eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
گفتار «ابن شهرآشوب» پیرامون قدرت بدنی امیرالمؤمنین (علیه السلام) «ابن شهرآشوب» در کتاب «مناقب آل ابی طالب (علیه السلام) » می‌نویسد: علی (علیه السلام) سنگی را از بالای کوه برمی داشت و با یک دست حمل می‌کرد، سپس پیش روی مردم می‌گذاشت. یک، دو و یا سه مرد نمی توانستند آن را حرکت دهند. ابوجهل در این باره گفت: - ای اهل کوفه قربانی در نزد شماست؛ این علی[علیه السلام] است که در نظرها بزرگ جلوه کرده است. - هرگز در میان مردم برای او مانندی نیست، گویی که آتشی است که جرقه هایش را به سوی مردم پرتاب می‌کند. - از او بر حذر باشید که او را روزی است که در میان بادیه و شهرنشینان آشکار خواهد شد. علی (علیه السلام) دست کسی را نمی گرفت مگر این که نفسش را قطع می‌کرد و نمی توانست نفس بکشد. و اما آنچه بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله) از او ظاهر شد، کندن امیال [۱] و حمل کردن آن‌ها تا هفده میل [بیش از ۲۷ کیلومتر] مسافت بود که برای حرکت دادن یکی از آن‌ها به افراد نیرومند نیاز بود. حضرت به تنهایی آن را می‌کند، حمل و نصب می‌کرد و بر روی آن‌ها می‌نوشت: «این میل علی (علیه السلام) است». گفته می‌شود: او دو میل را زیر بغل می‌گرفت و یکی را با پا می‌غلتاند. و از آن جمله، ضربه زدن حضرت به ستون است که انگشت ابهامش در سنگ فرود رفت و آن در کوفه باقی مانده است. همچنین تصویر دست در «تکریت»، «موصل» و «قطیعه الدقیق» و غیره است. و از آن جمله جای شمیشر در صخره «کوه ثور» در کنار غار پیامبر (صلی الله علیه و آله) و اثر نیزه اش در کوهی از کوه‌های بادیه و در صخره ای در «قلعه جعبر» است. [۱] دلاوری‌ها و رشادت‌های امیرالمؤمنین (علیه السلام) خیلی بیش از آن است که بتوان در این مختصر نوشتار ذکر نمود، وبدون شک قلم عاجز از بیان آن است. در اینجا فقط به چند مورد از آن، به همراه گفتار دانشمندان شیعه و سنی اکتفا می‌کنیم، و طالبین را به کتب مربوطه ارجاع می‌دهیم. ---------- [۱]: . مناره ای که در بلندی‌ها برای مسافران نصب می‌شد تا به وسیله آن مسیر را بیابند. [۱]: . مناقب ابن شهرآشوب ۲/۱۲۱. https://eitaa.com/zandahlm1357
پند امام علی علیه السلام امام علی علیه السلام به حارث همدانی جد نویسنده، می‌نویسد: به ریسمان قرآن چنگ زن و آن را مایه ی پند خود قرار ده. حلالش را حلال و حرامش را حرام بدان. حقائق گذشته را تصدیق نما و گذشته ی دنیا را با آینده آن مقایسه کن که برخی چون بعض دیگر است و پایان آن چون اول آنست. نام خدا را بزرگ شمار از اینکه جز برای آشکار شدن حقیقتی آن را بر زبان نیاوری. بسیار یاد مرگ و پس از مرگ کن و تنها زمانی که دستاویز استواری داری تمنای مرگ نما. از هر کاری که صاحبش آن را برای خود می‌خواهد، و برای دیگران ناپسند می‌شمارد، پرهیز کن. از کاری که اگر از انجام دهنده اش بپرسند انکار می‌کند، و عذر می‌طلبد دوری نما. آبروی خود را در معرض هتک قرار نده. هرچه می‌شنوی نگو که همین کفایت می‌کند برای دروغگو بودن. هرچه به تو می‌گویند آن را تکذیب ننما که همین کفایت می‌کند برای نادان بودن. خشم خود را فرو بر و گاه قدرت، بردباری پیشه کن. بااینکه خشمگین شده ای، عفو کن و بااینکه قدرت یافته ای بگذر، که این موجب سرانجام نیک تو خواهد شد. از نعمتهای خدا خوب بهره ببر و نعمتی که خدا به تو داده ضایع نکن و لازم است اثر آن نعمت بر تو ظاهر باشد. بدان که برترین مؤمنان، کسی است که دیگران را بر جان و مال و زن و فرزندش مقدم کند. هر چه بفرستی، برای تو ذخیره است و آنچه عقب اندازی برکتش از آن غیر تو است. بپرهیز از همنشینی با کسی که اندیشه ی صحیحی ندارد و یا عمل او زشت است، چون احترام دوست به دوست او بستگی دارد. در شهرهای بزرگ زندگی کن که جمع کننده مسلمانان است. از منزل‌های غفلت و ستم و کمبود یاران بر اطاعت خدا احراز کن. از کار بیهوده بگذر. از نشستن در بازار که محل نشستن شیاطین و ظهور فتنه هاست، پرهیز کن. به کسانی که تو بر آنان برتری یافته ای بیشتر بنگر که از ابواب شکر است. روز جمعه پیش از نماز جمعه به سفر نرو مگر اینکه نماز را بجا آورده باشی و یا برای کاری برای خدا قصد سفر داشته باشی و یا به امری ضروری اقدام کنی. در هر کار از خدا پیروی کن که پیروی از او بر هر چیزی مقدم است. در عبادت نفس خود را فریب ده و با آن مدارا کن و آن را بیچاره ی خود نکن. طالب نشاط او باش و به حوائج او بپرداز، البته واجبات نباید فدای خواسته ی نفس شوند. به شکلی زندگی کن که اگر مرگ سراغ تو آمد، فرار کننده از پروردگار و در پی دنیا نباشی. دوستان را دوست داشته باش و از خشم بپرهیز که خشم سپاه بزرگی از سپاهیان ابلیس است. والسلام. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
yek aye yek ghese 24.mp3
2.99M
قسمت 4️⃣2️⃣ 📜سوره مبارکه نمل آیه ۶۰ 🔹أمَّنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَأَنْزَلَ لَكُمْ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَنْبَتْنَا بِهِ حَدَائِقَ ذَاتَ بَهْجَةٍ مَا كَانَ لَكُمْ أَنْ تُنْبِتُوا شَجَرَهَا ۗ أَإِلَٰهٌ مَعَ اللَّهِ ۚ بَلْ هُمْ قَوْمٌ يَعْدِلُونَ 🔹
۲۴۰- چرا سوره عصر را عصر گويند؟ عصر به معناي زمان و بعدازظهر است ودر اولين آيه اين سورهبه آن اشاره شده و لذا اين سوره را عصر گويند. ۲۴۱- محتواي سوره عصر چيست؟ بيان عصر، خلاصه اي از معارف قرآن شامل ايمان، عمل صالح، حق و صبر از موضوعاتي است كه در سوره عصر به آن اشاره شده است. ۲۴۲- چرا سوره همزه را همزه گويند؟ همزه به معناي عيب جو و طعنه زن مي‌باشد كه در اوايل اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را همزه گويند. ۲۴۳- محتواي سوره همزه چيست؟ نكوهش از كساني كه عيب جويي مي‌كنند و مسخرهمي كنند و به ثروت‌هاي خود مغرورند، وعده آتش از موضوعاتي است كه در سوره همزه به آن اشاره شده است. ۲۴۴- چرا سوره فيل را فيل گويند؟ در اين سوره به داستان فيل سواران ابرهه اشاره شده و لذا اين سوره را فيل گويند. ۲۴۵- محتواي سوره فيل چيست؟ بيان داستان فيل سواران ابرهه، جهت ويران كردن كعبه و نابودي آنان از موضوعاتي است كه در سوره فيل به آن اشاره شده است. ۲۴۶- چرا سوره ايلاف را ايلاف گويند؟ ايلاف به معني الفت دادن است كه در اوايل اين سوره به آناشاره شده و لذا اين سوره را ايلاف گويند. ۲۴۷- نام ديگر سوره ايلاف چيست؟ نام ديگر سوره ايلاف، سوره قريش است. ۲۴۸- در سوره ايلاف به چه موضوعاتي اشاره شده است؟ انس و الفت و ايمني قريش در كوچ‌هاي تابستاني و زمستانيو انتظار پرستش خداوند از موضوعاتي است كه در سوره ايلاف به آن اشاره شده است. ۲۴۹- محتواي سوره ايلاف چيست؟ در خصوص تجمع و انس، الفت و ايمني قريش در کوچ‌هاي تابستاني و زمستاني است و در مقابل انتظار از آنان اين است که خدا را پرستش کنند. https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 کلمه👈الأِذن و الاذان : ‌ إِذْن : به آنچه شنیده می شود اطلاق می گردد و از آن تعبیر به می شود چرا که وجود و مبداء در می باشد٠ 👇خداوند می فرماید: ☘«أِئْذَن لِي وَ لَا تَفْتِنّى» به ما در جهاد اجازه ی معافی دِه وما را در آتش جنگ وجدال مَیَفکَن۰ (توبه/٤٩) و فرمود: «وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُكُمْ» به یاد آورید آنگاه که پروردگارتان اعلام کرد ۰ (ابراهیم/٧) 👈والمؤذن: هر کسی که با صدا زدن چیزی را اعلام می کند. 👇مانند آیه شریفه : ☘«ثُمَّ مُؤَذِّنٌ أَيَّتُهَا العِيرُ» انگاه مُنادی بانگ در داد : ای کاروانیان (یوسف/٧٠) و آیه ی👇 ☘« فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَينَهُمْ» پس ندا دهنده ای میان آنها آواز دهد ۰ (اعراف/٤٤) و ☘« وَ أَذِّن في النَّاسِ بِالْحَجِّ» ودر میان مردم ندای حج در دِه۰ (حج/ ٢٧) 🔻والاذين: جایی است که از آن صدای اذان می آید. ✨والأذن في الشي: اجازه و رخصت دادن در چیزی است مانند 👇 ☘ وَ مَا اَرْسَلْنَا مِن رَسولٍ إِلّا لِيطاعَ بِإِذْنِ اَللّه (نسا/٦٤) یعنی با اراده و امر خدا مورد اطاعت قرار می‌گیرد۰ 📚مفردات راغب اصفهانی 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
حكمت سرازير شدن آب دهان اطفال و اما آبى كه از دهان اطفال جارى مى شود و اكثر اوقات سبب دفع رطوبتى مى گردد كه در بدن ايشان بماند، هر آينه احداث دردهاى عظيم در ايشان نمايد چنانچه مى بينى كسى را كه رطوبت بر او غالب مى شود يا ديوانه و مخبّط مى شود يا به فلج و لغوه و اشباه آن مبتلا مى گردد. پس خداوند عليم در كودكى مقرر گردانيده كه اين رطوبت از دهان ايشان دفع شود تا موجب صحت ايشان در بزرگى گردد و تفضل كرده است بر خلق خود به آنچه جاهلند به حكمت آن و لطف كرده است بر ايشان به آنچه نمى دانند آن را. و اگر بشناسند نعمتهاى او را بر خود، هر آينه تفكر در آنها مشغول گرداند ايشان را از ارتكاب معصيت او، منزه است خداوندى كه بزرگ و كامل است نعمتهاى او بر مستحقين و غير ايشان از خلق بى پايان و بلندتر است از آنچه مى گويند مبطلان و ملحدان بلندى بسيار. آفرينش آلات توالد و تناسل اكنون نظر كن اى مفضل كه قدير ذوالمنن چگونه آلات مجامعت را در مرد و زن آفريده بر وجهى كه مناسب حكمت آن است، پس مرد را آلتى داده كه منتشر و بلند مى شود با نطفه و به سبب آن به قعر رحم مى رسد چون مى بايد كه آب خود را در ديگرى بريزد و براى زن ظرف عميقى آفريده كه آب مرد و زن هر دو در آنجا جمع مى شود و گنجايش ‍ فرزند داشته باشد در آن ظرف و مصون و محفوظ باشد تا هنگامى كه بدنش مستحكم شود و بيرون خرامد آيا اين از تدبير حكيم لطيف نيست سبحانه و تعالى عما يشركون؟ حكمت در خلقت هر يك از اعضاى بدن و فوايد آنها تفكر كن: اى مفضل در همه اعضاى بدن و تدبير آنها كه هر يك براى غرضى و حاجتى آفريده شده اند. دست ها براى كار كردن و پاها براى راه رفتن، چشمها براى ديدن و دهان از براى غذا خوردن و معده براى هضم كردن و جگر براى جدا كردن اخلاط بدن و منافذ بدن براى بيرون رفتن فضلات تا هنگام دفع و فرج براى حصول نسل و همچنين جميع اعضا اگر تاءمل كنى در آنها و نظر و فكر خود را به كار فرمائى مى دانى كه هر يك براى كارى خلق شده اند و براى مصلحتى مهيا گرديده اند. https://eitaa.com/zandahlm1357
44.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در قرآن محمدعلی انصاری زمان: ۱۰:۳۲ حجم: ۴۲.۴ MB ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اللّهم_صلّ_علی_محمّدوآل_محمّدوعجّل_فرجهم 💎فضایل مولایمان را به همه بگوییم @zandahlm1357
کافرحساب ندارد! امام سجادعلیه السلام: بندگان خدا! بدانید که برای مشرکین، میزان وقلم ودوات محاسبه، گذاشته نمی شود! بلکه آنان گروه گروه بسوی جهنم برده می‌شوند! میزان ودوات برای مسلمین است. زلزال ٧ (: فَمن یَعْمَل ْ مِثقال ذَره ٍ خیراً یَرَه ُ ومَن ْ یعمل مثقال ذره ٍشرّاً یَرَه ُ. ) یعنی: هرکه مثقال ذره ای خیر انجام دهد، نتیجه آنرادرقیامت می‌بیند. وهرکه مثقال ذره ای بدی انجام دهد، نتیجه آنرا درقیامت می‌بیند. شفاعت اشاره شفاعت یعنی: در پایان حساب ورسیدگی به اعمال در روزقیامت، وقتی نامه‌های اعمال را به دست راست ویا چپ می‌دهند، وعده ای بهشتی وعده ای جهنمی می‌شوند، به وساطت وشفاعت بعضیهاکه در نزد خداوند، قُرب ومقامی دارند، گروهی از جهنمیان، بخشیده می‌شوندو از رفتن به جهنم، نجات می‌یابند. طه ١٠٩: (یومَئذٍ لا تَنفَع ُ الشفاعَه ُ الاّ لِمن ْ اَذِن َ لَهُاالرحمن و رَضِی َ لَه ُ قولا) یعنی: امروز شفاعت احدی سود ندارد، مگر کسیکه خدا به او اجازه داده وبه سخن او راضی است. امام صادق علیه السلامدر تفسیر آیه فوق، فرمود: بخدا سوگند! در آنروز، بمااجازه داده می‌شود وجواب می‌گوییم! سؤال شد: چه جوابی می‌دهید؟ فرمود: پروردگار را تمجید می‌کنیم. بر پیامبر صلوات می‌فرستیم. واز شیعیانمان شفاعت می‌کنیم وخدا، شفاعت مارا رد نمی کند. صفحه -برزخ...... @zandahlm1357
سفر پر ماجرا 01.mp3
7.63M
۱ ✍راهی طولانی درپیــش است... تا راهِ پیـــشِ رو و منزلی که قرار است در آن فرود آیی؛ نشــناسی... چگونه برایش توشه خواهی چید؟
معادشناسی۲۹.mp3
52.2M
شرح مختصر کتاب... « جلسه بیست و نهم، کیفیّت ارتباط عالم برزخ با عالم طبع و قبر» (حجت الاسلام شیخ سعید بی پروا) ----------------------------------------------------------------------- 📖 توصیه می‌شود برای استفاده بیشتر از مباحث، کتاب معادشناسی مرحوم علامه طهرانی قدّس سره (جلد سوم مجلس هفدهم تا صفحه۱۴۰) مطالعه شود. ----------------------------------------------------------------------- ⁉️ارتباط بدنِ برزخی با بدنی که در قبر اُفتاده است، چگونه است؟ 🔹طوائفِ موجوداتِ ماوَرای دنیا... 🔹نورِ وجود اوّل از ذاتِ خداوند تنزّل پیدا میکند و سپس به عوالمِ دیگر میرسد. 🔹فهمِ عدّه ای نرسید به حقیقت لذا گفتند: منظور از شیطان در روایات، میکرُب و... است. 🔹بعضی از ملائکه سلیقه های خاصّی دارند. ⁉️اگر ملائکه مجرّد از مادّه هستند پس چگونه در منازلی که قرآن خوانده شود، حاضر میشوند؟ ⁉️چه مکان هایی محلّ اجتماعِ شیاطین و جنّیان است؟ ⁉️اَجنّه عاشق چه رنگ هایی هستند؟ 🔹توضیح اِجمالی پیرامون نظریه مُلاصدرا... ⁉️فُطرس آیا از ملائکه بود یا از جنّیان؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اولین کسی که همه بعداز مردن می‌بینند کیست ؟ 🍃 شخصی که از دنیا می‌رود در اولین صحنه با چه کسی روبرو خواهد شد ؟ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🔻 اللهم عجل لولیک فرج @zandahlm1357
صفحه تست هوش حل معما باما همراه باشید👇👇👇👇 @zandahlm1357