eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃... با یک ♦️ برخی ضرورت استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال و مبتلا شدن به بیماری را درک می‌کنند ولی ضرورت رعایت برای جلوگیری از اشاعه را خیر... و البته برخی هم برعکس!!! 🔸 هر بار که به مرکز شهر قم و حوالی حرم می‌روم، مکرر با این صحنه مواجهه می‌شوم که برخی از مذهبی‌ها و حتی روحانیون، در این ایام کرونایی از استفاده نمی‌کنند!!! 👤 به عنوان یک حوزوی، برایم سؤال است که اگر یک خانم بدحجاب به این آقایان بگوید؛ چگونه رعایت نکردن حجاب ما باعث آلودگی روانی جامعه می‌شود! ولی ماسک نزدن شما باعث اشاعه آلودگی و بیماری نمی‌شود!؟ چه خواهند گفت!؟ 🔹 امیدوارم خدای متعال و مردم عزیز، این دسته قلیل از مذهبی‌ها و حوزویانی را که ماسک نمی‌زنند را به حرمت آن دسته کثیر از حوزویان و حزب اللهی‌ها که در سنگر مدافعان سلامت مشغول مبازه با کرونا هستند ببخشند. ♦️ عدم رعایت قوانین و آداب زندگی اجتماعی در یک جامعه، مخصوصاً جامعه اسلامی که بر معارف ثقلین تکیه دارد اصلاً شایسته نیست، حال می‌خواهد حجاب باشد، یا زدن ماسک. 🔹 متدینین و متشرعینی که در ایام اوج کرونا را رعایت نمی‌کنند به دور از انصاف است که طلبکارانه از عدم رعایت حجاب بانوان بدحجاب گلایه کنند. این همه جوالدوز به دیگران زدیم یک سوزن هم به خودمان بزنیم. 🔸 چه زیبا فرمودند (ع)؛ كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ... مردم را به صورت غیرزبانی (با رفتارتان) به دعوت کنید. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
؛ نتیجه نفوذ در 🔷 سفارشات مکرر و قابل تأمل به دوری از 🔺 یکی از این توصیه‎های قابل تأمل، مربوط به آیه ۳۱ می‌شود که خداوند در این آیه احکامی را در ارتباط با زینت‌های زن بیان و چندین بار به آشکار نکردن آن‌ها اشاره کرده است. در بخشی از این احکام به ترتیب، جلوه دادن زینت‌ها نهی، و داشتن پوشش امر و سپس مجدداً جلوگیری از و جلوه کردن نهی شده است که مفسران قرآن با دقیق شدن در این آیه متوجه شدند، منظور از تکرار نهی از جلوه نکردن زینت‌ها در دفعه دوم، جلوگیری از جلوه نمودن حجابی است که پیش از این به آن امر شده بود، پس این آیه و احکام نشان می‌دهد تبرج و خودنمایی در حفظ حجاب و استفاده از چادر نیز، توسط قرآن کاملاً نهی شده است. 👤 🔷 هدف اصلی اینستاگرام: نابودی ، و ارزش‌ها 🔺 اینستاگرام، در ابتدا با از بین بردن حریم‌ها در این فضا و به دنبال آن ایجاد ضعف در و به مرور زمان و با تبلیغ بیش از حد صفحات افرادی که در راستای اهداف این شبکه اجتماعی و ترویج بی‌حجابی و خودنمایی فعالیت می‌کنند، فضایی را برای کاربران به وجود می‌آورد که بتوانند در آن به اموری که در دنیای واقعی از نظر محدودیت‎های شرعی، اخلاقی، دینی و یا حتی داشتن حیا و عفت قادر به انجام نیستند پرداخته و تصاویر خود را به منظور جذب افراد و دنبال‌کننده‌های بیشتر، حتی با اما ظاهری، با به اشتراک بگذارند. 👤 https://www.yjc.ir/fa/news/7423685/ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔶 انیمیشن "سارا و اردک" مربوط به دختر بچه ای به نام سارا است که با اردک کوچکی هر روز ماجراهای تازه ای را دنبال می کنند. آنها با موجودات اطرافشان صحبت می کنند و درباره موضوعات مختلف مطالعه می کنند و مطالب تازه ای یاد می گیرند. 🔶 این انیمیشن محصول کشور است که در سه فصل ۴۰ قسمتی برای گروه سنی تولید شده است. 🔶 در انیمیشن سارا و اردک، که 25 تیرماه از شبکه پویا پخش شده است، متأسفانه نماد پرچم همجنسگرایان به نمایش درآمده است و همچنین در این قسمت، به تمایل کاراکتر‌ها برای تبدیل شدن به رنگین‌کمان، پرداخته شده است. 🔶 "نمادها" زندگی بشر را احاطه کرده اند و هیچ بخشی از زندگی ما، خالی از سمبل نیست. نمادها چیزهایی هستند که در زندگی روزمره به کار می‌روند و معمولاً به معنای نشانه یا کنش‌هایی هستند که قرار است بر اساس یا قراردادهای مشترکی، معنایی را به فردی دیگر انتقال دهند. پس از آن جا که جایگزین چیز دیگری است، و معناست. 🔶 دسته ای از نمادها، نمایانگر یک ایده و و هستند و استفاده از آنها دلبستگی انسان را به آن مکتب یا روش بیان می کند. 🔶 بنابراین در این عصر که نمادها و سمبلها زندگی ما را آکنده اند، می بایست نسبت رنگها، خطها، طرحها، آرمها و... بی تفاوت نباشیم. همانطور که پرچم نماد یک کشور است، هلال قرمز نماد امداد رسانی، حلقه نامزدی نماد همسری، چفیه و پلاک نماد جبهه و ایثار، نماد و... می باشد؛ رنگین کمان نیز متأسفانه نماد تعیین شده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
📝آیا امری فردی است یا اجتماعی؟ (1) 🔶پوشش در منزل و فضای خصوصی، امری فردی است و کسی اجازه مداخله ندارد؛ کما اینکه حتی ارتکاب گناه در خفا، مشروط به عدم تهدید حقوق دیگران نیز، امری بین فرد و خداست و کسی حق دخالت ندارد. 🔶اما بی حجابی در عرصه اجتماع قضیه ای متفاوت است. زیرا تظاهر اجتماعی، به شکستن و وهن آن است. 🔶از طرف دیگر، جلوه گری در عرصه اجتماع، دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد و لذا به حقوق اجتماعی مربوط است. تأثیری که یک فرد دارای ، روی می گذارد، از قشری تا قشری متفاوت است. اقلیتی اهل ورع و تقوی، فقط به زحمت می افتند تا نگاه نکنند و گاه توی جوی آب هم می افتند. 1️⃣اما جوانان مجرد زیادی که توان ندارند، تحت بمباران قرار می گیرند و ضمن تحمل ناراحتی و ناکامی، گاه تحت این فشارها، مرتکب محرمات دیگر و گاه مزاحمت برای نوامیس مردم می شوند. لذا تا حدی به خطر می افتد... 📌و این است نه یک انتخاب شخصی در پوشش! 2️⃣دختران و زنان باحیا و اهل پوشیدگی که زنان جلوه گر را در خیابان می بینند، احساس ناامنی در با آنها می کنند و آنها به خطر می افتد، و برخی دچار مشکلات و تعارضات روانشناختی می شوند... 📌و این است نه یک انتخاب شخصی در پوشش! ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
📝آیا امری فردی است یا اجتماعی؟ (2) 🔶جلوه گری در عرصه اجتماع، دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد، لذا حقی اجتماعی است نه شخصی... 3️⃣ زیرا ممکن است، مردان متأهل نه چندان مسلط بر نفس، به علت مقایسه زنان جلوه گر با همسر خود، در بسیاری موارد دچار دلسردی از همسران خود شوند؛ همسرانی که گاه طراوت و جوانی خود را به پای این مردان ریخته اند و سختی های زندگی را، مثلاً 20 سال تحمل کرده اند تا زندگی‎شان از آب و گل درآمده، اما اکنون شوهرشان را زنان جلوه گر، هوایی کرده اند و سردی زندگی یا همسر یا را باید تحمل کنند. فرزندان طلاق و ناهنجاری های شخصیتی بعدی آنها هم، که باید جامعه هزینه آن را بپردازد خود موضوع دیگری است... 📌و اینها است نه یک انتخاب شخصی در پوشش! 4️⃣زنان و دخترانی که تسلیم می شوند وارد رقابت شده تا در این میدان کم نیاورند و بتوانند شوهری دست و پا کنند یا آنها هم شوهران زنان دیگر را بفریبند، همانگونه که زنان دیگر شوهران آنها را فریفتند! و این دور باطلی است که روز به روز بر حدّت و شدت مشکلات فوق الذکر می افزاید... 📌و این است نه یک انتخاب شخصی در پوشش! 5️⃣تحریک جنسی و خشونت در سیستم عصبی انسان، مدارهای در هم تنیده ای دارند و افزایش تحریک جنسی سبب افزایش های اجتماعی می شود... 📌و این یک است نه یک انتخاب شخصی در پوشش! 🍃بیایید تسلیم باشیم چه حکم چه غیر آن ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
⭕️دستور تشکیل در سازمان بازرسی کل کشور 💠حجت‌الاسلام رئیس سازمان، در نشست هم‌اندیشی با فعالان عرصه عفاف و حجاب، موضوع "عفاف و حجاب" را، از موضوعات حائز اهمیت فرهنگی کشور دانست و اذعان نمود که نباید این موضوع، در کنار اهمیت موضوعات معیشتی و اقتصادی، به فراموشی سپرده شود؛ بنابراین کارگروهی با حضور نمایندگان و بخش‌های مرتبط ، ذیل حوزه ریاست این سازمان تشکیل می‌شود. 💠درویشیان ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های حوزه عفاف و حجاب، برای افکار عمومی و حساس کردن مردم نسبت به این موضوع است. در حقیقت اقدامات فرهنگی که تا به امروز صورت گرفته، حساسیت لازم را در افکار عمومی ایجاد نکرده است. از طرف دیگر آن‌قدر وسیع و روزبه‌روز با شیوه‌های جدید گسترش پیدا می‌کند که شاید شیوه‌های سنتی و قدیمی جوابگو نباشد. 💠متأسفانه کارنامه هنری در زمینه عفاف و حجاب مناسب نیست. سازمان این آمادگی را دارد که از طریق و سایر دستگاه‌ها زمینه انعکاس و به نمایش گذاشتن گروه‌های مردمی و دلسوز در زمینه عفاف و حجاب را پیگیری کند. 💠سازمان بازرسی کل کشور در دوره تحولی قوه قضائیه، تکالیفی که مغفول مانده را، به‌طور جدی دنبال می‌کند. یکی از موضوعات فرهنگی مغفول مانده، تکالیف حوزه عفاف و حجاب دستگاه‌ها است که چندی است به‌طورجدی در دستور کار سازمان قرار دارد. 👇 👇 👇 https://www.isna.ir/news/99042820725/ https://eitaa.com/umefafgaraei
السلام قول من الرب الرحیم 🔶 طرح دیدبان 🔶 🔹 ثبت نام آمرین دغدغه مند در طرح در جهت تسریع بر اماکن، بازارها ،پاساژها و... و رفع مشکلات و در بزرگترین شهر زیارتی جهان اسلام 🔹 فقط کافی است آدرس مکان‌های شناسایی شده که نسبت به تولید یا فروش لباس های نامتعارف اقدام می‌کنند یا فروشندگان آنها (خانم یا آقا)، و را رعایت نمیکنند به آدرس @Marvsan مسئول عملیات طرح دیدبان دادگستری، گزارش دهید. 📝 مدت زمان ارسال گزارشات طرح اول، اول مرداد ۹۹ می‎باشد. ⏰ جلسه توجیهی دیدبان‎ها روز چهارشنبه ۲ مرداد ماه با حضور مدیران دادگستری مشهد برگزار می‎شود. 🏢 آدرس جلسه حضوری دیدبان‎ها برای افرادی که تا سه شنبه گزارشات را ارسال می‎کنند، فرستاده می‌شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تیزر رسمی فیلم سینمایی "زن‎ها فرشته‎اند 2"، که از 25 تیر در سراسر کشور اکران شده است. 🔴 به خاطر نمایش تیزر رسمی فیلم مجوز گرفته از جداً عذرخواهیم... 📝 طبق نظر مطلعان عرصه هنر، برای هر فیلم، می‎بایست افراد متعددی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از جنبه‎های مختلف، فیلم‌ها را ببینند و نظرات کارشناسی خود را ارائه نمایند تا مجوز فیلم‌ها صادر شود. واقعاً عجیب به نظر می‎رسد، اما تیزر فیلم فوق، حاکی از آن است که یا کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند، یا ما درک درستی از احکام دین خود نداریم و یا... ................. 🔷 فساد و رقص و ابتذال در فیلم‎های زمان طاغوت، روز به روز گسترش می‌یافت تا اینکه، به خطابه‎های اعتراضی و هشدار برخی نمایندگان مجلس کشید. یکی از سناتورهای مجلس سنا، در نطق قبل از دستور خود به تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۵۳ در مورد فیلم های تولید شده چنین ابراز نظر کرد: 👤 "...آنچه در اغلب و اکثر این فیلم‎ها نشان داده می‌شود، نه تنها اثری از ذوق و هنر و ابتکار و فکر و اندیشه در آن دیده نمی‌شود، بلکه نمونه کاملی از بی ذوقی، بی هنری، بی فکری، بی هدفی، نداشتن اندیشه و ابتکار و زاییده تخیلاتی زبون و سرکوفته غرایز و هوا و هوس است که جز سرکشی و عصیان و طغیان و فساد و چه و چه و چه نمی‌آموزد". ✍️ ، واکاوی تاریخ سینمای ایران ................. 📌 آیا در اکثر فیلم‎های دهه 90، فیلم‎ها پر از ذوق و ابتکار و اندیشه‎اند؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷نهمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان "بررسی ابعاد و حادثه قتل " () 👤با ارائه آقای دکتر حسن پژوهشگر پسادکتری علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 11 تیر ماه ساعت 17:00 🎧به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy و حضوری در محل پژوهشکده مطالعات اسلامی، با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷دکتر اسلامیان در راستای تکمیل مباحث جلسه اول، با یک نگاه ‌آماری، به طور دقیقتر و کلی تر و با استناد به خبرگزاری ها و سایت های خبری، به پدیدۀ در چند سال اخیر در ایران، پرداختند. ایشان ضمن بیان اینکه برخی از مسئولان، به جای یافتن راهکارهای مناسب برای حل چنین معضلاتی در جامعه، سعی در مورد تردید قرار دادن آمارها دارند، با استناد به خبرگزاری ایسنا (آذر 1398)، اذعان نمودند که سالانه بین 375 تا 450 مورد قتل ناموسی در ایران رخ می‌دهد و قتل‌های ناموسی حدود 20 درصد از کل قتل‌ها و 50 درصد از قتل‌های خانوادگی در ایران را تشکیل می‌دهد. این قتلها عموماً در استان‌هایی با بافت فرهنگی قبیله و عشیره‌ای، بالاتر از دیگر نقاط کشور است. در کنار این آمارها هم تاکنون چندین بار مقامات قضایی و انتظامی ایران، و را یکی از علت‌های اصلی قتل در ایران دانسته‌اند. نتایج پژوهش ریاحی و همکارانش با عنوان "بررسی جامعه‌شناختی نگرش به قتل‌های ناموسی و عوامل اجتماعی مؤثر بر آن در شهر مریوان" می‌گوید: "یک ‌پنجم از پاسخ‌گویان، نگرشی مثبت به قتل‌های ناموسی داشته‌اند. https://www.isna.ir/news/98092619812/ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷سخنران کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، در ادامه به معرفی تعدادی از قربانیان ‌سرشناس ‌قتل‌های ‌ناموسی‌ یک دهه اخیر در ایران پرداختند. عمده این دختران بسیار جوان بودند که به دست بستگان و نزدیکان خود از جمله پدر، برادر، شوهر، عمو و پسرعموی خود کشته شده بودند. در پرونده این مقتولان، دلایلی متعددی برای قتل آنها ذکر شده بود که برخی از آنها جای تأمل دارد. دختری 16 ساله در سال 1388 به اتهام حرف زدن با مردی در خیابان، به وسیله وارد شدن ضربات متعدد چاقو توسط برادرش به قتل رسیده بود. دختری 23 ساله در سال 1387، به اتهام ارتباط تلفنی مشکوک، توسط برادران خود با شلیک گلوله کشته شده بود. زنی 25 ساله در سال 1387، در ادامه دعوای لفظی با همسر خود، با وارد شدن ضربه آجر به سرش، توسط او در خیابان جانش را از دست داده بود. دختری 17 ساله، به اتهام ازدواج ‌اجباری ‌و ‌قصد ‌طلاق، توسط پدرش سر بریده شده بود. دختری 25 ساله در سال 1397، توسط برادرش به اتهام نیت ازدواج مجدد، به ضرب چاقو کشته شده بود. مواردی هم بودند که دلیل قتل آنها مسائل خانوادگی و ناموسی ذکر شده بودند و در تعدادی هم، وقوع روابط نامشروع، عامل قتل عنوان شده بود. دکتر اسلامیان ضمن انتقاد جدی به دلایل برخی از این قتلها، به بررسی تبعات مختلف اجتماعی، روانشناختی و تربیتی این پدیده پرداختند و آنها را مورد بحث و بررسی قرار دادند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷دکتر اسلامیان در پاسخ به انتقادات برخی از اعضای کارگروه در خصوص اغراق و عدم صحت آمارهای ارائه شده در خصوص قتل های ناموسی، پدیده قتل ناموسی در ایران را روزافزون دانستند و بر لزوم پرداخت جدی به این پدیده، ریشه یابی، درک ابعاد و ارائه راهکارهای مؤثر، تأکید نمودند. ایشان ضمن بی فایده دانستن آسیب شناسی هایی که به مرحله اجرا نمی رسد، راهکارهای مؤثر را، حاصل ورود متخصصان حوزه های مختلف و خرد جمعی ایشان عنوان نمودند. ایشان با اذعان به وظیفه دانشگاهیان و حوزویان، برای ورود به مسائل و آسیب های اجتماعی، بر برونداد و خروجی مناسب تأکید نمودند. سخنران کارگروه عفافگرایی، ضمن اهمیت انکار ناپذیر عرصه تعلیم و تربیت، ورود کلیه متخصصان اعم از روانشناسان، متخصصان علوم اجتماعی، علوم رفتاری، حقوق، مدیران، مشاوران و... را ضروری دانستند. ایشان سه ، خواسته و نیاز مردم جهان از حکومت و حاکمان و مسئولان خود را، تأمین ، و عنوان نمودند. دکتر اسلامیان، با ضمن اذعان به اینکه، اقدامات ایران در دو بخش امنیت و سلامت مردم، خوب و رضایت بخش بوده است، آموزش را دارای خلأهایی دانستند و بیان داشتند که در حوزه نظام آموزشی، دانشگاه، آموزش و پرورش و... می‏بایست در قالب نظامی واحد، منسجم، راهبردی، معطوف به نیازها، آسیب‎ها و ظرفیت‎ها، با مدیریت یکپارچه و علمی اداره شود و سیستم مشاوره به دانش‎آموزان و خانواده ها نیز سامان‎دهی یابد و تعرفه های مشاوره ها کاهش یابد تا همه افراد بتوانند، مراجعه به مشاوران و روانشناسان را در مواقع نیاز، در سبد فرهنگی خانواده خود قرار دهند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 دهمین نشست در سال 1399 💬 عنوان نشست: "انجمن های خصوصی؛ متولیان جدید آموزش جنسی! در کشور" 👤ارائه دهنده: جناب آقای محمد احسانی کیا، دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه تهران ⏰ زمان: چهارشنبه 1 مرداد ماه ساعت 16:30 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
🌱گفت: "خدا چشم را الکی که نیافریده، داده تا نگاه کنیم..." 🌱گفتم: "پس منظورت این است که را الکی آفریده؟" ...................... 💠یک زمانی، وقتی مردان، زن جوان باوقار می‎دیدند، با احترام سرشان را پایین می‎انداختند.. 🔥حالا اما اوضاع خیلی فرق می‎کند... اگر چشمت را پایین بیاندازی، حواست به کار خودت باشد، عقب مانده‏ای!!! جنبه نداری!!! 📛پیشرفت یعنی اینکه به زن خوب خوب نگاه کنی... با هم بگویید و بخندید و صفحه‏اش را هم دنبال کنی و فیلم‏های شخصی‏اش را هم لایک کنی و البته هیچ طورت هم نشود!!! و افتخار هم کنی که من چقدر پیشرفته هستم که همه چیز می‎بینم و هیچ طوری هم نمی‌شوم!!!. 🙄 ♨️بعد خود شما، که آدم پیشرفته‎ای هستی، یک مرتبه دادت در می‎آید که 🔸چرا ‎ها اینطور شده است؟... 🔸چرا زیاد است؟... 🔸چرا زیاد است؟... 🔸چرا مردم چرت و پرت نگاه می‎کنند؟... 🔸چرا دو میلیون نفر طرفدار فلانی اند؟... 🔸چرا زیاد است؟... چرا؟... چرا؟... 🔸همش تقصیر شما آخوندهاست!!! 😡 📌خب عزیز من این چیزها، مقداریش برمی‎گردد به سوغاتی‎های ! 📌یک مقداری برمی‎گردد که تو دیگر کلاً هیچ طورت نمی‌شود! ✍️ حجت الاسلام https://eitaa.com/umefafgaraei
🔰 عليه ‌السلام می فرمایند: 🌿"مَن اَطاعَ هَواهُ اَعطی عَدُوَّهُ مُناهُ" 🌿"هر کس پیرو هوس خویش گشت، دشمنش (شیطان) را به آرزو (و مراد دل خویش) رسانده است". 📚منبع: بحار الأنوار، ج ۶۷، ص ۷۸ ❇️راه امیری انسان بر نفس چیست؟ 🤔 🔺مخالفت با نفس و تبعیت از جریانات حق، راه سد نفسانیات است. و هر دو وجود دارند؛ کسی که می خواهد خود باشد، باید تحت تعالیم و پیش برود. باید خطرات و پلیدی های نفس را بشناسیم و بفهمیم که این نفس، ما را به زمین می زند. باید معرفتی پیدا کنیم و دیگر سراغش نرویم. 🔺از طرف دیگر مراجعه به اشخاص از نفس گذشته و خواندن آثارشان و متذکر شدن سیره آنها به خود، راهکاری برای است. تذکر همان کاری است که در قرآن، بارها به آن اشاره شده است. ✍️حجت‌الاسلام . https://eitaa.com/umefafgaraei
🔶حدود یک سال قبل، طبق اظهارات جانشین معاون حقوقی و امور مجلس ناجا، در تبصره ماده ۶۳۸، قانون گذار به طور واضح عنوان کرده، زنانی که در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به از۱۰ روز تا ۲ ماه و یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال محکوم می شوند. 🔶به زعم سردار ملک‌زاده، طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، بیرون بودن مو نیز اشکال دارد و برای دختران ۹ سال و بیشتر هم باید اجرا شود. چنانچه فردی در ملاءعام قرار بگیرد و مرتکب رفتاری شود که قانون گذار آن را دانسته، نیروی انتظامی به عنوان ضابط دستگاه قضائی موظف است با جرم مشهود برخورد کند. https://www.isna.ir/news/98030702828/ 🔶ماه گذشته نیز، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اعلام نمود که در جزء زیر مجموعه‌های ناهنجار قرار می‌گیرد و تخلف محسوب خواهد شد. کشف حجاب یک به شمار می‌رود و با این افراد برخورد قانونی خواهد شد. 🔶به گفته سرهنگ پاشایی، در این مورد هیچ تفاوتی میان افراد پرطرفدار و غیره، وجود ندارد و قانون در برابر همه یکسان برخورد خواهد کرد. هر شخصی که در فضای مجازی مرتکب تخلف شود، به عنوان شناخته می‌خواهد شد. https://www.parsine.com/fa/news/622955/ 📛حال با توجه به اجباری بودن حجاب در ایران و قوانین مصوب و اظهارات مسئولین ذیربط، به نظر شما تصویر فوق متعلق به کدام کشور و ارگان است؟ 😳🙄 🔥در کمال تأسف، عکس مذکور در صفحه اصلی سایت بیمارستان تهران کلینیک بارگذاری شده است. 😡 👇 https://tehranclinic.ir/fa/ https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔷در زندگی خود آداب بسیاری را رعایت می‎کنیم. آدابی از قبیل آداب سفره، آداب رفتار با استاد، آداب رفتار در کتابخانه و... 🔷ممکن است کسی که ادبی را رعایت می‌کند، دقیقاً نداند که چه حکمتی دارد، اما خودش را مقید به انجام آن می‎کند تا دیگران او را تحسین نمایند. 🔷عدم رعایت آداب فردی و اجتماعی، موجب اختلال در روند می‎شود. 🔷یکی از مواردی که آداب ویژه ای دارد، طرز است. 🔷لباس باید بتواند در عین زیبایی، زیبایی ها و زشتی های بدن را بپوشاند. ⁉️اما چرا لباس باید چنین ویژگی هایی را داشته باشد؟ 🔷امروزه طراحان مد، با استفاده از میل افراد به تنوع طلبی و دیده شدن، تغییراتی را در لباس‎ها به وجود آورده اند و افراد را به خرید مدهای جدید ترغیب می کنند. 🔷در سال‎های اخیر از میزان پوشیدگی لباس‎ها کاسته شده و دیگر نمی توان برخی لباس‎ها را، پوشش مناسبی برای یک دانست. 🔷می توان اذعان نمود که چیزی نیست که به مرور زمان تغییر کند. 📌اگر بخواهیم جامعه مؤدبی داشته باشیم، آیا نباید مد، در چهارچوب ادب تعریف شود؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ... 📛 ابزاری جدید جهت پیاده سازی در کشور ما برای نوجوانان ۱۰ تا ۱۹ سال‼️ ◀️ در پی اعلام همکاری و حمایت ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش با جهت پیاده سازی یا همان کارگاه‌های توانمندسازی در حوزه سلامت و رشد نوجوانان در ایران، لازم است نکاتی گفته شود تا ابعاد پنهان این ماجرا قدری آشکارتر شود. 🔹طرح "آل این" طرحی است به ظاهر جهانی که توسط یونیسف و دفتر برنامه ایدز سازمان ملل با هدف پایان بخشیدن به شیوع در بین ۱۰ تا ۱۹ ساله تا سال ۲۰۳۰ تدوین شده که در راستای پیاده سازی هدف سوم سند توسعه هزاره یا همان سند مادر ۲۰۳۰ است. 🔹اما در حقیقت ابزاری جدید جهت پیاده سازی آموزش‌های قبح شکنانه جنسی در کشور است که از طریق همکاری جمهوری اسلامی ایران با نماینده یونیسف از سال ۱۳۹۵ در حال اجراست. محتوای این طرح شامل همان آموزش‌هایی است که سال‌ها در غرب پیاده شد و نتیجه‌ای جز و نداشت. 🔹این درحالی است که مطابق آمارهای مرکز ملی ایدز، در کشور تنها ۷۰۰ نفر مبتلا به ایدز در این رنج سنی شناسایی شده که قریب به ۸۲ درصد از راهی غیر از رابطه جنسی به این بیماری مبتلا شده‌اند. همچنین ایران تنها کشوری در خاورمیانه است که با یونیسف جهت پیاده سازی این طرح همکاری می‌کند! 😐 🔹اما آنچه که در اینجا اهمیت دارد این است که دلیل این حجم از همکاری و ولع مسئولین در پیاده سازی اسناد مخرب غربی در ایران چیست؟ آیا باز هم تعهد پنهانی در میان است؟ ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف ✍️#سؤال_شماره_نه 9️⃣ در دعای "اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِيقَ الط
مسابقه هفتگی 👤جناب آقای امیر علیمیرزالو از شهر مراغه استان آذربایجان شرقی ✳️هدیه ایشان ارسال گردید. 💠 در دعای "اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِيقَ الطَّاعَةِ"، که آرزوهای عجل الله تعالی فرجه الشریف، عنوان گردیده است، حضرت صاحب الزمان (عج) در فرازهای نورانی این دعا خواستار مواردی همچون ، ، ، ، ، ، از فجور و خیانت، از سخن بیهوده، و سنگینی برای پیرمردان، بازگشت و برای جوانان و " و " برای زنان جامعه "وَ عَلَى النِّسَاءِ بِالْحَیَاءِ وَ الْعِفَّه" و... می باشند. 🍀 که تمامی مشارکت کنندگان محترم، بدون استثنا (38 نفر)، پاسخ صحیح را ارسال نموده بودند. 💠 در و جامعه نقش مهمی دارند. اهمیت حیا و شرم، به قدری است که با آن سنجش می¬شود و اگرچه تفاوتی بین زنان و مردان در مزیّن شدن به این ویژگی ها نیست، اما بر زنان است. 💠 درخواست حضرت ولی عصر از خداوند متعال، برای عنایت خصلت های نیکوی عفت و حیا به زنان جامعه، اهمیت این ویژگی ها را در زنان، بیش از پیش آشکار می کند. به گونه ای که بانوان می توانند، با رعایت حریم ها و ، منشأ در جامعه باشند. ❇️با مسابقه هفتگی شکوه عفاف همراه باشید. https://eitaa.com/umefafgaraei
📌آیا والدین در گناه خود سهیم هستند؟ 🔰طبق آیه 15 سوره مبارکه اسراء، هر کس بار گناهش را، خود به دوش می‌کشد: ☘️"مَنِ اهْتَدى‏ فَإِنَّما يَهْتَدي لِنَفْسِهِ وَ مَنْ ضَلَّ فَإِنَّما يَضِلُّ عَلَيْها وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى‏" ☘️"هر كس هدايت شود، براى خود هدايت يافته و آن كس كه گمراه گردد، به زيان خود گمراه شده است و هيچ كس بار گناه ديگرى را به دوش نمى‏كشد". 🔰اما در آیه 25 سوره نحل نیز ذکر شده است که اگر فردی در ارتکاب گناه توسط دیگران نقش داشته باشد، وزر و وبال گناه دیگران، دامنگیر او هم خواهد بود. ☘️"لِيَحْمِلُوا أَوْزارَهُمْ كامِلَةً يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ مِنْ أَوْزارِ الَّذينَ يُضِلُّونَهُمْ بِغَيْرِ عِلْمٍ أَلا ساءَ ما يَزِرُون" ☘️"آنها بايد روز قيامت، هم بار گناهان خود را بطور كامل بر دوش كشند و هم سهمى از گناهان كسانى كه بخاطر جهل، گمراهشان می‎سازند! بدانيد آنها بار سنگين بدى بر دوش مى‏كشند!" 💠بنابراین در صورتى ، در کجروی خود سهیم هستند كه نقشی در ارتکاب آن داشته باشند. مثلاً در امر و فرزندان خود كوتاهى كرده باشند و از خردسالی تا جوانی، نسبت به مسائلی همچون ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، و... دچار تساهل شده باشند و زمینه به رفتن خود را فراهم نموده باشند. https://eitaa.com/umefafgaraei
📚نسخه چاپی و الکترونیک کتاب ✍️نویسندگان: فاطمه فیاض و احمدرضا اخوت 👆از جدیدترین کتاب‌های منتشرشده در این روزهای کرونایی ✅ مدتی است شاهد آن هستیم، که برخی نظریات غربیِ مبتنی بر فرضیه و تجربه و دستورالعمل‌های برگرفته از آن‎ها در حوزه ، جایِ حُکم خدا و باید و نبایدهای الهی را گرفته و موجب اختلالات و مشکلات فراوانی در جوامع شده است. ✅ یکی از مهم‌ترین حربه‌های و ایادی آن، انحراف قوای غریزی و جنسی به سمت دنیاطلبی است. این کار امروزه با حربه‌های مختلف فرهنگی و با رنگ و لعاب‌های علمی و با سند‌های خباثت‌آلودی چون سند 2030 ترویج می‌شود تا موجب هلاکت انسان‌‌های شایسته و موحد عالم شود. ✅ تربیت جنسی یکی از ابعاد تربیت بوده و به نسبت آموزش جنسی مفهومی عام است؛ برخی از افراد این دو را به اشتباه یکی می‌گیرند. ✅ کتاب تربیت جنسی با اصلاح پیش فرض‌های موجود در رابطه با تربیت جنسی و بیان تفاوت تربیت جنسی با آموزش جنسی، به تبیین نظرات قرآنی و فقهی درباره مراقبت از نعمت‌هایی که منجر به ایجاد نسلی شایسته می‌شود پرداخته و چگونگی آموزش صحیح و برای تربیت جنسی متناسب با سنین مختلف را بیان می‌کند. ❇️این کتاب در پنج فصل تدوین شده ‌است. عناوین چهار فصل ابتدایی، اصلاح پیش‌فرض‌ها در مورد ، و ، بلوغ و الزامات تربیتی آن و زیباخواهی و محبت و عشق است. در فصل آخر نیز به بررسی سؤالات در حوزۀ مسائل جنسی پرداخته شده ‌است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔟 ✍️در آیه 28 سوره مبارکه کهف، انسان از تبعیت، همنشینی و دوستی با چه افرادی منع شده است؟ 🔹مهلت ارسال پاسخ مسابقه شماره ده، دوشنبه 6 مرداد 🔹اعلام برنده به قید قرعه و ارسال هدیه، چهارشنبه 8 مرداد 🔹برای شرکت در مسابقه هفتگی شکوه عفاف، کافی است پاسخ خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 📺 🔺 اکثر افراد برای اشیاء باارزش خود، حریمی را انتخاب می‎کنند. هم برای برخی ارزشمند است و سعی می‎کنند که برای آن حریمی را انتخاب و رعایت کنند. وقتی ساخته شود، در آن شکل می‎گیرد. حرم می‎تواند برای یک فرد خانواده و حتی یک تعریف شود. 🔺 نقش مؤثری در شکل‎گیری حرم دارد. متأسفانه خانه‎های امروزی، یک معماری برونگرا و عریان دارند. خانه‎هایی که پنجره‎های متعددی رو به بیرون دارند. اما در معماری اصیل ایرانی، پنجره اتاق‎ها رو به حیاط بود که در مرکز خانه قرار داشت. یک معماری درونگرا که به بهترین شکل از حرم محافظت می‎کرد. 🔺 مانند خانه‎ها، هم معمار و طراح دارد و طراح می‎تواند با طرح خود، نگهبان افراد باشد و درواقع افراد هم در این انتخاب مؤثرند و هرکس معمار حریم خودش است. 🔺 حریم‎های دیگری هم هستند که دیده نمی‎شوند، اما معماری می شوند. درواقع افراد با طرز رفتار خود می‎توانند حریم بسازند. مثلاً وقتی شوخی‎های نامناسب در یک جمع بیش از حد باز شد، یک نفر با وارد نشدن به شوخی‎ها، برای خود حریم می‎سازد و حرمتش را حفظ می‎کند. 📌 حریم‎ها جزء جدایی ناپذیر هستند. اما ما هم معمارهای خوبی هستیم؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
📚مجموعه به جنگ با واقعه تلخ آمده است‌. 🔷؛ روحانی - روان‌شناس نام‌آشنایی است که در کنار نگارش آثار موفقی در حوزه و ، این مجموعه چهار جلدی ارزشمند را برای مواجهه‌ای عاقلانه‌تر با پدیده "" به رشته تحریر درآورده است. 1️⃣ این کتاب، به بررسی پنج عامل افزایش طلاق می پردازد: ، ، ، و 2️⃣، به سراغ رفته است. ارزش هایی که بی اعتنایی به هریک از آن ها، به شدت را متزلزل می کند. 3️⃣، به موضوع و نقش آن در استحکام پرداخته است. مقصود نویسنده از اصول اخلاقی در این کتاب، ، و توجه به اصول شرعی و اخلاقی در ارتباط های میان زن و مرد است. 4️⃣و در نیز، در خصوص دو موضوع نقش ناآگاهی از و سخن گفته شده است. همچنین به مقوله "حفظ اقتدار مرد توأم با حفظ لطافت زن"، به شکل مفصل، همراه با روش‌ها و راهکارهای عملی پرداخته شده است. 📌مخاطب این کتابها، تنها زوجین در آستانه نیستند! 🔷اگر مجرد هستید، برای فهم عوامل پایداری و تزلزل خانواده و همچنین ، این کتاب را مطالعه کنید. 🔷اگر متأهل هستید و با همسرتان اختلاف دارید و یا حتی، زندگی خوبی دارید، این کتاب را مطالعه کنید تا با شناخت مسائل مربوط به خانواده، تان دوچندان شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ♨️طبق آمار ارائه شده سازمان ثبت احوال در زمستان 1398، میانگین سن زنان و مردان مطلقه 32.3 و 37.2 گزارش شده و این آمار، بیانگر آن است که کاهش یافته است. 📝بر پایه داده‌ها، متوسط عمر ازدواج‌هایی که به طلاق منجر شده 9 سال بوده و این به این معناست، که در نیمی از طلاق‌های رخ داده، عمر ازدواج کمتر از 5 سال است. http://boursepress.ir/news/141896/ 🔶بعضی فکر می‌کنند، شخصیت می‌آورد، این نیست، بی‌حجابی هدف غربی‌هاست که اگر از نظر و بررسی کنیم، به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. 🔶شخصیت از نظر شرع و عقل در سه مقوله ، و خلاصه شده است و اگر کسی بخواهد، فردی با شخصیت بوده و در آینده نیز ثبات شخصیتی داشته باشد؛ لازم است موارد یادشده را در حوزه عقل و شرع، در نظر بگیرد و با حفظ این سه گزینه، شخصیتی عاری از شخصیت‌های عاریه‌ای باشد. ♨️کسانی که تمایل به بی حجابی و بدحجابی دارند، با مطالعه آمار که باعث از هم پاشیده شدن خانواده‌ها در زندگیشان شده است، به این نتیجه خواهند رسید که منشأ همه این اتفاقات، بی‌حجابی و بد‌حجابی می‌باشد. 📌مطرح کردن اهمیت و در مقابل آن آسیب‌های بی حجابی و بدحجابی بر روی فرد و جامعه، می تواند راهکاری برای وضعیت کنونی حجاب باشد. ✍️حجت الاسلام https://eitaa.com/umefafgaraei