eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻در انتقادها مراقب باشیم، چون خیلی ها به اسم انتقاد، تهمت میزنند❗️ ▪️▪️▪️▪️▪️▪️ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان هفدهم ؛ میانبر! 💢چرا محسن به سپاه رفت و پاسدار شد ! 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
درخواست از خداوند جهت حلّ تمام مشکلات قوله علیه السلام: وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَی کَشْفِ مَا مُنِیتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِیهِ، فَافْعَلْ بِی ذَلِکَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْکَ [۳] . قادر: از قدرت باشد که معنای او در خلق ذی حیات مختار، این است که « إن شاء فعل و إن لم یشأ لم یفعل »، تا خارج شود از تعریف افعال و آثار طبایع بسیطه و ادویه جات نباتیه و معدنیه که از روی قدرت و اختیار نیست، بلکه از روی طبع و تسخیر است. و معنای قدرت در خالق، آن اخراج کلیه عالم وجود است به معنای ما سوی اللّه از موجودات جبروتیه و ملکوتیه و ناسوتیه ازلیس محض به أیس محض دفعةً واحدةً سرمدیةً. و چون انقطاع فیض بر حقّ جایز نیست کما قیل: « یا دائم الفضل [۴] علی البریة یا باسط الیدین بالعطیة » [۵] لهذا شاء و فعل، ولی « وجوب بالاختیار لاینافی الاختیار » [۶]، و چه قادر به معنی مقدر باشد، کما قال تعالی: « فَقَدَرْنَا فَنِعْمَ الْقَادِرُونَ ». [۱] اما معنی أوّل أنسب بما نحن فیه است یعنی توئی قادر و توانا بر ظاهر نمودن چیزهائی که من آرزو دارم به آنها، چنان که تو توانائی بر دفع و رفع آن شدایدی که به امر نافذ تو واقع شده‌ام در او، پس اجابت نموده بجا بیاور نسبت به من آن را، اگرچه من از باب لیاقت و به حسب وجود نفسی و اطاعت طاغوت نفس که امّاره بالسوء است « إِلاَّ مَا رَحِمَ رَبِّی [۲] »، یعنی: مگر آن زمانی را که رحم خدا شامل حال عباد شود. پس من بذاته و به اقتضای اعمال مستحقّ نیستم، مگر تفضّلاً ؛ لذا ورد: « الهی عاملنا بفضلک و لاتعاملنا بعدلک » [۳] یا کریم. از این باب معصوم عرض می‌نماید: « فافعل بی ذلک و إن لم استوجبه منک »، یعنی: آرزوی مرا از خیرات عطا نموده[ای] تفضّلاً، و رفع مکاره را بنما تکرّماً، هر چند من به حسب اعمال مستوجب نیستم از تو، کما ورد فی دعاء آخر: « و افعل [۴] بی ما أنت أهله، و لاتفعل بی ما أنا أهله ---------- [۳]: ۳ - اصل: + یا ذاالعرش العظیم. [۴]: ۱ - اصل: الجود. [۵]: ۲ - مصباح الکفعمی، ص ۶۴۷. [۶]: ۳ - بسنجید: القبسات، ص ۴۷۲ ؛ تلخیص المحصّل، ص ۲۷۵. [۱]: ۴ - سوره مبارکه مرسلات، آیه ۲۳. [۲]: ۵ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۵۳. [۳]: ۶ - بسنجید: شرح اصول الکافی، ج ۱۰، ص ۲۱۴ ؛ نورالبراهین، ج ۱، ص ۳۹. [۴]: ۷ - اصل: فافعل. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
وفات برخی بزرگان جوهری (۳۹۲)، ابونصر فارابی (۳۳۹)، وزیر ابن عمید (۳۶۶)، صاحب ابن عباد (۳۸۵)، ابن سینا (۴۲۸)، سید مرتضی (۴۳۶)، سید رضی (۴۰۶)، ابوالعلاء معری (۴۴۹)، امام الحرمین (۴۷۷)، ابوحامد غزالی (۵۰۵)، ابوالفتوح احمد غزالی (۵۲۰)، جاراللّٰه زمخشری (۵۳۸)، محمد شهرستانی (۵۴۸)، سهروردی مقتول (۵۸۷)، فخر رازی (۶۰۶)، ابن فارض (۶۳۲)، محی الدین عربی (۶۳۸)، ابن حاجب (۶۴۶)، ابن بیطار (۶۴۶)، قاضی بیضاوی (۶۸۵)، محقق طوسی (۶۷۲)، علامه شیرازی (۷۱۰)، عبدالرزاق کاشی (۷۳۵)، جار بردی (۶۴۶)، محقق تفتازانی (۷۹۲)، علامه حلی (۷۲۶)، ابن میثم بحرانی (۶۷۹)، شاطبی (۵۹۰)، ابن جوزی (۵۹۷)، ابوالبقاء (۶۱۶)، جلال الدین قزوینی (۷۳۹)، نواوی (۶۷۶)، بدیع همدانی (۳۹۸)، آمدی (۶۳۱)، جعدی (۶۸۷). گویند روانست پیوسته از شهر هستی بملک عدم از پی هم قوافل سنایی زودبخش سبک ستان فلک است پیر با طبع کودکان فلک است در سخاوت به کودکان ماند بدهد زود و زود بستاند بحث ادبی انّ با دو معمولش (اسم و خبر) اگر بجای مصدر بکار رود، همزه آن مفتوح می‌شود و در غیر این صورت مکسور است. هر جا هر دو وجه جایز باشد، هر دو جایز است. در آغاز صله، کسر انَّ لازم است. البته دغدغه ای برای من پیش آمده است چون آنجا هم می‌شود مصدر به جای آن قرار گیرد. مثلاً وقتی می‌گویی جاء الذی انه قائم می‌گویی جاء الذی قیامه ثابت، از سوی دیگر برخی نحویین هر دو وجه را تجویز کرده اند. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
در حدیث آمده: حضرت سلیمان، با اصحاب خود برای نماز باران بیرون می‌رفت. در راه، به مورچه ای برخورد که یکی از پاهایش را به آسمان بلند کرده و می‌گوید: خدایا! ما مخلوقات ضعیف تو هستیم و از روزی تو بی نیاز نیستیم، پس به سبب گناهان بنی آدم، ما را به هلاکت مرسان. حضرت سلیمان علیه السلام به اصحاب فرمود: برگردید! همانا بخاطر دعای غیر خودتان سیراب شدید...! (۵۵۸) پس خیلی هم نباید مغرور بود، خداوند گاهی به خواسته مورچه ای، رحمت خود را بر بندگان نازل می‌کند. حتّی گاهی دعای کافری چون فرعون را می‌پذیرد و باران و فراوانی آب را عطا می‌کند. در حدیث است از قول امام صادق علیه السلام که یاران فرعون از کاهش آب نیل پیش او سخن گفتند و اظهار کردن که این باعث هلاکت ما خواهد شد. فرعون از آنان خواست که آنروز برگردند. شب که شد، به میان رود نیل رفت و دست به سوی آسمان بلند کرد و گفت: خدایا! می‌دانی که می‌دانم، که جز تو، کسی توان آب آوردن ندارد، پس به ما آب بده. صبح که شد، رود نیل فوران زد و سرشار از آب شد. (۵۵۹) ایمنی دیدند و نا ایمن شدند دوستی کردم، مرا دشمن شدند... ما که دشمن را چنین می‌پروریم دوستان را از نظر چون می‌بریم؟ (۵۶۰) آری... خدای مهربان، دعای بندگان و تضرّع آنان را بی بهره و بدون پاسخ نمی گذارد، فقط باید اقبال و روی آوردنی از صمیم دل و خالصانه از سوی بندگان باشد، تا لطف الهی شامل گردد. به قول سعدی: ای کریمی که از خزانه غیب گبر و ترسا وظیفه خور داری دوستان را کجا کنی محروم تو که با دشمنان نظر داری (۵۶۱) کیفیّت نماز باران مثل نماز عید، دو رکعت است و رکعت اوّل، پنج قنوت و رکعت دوّم چهار قنوت دارد و بهتر است که با جماعت خوانده شود. ایمنی دیدند و نا ایمن شدند دوستی کردم، مرا دشمن شدند... ما که دشمن را چنین می‌پروریم دوستان را از نظر چون می‌بریم؟ (۵۶۰) آری... خدای مهربان، دعای بندگان و تضرّع آنان را بی بهره و بدون پاسخ نمی گذارد، فقط باید اقبال و روی آوردنی از صمیم دل و خالصانه از سوی بندگان باشد، تا لطف الهی شامل گردد. به قول سعدی: ای کریمی که از خزانه غیب گبر و ترسا وظیفه خور داری دوستان را کجا کنی محروم تو که با دشمنان نظر داری (۵۶۱) کیفیّت نماز باران مثل نماز عید، دو رکعت است و رکعت اوّل، پنج قنوت و رکعت دوّم چهار قنوت دارد و بهتر است که با جماعت خوانده شود. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بررسی عبرت‌های واقعه کربلا 🏴 (ع) در ظهر عاشورا هم ما را به سمت نماز سوق می‌دهد. 🎙حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید حسین مومنی کارشناس مذهبی در ویژه‌برنامه تکیه تسنیم به بررسی عبرت‌های واقعه پرداخت.
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 8️⃣3️⃣ عرب‌ها به من یاد داده‌اند تا بگویم شاهنامه آخرش خوش است، چون در آخر شاهنامه ایرانی‌ها شکست می‌خورند. 🔶 اول: اگر به آخر شاهنامه سری بزنیم، می‌بینیم که اصلا بیت‌های آخر آن درباره جنگ ایران و اعراب نیست. بیت‌های آخر شاهنامه درباره از بین رفتن ظلم و ستم است که از بین می‌رود. به این خاطر می‌گویند آخر شاهنامه خوش است. 🔷 دوم: وقتی که فردوسی شاهنامه را تمام کرد، آن را نزد سلطان محمود برد تا هم شاهنامه در کتابخانه پادشاهی نگهداری شود و هم سلطان محمود به او جایزه دهد. اما چون در آن از سلطان محمود تعریف نکرده بود، به او پاداشی نداد. بعد این جریان فردوسی در آخر شاهنامه بیت‌هایی را نوشت که در آن ظلم و ستم پادشاهان از بین می‌رود. 🔻 سوم: در قدیم رایج بود هنگامی که شاهنامه را می‌خواندند، جشن می‌گرفتند و چای و شیرینی می‌دادند. شاید به این دلیل باشد که می‌گویند شاهنامه آخرش خوش است. 💠 ابیات آخر شاهنامه: ستم، نامۀ عزلِ شاهان بوَد چو دردِ دلِ بی‌گناهان بوَد نباشد کسی در جهان پایدار همان نامِ نیکو بوَد یادگار از آن پس نمیرم که من زنده‌ام که تخمِ سخن من پراکنده‌ام هر آن کس که دارد هُش و رای و دین پس از مرگ بر من کند آفرین 📝 لینک مطلب:👇 https://btid.org/fa/news/200151 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 9️⃣3️⃣ عرب‌ها برای تحقیر ایرانی به من آموختند برای شمارش خودمان به جای تن از نفر استفاده کنیم. نفر واحد شمارش شتر است. 🔻 اول: کلمه نفر در عربی به معنای گروهی از انسان‌هاست. برای انسان، اجنه، درخت خرما و شتر هم به کار رفته است. اما این به خاطر ارزش پایین انسان‌ها نیست. بلکه بخاطر اهمیت درخت خرما و شتر در نزد عرب‌هاست. 🔻دوم: واحد شمارش انسان در فارسی تن نیست بلکه سر است. مثل سرشماری، چند سر خانواده و... 🔸 سر در فارسی به معنای رأس در عربی است که واحد شمارش گوسفند و گاو می‌باشد. 🔹 اگر بخواهیم اشکال وارد کنیم، در واقع این زبان فارسی است که به واژه عربی بی احترامی کرده است، زیرا واحد شمارش انسان را روی چارپایان خود قرار داده است. 🔻 سوم:اینکه واحد شمارش انسان با برخی از حیوانات یکی است، این نشان از اهمیت حیوان است و ربطی به تحقیر انسان ندارد. 🔸 شتر آنقدر برای انسان قدیم مهم بود که دیه‌ی انسان بر اساس آن قرار داده شد. همانگونه که الان سکه، ارز و پول به عنوان با ارزش‌ترین‌ها به حساب می‌آیند، زمانی شتر و درخت نخل اینگونه بوده‌اند. 📝 لینک مطلب:👇 https://btid.org/fa/news/200032 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تا حالا شده گناهی رو به خاطر اینکه میدونید عج از اعمال ما با خبر هستند انجام‌ندید؟ 😞 🎙استاد میرباقری @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ وقتی ولایت‌فقیه معصوم نیست ، چرا باید ازش اطاعت مطلق کرد؟ ⁉️ ⛔️ولایت‌مطلقه برای غیرمعصوم چرا؟⛔️ (پاسخ:مرتضی کهرمی) ▬▬▬▬▬▬▬▬ @zandahlm1357
✍️یادداشت رسیده: ⭕️ جریان احمدالحسن؛ خطر آفرین‏ترین فرقه تاریخ! ◻️هوشیار رئیس میز تخصصی مقابله با فرقه‌های انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی: فرقه احمدالحسن؛ بروزآوری شده‌ی تمامی فرقه‌هایی است که در فضای امامت و مهدویت به وجود آمده است و از تمامی شیوه‌های جذب فرقه‌ای بهره می‌برد. با این حساب، هیچگاه نمی توان این فرقه را با بهائیت و وهابیت و سایر فرقه‌ها مقایسه کرده و نسخه مقابله با آنها را برای این فرقه پیچید. ◻️ الحمدلله شاهد توقف جذب این فرقه از میان طلاب هستیم و افراد زیادی از این فرقه جدا شده و امروزه علیه آنان تبلیغ می‌کنند، اما تبلیغ و جذب این فرقه از میان سایر اقشار شدت یافته است. ◻️ تذکر جدی ما به مسئولین ذی ربط در این خصوص این است که اگر دیر بجنبید؛ شاهد اتفاقاتی بدتر از ماجرای حرم رضوی و شاهچراغ خواهید شد. متأسفانه مسئولین در ایام اربعین به یاد این خطر می‌افتند، آنهم با برگزاری چند نشست مجازی. ◻️ تنها راه حل و برون رفت از این خطر بزرگ، ایجاد فضای گفت‌وگو با آسیب دیدگان بدور از حاشیه بوده است. دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص مسئله گفت‌وگو با فرق انحرافی طرح جامعی دارد که در صورت تمایل سایر نهادهای فرهنگی می‌تواند @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در مسیحیت حجاب واجب است، در انجیل هم واجب است و هم گوشت خوک حرام است، اما به آن عمل نمی‌شود. @zandahlm1357
تأثير بى عفتى بر روح و جان «دكتر حاج حسين توكلى»، از شاگردان «شيخ رجب على خياط» نقل مى كند: در زمان رژيم طاغوت كه بى حجابى خصوصاً در شهر تهران، به صورت علنى همه جا را فرا گرفته بود، روزى از مطب دندان سازى خود حركت كردم تا جايى بروم. سوار يك اتوبوس شدم كه تقريباً خالى بود. حوالى ميدان فردوسى، اتوبوس نگه داشت و جمعيتى از آقايان به همراه يك زن بى حجاب سوار ماشين شدند. ناگهان اتفاق عجيبى افتاد و آن اين بود كه ديدم تمام جمعيتى كه سوار ماشين هستند، حتى راننده، زن هستند و همه يك شكل و يك لباس! حتى كسى كه كنار من نشسته، زن است. از خجالت خودم را جمع كردم و فكر كردم اتوبوس، مخصوص كارمندان زن است و من اشتباهى سوارشدم. كمى جلوتر، اتوبوس نگه داشت و خانمى پياده شد. وقتى آن زن پياده شد، ناگهان همه سرنشينان اتوبوس قيافه مردانه پيدا كردند و به همان شكلى كه اول بودند، تبديل شدند. همان جا تصميم گرفتم نزد شيخ رجب على بروم و اتفاق امروز را برايش تعريف كنم و توضيح بخواهم. وقتى به منزل شيخ رسيدم، قبل از اينكه حرفى بزنم، شيخ فرمود: «ديدى همه مردها زن شده بودند؟! چون مردها به آن زن توجه داشتند، به شكل زن در آمدند». بعد ادامه داد: «وقت مردن هركس به هرچه توجه دارد، همان جلوى چشمش مجسم مى شود. ولى اگر محبت اميرالمؤمنين در قلبش باشد، باعث نجات او مى شود». اين داستان، انسان را به ياد اين سخن گهربار رسول خدا (صلى الله عليه و آله) مى اندازد كه فرمود: «اِنَّ المَرْء مَعَ مَنْ اَحَبَّه» [۱]، «انسان با كسى كه دوستش دارد، محشور مى شود». [۲] ---------- [۱]: بحارالانوار، ج٧۴، ص١٠٩. [۲]: كيمياي محبت، محمد محمدي ري شهري، ص١٧۶. @zandahlm1357 تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357