eitaa logo
عقلانیت انقلاب اسلامی
1هزار دنبال‌کننده
558 عکس
183 ویدیو
53 فایل
انقلاب اسلامی به زعامت امام خمینی، محصول حکمت و عقلانیت اجتماعی متفکران انقلاب اسلامی است که نمونه‌ی آن کتاب‌های «اصول فلسفه و روش رئالیسم» علامه طباطبایی و شهید مطهری و «طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن» اثر آیت الله خامنه‌ای است. @Taha_121
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 برخورد با مرجفون ضرورت امروز جامعه است. ✔️ تعلل در برابر آنها بسیار خسارت بار خواهد بود. نمی‌دانم چرا هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس جلوی دروغ‌پراکنی‌ها و لجن‌پراکنی‌های برخی را نسبت به نظام و فرماندهان نظامی و دولت را در این شرایط حساس و ملتهب نمی‌گیرند. چرا چنین افراد بی‌ریشه و معرفی شده از سوی برخی جریان‌های تضادگرای در قم، همسو با رژیم صهیونیستی و تحلیل‌گران استکبار، به راحتی می‌توانند به شهدا، انقلاب، فرماندهان نظامی توهین کنند و مردم را به نظام و انقلاب و تصمیمات مسئولان بدبین کنند و جو ترس و دودلی و تردید را جامعه ایجاد می‌کنند و متأسفانه هیچ کس هم اعتراض نمی‌کند و جلوی این افراد گرفته نمی‌شود. اینها مصداق تام و تمام هستند. اگر جلوی این افراد گرفته نشود باید منتظر فتنه‌ی جدی از سوی این افراد باشیم که مردم را علیه انقلاب و نظام بر آشوبند. قبلاً عرض شد که خوارج بعد از تحمیل ابوموسی اشعری‌ها و شکست دادن جبهه اسلام و حاکم کردن دیگران، جامعه را به جنگ نهروان کشاندند. فتأمل رهبر انقلاب اسلامی یک ماه قبل فرمودند: در موضوع امنیت، حفظ امنیت روانی جامعه بسیار مهم است. ایجاد اضطراب، ترس و تردید در دل‌های مردم،‌ مردود است و قرآن در این زمینه صراحت دارد. یعنی کسانی که با تحلیل‌ها و تفسیرهای خود از وقایع در دل مردم اضطراب و ترس ایجاد می‌کنند. ۱۴۰۳/۸/۶ ┄══•ஜ📖ஜ•══┄ ❇️ https://eitaa.com/usul121/1769
📌این جرم است و باید دنبال شود رهبر انقلاب: خالی‌کردن دل مردم جرم است و باید دنبال شود. 🔸عده‌ای در داخل همتشان این است که دل مردم را خالی کنند؛ طوری وقایع را تصویر می‌کنند که مردم را بترسانند. در داخل نباید کسی این کار را بکند؛ 🔹اگر کسی در ، در جوری حرف بزند که معنایش این باشد که توی دل مردم را خالی کند، این جرم است و باید دنبال شود. ۲۱ آذر ۱۴۰۳ ┄══•ஜ📖ஜ•══┄ ❇️ https://eitaa.com/usul121/1770
🖌مستندات قانونی و مفاد قانونی مجازات به فرمایش امام خامنه ای در خصوص جرم بودن و لزوم برخورد با مرتکبان خالی کردن دل مردم در مقام ارایه تحلیل:* جرم ترساندن مردم و تشویش اذهان عمومی جرمی است که شخص با گفتار، رفتار و یا نوشتار به صراحت یا به تلویح وکنایه، سبب آشفتگی ذهنی جامعه گردد؛ چه آنچه نسبت داده شده مطابق با واقع باشد و یا آن که دروغ باشد. و فرقی هم نمی‌کند مرتکب این حرف را از طرف خودش بگوید یا اینکه بگوید این حرف را از کس دیگری شنیده است و منتشر می‌کند. البته برای تحقق جرم مذکور باید قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به عنوان سوء نیت خاص وجود داشته باشد. ماده ۶۹۸ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مقرر می‌کند: ✅️"هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله‌ی نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هر‌گونه اوراق چاپی یا خطی با امضاء یا بدون امضاء اکاذیبی را اظهار نماید یا با همان مقاصد اعمالی را بر‌خلاف حقیقت راسا یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی تصریحا یا تلویحا نسبت دهد؛ اعم از این که از طریق مزبور به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا نه، علاوه‌بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم شود." با توجه باینکه راه‌های نشر اکاذیب و تشویش اذهان عموم مردم، استفاده از رسانه‌ها شامل نوشتاری، صوتی، تصویری یا مجازی برای انتشار مطالب است. ✅️قانون مطبوعات که ناظر بر فعالیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی در کشور است، در ماده ۶ خود، نشریات را به جز موارد مشخص‌شده در قانون، در انتشار سایر مطالب آزاد دانسته است. ‌مثل: نشر مطالب الحادی و مخالف موازین اسلامی- اشاعه فحشاء و منکرات - ایجاد اختلاف ما بین اقشار جامعه، به ویژه از طریق طرح مسائل نژادی و قومی - اهانت به دین مبین اسلام و مقدسات آن و...یکی از این موارد که در بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات آمده، عبارت است از «پخش شایعات و مطالب خلاف واقع یا تحریف مطالب دیگران است. ✅️ ماده ٧۴۶ فصل جرایم رایانه‌ای قانون مجازات در این خصوص مقرر کرده است: "هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا رأسا یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد." ✅️ ماده 744 قانون مجازات اسلامی در فصل جرایم رایانه‌ای می‌گوید: «هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.» ✅️ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی: “هرکس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید، به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم می‌شود.” ✅️ماده 500 مکرر الحاقی 1399/10/24 نیز در باب القائات روانی و ذهنی می فرماید: 'هر کس در قالب فرقه، گروه، جمعیت یا مانند آن و استفاده از شیوه‌ های کنترل ذهن و القائات روانی در فضای واقعی یا مجازی مرتکب اقدامات زیر گردد، چنانچه رفتار وی مشمول حد نباشد، به حبس و جزای نقدی درجه پنج یا یکی از این دو مجازات و محرومیت از حقوق اجتماعی درجه پنج محکوم می ‌گردد. مجازات سردستگی فرقه یا گروه مزبور مطابق ماده130 (حداکثر مجازات) تعیین گردیده ✅️ماده 509 هم مقرر داشته در صورتیکه در زمان جنگ کسی مرتکب یکی از جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی موضوع این فصل شود به مجازات اشد همان جرم محکوم ‌می‌گردد. ✅️ماده ۵١٢ همان قانون نیز اغوا و تحریک مردم به قصد بر هم زدن امنیت کشور به جنگ و کشتار با یکدیگر را جرم انگاری نموده و مجازات ۵ سال حبس را برای مرتکب آن مقرر کرده است. ✍️بنابراین با توجه به آنچه که قانون مجازات اسلامی، قانون مطبوعات و فصل جرایم رایانه‌ای قانون مجازات اسلامی آمده است، هرگاه کسی با نوشته، اعلامیه، سخنرانی، صحبت کردن، انتشار مطالب مطبوعاتی، نوشتن در فضای مجازی یا به هر نحو دیگری اقدام به تحریف یا تحریک و تشویش و نشر اکاذیب به قصد ضرر رساندن به دیگری کند، از نظر قانون مجرم بوده و باید پاسخگوی رفتار خود باشد. همچنین اگر اعمال ارتکابی در زمان جنگ یا با باند و سردستگی باشد حداکثر مجازات را در پی خواهد داشت. ✍به نقل از کانال مکیال ┄══•ஜ📖ஜ•══┄ ❇️ https://eitaa.com/usul121/1773
عقلانیت انقلاب اسلامی
📌مطهری شناسی یادداشت یکی دوستان درباره سلسه جلسات مطهری شناسی⏏️ سلام علیکم استاد عرض ادب و تسلیت ا
📌یادداشت یکی از طلاب فاضل و محترم پیرامون جلسات و و برنامه ریزی تحصیلی سلام علیکم استاد. وقتتون بخیر. اصوات حضرتعالی رو گوش کردم و انقدر مفید بود که برای خیلی از دوستان و اعضای خانواده ارسال کردم و اونها هم به شدت تعریف کردند. خداوند شما رو حفظ کنه🤲. به عنوان شاگرد خیلی کوچک یک سوال دیگر هم داشتم از خدمتتون در راستای سوالات قبلی: حقیر الان سطح۲ هستم در مشهد، مدرسه ... و شاگرد ایشان هستم. راستش اساتید به ما خیلی فرمودن و میفرمایند که طلبه باید جامع باشه و مطالعات جامع در قرآن و حدیث و تاریخ و... هم در کنار علوم پایه داشته باشه. از طرفی الان ما که به فقه و اصول مشغولیم، هم از طرفی باید خودمون ضعف و کمبود فلسفه رو جبران کنیم چون در برنامه حوزه به صورت رسمی خیلی کم برنامه ریزی شده برای ما، از طرفی مطالعات جنبی در اندیشه متفکران اسلامی هم یک امر لازم هست، از طرفی خب اصل کار ما قرآن و حدیث هست که باید کار کنیم، و از طرفی هم بالاخره این فقه و اصول پایه‌ی فهم عمیق دین هست بنابه کلام اساتید. بماند که خیلی مسائل و علوم مثل کلام و تاریخ و اخلاق و غرب شناسی و مسائل جدیدی مثل علوم شناختی و هوش مصنوعی هم پیش روی حوزه و طلاب هست. درخواست حقیر این هست که حضرتعالی مرحمت کنید و راهنمایی کنید حقیر رو که چطور با توجه به اینکه فقه و اصول و همچنین فلسفه خوندن به صورت شخصی وقت زیادی میگیره از ما، هم جامع پرورش پیدا کنیم و هم علوم پایه ذبح نشه؟ واقعا در اولویت بندی این همه مساله، دچار سردرگمی شدم و هر چه تا الان گشتم نتونستم راه حل جمع مناسبی پیدا کنم متاسفانه.🙏 https://eitaa.com/usul121/1774
📌طرح نظام جامع اندیشه اسلامی راه میانبر جامع‌شدن (پاسخی به دغدغه طلاب و فضلای حوزه) 🔹یکی از دغدغه‌های درست طلاب و فضلای دوران جدید، دغدغه درست و صحیح جامعیت است. به این معنا که انسان بتواند یک طرح و نقشه جامع از معارف اسلامی داشته باشد و براساس آن به موضوعات عینی و امروزین بپردازد تا بتواند جامعه را در مسیر صحیح هدایت کند و در فرایند جامعه‌پردازی و تمدن سازی مشارکت داشته باشد. 🔸 این مهم جز از طریق دست‌یابی به و اطلاع گسترده از علوم و فنون جدید ممکن نیست. 🔹 از سوی دیگر روشن است که وقت انسان بسیار محدود و عمر آدمی بسیار کوتاه است و در عوض علوم بسیار گسترده و مباحث بسیار پیچیده است. لذا امکان دست‌یابی به جامعیت عملا محال و غیر ممکن است. پس چه باید کرد؟ همین موجب نگرانی‌های زیادی بین طلاب دغدغه‌مند شده است. 🔸به نظر می‌رسد تنها راه ممکن برای پاسخ به این دغدغه درست و نگرانی به‌جا، توجه به نظریه است. 🔹 در این نظریه، اثبات می‌شود که رسیدن به جامعیت امری ضروری و ممکن است و می‌توان با یک برنامه‌ریزی چندساله‌ی محدود، در کنار تحصیلات رسمی به جامعیت دست‌یافت. 🔸 راه جامعیت در کوتاه مدت، تسلط به آرا و اندیشه‌های حداقل یک متفکر و اندیشمند جامع است که در ادامه‌ی یک سنت طولانی و سلسله‌ای از استادان به تولید آثار علمی و معرفتی پرداخته است. این اتفاق مهم در گام‌های نخستین تحصیل و تحقیق، موجب می‌شود تا انسان دارای یک بنیاد فکری و دستگاه محاسباتی اولیه شود تا به عنوان یک فرد خلاق و فعال با شنیده‌ها و اندیشه‌ها مواجه شود و بر اساس آن به تحلیل و بررسی شنیده‌ها، مطالعات، یافته‌ها بپردازد. 🔹 برخلاف تلقی رایج که تسلط بر آرا و اندیشه‌های یک متفکر را مانع جامعیت و نوآوری می‌داند تنها راه نوآوری و اجتهاد در گام نخستین، به دست آوردن یک مبنای محکم فکری و چارچوب نظری و مفهومی واضح و مبرهنی است که پشتوانه حرکت علمی انسان شود و امکان مقایسه و ارزیابی اندیشه‌ها را فراهم کند و از این طریق بر شبکه معرفتی و نظام ذهنی خود بیافزاید. و الا بدون داشتن مبنا و چارچوب اولیه امکان مقایسه، سنجش و ارزیابی اندیشه‌ها وجود ندارد و انسان صرفا به انبار اطلاعات و مطالب پراکنده تبدیل می‌شود. 🔸با مطالعه دقیق زندگی عالمان و بزرگان اسلامی و متفکران معاصر انقلاب اسلامی، این نکته روشن می‌شود که یکی از رموز اصلی موفقیت این بزرگان و متفکران، تسلط به آثار و آرا یکی از استادان بزرگ خود بوده است و پس از آنکه در ادامه استاد صاحب یک مبنا و چارچوب فکری شد توانست به عرصه‌های نوپدید ورود پیدا کند و نظریه‌های جدید عرضه کند و حتی رأی استاد خود را هم نقد و اصلاح کند. 🔹 هدف نظریه ، دست‌یابی به محکمات و نظام فکری یک متفکر است تا از این طریق بتوان به روح و جوهره‌ی معارف اسلامی، ارتباطات میان مفاهیم و‌ گزاره‌ها و همچنین نظام‌واره حاکم بر آموزه‌های اسلامی را کشف کند. یعنی از میان اجزا و امور متکثر موجود در آثار و اندیشه‌ها، به عناصر مبنایی، معنا دهنده، جهت دهنده و نظام دهنده دست یافت و با درونی کردن آنها، زمینه را برای کسب ملکه اجتهاد در همه معارف اسلامی را فراهم کرد. 🔸 بنابراین، انس و مطالعه آثار و آرا متفکران و اندیشمندان بزرگ یک مقوله جنبی و حاشیه‌ای در تحصیل و پژوهش نیست بلکه باید برنامه‌ریزی تحصیلی قرار گیرد و سایر دروس به عنوان مکمل آن در نظر گرفته شود. ✍ سید مهدی موسوی (استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و طراح نظام جامع اندیشه اسلامی) ┄══•ஜ📖ஜ•══┄ ❇️ https://eitaa.com/usul121/1775
عقلانیت انقلاب اسلامی
📌 مطهری شناسی جلسۀ ۱ | شناخت اجمالی شهید مطهری 🎙سید مهدی موسوی قم: جامعه الزهرا ۱۳۹۷ ✓ شناخت تخصص‌
سلام استاد. روز پژوهش برش ما مبارک باشه💐 مباحث مطهری شناسیتون را دارم گوش میکنم فوق العاده است. سالها دنبال این نحو آشنایی با شهید مطهری بودم و از سیرهای مطالعاتی مرسوم خسته و ناامید. چرا که کتب استاد رو بیشتر به عنوان منابعی برای پاسخ به شبهات روز معرفی میکردند نه به عنوان آشنایی با نظام جامع اندیشه اسلامی (در واقع ماهی میدادن نه ماهیگیری)🙏 ┄══•ஜ📖ஜ•══┄ ❇️ https://eitaa.com/usul121/1776
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 حوادث طبیعی بر سر راه حرکت به سمت قله اگر این حوادث و موانع نبود باید تعجب کرد ... https://eitaa.com/usul121/1777
📌 تشکر از همه دوستان عزیزی که از مباحث این کانال استقبال می‌کنند و مطالبی از سر لطف ارسال می‌کنند بسیار سپاسگزارم. از دوستانی هم که فهرست مطالب کانال را تهیه و ارسال کردند تا دسترسی سایر عزیزان را تسهیل کند نیز متشکرم.
📌 سلسله جلسات مطهری شناسی 🎙استاد حجةالاسلام دکتر سید مهدی موسوی (استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و دکتری فلسفه علوم اجتماعی) ❇️ بخش اول | سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری https://eitaa.com/usul121/1020 ❇️ بخش دوم | جلسات صوتی مطهری شناسی 🔹جلسۀ ۱ | شناخت اجمالی شهید مطهری https://eitaa.com/usul121/1009 🔸جلسۀ ۲ | بررسی زمانهٔ شهید مطهری https://eitaa.com/usul121/1010 🔹جلسۀ ۳ | نظام فکری منظم و پاسخ به بحران‌های جامعه بر اساس آن https://eitaa.com/usul121/1011 🔸جلسۀ ۴ | نظام فکری https://eitaa.com/usul121/1012 🔹جلسۀ ۵| گزاره‌های بنیادین در نظام فکری https://eitaa.com/usul121/1013 🔹 جلسۀ ۶ | راه‌های کسب نظام فکری https://eitaa.com/usul121/1014 🔸جلسۀ ۷ | آثار استاد شهید https://eitaa.com/usul121/1015 🔹جلسۀ ۸ | سطح‌بندی آثار و اصول حاکم بر سیر مطالعاتی https://eitaa.com/usul121/1016 🔹 جلسۀ ۹ | مهارت‌های فراگیری و آموزش آثار https://eitaa.com/usul121/1017 🔸جلسۀ ۱۰ | نکات الزامی در سیر مطالعاتی https://eitaa.com/usul121/1018 ❇️ بخش سوم | روش مطالعه 🔹 تک جلسه | روش مطالعه آثار استاد مطهری https://eitaa.com/usul121/1023 🔸 تک جلسه | چگونه کتابهای عالمان مسلمان را مطالعه کنیم؟ https://eitaa.com/usul121/1632 🔹 تک جلسه | انقلاب‌ها چگونه شکست می‌خورند؟ (خطرات پیش‌روی انقلاب اسلامی از منظر شهید مطهری) https://eitaa.com/usul121/1084 ❇️ بخش چهارم | پرسش‌ها 🔹معرفی اجمالی کتاب داستان و راستان https://eitaa.com/usul121/1024 🔸آیا بی‌نیاز از سیر مطالعاتی هستیم؟ (نقد نگاه افراط و تفریط به سیر مطالعاتی) https://eitaa.com/usul121/1783 🔹 چرا برای یادگیری معارف دین مبین اسلام، بهتر است از مطالعهٔ آثار استاد شهید شروع کنیم؟ https://eitaa.com/usul121/921 🔸 آیا در فهم نصوص و معارف دینی، به متفکّران معاصر، همچون حضرت امام، علّامهٔ طباطبائی، شهید مطهّری و شهید صدر -قدّس‌الله‌أسرارهم- و... نیازمندیم؟ https://eitaa.com/usul121/922 🔹 آیا مطالعات شهید مطهری -قدس‌سره- در حوزهٔ شناخت فلسفهٔ غرب، صحیح بوده است؟ https://eitaa.com/usul121/923 🔸 آیا مطالعه و بررسی آثار شهید مطهری -قدس‌سره- که در زمینهٔ شناخت مارکسیسم و نقد آن می‌باشد، برای عصر ما، لازم و ضروری است؟ https://eitaa.com/usul121/924 🔹 ۴ سؤال مهم و تکراری در مورد شهید مطهری -قدس‌سره- https://eitaa.com/usul121/925 ❇️ بخش پنجم | سلسله جلسات شرح مختصر کتاب و در ۲۰ جلسه ۱۵ دقیقه‌ای https://eitaa.com/usul121/1027 ┄══•ஜ📖ஜ•══┄ ❇️ https://eitaa.com/usul121/1780
آیا ما بی‌نیاز از سیر مطالعاتی هستیم؟.mp3
8.69M
📌 آیا بی‌نیاز از سیر مطالعاتی هستیم؟ (نقد نگاه افراط و تفریط به سیر مطالعاتی) 🎙 سید مهدی موسوی ✔️ ✔️ ┄══•ஜ📖ஜ•══┄ ❇️ https://eitaa.com/usul121/1783
📌نقش آثار شهید مطهری در نظام فکری فخر عالم اسلام شهید سید حسن نصرالله 🎤 از شهید مطهری برایمان بگویید؟ 👤 : ▫️من بشخصه با شهید مطهری از نزدیک آشنا نبودم؛ زیرا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران نرفتم. من تحصیلاتم در نجف اشرف و لبنان بود. ایشان با فاصله کمی پس از پیروزی انقلاب شهید شد و من بعدها و بعد از شهادت مطهری و چمران به ایران رفتم. ▫️ما به عنوان یک مسلمان لبنانی، شهید مطهری را از طریق کتاب‌هایش می‌شناسیم و آنچه نوشته است. بیش‌ترِ کتاب‌های مطهری به عربی ترجمه شده و ما از طریق آثارشان ایشان را شناخته‌ایم. ▫️بعد از اینکه زبان فارسی را یاد گرفتم، برگشتم کتاب‌هایش را به فارسی خواندم؛زیرا در لغات اصلی و مبدأ که فارسی بود، نوعی روحیه و عطر خاصی در آثار ایشان استشمام می‌کردم. ▫️مترجم می‌تواند واژه به واژه معنی و به صورت تحت اللفظی معنای واژه را منتقل کند؛ اما وقتی خودتان کتابی را به زبان مادری بخوانید، مزه و طعم به خصوصی را می‌توانید از آن استشمام کنید. ▫️تحصیل‌کرده‌های لبنانی از طریق ترجمه‌ها با آثار شهید مطهری آشنا شدند؛ اما روی‌آوری من و بسیاری از برادران به کتاب‌های مطهری به خاطر آن بود که امام خمینی تاکید بر خواندن کتاب‌های مرحوم مطهری داشتند و آن را سفارش می‌کردند. 🎤 در همان دیدارتان در سال ۱۹۸۲ با امام؟ ▫️نخیر. ما تاکیدات مبنی بر مطالعۀ کتاب‌های شهید مطهری را در سخنرانی‌های عمومی امام شنیدیم؛ نه در آن دیدار شخصی که با ایشان داشتم. ▫️شاید بتوانم بگویم تاثیرگذارترین اشخاصی که در من و جهان تشیع تاثیر گذاشتند، دو محقق بزرگ شهید و بودند؛ همچنان که زیرساخت‌های عقیدتی و ایدئولوژیک یک مسلمانِ رزمنده و پژوهش‌گر دینی را این دو بزرگوار برای ما ترسیم کردند که حالا مورد استفادۀ انسان‌های مومن و مجاهد است. ┄══•ஜ📖ஜ•══┄ ❇️ https://eitaa.com/usul121/1784
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا