eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
192 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 تست رایگان MBTI همراه با توضیح ویژگی های شخصیتی 💠 https://www.16personalities.com/fa/%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA
هدایت شده از مجاز بانو
مدیر صفحه: خانم ✅متولد 1367 ✅دانشجوی دکتری مطالعات زنان ✅ارشد مطالعات زنان ✅ارشد روان شناسی اسلامی مثبت گرا ✅سطح سه تعلیم و تربیت اسلامی ✅صاحب چهار فرزند ♨️این صفحه با داشتن 15k در اینستاگرام و حدود 6kعضو در کانال ایتا مشغول به فعالیت است. که در بین اینها ، افراد با سلایق مختلف و دید گاه های مخالف و موافق وجود دارند . 💠مطالب تربیتی موجود در فضای مجازی عموما حول محور تک فرزند و نهایتا دو فرزندی هستند. در این صفحه سعی شده مطالب بر چیده شود و در راستای مهارت افزایی به خانواده های چند فرزندی تلاش شود. 💠همچنین سعی شده با نگاهی که را و فنا شده برای فرزندان میبیند مقابله کند و بگوید که یک مادر هم می‌تواند فعالیت های خودش را داشته باشد و هم به فرزندان رسیدگی کند. 💠و حتی به این تفکر بپردازد که بچه ها می‌توانند بیشتر باشند. 💠در بخش مطالب برگزیده سعی شده زندگی روزمره با محور مباحث تربیتی ، با وجود و فعالیت های وی به اشتراک گذاشته شود. 💠البته حفظ و برای مدیر مهم بوده و سعی کرده از عکس خود یا زندگی خصوصی و کودکان نداشته باشد. 💢آدرس پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/asheri110?r=nametag 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🌱مجازبانو(جستارهایی در باب بانوان،خانواده و فضای مجازی)
هدایت شده از مجاز بانو
💢در بحث تربیت فرزند ، بیشتر از مادر صحبت میشود و در فضای حقیقی و مجازی، اثر کمتری از پدر دیده میشود. ✅این صفحه با پرداختن به در تربیت و حمایتی که پدر می‌تواند از مادر داشته باشد سعی کرده است جای خالی این مسأله را پر کند . ✅در یکی از هایلایت ها با عنوان سعی شده زندگی روزمره بچه ها با پدر نیز به تصویر کشیده شود و این تفکر که تربیت امری صرفا نیست را روشن نماید. 💢آدرس کانال ایتا: https://eitaa.com/joinchat/774570008C9052be5167 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🌱مجازبانو(جستارهایی در باب بانوان،خانواده و فضای مجازی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زن، خانواده و سبک زندگی
#باز_نشر ❌ تحولات تاريخي جنبش فمينيسم از نظر شدت و ضعف فعاليت‌هاي اين جنبش، شعارها، اهداف و تبيين‌ه
🔰 از این جلسه میخواهم گرایش های مختلف فمینیستی و نقدهایی که وارد است را به طور مختصر بیان کنم همانطور که می دانید و قبلا بیان شد: تنوع آرا و افکار و گرایشهای گوناگون فکری که میان فمینیست ها وجود دارد ما را بر آن می دارد که فمینیسم را یک بدانیم; نه یک مکتب و همین نکته باعث شده که گروهی از اندیشمندان به جای استفاده از کلمه «فمینیسم » از واژه «» استفاده کنند. 👈 اما با این حال می توان گفت تقریبا تمام نحله های فمینیستی خصوصا یک وجه مشترک با هم دارند و آن این است که در آبشخور اندیشه «» به همدیگر می رسند. 👈 همچنین دو مؤلفه اساسی وجود دارد که همه فمینیست ها بر آن اتفاق دارند: 1️⃣ اول آن که زنان تحت و قرار گرفته اند و این ظلم و تبعیض ریشه در آنها دارد (در واقع فمینیسم به مسائلی می پردازد که تحت عنوان بودن، برای زنان به وجود آمد نه تحت عناوین دیگر، همچون سیاه بودن و یا شرقی بودن و ...) 2️⃣ دوم آن که این ظلم و تبعیض اصالت ندارد و باید از بین برود. (و هر کدام از نحله های فمینیستی راهکاری متفاوت برای رفع این تبعیض ارائه می کنند.) پس می توان ادعا کرد هر نهضت و جریان فکری که دارای دو ویژگی فوق است، یک نهضت و جریان فمینیستی است. به عبارتی این جریان در تمام اشکال آن بر مبنای تفکرات اومانیستی، «خانواده هسته ای » را که بر مدیریت و سرپرستی مرد تاکید دارد مورد حمله قرار می دهد و خواهان برچیدن تمام اختلافهای جنسی در فرصتها، حقوق و امکانات و ... است. 🔰 با ما همراه باشید و لطفا کانال خودتون رو به کسانیکه دوستشون دارید معرفی کنید🌹 🌺 ارتباط با من: @mohsenz224 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
1️⃣ فمینیسم لیبرال1️⃣ فمینیسم لیبرال به­لحاظ تاریخی، اولین گرایش عمدۀ فمینیستی است که به­دلیل هم­خوانی با فرهنگ و اخلاق آمریکایی، حضور در تمام دوره­های تاریخ فمینیسم و داشتن نظریه­های ، و ، مهم­تر و ماندگارتر از دیگر گرایش­ها است. این گروه، اصول خود را از لیبرالیسم گرفته و بیشتر و (نه نظریه­پرداز و انقلاب­طلب) است. در این دیدگاه، قوانین و آداب و رسوم تبعیض­آمیز، تقسیم جامعه به دو عرصۀ و و# تفکی_ نقش­ها (وظایف خانه­داری، بچه­داری و همسرداری برای زنان و امور اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای مردان)، ریشۀ فرودستی زنان معرفی شده است. 👈 از نظر ایشان، زن و مرد در و مساوی­اند و تفاوت­ در استعدادها، توانایی­ها، رفتارها و حتی برخی تفاوت­های جسمی، غیرذاتی و ناشی از تبعیض­های موجود در جامعه است. 👈تعمیم اصول لیبرالیسم به زنان، مبارزه با تبعیض­ها و ایجاد جامعۀ دوجنسیت یاز مهم­ترین اهداف این گرایش است که با حضور عادلانۀ زنان در نهادهای اجتماعی، سیاسی و قانون­گذاری محقق می­شود. 👈 کسب ، ایجاد فرصت­های برابر و شغلی، تصویب قوانین رفع تبعیض جنسی، قوانین مربوط به مالکیت، طلاق و حضانت، امتیازات دوران بارداری، مرخصی زایمان و ایجاد مهدکودک­ها، از دیگر دستاوردهای این گروه است. نقد در ادامه👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
زن، خانواده و سبک زندگی
#فمینیسم #نقد_فمینیسم #گرايش‌هاي_فمينيستی 1️⃣ فمینیسم لیبرال1️⃣ فمینیسم لیبرال به­لحاظ تاریخی، او
1️⃣ فمینیسم لیبرال2️⃣ 🔰 نقد فمینیسم لیبرال اشکال‌هایی كه به آموزه‌هاي اساسي ليبراليستي وارد است مانند: 👈 انسان‌گرایی، 👈 تأكيد يك‌جانبه بر حقوق (منهای تكاليف)، 👈 آزادي فردي، 👈 فردگرايي و اصالت استقلال، به این گرایش نیز وارد می باشد. نمی توان منکر شد که این آموزه­ها شيرازه ی زندگي‌هاي خانوادگي و اجتماعي را در غرب از هم پاشيده است. فمينيسم ليبراليستي كوشيده است همين مفاهيم را به زندگي نيز وارد سازد. اين مسئله به‌معناي سرعت بخشيدن به فزون‌طلبي و خودخواهي بشر است. 👈 زنان در هجمه ی ليبراليسم، كساني بودند كه با تكيه بر روحيه ی ، تيمارداري و زنانه و ی خویش، خانواده را حفظ كرده‌اند. تسري آموزه‌هاي ليبراليسم به زنان، يعني از بين بردن واپسین روزنه‌هاي اميد درباره خانواده و برابري در فرصت‌ها و نتايج، يعني يكسان‌سازي همة عرصه‌هاي براي مردان و زنان. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فمینیسم لیبرال_محسن زاده.pdf
961.2K
🔰 فایل پاورپونت / زهرا محسن زاده 📚 برشی از کتاب نقد و نظر، درآمدی جامع بر نظریه های فمینیستی 👤 نویسنده: رزمری تانگ مترجم: منیژه نجم عراقی ناشر: نشر نی https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
زن، خانواده و سبک زندگی
#فمینیسم #نقد_فمینیسم #موجها_و_گرایش_و_نظریه_پردازانِ_فمینیسم #تاریخ_غرب 👩‍🎤 #وضعيت_زنان در قرن هف
در جلسات قبل هم در مورد وضعیت زنان در غرب و ظهور لیبرالیسم و نقد اون، حرفهایی زدیم. با سرچ در کانال و یا رجوع به مطالب موضوعی کانال که بالا سنجاق شده نیز به بعضی مطالب به فراخور موضوع دست پیدا می کنید. ان شالله می تونید با همراهی ما در مباحث، به نتایج دقیق، علمی و تخصصی تر دست یابید👌 لطفا رسانه ی کانال خودتون باشید☺️ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین🏴 خانه قرآن و عترت سیده نفیسه علیهاالسلام با همکاری خانه قرآن و عترت امام جواد علیه السلام مراسم «» را برگزار می نماید. @hqe_seyedenafiseh ⏰ ساعت ١٩: قرائت زیارت عاشورا ⏰ ساعت ١٩:٢٠: سخنرانی ⚫️ سه شنبه ۵/١٩/ فاطمه عقیلی: دکتری مطالعات زنان گرایش زن در ادیان ، دانشگاه ادیان ومذاهب ⚫️ چهارشنبه، ۵/٢٠/ بهروز مرادی: دکتری جامعه شناسی دین، دانشگاه تیلبورخ هلند ⚫️ پنجشنبه، ۵/٢١/ مجید کافی امامی: پژوهشگر و استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ⚫️ جمعه، ۵/٢٢/ حسینعلی رحمتی: دکتری فلسفه اخلاق، پژوهشگاه قرآن و حدیث ⚫️ شنبه ۵/٢٣/ بهروز مرادی: دکتری جامعه شناسی دین، دانشگاه تیلبورخ هلند ⚫️ یکشنبه ۵/٢۴/ فاطمه عقیلی: مطالعات زنان گرایش زن در ادیان، دانشگاه ادیان ومذاهب ⚫️ دوشنبه ۵/٢۵/ فروغ پارسا: دکتری علوم قرآن و حدیث، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ⚫️ سه شنبه ۵/٢۶/ حسین حجت پناه: دکتری جامعه شناسی فرهنگی، دبیر گروه جامعه شناسی کشورهای اسلامی ⚫️ چهارشنبه ۵/٢٧/ : چرا قیام، چرا شهادت؟! سید محمد رضا دین پرور: پژوهشگر قرآن و نهج البلاغه ⚫️ پنجشنبه ۵/٢٨/ سید جواد میری: دکتری مطالعات ادیان و جامعه شناسی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ⚫️ جمعه ۵/٢٩/ : پاسخ به سوال دنیا چیست؟ لیلا مجدانی: دکتری جامعه شناسی زنان و خانواده، دانشگاه UM مالزی 🏴 با هدف حفظ سلامتی عزاداران حسینی این مراسم به صورت برگزارمی شود. 🏴 لطفا از طریق لینک زیر وارد شوید: 💠 https://cp.fararoom.ir/ch/hqe1400/guest
چہ تركيب قشنگيست شہ و شہ زادہ و شش ماهہ و شش گوشہ😔 السلام علیک یااباعبداللہ الحسین 🥀
و سعدی چه قشنگ میگه: « إلَیک قَلبِی یا غایَة المُنی صابٍ » ای منتهـای آرزویـم دلـم هـوای تـو را دارد... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ .•°°•.🏴.•°°•. 🏴 🏴 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 شب ششم بهانه ای برای یاد تو که دوستت دارم... ایده آلی که امروزه نوجوانان ما به شدت در جست و جوی آن هستند... دوست دارند با اعتماد به نفس باشند و شجاعانه تصمیم بگیرند به دل مشکلات بزنند خودشان را رها احساس کنند در زندگی دیگران مهم باشند و برای خودشان مرز ایجاد کنند تا علامت ورود ممنوع را با حس قدرت در مرزشان بچسبانند... دوره ها و آکادمی های گوناگون این حس را تقویت می کنند و سعی دارند نوجوان را با عبارت های زیبا به سمت خودشان بکشند. ما به نیاز تو فکر می‌کنیم اینجا تو همانی خواهی بود که می خواهی و... عبارت هایی از این دست. تفکر سیندرلایی نوجوانان را دریافته و ذهن نوجوان ما با این عبارت عجین شده یک شبه به همه چیز خواهم رسید... اصولا تفکرخیالی از خصوصیات نوجوان است.یک تفکر انتزاعی و سرشار از خیال و ذهنی برساخته از دوست داشتن های فانتزی... اما یک نوجوان ره صدساله حبیب ها و زهیرها را رفت اما واقعی... قاسم تفکر منطقی داشت. معلوم است با او خوب گفتگو می شده... احساس شخصیت او بسیار قوی بوده است. با او مشورت می شده و قاسم در همین سن نوجوانی اعتماد نفس بالایی داشته است. اعتماد به نفسی عزت مدار. آنجا که می گوید احلی من العسل حتما دارای یک جهان بینی است..اما این جهان بینی را چگونه به دست آورده... برای نوجوان ها از قاسم بگوییم که می شود ره صدساله را یک شبه رفت اما در لحظه انتخاب دقت کنیم قاسم چگونه انتخاب کرد... برای نوجوان امشب روضه بخوانیم روضه ما عشق باشد و انتخاب عقل باشد و دل مهر باشد وشوق و انتخابی هایی باشد مثل زهیرها و وهب ها و حرها قاسم هایمان را حر بار بیاوریم... ✍️ فاطمه حیدری/ هیات فاطمیون/ ۱۴۰۰/۵/۲۳ .•°°•.🏴.•°°•. 🏴 🏴 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2️⃣ فمینیسم مارکسیستی1️⃣ جنبش فمینیسم در پیوند با نظریۀ اجتماعی ـ سیاسی مارکسیسم، وارد عرصۀ می­شود. از نظر ، لازمۀ نظام سرمایه­داری تقسیم جامعه به دو طبقۀ سرمایه­دار (ستمگر) و کارگر (ستم­دیده) است و جامعۀ بی­طبقه و عاری از ستم تنها با تشکیل نظام محقق می­شود. به­نظر او، سرمایه­داران از زنان و کودکان برای پائین نگه­داشتن مردان استفاده می­کند و لذا هر دو جنس به نوعی تحت ستم سرمایه­داری­اند. گرچه وی دیدگاه مستقلی دربارۀ فرودستی زنان در نظام سرمایه­داری نداشت، اما ، تحلیل او از جوامع مارکسیستی را برای تحلیل وضعیت زنان به­کار بردند و اعلام نمودند که پیامدهای اجتماعی و اقتصادی عامل اصلی است و رهایی آنان تنها با نابودی نظام سرمایه­داری و تشکیل جامعۀ کمونیستی میسر خواهد شد. در سال 1917م انقلاب بلشویکی و دستاوردهای آن از جمله ورود زنان به عرصۀ ، و ، و و امکان و ، زمینۀ تحقق راهکارهای فمینیسم مارکسیستی را فراهم نمود. نقد در ادامه👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
2️⃣ فمینیسم مارکسیستی2️⃣ 🔰 نقد فمینیسم مارکسیستی شايع‌ترين اعتراضي كه به فمينيسم ماركسيستي وارد شده است، مربوط به توجه ناكافي ماركس به مسائل زنان، حاشيه‌گذاري، دانستن مسائل خاص زنان و انكار مشكلات و سختي‌هايي است كه زنان به خاطر جنسيت‌شان از سوي مردان متحمل مي‌شوند. 👈 آليسون جگر معتقد است: تأكيد ماركسيسم بر به‌عنوان مهم‌ترين عامل تقسيم اجتماعي، باعث مي‌شود عوامل ويژة سركوب زنان در سايه قرار گيرد؛ از سوي ديگر ماركسيسم با مساوي دانستن كار انساني با كار توليدي، فعاليت زايشي زنان را و لذا ارزيابي مي‌كند. جگر، كورجنسي ظاهري ماركسيسم را در واقع نوعي جانب‌داري جنسي مي‌داند كه با مبهم نشان دادن واقعيت اجتماعي، به تداوم اعمال ستم بر زنان، مشروعيت مي‌بخشد؛ لذا ماركسيسم را ايدئولوژي ديگري جهت ابقاي مي‌شمارد. 👈 از نظر ابوت و والاس، ايراد اصلي نظرية فمينيسم ماركسيستي آن است كه به‌اندازة كافي به شيوه‌هاي ستم مردان بر زنان و سودي كه با ، عايد مردان مي‌شود، نمي‌پردازد؛ ديگر اينكه فمينيسم ماركسيستي با ارجاع دادن تمام مشكلات زنان به ، از جنبه‌هاي گوناگون ستم بر زنان در جوامع سرمايه‌داري و از موقعيت زنان در جوامع غيرسرمايه‌داري، زنان سياه‌پوست يا زنان جهان سوم كرده است. همچنين ابوت و والاس، فمينيسم ماركسيستي را نظريه‌اي چنان انتزاعي مي‌دانند كه به تجربيات هر روزة زنان در روابطشان با مردان اعتنايي ندارند. 👈 سوزان مندوس نيز بر اين باور است که فمينيست‌هاي ماركسيست، بايد صراحتاً اين نكته را تبيين كنند كه چرا نه‌تنها سرمايه‌داران، بلكه به‌طور‌كلي همة از ظلم بر زنان مي‌برند؛ در غير اين صورت اين سؤال به توانايي فمينيسم ماركسيست براي ارجاع همة استثمارها به استثمار طبقاتي، آسيب مي‌زند؛ به بيان مندوس، ماركسيسم، را مشخص نكرده است: ❗️ آيا كارهاي خانه بايد امری تلقي شده، بين زن و مرد به‌طور مساوي تقسيم شود؟ ❗️يا كار خانگي زنان به‌علاوة فعاليت زايشي آنها، به‌عنوان توليد نيروي كار، كاري به‌حساب آيد كه در ازاي آن مُزد دريافت شود؟ 👈 اشكال ديگر بر تحليل تاريخي ماركسيسم از فرودستي زنان، اين است كه حتي در جوامع ماقبل طبقاتي نيز زنان علي‌رغم مشاركت در اقتصاد، در تساوي كامل با مردان نبوده‌اند و نوعي تقسيم كار طبيعي وجود داشت كه مردان را به توليد لوازم كار و معاش و زنان را به كارهاي خانگي مشغول مي‌كرد. همين امر، يعني مخالفت با واقعيات تاريخي و فقدان شواهد مورد نياز، باعث مخالفت مردم‌شناسان با دعاوي انگلس در كتاب «منشأ خانواده، مالكيت خصوصي و دولت» شده است. 📚 سوزان مندوس؛ «فلسفه سياسي فمينيستي»، فمينيسم و دانش‌هاي فمينيستي؛ ترجمة عباس یزدانی؛ ص 323ـ324؛ همچنین آليسون جگر؛ «چهار تلقي از فمينيسم»؛ ترجمة س. امیری؛ مجله زنان، ش 28، ص 51؛ جورج ريتزر؛ و همچنین نظرية جامعه‌شناسي در دوران معاصر؛ ترجمة محسن ثلاثی؛ ص 481. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
2️⃣ فمینیسم مارکسیستی3️⃣ 🔰 نقد فمینیسم مارکسیستی 👈 اين تحليل معلوم نكرده است كه چرا در زمان‌هاي اوليه نیز زنان همواره به كارهاي زنانه سرگرم بوده‌اند. 👈 اين نظريه در تبیین این مساله ناتوان است که چرا با آن­كه سرمايه‌داري همواره در پی بالاترين ميزان بهره‌وري است، زنان را -در حالي كه منافع فراواني از كار ارزان زنان به‌دست می‌آورد-، از كار در عرصة عمومي بازداشته است؟! 👈 از نظر دیگر فمينيست‌ها، اين نظريه بيش از حد است؛ 👈 به تجربه‌های عيني زنان اعتنايي ندارد؛ 👈 و از توضيح دربارة انواع ستم‌‌ها به زنان، مثل ستمي كه در خود طبقة كارگر، شوهران به همسرانشان روا می‌دارند يا ستمي كه بر اقليت‌ها و يا زنان رنگین‌پوست مي‌رود غفلت كرده است. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در گیر و دار جنگ خدا لحظه‌ای گریست وقتی حسین نو گل خود در میان گرفت 😭