eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🍂 🔻 3⃣1⃣ سردار علی ناصری نقشه ای در اتاق فرماندهی بود و همه حضار سرشان را روی نقشه خم کرده بودند و به توضیحات من گوش می دادند. سرها چنان خم می شد که روی نقشه تاریک می شد و نمی توانستم مطلبم را روی نقشه درست توضیح بدهم. مدتی مد شده بود که فرماندهان آنتن خودکار شکلی در جیب داشتند و با آن مطالب خود را روی نقشه توضیح می دادند. وقتی آقا محسن وضع مرا دید، گفت: - برادرها، کسی آنتن همراه نداره، به آقای ناصری بده تا راحت تر توضیح بده؟! محمد باقری (حسن باقری) آنتنی داشت. آن را کشید و بلند کرد و به من داد. وقتی آن را به من داد، بدون آنکه بدانم در چه موقعیتی قرار دارم و دور و اطرافم چه کسانی هستند، بلند گفتم: . . . . . . احسنت! همه زدند زیر خنده. آقا محسن هم زد زیر خنده. شاید چند دقیقه می خندیدند. از آن به بعد، هر وقت مرا می دیدند، می گفتند: ... . علی ناصری، احسنت!؟ * آن جلسه، نقطه عطفی در کار قرارگاه نصرت و کار روی هور و فراهم آوردن مقدمات عملیات بزرگ خیبر بود. * * * 🔅 پیگیر باشید @zandahlm1357
توصیف عبادت امیرالمؤمنین (علیه السلام) از زبان حبه و نوف «حبّه عرنی» می‌گوید: شبی من و «نوف» در صحن دار الاماره خفته بودیم. امیرالمؤمنین (علیه السلام) را دیدیم که همانند انسان واله و پریشان، دستش را بر دیوار گذاشته و می‌گفت: (إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ... ) [۲] . آیات مذکور را تکرار و همانند انسان مجنون حرکت می‌کرد. ---------- [۲]: . سورة البقرة ۱۶۴ و ۱۹۰ و ۱۹۱. حضرت به من فرمود: ای حبّه! خواب هستی یا بیدار؟ عرض کردم: بیدارم. شما این گونه رفتار می‌کنید پس ما چه کنیم؟ شروع به گریستن کرد و فرمود: ای حبّه! خدا، به من و تو، از رگ گردن نزدیک تر است. چیزی ما را از خدا محجوب نمی کند. آن گاه به نوف فرمود: بیداری یا خواب؟ عرض کرد: یا امیرالمؤمنین! خواب نیستم. شما در این شب، ما را به گریه انداختی. فرمود: اگر در این تاریکی شب، از خوف خدا گریه کنی، در قیامت، چشمت روشن می‌شود. ای نوف! هر کس از خوف خدا اشکی بریزد، گناهانش آمرزیده می‌شود. ای نوف! هر کس از خوف خدا بگرید و حُبّ و بغضش برای خدا باشد، کسی به منزلت او نمی رسد. ای نوف! هر کس محبّت او در راه خدا باشد، چیزی را بر آن محبّت ترجیح نمی دهد، و هر کس بغضش در راه خدا باشد بغض خود را در راه منافع شخصی صرف نمی کند، بدین صورت حقیقت ایمان تان را کامل می‌گردانید. سپس ما دو نفر را موعظه کرد و در آخر فرمود: از خدا بترسید. آنگاه حرکت کرد و فرمود: خدایا! نمی دانم تو از من اعراض کرده ای یا عنایت داری؟ کاش می‌دانستم با این خواب‌های طولانی و کمی سپاس گزاری، حالم چگونه است! حبّه گفت: به خدا سوگند! حضرت تا طلوع فجر در همین حال بود. [۱] ---------- [۱]: . فلاح السائل مخطوط به نقل از بحار الانوار ۴۱/۲۲ و ۸۴/۲۰۱؛ مستدرک الوسائل ۵/۲۰۹؛ الکنی و الالقاب ۲/۹۰. https://eitaa.com/zandahlm1357
نیت صاحبدلان مردم را به اخلاص و نیت صحیح می‌خوانند و می‌گویند: عمل بدون نیت درست، ارزشی ندارد؛ چنانکه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: عمل در گرو نیت است و نیت مؤمن از عمل وی برتر است. حال این بینوا می‌پندارد که همینکه موقع عبادت یا نشرگفت «قربة الی اللّٰه» کافی است، حال اینکه این الفاظ از حرکت زبان و حدیث نفس و اندیشه و انتقال خاطری به خاطر دیگر ناشی می‌شود و نیت به اینها مرتبط نیست. پس نیت در واقع همان برانگیخته شدن نفس و میل آن به کاری است که غرض وی انجام آن کار است؛ چه سریعاً و چه در آینده انجام گیرد. این میل باطنی اگر ایجاد نشود به مجرد اراده خیال ایجاد نمی گردد، چرا که نیت بی توجه چون انسان گرسنه ای است که میل به غذا دارد و بدون اینکه غذایی تهیه دیده باشد، امیدوار است با نیت غذا، سیر شود، و یا مانند کسی است که از حقیقت عشق بی خبر است و خود را قلباً عاشق کسی معرفی می‌کند و کاری برای رسیدن به او انجام نمی دهد. پس نیت قلبی زمانی محقق می‌شود که اسباب دسترسی فراهم شود، مثلاً کسی که تصمیم بقاء نسل خود دارد، با نیت قربت در ازدواج کاری درست نمی شود، بلکه باید ازدواج کند. با توجه به این امور معنای فرمایش پیامبر که فرمود نیت مؤمن برتر از عمل اوست، فهمیده می‌شود. چرا که نیت صحیح، نیتی است که همراه با عمل باشد. عاقل کافی است که به او اشاره ای شود. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۹- نماز و قرآن تفسیر نماز » نماز و قرآن در مواردی قرآن و نماز در کنار هم آمده اند، مانند: «یَتلُونَ کِتابَ اللَّهِ وَ اَقامُوا الصَّلوةَ» [۱] قرآن تلاوت می‌کنند و نماز به پای می‌دارند. و یا در جای دیگر می‌فرماید: «یُمَسِّکوُنَ بِالْکِتابِ وَ اَقامُوا الصّلوة» [۲] به قرآن تمسّک می‌جویند و نماز به پای می‌دارند. گاهی برای نماز و قرآن، یک صفت آورده شده، چنانکه کلمه ذِکر هم به قرآن گفته شده است: «اِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنا الذِّکر» [۳] ما ذکر را نازل کردیم. و هم فلسفه نماز شمرده شده است: «اَقِمِ الصَّلوةَ لِذِکْری» [۴] نماز را بخاطر یاد من به پای دار. جالب آنکه گاهی بجای کلمه نماز کلمه قرآن آمده است، مانند آیه «اِنَّ قُرآنَ الْفَجْرِ کانَ مَشْهُوداً» [۵] که گفته اند مراد از قرآن الفجر، نماز صبح است. بگذریم که خواندن قرآن بصورتِ حمد و سوره، یکی از واجباتِ نماز است و بحث نماز در اکثر سوره‌های قرآن، هم در بزرگ ترین سوره (بقره) و هم در کوچک ترین سوره‌ها (کوثر) آمده است. ---------- [۱]: ۶۱) سوره فاطر، آیه ۲۹. [۲]: ۶۲) سوره اعراف، آیه ۱۷۰. [۳]: ۶۳) سوره حجر، آیه ۹. [۴]: ۶۴) سوره طه، آیه ۱۴. [۵]: ۶۵) سوره اسراء، آیه ۷۸. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 7️⃣7️⃣ این بیت که می گوید «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» با اسلام منطبق است؟ 🔶 اول: در روایات اهل بیت عصمت علیهم‌السلام، بسیار بر "مدارا کردن با مردم" که از شاخصه‌های اخلاق اسلامی می‌باشد، تأکید شده است و حتی مدارا با دشمنان نیز وجود دارد خداوند متعال خطاب به حضرت موسی علیه‌السلام می‌فرماید: 🔻«اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى؛ به سوى فرعون برويد كه او به سركشى برخاسته است و با او سخنى نرم گوييد، شايد كه پند پذيرد يا بترسد». 🔷 دوم: براساس آموزه‌های اسلامی شدت عمل و خشونت در موردی که می‌توان مشکل را با متانت و نرمی و ملایمت حل نمود نادرست است. 🔶 سوم: حضرت حافظ علیه‌الرحمه از متن دین برای سرودن این بیت استفاده کرده است و این بیت با متون دینی ما سازگار و با اسلام منطبق است اما اگر در برخی مواقع مدارا کارآیی نداشت به ناچار باید از شدت عمل استفاده نمود. 🔻حضرت علی علیه‌السلام در سفارش خود به یکی از کارگزاران خود، در مورد نحوه برخورد و تعامل با مردم می‌فرماید: 🔻«وَ ارْفُقْ مَا کانَ الرِّفْقُ ارْفَقْ... 🖇 لینک ادامه مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/15 📎 📎 📎 📎 📎
💎 متن کامل شبهه 7️⃣7️⃣ این بیت که می گوید «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» با اسلام منطبق است؟ 🔶 اول: در روایات اهل بیت عصمت علیهم‌السلام، بسیار بر "مدارا کردن با مردم" که از شاخصه‌های اخلاق اسلامی می‌باشد، تأکید شده است و حتی مدارا با دشمنان نیز وجود دارد خداوند متعال خطاب به حضرت موسی علیه‌السلام می‌فرماید: 🔻«اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى؛ به سوى فرعون برويد كه او به سركشى برخاسته است و با او سخنى نرم گوييد، شايد كه پند پذيرد يا بترسد». 🔷 دوم: براساس آموزه‌های اسلامی شدت عمل و خشونت در موردی که می‌توان مشکل را با متانت و نرمی و ملایمت حل نمود نادرست است. 🔶 سوم: حضرت حافظ علیه‌الرحمه از متن دین برای سرودن این بیت استفاده کرده است و این بیت با متون دینی ما سازگار و با اسلام منطبق است اما اگر در برخی مواقع مدارا کارآیی نداشت به ناچار باید از شدت عمل استفاده نمود. 🔻حضرت علی علیه‌السلام در سفارش خود به یکی از کارگزاران خود، در مورد نحوه برخورد و تعامل با مردم می‌فرماید: 🔻«وَ ارْفُقْ مَا کانَ الرِّفْقُ ارْفَقْ، وَ اعْتِزَمْ بِالشِّدَّةِ حِینَ لَا تُغْنِی عَنْک الَّا الشِّدَّةُ؛ در آنجا که مدارا کردن بهتر است، مدارا کن؛ اما آنجایی که جز با شدت عمل کار از پیش نمی‌رود، شدت عمل را به کار بند». 🔻 در جای دیگر مرز مدارا را عدم تضییع حق دیگران می‌دانند و می‌فرمایند: «رَأسُ العَقلِ بَعدَ الایمانِ بِاللّه، مُداراةُ النّاسِ فِی غَیرِ تَرک حَقّ؛عاقلانه‌ترین کارها بعد از ایمان به خداوند مدارا نمودن با مردم است به طوری که حقّی ضایع نشود». 🔷 چهارم: پیامبر اسلام(ص) در مسئولیت‌های اجتماعی، در برابر کسانی که با جرم و جنایت، اقدام به هنجارشکنی کرده، و با اساس دین و دست‌آوردهای آن به مقابله و ستیز برمی‌خاستند، خوش‌خلقی و مدارا را کنار گذاشته، و به شدت برخورد می‌کرد، و این خط قرمز رسول خدا(ص) بود. 🔶 پنجم: بنابراین مدارا مرحله اول و مهم و تاثیرگذار برای برخورد با دیگران است اما وقتی مدارا جواب نداد و فرد پند نگرفت یا اینکه دشمن قصد انجام جنایت و گسترش فساد و تضعیف نظام اسلامی را داشت، دیگر مدارا جایز نیست. 🔷 ششم: خود حضرت حافظ در جای دیگر می فرماید : دوش آن صنم چه خوش گفت در مجلس مغانم *** با کافران چه کارت گر بت نمی‌پرستی 🖇 لینک مطلب 👇👇: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/15 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 8️⃣7️⃣ من عاشق بی تی اس هستم؟! ✅بی‌تی‌اِس به انگلیسی: BTS، گروه پسرانه هفت نفره اهل کره جنوبی است. تشکیل این گروه از سال ۲۰۱۰ آغاز شد 🔥متن ترانه‌های آن در ظاهر اغلب دغدغه‌های شخصی و اجتماعی، سلامت روان، مشکلات دوران مدرسه، فقدان، عشق به خود و فردگرایی را شامل می‌شود. 📌از تاثیر گروه بی تی اس بر نوجوانان نباید غافل ماند. بسیاری از آن ها روزانه به آهنگ های این گروه گوش داده و والدین نگران تاثیر منفی آن بر نوجوان خود هستند. 🔻طرفداران اصطلاحاً تیفوسی و متعصّب این گروه‌ها، به‌ویژه گروه «بی تی اس»، که خود را " آرمی" ( ارتش طرفداران) می‌دانند، در ایران و بین نسل دهه ‌هشتادی بسیار گسترده هم هستند. 🔻این نوع موسیقی را با تعداد زیاد اعضای گروه، ریتم‌های تند موسیقی الکترونیک، ملغمه‌ای از رپ کره‌ای-انگلیسی، تصاویر پر زرق و برق و اصطلاحاً شیک و لاکچری با رنگ‌های شارپ و «انرژی» فراوان و حتی بعضاً مبالغه‌امیزِ آن می‌شناسند، با متن ترانه‌هایی ظاهراً سَبُک و نه‌چندان پیچیده که باب دل طیف نوجوان یا تین‌ایجر است. 🔻کلا گروه موسیقی کی‌پاپ و بخصوص بی‌تی‌اس باید همواره با جذابیت‌های جنسیِ خود ظاهر شوند 🖇 لینک ادامه مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/16 📎 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبهه پیروی از پیامبر اعراب یا پیامبر ایرانیان !!! عده ای همواره این شبهه را تکرار می کنند که ما چرا باید از پیامبر و دین اعراب تبعیت کنیم , ما ایرانیان باید از پیامبر خودمان یعنی زرتشت پیروی کنیم !!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از خانم ها می پرسه "چرا حجاب دارید؟" جواب هاشون جالبه👌 https://eitaa.com/zandahlm1357 ✾ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا حجاب ساخته جمهوری اسلامی است؟🤔 دکتر فهیمه فرهمند پور: وقتی نگاه و آرمان نوجوان ایرانی مهاجرت به جهان غرب باشد، خودش را برای آن آرمان آماده می کند، آرمانی که به دور از ، پوشش و حیا وحریم است.
گفتار اول: وظايف روحانيان و زائران براى مقابله با بى توجهى به حجاب اشاره پديده نازيباى بدحجابى كه چند سالى است ميان كاروان هاى زيارتى، به ويژه در حرمين شريفين ديده مى شود و چهره معنوى زيارت را تهديد مى كند، اتفاقى نيست كه بتوان از كنار آن به سادگى گذشت؛ بلكه بايد براى ريشه كن كردن آن كارى اساسى و برنامه ريزى دقيق انجام داد. ازاين رو براى روحانيان كاروان‌ها و زائرانى كه از بدحجابى ديگر زائران رنج مى برند، و به حل اين مشكل علاقه مند هستند، راه كارهايى پيشنهاد مى شود. پيش از طرح اين راه كارها، لازم است يادآور شويم كه ممكن است گفته شود مبارزه با بدحجابى و روبه رو شدن با كسانى كه به آن اهميت نمى دهند، صبر و حوصله بسيارى مى خواهد و دردسر و مشكلات فراوانى خواهد داشت. افزون بر اين، تذكر دادن به اين افراد اغلب، بى فايده است و آنها حرف كسى را نمى پذيرند. در پاسخ بايد گفت اگر از راه درست وارد شويم، هيچ مشكلى به وجود نمى آيد و زودتر به مقصد مى رسيم. همچنين اگر بخواهيم جامعه اى سالم داشته باشيم و به وظيفه شرعى خود در قبال ناهنجارى‌ها عمل كنيم، بايد دردسرها و مشكلات را تحمل كنيم. هيچ كس دوست ندارد در كار ديگران دخالت كند و آنها را از خود برنجاند يا مورد اهانت يا حمله افراد واقع شود. ولى وقتى امر به معروف و نهى از منكر از واجبات مسلم اسلام و از نخستين وظايف هر مسلمان است، عذرى براى بى توجهى ما باقى نمى ماند. نكته ديگر آن است كه بسيارى از اوقات ما دچار توهم مشكل مى شويم نه خود مشكل؛ يعنى فكر مى كنيم اگر به كسى براى رعايت كردن حجاب تذكر دهيم، براى خود مشكل درست كرده ايم. درحالى كه ترس ما بى مورد است. اغلب افراد، به ويژه زائران عزيز، افرادى منطقى هستند و از تذكر مؤدبانه و منصفانه ما ناراحت نمى شوند و برخورد ناپسندى نخواهند داشت. بى شك، اگر همه زائران به افراد بدحجاب، تذكرى منصفانه، منطقى و مؤدبانه بدهند، مؤثر خواهد بود. https://eitaa.com/zandahlm1357