چکیده مقالات.pdf
1.21M
فایل پیوست
🎙 درس #روش_مقاله_نویسی
👤 دکتر مجتبی رستمی کیا
📅 تاریخ: 1401/09/15
جلسه چهارم
مدرسه مصباح الهدی
در این فایل می بینید:
🔸 کار کارگاهی بر مجموعه ای از مقالات تربیتی
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
161010_001[1].mp3
12.83M
درس #روش_مقاله_نویسی
👤 دکتر مجتبی رستمی کیا
📅 تاریخ: 1401/09/28
جلسه ششم
مدرسه مصباح الهدی
در این فایل می شنوید :
🔸 تکنیک مبانی در تکثیر مسائل
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
161003_001[1].mp3
12.75M
درس #روش_مقاله_نویسی
👤 دکتر مجتبی رستمی کیا
📅 تاریخ: 1401/09/21
جلسه پنجم
مدرسه مصباح الهدی
در این فایل می شنوید:
🔸 تکنیک مبانی در تکثیر مسائل
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
161024_001[1].mp3
11.26M
درس #روش_مقاله_نویسی
👤 دکتر مجتبی رستمی کیا
📅 تاریخ: 1401/10/13
جلسه هفتم
مدرسه مصباح الهدی
در این فایل می شنوید :
🔸 تکنیک رصد وضعیت موجود
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐
161031_001[1].mp3
11.82M
درس #روش_مقاله_نویسی
👤 دکتر مجتبی رستمی کیا
📅 تاریخ: 1401/10/20
جلسه هشتم
مدرسه مصباح الهدی
در این فایل می شنوید:
🔸 روش صورتبندی مقاله
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
161121_001[1].mp3
11.1M
درس #روش_مقاله_نویسی
👤 دکتر مجتبی رستمی کیا
📅 تاریخ: 1401/11/11
جلسه نهم
مدرسه مصباح الهدی
در این فایل می شنوید:
🔸 روش استقرایی/ روش قیاسی/ روش تمثیلی
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
161128_001[1].mp3
13.74M
درس #روش_مقاله_نویسی
👤 دکتر مجتبی رستمی کیا
📅 تاریخ: 1401/11/18
جلسه دهم
مدرسه مصباح الهدی
در این فایل می شنوید:
🔸 اخلاق حرفه ای پژوهشگری
🔸 نحوه شرکت در همایش های معتبر
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
161205_001[1].mp3
11.86M
درس #روش_مقاله_نویسی
👤 دکتر مجتبی رستمی کیا
📅 تاریخ: 1401/11/25
جلسه یازدهم
مدرسه مصباح الهدی
در این فایل می شنوید:
🔸 روش صحیح پاراگراف نویسی
🔸 آشنایی با خطوط کلی مقاله پنج پاراگرافی
📎 در این جلسه بخاطر سوال انحرافی دوستان 😊حدودا یک ربع در مورد روش شناسی دکتر شریعتی و چپ اسلامی توضیحاتی دادم
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
methodology12.mp3
11.49M
درس #روش_مقاله_نویسی
👤 دکتر مجتبی رستمی کیا
📅 تاریخ: 1401/12/02
جلسه دوازدهم ( جلسه آخر)
مدرسه مصباح الهدی
در این فایل می شنوید:
🔸 جمع بندی قسمت های مقاله
روش نوشتن یک چکیده حرفه ای
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
یکی از قویترین استدلالها در اثبات وجود خداوند #برهان_علیت است.
برهان علیت میگوید: هر ممکن الوجودی نیازمند به #علت است...وخداوند علت تامه ممکنات است.
البته این #برهان را برخی اشتباه تقریر کرده ومیگویند: هر موجودی نیازمند به خالق است. آیا خدا، موجود نیست؟ قاعدتا هست...پیشتر گفتیم...هرموجودی نیازمند خالق است...براین اساس خداوند هم به عنوان یک موجود، نیازمند خالق است...اگر خدا خالق ندارد ومیتواند از قانون علیت مستثنی باشد پس سایرموجودات هم میتوانند مستثنی باشند.
درحالی که اگر قانون علیت، به نحو صحیح تقریر وبیان شود، اِشکال فوق مطرح نمیشود.
واما بیان دقیق قانون علیت این است که:
هر ممکنالوجودی نیازمند به علت، موجِد وخالق میباشد.نه این هر موجودی نیازمند به علت است.
توضیح آنکه: #ممکن_الوجود موجودی است که #وجود و #عدم برایش ضرورت ندارد، به تعبیری وجود وعدم در تعریفش اخذ نشده وذاتی آن نیست. در تعریف انسان میگوییم:
جسمِ جوهری نامی حیوانِ ناطق
در این تعریف وجود وعدم جزء مقومات وذاتیات تعریف انسان نیست، این بدان معنا است که وجود وعدم جزء ذاتیات واجزاء تشکیل دهنده ماهیت بشر نمیباشد. لذا چنین ماهیتی بین وجود وعدم سرگردان است. به خودی خود، نه ضرورتی بروجودش است ونه ضرورتی برعدمش. این حالت را #امکان میگویند وچنین موجودی را ممکن الوجود میخوانند.
حال اگر ممکن الوجودی، موجود شود وبوجود آید، نشانه آن است که کسی او را به سمت وجود حرکت داده، زیرا خودش به تنهایی حائز وجود نیست پس به تنهایی نمیتواند موجود شود. آیا تصور صندلی که در ذهن من است به تنهایی وخودبخود میتواند از ذهن من خارج شود وموجود بشود؟ قاعدتا خیر...پس هیچ ممکن الوجودی نمیتواند به تنهایی موجود شود. لذا هرگاه ممکنی را موجود دیدیم بدان معناست که علت ایجاد کننده داشته که وجود رابه او افاضه کرده است.
علت یک ممکن الوجود، یا خودش ممکن الوجود است یا ممکن نیست.
اگر ممکن باشد، آن علت هم برای وجودش نیاز به علت دیگر داشته واین سلسله (وابستگی ممکن فعلی به علت مقدم) ادامه پیدا میکند... #تسلسل ( وجود یک سلسله بهم وابسته که ابتدا ومبدا ندارند) عقلا محال است...این سلسله باید مبدائی داشته باشد، آن مبدا نباید یک موجود ممکن الوجود باشد، چون دوباره نیاز به موجِد وعلت پیدا میکنند وتسلسل ادامه مییابد، آن مبدا باید #واجب_الوجود باشد، یعنی وجود ذاتی اوباشد وازکسی به عاریت نگرفته باشد.موجودی که وجود ذاتیش است در موجود بودنش به علت مقدمی متکی نیست، خداوند میباشد.
پس هر ممکن الوجودی برای رهایی از سرگردانی بین وجود وعدم نیاز به علت دارد، خداوند ممکن الوجود نیست بلکه واجب الوجود است، یعنی بین وجود وعدم سرگردان نیست، پس نیازمند به علت وخالق دیگری ندارد.
#محسن_بهرامی
┅┅┅┅──✺──•⊰➺
🔸فلسفه نظری
⌜@falsafeh_nazari⌟
✍🏻 #متن_از_بزرگان | یک وجب بیا...
👤 آیةالله حاج شیخ محمّد بهاری قدّس سرّه
در هر مرتبه که هستی، آن نیم رمق که داری، آنقدر را که به سهولت می توانی به عمل آوری.
اگر در آن مسامحه نکردی آن را به جا آوردی، یک چنین هم بر قوّت تو می افزاید بلکه زیاده؛ زیرا که فرمود: تو یک وجَب بیا، من یک ذراع.
و اگر نه، مسامحه کردی، آن مقدار قوّتت هم در معرض زوال است.
📚 «تذکرة المتّقین» ص۱۱
@vajeazeh
هدایت شده از المرسلات
نوآوری های فلسفی علامه طباطبایی (13.12.1401)..mp3
45.93M
🔊#فلسفه| نشست علمی با موضوع «نوآوری های فلسفی علامه طباطبایی»
🎙استاد علی فرحانی
💢استاد در این جلسه ضمن اشاره به تاریخ فلسفه و بزرگان فلسفه مشاء و اشراق و صدرائی، نکاتی را در مورد فلسفه نوصدرائی و مبدأ تکون آن بیان کرده و بیان فرمودند برخی از بزرگان قائل اند که علامه طباطبایی موسس مکتب نوصدرائی است یعنی موسس یک مکتب جدید در فلسفه است.
💢استاد معظم در این جلسه، نوآوری های علامه طباطبایی را در دو جنبه #شیوه_و_متد_فلسفی و #محتوای_فلسفی مطرح کردند و در ناحیه نوآوری های محتوای در فلسفه نشان دادند که علامه یک سنخ نوآوری مبتنی بر مبانی حکمت صدرا و یک سنخ نوآوری های بنیادین در فلسفه دارند.
💢استاد در این جلسه نقطه شروع فلسفه و نقطه پایان فلسفه از نگاه علامه را توضیح فرمودند و جایگاه علم حصولی در سیستم فلسفی علامه تبیین کردند و با اشاره به تفکیک حیث تبویب مسائل فلسفی از محتوای فلسفی، اهمیت رعایت سیر ریاضی در ادراکات را از منظر علامه بیان کردند. حتما #بشنوید.
📚نشست علمی (مؤسسه اندیشه اسلامی معاصر) 13/12/1401
#در_محضر_علامه_طباطبایی
#پای_درس_استاد_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
44.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#فلسفه| مرحوم علامه طباطبایی در حاشیه اسفار مطالب ملاصدرا را منظم کرده و از این طریق نوآوری هایی بر اساس مبانی صدرا دارند/ اشکال حکیم جلوه به اسفار ملاصدرا و دو پاسخ از زبان آیت الله جوادی به اشکال ایشان
🎙استاد علی فرحانی
⭕️گزیده نشست علمی. 13/12/1401 #حتما_ببینید
#فلسفه
#در_محضر_علامه_طباطبایی
#پای_درس_استاد_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
movafaqat.mp3
22.2M
🔸 نشست علمی موافقت معنایی
🔰 صوت نشست
🎙 با حضور:
#علیرضا_قائمی_نیا
#عبدالهادی_مسعودی
#محمدعلی_مهدوی_راد
#علی_راد
⏰ سه شنبه 23 اسفندماه1401، ساعت 19
👈 به ما بپیوندید
🆔 @FalsafeDin_ir
TAFSIR_517_Anam-a-100-103_14011224.mp3
23.57M
#تفسیر #قرآن
#مجمع_البیان #سوره_انعام
#مجمع_البیان_جلد۴
✅ فایل صوتی درس تفسیر مجمع البیان استاد عابدی
جلسه 517
(چهارشنبه 24-12-1401)
✳️ تفسیر سوره انعام
💠 ادامه بررسی آیه شریفه 100 و 101 سوره انعام
وَجَعَلُوا لِلَّهِ شُرَكَاءَ الْجِنَّ وَخَلَقَهُمْ وَخَرَقُوا لَهُ بَنِينَ وَبَنَاتٍ بِغَيْرِ عِلْمٍ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يَصِفُونَ﴿۱۰۰﴾ بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ أَنَّى يَكُونُ لَهُ وَلَدٌ وَلَمْ تَكُنْ لَهُ صَاحِبَةٌ وَخَلَقَ كُلَّ شَيْءٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ﴿۱۰۱﴾
💠 بررسی لغات، اعراب و معنای آیه شریفه 102 و 103 سوره انعام
ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوهُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ﴿۱۰۲﴾ لَا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ﴿۱۰۳﴾
🔸صحبت های استاد عابدی در انتهای جلسه امروز
🔹 زیاد خواندن قرآن
🔹علامه طباطبایی(ره) و تفسیر المیزان
🔹مطرح کردن بحث های اخلاقی و مشکلات خانوادگی در منبرها
🌐https://lessons.ahmadabedi.com/?p=6811
_____________________________
سایت:
🌐https://ahmadabedi.com
کانال عمومی:
🆔 @ahmad_aabedi
کانال درسی:
🆔 @ahmad_abedi2
بازنشر تدریس مختصر کتاب فلسفه سیاست براساس فصل ششم کتاب بنیادی ترین اندیشه ها توسط استاد محترم حجة الاسلام دکتر مهدی امیدی نقلبری
🎬پیوندهای آپارات جلسات
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
جلسه یازدهم
جلسه دوازدهم
جلسه سیزدهم
جلسه چهاردهم
جلسه پانزدهم
جلسه شانزدهم
جلسه هفدهم
جلسه هجدهم
#مصباح #طرح_ولایت #بنیادی_ترین_اندیشه_ها #فلسفه_سیاست #مهدی_امیدی_نقلبری
@sajjadmirzaei_ir
#سجاد_میرزائی
🔻 در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان؛
📲از نرمافزار همراه "نورالجنان" رونمایی شد
نرمافزار "نورالجنان" نسخه همراه، از جدیدترین محصولات مرکز نور با موضوع دعا و زیارت است.
📎 دریافت نرم افزار
@vajeazeh
01-AkhlaghTohidi-128K.mp3
47.55M
مبانی اخلاق توحیدی1
تعریف اخلاق
راه های اصلاح اخلاق
@vajeazeh
02-AkhlaghTohidi1-28K.mp3
44.97M
مبانی اخلاق توحیدی2
تفاوت اخلاق توحیدی با مکاتب اخلاقی دیگر:
تفاوت در اهداف
تفاوت در روش
تفاوت در برنامه
@vajeazeh
03-4AkhlaghTohidi-128K.mp3
44.08M
مبانی اخلاق توحیدی3
ارتباط توکل و اعتماد به نفس
محبت به خدا
@vajeazeh
04-AkhlaghTohidi-128K.mp3
46.41M
مبانی اخلاق توحیدی4
سه راه تحصیل محبت الهی
یادآوری نعم الهی
تقوی و نورانیت قلب
یاد محبوب و یاد محبت محبوب. دوام ذکر
@vajeazeh
05-AkhlaghTohidi-128K.mp3
41.27M
مبانی اخلاق توحیدی5
عزت و کرامت و اعتماد به نفس
@vajeazeh
07-AkhlaghTohidi-128K.mp3
41.89M
مبانی اخلاق توحیدی7
نقد اخلاق ارسطویی
کتاب کشف الغطاء
@vajeazeh
08-AkhlaghTohidi-128K.mp3
49.64M
مبانی اخلاق توحیدی8
معیار بایدها و نبایدها
روش تولید علم اخلاق
@vajeazeh
👆سلسله جلسات با عنوان مبانی اخلاق توحیدی
#مبانی_اخلاق_توحیدی
هشت جلسه
بیان مبانی تهذیب نفس بر اساس توحید
مسجد امام صادق علیه اسلام مشهد. 1397
@vajeazeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پـایـانسـالوقتحسـابوکتابشد
پیشانیامبهمحضرتانخیسآبشد
امســالهمگــدایشبجمعهیحـرم
بایکدعــایمادرتـانبیحســابشد
@vajeazeh
OSOUL-JALASE(37)- OSTAD SEYED AHMAD MADADI- 1401-9-12.mp3
14.09M
💥بیان نکات پر شمار درباره تاریخ علوم اسلامی خصوصا اصول + چگونگی شکل گیری علم فقه و اصول و رجال و تفسیر و کلام در اهل سنت و شیعه + بیان معیار اولیه شکل گیری علم اصول در شیعه
🎤آیت الله سید احمد #مددی
صوت جلسه اول دوره جدید خارج اصول فقه
🗓شنبه ۱۴۰۱/۹/۱۲ جلسه (۳۷)
@kashkolenab
https://eitaa.com/Moghaddemat
❌ تعطیلات
🔹 ادعای ما این است که نیروهای نظامی مرزبانی فیزیکی اسلام را بر عهده دارند و حوزه های علمیه مرزبانی عقیدتی را .
🔸 اما جالب است بدانید کسانی که جهاد اصغر را بر عهده دارند حتی یک روز هم تعطیلی ندارند اما عموم مراکز جهاد کبیر به شرح زیر تعطیل هستند:
🔴 از اواسط دهه آخر اسفند تا حدود نیمه فروردین (حدود بیست روز)
🔴 از انتهای خرداد ماه تا ابتدای پائیز (حدود هشتاد روز)
🔴 دهه اول محرم (حدود ده روز)
🔴 دهه آخر صفر (پنج تا ده روز)
🔴 ده روز تا دو هفته بابت اربعین (حدود ده روز)
🔴 ماه مبارک رمضان (ده تا سی روز)
❗️عجیب است که به ادنی مناسبتی حوزه های علمیه تعطیل است. برای این تعطیلی هم انواع و اقسام توجیهات ساخته می شوند.
✅ البته کسانی که در ایام تبلیغی، مشغول به تبلیغ اند مستثنی هستند.
🍃🌺🍃
@raozat
🍃🌺🍃
🔻عضو کانال تخصصی روضات الجنات شوید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1992818820Ceb4024734a