی بحث به ابعاد آن خواهیم. ۱. بحارالانوار، ج۳۶، ص ۳۵۳. ۲. علل الشرائع، ج۲، ص۴۵۹، باب۲۲۱ _ عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج۲، ص۲۶۲. @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از @Torab_bash
📱| #عکس_استوری / حکومت طالوتی! ☄️ در انتظار یک تحول بزرگ باشیم! 😱 به‌زودی برچیده شدن ساختارهای انسانی در حکومت‌ها 🆔 @Torab_bash