eitaa logo
گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان
569 دنبال‌کننده
211 عکس
71 ویدیو
217 فایل
ارتباط با ما @Bentolhodaa_114
مشاهده در ایتا
دانلود
سوره مبارکه عبس استاد اعلایی.pptx
15.9M
🔰 دوره مربی قرآنی 🔊 فایل پاورپوینت ارائه استاد اعلایی ✳️ موضوع: سوره مبارکه عبس 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
سوره مبارکه عبس استاد اعلایی.pdf
5.49M
🔰 دوره مربی قرآنی 🔊 فایل پی دی اف ارائه استاد اعلایی ✳️ موضوع: سوره مبارکه عبس 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
🔰 شرکت کنندگان محترم دوره مربی قرآنی دقت داشته باشند، امشب، شب 19 ماه مبارک رمضان، جلسه نداریم. لطفا خدمت گذاران خودتان را از دعای خیر فراموش نکنید. 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 خلاصه ارائه سوره قدر، ارائه شده توسط استاد رائیجی در شب هجدهم دوره مربی قرآنی - بخش اول 🔹 جایگاه بحث: قواعد عالم در رسیدن به خوشبختی ⬅️نگاه متفاوت به سرنوشت سازی 🔸 سؤال محوری جلسه: سرنوشت خود را چگونه طراحی کنیم؟ 🔹 فضای سخن سوره؛ علت نزول این سوره و حقیقت آن این دو اتفاق است: ❇️ به هم ریختگیِ پیامبر(ص) بعد از شرایطی که بعد از مرگشان در رؤیا دیدند. (اشاره به آیه‌ی 60 سوره‌ی مبارکه‌ی اسراء) ❇️ برای جبرانِ کوتاهیِ عمرِ امت پیامبر، در مقایسه با طولانی بودنِ عمر امت‌های سابق، به شما شب قدر دادیم که از هزاران ماه، ارزشش بیشتر است. ❇️ به همین دلیل در شب قدر، مهمان سفره‌ی نبی اکرم(ص) هستیم. چون سوره‌ی مبارکه‌ی قدر، هدیه‌ی خدای متعال به نبی اکرم و اهل بیت ایشان است. 🔸 حقیقت شب قدر (چیزی که در شب قدر نازل شده) این دو چیز است: «حقیقت نوری قرآن و اهل بیت» است که با هم نازل می‎‌شوند. 🔹 توضیح بیشتر: تکویناً این دو حقیقت، جدایی پذیر نیستند. یعنی وقتی می‌گوییم قرآن، صورت انسانیِ آن می‌شود حضرت زهرا و نسل ایشان. (قرآن صورت مکتوب این حقیقت و اهل بیت صورت انسانی این حقیقت هستند.) به همین دلیل امام صادق(ع) فرمودند: هر کس حقیقت حضرت زهرا(ع) را بشناسد، می تواند حقیقت شب قدر را درک کند. (اینکه انعقاد نطفه‌ی حضرت زهرا در شب قدر، صورت گرفته باشد هم خیلی محتمل است.) ❓ سوال مهم : سرنوشت ما چگونه رقم می خورد؟ ❇️ برنامه و سرنوشت یک سال هر کسی، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، نوشته و اندازه گیری می‌شود. ❇️ بالا پایین(چکش‌کاری) و تغییراتِ احتمالیِ آن در شب بیست و یکم انجام می‌شود. ❇️ تثبیت، ابرام و قطعی شدنش در شب بیست و سوم است. ❓ بنابراین سؤال مهم دیگری مطرح می‌شود که چقدر ما در تعیین سرنوشت خود مؤثریم؟ چقدر سرنوشت ما قابل مدیریت است؟ چقدر قاعده‌مند است؟ و اینکه خدا سرنوشت ما را تعیین می کند یا خودمان؟! اصلاً سرنوشت من چیست؟ 🔸 لازم است در مورد شانس که مبنای توجیه خیلی از اتفاقات برای برخی افراد است توضیحات مهمی داده شود: ❎ هیچ چیزی در این عالم اتفاقی و شانسی نیست، هیچ چیزی! چون، هستی قاعده‌مند، بسیار هوشمند، پیچیده و فراتر از تصور ماست. ❎ اعتقاد به شانس = فهم غلط از عالَم! ❎ حتی جایزه‌ی قرعه کشی هم اگرچه بی دلیل و تصادفی به نظر می‌رسد ولی باید بدانیم که طبق قاعده‌مندی عالَم، به محق می‌رسد، یعنی آن فردِ جایزه گیرنده، محق بر آن ابتلاء بوده که آن مبلغ پول را دریافت کند و توسط آن پاداش محک زده شود... . ❎ طبق آیات صریحِ قرآن، حتی افتادن یک برگ از درخت هم بی هدف نیست و غایتی را دنبال می کند پس در پارادوکسِ کامل در اعتقاد به وجود شانس و اتفاق است. پ.ن: برای مطالعه ادامه خلاصه به پست بعد مراجعه کنید پ.ن: با تشکر از خانم فرضی بابت تهیه این خلاصه پ.ن: این خلاصه تقدیم شده به روح مطهر شهید قاسم سلیمانی 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
🔰 خلاصه ارائه سوره قدر، ارائه شده توسط استاد رائیجی در شب هجدهم دوره مربی قرآنی - بخش دوم 🔹 جایگاه بحث: قواعد عالم در رسیدن به خوشبختی⬅️نگاه متفاوت به سرنوشت سازی 🔹 قاعده مندی سرنوشت: ▫️ سرنوشت (یعنی هدایت و شقاوت) ما، صرفاً در گرو اعمال اختیاریِ ماست. ▫️ اعمالِ ما + نیات قلبی باعث تعیین سرنوشت ما می شود و لزوماً همه‌ی آثار آن متوجه آخرت نیست در همین دنیا هم سرنوشت ما را رقم می زند. سرنوشت شومِ هر کسی از نفسِ خودِ اوست! ▫️ ابتلائات زندگی انسان، در لوح محو محفوظ است. ❓ سؤال مهم : پس خدا کجای کار است؟! خدا همه‌ کاره‌ی عالم است اما در قالب قواعدی که خودش وضع کرده (البته منظورمان خدای ساعت ساز دکارتی هم نیست) 📌 رسالت ما در این دنیا چیست؟ ما مأمور هستیم به شناخت قواعد هستی و عمل کردن طبق آن قوانین و سنت‌ها ، در حقیقت با این شناخت است که می‌توانیم سرنوشت خود را به خوبی تعیین کنیم.💎 🛎️ وظیفه ما عمل طبق قواعد هستی است اما این به معنای این نیست که خدا نمیتواند خلاف این قواعد عمل کند و این ربطی به عملکرد ما نباید داشته باشد مثل تولد حضرت عیسی که کاملاً خلافِ قواعدِ تولد در دنیاست... 🔸 با چند قاعده‌ی مهم هستی آشنا شویم که چه طبقشان عمل کنیم و چه بی تفاوت بگذریم، در عالم کار می‌کنند: 🔺 شب قدر، یک قاعده‌ی بسیار مهم در عالم است... . 🔺 واسطه‌ی خیرات عالم، ائمه هستند و فهم و به کارگیری این مسئله، یک قاعده است. 🔺 اعمال ما قاعده مند هستند و در تعیین سرنوشت ما کاملاً مؤثرند. 💠 قاعده‌ی اعمال: 1️⃣ قاعده‌ی توفیق و خذلان یعنی انجام هر عمل صالح، باعث کسب یک توفیق جدید می‌شود و انجام هر عمل ناصالح باعث یک خذلان و بدبختی می شود. (این یعنی *اعمال ما بایگانی نمی شوند بلکه امروز و فردای ما را می سازند!* پس پرداختن جدی به تسویه و تصفیه‌ی حقوقی که به گردن داریم ( حق الله - حق الناس - حق النفس ) را در اولویت کارهایمان قرار دهیم) مثال: گستردگى فضل خداوند و حکمت او، مقتضى رفع نیازهاى زن و شوهر پس از طلاق. 2️⃣ قاعده‌ی از بین رفتن عمل (حبط) = منت گذاشتن در صدقه 3️⃣ قاعده‌ی پوشاندن گناه 4️⃣ قاعده‌ی تبدیل گناهان به حسنات ( با دو راهکارِ نماز شب و توبه‌ی جدی) 💠 مراحل تثبیت عمل: امام صادق: اگر کسی نیت کار خیر کند ولی آن را انجام ندهد، خدای متعال ثواب انجام آن را برایش می نویسد. اگر انجام بدهد، خدا پاداش ده برابر را برای او می‌نویسد و برای هر کسی که بخواهد تا هفتصد برابر هم، پاداش و ثواب می نویسد. اگر فردی نیت شر کند، چنانچه انجام ندهد چیزی برایش نمی نویسند. اگر انجام ندهد، ثوابِ ترک این کار را برایش می‌نویسند و اگر انجام بدهد تا هفت ساعت، این عمل ناصالح برای وی تثبیت نمیشود تا توبه کند و اگر پشیمان نشد و توبه نکرد، خدا به اندازه‌ی همان یک بار برای او می نویسد. 🔑 کلید طلایی: عمل صالح کلیدی این است که: خودت را با کسی مقایسه نکنی! بلکه خودت را با خودت مقایسه کن. (ملاک اهتمام نداشتن به دنیا انجام همین کار است) 📑 جمع بندی: 📍 سرنوشت انسان ثابت نیست و شناور است و انتخابش هم با عمل و نیت انسان صورت می‌گیرد. 📍 برای صالح سازی اعمالمان برنامه ریزی کنیم و مرتب برنامه را ارزیابی کنیم. (مثلاً از همین شنبه‌ی اولین شب قدر😉 ) 📍 قدر حضرت زهرا را بدانیم؛ چرا که ایشان با داشتن عنایات، مهربانی و توانمندی در گره گشایی و همچنین آبرومندی نزد خدا، از بهترین واسطه‌ها‌ی خیر در عالَم هستند. پ.ن: برای مطالعه بخش اول خلاصه به پست قبل مراجعه کنید پ.ن: با تشکر از خانم فرضی بابت تهیه این خلاصه پ.ن: این خلاصه تقدیم شده به روح مطهر شهید قاسم سلیمانی 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
🔰 بایگانی اعمال!!! 🔹 هیچ عملی از ما به بایگانی نمیرود و اثرش را در تعیین سرنوشت ما از دست نمیدهد بلکه دائما اعمال سابق ما در تعیین شرایط حال و آینده ما بسیار تأثیرگذار هستند. 🛎️ به فکر اعمال سابقمان باشیم... 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
🔰 شانسی!!! 🔹 هیچ اتفاقی در این عالم حتی برنده شدن در قرعه کشی ها شانسی نمیباشد. عالم بسیار هوشمند و دقیق است. 🛎️ باور کنیم که همه حوادث منفی زندگی مان به خاطر عملکرد منفی خودمان است... 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
🔰 ارائه سوره مبارکه اخلاص 📆 تاریخ: یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 (19 ماه رمضان) 🕖 زمان: ساعت ۲۳ ✅ارائه دهنده: استاد خزانه‌دارلو محل برگزاری جلسه: https://www.skyroom.online/ch/mohade372017/morabighorani 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
جلسه هجدهم - سوره مبارکه اخلاص.mp3
20.44M
🔰 دوره مربی قرآنی 🔊 صوت ارائه استاد خزانه‌دارلو ✳️ موضوع: سوره مبارکه اخلاص 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
جلسه هجدهم - سوره مبارکه اخلاص.pptx
11.46M
🔰 دوره مربی قرآنی 🔊 فایل پاورپوینت ارائه استاد خزانه‌دارلو ✳️ موضوع: سوره مبارکه اخلاص 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
جلسه هجدهم - سوره مبارکه اخلاص.pdf
3.06M
🔰 دوره مربی قرآنی 🔊 فایل پی دی اف ارائه استاد خزانه‌دارلو ✳️ موضوع: سوره مبارکه اخلاص 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
🔰 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔹 طرح کلی اندیشه‎ اسلامی در قرآن، سلسله جلسات آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، با موضوع اندیشه اسلامی در قرآن در ماه رمضان سال ۱۳۵۳ است. نکته قابل توجه درباره کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» این است که این کتاب با کتاب‌ های متعددی که با عنوان اندیشه اسلامی یا اصول عقاید به رشته تحریر درآمده اند متفاوت است. از نظر آیت الله خامنه ای، کتاب هایی که به اصول اعتقادی دین پرداخته اند یک سری مفاهیم ذهنی هستند و در مقام اثبات درستی این اصول و پاسخگویی به شبهات مطرح شده‌اند، در حالیکه این کتاب، مباحث ضروری دین را به گونه ای دیگر معرفی کرده‌ است، یعنی در کتاب، اصول اساسی اعتقادی دین، مبتنی بر آیات قرآن به مخاطب عرضه شده‌ است به طوریکه این اصول اعتقادی از سطح مفاهیم ذهنی خارج شده و رنگ و بوی عملی گرفته اند. 🔸بخشی از کتاب طرح کلی اندیشهٔ اسلامی در قرآن «رحم خدا یعنی چه؟ مورد رحم خدا قرار گرفتن یعنی چه؟ اینجا یک مقایسه‌ای بکنید بین بیان قرآن و پندار عامیانهٔ ما. ما می‌گوییم که اگر گناهکاریم، اگر نافرمانی خدا کردیم، اگر به واجبات و تعهدات و تکالیف عمل نکردیم، اگر چنانچه از منطقه‌های ممنوعهٔ پروردگار پا عقب نکشیدیم؛ فقط یک امیدواری داریم، آن چیست؟ آن رحم خداست. خدا با رحمتش با ما عمل کند، خدا ما را رحم کند، این داعیه و حرف ماست؛ یعنی حرف معمول اجتماع ما و مردم ما این است. رحمت خدا را برای کجا می‌دانیم؟ برای آنجا که عمل نکردیم. درصورتی‌که نافرمانی کردیم، درصورتی‌که منطقهٔ ممنوعهٔ خدا را زیر پا لگدکوب کردیم، مسئولیت و تعهدِ الهی را ملاحظه نداشتیم؛ در یک‌چنین صورت‌هایی می‌گوییم: ما که عمل نداریم، مگر خدا رحممان کند. رحم را، رحم خدا را، رحمت پروردگار را، رقیب عمل‌کردن و جایگزین عمل‌کردن می‌دانیم. آیهٔ قرآن به‌عکس است؛ می‌گوید عمل کنید، اطاعت کنید، شاید مورد رحمت پروردگار قرار بگیرید. رحمت خدا آن‌وقتی‌ست که یک ملتی به مسئولیتش عمل کند. خدا آن‌وقتی به مردمی رحم می‌کند که او را اطاعت کنند، تکالیف خود را انجام بدهند. هفتصد میلیون مسلمان بنشینند به انتظار ابر رحمت پروردگاری که بر سرشان ببارد، آن‌وقت راه‌ها را باز کنند تا دزدانِ ناموس و غارتگران دین بیایند همه چیزشان را ببرند؛ به امید رحمت خدا بنشینند؟ پس بگو بنشینند حالا!» 📎 دریافت رایگان فایل پی دی اف تعاملی: https://b2n.ir/674861 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
🔰 کتاب روح توحید؛ نفی عبودیت غیر خدا 🔹 این گفتار، مقاله ای از حضرت آیت الله سید علی خامنه ای است که اولین بار، در سال 1356 چاپ شده است. معظّم له آن را به درخواست یک دانشجو و در پاسخ به این سؤال که «اعتقاد به توحید، عملاً چه نقشی در زندگی انسان دارد؟» نوشته اند. عنوان مقاله، نام یکی از فصول کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» است؛ و مطالب آن، بسط داده شده مطالب همان فصل است. معظّم له در این مقاله از78 آیه توحیدی قرآن استفاده کرده اند. 🔸 ایشان در این کتاب نخست به روح توحید که همان نفی عبودیت غیر از خداست پرداخته، سپس اشاره ای به تحریف مفهوم توحید نموده و با استفاده از آیات شریفه قرآن برخی از ویژگی ها و صفات مستکبران را در چندین فراز توضیح و تبیین نموده اند. در نهایت به طرح شعار توحید از سوی انبیا و ستیز سرسختانه مستکبران با آنان و رابطه خصمانه مستکبران و مستضعفان در نظام های غلط جاهلی پرداخته اند. 🔹 این مجموعه حاوی طرح نظام جامعه توحیدی به ویژه در بعد سیاسی است که با قلمی رسا و روان نگاشته شده و گزینش حکیمانه واژه ها، کلمات و ترکیب های ویژه به حلاوت و درک آسان آن افزوده است. 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
01-تجربه-سوره ناس و فلق.ogg
454.6K
🔰 تجربه زیسته با سوره ناس و فلق 🛎️ خاطره ای از شرکت کنندگان در دوره مربی قرآنی پ.ن: با تشکر به خاطر اشتراک گذاری این تجربه 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
🔰 ارائه سوره مبارکه اعلی 📆 تاریخ: سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1400 (21 ماه رمضان) 🕖 زمان: ساعت ۲۳ ✅ارائه دهنده: استاد صفرنواده محل برگزاری جلسه: https://www.skyroom.online/ch/mohade372017/morabighorani 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
جلسه نوزدهم - سوره مبارکه اعلی.mp3
14.46M
🔰 دوره مربی قرآنی 🔊 صوت ارائه استاد صفرنواده ✳️ موضوع: سوره مبارکه اعلی 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
جلسه نوزدهم - سوره مبارکه اعلی.pptx
22.55M
🔰 دوره مربی قرآنی 🔊 فایل پاورپوینت ارائه استاد صفرنواده ✳️ موضوع: سوره مبارکه اعلی 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
جلسه نوزدهم - سوره مبارکه اعلی.pdf
6.38M
🔰 دوره مربی قرآنی 🔊 فایل پی دی اف ارائه استاد صفرنواده ✳️ موضوع: سوره مبارکه اعلی 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کلیپ زیبای الهی العفو 👤 حاج محمود کریمی 🌙 ویژه شب قدر منبع : کانال مداحی اهل‌بیت‌مدیا @AhleBeytMedia 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 خلاصه ارائه سوره اعلی، ارائه شده توسط استاد صفرنواده در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان 🔹جایگاه بحث: نظام مدیریت انگیزه ها ⬅️ مسئولیت زدایی از مربی‌ها 🔸 در این سوره به دغدغه‌ی مربی هایی می پردازیم که نه تنها منفعل نیستند بلکه تمام تلاش و کوشش خود را انجام داده اند ولی فکر می‌کنند نتیجه بخش نبوده است. 1️⃣ سیاق اول سوره: ربوبیت تکوینی خدا، نقصی ندارد. 2️⃣ سیاق دوم سوره: ربوبیت و هدایت تشریعی خدا هم بی نقص است. 3️⃣ سیاق سوم سوره: اگر ربوبیت تکوینی و تشریعی خدا بی نقص است، چرا بعضی ها هدایت نمی شوند؟! چون به دلیل دوستی (و ترجیح) دنیا و بی توجهی به آخرت، چرخه‌ی حیاتشان متوقف می شود! ✅ فضای سوره: ناراحتیِ بیش از حد پیامبر به خاطر هدایت نشدنِ افراد، که خدا می فرماید وظیفه‌ی تو تذکر است، هدایت، کارِ من و انتخاب خودِ آن‌هاست. 💠 یکی از غرض‌های سوره: ماهیت رسالت پیامبر به عنوان ذکر مطرح شده و مسئولیت افراد در پذیرش این ذکر خیلی قابل توجه و مؤثر است. (این بر خلاف نظریه رفتارگراهای روانشناسی است چون طرفداران مکتب رفتاری معتقد بودند که نهایتاً همه چیز در قالب رفتار قابل مشاهده و سنجش است و رفتار را هم می‌توان با پاداش، تنبیه و شرطی سازی و مهندسیِ سایر عوامل محیطی، تغییر داد. در نگاه طرفداران این مکتب، یادگیری چیزی محسوب می‌شود که در نهایت به تغییر رفتار منتهی شود. منبع:سایت متمم) 🔶 در برابر *ذکر* دو عکس العمل داریم: ❇️ سَيَذَّكَّرُ مَنْ يَخْشَى ⬅️ افرادِ عبرت پذیر. ❇️ وَيَتَجَنَّبُهَا الْأَشْقَى ⬅️ افرادی که آگاهانه (عامدانه) از هدایت اجتناب می‌کنند. 🔷 دو شیوه تربیتی داریم: ❇️ شیوه تربیتی ذکر محور ❇️ شیوه تربیتی مبتنی بر: تحقیر - سرزنش - تنبیه. 🔵 چون بچه ها خیلی از نکات تربیتی را (غیرعامدانه) فراموش می کنند پس موارد، باید مرتب به آن‌ها یادآوری شود. از این جهت است که *ذکر* مثل آفتاب باید جاری بوده و دوام و استمرار داشته باشد. 🔸 بدانیم و آگاه باشیم که : ❇️ جایگاه خداوند اعلی است ( کار اصلی مال خداست ) ❇️ مربی هم نقش‌هایی دارد ولی قرار نیست حرص و جوش بخورد و بار خدا را هم به دوش بکشد! باید قبول کنیم که نتیجه دست خداست و هدایتِ کسی دست ما نیست. ⛔️ در چند آیه‌ی شریفه در قرآن نیز، خداوند وظایف مربی را محدود می‌کند: ❇️ سوره‌ی مبارکه‌ی زخرف - آیه 40 ❇️ سوره‌ی مبارکه‌ی نمل - آیه 81 ❇️ سوره‌ی مبارکه‌ی غاشیه -آیه 21 و 22 ❇️ سوره‌ی مبارکه‌ی قصص - آیه 56 ❇️ سوره‌ی مبارکه‌ی شعرا - آیه 3 📌 حالا ببینیم چه وظایفی است که به عهده مربی نیست؟ 💢 وکیل بودن - مصیطر بودن - هادی بودن 🔹 کار مربی در دو حیطه‌ی کلی قابل تقسیم بندی است: 🔅 ذکر محوری 🔅 عدم ذکر محوری؛ مثل: امر و نهی زیاد *///* سرزنش *///* تشویق محوری ( بدی‌اش این است که متربی یا فرزند، خودش آگاهانه چیزی را انتخاب نمی کند و نوعی اجبارِ پنهان در این روش وجود دارد) *///* تنبیه محوری *///* پیشگویی دلسرد کننده *///* برچسب زدن. 🔴 آثار سوءِ ذکر محور نبودن: ⭕️ کوچک شدن متربی ⭕️ ایجاد آثار سوء برای خود مربی (به روحیه و شخصیت خودش نیز آسیب وارد می‌شود) ⭕️ منجر به درماندگی آموخته شده در متربی می شود. ❌ حاصل آسیب های افراط و تفریط در روش‌های تربیتی این‌ست که افراد یا: پیرو می‌شوند یا ساختارشکن . 🔸 در روش تربیتیِ ذکر محور خوب است اگر: ✳️ مشکل را تشریح کنید ✳️ آگاهی بدهید ✳️ پیشنهاد انتخاب بدهید ✳️ با یک کلمه و حرکت منظور را برسانید ✳️ احساس خود را توصیف کنید 🔑 نکته کلیدی اول : وظیفه مربی یادآوری است. (به اقتضای زمان، روشش فرق می‌کند) 🔑 نکته کلیدی دوم : اضافه بار ممنوع است! ( یادتان باشد شما به جای خدا نیستید، انتخاب با فرد و هدایت با خداست) پ.ن: با تشکر از خانم فرضی بابت تهیه این خلاصه پ.ن: این خلاصه تقدیم شده به روح مطهر شهیده مرجان نازقلچی 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
🔰 تربیت ذکر محور 🔹 یادآوری سهم عمده ای در تربیت دارد. 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
🔰 نتیجه دو عکس العمل در برابر ذکر 🔹 ذکر پذیری، راهی بسوی سعادتمندی و فلاح است. 🔸 در مقابل تذکّر پیامبر، دو واکنش اتفاق می‏ افتد: ✅ پذیرش ذکر، باز شدن مسیر تزکیه، ذکر اسم رب، نماز و رسیدن به سعادت و شکوفا شدن ✅ ترجیح دنیای فانی بر آخرت باقی، دوری از ذکر، درآمدن به آتش بزرگ، توقّف مسیر رشد و دست و پا زدن دائمی بین مرگ و زندگی 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
🔰 ارائه سوره مبارکه ماعون 📆 تاریخ: پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 (23 ماه رمضان) 🕖 زمان: ساعت ۲۳ ✅ارائه دهنده: استاد سراج محل برگزاری جلسه: https://www.skyroom.online/ch/mohade372017/morabighorani 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb
با سلام و آرزوی قبولی طاعات؛ ⚠️ جلسات مربی قرآنی در صورت تداوم خرابی اسکایروم، در بستر ادوبی کانکت (همان آدرس قبلی) برگزار خواهد شد: https://tehranvc1.cfu.ac.ir/quran1/ 🌐 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان @tt_mrb