eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
192 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😔 ما عشق را پشت در این خانه دیدیم زهرا در آتش بود حیدر داشت می سوخت 💓 جاااانم فاطمه... 😭 اگر حالی دست داد، ملتمسین دعا را فراموش نکنید... 🏴 🖤 Mohsenzade.com/zm 🏴 Womanfamily.ir 🖤 https://www.aparat.com/woman_family 🏴 @woman_family 🖤 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
❌ چند نکته پيرامون سخنان گرگیج ✍ حجه الاسلام محمدهادی طاهریان فرد 🔴 یکم: روش و منش ما باید علوی باشد نه اُمَوی. مجموعه کنش‌های ما باید نمایشگری کوچک از سیره و سنت ائمه‌ علیهم‌السلام باشد نه آن‌که ما نیز به اسم دفاع از ولایت، آشفته‌وار همان سلوک دشمنان اهل بیت ع را مشی نمائیم. متاسفانه این چند روزه برخی‌ها در فضای مجازی و حقیقی، تهمت‌ها و نسبت‌هایی می‌دهند که نه منطق، نه فکر، نه فقه، آن را تایید نمی‌کند بل مستوجب حد شرعی‌ست! وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ!! 🔴 دوم: برخی از ما و مانند آن می‌نویسیم... و یا تصریحا یا تلویحا تائید می‌کنیم، یا مرتبا درصدد نشر و نگارش مطاعن و مثالب هستیم... طنز ماجرا همین جماعت امروز رگ گردن متورم نمودند!! چه توقع نابجایی هست، ما در توهین‌ها و نسبت‌هایی که بعضا صددرصد غلط و ناروا و دورغ هست آزاد آزاد باشیم اما دیگران مراعات‌مان را کنند؟! عجیب‌تر آن‌که برخی از همین طایفه مساله رخ داده رو دستمایه‌ای قرار داده برای طعن و طعنه به وحدت و تقریب! همین عذر خواهی گرگیج، که اعلام نمود: ما توهین کننده به ائمه و اهل بیت ع را کافر می‌دانیم و عذر خواهی هم نمود، و واکنش‌های دیگر بزرگان اهل سنت بر علیه گرگیج، ثمره وحدت و تقریب چند ده‌ساله است. 👈 امروز دقیقا وقتِ فهمِ وقاحتِ طعنه و توهین به مقدسات دیگران است! ادامه دارد👇👇👇
ادامه ی👆👆👆 🔴 سوم: نکته پایانی متأسفانه آنطور که جناب حامد کاشانی، سخنان گرگیج را (به قول خود بشکل نقل به مضمون)، توئیت نمود، نبود! حتما خود حامد کاشانی هم رضایت ندارد کسی اینچنین با تغییر تعابیر، غرض‌ورزانه سخنانش را نقل نماید! همین توئیت وی فکرها را جهت‌دار نمود. (آنطور که حامد کاشانی نقل نمود گفته‌ی گرگیج مستلزم طعن و توهینِ تند و مستقیم بود اما سخنان گرگیج با آنچه نقل شد فاصله داشت، که در بالا اصل سخنان و شیوه استدلالش کامل بیان شد. بله شاید بالمَآل و نتیجه چنین باشد اما به آن تند و شوری نبود مانند تفاوت "بنشین و بتمرگ و بفرما" است که به جهت معنا یکسان است اما جهت توهین عرفی، متفاوت. نخبگان و فرهیختگان اهل سنت که خودشان سخنان را محکوم نمودند امروز شاهد واکنش‌های ما هستند! گرگیج استدلالی نموده بایستی جوابش را داد، اما صد افسوس بسیاری حتی اهل علم، در این چند روزه فقط صحبت‌های هوچی‌گرایانه و اقناعی داشتند! ادامه دارد، تبیین شبهه گرگیج و پاسخ به وی👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🥀 🍃🌸🍃 @woman_family 🥀🍃🌸🍃🥀🍃 ✨🥀🍃🌸🍃🥀🍃🌸
ادامه ی👆👆👆 ✍ حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر محمدهادی طاهریان فرد : باید را بدانیم: متن سخنان او 👈 : "چون نکاح حضرت حسین با شهربانو در زمان غنیمت و خلافت عمر بود، خب اگر خلافت حضرت عمر نعوذبالله ظالمانه و غاصبانه یعنی ناحق بود، چه نسب درستی برای ائمه می‌ماند؟" به قول ما طلبه‌ها شکل استدلالش، قیاس استثنائی شرطیه بود. به این شکل: 👇👇👇 مقدم: اگر عمر خلافتش ظالمانه، غاصبانه و خلاصه ناحق باشد تالی: نُه امام شیعیان نسبشان خراب میشود نتیجه: 👈 و لکنَّ التالی باطل فالمُقَدم مثلُه او می‌خواهد بگوید چون شهربانو، در واقع کنیز و غنیمتِ جنگ و فتحی بوده که عمر اذن جنگ را صادر نموده، پس اگر خلافت عمر ناحق باشد، فرامین او مِن جمله جنگ و فتح و غنیمت گرفتن و کنیز گرفتنش نیز ناحق می‌شود! و اگر شهربانو در واقع کنیز نبود و زنی آزاد بود که به ناحق در او تصرف شد(چون عمر امام بر حق نبود) پس نکاحش با حضرت حسین ع صحیح نبوده و تصرف حضرت حسین ع در او غاصبانه و در نتیجه اعتبار اولاد او که ۹ امام بعدی هستند، زیر سئوال می‌رود! روشن است استدلال او همانطور که در نامه عذر خواهی‌اش هم آمده، نشان‌دهنده آنست که آن‌ها طهارت ائمه اطهار علیهم‌السلام را که بین خودشان و شیعیان فرض مسلم است را قبول داشته و از قضا پایه استدلالش قرار داده است تا حقانیت خلیفه دوم را اثبات نماید!) این اتفاقا نشان می‌دهد آن‌ها به طهارت مولد ائمه علیهم السلام معتقد هستند!) آنطور که دیگران تلقی نمودند نبود. ادامه دارد👇👇👇
ادامه ی👆👆👆 : جناب گرگیج خواسته است از طریق قاعده الزام حقانیت خلیفه دوم را اثبات نماید. قاعده الزام یعنی: بر اساس اعتقادات طرف مقابل او را وادار به پذیرش مطلبی نمایی! و گرگیج خواسته است مثلا از طهارت مولد ائمه علیهم السلام، ما را وادار به پذیرش خلافت عُمر نماید در صورتی که آنچه ما باید بدان اعتقاد داشته باشیم هم 👈 صحت تالی هست و هم 👈 ملازمه‌ی بین مقدم و تالی! حال آن‌که بین مقدم و تالی ملازمه‌ای نیست! حتی نزد خود اهل سنت(توضیحش می‌آید) 🔰 ابتدا با مثالی ضرورت ملازمه را توضیح دهم: مقدم: اگر من مریض شوم تالی: تب خواهم کرد نتیجه: 👈 چون تالی باطل است یعنی الان تب ندارم پس مقدم هم باطل است یعنی من مریض نیستم! در صورتی‌که بین مَرض و تب، همیشه ملازمه برقرار نیست، بسیاری از مرض‌ها هستند که تب بهمراه ندارند مانند سرطان، میگرن، سنگ کلیه، دیسک کمر و تومور مغزی و ده‌ها بیماری دیگر. در اینجا نیز اگر قرار است ارکان قاعده الزام تمام باشد و بدان‌وسیله حقانیت خلافت عمر، نتیجه گرفته شود، باید علاوه بر طهارت مولد ائمه علیهم السلام، 👈 ملازمه نیز بین مقدم و تالی مورد پذیرش ما باشد‌. تا استدلالش درست باشد و در اینجا ملازمه‌ای در بین نیست! توضیح بیان عدم ملازمه 👇👇👇
ادامه ی👆👆👆 1️⃣ حتی اگر بپذیریم مطابق ادعای جناب گرگیج مساله شهربانو زمان خلیفه دوم رخ داده است، باز ادعای وی را ثابت نمی‌کند. 🔴 ؛ مطابق قرائن و شواهد فراوان تاریخی شهربانو کنیز یعنی ام ولد نبود. شاهد مهم آن‌که، منابع بسیاری از شیعه و سنی، خطبه خواندن و وکالتِ خطبه خواندن شهربانو را نقل نمودند (در دایره المعارف صحابه پیامبر (صلی الله علیه و آله)، ج۴، انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) ص ۳۶۹) در صورتی که اگر ایشان کنیز یا هدیه خلیفه بود نیازی به خطبه نداشت، با همان هِبه یا خرید و فروش او همچون دیگر کنیزان برای اربابش حلال می‌گشت. نکته: اگر جایی هم گفته شده شهربانو ام‌ولد بود، تاریخ نویس مطابق فضای زمانش نگارش نموده است چراکه شهربانو بعد از فتح، از ایران آمده و زمینه چنین تلقی‌ای نزد همه بود و الا همانطور که اشاره شد و در تاریخ آمده اميرالمؤمنين علیه السلام ابتدا بهای شهربانو را پرداخت نمود و سپس خود شهربانو، ابی‌عبدالله علیه السلام را انتخاب نمودند و خطبه خواندند، یعنی ازدواج نمودند! درخور توجه آن‌که، نسب‌شناس کهن، (متوفای ۱۹۰ هجری) شاید قدیمیترین کسی است که ماجرای اسارت دختر یزدگرد و آوردن وی نزد عمر بن الخطاب را گزارش کرده و زمخشری در ربیع الابرار، از همو روایت می‌کند. بر اساس گزارش او، عمر بر آن بود تا دختر یزدگرد را مثل کنیز بفروشد ولی امیرالمومنین(علیه السلام) این کار خلاف سیره نبوی را نپسندید و جلوی فروش را گرفت و فرمود: "دختران پادشاهان نبایستی فروخته شوند!" و خود اميرالمؤمنين بهای مالی آن را پرداخت. تنها با این اقدام بود که زمینه ازدواج آبرومندانه دختر یزدگرد را با بهترین فرد یعنی امام حسین (علیه السلام) فراهم آورد. : اگر شخصی مظلومانه و به ناحق اسیر گشت، آیا در همان سرزمین غربت، نمی‌تواند آزادانه و با اختیار و بدون اکراه ازدواج نماید و خطبه بخواند؟! کوتاه سخن 👈 ملازمه‌ای بین اسارتِ ناحق و ازدواج ننمودن و یا ازدواجِ اکراهی نیست! ادامه دارد👇👇👇
ادامه ی👆👆👆 2️⃣ دوما: از نظر شیعه 👈 جهادی که بدون اذن امام باشد، مانند همین فتح ایران، غنائمش مخصوص امام است. 🔹امام صادق (علیه السلام) فرمودند: در جهاد بدون اذن امام [که مشروعیت ندارد]، همه غنیمت‌ها از آن امام بوده و آنها را در مسیری که می‌پسندد، به کار خواهد بست. 📚 کافی، مرحوم کلینی، ج۵ / ص ۴۳ - ۴۴. 🔰 نتیجه: در فتوحات ایران و ماجرای آوردن شهربانو نیز همین اصل جاری بوده و در عین اینکه خلفای جور حکم جهاد دادند ولی فقط غنیمت آن با تصرف حضرت امیر (علیه السلام) مشروعیت داشت. دلیل این مسئله مقام امامت امام است. ادامه دارد👇👇👇
ادامه ی👆👆👆 3️⃣ سوما: این مطلب فقط مورد نظر شیعه نیست که مورد تأیید بسیاری از بزرگان اهل سنت هم است! کتاب الموسوعه الکویتیه مهمترین دانشنامه فقهی اهل تسنن است که به قلم جمعی از نویسندگان و با حمایت وزارة أوقاف کویت، به رشته تحریر درآمده است. در این موسوعه ج ۶ / ص ۲۳۲، بحثی را به حکم هدایای کفار اختصاص داده و در ذیل آن می‌بینیم: در بین مشاهیر اهل سنت، افرادی مثل احمد بن حنبل نیز معتقد بودند که اگر امام حتی از کافر حربی یک هدیه‌ای را بگیرد (مثل غلام و کنیز)، می‌تواند در آن تصرف کند. دلیل حکم جواز این ماجرای تاریخی است که: مقوقس، حاکم مصر و اسکندریه در پاسخ به نامه پیامبر (صلی الله علیه و آله)، ماریه قِبْطیه را به همراه هدایایی برای پیامبر فرستاد و حضرت پذیرفت. [پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله)، بر همین اساس، با ماریه ازدواج کرد و او را به عنوان همسر محبوبش دوست می‌داشت و تنها فرزند حضرت از غیر حضرت خدیجه (سلم الله علیها)، یعنی ابراهیم، از او زاده شد]. در ادامه کتاب آمده است: اگر هدیه از سوی دارالحرب رسید، آن هدیه برای هدیه گیرنده است، چه او امام باشد و چه نباشد. ❌ اکنون سوال ما از جناب گرگیج این است که: شما ادعا دارید عمر بن الخطاب، حضرت شهربانو را خودش در اختیار امام حسین (علیه السلام) قرار داد! هر چه باشد به اعتقاد شما، عمر خلیفه مسلمین بوده و از مقوقس و کافر حربی کمتر نیست؛ پس به طریق اولی تصرف امام در این هدیه، جایز و مشروع است. از سوی دیگر هیچ مشروعیتی برای حکومت مقوقس نبود ولی پیامبر در هدیه او تصرف فرمود؛ تصرف امام حسین (علیه السلام) نیز در عین مخالفت با مشروعیت خلافت، جایز است. (قیاس اولویت: اقوی و اشد بودن مناط حکم در فرع فقهی پایین‌تر) 🔹هرچند جواب‌های دیگری نیز هست... نکته‌ی آخر (مهم درخور توجه): علامه ابن شهرآشوب در کتاب مناقب می‌نویسد: تمامی اهل قبله، اجماع دارند که پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: الحسن و الحسین امامان قاما او قعدا!!! 📚 المناقب ج۳/ص ۳۹۴. ✍ حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر محمدهادی طاهریان فرد https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🥀 🍃🌸🍃 @woman_family 🥀🍃🌸🍃🥀🍃 ✨🥀🍃🌸🍃🥀🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هفت دقیقه پاسخ مستند آیت الله قزوینی به اهانت مولوی گرگیج 🔺 از مبنای فقهی اهل سنت در جایز بودن قبول هدیه از کافر حربی توسط امام تا بررسی تاریخی حکومت یزدگرد و ماجرای شهربانو 🔹مطرح شده در جلسه محکومیت عالمانه ی توهین اخیر به مقام شامخ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام 🔸مسجد مدرسه معصومیه ۲۴ آذرماه @basij_masoumieh https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🥀 🍃🌸🍃 @woman_family 🥀🍃🌸🍃🥀🍃 ✨🥀🍃🌸🍃🥀🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
يا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَک اللَّهُ‏ الَّذى‏ خَلَقَک قَبْلَ اَنْ يخْلُقَک، فَوَجَدَک لِمَا امْتَحَنَک‏ صابِرَةً، وَ زَعَمْنا اَنَّا لَک اَوْلِيآءُ وَ مُصَدِّقُونَ، وَ صابِرُونَ لِکلِّ ما اَتانا بِهِ اَبُوک، صَلَّى اللَّهُ‏ عَلَيهِ وَ الِهِ وَاَتى‏ بِهِ وَصِيهُ، فَاِنَّا نَسْئَلُک اِنْ کنَّا صَدَّقْناک اِلاَّ اَلْحَقْتِنا بِتَصْديقِنا لَهُما لِنُبَشِّرَ اَنْفُسَنا بِاَنَّا قَدْ طَهُرْنا بِوَلايتِک... 🏴 🖤 Mohsenzade.com/zm 🏴 Womanfamily.ir 🖤 https://www.aparat.com/woman_family 🏴 @woman_family 🖤 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
ایّام سوگ است و دلتنگی برای مهربانترین مادر دنیا🖤 برای مادری که مظلومانه شهید شد😭 و چه دور است از خاندان با کرامت اهل بیت علیهم السلام که کمترین تلاش ما در بزرگداشت مقام بانوی بی نشان، مادر سادات را بی اجر و مزد بگذارند. 🥀 در ایام شهادت حضرت صدیقه سلام الله علیها همه با هر توان و بضاعتی که داریم می توانیم پیشقدم شویم و موجب تسلای دل سوگوار امام عصر عجل الله تعالی فرجه و مشمول دعای آن بزرگوار و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شویم. 🌷 با قرائت زیارتنامه حضرت هر روز صبح 🌷 با نصب یک پرچم به یاد بانو 🌷 با برگزاری یک روضه خانگی 🌷 و یا حتی با یک نذر معنوی جهت خوشنودی آن بزرگوار 🌷 یا چه خوب میشود با مطالعه ی سبک زندگی ، زندگیمان را تغییر دهیم👌 شما هم دعوتید... یاعلی 🏴 🖤 Mohsenzade.com/zm 🏴 Womanfamily.ir 🖤 https://www.aparat.com/woman_family 🏴 @woman_family 🖤 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همیشه فکرم مشغول این بود که چرا آدم های جدید برایمان حکم نوبرانه را دارند... حس میکنیم اگر رابطه ی خاص برقرار نکنیم عقب میمانیم... در برابر آدم های جدید مهربانیم، مودبیم، متمدنیم، شوخی میکنیم... اما خانواده یمان ما را یک آدم بد خلقِ نچسب میدانند! همیشه برای تازه ها بهترين هستيم در حالی که کهنه تر ها هوایمان را بیشتر دارند... با کهنه ها، تازه بمانیم...☺️ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم♥️ 💞 🍃 Mohsenzade.com/zm 💞 Womanfamily.ir ♥️ https://www.aparat.com/woman_family 💞 @woman_family 🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2️⃣ نقد آموزه‌ها0️⃣2️⃣ ❌ نقد فرودستی زنان و منشأ آن1️⃣2️⃣ 🔰 حکمت تفاوت‌ها، تناسب، نه نقص و کمال در جهان‌بيني ، خلقت و طبيعت، هدفمند است و در جهت حکمت و اراده الهي حرکت مي‌کند: «رَبُّنا الذي اعطي کلِّ شئ خَلقه ثُم هَدي»(طه:50): پروردگار ما کسي است که هر چيزي را خلقتي که اوست، داده، سپس آن را فرموده است. در اين نظام حكيمانه، هرگونه تفاوتي كه در طبيعت مشاهده مي‌شود، در راستاي اراده و حكمت پروردگاري رقم خورده است. اين اختلافات، از زيبايي‌ها و شاهكارهاي نظام خلقت است كه به‌منظور رفع نيازهاي مختلف موجودات، هر‌یک از آنان را براي نوعي فعاليت تجهيز كرده است: «يا ايُّها الناس اِنّا خَلَقناكم مِن ذَکرٍ و اُنثي و جعلناكم شُعوباً و قبائلَ لتعارفوا»(حجرات:13): اي مردم! ما شما را از مرد و زني آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر متقابل حاصل كنيد... . «نَحنُ قَسَمنا بَينهُم معيشتَهم في الحَيوة الدُنيا و رفَعنا بعضَهُم فوقَ بعضٍ درجاتٍ ليتخذَ بعضُهم بعضاً سُخريّاً»(زخرف32): ما [وسايل] معاش آنان را در زندگي دنيا میانشان تقسيم كرده‌ايم و برخي از آنان را از [نظر] ، بالاتر از بعضي [ديگر] قرار داده‌ايم تا بعضي از آنها بعضي [ديگر] را در گيرند... . بنابراين در جهان‌بيني توحيدي، تفاوت‌ها از جمله تفاوت انسان‌ها از روي تعبيه شده است و بزرگ‌ترين حكمت آن، ايجاد رابطه‌اي بر‌اساس نيازهاي متقابل است. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
زن، خانواده و سبک زندگی
2️⃣ نقد آموزه‌ها1️⃣2️⃣ ❌ نقد فرودستی زنان و منشأ آن2️⃣2️⃣ 🔰 حکمت تفاوت‌ها، تناسب، نه نقص و کمال انديشمند بزرگ مسلمان، در باب حكمت می‌فرمایند: اگر همه در يك سطح از استعداد و يك سطح از قدرت بودند، نظام هستي مي‌شد؛ چون كارها گوناگون است و كارهاي گوناگون را بايد استعدادهاي گوناگون به عهده بگيرند...؛ بنابراين تفاوت‌ها براي آن است كه گروهي، گروه ديگر را به‌صورت متقابل و دوجانبه تسخير كنند و هيچ‌كس حق ندارد افراد ديگر را تحت تسخير خود در‌آورده، اما خودش نشود. كسي نمي‌تواند به‌دليل داشتن قدرت و امكانات استعدادي يا غيره، از ديگران، تسخير يك‌جانبه طلب كند، بلكه بايد تسخير و خدمت متقابل باشد تا نظام، به اداره شود. 📚 عبدالله جوادي آملي؛ زن در آينة جلال و جمال؛ ص 390ـ391. در مورد زن و مرد اين اختلافات، اساسي‌تر و بالطبع تأثير‌گذارتر است. تفاوت‌هاي دو جنس، مجموعه‌اي از نيازهاي متقابل و دوسويه را بين آن دو ايجاد مي‌كند كه به كشش متقابل، همدلي و وابستگي، سكون و آرامش و در نتيجه تشكيل بنيادي‌ترين واحد اجتماع، يعني خانواده مي‌انجامد: «هو الذي خَلَقكم من نفسٍ واحدة وَ جَعَل منها زوجَها لِيَسكُن اِلَيها»(اعراف:189): اوست آن‌كس كه شما را از آفريد و جفت وي را از آن پديد آورد تا بدان آرام گيرد. «و مِن آياتِه اَن خَلَقَ لكم مِن اَنفسِكم ازواجاً لِتسكُنوا اليها و جَعَلَ بينكُم مودةً و رحمةً انَّ في ذٰلِك ‌لاياتٍ لِقومٍ يَتفكَّرون(روم:21)»: و از نشانه‌هاي او اينكه از [نوع] خودتان همسراني براي شما آفريد تا بدانها گيريد و ميانتان و نهاد. آري در اين [نعمت] براي مردمي كه مي‌انديشند قطعاً نشانه‌هايي است. «هُنَّ لباسٌ لكُم و انتُم لباسٌ لهنَّ(بقره:187)»: آنان براي شما هستند و شما براي آنان لباسي هستيد. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
2️⃣ نقد آموزه‌ها1️⃣2️⃣ ❌ نقد فرودستی زنان و منشأ آن2️⃣2️⃣ 🔰 حکمت تفاوت‌ها، تناسب، نه نقص و کمال 🍃 انديشمندان اسلامي بر‌اساس آموزه‌هاي متين فوق، نظرية دو جنس را طرح نموده‌اند؛ بدين‌‌صورت كه وجود تفاوت‌ها سبب مي‌شود علاوه بر ايجاد كشش متقابل، انسان با پيوند با جنس مكمل (و نه مقابلِ) خود، از مواهب استعدادهاي طبيعي او نيز بهره‌مند شود. برخلاف فمينيست‌ها كه تفاوت‌هاي دو جنس را يا باعث زنان ديدند و در امحای آن كوشيدند و يا آنها را ملاك برتري زن دانستند و همواره بين اين افراط و تفريط، سرگردان ماندند، در جهان‌بيني اسلامی، تفاوت‌هاي طبيعي، صرفاً جهت ايجاد ارتباط و تناسب تعبيه شده است و نمي‌تواند و نبايد ملاك ارزشمندي قرار گيرد. 🍃 شهيد مطهري در اين ‌باره مي‌‌گوید: «... چه لزومي دارد كه تفاوت‌هاي زن و مرد را به‌حساب ناقص بودن يكي و كامل‌تر بودن ديگري بگذاريم كه مجبور باشيم گاهي طرف مرد را بگيريم و گاهي طرف زن را ... تفاوت‌هاي زن و مرد، است نه نقص و كمال، قانون خلقت خواسته است با اين تفاوت‌ها تناسب بيشتري ميان زن و مرد كه قطعاً براي زندگي مشترك، ساخته شده‌اند، ... به وجود آورد»؛ و به تعبيري همان‌طور‌كه ضعيف بودن قواي بينايي انسان در مقايسه با عقاب براي انسان، عيب محسوب نمي‌شود، اختلاف طبيعي قواي زن و مرد را هم نبايد به‌حساب برتري يكي و عيب ديگري دانست. 📚 ر. ك به: مرتضي مطهري؛ نظام حقوق زن در اسلام؛ ص 160ـ165 و نيز: محمد‌رضا زيبايي‌نژاد؛ «ملاحظات»، فمينيسم و دانش‌های فمينيستي؛ ص 123 و نیز: «نگاهي به فمينيسم»، تازه‌های اندیشه؛ ش 2، ص 36ـ37. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 الگویی برای تربیت دخترانی شجاع 🔻 حضرت زهرا در بستر بیماری بودند، تعدادی از زنان مهاجر و انصار برای عیادت آمدند. حضرت در جواب احوالپرسی آنها یک خطبه خواندند راجع به اینکه مردان شما از نظر باور و اعتقاد در چه شرایطی هستند؟ و علی تاوان چه چیز را پس می‌دهد؟ این نشان می‌دهد چقدر مهم است که زنان آگاه باشند. اگر مادر بزرگ‌های خودمان که مثلا مربوط به ۱۵۰ سال پیش هستند را در نظر بگیریم، می‌بینیم سواد نداشتند و حتی بسیاری از کلمات را نمی‌توانستند درست ادا کنند. اما ۱۴۰۰ سال پیش، حضرت صدیقه چه چیزی در وجود زنان دیده که چنین حرف های عمیقی به آنها می‌زند؟ یا وقتی زنان در کوفه آمدند و گریه کردند، امام سجاد فرمودند آیا گریه می‌کنید؟ پس چه کسی ما را کشت؟ یعنی مسئولیت اجتماعی پای زنان هم هست. اما برای انجام مسئولیت اجتماعی باید آدم عامل اجتماع تربیت کرد! سواد، شجاعت و آگاهی یک راهش است. دختران باید قدرت گفتگو داشته باشند. زن موجود اثرگذار است و باید برای این اثرگذاری تربیت شود. یک شبه حضرت زینب، شیر تربیت نمی‌شود. حضرت زینب بر مبنای شجاعت تربیت شده است. آن هم ساحتی از شجاعت که غیر جنسیتی است و آن «اظهار کلمه حق عند امام جائر» است. 🎙 استاد علاسوند، دوره کرامت دو @keraamat_ir 🏴 🖤 Mohsenzade.com/zm 🏴 Womanfamily.ir 🖤 https://www.aparat.com/woman_family 🏴 @woman_family 🖤 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813