eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۴- عامل تربیت گرچه نماز یک ارتباط روحی و معنوی است و هدف از آن یاد خداست، اما اسلام خواسته این روح را در قالب یک سلسه برنامه‌های تربیتی پیاده کند و لذا شرائط زیادی را برای آن قرار داده است، شرائط صحیح بودنِ نماز، شرائط قبولی و شرائط کمال. پاک بودن بدن و لباس، رو به قبله بودن، درست خواندن کلمات، مباح بودنِ مکان و لباس نمازگزار از شرائط صحّت نماز است که مربوط به جسم نمازگزار است نه روحِ او. اما اسلام عبادت را در این لباس قرار داده تا به مسلمین درس نظافت و پاکیزگی، استقلال، و مراعات حقوق دیگران بدهد. چنانکه توجه و حضور قلب، پذیرفتن رهبری امامان معصوم و ادای واجباتِ مالی چون خمس و زکوة، شرط قبولی نماز است و انجام آن در اوّل وقت، در مسجد، به جماعت، با لباس تمیز و عطر زده، مسواک زده و رعایت نظم صفوف و امثال آن از شرائط کمال نماز است. دقت در این شرائط بخوبی می‌رساند که هر یک از آنها نقش مؤثری در تربیت انسان‌ها دارد. در نماز به هر سو بایستیم رو به خداست، زیرا قرآن می‌فرماید: «فَأَیْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللّهِ» [۱] اما بخاطر آنکه بفهماند جامعه اسلامی باید یک جهت داشته باشد و درس وحدت و هبستگی بدهد، دستور می‌دهد همه به یک جهت بایستند. اما چرا آن جهت، کعبه باشد؟ زیرا کعبه اولین نقطه ای است که برای عبادت مردم وضع شده است: «إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبارَکاً» [۲] و از طرفی بنیانگذار و تعمیرکنندگانِ آن در طول تاریخ، انبیا بوده اند. پس رو به کعبه ایستادن یک نوع همبستگیِ مکتبی در طول زمان است. از سوی دیگر کعبه رمز استقلال است، زیرا تا وقتی مسلمین رو به بیت المقدس، قبله یهود و نصاری نماز می‌خواندند، آنها منّت می‌نهادند و می‌گفتند: رو به قبله ما ایستاده اید پس از خود استقلالی ندارید. قرآن با صراحتِ کامل می‌فرماید: ---------- [۱]: ۳۷) سوره بقره، آیه ۱۱۵. [۲]: ۳۸) سوره آل عمران، آیه ۹۶. «لِئَلّا یَکُونَ لِلنَّاسِ عَلَیکُم حُجَّة» [۱] ما قبله شما را کعبه قرار دادیم تا مردم بر شما حجّتی نداشته باشند. خلاصه آنکه قبله رمز استقلال، وحدت و همبستگی است و اینها درسهای تربیتیِ نماز است. ۵ - احضار ارواح! امروزه بازار هیپنوتیزم و احضار ارواح در دنیا رونق پیدا کرده است، ولی هدف ما آن بحث‌ها نیست. هدف ما این است که روحِ فراری خود را از طریق نماز نزد خالق احضار و این شاگرد فراری را سر کلاس حاضر کنیم. یکی از برکات نماز احضار نفس سرکش وفراری در محضر خداست. امام زین العابدین علیه السلام در مناجات الشّاکین، از نَفس خود به درگاه خداوند ناله می‌کند و می‌گوید: خداوندا من از نفسی به تو گلایه دارم که میل به هوسها دارد و از حق فراری است. این نفس است که گناه را در نزد انسان شیرین و آسان جلوه می‌دهد و اینگونه توجیه می‌کند که بعداً توبه می‌کنی و یا دیگران نیز این کارها را کرده اند. نفس مثل کودک بازی گوشی است که اگر پدر از او مراقبت نکند دست خود را از دست پدر بیرون کشیده و به هر سو که بخواهد می‌رود و هر لحظه خطری او را تهدید می‌کند. بهترین راه کنترل این نفسِ سرکش آنست که انسان روزی چند مرتبه آن را در نزد خداوند احضار و غفلت زدائی کند تا از غرق شدن در منجلاب مادیات نجاتش دهد. ۶- ولایت بر هستی! از برکاتِ نماز و عبادت آن است که انسان بتدریج و گام به گام بر هستی تسلّط پیدا می‌کند. گام اوّل: قرآن می‌فرماید: تقوی برای انسان نورانیت و بصیرت می‌آورد یعنی به انسان دیدی می‌دهد که حق را از باطل تشخیص دهد، «إِن تَتَّقُواْ اللَّهَ یَجْعَل لَّکُمْ فُرْقَاناً» [۱] و در جای دیگر می‌فرماید: «یَجْعَل لَّکُمْ نُوراً» [۲] پس تقوی که در رأس آن بندگی خدا و نماز است گامی به سوی نورانی شدن و بصیرت پیدا کردن است. ---------- [۱]: ۳۹) سوره بقره، آیه ۱۵۰. [۱]: ۴۰) سوره انفال، آیه ۲۹. [۲]: ۴۱) سوره حدید، آیه ۲۸. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
🎨 نماز؛ همچون روح برای انسان ✍ رهبر انقلاب در پیام به سی‌امین اجلاس سراسری نماز: نماز را نمیتوان در شمار نیازهای جاریِ فرد و جامعه‌ی مسلمان دانست. این فریضه‌ی بزرگ بسی فراتر از این نیازها نقش می‌آفریند. آن را باید همچون روح برای اندامهای بدن انسان یا همچون هوا در مقایسه با دیگر نیازهای مادّی انسان دانست. ۴۰۲/۱۰/۱۵ https://eitaa.com/zandahlm1357
🔶راه‌های آموختن و گزاردن نماز را برای نسل نو هموار کنید 👤رهبر معظم انقلاب در پیامی به سی‌امین اجلاس سراسری نماز، ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان را کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایسته‌ی آن دانستند و از متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان خواستند تا خود را مخاطب «اقیموا الصلاة» بدانند و به معنای واقعی، نماز را اقامه کنند. ✍️بخشی از متن پیام رهبر معظم انقلاب: ✏️بسم الله الرّحمن الرّحیم والحمدلله رب العالمین و صلّی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیة الله فی العالمین ارواحنا فداه. 🔹خدای متعال را بر ادامه‌ی سُنّت مبارک و نیکوی بزرگداشت نماز سپاس میگویم و از جناب حجةالاسلام قرائتی عالم مجاهد و روشن‌بین که پایه‌گذار این حرکت پر برکتند صمیمانه تشکر میکنم. 🔹ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان، کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایسته‌ی آن است. https://eitaa.com/zandahlm1357
Panahian-Clip-AmoozeshNmaz BeFarzandan.mp3
2.45M
برنامه ریزی برای انس کودک با نماز 🔸چگونه فرزندانی نمازخوان تربیت کنیم؟ 🎙استاد پناهیان @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ شکیات نماز ⁉️حکم شک در نماز دو رکعتی چگونه است؟ ❓آیا نباید به شک خود اعتنا کنیم؟🧐 💠 @zandahlm1357
✍️ شبهات دانش آموزی 1️⃣7️⃣ چرا آمریکا و غرب به دنبال آشوب و فتنه در آسیا و ایران است؟ 🔷 اول: چون دنیا در حال تحول و نظم جدیدی است. 🔻 اولین تحول آن افول و از بین رفتن قدرت جهانی آمریکاست. 🔻دومین تحول این است که قدرت صنعتی و علمی و اقتصادی و نظامی از اروپا به آسیا در حال انتقال است. 🔻 سومین تحول این است که تفکر مقاومت در بین کشورها در حال گسترش است. و خیلی کشورها به این نتیجه رسیده‌اند به جای اینکه گاو شیرده برای کشورهای غربی باشند و به آن‌ها باج دهند، مقاومت کنند، هزینه‌اش کمتر است. 🔷 دوم: در این نظم جدید جهانی نقش ایران اساسی و مهم است و به عبارت دیگر محوریت این نظم ایران است و هر کسی ایران را داشته باشد و همراه ایران باشد او هم نقشش مهم و اساسی می‌شود. 🔸 چون ایران هم منایع طبیعی و معدنی دارد. هم دارای نیروی توانمند است. هم در مسیر ترانزیت تجاری است و چهارراه معاملات غرب و شرق است. و از همه مهم‌تر ایران دارای منطق حکومتی است که جمع بین جمهوری یعنی قوانین بشری مورد نیاز و قوانین الهی که خداوند برای انسان فرستاده است می‌باشد. بنابراین هم مردمی است هم الهی است. 🔷 سوم: وقتی غرب و آمریکا این‌ها را می‌بینند... 🖇 ادامه مطلب 👇👇: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/9 📎 📎 📎
2️⃣7️⃣ چرا به رهبر، امام می‌گویند مگر معصوم است؟ 🔶 اول: امام به معنای پیشرو، جلودار، پیشوا، فرمانده و رهبر است. بنابراین هر کسی جلودار و پیشروی گروهی باشد و آنها را هدایت کند و آن گروه از او تبعیت کنند امام آن قوم و گروه می‌شود. 🔷 دوم: همان طور که ما در نماز جماعت به کسی که جلو می‌ایستد و بقیه به او اقتدا می‌کنند و در نماز از او تبعیت می‌کنند امام جماعت می‌گویم. یا کسی که نماز جمعه را اقامه می‌کند و مردم به او اقتدا می‌کنند به او امام جمعه گفته می‌شود و کسی هم که پیشوای یک جامعه باشد و آن‌ها را هدایت و رهبری کند و مردم هم از او تبعیت کنند امام جامعه گفته می‌شود. ♦️ سوم: در قرآن امام هم برای کفر به کار رفته است هم برای حق؛«یَوْمَ نَدْعو کُلُّ اُناس بِاِمامِهِمْ): «روزى که هر گروهى را با پیشوایشان فرا مى خوانیم(اسراء/71). امام در این آیه هم امام ضلالت را شامل می‌شود هم امام هدایت را شامل می‌شود. 🔹 پس امام هم برای حق هم برای کفر به کار می رود. پس امام گفتن دلیل بر حق و معصوم بودن کسی نیست. 💎 چهارم: ما ۱۴ معصوم داریم و هیچ یک از بزرگان و رهبران ما ادعای معصوم بودند نکردند و کسی هم که به او عنوان امام می‌دهیم هیچگاه به عنوان معصوم بودن این عنوان را به او نمی‌دهیم بلکه به عنوان رهبر و پیشوای امت اسلام استفاده می‌کنیم. 📎 📎 📎 📎
دفاع مقدس (پرسش، پاسخ، شبهات): یکی از شایعاتی که دشمن کلید آن را در سال ۱۳۶۰ هجری خورشیدی زد، دروغین و مزخرف خرید اسلحه توسط ایران از رژیم صهیونیستی بود، شایعه ای که علیرغم نداشتن سند و مدرک و استدلال با حربه تکرار پی در پی در رسانه های غربی به مثابه یک سلاح اهدایی غرب به رژیم صدام ( در کنار انبوه سلاحهای دیگر) قرار گرفت. انشاالله در کنار پرسش و پاسخ به دیگر سئوالات در حوزه دفاع مقدس، به طور ویژه به این موضوع می پردازیم. @zandahlm1357 طرح مسأله خرید سلاح از رژیم صهیونیستی در دوران جنگ، در دستور کار امپریالیسم خبری داشت، هدف آن نیز کاملاً مشخص بود، لکه دار نمودن انقلاب، از همین رو کاسپار واینبرگر( وزیر جنگ آمریکا در دوران جنگ تحمیلی) در کتاب📓 خاطرات خود از لفظ فروش اسلحه به آیت‌الله ( به جای ایران ) استفاده می کند و می نویسد: یکی از مشکلات ما تمایل دولت اسرائیل ( رژیم صهیونیستی) به عرضه سلاح توسط تجار اسلحه در داخل آن کشور!به آیت الله بود.( به نقل از کتاب مبارزه برای صلح❗️کاسپار واینبرگر، مترجم مهران مفیدی طباطبائی، نشر صریر، ۱۳۷۰) 🗞📰📓📡📺📻🎙🛰 رسانه های غربی به کمک رژیم صدام آمدند تا با دروغ های بزرگ خود حمایت همه‌جانبه قاطبه غرب را از صدام تحت الشعاع قرار دهند. @zandahlm1357 آیا بررسی قابلیت های نظامی ایران برای ادامه جنگ ، ارزیابی درستی بود؟ ایران با اتکا به چه قدرت نظامی به جنگ ادامه داد؟ ✅پس از زمینگیر شدن نیروهای رژیم صدام، رزمندگان اسلام توانستند در عملیات هایی همچون ثامن الائمه، فتح المبین، بیت المقدس و... هزاران کیلومتر مربع از سرزمین های اشغالی را آزاد نمایند و تلفات و خسارات سهمگینی به دشمن وارد آورند، اینها همگی حکایت از توان رزمی و قابلیت های نظامی ایران داشت. این تجربه فراروی ایران بود تا بتواند حقوق خود را مطالبه نموده و یک صلح پایدار را در منطقه برقرار سازد. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا حجاب و به طور کلی احکام شرعی در بهشت وجود دارد؟ و در آن مکان رعایت آنها الزامی است؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی @zandahlm1357
توجه امام زمان (عجل الله تعالى فرجه الشريف) به زن باحجاب يكى از علماى بزرگ مشهد مقدس براى آنكه به محضر مبارك امام زمان (عجل الله تعالى فرجه الشريف) شرفياب شود، ختم زيارت عاشورا را در چهل جمعه و هر هفته در مسجدى از مساجد شهر آغازكرد. ايشان گويد: در يكى از آخرين جمعه ها، همان طور كه در مسجد نشسته بودم و مشغول ختم بودم، ناگهان شعاع نور شديدى را مشاهده كردم كه از خانه اى نزديك آن مسجد كه مشغول زيارت عاشورا بودم، مى تابيد. ناخودآگاه از جا برخاستم و به دنبال آن نور، به در آن خانه رفتم. خانه اى كوچك و فقيرانه بود، ولى از درون خانه آن نور عجيب مى تابيد. در زدم، وقتى در را باز كردند، مشاهده كردم حضرت ولى عصر امام زمان (عجل الله تعالى فرجه الشريف) در يكى از اتاق هاى آن خانه تشريف دارند و در آن اتاق جنازه اى را مشاهده كردم كه پارچه اى سفيد روى آن كشيده بودند. وقتى وارد اتاق شدم، درحالى كه اشك مى ريختم، محضر حضرت سلام و عرض ادب كردم. آن بزرگوار پس از جواب سلام، به من فرمودند: «چرا اين گونه به دنبال من مى گردى و اين همه رنج‌ها را متحمل مى شوى؟ » آن گاه به آن جنازه اشاره كردند و فرمودند: «مثل اين باشيد تا من خودم به دنبال شما بيايم. اين بانويى است با عفت و حيا كه در دوره بى حجابى (در زمان كشف حجاب رضاخان پهلوى) هفت سال از خانه بيرون نيامد كه مبادا نامحرم او را ببيند». [۱] ---------- [۱]: ارمغان عفاف، عدنان زعفرانى، ص۴٨، به نقل از: نقش زنان صالحه در اصلاح جامعه، ص٣٩٨. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن خیالی و تصوری از آینده ایران😔 🔰 نتیجه پیروی از شعار زن زندگی آزادی ، فمینیسم و غرب در آینده ای نه چندان دور 🔰 جامعه ای که ستون حجاب و خطوط قرمز الهی را شکسته است 🔴 به جهت داشتن صحنه های خاص در صورت امکان از دید کودکان و نوجوانان دور باشد. 🔴 تا آخر ببینید حتما و برای دیگران ارسال کنید که شاید یک نفر بیدار شود✌️ @zandahlm1357
اى كاش در صحراى سينا بودم مرحوم آية اللّه ميرزا جواد تهرانى مجسّمه اى از اسلام و تشيّع بود، هيچگاه تنها به يك زمينه از دين و مذهب منحصر نبود. او وظيفه و تكليف الهى خود را فراگيرى و تدريس علوم دينى جستجو مى كرد و هم حضور در جامعه و تلاش در رساندن مفاهيم والا و چند بعدى اسلام به زواياى مختلف اجتماع تا بدين حد كه به هنگام جنگ شش روزه اعراب و اسرائيل روزى در درس تفسير گريست و فرمود: اى كاش در صحراى سينا بودم و كفشهاى سربازهاى مصرى را جفت مى كردم. او در طول نهضت از پيشگامان نهضت بود و پس از پيروزى نيز از بارزترين چهره هاى حامى انقلاب بود. حضور مكرّر او در جبهه هاى جنگ و حتّى تيراندازى وى در صحنه نبرد و زدن خمپاره توسّط ايشان را همراهان و رزمندگان هيچگاه از ياد نمى برند. (۵۳) سعى كن آدم شوى! در سال يكهزار و سيصد و شصت شخصى كه در يكى از شهرهاى ايران عنوان داشت نزد آيت اللّه حاج سيّدرضا بهاءالدّينى (رض) آمد و بعد از نماز مغرب و عشاء خدمت ايشان نشست. او پس از احوال پرسى درخواست نصيحت و راهنمايى كرد. حضرت آية اللّه بهاءالدّينى گفت: سعى كنيد در زندگى مشرك نباشيد. اگر توانستيد به اين مرحله برسيد همه كارهاى شما اصلاح مى شود، اين بهترين نصيحتى است كه مى توانم بكنم. آن شخص گفت: آقا! دعا كنيد. حضرت آقاى بهاءالدّينى فرمودند: آدم شو! تا دعا در حقّ تو تاءثير كند وگرنه دعا بدون ايجاد قابليّت، فايده اى ندارد. او گفت: امسال مكّه بودم. براى شما هم طواف كردم. آقا فرمود: انشاءاللّه سعى كن آدم شوى! تا طواف براى خودت و ديگران منشاء اثر باشد. در اينجا يكى از همراهان آن شخص كه گمان كرد آقا او را نمى شناسد گفت: حاج آقا! ايشان فلانى هستند كه در فلان شهر مسئوليّت دارند و خدمات ارزشمندى انجام داده اند. مرحوم آقاى بهاءالدّينى فرمودند: چرا متوجّه نيستيد چه عرض مى كنم؟ بايد آدم شود تا اينها براى او نافع باشد. دست از هوى و هوس بردارد. خود را همه كاره نداند. نقشه براى خراب كردن افراد و غلبه بر ديگران نكشد. بايد دست از كلك بازى بردارد! آن وقت است كه طعم ايمان را مى چشد وگرنه همه اينها ظاهرسازى است! (۵۴) 📚 از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357
دلائل بر حلیت متعه داعی- دلائل بر این معنی بسیار است. اولا قرآن مجید، و سند محکم آسمانی است که در آیه ۲۸ سوره ۴ (نساء) صریحا می‌فرماید فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً [۱] . بدیهی است که حکم قرآن مجید إلی الابد بمشروعیت خود باقیست مگر ناسخی در خود قرآن ظاهر گردد و چون در این موضوع ناسخی نیامده پس این حکم محکم تا أبد باقی و برقرار است. شیخ- از کجا این آیه مربوط بنکاح دائم نباشد که در تعقیب همان آیات آمده دستور می‌دهد مهر و صداق آنها را بپردازند. داعی- در این بیان خود بی لطفی و باصطلاح مغلطه نمودید زیرا علماء بزرگ خودتان از قبیل طبری در جزء پنجم از تفسیر کبیر و امام فخر رازی در جزء سیم از تفسر مفاتیح الغیب و دیگران این آیه شریفه را در باب متعه آورده اند. علاوه بر صراحت بیان مفسّرین و علماء خودتان آقایان بخوبی می‌دانید که سورۀ نساء کاملا مشتمل است بر بیان اقسام نکاح و ازدواج در اسلام از دائم-و متعۀ منقطعه-و ملک یمین. اما در نکاح دائم در آیه ۳ سوره ۴ (نساء) فرماید فَانْکِحُوا مٰا طٰابَ لَکُمْ مِنَ النِّسٰاءِ مَثْنیٰ وَ ثُلاٰثَ وَ رُبٰاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاّٰ تَعْدِلُوا فَوٰاحِدَةً أَوْ مٰا مَلَکَتْ أَیْمٰانُکُمْ [۲] . و درباره ملک یمین و کنیزکان در آیه ۲۸ سورة ۴ (نساء) فرماید وَ مَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ مِنْکُمْ طَوْلاً أَنْ یَنْکِحَ الْمُحْصَنٰاتِ الْمُؤْمِنٰاتِ فَمِنْ مٰا مَلَکَتْ أَیْمٰانُکُمْ مِنْ فَتَیٰاتِکُمُ الْمُؤْمِنٰاتِ وَ اللّٰهُ أَعْلَمُ بِإِیمٰانِکُمْ بَعْضُکُمْ مِنْ بَعْضٍ فَانْکِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَ آتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ [۳] . و در باب متعه و عقد انقطاع آیه فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً نازل گردید و اگر این آیه مربوط بنکاح دائم باشد لازم می‌آید که در یک سوره امر بنکاح دائم تکرار شده باشد و این بر خلاف قاعده خواهد بود. و چون راجع بمتعه نازل گردیده معلوم است که خود یک امر و حکم جدید است. ثانیا اتفاق جمیع مسلمین است (نه شیعه فقط) باینکه نکاح متعه در صدر اسلام شایع و مشروع بوده و صحابه کبار در زمان خود رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بآن دستور عمل می‌کردند و اگر این آیه مربوط بنکاح است پس آیه متعه کدام است که عموم مسلمین قائل بآن هستند پس قطعا آیه متعه همین است که مفسّرین خودتان هم متعرض اند و مشروعیت آن را ثابت می‌نمایند و ناسخی برای آن نیامده چنانچه در کتب معتبرۀ خودتان ثبت است ---------- [۱]: ۱) پس از اینکه بهره مند شدید از آنها (یعنی متعه نمودید) و تمتع از آنها برداشتید مهر معین که مزد آنها است بآنان بپردازید که فریضه و واجب است. [۲]: ۲) بنکاح خود درآورید از زنان آن کس را که برای شما نیکو و مناسب با عدالت باشد دو یا سه یا چهار و اگر بترسید که چون زنان متعدد گیرید نتوانید عدالت نمائید پس تنها یک زن اختیار کرده و یا چنانکه کنیزی دارید بآن اکتفا کنید که نزدیک تر است بعدالت. [۳]: ۳) هر کس از شما را وسعت و توانائی نباشد که زنان پارسای با ایمان (و آزاد) گیرد بس کنیزان مؤمنه ای که مالک آن شدید زنی اختیار کنید خدا آگاه تر است بمراتب ایمان شما که اهل ایمان همه بعضی از جنس بعضی دیگر و در رتبه یکسانید پس با کنیزکان مؤمنه با اذن مالکش ازدواج کنید و مهر آنها را بدانچه معین شده بدهید. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357