eitaa logo
وحید یامین پور
43.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
392 ویدیو
27 فایل
کانال رسمی وحید یامین پور 🔺️نویسنده 🔺️مدرس دانشگاه شبکه های اجتماعی: https://zil.ink/yaminpour
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 راوی آمد خدمت امام صادق (علیه السلام) عرض کرد: «آقا! فلانی‌ها با این که از شیعیان شما هستند اما منظم [و طبق دستورات مذهب] عمل نمی‌کنند؛ من هم طردشان کردم.» 🔸 حضرت فرمودند: «چرا؟ مگر وقتی تو که نزد ما می‌آیی، فکر می‌کنی کامل هستی؟ آیا سزاوار است که ما هم تو را طرد کنیم؟ «ارفق بأخیک» با رفیق خودت مدارا کن» و او را پله به پله بکشان بالا. کد ۴۱۹ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میری مسجد که کمی استخوان سبک کنی، به جای خلوت و سکوت و آرامش، با چندین و چند باند بزرگ که هر کدوم به قاعده یک کولر آبی به یک ستون بسته شدن، سرت داد میزنن. استفاده غیر متعارف از دستگاه صوتی در جایی مثل مسجد چیزی شبیه همون بوقهای تبلیغاتی و رسانه‌های جدیده که میخواد به انحاء مختلف توجه مخاطب رو تصرف کنه و در سیطره بگیره و اجازه نده که جز به صدای او به چیز دیگری -مثلا ذکر آهسته‌ی خودش- توجه کنه. در مساجد که فریاد زدن و باصدای بلند صحبت کردن، کراهت داره، چرا باید تا این حجم سر و صدا تولید کرد؟
💠 امام صادق علیه السلام: أبعَدُ ما يَكونُ العَبدُ مِنَ اللّهِ أن يَكونَ الرَّجُلُ يُواخي الرَّجُلَ و هُوَ يَحفَظُ (عَلَيهِ) زَلاّتِهِ لِيُعَيِّرَهُ بِها يَوما ما. ✳️ دورترين بنده از خدا، آن فردی است كه با دیگری طرح دوستى افكند و حسابِ لغزش‌هاى او را نگه دارد تا روزى به واسطه آنها او را سرزنش كند. 📚 اصول کافی : ج۲، ص۳۵۵ 💠 امام صادق علیه السلام: لاَ يَقْبَلُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَمَلاً مِنْ أَحَدٍ يَعْجَلُ فِي تَثْرِيبٍ عَلَى مُؤْمِنٍ بِفَضِيحَتِهِ وَ لاَ يَقْبَلُ مِنْ مُؤْمِنٍ عَمَلاً وَ هُوَ يُضْمِرُ فِي قَلْبِهِ عَلَى اَلْمُؤْمِنِ سُوءً. ✳️ خداوند نمى‌پذيرد عمل كسى را كه در تخريب و رسوايى برادرش شتاب‌زدگى كند. همچنين عمل مؤمنى را كه در قلب خود قصد بدى نسبت به مؤمن دیگری دارد را نیز نمى‌پذيرد. 📚 المؤمن: ج ۱، ص ۷۲
طرح روی عطف "آتش بدون دود" خلاقانه است. احتمالا به سختی متوجه بشوید که طرحی از لباس یک ترکمن است. البته چند سال پیش من چاپ ۷ جلدی‌کهنه‌اش را از کتابخانه ای گرفته بودم و خوانده بودم اما یکی از دانشجوهایم چاپ جدید ۳ جلدی را برایم هدیه آورد. حدود ۱۶۰۰ صفحه است. همه آثار نادر خواندنی است و "آتش بدون دود" جزو چند کتابی است که هر ایرانی تا قبل مرگش باید بخواند. دنبال وقت میگردم یکبار دیگر بخوانمش. روح نادر خان شاد ➕️ @yaminpour
هنوز کسانی پیدا میشن که ساعتها بنشینن و کتابهای ۱۰۰۰ صفحه ای و حجیم‌تر بخونن؟ آیا از اون موقع که همه ساعت مچی دارند و ده‌ها اپلیکیشن و ابزار برنامه‌ریزی و متدهای موفقیت فراگیر شده تا انسان بر وقت و زمان غلبه کنه ، بیشتر مبتلا به کمبود وقت، بی‌حوصلگی و "عجله" نشده؟ هر شبانه‌روز ۲۴ ساعته ولی در دل هر ثانیه، زمانهای دیگری پنهان شده که با اسراری میشه قفلش رو باز کرد و سعه‌ی وقت رو ایجاد کرد. بشر جدید با اراده‌ی بر غلبه بر زمین و زمان، تمام کلیدهای باز کردن این قفل‌ها رو از دست داده. مفهوم "برکت" از زمین و زمان رخت بربسته.
جلسه شرح حدیث معراج - استاد فیاض بخش.mp3
35.07M
🔉 بشنوید | نکات و ظرائف پیرامون چله‌ی کلیمیه ➕این چله از روز اول ذیقعده ( مطابق با جمعه ۱۴۰۳/۲/۲۱ میباشد) تا روز عید قربان؛ ۴۰ روز متوالی ▫️برنامه تلویزیونی کلمه 🏷️@kalame_tv1
چند سال پیش کتاب صوتی رمان "سه‌دیدار" نادر ابراهیمی با صدای من منتشر شده. در کتابراه، بیپ‌تونز، طاقچه، نوار و سایر اپلیکیشن‌های کتاب موجوده. سه‌دیدار، رمانی دو جلدی درباره زندگی امام خمینی ره.
🔺️چند یادگاری از جشن شیرین امروز دختران آرمانی🌹
هدایت شده از سه شنبه های مهدوی
شد عالمی اسیر جمال تو، رخ نما تا عاشقانه سیر جمال خدا کنند... خادم المهدی های سه شنبه های مهدوی قصد دارند به مناسبت اول ماه ذی القعدة نذر سلامتی آقا امام زمان (عج) و رفع بلا و بیماری از مردم جهان، قربانی کنند و گوشت آن را به خانواده های نیازمند اهدا نمایند. 🤝پرداخت نذورات : 💳
5041721112421939
بنام سه شنبه های مهدوی (جهت کپی، برروی شماره کارت کلیک کنید.) 📱*۷۸۰*۳۱۲# 🔗 https://3shanbe.com/ghorbani کانال رسمی سه شنبه های مهدوی: https://eitaa.com/joinchat/1043595267Cfd9a9234d0
🌹 ➕️ @yaminpour
🔺️امسال هم با این کتابها در ‎ تهران هستم: ۱. کاهن معبد جینجا/امیرکبیر ۳. رمان ارتداد/سوره مهر ۳.فرهنگ، سبک زندگی و جرم/سوره مهر ۴.ماجرای فکر آوینی/معارف ۵.نخل و نارنج/کتاب جمکران ۶.شاهد عینی/اشراق حکمت (کتاب مبانی هنر دینی و مدرن تجدید چاپ نشده و در نمایشگاه نیست) خرید اینترنتی کتابها👇👇 B2n.ir/d81936
در زمانه‌ای که همه بیش از همیشه حرف می‌زنیم و کمتر از همیشه گوش می‌کنیم...
مساله، تولید محتواست؛ نه تبلیغات. تبلیغات، محتوا نیست. تبلیغات اعلام موضع و نوعی چانه‌زنی است؛ ولی محتوا آغاز تامل و گفتگوست. رسانه‌ی تبلیغات‌چی رسانه‌ی ضعیف و کم‌اثری است. رسانه‌ها -به خصوص آنها که ادعای ملّی دارند نه محفلی- باید باب گفتگو را باز کنند. ➕️ @yaminpour
منازعات سیاسی اغلب به پایان نمیرسد، فقط ممکن است بازیگران به خاطر مصالحی برای مقطعی منازعه را رها کنند. مهم نیست طرفین دعوا مدعی دینداری باشند یا نه، در زبان استیلا، هر سخنی به کین‌توزی بدل می‌شود حتی زمانی‌که درباره مهر سخن می‌گوید. مبنای سیاست دینی وَلایت است نه استیلا. حتی همین چند جمله کوتاه را برخی با گوش کین می‌شنوند. در جهان استیلاطلبی، همه در نسبت تخاصم با یکدیگرند و هر حرف و سخنی را به مثابه دشنه و درفش می‌بینند و می‌شنوند. تا اراده‌ی به استیلا هست، ما دشمن یکدیگریم. ➕️ @yaminpour
"پوچ‌گرایی" ترجمه‌ی بسیار نارسا و بدی برای "نیهیلیسم" است، حتی بدتر از اینکه "اومانیسم را "انسان‌گرایی" ترجمه کنیم. نیهیلیسم، کشف فلسفی بزرگی برای توضیح عالم ماست. فیلسوف کاشف نظم عالَمی است که انسان در هر دوره در آن به سر می‌برد. نیچه مخترع نیهیلیسم نیست یا بنا نیست بی‌خدایی را تجویز و توصیه کند، بلکه او محاکات کننده وضعی است که در آن بود و نبود خدا یکسان است. فلسفه بیرون از فیلسوف است و فیلسوف به آن راه می یابد و با آن یگانه می‌شود و سپس آنرا بر زبان می‌آورد. بشر جدید پس از دو هزار سال فهم متافیزیک از خدا و ماوراء، با آلت قتاله‌ی سوبژکتیویته، خدا را زخمی کرده است و خدای دست‌ساز خود را جای آن نشانده است. این پرسش ابراهیم نبی (ع) در تاریخ باقی است: قَالَ أَتَعْبُدُونَ مَا تَنْحِتُونَ؟! آیا آنچه با دست خود ساخته و پرداخته‌اید، می‌پرستید؟! ➕️ @yaminpour
خدا، مرده است و خدای دست‌ساز، تکنیک، گوگل، هوش مصنوعی، گوشی هوشمند... و آنچه که ما را از تفکر، ریاضت، خلوت و ذکر در محضر یک حقیقت متعالی بی‌نیاز کرده، به خود می‌خواند... ما با آن خو گرفته‌ایم(ذکر) و به آن گوش می‌سپاریم(عبادت) و با آن آرام می‌شویم(ایمان) و به آن اتکا می‌کنیم(توکل) و از قدرت و سرعت و دقتش به وجد می‌آییم و تحسینش می‌کنیم(تسبیح)... ساینس و تکنولوژی پروردگار بشر جدید است. ما را در دامان خود می‌پرورد و ما با آن انس می‌گیریم و از نبودنش به وحشت می‌افتیم. آرام آرام در جان‌مان واگویه‌ای صدایش را بلند می‌کند که خدای قرآن، آنکه خلقت آسمان‌ها را بر ستون‌های نامرئی می‌داند، سخن علمی و دقیقی گفته یا آنچه تلسکوپ‌های غول‌پیکر ماژلان و هابی-ابرلی گزارش می‌کنند... و آیا الگوریتم‌های پیچیده در پس و پشت پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی در کشف تمایلات و نیازهای ما باهوش‌تر از ملائکه‌ی رقیب و عتید نیستند؟ و آیا پاسخهای خیره‌کننده هوش مصنوعی از مکاشفات و معاینات اهل معنا در کشف علل حوادث و چرایی امور عالَم، اطمینان‌بخش‌تر نیست؟ و اساساً چه نیازی هست که انسان، معنا و بنیاد ارزشمندی و معناداری امور را در جایی بیرون از خودش جستجو کند؟ ما احترام خدا را نگه می‌داریم ولی در جان‌مان چندان به او و دستگاه غیرعلمی‌اش اطمینان نداریم. همه ما فرزندان کوجیتوی دکارتیم. ➕️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آثار و غرفه‌ی انتشارات پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران آثار فاخری در حکمت هنر اسلامی، مطالعات انتقادی رسانه‌ها، مطالعات شهرت و افراد چهره(سلبریتی) و... صفحه اینستا: https://www.instagram.com/rcica_ir?igsh=NTUzNjlrMG53YmQ3 کانال: @rcica_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی در جمع اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان: 🔺️چرا "نباید" کار فرهنگی بکنیم؟ زمان: ۴۵ دقیقه ▪️پیش فرض تاثیرگذاری افلاطونی بر دیگران را کنار بگذاریم. ▪️در دوران بی‌عالَمی تا برقی نجهد، از ظلمات رهایی نداریم. ▪️ايرانيان دویست سال پیش در هوس تماشای تجدد از خانه بیرون آمدند و راه بازگشت به خانه را گم کردند. ▪️تلاش برای تاثیرگذاری بر دیگران در کار فرهنگی عین تلاش برای بی‌تاثیری است. ▪️تا از شرّ اراده‌ی معطوف به تاثیرگذاری رها نشویم، بیهوده و بی‌ثمر خواهیم بود. ▪️روابط سوداگرانه با دیگران باطنی جز کین‌توزی ندارد حتی اگر جهت این رابطه تبلیغ دین و انقلاب باشد. ▪️بزرگترین و‌ مهمترین تمرین ما باید مجاهده برای دوست داشتن دیگران باشد. ▪️جهت و موضوع ارتباط، فرع بر اصل و حقیقت ارتباط با دیگران است. رابطه‌ی نامقدس غلبه بر دیگران، با نیت و انگیزه تبلیغ دین و مقدسات، مقدس نمی‌شود. ➕️ @yaminpour