#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
امام صادق علیه السلام از پدرش نقل میکند که فرمود: زلزلهها و گرفتگی ماه و خورشید و بادهای سخت و وح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در حدیث آمده: حضرت سلیمان، با اصحاب خود برای نماز باران بیرون میرفت. در راه، به مورچه ای برخورد که یکی از پاهایش را به آسمان بلند کرده و میگوید: خدایا! ما مخلوقات ضعیف تو هستیم و از روزی تو بی نیاز نیستیم، پس به سبب گناهان بنی آدم، ما را به هلاکت مرسان.
حضرت سلیمان علیه السلام به اصحاب فرمود: برگردید! همانا بخاطر دعای غیر خودتان سیراب شدید...! (۵۵۸)
پس خیلی هم نباید مغرور بود، خداوند گاهی به خواسته مورچه ای، رحمت خود را بر بندگان نازل میکند. حتّی گاهی دعای کافری چون فرعون را میپذیرد و باران و فراوانی آب را عطا میکند. در حدیث است از قول امام صادق علیه السلام که یاران فرعون از کاهش آب نیل پیش او سخن گفتند و اظهار کردن که این باعث هلاکت ما خواهد شد. فرعون از آنان خواست که آنروز برگردند. شب که شد، به میان رود نیل رفت و دست به سوی
آسمان بلند کرد و گفت: خدایا! میدانی که میدانم، که جز تو، کسی توان آب آوردن ندارد، پس به ما آب بده. صبح که شد، رود نیل فوران زد و سرشار از آب شد. (۵۵۹)
ایمنی دیدند و نا ایمن شدند
دوستی کردم، مرا دشمن شدند...
ما که دشمن را چنین میپروریم
دوستان را از نظر چون میبریم؟ (۵۶۰)
آری... خدای مهربان، دعای بندگان و تضرّع آنان را بی بهره و بدون پاسخ نمی گذارد، فقط باید اقبال و روی آوردنی از صمیم دل و خالصانه از سوی بندگان باشد، تا لطف الهی شامل گردد.
به قول سعدی:
ای کریمی که از خزانه غیب
گبر و ترسا وظیفه خور داری
دوستان را کجا کنی محروم
تو که با دشمنان نظر داری (۵۶۱)
کیفیّت نماز باران
مثل نماز عید، دو رکعت است و رکعت اوّل، پنج قنوت و رکعت دوّم چهار قنوت دارد و بهتر است که با جماعت خوانده شود.
ایمنی دیدند و نا ایمن شدند
دوستی کردم، مرا دشمن شدند...
ما که دشمن را چنین میپروریم
دوستان را از نظر چون میبریم؟ (۵۶۰)
آری... خدای مهربان، دعای بندگان و تضرّع آنان را بی بهره و بدون پاسخ نمی گذارد، فقط باید اقبال و روی آوردنی از صمیم دل و خالصانه از سوی بندگان باشد، تا لطف الهی شامل گردد.
به قول سعدی:
ای کریمی که از خزانه غیب
گبر و ترسا وظیفه خور داری
دوستان را کجا کنی محروم
تو که با دشمنان نظر داری (۵۶۱)
کیفیّت نماز باران
مثل نماز عید، دو رکعت است و رکعت اوّل، پنج قنوت و رکعت دوّم چهار قنوت دارد و بهتر است که با جماعت خوانده شود.
#پرتویی از نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بررسی عبرتهای واقعه کربلا
🏴 #امام_حسین(ع) در ظهر عاشورا هم ما را به سمت نماز سوق میدهد.
🎙حجتالاسلاموالمسلمین سید حسین مومنی کارشناس مذهبی در ویژهبرنامه تکیه تسنیم به بررسی عبرتهای واقعه #کربلا پرداخت.
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اثر قضا شدن نماز صبح...
🎙استاد رفیعی
یک #_تلنگر
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 6️⃣3️⃣ کسی که هر روز به حمام میرود، چه نیازی به غسل و نیت کردن دارد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی
8️⃣3️⃣ عربها به من یاد دادهاند تا بگویم شاهنامه آخرش خوش است، چون در آخر شاهنامه ایرانیها شکست میخورند.
🔶 اول: اگر به آخر شاهنامه سری بزنیم، میبینیم که اصلا بیتهای آخر آن درباره جنگ ایران و اعراب نیست. بیتهای آخر شاهنامه درباره از بین رفتن ظلم و ستم است که از بین میرود. به این خاطر میگویند آخر شاهنامه خوش است.
🔷 دوم: وقتی که فردوسی شاهنامه را تمام کرد، آن را نزد سلطان محمود برد تا هم شاهنامه در کتابخانه پادشاهی نگهداری شود و هم سلطان محمود به او جایزه دهد. اما چون در آن از سلطان محمود تعریف نکرده بود، به او پاداشی نداد. بعد این جریان فردوسی در آخر شاهنامه بیتهایی را نوشت که در آن ظلم و ستم پادشاهان از بین میرود.
🔻 سوم: در قدیم رایج بود هنگامی که شاهنامه را میخواندند، جشن میگرفتند و چای و شیرینی میدادند. شاید به این دلیل باشد که میگویند شاهنامه آخرش خوش است.
💠 ابیات آخر شاهنامه:
ستم، نامۀ عزلِ شاهان بوَد
چو دردِ دلِ بیگناهان بوَد
نباشد کسی در جهان پایدار
همان نامِ نیکو بوَد یادگار
از آن پس نمیرم که من زندهام
که تخمِ سخن من پراکندهام
هر آن کس که دارد هُش و رای و دین
پس از مرگ بر من کند آفرین
📝 لینک مطلب:👇
https://btid.org/fa/news/200151
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی
9️⃣3️⃣ عربها برای تحقیر ایرانی به من آموختند برای شمارش خودمان به جای تن از نفر استفاده کنیم. نفر واحد شمارش شتر است.
🔻 اول: کلمه نفر در عربی به معنای گروهی از انسانهاست. برای انسان، اجنه، درخت خرما و شتر هم به کار رفته است. اما این به خاطر ارزش پایین انسانها نیست. بلکه بخاطر اهمیت درخت خرما و شتر در نزد عربهاست.
🔻دوم: واحد شمارش انسان در فارسی تن نیست بلکه سر است. مثل سرشماری، چند سر خانواده و...
🔸 سر در فارسی به معنای رأس در عربی است که واحد شمارش گوسفند و گاو میباشد.
🔹 اگر بخواهیم اشکال وارد کنیم، در واقع این زبان فارسی است که به واژه عربی بی احترامی کرده است، زیرا واحد شمارش انسان را روی چارپایان خود قرار داده است.
🔻 سوم:اینکه واحد شمارش انسان با برخی از حیوانات یکی است، این نشان از اهمیت حیوان است و ربطی به تحقیر انسان ندارد.
🔸 شتر آنقدر برای انسان قدیم مهم بود که دیهی انسان بر اساس آن قرار داده شد. همانگونه که الان سکه، ارز و پول به عنوان با ارزشترینها به حساب میآیند، زمانی شتر و درخت نخل اینگونه بودهاند.
📝 لینک مطلب:👇
https://btid.org/fa/news/200032
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #نفر_واحدشمارش_شتر
8.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تا حالا شده گناهی رو به خاطر اینکه میدونید #امام_زمان عج از اعمال ما با خبر هستند انجامندید؟ 😞
🎙استاد میرباقری
@zandahlm1357
7.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ وقتی ولایتفقیه معصوم نیست ، چرا باید ازش اطاعت مطلق کرد؟ ⁉️
⛔️ولایتمطلقه برای غیرمعصوم چرا؟⛔️
(پاسخ:مرتضی کهرمی)
#مرتضیکهرمی #کهرمی #ولایتفقیه
▬▬▬▬▬▬▬▬
@zandahlm1357
✍️یادداشت رسیده:
⭕️ جریان احمدالحسن؛ خطر آفرینترین فرقه تاریخ!
◻️هوشیار رئیس میز تخصصی مقابله با فرقههای انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی:
فرقه احمدالحسن؛ بروزآوری شدهی تمامی فرقههایی است که در فضای امامت و مهدویت به وجود آمده است و از تمامی شیوههای جذب فرقهای بهره میبرد.
با این حساب، هیچگاه نمی توان این فرقه را با بهائیت و وهابیت و سایر فرقهها مقایسه کرده و نسخه مقابله با آنها را برای این فرقه پیچید.
◻️ الحمدلله شاهد توقف جذب این فرقه از میان طلاب هستیم و افراد زیادی از این فرقه جدا شده و امروزه علیه آنان تبلیغ میکنند، اما تبلیغ و جذب این فرقه از میان سایر اقشار شدت یافته است.
◻️ تذکر جدی ما به مسئولین ذی ربط در این خصوص این است که اگر دیر بجنبید؛ شاهد اتفاقاتی بدتر از ماجرای حرم رضوی و شاهچراغ خواهید شد. متأسفانه مسئولین در ایام اربعین به یاد این خطر میافتند، آنهم با برگزاری چند نشست مجازی.
◻️ تنها راه حل و برون رفت از این خطر بزرگ، ایجاد فضای گفتوگو با آسیب دیدگان بدور از حاشیه بوده است.
دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص مسئله گفتوگو با فرق انحرافی طرح جامعی دارد که در صورت تمایل سایر نهادهای فرهنگی میتواند
@zandahlm1357