eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🗣دروغ بزرگ: "پوشش در دنیا قانون ندارد!" @umefafgaraei
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 🌹همه می‏ آییم برای اقتدا به غیور و دلاورِ 🌹 21 تیر 1314: مشهد مقدس، مسجد گوهرشاد، آغوش علیه السلام 🌹می ‏آییم برای پیروی از رهبرمان و همه بیدارگران اقالیم قبله در طول تاریخ اسلام 🌹می ‏آییم برای احیایِ در مردان‎مان 🌹می ‏آییم برای احیایِ در زنان‎مان 🌹می ‏آییم برای دفاع از 🌹می ‏آییم برای اعتذار، برای التجاء، برای 🌹آری می‏ آییم برای رهبر مستضعفان عالم، مولایمان حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف 📅زمان: چهارشنبه 21 تیر 1402، ساعت 16:00 👈مشهد مقدس، میدان بسیج به سمت حرم مطهر ✍️ کارگروه عفافگرایی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انیمیشن پيامبر اسلام با مسيحيان نجران 🌹مباهله، نمایشگر جایگاه والای اهل بیت (ع) 🍃🌺🍃🌺🍃 🟣مباهَلَه، درخواست و نفرین الهی برای اثبات است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند. 🟠این واژه در اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، اسلام (ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد دادند و آنان پذیرفتند. ✅با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود از این کار کردند. 🟢واقعه مباهله در ۲۴ ذی‌الحجه سال نهم هجری روی داد و آیه ۶۱ سوره آل عمران به آن اشاره دارد. 🌺روز مباهله، روز جهانی اهل بیت بر شیعان عفافگرا خجسته باد. @umefafgaraei
عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی.pdf
1.07M
🎁 هدیه‌ی ویژه به مناسبت 📚 كتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی-اسلامی از منظر رهبر انقلاب 1⃣ فصل اول: عفت و حیا 2⃣ فصل دوم: روابط زن و مرد 3⃣ فصل سوم: حجاب و پوشش 4⃣ فصل چهارم: کشف حجاب و بی بندوباری 5⃣ فصل پنجم: روش برخورد با بی بندوباری ✍ به کوشش امیرحسین بانکی پور فرد 📜 انتشارات انقلاب اسلامی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥غرب عبرت ما نیست؟! 🗣قوه قضاییه، دولت، مجلس: شما واقعاً ندیدید و نشنیدید که چی گفت؟! ◼اگر زنان را دادید و بی حیایی رواج پیدا کرد، نابود می شود و همه جای ایران را می توانند کنند! ◼اسپانیا را یادتان نیست؟! اندلس را یادتان نیست؟! ⚠یعنی واقعاً نمی دانید اگر این بی حیایی و بی حجابی در جامعه رواج پیدا کند، چقدر آمار بالا می رود؟! چقدر بالا می رود؟ 📌غرب ما نیست؟! 🎙 @umefafgaraei
🔰چهارمین نشست در سال 1402 💬 با عنوان «هم ‎اندیشی در مورد هویت‎ بخشی به دانشجویان: (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» ⏰در تاریخ سه شنبه 20 تیر ساعت 17 🎧 بصورت وبینار و حضوری، با مشارکت جمعی از مدرسان و اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی دانشگاه و آموزش و پرورش، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی و اجتماعی، برگزار شد. 🟧دکتر محمود سعیدی در این نشست، به تبیین ضرورت برگزاری سلسله نشست های پرداختند و اذعان نمودند انشاالله تلاش میکنیم، با همراهی اعضای کارگروه، تا ایام اربعین، حداقل را در خصوص این مبحث، در روزهای چهارشنبه تشکیل دهیم تا بتوانیم به جمع بندی مطلوب برسیم. 🟩دکتر سعیدی رضوانی افزودند، در چند ترم گذشته (بعد از ایام کرونا)، در دانشگاه با مسائل خاصی مواجه شده ایم. یکی از موارد، (روابط بین دانشجویان) و حجاب و تاحدی زیر پا گذاشتن حرمتهای دینی (نظیر روزه خواری) و افزایش بی انگیزگی تحصیلی دانشجویان بوده است. به نظر میرسد برای مواجهه با نابهنجاری های مختلف، علاوه بر برخورد انضباطی، نیازمند کارهای مبنایی تری هستیم. براساس نظر برخی دوستان، مسئلۀ امروز، مسئلۀ نوعی ، از انواع مختلف آن، در قشر دانشجو است. تابستان امسال، فرصت خوبی است تا بتوانیم برنامه ریزی هایی برای این پیشبرد این امر، طراحی راهبردها و دینی، ملی و... در دانشجویان داشته باشیم. @umefafgaraei
👤دکتر فهیمه ریواده ای: ☘️مهم این است که ما غالباً خانمها را در موضوع مخاطب قرار می دهیم؛ اما بنده هنگامی که درسی دانش خانواده و جمعیت را تدریس میکنم، از زبان قرآن و بین رشته ای صحبت میکنم. خداوندی که زن و مرد را آفریده، وقتی میخواهد در سورۀ نور، درمورد حجاب صحبت کند، ابتدا مرد را مخاطب قرار می دهد و در آیه 31، به زنان می پردازد. ☘️فارغ از نظریه ها، برای انتقال مطالب به دانشجویان، اگر مخاطب را مردان قرار دهم، می گویم اگر بخواهم بی پرده صحبت کنم، رابطه جنسی دارد: آستانۀ تحریک جنسی، افزایش تحریک جنسی، لذت جنسی و خاموشی. وقتی آقایی (اعم از متأهل و مجرد)، اجازۀ چشم چرانی و برقراری هر سطحی از ارتباط با جنس مخالف را به خودش بدهد، از نگاه روانشناسی، این فرد مرحله اول رابطه جنسی، یعنی آستانۀ تحریک جنسی را افزایش میدهد. مرحله دوم با مرحله سوم نسبت عکس دارد. یعنی هرچه مرحله اول در فردی بالاتر رود، لذت جنسی را از خودش دور و دورتر میکند و لذت جنسی برای او پایینتر می آید. چون بنده کار مشاوره هم انجام میدهم؛ در جریانم که مردان متأهل بسیاری هستند که در روابط خود با همسرانشان دچار مشکل هستند. ☘️متأسفانه طرح خانواده پایدار که بصورت آزمایشی در مشهد انجام شد، نشان داد از هر 10 ، 7 مورد است و 5 یا 6 مورد آن، بدلیل مشکل در روابط جنسی با یکدیگر است؛ هرچند در عنوان موارد دیگری گفته میشود. بنابراین برخی پسران و مردان، به ضربه می زند. @umefafgaraei
👤دکتر سیدمصطفی فرع شیرازی: 🍃برای تأثیرگذرای روی مخاطب، حوزه های شناختی و هیجانی مطرح است و بارها در همین کارگروه بحث شده که باید حوزۀ را ملاک قرار دهیم یا ؟ در سالهای اخیر، جهاد تبیین هم مطرح شده که از مباحث معرفتی و نظری است. مخاطبان ما (دانش آموز، دانشجو، افراد بزرگسال) دچار یک شده اند. همه اقشار ما در سطح معرفتی، به حد قابل قبولی رسیده اند؛ به اینکه فلان رفتار بد است یا خوب. تریبونهای مذهبی هم همیشه فعال بوده اند. 🍃اما ای ایجاد شده که حتی دانشجویانی که رشته های تدین و تشرع دارند، اعمال نابهنجار را انجام میدهند. چراکه نپوشیدن یا کم پوشیدن حجاب و برای آن دختر دارد و درواقع افراد کار بیهوده انجام نمی دهند. اما اگر ما با آن دختر صحبت کنیم که این کار تو بد است و او را قانع هم بکنیم، باز هم ادامه میدهد؛ چون از کم حجابی لذت میبرد و همینطور یک پسر 20 ساله، با اینکه میداند روابط دوستی بد است، آن را ادامه میدهد. خیلی از دختران چادری هم درگیر دوستی با جنس مخالفند! اما چرا افراد با اینکه میدانند کار خوب و بد چیست، اما باز هم انجام میدهند؟ ما میدانیم غیبت، نگاه کردن به فلان تصاویر، ربا و... بد است، اما چرا انجام میدهیم؟ این تقابل مهم است و باید شاه کلید آن پیدا شود. 🍃جهاد تبیین بعد از اغتشاشات خیلی پررنگ بود؛ اما اینها تکراری شده و ما باید به دانش آموز بگوییم که لذتی که تو میخواهی ببری، قربانی کردن اهدف متعالی را ندارد و واقعاً اقناعش سخت است. @umefafgaraei
👤دکتر سیدعلی معینی: ☘️اینکه بچه ها نمیدانند چه هستند، مهم است. هجمه معارف غربی به افکار نوجوانان ما بشدت در حال افزایش است. اطلاعات دینی را تاحدی از رسانه و مدرسه و هیئت و... دریافت کرده اند، ولی با توجه به هجمه های معارف غربی، به لطف ائمه است که جامعه تاکنون توانسته مقاومت کند. ☘️زمانیکه ما میخواهیم تصمیمی را اتخاذ کنیم، چه عواملی بر تصمیم ما اثرگذار است و در این بین، کجاست؟ ضعفهایی جدی مطرح است. آیا معارف دینی نزد نوجوانان ما به اندازه ای هست که زندگی اش را سامان دهد؟ به نظر میرسد زبانی برای ارائه فطری دین نداریم. مثلاً اگر کسی بخواهد یک غذای خوشمزه یا ماشین شاسی بلند را برای کسی تعریف کند، برایش ادبیات تولید کردیم و دیگران را میتوانیم با هیجان و براحتی مشتاق کنیم که آن غذا را بچشند. حال این سؤال مطرح است که آیا چشیدنهای دینی ما در سطحی هست که لذتهای دینی را برای بچه ها تعریف کنیم؟ ☘️بچه های ما با چه دیندارانی مواجه میشوند؟ بخش عظیمی از دین را در ذهن نوجوانان، اطرافشان میسازند. بچه ها در تصمیمگیری هوشیارند. مثلاً میگوییم چرا بچه ها نماز نمیخوانند! برای اینکه میبیند فردی که نماز می خواند، هیچ آثاری، حسی، تفاوتی و... از آن نماز برایش نمیماند! به نظرم رقیبی برای غرب در این خصوص وجود ندارد. به لحاظ معارف غنی هستیم، اما در ارائه آن خیر. بنابراین یکی از کارهای قابل انجام برای رفع مشکلات، تناسب بخشی نیازهای امروزی و و استخراج دستورالعملها و است. @umefafgaraei
👤آقای سلطانعلی قادری: 🍃چون مباحث مربوط به علوم انسانی است، سیستمش دو دو تا چهار تا نیست. مباحث پیچیده است و باید از زوایای مختلف، بررسی شود. فراموش کردن انسان، با حل مسئله انسان متناقض است. و چگونگی صعود و سقوطش مهم است. بهترین مکتبی که تمام ابعاد انسان را بدرستی شناخته، اسلام است. جوان امروز گوشش از تعاریف پُر است و میخواهد ببیند. باید امروز را شناخت و دید از چه چیزهایی لذت می برد و ریشه هایش را هم شناخت. ، جنگ تغییر ذائقه هاست. جنگ خدا و شیطان است و آن را خدا طراحی کرده است. پنهان کردن فطرت در برخی روی داده است. 🍃در پاسخ به اینکه چرا افراد به آنچه میدانند عمل نمیکنند، باید گفت اول نمی خواهند و بعد نمی توانند. بزرگترین مشکلات ما است. اسلام سطوح مختلفی (در قرآن) دارد. مثلاً برخی نماز را قرائت میکنند نه اقامه. اسلام آوردن با ایمان آوردن متفاوت است. همچنین خداوند در اواخر عمر حضرت ابراهیم، به او امر کرد بگو اسلام آوردم. فاصله اندیشه و عمل هم مطرح است. 🍃باید مهندسی معکوس انجام شود. ما یک دیپلماسی و فعالیت میدانی می خواهیم. مردم، امروز بیشتر دنبال یک جریان منسجم هستند. ما منسجم نیستیم، اما حق با ماست و باید شبیه یک (درای اتاق فکر و پشت صحنه) عمل کنیم. تصاویری که میبینیم، در قلب ما هرج و مرج راه انداخته است. تمرکز غرب، بر (افسونگر) است؛ که بسیار هوشمند است و دور را نزدیک و نزدیک را دور و زشت را زیبا و زیبا را زشت معرفی میکند. @umefafgaraei
👤 آقای ابوبکر ثالیثو ☘️اخیراً از نیجریه برگشتم. آنجا مشاهده کردم که گروهی از نوجوانان مجموعه ای را با عناوین مختلف نظیر رسول اکرم، امیرالمؤمنین و... درست کردند و درحال رقابت با بقیه هستند و تلاش میکنند براساس قوانین آن مجموعه عمل کنند. افتخار هم میکنند که از این مجموعه هستند. در قبال این فعالیتهای داوطلبانه و کلاسهای آموزشی، هیچ هزینه ای نمیگیرند. این رفتارها براساس است. درواقع وقتی هویت ایجاد شد، این رفتارها بوجود آمد. در تبدیل اندیشه ها به اعمال و حکمت عملی، بعضی از زمینه ها و اعمال مورد توجه قرار میگیرد و برخی فراموش میشود. ☘️مثل کار کشاورز، که هم می افزاید و هم از بین می برد؛ تا هم محصول رشد کند و هم موانع مضر از بین برود؛ در مقام تربیت هم، برای همین کار را باید انجام داد. اما این مشکل را داریم که فقط به فکر اعطای دینی هستیم که فکری را به طرف منتقل کنیم؛ استدلال عقلی و یا فقط توجه به آخرت را داریم، ولی اثر دنیوی کار مورد نظر را بیان نمیکنیم. همچنین جنبه های برطرف کردنها هم خیلی کم صورت میگیرد. درواقع چگونگی مدیریت کردن برای وارد نشدن افکار بیگانه به ذهن و تأثیر نامطلوب نگذاشتن. ☘️مورد دیگر که از آن غفلت شده، بحث است که یکی از عوامل هدایت است. ما مطالبه گر هستیم؛ نگاه میکنیم که با انجام هر کار، بدست می آید، یا خیر؟ ما چه زمینه هایی را ایجاد کردیم تا نوجوان از انجام آن ببرد؟ البته فقط مشکل از مربی نیست، هم هست. مثل حجاب یا خواندن نماز. @umefafgaraei