eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
ميزان محبوبيت امام تصوير ميزان محبوبيت امام شايد كاري نسبتاً دشوار باشد از آن بابت كه بحث از رابطة قلبهاست. ما فقط نمونه‌هايي از آنچه را كه پيش آمد عرضه ميكنيم، وضع استقبال ازا مام درمسير حركت در همة شهرها بخصوص اهواز و نيشابور و برخي از روستاهاي بين راه وضع استقبال مأمون و مسئولان كشوري از امام برنامة نماز عيد او كه همة سران را به حركت انداخت و شهر يكپارچه دگرگون شد حرمت و غربتش در بين مردم موقعيتش به حدي رفيع و نام و عنوانش به ميزاني معروف بود كه حتي پس از او امامان بعدي را ابن الرضا (ع) ميخواندند و درواقع او محور اهل بيت قرار گرفت. نابينا يكي نقل ميكند كه جماعتي از اهل قاين به زيارت مشرف شدند و با ايشان زني بود كه از هر دو چشم نابينا بود پس از توقف در مشهد و زيارت چون خواستند بروند آن زن از بازگشت خودداري کرد. آن جماعت رفتند و آن زن عاجزه تنها ماند و چون چند ذرع كرباس داشت آن را ماية کسب قرارداد و هر هفته شنبه و سهشنبه بعد ازظهر به حرم ميآمد اتفاقاً روزي كه براي زيارت آمده بود كرباسهاي او را دزديدند و آن بيچاره پريشان شد و خود را به روضة مقدسه رسانيد و شروع به گريه كرد پس خود را به زمين انداخت و گريه و درد دل ميكرد ناگاه صدايي از ضريح شريف شنيد كه برخيز ما تو را شفا ميدهيم چون برخاست چشمهاي خود را روشن و بينا ديد و شكر خداي تعالي را به جاي آورد. (كرامات رضويه ج ۱ ص ۲۱۳). امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
- سمیطیه: گروه چهارم معتقد بودند که پس از امام صادق (علیه السلام) پسر دیگرش محمد – ملقب به دیباج – امام است. این دسته، امامت را در محمد و فرزندانش می‌دانستند و به خاطر نام پیشوایشان، یحیی بن ابی سمیط به سمیطیه نامیده شده اند. [۳] ---------- [۳]: نوبختی، پیشین، صص ۷۶-۷۷. - فطحیه: اینان بر این اعتقاد بودند که پس از امام صادق (علیه السلام)، پسرش عبدالله افطح، امام است. چون او بزرگ ترین فرزند بازماندة امام صادق (علیه السلام) بود و دعوی امامت می‌کرد، پس بیشتر پیروان امام جعفر صادق (علیه السلام) به عبدالله گرویدند؛ اما به دلایلی بیشتر آنان پس از مدتی به امامت امام موسی کاظم (علیه السلام) روی آوردند. [۱] شایان توجه است که از میان انشعابات یاد شده پس از امام صادق (علیه السلام)، تنها فرقه ای که توانست به هر دلیلی، ادامه حیات بدهد و اسباب ماندگاری خود را فراهم کند، اسماعیلیه – خالصه و مبارکیه- بود. [۲] ---------- [۱]: نوبختی، پیشین، صص ۷۷-۷۸. [۲]: ر. ک: آقانوری، پیشین، ص ۲۹۲. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
4_5942931949529074404.mp3
11.59M
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
9.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 چرا ژاپنی‌ها، مرگ بر اسرائیل و آمریکا نمی گویند؟ ⬅️خود استاد دانشگاه ژاپن ببینیم چی میگه... 🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۷ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
جود و کرم الهی [قوله علیه السلام ]: « إِنَّکَ جَوَادٌ کَرِیمٌ ». اعنی جود و کرم خاصّ تو است. الجواد: هو المعطی بلاعوض و لا غرض ؛ چه اگر به عوض باشد مستعیض خواهد بود، و اگر لِغرضٍ باشد معامل و متکمّل به غیر خواهد بود ؛ لازم آید در مقام ذات ناقص و قاصر و ممکن الصفات باشد، با آن که واجب الوجود بذاته واجب الوجود من جمیع الجهات است، و کریم که مجازاً در خلق استعمال می‌شود هو الجامع لأنواع الخیر و الشرف والفضائل، و اطلاق او حقیقةً بر ذات مقدس لأنّه معطی النعم قبل استحقاقها، کما قیل: ما نبودیم و تقاضامان نبود لطف تو ناگفته ما می‌شنود [۱] لذا ورد فی الدعاء: « الهی کفی علمک عن المقال و کفی کرمک عن السؤال » [۲] . او است فیّاض مطلقاً که در نزول فیض از او چیز نکاهد، و در رجوع بر او چیزی نیفزاید، و چون ظلّ و ذی ظل که در انبساطش بر زمین چیزی از ذی ظلّ نکاهد، و در رجوعش بر او چیزی افزوده نشود. و معلوم است که حکم عالم وجود به معنی ما سوی از عالم لاهوت - که مقام اسماء حسنی و صفات علیا است - و جبروت - که مرتبه عقول مرتبه طولیه است - و ملکوت اعلی - که نشائه نفوس کلیه سماویه - و ملکوت اسفل - که نفوس جزئیه حیوانیه بشریه - و ناسوت - که عالم شهادت است مقابل - غیب از بسایط او، و مرکّبات - که به امهات اربعه و موالید ثلاثه تعبیر شده - عموماً نسبت به ذات حق که علت العلل است حکم ظلّ و عکس و عاکس است، به مفاد: « أَ لَمْ تَرَ إِلَی رَبِّکَ کَیْفَ مَدَّ الظِّلَّ [۳] »، کما قیل: ای سایه مثال گاه بینش در پیش وجودت آفرینش و اشاره به این مقام است ما ورد فی الحدیث: « [إنّ] المؤمن أشدّ اتصالاً بروح اللّه من اتصال الشعاع بالشمس » [۴] . الساعه که لیله غرّه ربیع المولود است بحمد اللّه والمنّه فارغ شدیم از تصریح [۵] و تشریح بعضی از فقرات غامضه «صحیفه سجادیه»، علی قائلها ألف الثناء و التحیة. امید است از خالق لوح و قلم و معلّم آدم - ممّا لایعلم - که همواره آن را از لوث وسواس و مردمِ بی بصیرتِ نسناس مصون و محروس دارد. « وَاللّهُ یَقُولُ الْحَقَّ وَ هُوَ یَهْدِی السَّبِیلَ [۱] ». ۱۳۴۲ [ق [۲] ]. ---------- [۱]: ۴ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۱، ص ۴۵، « اعتراض مریدان بر خلوت وزیر ». [۲]: ۵ - بحارالأنوار، ج ۹۲، ص ۲۵۳. [۳]: ۱ - سوره مبارکه فرقان، آیه ۴۵. [۴]: ۲ - بسنجید: اسرارالحکم، ص ۵۴۵. [۵]: ۳ - کذا در اصل. [۱]: ۴ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۴. [۲]: ۵ - اصل: + و قد فرغ من تحریره أحمد مروج الشریعة، ابن المغفور الهزارجریبی عفی عنهما. ۱۳۴۷ [ق]. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357