🕌در محضر امام روح الله (۱۵)
💠 دشمن از داخل ضربه میزند
📌امام خمینی (ره):
هميشه گرفتاريها از خود آدم است. تا در باطن انسان يك گرفتارى پيدا نشود، از خارج نمىشود. تا در داخل خود يك ملت يك كرمزدگى پيدا نشود، خارجيها تصرف نمىكنند. آنها از داخل مىخواهند كارها را انجام بدهند.
📚صحیفه امام؛ جلد ۱۶؛ صفحه ۱۶۵
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
Page019 (1).mp3
844.5K
ترتیل قرآن کریم صفحه۱۹
قاری قرآن ؛ سعدالغامدی
ص ۱۹.opus
2.45M
🌷بسْمِ اللَّهِ الـرَّحْمَنِ الـرَّحِيمِ
«ترجَمِـہ تَحْتُ اللّـ؋ظےقرآن کَریم»
🌟مترجم:آقای کریم بخشایش
✅#ترجمه_قرآن_صفحه19
✅سوره مبارکه #بقره
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
محمد (ص) متن حديث مقام رسول الله صلّي الله عليه و آله و ذكر أوصيائه الصدوق قال: حدّثنا الحسن بن مح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معجزات پيامبران
متن حديث
معجزات الأنبياء الصدوق قال حدّثنا جعفر بن محمّد بن مسرور رضى الله عنه قال: حدّثنا الحسين بن محمّد بن علىّ قال: حدّثنا أبوعبدالله السيارى عن أبى يعقوب البغدادى قال: قال ابن السكيت لأبى الحسن الرضا عليه السلام: لماذا بعث الله عزّوجلّ موسي بن عمران بالعصا و يده البيضاء و آلة السحر، و بعث عيسي بالطبّ، و بعث محمّداً صلّي الله عليه و آله بالكلام و الخطب؟ فقال له أبوالحسن عليه السلام: إنّ الله تبارك و تعالي لمّا بعث موسي عليه السلام كان الأغلب علي أهل عصره السحر فأتاهم من عندالله عزّوجلّ بما لم يكن فى وسع القوم مثله، و بما أبطل به سحرهم و أثبت به الحجّة عليهم و إنّ الله تبارك و تعالي بعث عيسي عليه السلام فى وقت ظهرت فيه الزمانات و احتاج الناس إلي الطبّ فأتاهم من عندالله عزّوجلّ بما لم يكن عندهم مثله و بما أحيا لهم الموتى و أبرأ لهم الأكمه و الأبرص بإذن الله عزّوجلّ و أثبت به الحجّة عليهم، و أنّ الله تبارك و تعالي بعث محمّداً صلّي الله عليه و آله فى وقت كان الأغلب علي أهل عصره الخطب و الكلام [ و
أظنه قال: ] و الشعر، فأتاهم من كتاب الله عزّوجلّ و مواعظه و أحكامه ما أبطل به قولهم و أثبت به الحجّة عليهم، فقال ابن السكيت: تالله ما رأيت مثلك اليوم قطّ، فما الحجّة علي الخلق اليوم؟ فقال عليه السلام: العقل، يعرف به الصادق علي الله فيصدّقه و الكاذب علي الله فيكذّبه، فقال ابن السكيت: هذا والله الجواب.
معجزات پيامبران صدوق از جعفر بن محمد بن مسرور (رض)، از حسين بن محمد بن علي، از ابوعبدالله سيّاري، از ابويعقوب بغدادي نقل است كه ابن سكّيت از ابوالحسن الرضا (ع) پرسيد: چرا خداوند عزّوجلّ موسي (ع) را با [ معجزه ] عصا و يد بيضاء و وسيله سحر، و عيسي (ع) را با [ معجزه ] طبّ و محمد (ص) را با [ معجزه ] سخن و خطبه برانگيخت؟ و امام (ع) فرمود: آن گاه كه خداوند تبارك و تعالي موسي (ع) را برانگيخت، [ دانش ] غالب بر مردم روزگارش، سحر بود پس از جانب خداوند عزّوجلّ چيزي آورد كه انجام مانند آن در توان آن مردم نبود و بدان سحرشان را نابود ساخت و حجّت خود بر ايشان را به اثبات رساند، و خداوند تبارك و تعالي عيسي (ع) را در زماني برانگيخت كه انواع مرگ و بيماري در آن به ظهور پيوست و مردم به طبّ نياز يافتند، پس او از جانب خداوند با چيزي
نزد ايشان آمد كه مانندش در ميانشان نبود و معجزه اي آورد كه بدان مردگانشان را زنده و نابينا و پيس را به اذن خداوند شفا بخشيد، و بدين كار حجّت خود بر ايشان را به اثبات رساند، و محمد (ص) را در زماني برانگيخت كه هنر غالب بر مردم روزگارش، ايراد خطبه و سخن بود [ و گمان ميكنم فرمود: ] و شعر، پس از كتاب خداوند عزّوجلّ، پندها و احكام آن چيزي نزد ايشان آورد كه بدان سخن شان را باطل و حجّت خود بر ايشان را به اثبات رساند، آنگاه ابن سكّيت گفت: خدا را سوگند كه تا امروز مانند تو را نديده ام، اكنون بگو امروز حجّت بر مردم چيست؟ و حضرتش (ع) فرمود: كه شخص صادق بدان خدا را شناخته و باور ميكند و دروغزن به خدا تكذيبش نمايد و ابن سكّيت گفت: به خدا سوگند كه اين، پاسخ است۱.
منبع حديث
۱- علل الشرائع ۱/ ۱۲۱.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش بیستم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی مح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور
🔢 بخش بیست و یکم
📚استاد نصوری
تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
🌹🌹🌹🌹
ایات مهدوی 4.mp3
2.59M
ر💠 سلسله مباحث #آیات_مهدوی 4
❇️جلسه چهارم
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گناهان یک شهید ۱۶ ساله دفاع مقدس ❤️
ما کجای کاریم؟
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗بخش هایی از کتاب #علی_زیباترین_سروده_هستی اثر شهید چمران قسمت 2⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part04_علی زیباترین سروده هستی.mp3
5.85M
📗بخش هایی از کتاب
#علی_زیباترین_سروده_هستی
اثر شهید چمران
قسمت 4⃣
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خشیت و خضوع و خشوع قوله علیه السلام: سُبْحَانَکَ أَخْشَی خَلْقِکَ لَکَ أَعْلَمُهُمْ بِکَ، وَ أَخْضَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رزق الهی و ناسپاسان آن
قوله علیه السلام: وَ أَهْوَنُهُمْ عَلَیْکَ مَنْ أَنْتَ تَرْزُقُهُ وَ هُوَ یَعْبُدُ غَیْرَکَ.
یقال: هوّنه اللّه أی خفّفه و ذلّله و أحقره. هان، یهین من المهانة والحقارة. و أهان الرجل: استخفّ به.
والرزق: کلّما ینتفع به الناس فی معاشهم، قال تعالی: « وَ اللَّهُ خَیْرُ الرَّازِقِینَ [۴] »، لأ نّه لا یقطع رزقه عن عباده، و لو کان کافر النعمة، کما قال: « وَ رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْ ءٍ [۵] ».
و من أسمائه تعالی: الرّزاق [۶]، و هو الذی خلق الأرزاق و أعطی الخلایق أرزاقها و أوصلها الیهم.
والرزق نوعان: ظاهریّة للأبدان و باطنیة للقلوب، کالمعارف و العلوم. و چون قرآن که جامع علوم اولین و آخرین است خداوند او را رزق ارواح امّت مرحومه قرار داده، و از باب آن که بعضی از غافلین به واسطه نداشتن قوّه کسب و التذاذ و
انتفاع به علوم او از روی جهالت « وَ لَمّا یَأْتِهِمْ تَأویلُهُ [۱] » تکفیر و تکذیب مینمودند، میفرماید: « وَ تَجْعَلُونَ رِزْقَکُمْ أَ نَّکُمْ تُکَذِّبُونَ [۲] »، یعنی رزق و ما به الانتفاع خود را که قرآن باشد عوض آن که شکر بر وصل این نعمت عظمی کنید کفران و تکذیب مینمائید.
و علّت تکذیب آنها را بیان میکند: « بِمَا لَمْ یُحِیطُوا بِعِلْمِهِ [۳] »، یعنی سبب کفران عدم احاطه آنها است از روی علم به حقایق قرآن، مثل آن که جائی میفرماید: « هُدًی لِلْمُتَّقِینَ [۴] »، با آن که مورد نزول قرآن عام است، هدایت و ارشاد او را خاصّ به متقین مینماید لأ نّهم هم الذین ینتفعون بهدایة القرآن، قال المولوی قدس سره:
همچو قرآن که بمعنی هفت توست عامّ را و خاصّ را مطعم دروست [۵]
چه در او است بعض قصص و حکایات ؛ و أحکام [۶] الظاهریة، کحکم المعاملات و الدیات، أو القصاص والمواریث، والنکاح من الأمور المتعلّقة بالأبدان، و ینتفع منها أهل الظاهر، کما أنّ فی القرآن من غوامض علوم المبدأ و المعاد والحشر و القیامة و حقیقة الجنّة و النار و معرفة النفس، من الأمور التی لاینتفع بها الاّ الخواص من الأولیاء والحکماء الإلهییّن، و إنّ فیه ما یکون إدراکه مخصوصة
بالنبی صلی الله علیه و آله وسلم، کما ورد « لایعلم القرآن إلا من خوطب به » [۷] .
والعبادة: لیس إلا الخضوع و التذلّل والطاعة و الانقیاد، لذا جعل سبحانه و تعالی، اتباع الهوی و الانقیاد إلیه عبادة له، کما قال: « أَ فَرَأَیْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ
هَوَاهُ [۱] »، و جعل طاعة الشیطان عبادة له، فقال: « أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَنْ لاَ تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ [۲] ».
----------
[۴]: ۵ - سوره مبارکه جمعه، آیه ۱۱.
[۵]: ۶ - سوره اعراف، آیه ۱۵۶.
[۶]: ۱ - بنگرید: سوره ذاریات، آیه ۵۸: « انّ اللّه هُوَ الرزّاق ».
[۱]: ۲ - سوره مبارکه یونس، آیه ۳۹.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه واقعه، آیه ۸۲.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه یونس، آیه ۳۹.
[۴]: ۵ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲.
[۵]: ۶ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۳، ص ۶۲۳، « سؤال کردن بهلول آن درویش را ».
[۶]: ۷ - هکذا در اصل، اظهر: الأحکام.
[۷]: ۱ - بسنجید: مستدرک الوسائل، ج ۱۷، ص ۳۳۵ ؛ طب الأئمة، ص ۹.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه جاثیه، آیه ۲۳.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه یس، آیه ۶۰.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دنیا پیامبر خدا، آقای بشر، و شفیعی که در محشر شفاعتش پذیرفته است، میفرماید: دنیا خانه ی گرفتاری و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آثار گناه
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: خدا میفرماید: اگر کسی که مرا میشناسد نافرمانیم کند، کسی بر او میگمارم که مرا نمی شناسد.
حضور قلب، نافله
ابوحمزه میگوید: امام سجاد علیه السلام مشغول نماز بود. عبا از شانه وی افتاد و او توجه نکرد.
عرض کردم: در نماز عبایتان افتاد، توجه نکردید. فرمود: وای بر تو! میدانی در حضور چه بزرگی ایستاده بودم. سپس فرمود: در صورتی نماز بنده مقبول است که توجه کامل به خدا داشته باشد. گفتم: فدایت شوم پس ما نابودیم. امام فرمود: خیر، خدا با نوافل نقص نماز را جبران میکند.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357