eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
589 دنبال‌کننده
378 عکس
165 ویدیو
409 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
GoftogoElmi-14021220-Moassese-Thaqalain_IR.mp3
40.81M
بررسی میزان و نحوه تأثیر در فرایند استنباط ارائه دهنده : استاد ناقد: استاد سید مصطفی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰📮@vajeazeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نکته بسیار مهم فقهی 💯پیشنهاد می‌کنم حتما مشاهده بفرمایید 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
🏷 تحلیل ازنظر و ﷼ملاصدرا در پرتو آیات و روایات 📝 استادیار گروه مجتمع و العالمیه چکیده مسئله و آن از دیرباز یکی از بحث‌های مهم بوده که فیلسوفان نظر‌های خود را همواره ابراز کرده‌اند و ادله خویش را ارائه داده‌اند. در مقاله حاضر، نویسنده تجرد نفس را ازمنظر ابن‌سینا و ملاصدرا و مقایسه آن با آیات و روایات بررسی کرده است. روش تحقیق، کتابخانه‌ای و توصیفی ـ تحلیلی است. هدف از تحقیق این است که نشان دهیم در این موضوع عقل و وحی هم‌داستان‌اند. البته در برخی مسائل همچون نحوه تجرد نفس، میان ابن‌سینا و ملاصدرا اختلاف نظر وجود دارد. اختلاف مذکور از این امر ناشی شده است که آیا نفس است یا . عمده ادله ملاصدرا ـ یازده دلیل که در أسفار ذکر شده ـ از و فخر رازی گرفته شده است. در جستار پیش رو، به دو دلیل ملاصدرا که اشکال کمتری دارد، خواهیم پرداخت. درپایان روشن می‌شود که آیات و روایات با بیان‌های مختلف حاکی از تجرد نفس است، هرچند با نظر ملاصدرا همخوانی بیشتری دارد تا نظر ابن‌سینا." http://hvh.journals.miu.ac.ir/article_9002_a867cafdc917898a24777c7f3440c445.pdf 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰📮@vajeazeh
-1661395200_1821747308.mp3
37.56M
🔖 الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان استاد محمد حسن جلسه چهارم 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📌مخاطب شناسی و انواع آن 📌آیا تربیت باید شخصی سازی شود؟ 📌 دو نوع سلوک شخصی سازی شده : تربیتی که نقطه شروع آن تقواست و به مراتب بالایی از کمال منجر می‌شود ( جریان خاص الخاص ) تربیت که نقطه شروع آن تقوا نیست اما به تقوا منجر می‌شود 📌نظر استاد در سیر از مرحله فضای عمومی به مرحله‌ی تقوا : نسخه‌ی تربیتی واحد برای عموم افراد 📌تمرکز بر نقاط مشترک و اصلی _ فعال‌سازی ابزارهای شناخت وضعیت خاص در خود مخاطب، بدون نیاز به مربی 📌تنوع بسیار بالای روحی افراد منجر به سخت شدن شناخت افراد می‌شود؛ دلیل اصلی کارایی کم شخصی سازی تربیت 📌چگونگی فعال‌سازی عقربه‌ی دل ؛ مهمترین رکن در تربیت 📌فرآیند شخصی سازی در سلوک عرفانی چگونه است ؟ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
hermeneutics-3.mp3
18.53M
هرمنوتیک و زبان قرآن 🎙دکتر مجتبی رستمی‌کیا جلسه سوم دکتری تفسیر تطبیقی المصطفی 24 اسفند ▫️هرمنوتیک کلاسیک و رمانتیک ————- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@vajeazeh
hermeneutics-4.mp3
13.95M
هرمنوتیک و زبان قرآن 🎙دکتر مجتبی رستمی‌کیا جلسه چهارم دکتری تفسیر تطبیقی المصطفی 24 اسفند ▫️هرمنوتیک کلاسیک و رمانتیک ◽️نهضت اصلاحگری لوتر و هرمنوتیک ◽️چرا باید هرمنوتیک کار کرد؟ آیا فایده ای برای مطالعات قرآنی دارد؟ ◽️تفکیک در مطالعات قرآن ————- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd 〰〰〰〰〰〰〰〰〰📮@vajeazeh
پروفسور محمد لگنهاوزن -اندیشکده مقصد.mp3
35.05M
تحولات فکری و فلسفی جهان، رو به کدامین سو دارد؟ پروفسور محمد @legenhausen_ir ✍بسیار قابل استفاده 〰〰〰〰〰〰〰〰〰📮@vajeazeh
استاد مبلغی ۲۲ اسفند.m4a
14.28M
🎧 دریافت صوت «هشت گام اجتهادی» (جلسه اول) 🎙ارائه: استاد احمد 🗓 تهران، حوزه علمیه بقیة الله (عج)، ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ 🆔 https://eitaa.com/ijtihad 〰〰〰〰〰〰〰〰〰📮@vajeazeh
شرح اصول الكافي ج1 - الملا صدرا.pdf
38.23M
شرح اصول الکافی صدر المتالهین محمدبن ابراهیم الشیرازی المجلد الاول مع تعلیقات للمولی علی نوری عنی بتصحیحه محمد خواجوی موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی متن عربی شرح https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3 〰〰〰〰〰〰〰〰〰📮@vajeazeh
شرح اصول الكافي ج2 - الملا صدرا.pdf
37.37M
شرح اصول الکافی صدر المتالهین محمدبن ابراهیم الشیرازی المجلد الثانی مع تعلیقات للمولی علی نوری عنی بتصحیحه محمد خواجوی موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی متن عربی شرح https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3 〰〰〰〰〰〰〰〰〰📮@vajeazeh
شرح اصول الكافي ج3 - الملا صدرا.pdf
19.45M
شرح اصول الکافی صدر المتالهین محمدبن ابراهیم الشیرازی المجلد الثالث مع تعلیقات للمولی علی نوری عنی بتصحیحه محمد خواجوی موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی متن عربی شرح https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3 〰〰〰〰〰〰〰〰〰📮@vajeazeh
شرح اصول الكافي ج4 - الملا صدرا.pdf
22.65M
شرح اصول الکافی صدر المتالهین محمدبن ابراهیم الشیرازی المجلد الرابع مع تعلیقات للمولی علی نوری عنی بتصحیحه محمد خواجوی موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی متن عربی شرح https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3 〰〰〰〰〰〰〰〰〰📮@vajeazeh
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
با عرض تبریک عید نوروز خدمت همه‌ی اعضای محترم کانال انشالله که سال خوب و با برکتی داشته باشید همراه با تندرستی و شادکامی
دوگانه (سلام الله تعالی علیها) و در سیره نگاری نبوی انگاره عایشه باکره و سیاست در نقد تاریخی ✍️ از جمله مشهورات مقبول در سیره نگاری رسول خدا ( ص ) توسط جریان های غیر امامیه تلاش جدی بر باکره نشان دادن و تقلیل سن عایشه هنگام ازداوج با آن حضرت است. در سویه مقابل این جریان ها هر دو امتیاز مذکور را از خدیجه (س) نفی و تلاش می کنند او را زنی میان سال به تصویر کشیده که فرزندانی نیز از همسران پیشین خود داشت و بدین سان دوگانه تقابل فضایل زنانه خدیجه – عایشه در میراث مسلمین پدید آمد و در تصویر این دو بانو نقش جدی را در اذهان ایفا نمود. امتداد تاریخی این دوگانه تا دوره معاصر ادامه دارد ولی با نقد تاریخی برخی از خاورشناسان در نشان دادن سرچشمه های این دوگانه اثبات گردید که انگاره باکرگی عایشه و سن اندک وی در ازدواج با رسول خدا (ص) از زمینه سیاسی در پدیداری و تثبیت برخوردار است که متون آن را باید در پرتو اندیشه سیاسی خلافت عباسیان تاریخ گذاری و تحلیل نمود. از نگاه دکتر دنیس اسپیلبرگ کم‌سن جلوه دادن عایشه هنگام ازدواج در منابع برای تأکید بر باکره بودن وی صورت گرفته‌است زیرا این باکره بودن دارای اهمیت زیادی برای حکومت خلفای عباسی بوده تا به وسیله آن مقام عایشه را بالابرده و تأییدی برای نقطه‌نظرشان در قضیه جانشینی محمد (ص) باشد. D. A. Spellberg, Politics, Gender, and the Islamic Past: the Legacy of A'isha bint Abi Bakr, Columbia University Press, 1994, p. 40 انگاره باکرگی عایشه که در اندیشه سلفیان معاصر از اصالت و اعتباری کهن برخوردار است در مقابل با این نقدها در مقام پاسخ درآمده و در آثاری تلاش نمودند با روش های سنّتی و کاملاً ایدئولوژیک اعتبار این انگاره را بازخوانی کنند. الف) السنا الوهاج في سنة عائشة عند الزواج : فهد الغفیلی ب) دفع شبهات الطاعنين عن-حديث زواج النبي من عائشة وهي بنت تسع سنين : محمد سید احمد شحاته. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰📮@vajeazeh
📣 پس از پایان فصل اول درسگفتار عدالت اجتماعی با ارائه استاد احمد واعظی، اکنون صوت های این درسگفتار در دسترس قرار گرفته است؛ جلسه اول؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei01 جلسه دوم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei02 جلسه سوم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei03 جلسه چهارم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei04 جلسه پنجم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei05 جلسه ششم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei06 جلسه هفتم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei07 جلسه هشتم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei08 جلسه نهم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei09 جلسه دهم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei10 جلسه یازدهم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei11 جلسه دوازدهم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei12 جلسه سیزدهم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei13 جلسه چهاردهم؛ http://dte.bz/Edalat_Ejtemaei14 ✍ این درسگفتار در چهارده جلسه به همت گروه مطالعات عدالت اجتماعیِ پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پاییز و زمستان ۱۴۰۲ برگزار شد. ان‌شاءالله فصل دوم بزودی برگزار خواهد شد. 🟩با تشکر از؛ 🔸مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔸روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ 🔸اداره پژوهش پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی 🔸و تشکر ویژه از حجت الاسلام و المسلمین استاد احمد واعظی ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir ➖➖➖➖➖ 🗳@vajeazeh
🚨 📙 🖋 📚در برخی جوامع دینی شیعه، روایاتی وجود دارد که به گمان عده‌ای، این روایات مؤمنان را از هرگونه و در بازداشته و آن‌ها را به و امر کرده است. در این صورت تکلیف و قوانین دین مبین ، و و و روابط داخلی و خارجی و... چه می‌شود؟ 📖 ‍م‍د_ن‍ق‍وی در کتاب «عصر غیبت؛ عصر قیام یا سکوت؟!» کتاب جامع و مستقلی در بررسی و تحلیل روایت‌های منع از قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت نوشته است که دربارۀ مستندات در عصر غیبت است و در آن جایگاه فقهی و در عصر غیبت را بررسی کرده است. @ketabejamkaran ➖➖➖➖➖ 🗳@vajeazeh
📿 دین دان؛ ربات هوشمند پاسخگویی سوالات شرعی کاری از مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و آزمایشگاه نرم افزارهای هوشمند دانشگاه قم https://dindan.ssl.qom.ac.ir/ ➖➖➖➖➖ 🗳@hoomas
استاد محمد حسن تا جلسه ۸۸ بارگزاری شده... لینک مدرسه مجازی در آپارات : https://www.aparat.com/Madresemajazii ➖➖➖➖➖ 🗳@vajeazeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا