#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ولادت و دوران كودكي گذار تقويم، ۲۸ صفر سال ۱۳۱۸ هجري شمسي را نشان ميداد كه منزل محقر و ساده «حاج س
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پدرم عالم ديني و ملاي بزرگي بود. برخلاف مادرم كه خيلي گيرا و حراف و خوش برخورد بود، پدرم مرد ساكت، آرام و كم حرف بود، كه اين تاثيرات دوران طولاني طلبگي و تنهايي در گوشه ي حجره بود. البته پدرم ترك زبان بود. ما اصلا تبريزي هستيم، يعني پدرم اهل تبريز و خامنه است. مادرم فارس زبان بود، و ما به اين ترتيب از بچگي، هم با زبان فارسي، هم با زبان تركي آشنا شديم و محيط خانه، محيط خوبي بود. البته محيط شلوغي بود، منزل ما هم منزل كوچكي بود. شرايط زندگي، شرايط باز و راحتي نبود و طبعا اينها در وضع كار ما اثر ميگذاشت. (۱) خانواده در اسلام، اساس مستحكمي دارد كه مبناي تربيت و سعادت دنيا و آخرت فردي و اجتماعي است، چون يك فرزند كه در دامن پاك خانواده، تربيت درست و ايماني شده است، موجب نجات يك ملت و بلكه فراتر از آن ميشود و بعكس، تربيت ناصالح و غير ديني خانواده، موجبات انحراف يك ملت و فراتر از آن را فراهم ميآورد. مقام معظم رهبري در
دامن پاك چنان مادر و پدري، تربيت يافتند و با ادامه اين تربيت در حوزههاي علميه، امروز ركن نظام اسلامي، يعني ولي فقيه امت اسلامي هستند. ركني كه منادي نجات همه انسانها از ظلمتها به نور است. مقام معظم رهبري، مبناي تربيت ايماني و آشنايي با توحيد خود را از خانواده ميدانند: عرض كنم كه من از دوره ي نوجواني - يعني همان دوراني كه تازه از دبستان بيرون آمده و طلبه شده بودم. - به دعا و توجه و اينها خيلي اهتمام ميورزيدم، اما اين را كه چه تصوري از خدا داشتم، الان نمي توانم چيزي به ياد بياورم كه درباره ي خدا چگونه فكر ميكردم، كما اين كه انسان درباره ي ذات مقدس پروردگار هم نبايد خيلي فكر كند و راجع به ذات مقدس پروردگار، در فكر فرو برود. وجود خداي متعال، يك وجود بديهي و روشن و واضحي است كه همه ي وجود يك انسان، به او گواهي ميدهد، يعني اگر انسان دچار وسوسه نشود و خودش را در وسوسهها غرق نكند، ذهن انسان، دل و جان انسان به وجود خدا گواهي ميدهد. واقعا وجود خدا حتي به برهان و استدلال احتياج ندارد، اگر چه برهان و استدلال زيادي هم در مورد وجود پروردگار هست. آنچه كه آن وقت براي من مطرح بود و عملا وجود داشت، اين بود كه اهل دعا و ذكر و دعاهاي ماثور و اعمالي كه وارد شده بود، بودم. مثلا يادم است هنوز بالغ نبودم كه اعمال روز عرفه را به جا آوردم. اعمال آن روز، طولاني هم هست. - لابد آشنا هستيد، خيلي از جوانان با آن اعمال آشنا هستند. - چند ساعت طول ميكشد. اعمال، از بعد از نماز ظهر و عصر شروع
ميشود و اگر انسان بخواهد به همه ي آن اعمال برسد، شايد تا نزديك غروب - روزهاي نه چندان بلند - به طول ميانجامد. آن وقت من يادم است كه با مادرم - چون مادرم هم خيلي اهل دعا و توجه و اعمال مستحبي و اينها بود. - ميرفتيم يك گوشه ي حياط كه سايه بود - منزل ما حياط كوچكي داشت. - آن جا فرش پهن ميكرديم. - چون مستحب است كه زير آسمان باشد. - هوا گرم بود، آن سالهايي كه الآن در ذهنم مانده، يا تابستان بود، يا شايد پاييز بود، روزها نسبتا بلند بود. در آن سايه مينشستيم و ساعتهاي متمادي، اعمال روز عرفه را انجام ميداديم. هم دعا داشت، هم ذكر و هم نماز. مادرم ميخواند، من و بعضي از برادر و خواهرها هم بودند، ميخوانديم. دوره ي جواني و نوجواني من اين گونه بود، دوره ي انس با معنويات و با دعا و اينها. البته ماها آن وقت از يك امتياز برخوردار بوديم كه اگر آن امتياز، امروز در جواني باشد، دعا و ذكر و نماز براي او شيرين خواهد بود و مطلقا خسته كننده نخواهد بود، و آن توجه به معاني است. ببينيد، هر كسي كه از نماز خسته ميشود، يا معناي نماز را نمي داند، يا توجه نمي كند، و الا اگر كسي معناي نماز را بداند و به نماز هم توجه بكند، امكان ندارد از نماز خسته بشود، اصلا امكان ندارد......
#مجموعه_مقالات_مقام_معظم_رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اهل تأويل و التقاط در گذشته خود ما شاهد بوديم كه مؤوّله، يا به تعبير ديگر التقاطيون، به روايات و اح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج البلاغه
اين كتاب وقتى در كنار قرآن قرار بگيرد، يقينا تالى قرآن است. يعنى ما ديگر كتابى نداريم كه داراى اين حد از اعتبار و جامعيت و قدمت باشد. لذا احياى نهج البلاغه وظيفه ما شيعيان تنها
نيست، وظيفه همه مسلمانهاست، يعنى هر كس على بن ابيطالب « عليه السلام » را قبول دارد، و مسلمان است چون در اسلام كسى نيست كه اين بزرگوار را قبول نداشته باشد همه مسلمانها به عنوان احياى يك ميراث بى نظير اسلامى بايد نهج البلاغه را زنده كنند. و اين احيا نه فقط به معناى كثرت چاپ، كه خوب زياد هم چاپ شده، بلكه به معناى كار كردن و تحقيق كردن در زمينه آن است، همچنانكه در زمينه قرآن كريم كار شده، تفسيرهاى زيادى نوشته شده، در علوم قرآنى كار شده، در باره نهج البلاغه هم بايد اين كارها انجام گيرد. همان طور كه قرآن خوانده مى شود نهج البلاغه هم بايد خوانده شود. چون تالى قرآن است، دنباله قرآن است. همان طور كه مسلمانها خودشان را موظف مى دانند با قرآن انس پيدا كنند و ندانستن قرآن را براى خود نقص مى شمارند، ندانستن نهج البلاغه هم بايد نقص به حساب بيابد.
نكته ديگرى كه فوق العاده مهم است و به نظر من تكليف همه ماست، اين است كه ما موقعيت صدور اين سخنان و احوال گوينده آنها را به خوبى بشناسيم و بدانيم كه اين آگاهى و شناخت براى بسيارى از بيماريهاى جامعه ما شفايى عاجل است. زيرا وقتى گوينده اين سخنان را مورد مطالعه قرار مى دهيم، مى بينيم يك انسان عادى نيست، بلكه دو خصوصيت دارد كه سخن او را، از اين جنبه اى كه مى خواهم بگويم، به اهميت فوق العاده اى مى رساند. آن دو خصوصيت يكى حكمت و
ديگرى حاكميت اوست. على « عليه السلام » اولا يك حكيم است، از آن كسانى كه « يُؤتِى الْحِكْمَةَ مَنْ يَشَاءُ ». ۳ يعنى حكمت الهى به او داده شده، جهان را و انسان و حقايق آفرينش را و دقايق هستى را مى شناسد، حكيم يعنى اين. به حقايق جهان واقف است، حالا به عقيده كسانى كه او را امام معصوم مى دانند، به الهام الهى، و به عقيده آنهايى كه او را امام معصوم نمى دانند به تعليم از پيغمبر « صلى اللّه عليه و آله و سلم » و از اسلام. به هر حال در اينكه انسان بصير و حكيمى است بهره مند از حكمت پيغمبران، و به حقايق آفرينش و آنچه در گنجينه هاى خداوند است آشنا است، كسى ترديد ندارد، اين خصوصيت اول ايشان بود. خصوصيت دوم اينكه آن حضرت در زمانى خاص حاكم جامعه اسلامى بود، و مسؤوليت حكومت داشت. اين دو خصوصيت يعنى حكمت و حاكميت كه در امير المؤمنين « عليه الصلاة و السلام » وجود داشته، سخنان او را از يك سخن حكمت آميز معمولى بالاتر مى برد، يعنى خصوصيت و بعد جديدى به سخنان او مى دهد.
اما راستى سخن او چيست؟ امير المؤمنين « عليه السلام » در سخنرانيهاى خود چه مى گويد؟ اين اميرى كه هم حاكم جامعه اسلامى است، و هم آنچنان پايه و مايه اى از حكمت دارد چه گفته است؟ بديهى است كه سخن او مطابق با نيازهاست، و چيزى را كه نياز قطعى آن مرحله از تاريخ
اسلام آن را طلب مى كند مى گويد. ممكن نيست غير از آن چيزى بگويد. ممكن نيست كه آن طبيب حاذق دلسوز نسخه اى بنويسد، كه بيمار او به آن احتياج ندارد، بنابراين ما از نسخه امير المؤمنين « عليه السلام » يك چيز ديگر پيدا مى كنيم، آن چيست؟ آن وضعيت آن روز جامعه اسلامى است.
هيچ تأويلى نمى تواند اين قدر گويا باشد. هيچ گزارشى نمى تواند اين قدر دقيق باشد و بگويد كه جامعه آن روز در چه شرايطى زندگى مى كرده، چنان كه على بن ابيطالب « عليه السلام » آن را بيان كرده است. ما امروز در دورانى زندگى مى كنيم كه مايليم آن را تشبيه كنيم به دوران صدر اسلام، يعنى ولادت دوباره اسلام. آن روز، روز ولادت نخستين اسلام بود، امروز روز ولادت دوم اسلام است. آن روز احكام اسلامى عمل و اجرا شد، امروز هم ما داريم خودمان را به طرف مرّ احكام اسلامى مى كشانيم، آن روز دشمنان اسلام يعنى دشمنان اين معارف و اين احكام، با مجتمع نبوى مخالف بودند، و آنهايى هم كه با انقلاب ما مخالفت مى كنند، با جمهورى مخالف نيستند با اسلام مخالفند، و البته نه با نام اسلام بلكه با روح و واقعيت اسلام، و اين يك چيز ساده اى نيست. آنها حق هم دارند مخالف باشند، ابرقدرتها، سلطه گرها، زورگوها، استثمارگرها، تبعيض گرها، تحقير كنندگان انسان، توطئه كنندگان عليه ارزشهاى بشرى و انسانى، نفى كنندگان ارزشهاى الهى، اگر از اسلام خائف
و نگران نباشند جاى تعجب است، چون اين ضد همه آن جهت گيريها است، و اين خصوصيت آن روز هم وجود داشته است.
#بازگشت_به_نهج_البلاغه
✍#آیت_الله_خامنه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 66 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣اگه دینداریت از ترس جهنم یاطمع بهشته، نميتونه ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روانشناسی قلب 67.mp3
5.51M
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 67
🎧آنچه خواهید شنید؛
❣ عاشقی بلدنیستی؟
نمیتونی قلبتو از غیر، خالی کنی؟
💓نترس؛
کارسختی نیست!
تندتند خدا رو بيار توی خلوتت؛
انس که بیاد..عشق هم مياد.
🕌در محضر امام روح الله (۱۶۶)
💠 قلمهای زهرآلود
📌 امام خمینی (ره ):
همين الان در داخل هم بسيار هست، از اينهايى كه با جمهورى اسلامى مخالفند. با جمهوريش مخالف نيستند؛ با جمهورى اسلاميش مخالفند. اينها همه چشمهایشان را دوخته اند كه از ما يك خطايى ببينند؛ يكى را هزار تايش كنند؛ در نوشتههاشان، در مجلههاشان، در روزنامههاشان، خارج، داخل، يك مطلب جزئى را بزرگش كنند. اين اشخاصى كه، دشمن با ما هستند، با قلمهاى زهرآلودشان مى خواهند اين نهضت را آلوده كنند، ننگين كنند، به عالم نمايش بدهند كه اسلام هم همين است.
📚صحیفه امام؛ جلد ۸؛ صفحه ۳۸۷
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مناظرههاي امام اين مناظرات با رهبران مذاهب و اديان و صاحبان فكر و رأي بود و همة آنها به پيروزي اسل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ميزان محبوبيت امام
تصوير ميزان محبوبيت امام شايد كاري نسبتاً دشوار باشد از آن بابت كه بحث از رابطة قلبهاست. ما فقط نمونههايي از آنچه را كه پيش آمد عرضه ميكنيم،
وضع استقبال ازا مام درمسير حركت در همة شهرها بخصوص اهواز و نيشابور و برخي از روستاهاي بين راه
وضع استقبال مأمون و مسئولان كشوري از امام
برنامة نماز عيد او كه همة سران را به حركت انداخت و شهر يكپارچه دگرگون شد
حرمت و غربتش در بين مردم
موقعيتش به حدي رفيع و نام و عنوانش به ميزاني معروف بود كه حتي پس از او امامان بعدي را ابن الرضا (ع) ميخواندند و درواقع او محور اهل بيت قرار گرفت.
نابينا
يكي نقل ميكند كه جماعتي از اهل قاين به زيارت مشرف شدند و با ايشان زني بود كه از هر دو چشم نابينا بود پس از توقف در مشهد و زيارت چون خواستند بروند آن زن از بازگشت خودداري کرد. آن جماعت رفتند و آن زن عاجزه تنها ماند و چون چند ذرع كرباس داشت آن را ماية کسب قرارداد و هر هفته شنبه و سهشنبه بعد ازظهر به حرم ميآمد اتفاقاً روزي كه براي زيارت آمده بود كرباسهاي او را دزديدند و آن بيچاره پريشان شد و خود را به روضة مقدسه رسانيد و شروع به گريه كرد پس خود را به زمين انداخت و گريه و درد دل ميكرد ناگاه صدايي از ضريح شريف شنيد كه برخيز ما تو را شفا ميدهيم چون برخاست چشمهاي خود را روشن و بينا ديد و شكر خداي تعالي را
به جاي آورد.
(كرامات رضويه ج ۱ ص ۲۱۳).
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
- اسماعیلیة خالصه: اینها گروهی بودند که مرگ اسماعیل را در زمان حیات پدرش انکار کرده و معتقد بودند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- سمیطیه:
گروه چهارم معتقد بودند که پس از امام صادق (علیه السلام) پسر دیگرش محمد – ملقب به دیباج – امام است. این دسته، امامت را در محمد و فرزندانش میدانستند و به خاطر نام پیشوایشان، یحیی بن ابی سمیط به سمیطیه نامیده شده اند. [۳]
----------
[۳]: نوبختی، پیشین، صص ۷۶-۷۷.
- فطحیه:
اینان بر این اعتقاد بودند که پس از امام صادق (علیه السلام)، پسرش عبدالله افطح، امام است. چون او بزرگ ترین فرزند بازماندة امام صادق (علیه السلام) بود و دعوی امامت میکرد، پس بیشتر پیروان امام جعفر صادق (علیه السلام) به عبدالله گرویدند؛ اما به دلایلی بیشتر آنان پس
از مدتی به امامت امام موسی کاظم (علیه السلام) روی آوردند. [۱]
شایان توجه است که از میان انشعابات یاد شده پس از امام صادق (علیه السلام)، تنها فرقه ای که توانست به هر دلیلی، ادامه حیات بدهد و اسباب ماندگاری خود را فراهم کند، اسماعیلیه – خالصه و مبارکیه- بود. [۲]
----------
[۱]: نوبختی، پیشین، صص ۷۷-۷۸.
[۲]: ر. ک: آقانوری، پیشین، ص ۲۹۲.
#فرقه_های_درون_شیعی
✍نعمت الله صفری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5942931949529074404.mp3
11.59M
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فلسطین
#ژاپن
🔻 چرا ژاپنیها، مرگ بر اسرائیل و آمریکا نمی گویند؟
⬅️خود استاد دانشگاه ژاپن ببینیم چی میگه...
🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 پویانمایی زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۷ : نبرد برای پیروزی 🇮🇷 #کارتون #پویانمایی #انیمیشن @zandahlm135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌
هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️
#روایتگری
شماره ۷
کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صلوات الهی بر ملائکه خود قوله علیه السلام: [اللَّهُمَّ] وَ إِذَا صَلَّیْتَ عَلَی مَلاَئِکَتِکَ وَ ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جود و کرم الهی
[قوله علیه السلام ]: « إِنَّکَ جَوَادٌ کَرِیمٌ ».
اعنی جود و کرم خاصّ تو است.
الجواد: هو المعطی بلاعوض و لا غرض ؛ چه اگر به عوض باشد مستعیض
خواهد بود، و اگر لِغرضٍ باشد معامل و متکمّل به غیر خواهد بود ؛ لازم آید در مقام ذات ناقص و قاصر و ممکن الصفات باشد، با آن که واجب الوجود بذاته واجب الوجود من جمیع الجهات است، و کریم که مجازاً در خلق استعمال میشود هو الجامع لأنواع الخیر و الشرف والفضائل، و اطلاق او حقیقةً بر ذات مقدس لأنّه معطی النعم قبل استحقاقها، کما قیل:
ما نبودیم و تقاضامان نبود لطف تو ناگفته ما میشنود [۱]
لذا ورد فی الدعاء: « الهی کفی علمک عن المقال و کفی کرمک عن السؤال » [۲] .
او است فیّاض مطلقاً که در نزول فیض از او چیز نکاهد، و در رجوع بر او چیزی نیفزاید، و چون ظلّ و ذی ظل که در انبساطش بر زمین چیزی از ذی ظلّ نکاهد، و در رجوعش بر او چیزی افزوده نشود. و معلوم است که حکم عالم وجود به معنی ما سوی از عالم لاهوت - که مقام اسماء حسنی و صفات علیا است - و جبروت - که مرتبه عقول مرتبه طولیه است - و ملکوت اعلی - که نشائه نفوس کلیه سماویه - و ملکوت اسفل - که نفوس جزئیه حیوانیه بشریه - و ناسوت - که عالم شهادت است مقابل - غیب از بسایط او، و مرکّبات - که به امهات اربعه و موالید ثلاثه تعبیر شده - عموماً نسبت به ذات حق که علت العلل است حکم ظلّ و عکس و عاکس است، به مفاد: « أَ لَمْ تَرَ إِلَی رَبِّکَ کَیْفَ مَدَّ الظِّلَّ [۳] »، کما قیل:
ای سایه مثال گاه بینش در پیش وجودت آفرینش
و اشاره به این مقام است ما ورد فی الحدیث: « [إنّ] المؤمن أشدّ اتصالاً بروح اللّه من اتصال الشعاع بالشمس » [۴] .
الساعه که لیله غرّه ربیع المولود است بحمد اللّه والمنّه فارغ شدیم از تصریح [۵]
و تشریح بعضی از فقرات غامضه «صحیفه سجادیه»، علی قائلها ألف الثناء و التحیة. امید است از خالق لوح و قلم و معلّم آدم - ممّا لایعلم - که همواره آن را از لوث وسواس و مردمِ بی بصیرتِ نسناس مصون و محروس دارد.
« وَاللّهُ یَقُولُ الْحَقَّ وَ هُوَ یَهْدِی السَّبِیلَ [۱] ».
۱۳۴۲ [ق [۲] ].
----------
[۱]: ۴ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۱، ص ۴۵، « اعتراض مریدان بر خلوت وزیر ».
[۲]: ۵ - بحارالأنوار، ج ۹۲، ص ۲۵۳.
[۳]: ۱ - سوره مبارکه فرقان، آیه ۴۵.
[۴]: ۲ - بسنجید: اسرارالحکم، ص ۵۴۵.
[۵]: ۳ - کذا در اصل.
[۱]: ۴ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۴.
[۲]: ۵ - اصل: + و قد فرغ من تحریره أحمد مروج الشریعة، ابن المغفور الهزارجریبی عفی عنهما. ۱۳۴۷ [ق].
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
غیبت غیبت صاعقه ای مهلک است. هرکه مردم را غیبت میکند، مانند کسی است که منجنیقی ساخته و اعمال نیک خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوستی
عارفی گوید: برادرت آن کسی است که دیدنش پیش از شنیدن سخنانش تو را به یاد خدا اندازد.
از بخت بد است بی سرانجامی من
و از سستی طالع است ناکامی من
هر چند بحال خویشتن مینگرم
جمع آمده اسباب پریشانی من
دیگری گفته
فصاد به قصد آنکه بردارد خون
شد تیز که نیشتر زند بر مجنون
مجنون بگریست گفت از آن میترسم
کاید بدل خون غم لیلی بیرون
حال عارف
به عارفی گفتند: حال تو چگونه است؟ گفت: آنچه نمی خواهم مییابم و آنچه میخواهم نمی یابم.
مردار شب
ابن مسعود میگوید: مردار شب و قطرب روز (حیوانی که هر روز در راه است) نباشید.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357