eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
📉 میزان در ایران به پایین‎ترین نرخ، در ۸ سال اخیر رسید! 🔶بررسی نمودارهای منتشره مرکز آمار ایران، گویای بودن میزان باروری در هشت سال اخیر است که کمترین آن مربوط به سال گذشته با تولد ۱.۲ کودک بود. 🔶میزان باروری در واقع تعداد فرزندانی است که یک زن در طول دوران باروری خود (معمولاً از ۱۵ تا ۴۹ سال سن) به دنیا می‌آورد. 🔶بررسی نمودارهای منتشر شده مرکز آمار نشان می‌دهد، میزان باروری کل ایران بین سال‎های ٩٠ تا ٩٨ افت و خیزهایی را تجربه کرده است. 🔶این شاخص در نیمه نخست دهه ٩٠، با شیب ملایمی رو به افزایش گذاشته، به گونه‎ای که از ۱.۷۵ فرزند در سال ٩٠ به حدود ٢.٠٧ فرزند در سال ٩٦ رسیده است. سپس این شاخص رو به کاهش گذاشته و در سال ٩٨ به میزان ١.٨ فرزند کاهش یافته است. 🔶براساس داده‌های سازمان ثبت احوال کشور، تعداد ولادت‌های ثبت شده در سال ٩٠ برابر با یک میلیون و ٣٨٢ هزار و ١١٨ تولد بوده که در سال ٩٥ به یک میلیون و ٥٢٨ هزار و ٥٣ تولد افزایش یافته است، اما تعداد ولادت در کل کشور از سال ٩٥ تا ٩٨ روند کاهشی داشته و پارسال تعداد موالید به یک میلیون و ١٩٦ هزار و ١٣٥ ولادت یافته است. 🔶الگوی سنی باروری نشان‌دهنده کاهش میزان باروری کل در همه سنین از جمله گروه‎های سنی ٢۴-۲۰ و ۲۹-۲۵ و ۳۴-۳۰ ساله در سال ٩٨ است. ⚠️این تغییر بیانگر کاهش باروری به‌ویژه در بین است که به نوبه خود سهم بسزایی در کاهش میزان باروری کشور داشته است. https://www.irna.ir/news/84102769/ https://eitaa.com/umefafgaraei
6️⃣2️⃣ ✍️ با توجه به اظهارات اخیر ریحانه پارسا بازیگر تلوزیون، در خصوص عدم ازدواج (دائم یا موقت) با همسر سابقش!، فارغ از صحت این ادعا، این اعلان گسترده را چگونه تبیین می‎کنید. به عبارت‎دیگر، چرا ایشان بعد از ورود به پدیدۀ غیرشرعی و غیراخلاقی همباشی، نسبت به افشای آن اقدام نمود؟ ❇️ اختصارنویسی در ارزیابی نوشته‌ها مؤثر است. آثار برگزیده علاوه‎بر قرار گرفتن در لیست اهدای هدیه، به نام نویسندگان محترم، منتشر خواهد شد. 🔹مهلت ارسال پاسخ مسابقه شماره بیست‎وشش، دوشنبه 26 آبان 🔹اعلام برندگان به قید قرعه و ارسال هدیه، چهارشنبه 28 آبان 🔹برای شرکت در مسابقه هفتگی شکوه عفاف، کافی است پاسخ و مشخصات خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷گزارشی از بیست‌وپنجمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان "اکران و نقد مستند «»، محصول آمریکا: افشاگری کارشناسان سابق در خصوص شبکه‎های اجتماعی" 👤با ارائه آقای دکتر سیدمجید ، عضو هیئت علمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 14 آبان ساعت 15:15 🎧جلسه مذکور به‎صورت وبینار و همچنین حضوری، با مشارکت تعدادی از علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، برگزار گردید. 👤 دکتر صابری فتحی در ابتدای جلسه، اذعان نمودند مستند ""، در خصوص مشکلات شبکه‎های اجتماعی در جوامع غربی، خصوصاً می‎باشد. افرادی که در فیلم صحبت می‎کنند، قبلاً به‎عنوان مدیران بخش‎های مختلف، مسئولیت‎های مهمی در این شبکه‎ها داشتند. آنها مشکلات این شبکه‎ها را خصوصاً برای "نسل "Z بیان می‎کنند. ❇️نکته قابل توجه این است که این مشکلات که در آمریکا بیان می‎شود، در به توان چند می‎باشد. به دلیل اینکه ما یک‎سری مشکلات دیگری هم داریم. در در خصوص مسائل فرهنگی، ناهماهنگی‎هایی بین ساختار اداری، آموزش، اهداف و... وجود دارد. 📛جامعه غربی که (انسان‏گرایی) است و هدفش مشخص است، با ما متفاوت است. اگر برای آنها این مسائل بد است، برای ما بسیار بد خواهد بود. https://eitaa.com/umefafgaraei
🍀در سخنان اخیر مقام معظم مطرح شد که ما باید امنیت، اقتصاد و خود را قوی کنیم. 🍀در باب امنیت، روزنامه کیهان مقاله‎هایی با عناوین "بازوهای اجرایی آمریکا در داخل کشور" و "مبادا دست‎هایی در کار باشد" را منتشر کرده است که بحث نفوذی‎ها را مطرح می‎کند. بنابراین به دلیل وجود ، اهمیت شبکه‏های اجتماعی در ایران اهمیت بیشتری دارد. 🍁به‏ عنوان مثال برای نشان دادن اهمیت این موضوع، یکی از دوستانم که در یکی از دانشگاه‏های کشور تدریس می‎کند، اذعان کرده بود که دانشجویان من برای اجرای تئاتری آماده می‎شدند که محتوای آن حاصل ترجمه متنی بود که برای تأیید آن باید در دانشگاه مراجعه می‎کردند. در دفتر نهاد فردی که مسئول بود، به این خانم‎ها گفته بود: شما واژه آب پرتقال را در متن نوشته‎اید که احتمالاً قصد دارید به‎جای آن مشروب را نشان دهید! و بعد مسیر گفتگو را به این سمت کشانده بود که فلانی و بهمانی را ببینید که نمایشگاه فلان و بهمان را زده‎اند. شما هم سراغ این کارها بروید!. آن خانم‎ها وقتی می‎بینند که فردی در نهاد، چنین پیشنهادی به آنها می‎دهد و از آنجایی که گمان می‎کنند این فرد آدم و سالمی است، به پیشنهادات او فکر می‎کنند و می‎شوند. 💥متأسفانه نهاد آن دانشگاه، وزنش را بر روی یک فردی گذاشته که دارد و رفته رفته دانشجویان ذهنشان نسبت به نهاد و روحانیت بهم می‎ریزد و... اینجاست که مسئله نفوذ اهمیت می‎یابد. چراکه حضور افراد ناسالم در مکان‎هایی که بار مثبتی خصوصاً در اذهان قشر جوان دارند، آسیب‌زننده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
⚠️اکثر ضربه‎هایی که امروز ایران می‎خورد، مسئله است. یعنی یک خیلی بزرگ و باورنکردنی‎ را BBC می‎گوید و یا در شبکه‎های اجتماعی نشر می‎دهند و یک به شکلی ظریف، آن دروغ را تأیید می‎کند و مردم عادی حرف او را می‎کنند. 📛اکنون وضعیت در نسل جدید ما به قدری خراب شده که آنان بدگویی از غرب است. یعنی شما به هیچ وجه نمی‎توانید واقعیت‎ها را حتی به زبان انگلیسی (در قالب فیلم و کتاب و...) برای اینها بگویید! و اگر نسبت به افشای مشکلات غربی‎ها از زبان خودشان اقدام کنید، یک فرد منفور به حساب می‎آیید و به عنوان یک ، در ارزیابی‎های پایان ترم، از آنها نمره کمتری دریافت خواهید کرد! ♨️ بنابراین مسئله نفوذ به قدری مهم است که رفته رفته برخی از سنگرها را از دست می‎دهیم. ✅پیشنهاد می‌گردد علاوه بر مطالعه خلاصه‌ای از مستند که در ادامه ذکر شده است، مستند را به‌طور کامل تماشا نمایید. ✅این مستند دوبله فارسی نیز شده است که از طریق سامانه فیلیمو قابل دسترسی است. ✅لینک مستند معضل اجتماعی با زیرنویس فارسی 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/5tq4n23nMKx5TmT https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷مستند (The Social Dilemma)، به کارگردانی "جف اورلوسکی"، محصول آمریکا و در ژانری مستند و پژوهشی می‌باشد که اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس سال 2020، به نمایش درآمد. 🔷این مستند که شامل با متخصصانی از جمله و پیشین و رده‌بالای گوگل، فیس‌بوک، توییتر و پینترست (از جمله رئیس سابق واحد طراحی قوانین اخلاقی شرکت گوگل، مؤسس مرکز فناوری‎های انسانی، طراح دکمه لایک فیسبوک، رئیس سابق پینترست، سرپرست واحد خط‎مشی‎های تحقیقاتی اَل نو، سرپرست واحد تحقیقات یاندر و...)، می‎باشد، با روایتی از یک که به رسانه‎های اجتماعی دارد، شده و به نمایش در آمده است. ✅فیلم مملو از صحبت‌های افراد متخصص و مقدار زیادی کلیپ و گرافیک و نمودار و... است و روایت خانوادگی نیز، تنوع بیشتری به محتوا بخشیده و جذاب‌ترش کرده است. ✴️افراد مصاحبه‎کننده معتقدند که شرکت‌هایشان اساساً برای رساندن به بشریت پایه‌ریزی شده‌اند؛ اما به محض آنکه دنیای بی‌در و پیکر اینترنت، با پول و سرمایه سروکار پیدا کرد، رفته رفته به بنگاه‌های بزرگ تبدیل شده و بعد در چشم به هم زدنی، به محملی برای پیدا کردن راه و روش‌های پنهان، برای جذب مردم مبدل شدند. ❇️به عبارت دیگر، این کمپانی‌ها از داده‌های استفاده‌کنندگان از اینترنت استفاده کردند تا مردم را هرچه بیشتر نگه دارند و از این طریق، به آگهی‌دهندگان دهند که آگهی‌هایشان تا فلان اندازه می‌شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷این مستند، آسیب‌های رسانه‎های اجتماعی را مورد بررسی قرار می‎دهد و بر روی نحوۀ بهره‎گیری این رسانه‎ها از کاربران‎شان، از طریق سیستم‎های نظارتی نظام سرمایه‎داری و استخراج اطلاعات آنها تمرکز می‎کند. چراکه شبکه‌های اجتماعی، این سال‌ها برای سودآوری بیشتر، به دامن می‌زنند و با داده‌کاوی و سرمایه‌داری مبتنی بر نظارت بر شهروندان، هر کاری که بخواهند می‌کنند. 🔷مستند، مواردی از جمله، نحوۀ طراحی این رسانه‎ها به شکلی که منجر به اعتیاد می‎شوند، استفادۀ از آنها در سیاست، تأثیرش بر روی (ازجمله سلامت روانی جوانان و افزایش نرخ در نوجوانان) و در نهایت نقش این رسانه‎ها در پراکندن ‎ها و تئوری‎های توطئه برانگیز را، مورد بررسی قرار می‎دهد. 📌شبکه‌های اجتماعی و ابرپیام‌رسان‌ها، می‌کوشند که کاربر را در خود اپلیکیشن نگه دارند. این به معنیِ بی‌معنی شدن لینک و طبعاً یا وب است. که این سال‌ها نیمه‌جان شده، اما حالا خود کاربران هم، به خطر افتاده است. 🔷شریک جرم بودن در زمینۀ مصرف، بزرگترین در حرص و طمع اینترنتی نیست. قابلیت الگوریتم‌ها در شناسایی و هدف قرار دادن موضوعات موردعلاقۀ یک کاربر اینترنتی، غالباً به اینجا منجر شده که گزینه‌های محدودی در اختیارش قرار بگیرد و در نهایت در معرض فیک نیوز (اخبار غیرواقعی)، ربات‌های اینترنتی، فرضیه‌پردازان توطئه و... قرار گیرد. ⚠️وقتی فردی هر آنچه را از طریق اینترنت یافته، به‎عنوان موردی حقیقی بپذیرد، تلقى‌اش هم از قابل اثبات می‌شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
💥به‌روایت مستند معضل اجتماعی، سرویس‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی، برای یک هدف بهینه‌سازی شده‌اند: "درگیر نگه داشتن کاربر روی صفحۀ نمایش". 🔷یک از کاربر ساخته شده و همۀ فعالیت‌هایش ذخیره می‌شود و آن مدل را دقیق و دقیق‌تر می‌کنند. فعالیت‌هایی مثل اینکه کاربر روی چه محتوایی، به پیمایش ادامه می‌دهد؛ ویدئو را پخش می‌کند یا نه؛ دقیقاً چه مدت زمانی روی یک عکس می‌ایستد و... 🔷کار آن مدل این است که پیش‌بینی کند، الان چه محتوایی من را درگیر نگه می‌دارد. حتی می‌دانند که آیا ما در این لحظه افسرده‌ایم یا عصبانی. درون‌گرا هستیم یا برون‌گرا و به کدام تیپ‌های شخصیتی تعلق داریم!. 📛یکی از رهبران فیس‌بوک و از مخترعان دکمۀ Like می‌گوید: "انگیزۀ ما از این دکمه، گستردن و عشق بود. به این فکر نشده بود که باعث به نوجوانان (که ارزش خود را در Likeهایی که نمی‌گیرند، می‌بینند)، یا باعث دوقطبی و متشنج شدن فضای سیاسی شود". 🔥جهش بزرگی در و نوجوانان در آمریکا، از سال ۲۰۱۱ که شبکه‌های اجتماعی فراگیر شدند رخ داد. آمار دختران نوجوانی که به خودشان آسیب می‌زنند از سال 2011 تاکنون ۶۰درصد برای 15تا19 ساله‌ها و ۱۹۰درصد برای 10تا14 ساله‌ها بیشتر شده. آمار مشابهی هم در نرخ خودکشی وجود دارد. ✴️در مستند، خوبی به کاربران شده است. مانند خاموش کردن نوتیفیکیشن‌ها، محدود یا حتی پاک کردن رسانه‌های اجتماعی وقت‌گیر، استفاده از موتورهای جستجو که کاربران را رصد نمی‌کنند، توجه نکردن به توصیه‌های ویدئویی خودکار یوتیوب و... https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷در مستند معضل اجتماعی، مطرح می‌شود که پژوهش‌های وسیعی، برای درگیر نگه‌داشتن کاربر می‌شود. هزاران ایده، روزانه به شکل آزمون A/B آزمایش می‌شوند تا اثر دقیق‎شان روی کاربر اندازه‌گیری شود. مثلاً چه کاربرانی، به چه نوع محرک‌هایی، چه واکنشی نشان می‌دهند. ✅مستند معضل اجتماعی از این‌جا جالب می‌شود که ورای آثار ، به آثار ویرانگر مسئله هم می‌پردازد. 📝مطالعه‌ای در دانشگاه MIT نشون می‌دهد که اخبار ، شش برابر سریع‌تر از اخبار پخش می‌شود. چون در این صورت کاربر بیشتر وقت می‌گذراند و پول بیشتری به دست می‌آید. حقیقت کسل‌کننده ا‌ست، ولی نظریات توطئه نه؛ مثلاً این‌که «کرونا کار فلان دولت است». حالا دنیایی را تصور کنید که در آن، برتری امر غلط به امر صحیح، باشد. 📌این تهدیدی اجتماعی است که دودش به چشم همه می‎رود، نه فقط کسانی که هستند. ✅ راه‌حل مهم و چندانی در مستند معضل اجتماعی ارائه نمی‌شود و هدف اصلی، شناساندن معضل است. ولی تأکید می‌شود که راه‌حل این مسئله "خارج" از دنیای تکنولوژی است و ادعاهای این شرکت‌ها که "با هوش مصنوعی بهتر می‌شود جلوی پخش اخبار غلط را گرفت"، غلط است. راه‌حل‌ها را باید، در دنیای و جستجو نمود که با توجه به پول هنگفتی که این وسط در جریان است، کار سختی می‎باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛"بی‌حیایی و بی‌غیرتی با و ، اسلام جدید حزب الهی‌نماها» 🍃"و قَرن فی بیوتکنّ و لا تَبرّجن تبرُّج الجاهلیة الاولی" 🍃 در خانه‌هایتان آرام بگیرید و مانند زنان دوران جاهلیتِ نخستین (که برای با زینت و آرایش و پوشش نامناسب مردان را به خود جلب می‎کردند) ظاهر نشوید./۳۳ احزاب 💥به یقین می‌توان گفت یکی از بزرگترین ‎های برخی مسئولین، بزرگان حوزوی و منبری‎های جریان‎ساز در حوزه به خصوص و ، عادی‎سازی و مشروع جلوه دادن ، بی‎حیایی و بی‎غیرتی با عناوین دینی و ظاهراً بدون اشکال است که بسیاری از مردان و زنان به ظاهر حزب‌الهی را قربانی کرده و اسلام‌ جعلی و غلط را، به‎جای ناب پیامبر و ائمه اطهار_علیهم‎السلام_ به نسل جدید و عموم مردم معرفی می‎کند. ♨️تفکر اسلام صداوسیمایی، اسلام آرایش خفیف که فی نفسه اشکالی ندارد، اسلام و شوخی و خندیدن با نامحرم یعنی روابط عمومی قوی و آداب معاشرت، اسلام زیبا و با زینت حاضر شدن در چشم نامحرمان، اسلام دیاثت و بی‎غیرتی مردان حزب الهی‌نما نسبت به زنان‎شان، اسلام چادری‎های زینتی و آرایش کردۀ بی حیا، اسلام فرستادن استیکرهای قلب و لبخند ملیح و ابراز علاقه در برای نامحرم با توجیهات ، اسلام عقده خالی کردن و جلب توجه با حرکات و رفتارهای رمانتیک خصوصی با جلوی دوربین صداوسیما و جلوی چشم ملت! 🍂 آری، برخی این نظام، به گناهان کبیره و فسق و منکر، همچون تبرّج و هرزگی که در زمان طاغوت نامشروع شمرده می‎شدند، بخشیدند. ✍️ نوید نیّری https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا