🕌در محضر امام روح الله (۱۶۳)
💠 عبادت ما، کار کردن است
📌 امام خمینی (ره ):
براى ما ننگ است كه در ارزاقمان دستمان را پيش آمريكا دراز بكنيم. ما بايد جديت كنيم. خداوند به ما، هم زمين داده، هم آب داده است و هم بركات آسمانى هست. بايد كار كنيم تا خودكفا باشيم. بلكه ان شاءالله صادرات هم داشته باشيم. شما برادرها الان عبادتتان اين است كه كار بكنيد. اين عبادت است. همان طورى كه فرض كنيد آمدن به زيارت حضرت معصومه(س) عبادتى است، كار كردن هم يك عبادتى است و شايد از بسيارى از مستحبات بالاتر باشد.
📚صحیفه امام؛ جلد ۱۲؛ صفحه ۲
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مسائل فقهي، حلال و حرام شيخ كليني از اليسع بن حمزه نقل ميكند كه گفت من در مجلس امام رضا (ع) بودم و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسجد رضا (ع)
قطب راوندي روايت كرده از ابراهيم بن موسي که او روزي در مسجد رضا (ع) در خراسان گفت از حضرت سوالات زيادي پرسيدم و چيزهاي زيادي از ايشان خواستم. سپس ايشان بيرون رفتند براي استقبال از بعضي ازآل ابوطالب. وقت نماز آمد، آن حضرت تصميم گرفت به سوي قصري كه آنجا بود، برود و در زير سنگي فرود آمد و من با آن حضرت بودم و هيچ کس ديگري نبود. پس فرمود اذان بگو. گفتم صبر کنيد تا اصحاب هم به ما برسند، فرمود هميشه در اول وقت اذان بگو. پس من اذان گفتم و نماز خوانديم. گفتم يابن رسول الله مدت زيادي است که قول مالي را به من داده اي و همانطور که ميداني من بسيار نيازمند هستم. سپس آن حضرت زمين را به تازيانهاي خراشيد پس
دست برد به آن محل و شمش طلا بيرون آورد و گفت بگير اين را خداوند بركت دهد و آنچه را كه ديدي به کسي نگو. و بدين ترنيب من يکي از ثروتمندان آنجا شدم
. (منتهي الامال ج ۲ ص ۳۶۲)
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
- زیدیه: بنا به روایتی، زید بن علی بن حسین (علیه السلام) در سال ۱۲۱ به کوفه رفته و شیعیان را به شور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- باقریه:
گروهی بودند که به امامت امام محمّد باقر (علیه السلام) قائل بوده و معتقد بودند که امامت از وی تجاوز نمی کند و به رجعت او معتقد بودند. [۱] عبارت بغدادی در این مورد، چنین است: «آنان گروهی هستند که امامت را از علی بن ابیطالب[۷] در فرزندان او[: ] دانسته و تا محمد بن علی[۷] معروف به باقر رسانیده اند... و پندارند که او [امام محمد باقر (علیه السلام) ] مهدی آینده است... » [۲] . به نظر میرسد که این گروه، همان کیسانیه سابق باشند که ابوهاشم را ترک کرده و به پیروی امام باقر (علیه السلام) گردن نهاده بودند. [۳]
طبق گفتة نوبختی، پس از شهادت امام محمد باقر (علیه السلام)، یارانش به دو دسته تقسیم شدند که گروهی از اینان، پس از امام باقر (علیه السلام) به امامت پسرش امام جعفر صادق (علیه السلام) روی آوردند. [۴]
پس از شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)، شیعیان و یارانش به شش دسته تقسیم شدند [۵]، که یک دسته از آنها پس از امام صادق (علیه السلام) به فرزندش امام کاظم (علیه السلام) روی آورده و اینها در واقع، همان زنجیرة امامیه بودند [۶] و امّا پنج دستة دیگر عبارت بودند از:....
----------
[۱]: شهرستانی، پیشین، ص ۱۴۷.
[۲]: بغدادی، پیشین، ص ۳۲.
[۳]: جعفری، پیشین، ص ۲۹۸.
[۴]: نوبختی، پیشین، صص ۶۲-۶۳.
[۵]: نوبختی، پیشین، ص ۶۶.
[۶]: ر. ک: نوبختی، پیشین، ص ۷۸.
#فرقه_های_درون_شیعی
✍نعمت الله صفری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست https://eitaa.com/zandahlm135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20220224-WA0002(1).mp3
11.59M
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طوفان_الاقصی
#فلسطین
🔻میگن یهودیا رو زدن مسحیا کشتن تو اروپا...
اولا: خوب به مسلمونا چه؟
دوما: صهیونیستها همون فاشیستها هستند البته صددرجه بدتر❗️
سوما: آمریکاییها و انگلیسیها هم هیتلرن...
چهارما: جالبه بدونید خود هیتلر هم ریشه یهودی داره...
🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 پویانمایی زیبای شهر موشکی 📼 قسمت چهارم : تله برای جاسوسی 🎞 🇮🇷 #کارتون #پویانمایی #انیمیشن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پویانمایی زیبای شهر موشکی
📼 قسمت ۵ : عمو مذاکره می کند
#کارتون #پویانمایی #انیمیشن
#شهر_موشکی
@zandahlm1357
کتاب ذوالفقارولایت .pdf
18.93M
با سلام::باتوجه به فرارسیدن، سالگرد شهادت پدر موشکی ایران، سرلشگر بسیجی، حاج حسن تهرانی مقدم، کتاب ذوالفقار ولایت با اضافات جدید تقدیم میشود، تا ضمن ذخیره کردن و مطالب کتاب، تا میتوانید آنرا در فضای مجازی نشر دهید، تا در ثواب این کار خیر شریک باشید... ارادتمند ناصر کاوه
ارسالی از مخاطب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌
هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️
#روایتگری
شماره ۴
کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
زبانیه ملک الهی قوله علیه السلام: وَ الزَّبَانِیَةِ الَّذِینَ إِذَا قِیلَ لَهُمْ «خُذُوهُ فَغُلُّوه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملائکه شناخته نشده
قوله علیه السلام: وَ مَنْ أَوْهَمْنَا ذِکْرَهُ، وَ لَمْ نَعْلَمْ مَکَانَهُ مِنْکَ، و بِأَیِّ أَمْرٍ وَکَّلْتَهُ.
یعنی: و از جمله ملائکه که ما توهّم و تصوّر مینمائیم پیش خیال خود آنها را، ولی نمی دانیم مقام و منزلت آنها را که چه مرتبه[ای] به آنها عطا شده، و به چه
امری از امور مرجوعه آنها را مأمور و موکّل کرده، و تفویض چه شغلی به آنها نموده، به مفاد: « وَ مَا یَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّکَ إِلاَّ هُوَ [۱] ».
ملائکه ساکن هوا و زمین
قوله علیه السلام: وَ سُکَّانِ الْهَوَاءِ وَ الاْءَرْضِ وَ الْمَاءِ.
----------
[۱]: ۴ - سوره مبارکه مدثر، آیه ۳۱.
چه این مبادی فعّاله و قوای روحانیه متکثّرند حسب تکثّر انواع طبیعیه، حتی آن که میباشد برای هر کره از کرات سماویه و کوکبیه، و برای هر نوع از طبایع نوعیه بسیطه باشد، چون نار و هوا و ماء و ارض، و مرکّب باشد چون انواع معادن باقسامها که محل خزائن حقّ اند به اعتبار تکوّن فلزات و اجسام سبعه متطرّقه و
حصول جواهرات صافیه فیها.
کما فی الدعاء: « یا من فی الجبال خزائنه » [۲] و نیز اصناف نباتات و انواع حیوانات صامته و ناطقه برّی و بحری، مَلَکی روحانی است که موکّل بر تدبیر و حفظ افراد آن نوع است، که حقّ تعالی گاهی از آن مبادی فعاله و ملائکه موکّله ب« ایدی » تعبیر نموده، و قال: « وَ السَّمَآءَ بَنَیْنَاهَا بِأَیْدٍ [۳] »، و قال: « خَلَقْنَا لَهُم مِّمَّا عَمِلَتْ أَیْدِینَآ أَنْعَامًا فَهُمْ لَهَا مَالِکُونَ [۴] »، چه ید محل بروز آثار و قوّت است، و از برای خدا ایادی عمّاله فعّاله است، نه جوارح جسمانیه، و هی ذوات نوریة و وسائط جوده و جهات فاعلیته ؛ و گاهی از آن ملائکه به «امر» تعبیر نموده، و قال: « وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ وَ النُّجُومَ مُسَخَّرَاتٌ بِأَمْرِهِ [۵] »، چنان که از آنها به «یمین» تعبیر کرده و قال: « وَ السَّماواتُ مَطْوِیَّاتٌ بِیَمِینِهِ [۶] ».
باری، این طبایع نوعیه اعمّ از بسیط و مرکب، اظلال و قوالب اند برای آن ذوات نوریه و ارواح ملکیه، چنان که آن ملائکه اظلال و قوالب اند برای اسماء الهیه که ارباب ارباب اند برای اعیان ثابته، و اسماء الهی موجودند به وجود الهی که غیب الغیوب مطلق است، چنان که ماسوی شهادت مطلقه اند.
----------
[۲]: ۱ - مصباح الکفعمی، ص ۲۵۴ ؛ البلد الأمین، ص ۴۰۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۱، ص ۳۹۱.
[۳]: ۲ - سوره مبارکه ذاریات، آیه ۴۷.
[۴]: ۳ - سوره مبارکه یس، آیه ۷۱.
[۵]: ۴ - سوره مبارکه نحل، آیه ۱۲.
[۶]: ۵ - سوره مبارکه زمر، آیه ۶۷.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پارسایی زهد بر دو قسم است، زهد عامه و زهد خاصه. زهد عامه همان زهد ظاهری در دنیاست ولی زهد خاصه یعنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غیبت، تهمت
یکی از صالحان گوید: اگر از گناه اکراه نمی داشتم، دوست داشتم تمام مردم شهر علیه من قیام کنند و مرا غیبت نمایند.
چه چیز گواراتر است از پنج چیز که آدمی آن را در قیامت در نامه اش میبیند که آنها را
مرتکب نشده و از آنها آگاهی ندارد.
تسلیم و رضا
مصیبتهای زیاد و گرفتاریهای پی درپی برای مؤمن سنگین نیست تا او تسلیم و رضا در برابر خدا را نپذیرد، وی چون کبوتری است که جوجه اش را از لانه اش میگیرند و باز به آنجا باز میگردد.
دانشمند و نادان
دانشمند، نادان را میشناسد چون قبلاً خود چنین بوده است ولی جاهل، دانشمند را نمی شناسد چون عالم نبوده است.
کینه
دنیا کوتاهتر از آن است که انسان کینه هارا دنبال کند.
انس با خدا
هرکه با خدا مأنوس است، از مردم وحشت دارد.
عرض بهشت
هارون الرشید به ابن سماک گفت: مرا موعظه کن، ابن سماک گفت: بپرهیز که بر بهشتی عرضه شوی که عرض آن آسمانها و زمین است و برای تو جای پایی نباشد.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_266
وَ سَأَلَهُ رَجُلٌ أَنْ يُعَرِّفَهُ الإِيمانَ
فَقَالَ عليهالسلام
إِذَا كَانَ الْغَدُ فَأْتِني حَتَّى أُخْبِرَكَ عَلَى أَسْمَاعِ النَّاسِ، فَإِنْ نَسِيْتَ مَقَالَتي حَفِظَهَا عَلَيْكَ غَيْرُكَ فَإِنَّ الْكَلاَمَ كَالشَّارِدَةِ يَنْقُفُهَا هذَا وَ يُخْطِئُهَا هذَا.
كسى از آن حضرت تقاضا كرد كه ايمان را برايش توصيف كند؛
امام عليه السلام فرمود:
فردا نزد من بيا تا در حضور جمع، تو را از آن آگاه سازم كه اگر گفتهام را فراموش كنى ديگرى آن را براى تو حفظ كند، زيرا سخن همچون شترِ فرارى است كه بعضى ممكن است آن را پيدا كنند و بعضى آن را نيابند. ١مرحوم سيّد رضى به دنبال اين گفتار حكيمانه مىافزايد: آنچه را امام عليه السلام (فرداى آن روز) در پاسخ اين سؤال كننده بيان فرمود، همان است كه ما در همين باب كلمات قصار به عنوان «الْإيمانُ عَلى أرْبَعِ شُعَبٍ»(حكمت ٣١) آورديم.
(پيش از اين به عنوان «عَلى أرْبَعِ دَعائِم» آورده شده است).
(وَ قَدْ ذَكَرنا ما أجابَهُ بِهِ فيما تَقَدَّمَ مِنْ هذَا الْبابِ وَ هُوَ قَوْلُهُ:«الإِيمانُ عَلى أرْبَعِ شُعَبٍ») .
شرح و تفسير
براى آموزش صحيح شتاب مكن!
در آغاز اين كلام امام عليه السلام آمده است:«مردى از محضرش خواست ايمان را براى او شرح دهد»؛ (وَ سَأَلَهُ رَجُلٌ أَنْ يُعَرِّفَهُ الْإِيمَانَ) .
گفتهاند: اين مرد، عمار ياسر بود كه هم در صحنۀ جهاد مىدرخشيد و هم در معارف اسلامى. هنگامى كه خود را در كنار آن چشمۀ جوشان معرفت ديد، درخواست كرد كه مهمترين مسئله را كه همان ايمان است با تمام ويژگىهايش براى او شرح دهد.
امام عليه السلام به او فرمود:«(شتاب مكن) فردا نزد من بيا تا در حضور جمع، تو را از آن آگاه سازم كه اگر گفتهام را فراموش كنى ديگرى آن را براى تو حفظ كند، زيرا سخن همچون شترِ فرارى است كه بعضى ممكن است آن را پيدا كنند و بعضى آن را نيابند»؛ (إِذَا كَانَ الْغَدُ فَأْتِني حَتَّى أُخْبِرَكَ عَلَى أَسْمَاعِ النَّاسِ، فَإِنْ نَسِيْتَ مَقَالَتي حَفِظَهَا عَلَيْكَ غَيْرُكَ فَإِنَّ الْكَلاَمَ كَالشَّارِدَةِ يَنْقُفُهَا هذَا وَ يُخْطِئُهَا هذَا) .
همان گونه كه در ذيل ترجمۀ آن، پيش از اين ذكر كرديم، شرح جامعى كه امام عليه السلام دربارۀ ايمان داد همان است كه در حكمت ٣١ آمده و توضيح آن گذشت.
به هر حال مقصود امام عليه السلام در گفتار حكيمانۀ بالا اين است كه مطالب اساسى و مهم مانند شرح ويژگىهاى ايمان بايد در حضور جمع بيان شود تا هيچيك از نكتههاى آن ضايع نگردد و بهطور كامل براى غير حاضران و حتى براى نسلهاى آينده باقى بماند. اضافه بر اين، هنگامى كه سخنى در حضور جمع گفته شود به يقين در ميان آنها افراد فاضل و برجسته كم نيستند؛ آنها مىتوانند در فهم مفاهيم آن به ديگران كمك كنند.
«شارِدَة» از مادۀ «شُرُود»(بر وزن سرود) به معناى حيوان يا انسان فرارى است و چون در اينجا به صورت مؤنث آمده و غالباً ضرب المثلهاى عرب به شتر است، مىتواند اشاره به ناقۀ گريزپا باشد. بعضى «شرود» را به معناى فرار توأم با اضطراب تفسير كردهاند و به هر حال اين واژه به صورت كنايه در مورد سخنها و مسائل ديگر بهكار مىرود.
«يَنْقُفُها» از مادۀ «نَقْف»(بر وزن وقف) در اصل به معناى شكافتن و سوراخ كردن و در گفتار بالا به اين معناست كه بعضى مىتوانند كلام را بشكافند و معانى اصلى آن را استخراج كنند و بعضى قادر بر آن نيستند.
ولى در بسيارى از نسخههاى نهجالبلاغه يا كتب ديگر كه اين گفتار حكيمانه در آنها نقل شده «يَثقَفُها» به جاى «يَنْقُفُها» آمده است كه از مادۀ «ثِقافَة» به معناى يافتن و فهميدن است و در اينجا همان معناى فهم و درك را دربر دارد و نتيجهاش همان مىشود كه در بالا آمد؛ يعنى اگر كلام در برابر جمع ايراد شود و بعضى نتوانند به حقيقت معناى آن برسند، گروه ديگرى كه داراى فهم و شعور بيشترى هستند آن را درك كرده و براى ديگران تبيين مىكنند. اين نسخه صحيحتر به نظر مىرسد.
در هر صورت، كلام هنگامى كه در جمع ايراد شود هم الفاظ آن بهطور كامل حفظ مىشود و هم مفاهيم آن روشن مىگردد.
اين سخن امام عليه السلام مىتواند اشاره و تأكيدى بر حفظ احاديث و نقل كامل و كتابت آنها براى كسانى كه در مجلس امام عليه السلام حضور نداشتند و يا نسلهاى آينده باشد. درست برخلاف رفتارى كه با احاديث پيامبر صلى الله عليه و آله در قرن اول بهواسطۀ كجانديشىِ بعضى از حاكمان انجام شد كه نقل احاديث آن حضرت را ممنوع ساختند و بسيارى از گوهرهاى گرانبهاى احاديث، برپايۀ اين ندانمكارى و يا اعمال اغراض سوء از ميان رفت و هنوز نيز مسلمانان از اين نظر احساس خسارت بزرگى مىكنند. هرچند گروهى در گوشه و كنار، به، رغم آن تحريم غلط يا مغرضانه، بخش قابل توجهى از سخنان پيغمبر صلى الله عليه و آله را حفظ كرده، بهدست شاگردان خود سپردند كه در قرنهاى بعد ظهور و بروز كرد.
همان گونه كه در ترجمۀ اين سخن آمد، سيّد رضى رحمه الله پس از ذكر اين كلام حكيمانه مىگويد: آنچه را امام عليه السلام (فرداى آن روز) در پاسخ اين سؤال كننده بيان فرمود، همان است كه ما در همين باب كلمات قصار به عنوان «الإيمانُ عَلى أرْبَعِ شُعَبٍ» (حكمت ٣١) آورديم.(پيش از اين به عنوان «عَلى أرْبَعِ دَعائِمٍ» آورده شده است)؛ (وَ قَدْ ذَكَرنا ما أجابَهُ بِهِ فيما تَقَدَّمَ مِنْ هذَا الْبابِ وَ هُوَ قَوْلُهُ:«الإِيمانُ عَلى أرْبَعِ شُعَبٍ») .
نكته
كتابت حديث
مىدانيم احاديث اسلامى اعم از احاديثى كه از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نقل شده يا از امامان معصوم عليهم السلام، نقش بسيار مهمى در فهم معارف اسلام دارد. به همين دليل معصومان عليهم السلام تأكيد داشتند احاديث آنان به صورت كامل حفظ و براى نسلهاى آينده به يادگار گذاشته شود.
از جمله در حديثى از مفضل بن عمر مىخوانيم كه مىگويد: امام صادق عليه السلام به من فرمود:
«اكْتُبْ وَ بُثَّ عِلْمَكَ فِي إِخْوَانِكَ فَإِنْ مِتَّ فَأَوْرِثْ كُتُبَكَ بَنِي
كَ فَإِنَّهُ يَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانُ هَرْجٍ لا يَأْنَسُونَ فِيهِ إِلَّا بِكُتُبِهِمْ؛ (اين احاديث را) بنويس و معلومات خود را در ميان برادرانت منتشر كن و اگر از دنيا رفتى كتابهايت را به يادگار به فرزندانت بسپار، زيرا زمان سختى بر مردم مىآيد كه تنها به كتابهايشان انس مىگيرند».