eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷محتوای صوتی با تصویری است و نمیتوان آنها را یکسان تلقی کرد؟ من روایتهای بسیار دیگری هم در موضوعات مختلف شنیده ام؛ اما آیا میتوان همه آنها را در قالب تصویر داد؟ نمیتوان برای بی حجابی مراتبی در نظر گرفت؟ برداشت یک کودک در آن رده سنی، با برداشت بزرگسالان متفاوت است. شما با کودکان در این خصوص صحبت کنید و نظر آنها را جویا شوید. آنها با اشیاء بی جان هم می‎کنند. روش آموزش محرم و نامحرم از راه های بهتری قابل آموزش است. کودک مشاهده کننده، متوجه میشود که این انیمیشن یک است و برای بسیاری از افراد به گذاشته شده است. بنابراین اگر کلیپی خانوادگی منتشر شود که خانم خانواده در کنار همسر خود حجاب ندارد و آن کلیپ برای ترویج رفتار عفیفانه بین مردم پخش شود؛ آیا در آن کلیپ اشکالی می‎بینید یا خیر؟ 👤دکتر اسلامیان 🔷آقای بیاتی ما مسئلۀ عرف را نادیده گرفتیم. وقتی شما میفرمایید برخی آیات قرآن این مجوز را میدهد که خانمها از یک سنی به بالا نداشته باشند، این به این معنی نیست که هر آنچه در قرآن آمده در تمام دورانها روی دهد. مثلاً اگر در این زمان یک خانم با پوشش تمام و کامل، اما با رنگ نارنجی وارد جامعه شود، نظر همه مردان را به خود میکند و زیر سؤال میرود و این میشود که احکام ثانویه وجود دارد و مسئلۀ بااهمیت است. این موضوعی که در انیمیشن به آن پرداخته شده، تا زمانی که کودک به این نرسد که خوب را از بد تشخیص بدهد، مهم است. 👤دکتر شیبانیان @umefafgaraei
🔶اگر همذات پنداری کودک را با شخصیتهای انیمیشن بپذیریم، باید بپذیریم که کودک پذیرفته که میتواند خود را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به بگذارد. چون در کارتون این موضوع را یاد گرفته است. چون پوشش مادر در منزل را پذیرفته که حجاب ندارد. شما از بچه توقع دارید که به اندازه یک بفهمد؟ آیا کسانی که در منزل خود، رسانه های بیگانه را نگاه میکنند، مثل شما فکر میکنند؟ میتواند یک را ایجاد کند. ما گمان میکنیم کشورهایی مثل امریکا گل و بلبل هستند؛ اما افرادی که به آن کشورها می روند و واقعیت را از نزدیک می‎بینند، متوجه اشتباهات خود می‎شود. مثالهایی مثل بیکاری و کرونا و... قابل ذکر است. شما اگر ده انیمیشین اینچنینی به کودک نشان دهید، برای او محتوایی را آماده کرده اید و آن اینکه تو میتوانی فیلمهای خانوادگی ات را به بگذاری. 👤دکتر صابری فتحی 🔶این مطلب را از کودکان بپرسید؟ بپرسید که شما یاد گرفتید که عکس و فیلمهای خانمها را در اینترنت بگذارید؟ من تأثیرپذیری کودکان را از انیمیشن می‎پذیرم و این موضوع که توسط بزرگواران مطرح شد، فصل الخطابش فقط با آزمایش از کودکان مشخص میشود. 👤حجت الاسلام بیاتی @umefafgaraei
🔷در این خصوص تأمل بیشتری نیاز است. اینکه ببینیم کودک چه فکر میکند بسیار مهم است. بنده هم در ابتدا نظر مثبتی روی این انیمیشن داشتم؛ اما الان کمی تردید دارم. بهتر است این موضوع را از و جویا شویم. البته پرسیدن از کودکان هم به این سادگی نیست. برای مثال اینکه از کودکی بپرسیم که پدرت را دوست داری و او با مکثی بگوید بله، شما آن را خیر فرض کنید. 🔷ما از واقعی کودک و انیمیشن بر او، از ظن خود صحبت میکنیم. برداشت همه از متفاوت است. من قول میدهم که از حداقل از چند روانشناس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی جویای درک و برداشت کودکان مخاطب این انیمیشن شوم و پیگر شوم که کودک مخاطب، قدرت و شبیه سازی آن را دارد یا خیر؟ آیا کودک انیمیشن را در فضای خانه نگه می دارد و یا آن انیمیشن را از بافت خانه خارج میکند و با خودش میگوید نامحرمانی مثل پدرم هم این خانم بی حجاب در منزل را می بینند. بنابراین مهم است. برخی روانشناسان معتقدند بیان برخی موارد برای کودکان، باعث پرخاشگری آنها میشود و از بیان همه مسائل در میان آنها باید خودداری کرد و این موضوع نیز، به درک کودکان بستگی دارد. 🌺از کلیه مخاطبان این کانال نیز درخواست میشود، برداشت و درک کودک خود را بعد از تماشای این سریال انیمیشنی به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی ارائه دهند. 👤دکتر سعیدی رضوانی @umefafgaraei
🔶اینکه دکتر صابری فرمودند در انیمیشن که است باید قواعد رعایت شود، عرض کنم ما نمی‎توانیم با یک سری کلیات جامعه شناسی، را تعیین کنیم. در این حوزه استفتائات فقهی صریحاً وجود دارد و همین الان در ما که حوزه عمومی است، خانمهای غربی با پوشش‎های مخصوص خود، با مجوزهای شرعی و با استفتائات علما و مراجع نشان داده می‎شوند. در هم به دلیل اینکه ذاتاً و ماهیتاً و نیست، نمی‎توان چنین مقایسه ای را داشت. حتی برخی علما نسبت به برخی عکس‎ها دایره را بازتر می‎گذارند. اگر همین انیمیشن حالت خاص‎تر پیدا کند و شخصیت‎ها لباس‎های زننده داشته باشند موضوع فرق می‎کند؛ اما در این انیمیشن که ملاحظه شد نمی‎توان چنین اظهارنظر کرد. 👤دکتر فرع شیرازی 🔶پخش فیلم‎ها و بازیگران خارجی از تلوزیون ایران متفاوت است. در خصوص حوزه عمومی این نکته قابل عرض است که زمانی که فیلمی را در منزل می‎گیریم، نمی‎توانیم در صداوسیما پخش کنیم؛ چون قابلیتش را ندارد و در خصوص انیمیشن هم، وقتی یک آن را می‎سازد و می‎خواهد جامعه و را به تصویر بکشد، از لحاظ فقهی متفاوت است. 👤دکتر صابری فتحی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2️⃣ اکران و تحلیل : شهر قصه: ننه زغالی سیاه خالی 🍀ننه زغالی سیاه خالی، نوشته مرضیه فعله‌گری، نام کتابی است که توسط مؤسسه انتشارات امیرکبیر در سال 1395 منتشر شده است و در سری انیمیشن شهر قصه که از شبکه پویا پخش می‌شود، به کودکان معرفی شده است. 🍀 سیاه خالی یک تکّه زغال پیر است. ننه زغالی و است. با آمدن زمستان قصد می کند که به سراغ آدم برفی برود تا نقش چشم او را ایفا کند. امّا آدم برفی می گوید: "تو سیاه هستی و در شرایط حاضر به درد من نمی خوری! و اگر چشم من شوی، دیگران از من دوری می کنند". ننه زغالی چادرش را جمع و جور می کند و می نشیند به غصه خوردن. با خودش فکر می کند که شاید دوره من گذشته! عمو رفتگر او را از دور می بیند و خوشحال می شود. او را برمی دارد و در می اندازد تا گرم شود. ننه زغالی سیاه خالی، می شود و به رفتگر گرما می بخشد. عمو رفتگر با سرخی او گرم شد و خوشحال. همه جا با ننه زغالی سرخ خالی، گرم شد. آدم برفی از دیدن این صحنه خجالت کشید و آب شد! 🍂🍁🥀🍁🍂 @umefafgaraei
🔺بنده ابتدای داستان متوجه نشدم که ننه زغالی که شخصیت اصلی داستان است، یک انسان نیست و آخر داستان که در آتش انداخته شد مشخص شد که زغال است. بنابراین از ابتدای داستان تا اواخر داستان گمان می‎کردم که ننه زغالی یک مسن است! هنگام گفتگو با آدم برفی، از کثیفی ذغال، قدیمی بودن، از مد افتادن و به روز نبودن زغال صحبت شد و چون رنگ چادر هم است، همه این مفاهیم در که انیمیشن را نگاه می‎کند به هم گره می‎خورد. 🔺همانطور که می‎بینیم ننه ذغالی از وجود خودش می‎شود و می‎خورد و بعد عمو رفتگر آن را برمی دارد و در می اندازد و تازه پایان داستان متوجه می‎شویم که آن شخصیت ذغال بوده است. به زعم بنده، همه این مطالب، یک و پنهانی را برای کودک در انیمیشن به وجود می آورد که در ناخودآگاه او، در مورد چادر و حجاب تأثیر می‌گذارد. تنها نکته مثبت این انیمیشن، فرم ورق زدن کتاب در انیمیشن بود که زیبایی انیمیشن را به خوانش کتاب گره زده بود. 👤دکتر شیبانیان @umefafgaraei
♦️متأسفانه این انیمیشن از شبکه کودک پخش شد. بچه هایی که الان در مشغول به کار هستند بچه حزب اللهی هستند و تقریباً می‎توانیم به آنها اطمینان کنیم که غرضی از ساخت و پخش این انیمیشن نداشتند. آنها اعلام کردند که ما یک پروژۀ تنظیم برنامه کودک را از روی کتاب داستانهای موجود در بازار داشتیم و یکی از مجموعه های معروف این سفارش را به ما داده بود و درنهایت به این رسیدیم که این کتاب مورد تأیید شاعر معروف کودک آقای رحماندوست بوده است و به خاطر تأیید ایشان، این کتاب نیز در بین کتابهایی قرار گرفته بود که قرار بود به شکل انیمیشن معرفی شود. ♦️این انیمیشن که و چادر بود با بیت المال ساخته و از تلوزیون پخش شد و عوامل صداوسیما هم به واسطه خود، این انیمیشن را پخش کردند و فردی که مسئول اصلی پخش این انیمیشن بود توبیخ شد؛ اما چه فایده ای دارد؟! چون اثر خود را در اجتماع گذاشته است. ♦️به عقیده بنده یک مسیر مرموزی برای انتخابها وجود دارد. بنابراین باید همیشه در بین تمام کارها حساسیت ها وجود داشته باشد و اعتمادها به راحتی صورت نگیرد. در مورد اینکه این کار، کار خائنانه ای بوده، اصلاً شک نکنید. این کار کاملاً برنامه ریزی و طراحی شده بود و اینکه کار به تولید و پخش رسید، امیدواریم که بخش عمده آن در اثر غفلت بوده باشد و البته قابل گذشت هم نیست و جزء مواردی است که می‎توان اسم را سوتی بچه حزب اللهی ها گذاشت. 👤حجت الاسلام بیاتی @umefafgaraei
🔻یکی از شیوه های تربیتی برای انتقال موضوعات مختلف به کودک، این است که آن موضوع را با چیزهایی کنیم که کودک آن را دوست دارد و یا برعکس بی علاقه است. یعنی برای آموزش برخی مفاهیم، مستقیم عمل نکنیم که کودک نسبت به آن گارد بگیرد. در این انیمیشن هم، را با و کلماتی نظیر خالی و سیاهی، برای کودک تداعی می‎کنند. کودکان از لحاظ هم پله پله بالا می‎روند و وقتی چند بار آتش و ذغال را ببینند، این تداعی ها به مرور بیشتر برای آنها جا می افتد و تأثیرات منفی خود را می‎گذارد. 👤آقای محبی 🔻انیمیشن ننه ذغالی شبیه برخی از فیلمهای سینمایی و تلوزیونی بود که به ظاهر خیر است. فیلمهایی که به اصطلاح می‎خواهند ابرو را درست کنند و چشم را کور می‎کنند. اینکه پشت ساخت این برنامه یک و بود یا اینکه ناخودآگاه اتفاق افتاده بود، مهم است. در این انیمیشن، خیلی نسبت به چادر و رنگ مشکی، نگاه منفی وجود داشت. احساس شرمندگی، کهنگی، پیری و ... را به کودک القا می‎کرد. دیالوگ آدم برفی با ننه ذغالی هم تأمل برانگیز بود که "اگر من از ذغال استفاده کنم دیگر کسی به طرف من نمی آید!". 🔻محتوای این انیمیشن خیلی هوشمندانه پیش رفت و برای بنده خیلی کننده بود که ما چنین برنامه هایی را تماشا می‎کنند. این برنامه خیلی حرفه ای چادر را در نظر بچه ‎کرد و حتی اسم پیرزن هم دائم تکرار و بر روی سیاه خالی تأکید می‎شد. یک هم در داستان بود که به ننه ذغالی می‌خندید و شاید وجود آن هم بی دلیل نبود. 👤آقای وارسته پور @umefafgaraei
♦️جمله زیبایی را مرحوم دکتر شریعتی دارند که گویا از فرد دیگری نقل قول کرده اند و آن این است که "اگر میخواهی به چیزی خوب کنی، بد کن". در برنامه درسی پنهان، این مفهوم را داریم که اگر شما از هر مبحث دینی، اجتماعی و فرهنگی و... دفاع نادرستی کردید، درواقع حاشیه هایی درست می‎شود که آن بر می چربد و درواقع آن جمله معروفی که می‎گویند: "بقیه را رها کن و فلانی را بگیر" اینجا نمود دارد. دروازه بان ضعیفی که خودش هم نافهمیده، در به ثمر نشستن گل مؤثر بوده و مربی صدا می‎زند: "مارادونا را ولش کن و مراقب دروازه بان باش". ♦️نکتۀ مهم این است که اثر چیزی که در اثر خوب ساخته نشده باشد با آن چیزی که به قصد می‎خواهد کند، فرقی نمی کند و چه بسا بدتر هم باشد. بنابراین بد دفاع کردن چه بسا می تواند مؤثرتر از خوب حمله کردن باشد. 📌فارغ از تمام این موضوعات، کودکان ما، با دیدن چنین برنامه هایی، تا چه اندازه نسبت به انتخاب پوشش در آینده رغبت خواهند داشت؟! 👤دکتر سعیدی رضوانی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📛 دختران گروه ستاره هشتم از شهر امام هشتم با مربیگری پسری همسن و سال خودشان! ⚠️ چه شد که تلوزیون جمهوری اسلامی ایران به اینجا رسید؟!؟ 🍂🍁🌻🍁🍂 ❇️اسلام دین و تمدن غربی تمدن است و ما در عصر حاضر، در حیا و بی‌حیایی قرار داریم و اگر سردمداران فساد و شهوت‌رانی با مقوله حیا روبرو بودند، نمی‌توانستند به راحتی به اهداف و مقاصد خود دست پیدا کنند. ✍️سید محمدمحسن دعایی @umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سی‌وششمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "رمز موفقيت امربه‌معروف و نهی‎ازمنکر در حوزۀ حجاب (مورد: منطقۀ غرب مشهد مقدس)" 🌿🌿شرحی بر آسیب‌شناسی عدم گسترش امر به معروف در جامعه دینی و ارائه الگوی قابل اجراء و مؤثر🌿🌿 👤ارائه دهنده: آقای سید علی محدث، دانشجوی دکتری فقه و حقوق، مدیر حقوقی طلایه‎داران ستاد امربه‎معروف استان و مسئول منطقه ۲۵ طلایه‎داران مشهد ⏰ زمان: چهارشنبه 15 بهمن ماه ساعت 15:15 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. ✅ ضمناً به عرض می‌رساند، پژوهشکده مطالعات اسلامی، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پذیرای تعداد محدودی از علاقه‌مندان (با اطلاع قبلی) برای جلسه حضوری نیز، می‎باشد. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر @umefafgaraei
🔷 سهل انگاری در مواجهه منطقی با ، کار را به جایی رسانده که برخی گفته اند: "کاش همه گناهان، بی حجابی بود! بروید جلوی را بگیرید!" 📌 با چه ملاکی بدحجابی را گناهی کوچک شمرده اید؟!؟ 🔷 در شریعت اسلامی، ملاک‌هایی برای بزرگترین گناهان بیان شده که اختصاص به مصداق خاصی ندارد و وجود یکی از آنها در هر گناهی، آن را به تبدیل می‌کند. متأسفانه، بیشتر و بلکه تمامی این ملاک‌ها، در بد‌حجابی‌های امروز وجود دارد. ❇️ اما این ملاک‌ها کدامند: 1️⃣ کوچک شمردن گناه: بیشتر کسانی که مرتکب بد‌حجابی می‌شوند، آن را می‌شمارند و یا احیاناً گناه نمی‌دانند. 2️⃣ اصرار بر گناه: مرتکبان بد‌حجابی، اصرار دارند و رفتار آنان، حاکی از عدم پشیمانی آنهاست. 3️⃣ مداومت بر گناه: بی شک کسی که گناهی را یکبار مرتکب می‌شود با کسانی که آن گناه را دائماً مرتکب می‌شوند یکسان نیست. چگونه یک ، می‌تواند بپذیرد که یک گناه را برای ، لحظه به لحظه تکرار کند؟ 4️⃣ شاد شدن و افتخار به گناه: گاهی مشاهده می‌شود که بعضی افراد، نه تنها به بد‌حجابی خود خورسندند؛ که آن را مایه قرار داده اند و به تعبیر عامیانه، با آن "کلاس" می‌گذارند! 5️⃣ آشکار کردن گناه: قطعاً گناه کسی که در پنهان مرتکب کار زشتی می‌شود با آن کس که در مرتکب آن می‌شود یکسان نیست. ✍️ دکتر علیرضا عابدی سرآسیا، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد @umefafgaraei
🔰 معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران برگزار می کند: 🌺 وبینار روز جهانی حجاب به زبانهای بین المللی انگلیسی، عربی، اسپانیولی، ایتالیایی، آلمانی، پرتغالی و اردو ⏰ زمان: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ساعت: ۱۲:۳۰ 🎧 لینک حضور :👇👇👇 http://heyatonline.ir/heyat/2976 🌱🌹🌹🌹🌱 @umefafgaraei
❇️ اگر فرزند کودک و نوجوان را در معرض انواع در اجتماع قرار بدهیم، او را دچار بلوغ زودرس می‎کنیم. یعنی نوجوان قبل از به دست آوردن با خود، باید به مقابله با او بپردازد. ❇️ قبل از اینکه عقل به قدر کافی تقویت شود، باید بتواند انتخاب درستی بکند و بر خود غلبه کند؛ یعنی او را در یک قرار می‌دهیم که در اغلب موارد برنده معلوم است. ✅ به همین خاطر امروز ما، کافی بر ذهن خود ندارد، به وظیفه اصلی خود در این سنین که همان درس خواندن و علم آموزی است نمی‌پردازد. چون هم تمرکز از او گرفته شده و هم دوست دارد وقت خود را بر سیر کردن غریزه‌های حیوانی خود بگذارد، در حالی که این غرایز در واقع سیری‌ناپذیر هستند. 🍂🍃🌺🍃🍂 @umefafgaraei
🔰اندیشکده زن و خانواده برگزار میکند 🌺دوره آنلاین هدیه ای از جنس آگاهی 🌺 ✅ با محوریت پاسخ به چالش های حجاب 🎙 با حضور خانم دکتر طیبی 🗓 زمان: 14و ۱۵و ۱۶ بهمن، ساعت 16 الی 17 عصر ⏱ زمان ثبت نام: دهم تا چهاردهم بهمن 📌 ثبت نام از طریق لینک زیر 👇 https://b2n.ir/554915 🌿🌸🌸🌸🌿 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️شاید حتی کلمۀ برای برخی والدین ناملموس باشد! 💡اما بلوغ زودرس در فرزندان پسر و دختر، باعث بیش از حد نسبت به جنس مخالف و های روحی و جسمی احتمالی می گردد. 🔶همچنین بلوغ زودرس باعث بروز رفتار های غلط جنسی مانند: 💥خودارضائی 💥تماشای فیلمهای هرزه نگاری 💥فتیشیسم (شیء‌پرستی) 💥کنجکاوی نسبت به روابط والدین و... ⚠️⚠️لطفاً به هیچ عنوان، خود را با فرزندان تان نکنید؛ عبارتی که به کرات از برخی پدر و مادرها شنیده می‎شود این است که من در کودکی، درکی از مسائل جنسی نداشتم! یا تحریکی در من صورت نگرفت یا دچار بلوغ زودس نشدم و.... 📌به یاد داشته باشید که سطح هورمون های محرک جنسی در هر فردی است. ♨️همچنین هوش، و درک فرزندان این دهه با چند دهۀ قبل، قابل قیاس نیست. ️ ⚠️بنابراین پدران و مادران می بایست، در مقابل فرزندان، چه پسر و چه دختر، حدود لباس و روابط را رعایت نمایند. ️✅این موضوعات جدای از جهت دهی دینی، خاستگاه روانشناسی دارند. @umefafgaraei
❇️حمایت از محاکمه عاملان ولنگاری فضای مجازی 🍂با اینکه شاهد ازهم پاشیدگی خانواده ها و در بسیاری از خانواده ها هستیم... 🍂با اینکه از در فضای مجازی نگران هستیم... 🍂با اینکه می‎دانیم مطلوب ما در فضای مجازی است...🇮🇷 🍂اما بی تفاوت از کنارش میگذریم ... 🌿 برادر و خواهر دینی ️‼️ 👈 ما می‎توانیم ؛ اما در جهت مبارزه با ، برداریم. ✅ پس تا دیر نشده با تمام ظرفیت، این تکلیف را انجام دهیم و برای آن، تلاش مؤمنانه کنیم، تا به ۵۰ هزار حمایت برسد و به صحن علنی مجلس برود. 🌻اقدام از طریق لینک زیر در خبرگزاری فارس:👇 https://www.farsnews.ir/my/c/23860 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «من یک مادرم» 🌺من یک مادرم، مادری نگران آیندهٔ فرزندانش 🍃🍀🌺🍀🍃 🌺ویژه ولادت (س) و @umefafgaraei
7️⃣3️⃣ ✍️ می‎خواهیم مطالبی را با استدلال عقلی، در ارتباط با مزایای عفاف و ضررهای فساد جنسی ارائه کنیم، لطفاً فقط عنوان‎های (تیترها) مطالب را به‌گونه‎ای که دارای یک دسته‎بندی منظم باشد، ارائه دهید. 🔹مهلت ارسال پاسخ مسابقه شماره سی‌وهفت، دوشنبه 20 بهمن 🔹اعلام برندگان به قید قرعه و ارسال هدیه، چهارشنبه 22 بهمن 🔹برای شرکت در مسابقه هفتگی شکوه عفاف، کافی است پاسخ و مشخصات خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید. @umefafgaraei
✴️پوشش کارکردهای مختلفی دارد: 🔅کارکرد : 🔶اولین و ساده‌ترین چیزی که از "پوشش" به ذهن میرسد، کارکرد محافظتی آن در برابر سرما و گرما است. 🔅کارکرد : 🔶درواقع پوشش یکی از عوامل زیبایی است و به همین دلیل تقریباً در تمام مصنوعات بشری، پوشش نهایی وجود دارد. برای مثال؛ کتاب و جلد آن، یا ساختمان و نمای بیرونی آن و... 🔅کارکرد : 🔶لباس؛ حالات روحی، جایگاه اجتماعی و شغلی، جنسیت و گاهی نیز مذهب افراد را نشان میدهد. 🍀 هم کارکردی مانند پوشش دارد و جامه‌ای از بر انسان می‌پوشاند... 📚منبع: کتاب "پژوهشی در فرهنگ حیا"، فصل سوم ✍️مؤلف: عباس پسندیده @umefafgaraei
🔰 با موضوع «عفاف و حجاب و بنیان خانواده» 👤سخنران: مهوش کهریزی، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 📅زمان: 19 بهمن ماه از ساعت 10 الی 12 📜برای شرکت کنندگان 8 ساعت آموزشی لحاظ می‌شود. 🎧آدرس اتاق مجازی: http://vc3.kums.ac.ir/farhangi 🌱🌼🌱🌼🌱🌼🌱 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷همه افراد جامعه، یافتن راه‎حل برای مشکلات خود را ندارند؛ بنابراین وقتی جامعه ای با مشکلی درگیر می‎شود، ممکن است راه‎حلی را انتخاب کند که هزینه کمتری نسبت به فایده آن داشته باشد و این مسأله در هم صادق است. 🔷تشکیل خانواده، فرزندآوری و داشتن رابطه جنسی قانونی، یکی از هنجارهایی است که در طول تاریخ، در همه کشورها شکل گرفته و از حدود 60 سال پیش، مفهومی به نام مطرح شده است. 🔷در ، طرفین نسبت به یکدیگر تعهدات قانونی دارند؛ ولی در طرفین هیچ ثبت شده قانونی نسبت به هم ندارند و اگر یکی از آنها بدون هیچ مقدمه ای، قرار را فسخ کند، قابل رسیدگی و قانونی نیست. یعنی تنها توافقی که آنها دارند در مورد سهم اجاره مکان زندگی و هزینه های جاری است. 🔷ازدواج سفید نماد تضعیف نهاد در جامعه است و در ایران نیز، به دلیل تغییر عوامل متعدد در جامعه، ازدواج کارایی سابق خود را از دست داده و دیگر جوانان علاقه ای به ندارند و بر اساس تعهدات طرفین با هم بودن را تجربه می کنند؛ زیرا نیاز جنسی وجود دارد، ولی کمرنگ شده است. 🔷نیاز است که تمام قوای ، در یک هم اندیشی، درست را در جامعه تثبیت کنند و گرنه پیامد آن ازدواج هایی است که منجر به جدایی می شود و سپس باید به دنبال روشهای احقاق حقوق زن و مرد در طلاق باشد و یا روابطی که زیان آنها، بسی بیشتر از سود و منفعت شان است. 👤دکتر غلامرضا صدیق اورعی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد @umefafgaraei