انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، شماره ۱۵، ۱۶ و ۱۷. ۱۲- اعلاميه به شرح ذيل صادر شد: ۱۶ شوال ۱۳۸۲ بسم الله الرحمن الرحيم خدمت ذيشرافت حضرات علماء اعلام و حجج اسلام دامت بركاتهم اعظم الله تعالي اجوركم. چنانچه اطلاع داريد، دستگاه حاكم ميخواهد با تمام كوشش، به هدم احكام ضروريه اسلام قيام و به دنبال آن، مطالبي است كه اسلام را به خطر مياندازد، لذا اينجانب عيد نوروز را به عنوان عزا و تسليت به امام عصر عجل الله تعالي فرجه جلوس ميكنم و به مردم اعلام خطر مينمايم. مقتضي است حضرت آقايان نيز همين رويه را اتخاذ فرمايند تا ملت مسلمان از مصيبتهاي وارده بر اسلام و مسلمين اطلاع حاصل نمايند. و السلام عليكم و رحمت الله و بركاته. روح الله الموسوي الخميني ۱۳- رهنمود حضرت امام به وعاظ را در پايان كتاب ملاحظه فرماييد. ۱۴- مجله آشنا، شمارههاي ۱۵، ۱۶ و ۱۷. ۱۵- روزنامه جمهوري اسلامي ۱۴/۳/۶۲. ۱۶- با امام در انقلاب، نشريه آشنا، پيشين. ۱۷- جزوه درس اخلاق، انتشارات نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران ولي امر، چاپ خرداد ۷۱. ۱۸- مصاحبه ها، صفحههاي ۱۱۲ و ۱۱۳. ۱۹- مصاحبه ها، صفحههاي ۱۱۳ و ۱۱۴. ۲۰- براي تشكيلاتي كه در سال ۱۳۴۳ در قم با ده نفر ديگر از مبارزان تشكيل داده بودند، اساسنامه اي تدوين
شده بود كه در هجوم ساواك به منزل «آذري قمي »، به دست رژيم افتاد. ۲۱- روزنامه جمهوري اسلامي ۱۴/۶/۶۲. ۲۲- پيشين. ۲۳- روزنامه جمهوري اسلامي ۳/۷/۶۲. ۲۴- نسل كوثر، ص ۷۲. ۲۵- انتخاب آقا سيد علي جوان براي امامت جماعت مسجد كرامت، قصه جالبي دارد. حجت الاسلام و المسلمين «ايزد پناه »، موضوع انتخاب ايشان را براي اقامه جماعت در مسجد كرامت، اين گونه بيان ميكند: «مشهور بود كه آقاي كرامت پس از ساختن مسجد - كه از موقعيت خاصي برخوردار بود - در پي امام جماعت بود. شبي در خواب ميبيند كه نماز جماعتي عظيم در مسجد برگزار شده و مرحوم آيت الله حاج آقا حسين قمي و برخي از علماي ديگر در صف اول جماعت قرار گرفته اند. تعجب كرده، به محراب نگاه ميكند، سيدي نوراني را در محراب ميبيند، كه فرداي آن روز با آيت الله خامنه اي آشنا شده و از ايشان دعوت به نماز در مسجد ميكند. (مصاحبه مركز تحقيقات اسلامي سپاه ۳۱/۱۱/۷۲، نقل از نسل كوثر ص ۹۲). ۲۶- مصاحبه كننده، خبرنگار صدا و سيما ميباشد. ۲۷- مصاحبه با صدا و سيما پيرامون، خاطرات ۲۲ بهمن در تاريخ ۱۱/۱۱/۶۳، نقل از خاطرات و حكايتها، ج دوم، ص ۷، مؤسسه فرهنگي قدر ولايت. ۲۸- نسل كوثر، مركز تحقيقات اسلامي سپاه، ص ۷۰. ۲۹- نسل كوثر، به نقل از ديدگاه ها، ص ۷۳. ۳۰- روزنامه جمهوري اسلامي ۱۰/۶/۶۳. منابع مقاله:
زندگينامه مقام معظم رهبري، مؤسسه فرهنگي قدر ولايت؛
#مجموعه_مقالات_مقام_معظم_رهبری
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
انسان سازي، وظيفه زن زنها مردان شجاع را در دامن خود بزرگ ميكنند. قرآن كريم انسان ساز است، و زنها ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حقوق زن در اسلام
رجوع به فقيه جهت رفع گرفتاري
طلاق در صورتي كه شرط بشود در ضمن عقد با مرد، وقتي كه ميخواهند عقد كنند، شرط بكنند و در ضمن عقد اين شرط بشودكه وكيل باشد (زن) در طلاق خودش، يا مطلقاً، يا در شرايطي يك سؤالي پيش آورده است. و آن اينكه اين زنهايي كه حالا تحت زوجيت هستند چه؟ اين ولايت فقيه را اينها مخالفت ميكنند، در صورتي كه نمي دانند از شئون فقيه هست كه چنانچه يك مردي با زن خودش رفتارش بد و ناسالم باشد، او را اولاً نصيحت كند، و ثانياً تأديب كند، و اگر ديد نمي شود، اجراي طلاق كند.
شما موافقت كنيد با اين ولايت ففيه. ولايت فقيه براي مسلمين يك هديه اي است كه خداي تبارك و تعالي داده است. مِنْ جمله همين معنايي كه شما سؤال كرديد و طرح كرديد كه خوب، زنهايي كه الان شوهر دارند چنانچه گرفتاريهايي داشته باشند، چه بايد بكنند؟ آنها رجوع ميكنند به آنجايي كه فقيه هست، به مجلسي كه در آن فقيه هست، به دادگاهي كه در آن فقيه هست؛ و فقيه رسيدگي ميكند؛ چنانچه صحيح باشد، شوهر را تأديب ميكند؛ شوهر را وادار ميكند به اينكه درست عمل كند. و چنانچه نكرد، طلاق ميدهد، ولايت دارد براي اين امر. اگر ديديد به فساد ميكشد، يك زندگي به فساد كشيده مى شود، طلاق مى دهد. و طلاق اگر چه در دست مرد است، ميتواند لكن فقيه در جايي كه مصلحت اسلام را ديد، مصلحت مسلمين را ديد، و در جايي كه ديد نمي
شود به غير از اين، طلاق بدهد. اين ولايت فقيه هست، ولايت فقيه براي شما يك هديه الهي الست. (۵۵)
۹/۸/۵۸
هيچ فرقي بين زن و مرد در اسلام نيست
اسلام زنها را در مقابل مردها قرار داده؛ نسبت با آنها تساوي دارند. البته يك احكام خاصِّ به مرد است كه مناسب با مرد است؛ يك احكامْ خاص به زن است، مناسب با زن است. اين نه اين است كه اسلام نسبت به زن و مرد فرقي گذاشته است. (۵۶)
۲۰/۹/۵۷
تساوي حقوق زن و مرد در نظام اسلامي
سؤال: (زنان توده ي عظيمي از مسلمانان را تشكيل ميدهند، چه نقشي، چه حقي شما براي زن در نظامي اسلامي قائل هستيد؟ )
جواب: هم اكنون زنان مسلمان ايران، در مبارزات سياسي و تظاهرات بر ضد شاه شركت دارند. به من اطلاع داده اند كه در شهرهاي ايران زنان جلسات سياسي دارند. در نظام اسلامي، زن همان حقوقي را دارد كه مرد دارد، حق تحصيل، حق كار، حق مالكيت، حق رأي دادن، حق رأي گرفتن. در تمام جهاتي كه مرد حق دارد، زن هم حق دارد. لكن در مرد هم مواردي است كه چيزهايي به دليل پيدايش مفاسد بر او حرام است و هم در زن مواردي هست كه به دليل اينكه مفسده مى آفريند حرام است. اسلام خواسته است كه زن و مرد، حيثيت انساني شان محفوظ باشد. اسلام خواسته است كه زن ملعبه ي دست مرد نباشد. اينكه در خارج منعكس كرده اند كه در اسلام با زنها، با خشونت رفتار ميشود، امر غير صحيحي است و تبليغات باطلي است كه از مغرضين حاصل شده و الا مرد و زن هر دويشان در اسلام اختيارات دارند. اگر اختلافاتي هست براي هر دو هست و اَن مربوط به طبيعت آنان است. (۵۷)
۱۶/۹/۵۷
#جایگاه_زن_از_دیدگاه_امام_خمینی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#سکوت_و_جدل 4 🔻 سخن؛ آیــــنه ای از درون انسان است! کلام ما نشان می دهد؛ در قلـب و فکــــر ما چ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سکوت و جدل 05.mp3
7.07M
#سکوت_و_جدل 5
✍ کنترل آرامــش دنیا و ابدیت ما؛
قبل از هر چیز، در گــروی کنتــرل زبـان ماست.
حقیقتــاً...
بالاتر از حفظ زبان، فضیلتی رو نمیشه نام برد.
🔻کمی تمرین کنیم
🕌در محضر امام روح الله (۱۸۹)
💠 ضد انقلاب کسی است که در کاری که مشغول هست،سستی کند
📌 امام خمینی (ره ):
امروز ضد انقلاب کسی است که در کاری که مشغول هست،در آن کار سستی کند،در آن کار بیکاری کند یا وادار کند اشخاصی را که آنها کم کاری کنند و از زیر بار شانه خالی کنند که این ضربه ای است به کشور خودشان.
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پدر رنج كشيده، ماجراى راز و نياز شبانه اش را به دكتر گفت: مادر محزون خواب شب گذشته اش را چنين تعريف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پسر گمشده
(پسر گمشده)
عامربن عبدالله از جمله اصحاب حديث و حاكم مرو بود فرمود:
وقتي من در مشهد مقدس رضوي در حرم مطهر مشرف بودم شخص تركي را ديدم وارد حرم شد و تا نزديك سر مبارك امام رضا (عليه السلام) آمد و ايستاد و شروع به گريه و تضرع و زاري كرد و با زبان تركي با خداي خود مناجات مينمود و من هم كه نزديك او بودم ميشنيدم.
گفت اي پروردگار من اگر پسرم زنده است او را بمن برسان وچشم مرا بديدار او روشن فرما و اگر مرده خبر او را باز بمن برسان و در هر حال مرا بحال او آگاه گردان چرا كه بيش از اين طاقت انتظار ندارم.
من چون بزبان تركي وارد بودم دعاي او را شنيدم و فهميدم چه درد دل نمود دلم بحال او سوخت بزبان تركي باو گفتم اي مرد ترا چه ميشود و
قضيه تو چيست؟!
گفت مرا پسري بود كه مايه حيات من بود و او در جنگ اسحق آباد مفقود شده و هيچ خبري از او ندارم و او را مادري است كه شب و روز پيوسته در فراقش گريه و بي قراري ميكند و من چون شنيدهام كه دعاي من در اين مشهد شريف مستجاب ميشود لاجرم خود را باين عتبه مقدسه رسانيدهام تا اظهار حاجت كنم و بمقصود خود برسم.
من چون بر اين قضيه مطلع شدم دلم بحالش سوخت و دستش را گرفته و با يكديگر از حرم بيرون آمديم و من باين خيال بودم كه او را بمنزلم برده پذيرائي و دلجوئي و مهماني كنم تا از مسجد بيرون شديم ناگهان جواني بلند قامت و تازه خط ديدم كه جامه اي كهنه اي دربر داشت تا آن جوان نظرش بآن مرد افتاد دستهاي خود را برگردن او انداخت و هر دو شروع بگريه كردند معلوم شد كه اين جوان همان كسي است كه مرد ترك خبر او را از خدا بتوسط حضرت رضا (عليه السلام) ميطلبيد و باين زودي دعاي پيرمرد مستجاب شد.
از آن جوان پرسيدم كه تا حالا كجا بودي و چطور به اينجا آمدي؟! گفت من پس از جنگ در طبرستان واقع شدم در آنجا شخصي از اهل ديلم مرا تربيت كرد تا بزرگ شدم و در جستجوي پدر و مادر خود بود چون خبري از آنها نداشتم.
در اين اثناء گروهي را ديدم كه رو به مشهد مقدس آورده منهم همراه آنها شدم تا باين
مكان شريف رسيدم.
آنگاه آن مرد ترك كه پدر آن جوان بود گفت حال كه چنين پيش آمدي شد من ديگر بر خود قرار دادم كه تا زنده هستم دست از اين مشهد شريف برندارم.
(- عيون اخبار الرضا. )
درماندهام دستم بگير مولا علي موسي الرضا (عليه السلام)
افتادهام دستم بگير مولا علي موسي الرضا (عليه السلام)
پاسخ ده از لطف و كرم از در مرانم با كرم
آوارهام دستم بگير مولا علي موسي الرضا (عليه السلام)
اي ملجا درماندگان اي چاره بيچارگان
بيچارهام دستم بگير مولا علي موسي الرضا (عليه السلام)
زار و حقير و بندهام شاها ز بس شرمندهام
سر بر زمين افكندهام مولا علي موسي الرضا (عليه السلام)
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تعامل امام رضا (علیه السلام) با فرقة اسماعیلیه پس از رحلت امام صادق (علیه السلام)، انشعابات زیادی د
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و امّا دیگربار، این اتفاق پس از شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) افتاد و در اختلافی که پیروانش در مورد جانشین آن حضرت (علیه السلام) پیدا کرده بودند، عده ای برادر آن حضرت (علیه السلام) یعنی جعفر را
جانشین او دانسته و در این راستا مشکلاتی را برای جامعة شیعی به وجود آوردند. [۱] قابل ذکر است که برخی از آنان با عنوان نوفطحیه (الفطحیة الثانیة) [۲] یاد کرده اند.
----------
[۳]: ابی العباس احمد بن علی نجاشی، رجال النجاشی، تحقیق سید موسی شبیری زنجانی، الطبعة الخامسة، مؤسسة النشر الاسلامی، قم، ۱۴۱۶ ق، ص ۲۵۲.
[۴]: ابی العباس احمد بن علی نجاشی، رجال النجاشی، تحقیق سید موسی شبیری زنجانی، الطبعة الخامسة، مؤسسة النشر الاسلامی، قم، ۱۴۱۶ ق، ص ۲۵۲.
[۱]: برای آگاهی تفصیلی در مورد علل عدم درگیری و برخورد تند امام رضا (علیه السلام) با فطحیه ر. ک: نعمت الله صفری فروشانی، فرقههای درون شیعی دوران امامت امام رضا (علیه السلام) (با تکیه بر فطحیه و واقفیه)، طلوع، سال هشتم، ش ۲۸، تابستان ۱۳۸۸، ص ۷.
[۲]: ر. ک: نعمت الله صفری فروشانی، فرقههای درون شیعی دوران امامت امام رضا (علیه السلام) (با تکیه بر فطحیه و واقفیه)، طلوع، سال هشتم، ش ۲۸، تابستان ۱۳۸۸، صص ۷-۸.
[۳]: نوبختی، پیشین، صص ۸۵-۸۶.
[۱]: ر. ک: نوبختی، پیشین، صص ۹۸-۹۹.
[۲]: شیخ صدوق، معانی الاخبار، تحقیق علی اکبر غفاری، انتشارات اسلامی، بی جا، ۱۳۶۱ش، ص ۶۵.
#فرقه_های_درون_شیعی
✍نعمت الله صفری
https://eitaa.com/zandahlm1357
تعامل امام رضا (علیه السلام) با فرقه فطحیه
پیشتر در مورد فطحیه توضیحاتی داده شد، از جمله این که فطحیان کسانی بودند که پس از امام صادق (علیه السلام)، قائل به امامت بزرگ ترین فرزند بازماندة آن حضرت (علیه السلام) به نام عبدالله افطح شده و او را امام خود دانستند.
این گروه که در ابتدای رحلت امام صادق (علیه السلام)، اکثریت را تشکیل میدادند، پس از چندی بنا به دلایلی در اعتقاد خود به امامت عبدالله، تجدید نظر کرده و به گروههایی تقسیم شدند.
در منابع کهن، مطلبی دالّ بر درگیری و یا برخورد تند امام رضا (علیه السلام) با فطحیان یافت نشد، و حتی برخی منابع، از نوعی تعامل و معاشرت مثبت امام (علیه السلام) با آنان سخن گفته اند. روایاتی در این زمینه از این قرارند:
در گزارشی آمده که شخصی خدمت امام رضا (علیه السلام) رسید تا از آن حضرت (علیه السلام) در مورد عبدالله بن جعفر سؤال کند، امّا قبل از آن که آن شخص سؤالش را بپرسد، امام (علیه السلام) فرمود: «ای محمد بن آدم، به درستی که عبدالله امام نبود. » [۱]
چنان که ملاحظه میشود، روایت فوق حاکی از رد امامت عبدالله افطح توسط امام رضا (علیه السلام)، و در واقع نوعی هدایت و ارشاد میباشد.
----------
[۱]: صدوق، عیون اخبار الرضا (علیه السلام)، پیشین، ج ۱، صص ۲۳۷-۲۳۸؛ اربلی، پیشین، ج ۳، ص ۹۵.
روایت دیگر در زمینة تعامل امام (علیه السلام) با فطحیان، خبر از کفن کردن یونس بن یعقوب که به قولی فطحی بوده است، توسط امام (علیه السلام) را میدهد. [۲]
از آن طرف، روایاتی مبنی بر رجوع و برگشت برخی فطحیان از مذهب خود وجود دارد. برای نمونه گفته شده که یونس بن یعقوب که فطحی بوده، توبه کرده و به امامت امام کاظم (علیه السلام) معتقد گشته است. [۱] همچنین گفته شده که حسن بن علی بن فضال که فطحی بوده، در اواخر عمرش از عبدالله به امام کاظم (علیه السلام) رجوع کرده است. [۲]
----------
[۲]: طوسی، اختیار معرفة الرجال، پیشین، ج ۲، ص ۶۸۲، رقم ۷۲۰؛ محمد بن علی اردبیلی غروی حائری، جامع الرّواة و ازاحة الاشتباهات عن الطرق و الاسناد، منشورات مکتبه آیة الله العظمی المرعشی النجفی، قم، ۱۴۰۳، ج ۲، ص ۳۶۰.
[۱]: طوسی، پیشین.
[۲]: ابی العباس احمد بن علی نجاشی، رجال النجاشی، تحقیق سید موسی شبیری زنجانی، الطبعة الخامسة، مؤسسة النشر الاسلامی، قم، ۱۴۱۶ ق، صص ۳۵-۳۶.
روایاتی نیز وجود دارد که بیان میکند که فطحیان از امام رضا (علیه السلام) نقل روایت میکرده اند، مثلاً گفته شده که علی بن اسباط از امام رضا (علیه السلام) روایت نقل میکرده است و در همین خبر از وی، با عنوان «أوثق الناس و أصدقهم لهجة» [۳] ؛ «مورد اطمینان ترین مردم و راستگوترین آنها» یاد شده است. [۴]
در مورد علل عدم درگیری امام رضا (علیه السلام) و حتی داشتن تعامل مثبت با فطحیان، به نظر میرسد از آنجا که بیشترین درگیری آن حضرت (علیه السلام) با فرقة نوبنیان واقفیه بوده، چنان که در فصل بعد خواهد آمد، این فرقه در زمان آن حضرت (علیه السلام) یعنی پس از شهادت امام کاظم (علیه السلام) به وجود آمده و علاوه بر انکار امامت امام رضا (علیه السلام)، به مبارزاتی گسترده علیه امام رضا (علیه السلام) و یارانش پرداخته و به خطری جدی برای جامعة شیعی تبدیل شدند، به طوری که امام رضا (علیه السلام) برای طرد و حذف آنان و رفع اثرات سوء اقداماتشان به فعالیتهای جدّی و گسترده ای دست زدند.
در این شرایط و همچنین با توجّه به شرایط کلّی جامعة آن روز که شمّه ای از آن قبلاً ذکر شد، و نیز با توجه به حضور فرق دیگر شیعی و نیز ویژگیهای کلّی فطحیانِ زمانِ امام رضا (علیه السلام) که علاوه بر این که اکثر آنان امامت امام رضا (علیه السلام) را قبول داشتند، معمولاً از فقهای بزرگ و راویان ثقه بودند، شاید امام (علیه السلام) صلاح را در مدارا و برخورد دوستانه با فطحیان میدید. [۱]
شایان توجّه است که هرچند فرقة فطحیه به امامیه نزدیک تر، و کم خطرتر از واقفیه ذکر شده است [۲]، امّا این به معنای بی ضرری آنها برای جامعة شیعی نبوده است؛ چنان که در تاریخ حضور ائمة معصومین: دوبار انحراف شیعیان از مسیر اصلی خود، به دلیل و یا تحت تأثیر گفتار و عقاید فرقة فطحیه صورت گرفته است. یک بار پس از شهادتِ امام رضا (علیه السلام)، که پیروانش در مورد جانشین آن حضرت (علیه السلام) دچار اختلاف شده بودند، گروهی قائل به امامت برادر امام رضا (علیه السلام) یعنی احمد بن موسی شدند، با این توجیه که امام کاظم (علیه السلام) پس از امام رضا (علیه السلام)، وی را جانشین خود قرار داده است و بدین ترتیب امامت دو برادر را جایز دانسته و به گفتاری مانند گفتههای فطحیه پرداختند. [۳]
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#امام_زمان عج #سبک_زندگی 🔻 کار، فقط کار اقتصادی نیست! ⬅️(البته مفتخوری هم در اسلام نداریم)... ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_زمان عج
#انتظار
🔻 فرزند ما مهدی(عج)، غیبت طولانی خواهد داشت به طوریکه بعضیها ناامید میشن❗️میگن نکنه اصلش دروغه❗️
#ارسالی_مخاطبین
@zandahlm1357
چشم به راه - قسمت سی و دوم.mp3
11.59M
🎬قسمت: سی و دوم
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 پویانمایی زیبای سلام بر ابراهیم 📀 قهرمانی ، جنگی ، هیجانی 💿 قسمت پنجم @zandahlm1357 #پویانمایی #ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پویانمایی زیبای سلام بر ابراهیم
📀 قهرمانی ، جنگی ، هیجانی
💿 قسمت ششم
#پویانمایی #کارتون #انیمیشن
#سلام_بر_ابراهیم
@zandahlm1357
حاج قاسم، دریایی از خاطره در دل رزمندگان هرمزگان
اشاره
بندرعباس- ایرنا- "سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی" مرد صلابت و اقتدار و فرمانده شجاع لشکر ۴۱ ثارالله دفاع مقدس، دریایی از خاطره را در دل شهدا و رزمندگان استان هرمزگان به جای گذاشته است.
فرماندهی حاج قاسم در لشکر ۴۱ ثارالله دوران پرافتخاری برای شهدا و رزمندگان استان هرمزگان بوده است و این صمیمت و احساس برادری در کلام بسیاری از رزمندگان این استان موج میزند.
طلوع جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ وقتی همه
خواب بودند و او بیدار، با شنیدن خبر شهادت مالک اشتر ایران، فرمانده محور مقاومت و علمدار جبهه اسلام یک ایران دردناک شد و مسلمانان و مستضعفان جهان اسلام برایش گریستند، آنها که دل هایشان از مردانگی سردار مردمی و باصلابت فتح شده بود.
اما رزمندگان و سربازان او در دوران جبهههای دفاع مقدس غم انگیزتر شدند، آنهایی که سالهای دفاع مقدس از او خاطرهها دارند؛ چراکه شهید زنده ای بود که لحظه لحظه عمرش را در کنار سربازان و مجاهدانش در میدانهای مبارزه با
شیاطین و اشرار عالم گذشت و در این مبارزه سربازانش بیشتر از همه فرمانده خود را مردی پرمعنویت و خستگی ناپذیر دیده اند.
به محض شنیدن خبر شهادت سردار دل ها، رزمندگان دفاع مقدس اولین کسانی بودند که به یاد فرمانده شهیدشان قلم برداشتند و از او و خاطرات و رشادت هایش نوشتند.
#سرباز_قاسم_سلیمانی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اَلسَّلامُ عَلَی البائِتِ عَلی فِراشِ النَّبیِّ وَ مُفْدِیهِ بِنَفْسِهِ مِنَ الأعْداء اشاره سلام ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقشه قتل رسول خدا (صلی الله علیه و آله)
قریش در مکه بر آزار و تحت فشار قرار دادن مسلمانان و مجبور ساختن آنان بر دست برداشتن از آیین اسلام و دلسرد کردن آنها از یاری پیامبر (صلی الله علیه و آله) پرداخت، حضرت به یاران خود فرمان هجرت به مدینه را داد، یاران وی نیز در چند مرحله به صورت دستههای کوچک و پنهانی و دور از چشم قریش رهسپار مدینه شدند. [۱]
دارالندوه
----------
[۱]: . سیرة النبویه ابن هشام ۲/۳۳۰؛ اسد الغابه ۳/۲۰۹؛ البدایه و النهایه ۳/۲۱۴؛ امتاع الاسماع ۹/۱۹۳.
قصی بن کلاب، جد اعلای پیامبر (صلی الله علیه و آله) پس از سیادت بر تمام قبایل، خانه ای در مکه کنار مسجدالحرام برای مشورت در اداره کارها و حل مشکلات بنا کرد. پس از وی نیز بزرگان مکه برای مشورت در کارهای مهمِ خود در آن اجتماع میکردند. آن خانه را دارالندوه نامیدند و افراد پایین چهل سال، حق ورود به آن را نداشتند.
قریش از هجرت محمد (صلی الله علیه و آله) هراس داشت و برای جلوگیری از آن در دارالندوه جمع شدند تا در این باره تصمیم بگیرند. اشراف قریش در این جلسه حضور داشتند و طبق خواسته ابوجهل تصمیم گرفتند از هر قبیله جوانی دلیر انتخاب شود و شبانه بر او حمله کنند و
دسته جمعی او را در خانه اش بکشند؛ زیرا در این صورت، خون او میان همه قبایل پراکنده میشود و بنی هاشم نمی توانند با همه طوایف قریش بجنگند و ناچار به گرفتن دیه میشوند و ما هم دیه اش را میپردازیم. [۱]
----------
[۱]: . تاریخ الطبری ۲/۹۸؛ المنتظم ابن الجوزی ۳/۴۵؛ البدایة و النهایه ۳/۲۱۵؛ نهایة الارب ۱۶/۳۲۷.
#هفتمین_زیارت
#فاطمه_سادات_درچه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عربی با پیامبر به جهاد رفت. چون باز گشت به وی گفتند: از این جنگ چه بدست آوردی؟ گفت: نصف نماز از ما ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استعاره
طیبی در تبیان که در فن معانی بیان است میگوید: در آیه أُولٰئِکَ الَّذِینَ اشْتَرَوُا الضَّلاٰلَةَ بِالْهُدیٰ فَمٰا رَبِحَتْ تِجٰارَتُهُمْ وَ مٰا کٰانُوا مُهْتَدِینَ [۱]، «اشتروا» استعاره تبعیه است،. «فَمٰا رَبِحَتْ تِجٰارَتُهُمْ» ترشیح است «وَ مٰا کٰانُوا مُهْتَدِینَ» تجرید میباشد.
در فن بدیع همین کتاب آمده است که: و ما کانوا مهتدین، ایغال است، چون تجار در باره ی مال التجاره، میخواهند سرمایه و سودشان لطمه نبیند و گاهی هر دو از بین میرود و بهره تجارت فقط پیدا کردن مهارت بیشتر بوده است. و لذا از آن به بعد در امر تجارت دست به حیله میزنند، اینها هستند که سرمایه و سود را از دست داده اند و راه تجارت را گم کرده اند. همین نکات در کشاف هم آمده است.
من میگویم تعریف طیبی برای استعاره و آنچه ذیل ایغال گفته اند مناسبت باهم ندارند.
لذا باید وَ مٰا کٰانُوا مُهْتَدِینَ استعاره ترشیحیه باشد نه تجرید، زیرا طراوتی که در صورت ترشیح از آیه بدست میآید در صورت تجرید حاصل نمی گردد. نیز شاهد ایغال هم درست نیست چون ایغال یعنی آوردن نکته زائدی که کلام بدون آن تمام باشد، چه اینکه ایغال از اصناف اطناب است و در قرآن این تصور صحیح نیست.
البته در آیه اِتَّبِعُوا مَنْ لاٰ یَسْئَلُکُمْ أَجْراً وَ هُمْ مُهْتَدُونَ [۲]، گفته اند: رسول خودش مهتد است لذا آیه مثال برای ایغال است. زیادتی آیه این است که خدا مردم را به پیروی از رسول
تشویق میکند در حالی که مٰا کٰانُوا مُهْتَدِینَ، چنین نیست و ترشیح است.
----------
[۱]: ۱) - بقره، ۱۶.
[۲]: ۲) - یس، ۲۱.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۳- عبادت و دریافت ها تفسیر نماز » عبادت و دریافت ها عبادت، وسیله دریافت امدادها و الطاف الهی است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۴- تأثیر متقابل ایمان و عبادت
تفسیر نماز » تأثیر متقابل ایمان و عبادت
چنانکه ایمان، انسان را به عبادت میکشاند، عبادت نیز در عمق بخشیدن به ایمان مؤثر است. همانند ریشه ای که آب و غذا را به برگهای درخت میرساند و متقابلاً برگها حرارت و نور را به ریشه منتقل میکنند. آری هر چه عبادت بهتر وبیشتر شود، اُنس انسان به معبود بیشتر میشود.
۱۵- فلسفه عبادت در قرآن
تفسیر نماز » فلسفه عبادت در قرآن
قرآن فلسفه نماز را یاد خدا میداند؛ «أَقِمِ الصَّلَوةَ لِذِکْرِی » [۱]
و ذکر خدا را مایه آرامش دلها؛ «أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» [۲]
و نتیجه آرامش دل را پرواز به ملکوت. «یَأَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَی رَبِّک» [۳]
قرآن در مواردی دیگر، دلیل عبادت را تشکر از خداوند میداند:
«اُعْبدوُا رَبَّکُمْ الَّذی خَلَقکُم» [۴]
پرستش کنید پروردگارتان را که شما را آفرید.
«فَلْیَعْبُدُواْ رَبَّ هَذَا الْبَیْتِ الَّذِی أَطْعَمَهُم مِّن جُوعٍ وَءَامَنَهُم مِّنْ خَوْفِ» [۵]
پس پروردگار این خانه (کعبه) را پرستش کنند که آنان را از گرسنگی و ناامنی نجات داد.
در بعضی آیات به نقش تربیتی نماز اشاره شده است:
«إِنَّ الصَّلَوةَ تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ» [۱]
همانا نماز انسان را از زشتیها و مُنکرات باز میدارد.
نمازگزار ناچار است که بخاطر صحّت نماز و یا قبول شدن آن، یک سری دستوراتِ دینی را مراعات کند که رعایت آنها خود زمینه ای قوی برای دوری از گناه و زشتی است. آری کسی که لباس سفید بپوشد، طبیعی است که روی زمینِ آلوده و کثیف نمی نشیند.
قرآن بدنبال سفارش به نماز میفرماید:
«إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَات» [۲]
همانا کارهای شایسته، گناهان را از بین میبرند.
پس نماز یک توبه عملی از گناهان گذشته است و خداوند با این آیه به گنهکار امید میدهد که اگر به کارهای شایسته همچون نماز و عبادت روی بیاورد بدیهایش محو میشود.
----------
[۱]: ۲۴) سوره طه، آیه ۱۴.
[۲]: ۲۵) سوره رعد، آیه ۲۸.
[۳]: ۲۶) سوره فجر، آیه ۲۸.
[۴]: ۲۷) سوره نساء، آیه ۱.
[۵]: ۲۸) سوره قریش، آیه ۲.
[۱]: ۲۹) سوره عنکبوت، آیه ۴۵.
[۲]: ۳۰) سوره هود، آیه ۱۱۴.
تفسیر_نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
سجده نماز
معجزه است!
به خاک میافتی
امّا به آسمان میرسی...
#شهید_محمد_محمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این ویدئو خیلی لازم پدر و مادرها ببینند👆
پس لطفا #ببینید و ببینانید
🔺چه کسی در خانه #نماز و #حجاب را به فرزندان نگوید یا بگوید...‼️
🎙دکتر سعید عزیزی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🌺🍃برنامه رادیویی تا آسمان 🔷 #علل_سستی_وترک_نماز ❌ تنبلی.قسمت ۹ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تا آسمان 187 ؛ تنبلی و سستی 10.mp3
3.11M
🔷 #علل_سستی_وترک_نماز
❌ تنبلی.قسمت ۱۰
@zandahlm1357