eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️، دنبالۀ وجودی و به منزلۀ ادامه وجود و است و بر همین اساس بهترین چیزی که پدر برای فرزند به می گذارد، همان اوست. ❇️کودک، از همان آغاز تولد، دارد و بر همین اساس، وظیفه را چنین عنوان می‎کنند: 🔺تو فقط یک کار بکن و آن این است که این فطرت را کن؛ رو به رشد ببر. والِّا خود او دارد، نمی‎خواهد تو برای او سرمایه فراهم کنی، چه در بعد الهی، چه در بعد انسانی. 📌این حرف بدان معناست که ما تنها کافی است که مسیر صحیح الهی کودک را منحرف نکنیم. 🔺تحمیلی نیست که تو بخواهی به او بگویی. فقط وقتی به دنیا آمد، خراب کاری نکن. خواهشی که از تو داریم این است که تو به این بچه ضربه نزن. تو به این خیانت نکن! 🔺اگر به فرزند خود علاقه‌مند هستید، به او داشته باشید؛ ✅یعنی بُعد انسانی و الهی او را حفظ کنید تا مثل حیوانات نشود. 🔺انسان سوای از مؤمن بودن، اگر بخواهد انسانیتش را حفظ کند، باید نسبت به فرزندش چنین غیرتی داشته باشد؛ چه دختر باشد و چه پسر، باید او را بار بیاورید. عفّت هم از نشأت می‌گیرد و شاخه‌ای از حیا است. ⚠️منشأ بی‌عفّتی‌ها در جامعۀ ما همین مسألۀ بی‌حیایی است. برخی همین پردۀ حیا را که در تربیت اصل و اساس است، می‌درند. بعد از آن، پدر و مادر هر کاری هم بکنند، ثمری ندارد. 📚تربیت فرزند، مجموعه ادب الهی، حاج آقا مجتبی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀گزارش مختصری از مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب "واقعیت آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها" ⏰در تاریخ 5 اسفند 1399 🏢در پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد 🌼با حضور نویسندگان کتاب 👤دکتر سیدمجید صابری فتحی 👤دکتر محمود سعیدی رضوانی 👤علیرضا رسولی 👤دکتر سیدمحسن اصغری نکاح 🎙و سخنرانی آقایان 👤 دکتر علی‌محمد حکیمیان، ریاست محترم پژوهشگاه حوزه ‎و دانشگاه 👤 دکتر محمد داوودی، مدیرگروه علوم ‎تربیتی پژوهشگاه حوزه‎ و دانشگاه ✴️و بررسی و نقادی 👤 دکتر مقصود امین خندقی، مدیرگروه مطالعات برنامه‎ درسی و آموزش دانشگاه فردوسی مشهد @umefafgaraei
❇️تربیت امری بسیار مهم در جوامع بشری بوده و هست. ازاین‌رو، خود متولی تربیت هستند. ازآنجایی‎که سند آموزش 2030 اختیارِ را به می‌دهد، به‌نوعی، تربیت در کل جهان به غرب واگذار می‌شود؛ ✅البته این امر بخشی از پرژوۀ بزرگ جهانی‌سازی است. ممکن است پرسیده شود چگونه برخی دولت‌های جهانِ شرق یا برخی از یا ، این‌گونه اسناد را تجویز می‌کنند؟ ❇️در کتاب "واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار ۲۰۳۰: فلسفه، تضادها و چالش‌ها"، پاسخ به این پرسش و پرسش‌های دیگر آمده است. پرسش‌هایی همانند: 🔺سند 2030 چیست؟ 🔺اهداف آن چیست؟ 🔺چرا در کشورهایی مانند ایران عده‌ای طرفدار آن هستند؟ 🔺چگونه این‌چنین اسنادی، در اجتماع نفوذ داده می‌شود و مقبولیت پیدا می‌کند؟ 🔺تأثیرات تربیتی آن چیست؟ 🔺محتوای آن چگونه است؟ 🔺آیا با فرهنگ ایرانی سازگار است؟ 🔺آیا پذیرش آن با قوانین کشور در توافق است؟ 🔺آیا این سند می‌تواند برای کشور مشکل امنیتی پدید آورد؟ 🔺و همچنین آیا این سند در بین غربی‌ها مقبولیت دارد؟ @umefafgaraei
✴️کتاب "واقعیت آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها"، سعی دارد پاسخی برای پرسش‌های یادشده با بحث‌ها و منابع علمی و بدون هرگونه جانب‌داری بدهد. 📌اهمیت این کتاب با توجه‎ به دغدغه‌های ایرانیان در و ، که امری مستقل از باورهای افراد است، روشن می‎شود؛ ⚠️اما امروزه عده‌ای در حال ترویج سند آموزش توسعۀ پایدار و «» آن هستند که اختلاف عمیقی با و ایرانی‌ها دارد. 🔶درحقیقت، هدف این کتاب، مطالعۀ دقیق مبانی و مقاصد سند «توسعۀ پایدار»، به‎ویژه هدف چهارم آن (SDG4) یا برای همه است. همچنین دلایل پذیرش و مقبولیت این سند در بین عده‌ای؛ ✅بنابراین، در کتاب به تناسب موضوع، مواردی از مفاهیم سند «توسعۀ پایدار» به‏عنوان گواه ذکر و درمورد آن بحث می‎شود. @umefafgaraei
💠مطالب کتاب واقعیت آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها در سه بخش تقدیم خوانندگان می‌شود: 1️⃣بخش اول، چرایی پذیرش سند «توسعه پایدار» با تأکید بر هدف چهارم -آموزش فراگیر- آن، نوشتۀ دکتر است. در این بخش مبانی و مقاصد سند 2030 موردِ مطالعه قرار می‌گیرد. همچنین عوامل درونی و بیرونی پذیرش این سند مانند مشکلات تصمیم‌سازی و نقش ، و در ایجاد مقبولیت برای پذیرش این سند. 2️⃣بخش دوم، مقبولیت و مشروعیت سند آموزش 2030 نوشتۀ آقای علیرضا است که یک فصل آن ترجمۀ مقالۀ شارون اسلاتر، رئیس دیده‌بان خانواده وابسته به سازمان ملل بر علیه دستور کار 2030 است. ترجمۀ مقالۀ اسلاتر نشان می‌دهد علاوه‎ بر اینکه سند آموزش 2030، دارای متعددی است، در غرب و سازمان ملل نیز، سرسختی دارد. فصل دیگر نیز راجع به مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، در پذیرش این سند توسط دولت وقت است. 3️⃣بخش سوم، برنامه درسی پنهانِ هدف چهارم «توسعه پایدار» است. در این بخش دو فصلی، ابتدا به مطالعه نقد سند آموزش 2030 از منظر «دانش مطالعات برنامه درسی» توسط دکتر پرداخته شده و سپس با دو مطالعۀ موردی توسط دکتر ، موضوع آموزش پیشگیری از -که توسط طرفداران این سند بسیار برجسته شده- بررسی شده است و نشان داده می‌شود که آموزش2030، توانایی ممانعت از وقوع این‎گونه فجایع را ندارد. @umefafgaraei
🌿بعد از اجرای مراسم رونمایی از کتاب، آقای دکتر مقصود ، مدیرگروه مطالعات برنامه‎ درسی و آموزش دانشگاه فردوسی مشهد به نقد و بررسی کتاب واقعیت آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها پرداختند و نظرات ارزشمند و ارزنده ای را راجع به و همچنین های کتاب بیان نمودند. @umefafgaraei
🌿به بزرگوارانی که در به صورت حضوری در جلسه رونمایی شرکت داشتند، یک کتاب اهدا شد و سایر ارجمندان در صورت تمایل می‌توانند از طریق لینک زیر نسبت به مطالعه 30 صفحه اول کتاب و یا خرید آن اقدام نمایند. 👇👇👇 http://rihu.ac.ir/fa/book/37328/%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%DB%B2%DB%B0%DB%B3%DB%B0-%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87-%D8%AA%D8%B6%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D9%88-%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D9%87%D8%A7 @umefafgaraei
🌺حضور برخی از اعضای محترم کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی در جشن امضای نویسندگان کتاب "واقعیت آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها" @umefafgaraei
🌺حضور و همراهی مجازی جمعی از اعضای محترم کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی در مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب "واقعیت آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالش‌ها" @umefafgaraei