eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
نفى كبرپذيرى دومى بيمارى كبرپذيرى بود، يعنى گروه محكوم قبول كنند كه محكومند و بايد محكوم باشند، حالا برويد شما به تاريخ آن وقت مراجعه كنيد. آن قدر نشانه هاى ظلم پذيرى، كبرپذيرى و رجحان پذيرى در زندگى آن مردم، مى بينيد كه واقعا تأسف مى خوريد. آن عده مردمى كه سرى بلند مى كردند و نمى پذيرفتند، هميشه مورد تهاجم بودند، و هميشه يكى از خصوصيات مردم عراق همين بود. البته كوفيها را از قديم نقل مى كردند كه بى وفايى كرده اند و اين خصلتى است كه از چيزهاى بسيارى ناشى مى شود. اما مردم عراق آن روز، مردم بلند طبعى بودند و حكام شام را قبول نمى كردند. من گمان مى كنم يكى از علل اين مسأله حضور امير المؤمنين « عليه السلام » در ميان آنها بود، و در برهه اى از زمان اين خلق اسلامى را از امير المؤمنين « عليه السلام » آموخته بودند. به هر حال مشاهده مى كنيم كه در طول حكومت تقريبا ششصد ساله بنى اميه و بنى عباس، اساسى ترين ضربت گاه و نقطه ضعف و آسيب پذيرى جامعه اسلامى همين بوده، و از اينجا فساد وارد شده است. لذا دستورات امير المؤمنين « عليه السلام » در موارد بسيارى راجع به مخالفت با مسأله تبعيض پذيرى يعنى همان كبرپذيرى است، اين مضمونى است كه امير المؤمنين « عليه السلام » در نهج البلاغه به آن بسيار توجه دارد. مسأله ديگر مسأله فتنه است، باز حضرت جملات عجيبى در مورد فتنه دارد. اين جملات چنان پر مغز، زيبا و جامع الاطراف بيان شده است كه انسان حيرت مى كند كه درباره آن چگونه فكر كند. فتنه يعنى چه؟ يعنى اشتباه و اختلاف صفوف، اختلاط صفوف، مخلوط شدن حق و باطل. « و لكن يؤخذ من هذا ضغث و من هذا ضغث فيمزجان فهنالك يستولى الشّيطان على اوليائه » ۷ مسأله مخلوط شدن حق و باطل، استفاده از شعارهاى حق براى افاده مرام باطل و استفاده از نمادهاى حق براى محكم كردن قواعد و پايه هاى باطل، از بلاها و بيماريهايى بود كه در روزگار امير المؤمنين « عليه السلام » وجود داشت، لذا آن حضرت افشاگرى مى كند. در باب فتنه، امير المؤمنين « عليه السلام » در نهج البلاغه دوگونه حرف دارند. يكى مطلبى است كه درباره كل عنوان فتنه بحث فرموده اند. باز دو سه جمله اينجا يادداشت كرده ام. در خطبه دوم، به نظرم آنجا كه راجع به ظهور پيامبر اكرم « صلى اللّه عليه و آله و سلم » حرف مى زند، اشاره مى كند به وضع مردم و از جمله مى فرمايد: « فى فتن داستهم باخفافها، و وطئتهم باظلافها، و قامت على سنابكها، فهم فيها تائهون حائرون جاهلون مفتونون فى خير دار، و شرّ جيران، نومهم سهود و كحلهم دموع. » ۸ اين باز از همان جملاتى است كه واقعا قابل ترجمه نيست، شعرا و اهل ذوق بايد بنشينند و براى هر كلمه يك معادل پيدا كنند، براى هر تركيبى يك تركيب پيدا كنند. حضرت درباره فتنه حرف مى زند: اسب وحشى فتنه اين طور مردم را زير پا انداخته بود، با لگد آنها را خرد مى كرد، با سم سر آنها را مى كوبيد، بعد با وحشى گرى سربلند مى كرد، و مردم آنجا خوابشان بيدارى و سرمه چشمشان اشك بود... سخن از فتنه پيش از ظهور پيغمبران است، وضع جوامعى را كه انبياء از آنجا ظهور كرده اند و مبعوث شده اند بيان مى كند و در حقيقت اشاره مى كند به وضع زمان خودش و مردم را از فتنه پرهيز مى دهد و مى ترساند. مورد ديگر آنجايى است كه فتنه مشخصى را ذكر مى كند مثل تمام حرف هايى كه راجع به مخالفين خودش، كه آن جنگ‌ها را راه انداختند، بيان فرموده، راجع به معاويه، راجع به طلحه و زبير، راجع به عايشه، راجع به كسانى ديگر، راجع به خوارج، مشخصا آن چيزهايى را بيان فرموده كه در ديدگاهش فتنه به حساب مى آمده است. https://eitaa.com/zandahlm1357
روانشناسی قلب 71.mp3
5.59M
🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣چند ساله داری نماز میخونی؟ یابه زیارت وحج میری؟ 👈اگه هنوزم ازحسادت،تکبر،زودرنجی،پرخاش و... رنج میبری؛ درسبک عباداتت،تجدید نظر کن!
🕌در محضر امام روح الله (۱۷۰) 💠 دولت باید در ملت باشد. 📌 امام خمینی (ره ): دولت ها باید توجه کنند به اینکه آنها در خدمت ملت باید باشند اگر در خدمت ملت باشند ملت ها پشتیبان آنها خواهند بود. و من از خدای تبارک و تعالی می خواهم که همه ملت های عالم و همه مستضعفین سعادتمند باشند و همه دولت ها در خدمت ملت ها باشند تا سعادت همه بشر تامین شود. 📚صحیفه نور ،جلد ۶،صفحه ٧۶ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
هيجده خرما يا مدّت عمر بسيارى از بزرگان در كتاب هاى مختلف حكايت كرده اند: شخصى به نام محمّد قرظى گويد: در سفر حجّ وارد مسجد جُحفه شدم ؛ و چون بسيار خسته بودم، خوابيدم، در عالم خواب رسول خدا صلى الله عليه و آله را ديدم، پس نزد آن حضرت رفتم. همين كه نزديك حضرت رسيدم، به من خطاب كرد و فرمود: با كارى كه نسبت به فرزندانم انجام دادى، خوشحال شدم. در همين اثناء طبق خرمائى كه جلوى حضرت رسول صلى الله عليه و آله بود، مرا جلب توجّه كرد، لذا از آن حضرت تقاضا كردم تا مقدارى از آن‌ها را به من عنايت نمايد؟ حضرت رسول صلى الله عليه و آله نيز با دست مبارك خويش مقدارى خرما از درون آن طبق، برداشت و به من داد. چون آن خرماها را شمردم، هيجده عدد بود، با خود گفتم: بيش از هيجده سال از عمر من باقى نمانده است. از خواب بيدار شدم و پس از گذشت مدّتى از اين جريان، ديدم در محلّى جمعيّت بسيارى در حال رفت و آمد هستند، سؤ ال كردم اينجا چه خبر است؟ گفتند: حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليهما السلام تشريف فرما شده است و مردم جهت زيارت و ديدار با آن حضرت اجتماع كرده و رفت و آمد مى كنند. پس جلو رفتم، حضرت را مشاهده كردم كه در همان جايگاه پيغمبر اسلام صلوات اللّه عليه، كه در خواب ديده بودم، نشسته است ؛ و نيز جلوى حضرت رضا عليه السلام طبقى از همان خرما وجود داشت. كنار حضرت رفتم و تقاضا كردم تا مقدارى از آن خرماها را به من عطا نمايد؟ و امام عليه السلام مقدارى از آن‌ها را با دست مبارك خود برداشت و به من داد ؛ و چون آن‌ها را شمردم هيجده عدد بود، خواهش كردم كه چند عددى ديگر بر آن‌ها بيفزايد؟ امام عليه السلام در جواب فرمود: چنانچه جدّم، رسول اللّه صلى الله عليه و آله بيش از آن مقدار داده بود، من نيز بر آن مى افزودم امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
امین (۱۹۳ ۱۹۸ ه. ق) محمد بن هارون، ملقب به امین در سال ۱۹۳ به خلافت رسید. [۱] او در تاریخ، به عنوان فردی خوشگذران، هوسران، مسرف و سست رأی معرفی شده که حتی در کارهای مهم به دیگران تکیه می‌کرده است. [۲] در مورد رفتار و صفات امین، همین بس که ابن العبری بعد از ذکر صفات و رفتار او، در پایان چنین می‌گوید: «خلاصه آنکه در سیرت او چیزی که در خور ذکر باشد، یافت نشد... ». [۳] دوران خلافت امین با فتنه‌ها و ناآرامی‌ها همراه بود که برجسته ترین این نابسامانی ها، درگیری شدید بین او و برادرش، عبدالله مأمون بود، همچنین این نابسامانی نتیجة نزاع بین ایرانیان و اعراب بود. به هنگام درگیری شدید این دو برادر، آتش قیام دیگری در سرزمین شام با حرکت سفیانی شعله ور شد. سفیانی، به خاندان سفیانیان اموی منسوب بود. او به نام خود دعوت کرد و بر شام و مناطق اطراف آن چیره شد، و اگر اختلاف و درگیری بین یمانیان و مصریان روی نمی داد و نیروی او به ضعف نمی گرایید، هر آینه حکومتی در شام تأسیس می‌کرد. امین پس از دو سال تلاش بی وقفه توانست به قیام وی خاتمه بخشد. [۴] به هر حال، تقریباً تمام دوران حکومت وی، صرف درگیری با برادرش مأمون شد که این درگیری‌ها در نهایت منجر به کشته شدن امین و به حکومت رسیدن مأمون در سال ۱۹۸ ه. ق گردید. [۱] به گفته یکی از محققان معاصر، دوران حکومت او بر مردم، دوران جنگ و بلیات و غصب و ویرانی و رواج اموری بود که هیچ شریعتی آنها را مجاز نمی شمرد و هیچ اخلاق شایسته ای آنها را روا نمی داند. [۲] ---------- [۱]: طبری، پیشین، ص ۴۹۸. [۲]: در این باره برای نمونه ر. ک: جلال الدین عبدالرحمن بن ابی بکر سیوطی، تاریخ الخلفا، نور محمد، کراچی، ۱۳۷۸/۱۹۵۹، ص ۲۲۷؛ ابن اثیر، پیشین، ص ۲۹۳؛ ابوالحسن علی بن حسین مسعودی، التنبیه والاشراف، تصحیح عبدالله اسماعیل الصاوی، دارالصاوی، القاهره، بی تا، ص ۳۰۲. [۳]: ابن العبری، پیشین، ص ۱۳۴. [۴]: مختاراللیثی، پیشین، صص ۴۲۳ ۴۲۵. [۱]: برای اطلاع از جریان و جزئیات درگیری امین و مأمون، ر. ک: طبری، پیشین، صص ۴۷۲ ۴۸۱. [۲]: جعفر مرتضی حسینی عاملی، الحیاۀ السیاسیۀ للإمام الرضا (علیه السلام)، الطبعة الثانیة، جماعۀ المدرسین فی الحوزۀ العلمیۀ، قم، ۱۳۶۲/۱۴۰۳، صص۱۲۱-۱۲۲. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت سیزدهم.mp3
11.6M
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔺هی نگید کاش اون زمان بودیم یا اون زمان باشیم! همون زمانی که هستید به وظیفتون درست عمل کنید❗️ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
41.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کارتون زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۱۲ : از بچه ها خبری نیست 🚥 بخش اول 🇮🇷 بچه ها ! با هم این کانال و تبلیغ کنیم @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۱۳ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی
هدف از این نوشتار بی شک هر انسانی علاقه مند نام و یاد و بازگو کردن فضائل و مناقب محبوب خویش است و هر چه محبت به محبوب بیشتر باشد شور و اشتیاق و تلاش او در این مسئله بیشتر و با جدیت تمام تر است. این از یک سو، و از سوی دیگر احادیث بیشماری در مجامع روایی مبنی بر پاداش ویژه بازگوکننده و انتشاردهنده فضائل امیرالمؤمنین و حضرات معصومین (علیهم السلام) ذکر گردیده است که مشوّق جداگانه بر تدوین این نوشتار گردید؛ احادیثی که دل را تسکین و درخشان و روح هر مؤمنی را به وجد می‌آورد. به عنوان نمونه: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: خداوند برای برادرم علی بن ابی طالب (علیه السلام) فضائلی قرار داده که به غیر خودش کسی قادر نیست بشمارد. هر کس فضیلتی از فضائل علی (علیه السلام) را ذکر کند در حالی که اقرار و اعتراف داشته باشد، تمام گناهان گذشته و آینده اش را خداوند می‌بخشد گرچه در قیامت به گناه جن و انس وارد شود. و هر کس یکی از فضائل او را بنویسد، هر قدری که این نوشته باقی است ملائکه برای او از خدا طلب مغفرت می‌کنند. و هر کس گوش کند فضیلتی از فضائل امیرالمؤمنین (علیه السلام) را، خداوند گناهانی را که با گوش مرتکب شده می‌بخشد. و هر کس نگاه کند به کتابی که فضائل علی (علیه السلام) در آن است، خداوند می‌بخشد گناهانی را که به وسیله چشم کرده است. [۱] و فرمودند: خدا این مردم را عذاب نمی کند مگر به خاطر گناه دانشمندان ایشان؛ آن‌هایی که حق را کتمان کردند و فضائل امیرالمؤمنین و عترت طاهرینش: را بیان نکردند. بدانید راه نمی رود بر روی زمین بعد از پیغمبران و رسولان کسی که مقامش برتر از شیعیان و دوستان علی (علیه السلام) باشد؛ آن‌هایی که امر ولایت آن حضرت را ظاهر می‌کنند و فضائل او را منتشر می‌نمایند، رحمت الهی سر تا پای وجود آن‌ها را فرا می‌گیرد و فرشتگان برای آن‌ها استغفار می‌کنند. و بدبختی به تمام معنی نصیب کسانی می‌شود که فضائل او را کتمان می‌کنند و امر او را پنهان می‌دارند، چگونه می‌خواهند در آتش پایداری کنند. [۱] و فرمودند: هیچ گروهی گرد هم نمی آیند تا فضائل امیرالمؤمنین (علیه السلام) را یاد کنند جز آن که فرشتگان آسمان فرود آیند و گرداگرد ایشان را بگیرند و چون پراکنده شوند فرشتگان به آسمان بالا روند، و فرشتگان دیگری که در آسمان هستند به آنان گویند: ما از شما عطری استشمام می‌کنیم که از سایر فرشتگان استشمام نمی کنیم و تا به حال عطری به این خوشبویی استشمام ننموده ایم. گویند: نزد گروهی بودیم که محمد و اهل بیتِ او: را یاد می‌کردند و از عطر آنان به ما رسید و ما خوشبو شدیم. آن فرشتگان گویند: ما را نزد آنان فرود ببرید. گویند: پراکنده شدند و هر یک به منزل خود رفتند. گویند: ما را فرود برید تا از بوی آن مکان خوشبو شویم. [۱] و فرمودند: اگر روا بود کسی را امر کنم که برای غیر خدا سجده کند، همانا شیعیان و سایر مکلفان را امر می‌کردم که برای کسی که واسطۀ رساندن علوم [معارف و فضائل] علی (علیه السلام) به دیگران است سجده نمایند. [۲] و فرمودند: مجالستان را به نام [و ذکر فضائل] امیرالمؤمنین (علیه السلام) زینت کنید. [۱] همچنین فرمودند: نام و یاد [و ذکر فضائل] امیرالمؤمنین (علیه السلام) عبادت است. [۲] امام موسی بن جعفر (علیه السلام) فرمودند: هنگامی که دو نفر مؤمن یکدیگر را ملاقات کرده و خدا را یاد می‌کنند و فضائل ما اهل بیت (علیهم السلام) را گفتگو می‌نمایند، بر چهره ابلیس گوشتی نمی ماند مگر اینکه می‌ریزد تا آنکه روح او از شدت درد به فریاد آید، فرشتگان آسمان و خزانه داران بهشت آن را احساس کرده و او را لعنت می‌کنند، و هیچ فرشته مقربی نمی ماند مگر اینکه او را لعنت نماید. [۳] ---------- [۱]: . ارشاد القلوب ۲/۲۰۹؛ کشف الغمه ۱/۱۱۲؛ روضة الواعظین ۱/۱۱۴؛ مائة منقبه ۱۷۷؛ حلیة الابرار ۱/۲۸۵؛ اثبات الهداه ۴/۸۸؛ فرائد السمطین ۱/۱۹. [۱]: . مشارق انوارالیقین ۲۳۹؛ حلیه الابرار ۲/۱۲۷؛ غایة المرام ۵/۱۴۹. [۱]: . الروضه ۱۸۹؛ العقد النضید ۲۵؛ بحار الانوار ۳۸/۱۹۹؛ مستدرک الوسائل ۱۲/۳۹۲. [۲]: . تفسیر الامام العسکری (علیه السلام) ۷/۳۸۵؛ الاحتجاج ۱/۶۳؛ بحار الانوار ۲۱/۲۲۹؛ وسائل الشیعه ۶/۳۸۸؛ البرهان ۱/۱۲ و ۲/۸۱۰. [۱]: . بشارة المصطفی ۹/۱۰۵؛ مناقب ابن مغازلی ۱۷۶؛ عمدة العیون ابن بطریق ۳۶۸؛ بحار الانوار ۳۸/۱۹۹. [۲]: . مناقب ابن شهرآشوب ۳/۶؛ الجامع الصغیر ۱/۶۶۵؛ کنز العمال ۱۱/۶۰۱؛ مناقب ابن مردویه ۷۵؛ بحار الانوار ۳۸/۱۹۹. [۳]: . الکافی ۲/۱۸۸؛ وسائل الشیعه ۱۶/۳۴۷؛ بحار الانوار ۶۰/۲۵۸ و ۷۱/۲۶۳؛ مرآة العقول ۹/۸۹.
امام صادق (علیه السلام) فرمودند: برخی از فرشتگان آسمان نزد یک و دو و سه تن از ساکنان زمین که فضائل آل محمد: را بازگو می‌کنند حاضر می‌شوند و می‌گویند: نمی بینید این‌ها را با وجود کمی خود و بسیاری دشمنان شان فضل آل محمد: را می‌ستایند، سپس دسته دیگر از فرشتگان گویند: (ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ) [۱] این فضل خداست که به هر کس خواهد می‌دهد و خدا صاحب فضل بزرگ است. [۲] همچنین فرمودند: شیعیان ما با خود مهربانند، چون تنها باشند خدا را یاد کنند، همانا یاد ما [نقل فضائل و معارف ما] یاد خداست، هرگاه ما یاد شویم خدا یاد شود و چون دشمن ما یاد شود شیطان یاد شود. [۳] و فرمودند: همانا برای خدا جز کرام کاتبین [۱] فرشتگانی است که «سیّاح» نام دارند، هنگامی که به مردمانی برخورند که از محمد و آل محمد: یاد می‌کنند گویند: بایستید که به حاجت خود رسیدند، سپس می‌نشینند و با آن‌ها دانش می‌آموزند، و چون برخیزند از بیماران شان عیادت می‌کنند و بر سر مرده‌های شان حاضر شوند و از غایب شان خبرگیری کنند، این مجلسی است که هر که در آن حضور داشته باشد شقی نگردد. [۲] و فرمودند: خدا رحمت کند بنده ای که با دیگری احتجاج نماید و امر [معارف و مناقب و فضائل] ما را بازگو کند، در این صورت سومین آن‌ها فرشته ای خواهد بود که برای این دو آمرزش می‌طلبد. دو نفر با یکدیگر بر امر ما اجتماع نمی کنند مگر اینکه خداوند متعال نزد فرشتگانش بر آن دو افتخار و مباهات می‌کند. پس هرگاه جمع شدید مشغول به ذکر [معارف و فضائل] باشید؛ چرا که در این اجتماع و مذاکرۀ شما احیاء [نام و فضل] ماست. و بهترین مردمان بعد از ما کسانی هستند که امر ما را مذاکره و یاد کرده و دیگران را نیز به آن دعوت می‌نمایند. [۱] امام باقر (علیه السلام) به یکی از اصحاب به نام «مُیَسِّر» فرمودند: آیا شما خلوت می‌کنید و گفت وگو می‌نمایید و هرچه [از فضل ما] خواهید می‌گوئید؟... به خدا سوگند من دوست دارم که در بعضی از آن مجالس با شما باشم، همانا به خدا که من بوی شما و نسیم شما [۲] را دوست دارم، و شمایید که دین خدا و دین ملائکه او را دارید. [۳] امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: ... فرشتگان ذکر فضائل ما می‌کنند و این نزد خدا تسبیح آن‌ها به حساب می‌آید. ---------- [۱]: . سورة الجمعه: آیه ۴. [۲]: . الکافی ۲/۱۸۷؛ وسائل الشیعه ۱۶/۳۲۶؛ بحار الانوار ۷۱/۲۶۰؛ تأویل الآیات ۲/۶۹۲؛ البرهان ۵/۳۷۶. [۳]: . الکافی ۲/۱۸۶؛ وسائل الشیعه ۱۶/۳۴۵؛ بحار الانوار ۷۱/۲۵۸؛ مرآة العقول ۹/۸۳. [۱]: . فرشتگانی که کارهای خوب و بد انسان را ثبت می‌کنند «کرام الکاتبین» گویند. [۲]: . الکافی ۲/۱۸۶؛ وسائل الشیعه ۱۶/۳۴۶؛ بحار الانوار ۷۱/۲۵۹؛ مرآة العقول ۹/۸۴ و شرح الاخبار ۳/۴۵۸ با اندک تفاوت. [۱]: . الامالی الطوسی ۲۲۴؛ المحتضر ۲۸۹؛ بشارة المصطفی ۹/۱۷۵؛ وسائل الشیعه ۱۶/۳۴۸؛ بحار الانوار ۲۰۰ و ۷۱/۳۵۴؛ مکیال المکارم ۱/۴۴۸. [۲]: . در احادیث آمده است که محبت امام (علیه السلام) به شیعیان از محبت مادر به طفلش بیشتر است، لذا همانطور که مادر بو و نسیم فرزندش را دوست می‌دارد امام (علیه السلام) نیز بو و نسیم شیعیان شان را دوست می‌دارد. [۳]: . الکافی ۲/۱۸۷؛ مصادقة الاخوان ۳۲؛ بحار الانوار ۷۱/۲۶۰؛ مرآة العقول ۹/۸۶؛ روضة المتقین ۹/۴۰۰. https://eitaa.com/zandahlm1357
از حکیمی پرسیدند: سفر چه کسی طولانی تر است؟ پاسخ داد سفر مسافری که در پی دوست شایسته است. وصف خدا اوصاف ششگانه ی خدا، به میزان عقل قاصر و خیال محدود و عادت ما بر توصیف هر چیز دیگر است. ما آنها را کمال می‌دانیم و از دو طرف نقیض، شریف ترین و کامل ترین آنها را برمی گزینیم. به همین مسئله امام باقر علیه السلام اشاره کرده است. ما خدا را از آن جهت که به علماء علم و به قادرین قدرت داد، عالم و قادر نمی دانیم، در این صورت حتی اگر خدا را از دیگران امتیاز دهیم باز هم مخلوق و مصنوع می‌شود. چه بسا مورچه کوچک هم می‌پندارد خدا مانند او دو شاخک دارد، چون تصور می‌کند هرکه دو شاخک را نداشته باشد ناقص است. مطابق همین مطلب، سخنی از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله رسیده است که مشام صاحبان خرد را معطر می‌کند. یکی از اهل کمال در این باره می‌گوید: آنچه پیش تو غیر از آن ره نیست غایت فهم تست، اللّٰه نیست نیز می‌گوید: سپاس از خداست که به قدر خودش نه به اندازه بنده، سپاس از برای خداست که منکر او منکر تصور خود است. الحمد لله بقدر اللّٰه لا قدر وسع العبد ذی التناهی الحمد لله الذی من انکره فانما انکر ما تصوره افضل الدین کاشی گفتم همه ملک حسن سرمایه تست خورشید فلک چو ذره در سایه ی تست گفتا غلطی ز ما نشان نتوان یافت از ما، تو هر آنچه دیده ای پایه تست خلاصه اینکه همه ی ستایش‌های بشر از اوست، وقتی با دقت بنگرد می‌بیند همه ی ستایش‌های او هم مانند ستایش آن شبان است که موسی سخن او را شنید، یا آب گندیده ای است که اعرابی به عنوان سوغات برای خلیفه برد. از خدا خواهانیم که بضاعت محدود ما را به کرم و جود و احسان و عفو خویش بپذیرد که او جواد و کریم و رؤف و رحیم است. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 باسلام واحترام وتبریک میلاد حضرت زینب سلام الله علیها سوال این یک نفر که مرد فوت کند ایا یک خانم میتواند نماز قضا بخواند واینکه شرایط کسی که میخواهد نماز قضا میت بخواند چیست خودش نماز قضا داشته باشد درست است یا نه پاسخ👇 سلام علیکم خواندن نماز قضای مرد توسط خانم اشکالی ندارد. شرط خواندن نماز قضا صحت قرائت است. اگر کسی خودش نماز قضا داشته باشد، می تواند برای دیگری نماز قضا بخواند.